LT EN RU
Naujienos

Apie Lietuvos kelių ūkį

2012 rugsėjo 21

Asociacijos „Lietuvos keliai“ duomenimis, Lietuvoje yra 21.300 km valstybinės reikšmės kelių: 14.600 km (iš jų 8.100 km žvyrkelių) rajoninių, 4.950 km — krašto, 1.750 km — magistralinių.

Mūsų šalies keliai turi atlaikyti didžiulius temperatūrinius svyravimus — keliasdešimt kartų per metus paviršinio sluoksnio dangos temperatūra svyruoja nuo +5 iki -5 laipsnių Celcijaus. Rekordinės temperatūros buvo užfiksuotos -42 ir +37, tad svyravimo intervalas — 70 laipsnių .

Vienas 40 t sunkvežimis padaro keliams tokią pačią žalą, kaip 700–1000 lengvųjų automobilių. Nuo žvyrkelių kasmet „nudulka“ maždaug 2 cm dangos, tad per metus keliai netenka iki 1 mln. 700.000 t žvyro. Jam atstatyti reikia daug lėšų.

Praėjusiais metais į Lietuvos kelių pagrindus buvo supilta 2,2 mln. t skaldos, panaudota daugiau kaip 1,5 mln. t asfalto.

Labiausiai apkrautas yra Kauno miesto šiaurinis aplinkkelis, kelyje Vilnius-Klaipėda (kur yra Kleboniškio tiltas). Eismo intensyvumas šiame kelio ruože vasarą piko metu siekia net iki 55.000 automobilių per parą.

Dauguma Lietuvos tiltų yra suprojektuoti ir pastatyti vadovaujantis 1952, 1962 m. ar geriausiu atveju 1984 m. sovietinėmis projektavimo normomis. Net paskutiniųjų 1984 m. sovietinių normų automobilių eismo apkrovos (didžiausios lyginant su ankstesnėmis) vidutiniškai yra 1,5 karto mažesnės nei europinės (atskirais atvejais iki 2 kartų). Realios tiltų apkrovos jau europinės, o laikomoji galia ir patikimumas sovietiniai.

Pastaruoju metu daugiausia buvo užsiimta senųjų tiltų sustiprinimu ir remontu. Bet remonto metu tik pašalinami defektai, jie nepadidino statinio laikomosios galios, ji geriausiu atveju tik tenkina senųjų normų reikalavimus.

Naujai pastatytas Vilniaus pietinis aplinkkelis — didžiausias 2008 m. transporto infrastruktūros projektas Baltijos šalyse ir ilgiausia Lietuvoje estakada (380 m).

Vilniuje statant transporto jungtį nuo Konstitucijos prospekto iki Ukmergės gatvės (baigta 2007 m. liepą), estakadai sutvirtinti buvo panaudota sukibusių įtemptų lynų pluoštų sistemų technologija.

Aukščiausias ir ilgiausias Lietuvoje ir vienas ilgiausių Europoje yra geležinkelio tiltas per Dubysos slėnį, vadinamas Lyduvėnų tiltu. Tilto ilgis 599 m, aukštis 42,5 m, plotis 4,5 m.


Grįžti

Komentarai

KLAUSK