LT EN RU
Naujienos

EK sureagavo į Lietuvos vežėjų pasiūlymus: kroviniai važiuos laisvai, pandemijai valdyti – papildomos priemonės

2020 kovo 26

Europos Komisija (EK), reaguodama į Lietuvos vežėjų pateiktus pasiūlymus, išreiškė pritarimą ir žada dėti visas pastangas užtikrinti laisvą ir nenutrūkstamą krovinių judėjimą keliais ES narių viduje. Tuo pačiu Komisija pritaria mūsų šalies vežėjų pateiktoms rekomendacijoms imtis papildomų prevencinių priemonių, kurios mažintų koronaviruso plitimo grėsmes.

Vežėjams atsiųstame laiške EK pabrėžia, kad žaliųjų koridorių komunikate išdėstytų principų turėtų laikytis visos ES valstybės narės. Kartu EK paprašė Lietuvos vežėjų įvertinti numatomos ekonomines pasekmes ir kokių pagalbos priemonių sektorius tikisi.

Šią savaitę didžiosios Lietuvos vežėjų asociacijos – Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ ir Tarptautinio transporto ir logistikos aljansas (TTLA) – kreipėsi raštu į EK, kuriame ragina pandemijos metu laikytis maksimalaus bekontakčio krovinių vežimo.

Pasak „Linavos“ prezidento Romo Austinsko, sudėtingu pandemijos laikotarpiu krovinių vežimas yra strateginė būtinybė europiečius aprūpinti prekėmis. „Kartu svarbu išlaikyti prekybinius ryšius Bendrijoje ir taip palaikyti nacionalinių ekonomikų gyvybingumą. Siekiant maksimaliai išvengti užkrato plitimo, tarptautinio transporto susisiekime rekomendavome neišlipti krovinių pakrovimo vietose, dirbti kabinose, organizuoti bekontaktį apsikeitimą dokumentais ir laikinai atsisakyti reikalavimų dėl vairuotojų nakvynių viešbučiuose“, – pažymi R.Austinskas.

EK laiške teigiama, kad daugelis ES valstybių narių jau laikosi lankstaus ir supaprastinto darbo ir poilsio režimo taikymo. Tuo pačiu Komisija ES valstybes nares ragina nedelsiant apsvarstyti galimybę atšaukti draudimus atlikti poilsį transporto priemonės kabinoje 30 dienų laikotarpiui, kaip tai numato darbo ir poilsio reglamentas.

Pasak TTLA generalinio sekretoriaus Tomo Jurgelevičiaus, Komisija pritaria kitam svarbiam pasiūlymui supaprastinti vairuotojų grįžimo namo (repatriacijos) bei atgal į darbą tvarką, įskaitant trečiųjų šalių vairuotojus. „Vairuotojų rotacija daugeliu atvejų yra vykdoma naudojant kitas transporto priemones, o ne vilkikus, todėl labai svarbu užtikrinti ir jų galimybę laisvai vykti žaliaisiais koridoriais“, – sako T.Jurgelevičius.

Reaguodama į Lietuvos vežėjų prašymą užtikrinti ne vilkikų, bet ir vairuotojų kertančių ES valstybių sienas kitomis nei vilkikai transporto priemonėmis, Komisija pabrėžė, kad kelionių apribojimai ir privalomas karantinas neturi būti taikomi viruso simptomų neturintiems transporto darbuotojams.

Komisija laiške vežėjams patikslino, kad patikrų pasienyje procedūros turi būti kuo labiau supaprastintos: vairuotojai turėtų pateikti asmens dokumentą, vairavimo teises ir darbdavio užpildytą specialią laiško formą.

Taip pat atkreipiamas dėmesys, kad valstybės narės atleidžiamos nuo reikalavimo prašyti simptomų neturinčių transporto darbuotojų pateikti jų sveikatos būklę patvirtinančio gydytojo sertifikato.


Grįžti
KLAUSK