LT EN RU
Naujienos

Dažniausiai eksportuotos prekės

2013 kovo 19
Paaiškėjo, kokios prekės buvo eksportuojamos dažniausiai. Scania nuotr.

Apdorojus statistinius duomenis, paaiškėjo, kokie gaminiai dažniausiai buvo eksportuojami 2013 m. sausį. Rodikliai atskleidžia, su kokių sektorių verslo įmonėmis, tikėtinas naudingiausias bendradarbiavimas vežėjams.

VšĮ „Versli Lietuva“ duomenimis,  po stabtelėjimo 2012 m. gruodžio mėn., baldų pramonės eksportas grįžo prie jai labiau įprastos metinio augimo ribos ties 20 proc. – baldų pramonės eksportas 2013 m. sausio mėn. per metus augo 20,3 proc.

Teigiamas perspektyvas šiems metams įžvelgia plastikinių ir guminių produktų gamintojai. 2013 m. sausio mėn. šios pramonės šakos eksportas per metus augo 28,4 proc.

2013 m. sausį kiek atsigavo tekstilės bei drabužių pramonės šakos (per metus atitinkamai augo po 13,3 proc. bei 3,4 proc.), tačiau kuria kryptimi judės šios pramonės šakos 2013 m. parodys ateinantys keli mėnesiai.

Didesnį eksporto augimą, nagrinėjamu laikotarpiu, labiausiai stabdė chemijos, transporto priemonių ir mašinų pramonės. Tačiau chemijos pramonės perspektyvos šiems metams geresnės nei 2012 m., dėl tikėtino pagyvėjimo eksporto rinkose bei normalių konkurencinių sąlygų atsistatymo, todėl artimiausiais mėnesiais tikimės geresnių šios pramonės šakos eksporto rodiklių.

2013 m. sausio mėn., palyginti su 2012 m. sausio mėn., prekių eksportas, išskyrus likusių ES šalių rinką, augo įspūdingai: į Namų rinką 18,7 proc., tradicinę rytų rinką – 21,8 proc., o kitų šalių rinką – 69,6 proc., prekių eksportas likusių ES šalių rinką išliko ties praėjusių metų riba (sumažėjo 0,2 proc.).

Ekspertų teigimu, didžiausią įtaką Lietuvos prekių eksporto geografijos pokyčiams padarė naftos produktų eksportas. Eliminavus naftos produktų įtaką, likusių prekių eksportas augo visomis šalių grupių kryptimis: į Namų rinką – 9,1 proc., į kitų ES šalių rinką – 14,3 proc., į tradicinę rytų rinką – 26,8 proc., o kitų šalių rinką – 13,0 proc.

Rusijos draudimas importuoti vokiškus pieno produktus, sukėlė pieno produktų perteklių Europos rinkoje, todėl prognozuojamas kainų kritimas bei auganti konkurencija Vakarų Europoje, tačiau tai gali pagerinti Lietuvos gamintojų konkurencinę aplinką Rusijos rinkoje.