LT EN RU
Naujienos

Dėl eilių pasienyje – „Linavos“ išvados ir pasiūlymai

2019 liepos 30

Vyriausybės kanceliarijoje organizuotame pasitarime dėl eilių Lietuvos-Baltarusijos pasienyje ir Medininkų punkto rekonstrukcijos „Linava“ atkreipė dėmesį į vežėjams kylančias problemas ir jų pasekmes.

„Linava“ eilių pasienyje problemą kelia nuolat, šiai problemai spręsti buvo parengtas ir Vyriausybės patvirtintas veiksmų planas. Vežėjų atstovai pasitarimo dalyviams pažymėjo, kad krovininio transporto eilės įvažiuojant į Lietuvą iš esmės tapo nuolatinėmis, mažėja tik dėl sezonų. Pastaruoju metu vilkikams atskiruose pasienio kontrolės punktuose tekdavo eilėse laukti 1-2 paras. Nors buvo įrengtos papildomos darbo vietos pasienio kontrolės patikrinimą atliekantiems Valstybės sienos apsaugos tarnybos pareigūnams, taip atlaisvinus vietų muitinės pareigūnams, tačiau vežėjai pastebi, kad naujos  galimybės arba nėra visiškai išnaudotos, arba nėra pakankamos, esminių pasikeitimų kol kas nėra užfiksuota.

Vežėjai mano, kad prasidėjus Medinininkų pasienio kontrolės punkto ir su juo susijusio sienos perėjimo punkto „Kamenyj log“ rekonstrukcijai, eilių problema gali dar labiau paaštrėti.

„Linava“ atliko vežėjų apklausą, kuria siekė išsiaiškinti kuo daugiau aplinkybių, susijusių su eilėmis. Apklausoje dalyvavę vežėjai pažymėjo, kad Linavos“ nariai dažniausiai renkasi Medininkų pasienio kontrolės punktą, jame atvykstant į Lietuvą tenka ilgiausiai laukti -  sienos kirtimas vykstant į Lietuvą vidutiniškai užtrunka apie 33 val.

Paprašyti įvertinti pasikeitimus, palyginus su 2018 metais, apie 40 proc. apklausos dalyvių tvirtina, kad Medininkų kontrolės poste situacija pablogėjo, o beveik pusė teigia, kad situacija nepasikeitė. Net 85 proc. vežėjų planuoja važiavimo maršrutus atsižvelgdami į prognozuojamą palaukimo laiką.

Apklausos metu taip pat buvo fiksuoti apklausos dalyvių siūlymai,  kaip būtų galima spręsti eilių pasienyje problemą. Vienas iš pagrindinių siūlymų – didinti muitininkų skaičių, taip pat skatinti patikrų efektyvumą, įrengti atskirą juostą arba atskirą kontrolės punktą tuščioms transporto priemonėms. Taip pat siūloma prailginti stovėjimą nemokamose palaukimo aukštelėse, didesnį dėmesį teikti atvykstančiajam transportui, užtikrinti išankstinio prekių deklaravimo sistemos veikimą, trumpinti pamainų pasikeitimų laikus ir kt. Vežėjų pasiūlymai buvo pristatyti Vyriausybės kanceliarijos organizuotame pasitarime visoms atsakingoms institucijoms.

„Linava“ savo ruožtu siūlė pasienio posto rekonstrukcijos metu muitinės procedūrų atlikimą perkelti į aikštelę, kurioje automobiliai laukia patikros.

Vyriausybės kancleris Algirdas Stončaitis pasitarime pažymėjo, kad atsakingoms žinyboms bus išsiuntinėti paraginimai dėl konkrečių darbų mažinant eiles pasienyje. Jis taip pat atkreipė dėmesį į tai, kad neatliktiems įsipareigojimams įgyvendinti nebus skirta daug laiko, nes rezultatų mažinant eiles reikia jau dabar.

„Linavos“ prezidentas Romas Austinskas po susitikimo sakė, kad asociacija ir toliau sieks koordinuotų valstybės institucijų darbo mažinant eiles pasienyje.

„Mūsų vežėjai dėl eilių pasienyje kasdien gaišta brangų laiką ir patiria nuostolius, todėl nesiliausime spausti įvairių institucijų, kad jie aktyviau spręstų įsisenėjusias problemas“, – sakė R.Austinskas.