LT EN RU
Naujienos

„Linava“ ragina ministrę G. Skaistę kuo skubiau atstatyti neveikiančias IT sistemas

2021 kovo 26

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ viešai kreipiasi į finansų ministrę Gintarę Skaistę ir ragina kuo skubiau atstatyti jau ketvirta para neveikiančias Muitinės departamento IT sistemas. Vežėjus piktina tai, kad yra maitinami pažadais, o šįryt pranešta, jog IT atstatymo darbų baigtis perkeliama į pirmadienį, nors vežėjai toliau skaičiuoja nuostolius. Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje įstrigusių vilkikų eilė vis ilgėja – čia jau driekiasi 2400 transporto priemonių.

Ypač kritinė situacija formuojasi Baltarusijos pusėje – per naktį eilėje laukiančių vilkikų čia išaugo iki 2100. Situacija Lietuvos pusėje panaši kaip vakar – vidinėse muitinėse čia įstrigę apie 300 vilkikų.

Be to, eilė iš Baltarusijos pusės gali dar labiau ilgėti, nes tradiciškai šiuo metų laikotarpiu ši šalis taiko svorio ribojimus jų keliais važiuojančioms sunkiasvorėms transporto priemonėms, o dalis kelių dėl pavasario atlydžių yra uždaryti.

Asociacijos „Linava“ prezidento Romo Austinsko teigimu, šįryt atsakingi Muitinės departamento pareigūnai mus informavo, kad IT sistemų atstatymo baigtis nusikelia į pirmadienį, kovo 29 d., duomenys perkeliami bus ir savaitgalį, nes ne viskas vyksta taip sparčiai, kaip tikėtasi.

„Nebenorime klausytis pažadų. Juos girdime jau ketvirta para. Verslas susiduria su didžiuliais sunkumais dėl kelių sugedusių serverių, o Finansų ministerija net nebando spręsti šios kritinės problemos. Tad raginame viešai ministrę Gintarę Skaistę kuo skubiau spręsti šią problemą. Juk negali vilkikai stovėti pasienyje savaitę. Ar tai reiškia, kad verslas reikalingas tik mokesčiams mokėti? Problemas reikia spręsti patiems?“, – piktinasi R. Austinskas.

Anot jo, tai – precedento neturintis atvejis. Dar nėra buvę, kad tiek ilgai nepavyktų pataisyti IT sistemų. Šiandieninė situacija primena keliolikos metų senumo laikus, kai visi dokumentai buvo tvarkomi rankiniu būdu.

„Vairuotojai jau labai pikti, o vežėjai toliau skaičiuoja nuostolius. Jie bus didžiuliai. Tai ne vien 300 eurų dienos prastovos vienam vilkikui. Kita dalis nuostolių susidarys dėl konkrečių vežėjų įsipareigojimų pagal sutartis dėl krovinių pervežimo, kurių absoliuti dauguma vėluoja pas užsakovus. Asociaciją jau pasiekė raginimai kuo skubiau kreiptis į atitinkamas institucijas ir prašyti, kad valstybė kompensuotų patirtus nuostolius, nes dėl to kaltos neveikiančios IT sistemos“, – sako R. Austinskas.

Asociacija „Linava“ primena, kad jau ketvirta para neveikia Muitinės deklaracijų apdorojimo sistema (MDAS), Nacionalinė tranzito kontrolės sistema (NTKS), Duomenų apie Lietuvos Respublikos prekybos srautus su Europos Sąjungos (ES) šalimis narėmis surinkimo ir apdorojimo sistema (IDAIS).