LT EN RU
Naujienos

A. Kačinskas: vairuotojų trūkumas – reali problema

2013 vasario 21
A. Kačinsko nuomone, vairuotojų trūkumo problema turėtų būti sprendžiama Vyriausybės lygmeniu. BFL nuotr.

Kalbiname asociacijos „Linava“ prezidiumo narį, VšĮ „Linavos mokymo centro“ valdybos narį Antaną Kačinską.

Šiuo metu keliama vairuotojų trūkumo problema vertinama labai prieštaringai. Jūsų nuomone, vairuotojų trūkumas yra mitas ar reali problema?

Tai labai reali ir rimta problema, kuri vis aštrėja. Mano nuomone, ji išsispręstų tik tuomet, jei jauni lietuvaičiai norėtų tapti vairuotojais. Deja, šiuo metu vairuotojais dažniau nori tapti vyresnio amžiaus žmonės, kurie persikvalifikuoja iš kitų profesijų. Daugeliui Lietuvos vairuotojų jau daugiau nei 50 metų, o tai įtakoja jų sveikatos būklę, sukelia kitų rizikos faktorių.

Anksčiau žmonės veržėsi būti vairuotojais, nes norėjo pakeliauti, pamatyti užsienio šalis… Dabar situacija yra kitokia:  jauni žmonės įvertina pasirengimo šiam darbui kainą, riziką, atsipirkimą ir gana dažnai jo atsisako. Paties vairavimo tolimųjų reisų vairuotojo darbe yra 30 proc., o 70 proc. darbo sudaro dokumentų pildymas, kalbų žinojimas.

Kaip šiandien sprendžiama vairuotojų trūkumo problema? 

Kol kas vairuotojų trūkumas sprendžiamas įdarbinant trečiųjų šalių piliečius.

Kokios institucijos ir kokius žingsnius turėtų daryti, kad rinkai būtų parengiama daugiau vairuotojų?

Manau, vairuotojų trūkumo problema turėtų būti sprendžiama Vyriausybės lygmeniu. Kaip tik šiuo metu kalbama su Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Švietimo ministerijos atstovais dėl įvairių skatinimo programų. Taip pat bendradarbiaujame su Lietuvos darbo birža, tačiau šio bendradarbiavimo rezultatai kol kas netenkina. Mano nuomone, reikėtų parengti tolimųjų reisų vairuotojų rengimo programą profesinėse mokyklose, kad būtų paruošiama kuo daugiau jaunų specialistų.

Kaip vertinate Lietuvos vairuotojus rengiančių centrų techninę bazę, pasirengimą, kompetenciją ruošti būsimus vairuotojus? Ko labiausiai trūksta centrams?

Aš pats priklausau autoekspertų grupei ir daug važinėju į vairuotojus rengiančius centrus. Dabar centrams reikia persiorientuoti ir dirbti pagal naujas programas ir galiu pasakyti, kad kai kurie iš jų su tuo neblogai susitvarkė, o kitiems sekasi gana sunkiai – jie vis dar naudoja seną metodiką, senas transporto parkas, senas auditorijas… Visa tai vyksta dėl finansinių rūpesčių.

Ar sutinkate su mintimi, kad daugelyje mokymo centrų, vairuotojai rengiami egzaminui, o ne realiam praktiniam darbui?

Sutinku. Akivaizdu, kai dėstytojas vairuotojus moko teorijos ir ruošia juos tik egzaminui.

Didelė problema, kad vairuotojai nemokomi važiuoti su puspriekabėmis. Jų neturi nei vairuotojus ruošiantys centrai, nei „Regitra“. Tad įsivaizduokite, kaip paruošiami vairuotojai, kurie nevairavę vilkikų su puspriekabėmis. Tai reiškia, kad mokymo centrai gerai nepasiruošę.