2019 liepos 26

„Linava“ pateikė savo pastabas dėl leidimų vežti keleivius išdavimo taisyklių


bus-93219_1280

„Linava“ aktyviai dalyvauja sprendžiant klausimus dėl leidimų vežti keleivius tolimojo reguliaraus susisiekimo kelių transporto maršrutais išdavimo taisyklių. Susisiekimo ministerijai buvo pateikti „Linavos“ pasiūlymai, kaip reguliuoti leidimų išdavimą, o susitikime su Susisiekimo ministerijos, Lietuvos pramoninkų konfederacijos ir Lietuvos keleivių vežimo asociacijos atstovais buvo detaliau aptarti klausimų keliantys aspektai.

Liepos 25 dieną vykusiame susitikime „Linavos“ atstovai išsakė savo argumentus ir požiūrį į numatomus pakeitimus. „Linava“ siūlo atkreipti dėmesį į tuos aspektus, kurie gali turėti svarbią reikšmę keleivių pervežimu užsiimantiems verslininkams.

„Linava“ yra sukaupusi nemažai patirties keleivinio transporto srityje, todėl mes siekiame kuo aktyviau dalyvauti visuose keleivinį transportą liečiančiuose procesuose. Dabar svarstomi taisyklių pakeitimai taip pat turės nemažai įtakos verslininkams, užsiimantiems keleivių vežimu tolimojo reguliaraus susisiekimo maršrutais, todėl privalome pristatyti savo viziją ir lūkesčius“, – sako „Linavos“ viceprezidentas Rimantas Martinavičius.

Pavyzdžiui, „Linava“ mano, kad reikalavimas sudarinėti sutartis su savivaldybėmis atidarant, uždarant arba keičiant maršrutą yra perteklinis ir padidina administracinę naštą, todėl mano, kad  Administracija turėtų tik informuoti apie tai savivaldybes, kuriose numatytos tarpinės stotelės.

Tarp kitų pakeitimų, taip pat buvo pasiūlyta taisykles papildyti nauju punktu, kuriame numatoma, kad administracija apie vežėjo ketinimą vežti keleivius tolimojo reguliaraus susisiekimo maršrutu nedelsiant viešai skelbia savo tinklalapyje. Toks pakeitimas reikalingas, kad keleivių vežėjai, kurių ekonominę padėtį gali paveikti nauji arba keičiami maršrutai, turėtų laiko reaguoti į pasikeitusią situaciją.

Taisyklėse taip pat siūloma įtraukti punktą, kuriuo administracijai suteikiama teisė pareikalauti vežėjo pakoreguoti maršrutą ar tvarkaraštį. Įvertinus maršrutą ir reisų tvarkaraščius tai būtų galima padaryti siekiant išvengti transporto priemonių spūsčių autobusų stotyse ir stotelėse.

Taisyklių pataisose siūloma ilginti derinimui numatytus terminus, nes kad keleivių vežėjai, kurių ekonominę padėtį gali paveikti nauji arba keičiami maršrutai, turi turėti laiko reaguoti į pasikeitusią situaciją.  

Taip pat taisyklėse siūloma numatyti pateisinamas priežastis, dėl kurių gali būti nukrypstama nuo tvarkaraščio – tai gali būti slidus arba nepravažiuojamas kelias, eismo spūstys keliuose, gatvėse arba autobusų stotyse, transporto priemonės gedimas arba eismo įvykis.

Taip pat „Linavos“ atstovai pasiūlė ir Susisiekimo ministerija sutiko papildyti Taisyklės reikalavimu, kad autobusų stotys, bilietų platinimo internetinės platformos ir kiti bilietų platintojai privalo teikti paslaugas visiems keleivių vežėjams vienodomis sąlygomis.

Konstruktyvia diskusija liko patenkintas ir asociacijos „Linava“ viceprezidentas Rimantas Martinavičius.

„Jau tampa akivaizdu, kad esminių pakeitimų Leidimo išdavimo taisyklių projekte pasiekti nepavyks. Galime siekti, kad situacija būtų švelnesnė, kad atsirastų tam tikros saugumo sistemos, kurios užkirstų kelią chaosui rinkoje. Gerai, kad Susisiekimo ministerija į situaciją žiūri tolerantiškai“, – sako R.Martinavičius.

Su Susisiekimo ministerija susitarta, kad šis projektas bus dar svarstomas  pasitarimuose, kuriuose dalyvaus visos suinteresuotos puses.

Sprendžiant keleivinio transporto klausimus „Linava“ remiasi ne tik savo jėgomis ir svoriu. „Linavos“ prezidentas Romas Austinskas yra išrinktas Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) viceprezidentu bei vadovauja LPK Transporto ir logistikos komiteto pirmininku, kuriame bus nuolat svarstomi ne tik krovininio, bet ir keleivinio transporto klausimai. Yra sutarta tampriai bendradarbiauti sprendžiant visas kylančias problemas.