LT EN RU
Naujienos

Eksporto tendencijos 2013 m. vasarį

2013 balandžio 25
2013 m. vasario mėn. lietuviškos kilmės prekių eksportas per metus išaugo 15,7 proc., arba 575,2 mln. Lt, iki 4,2 mlrd. Lt, o prekių reeksportas didėjo 18,1 proc. Iveco nuotr.

2013 m. vasario mėn., palyginti su 2012 m. vasario mėn., Lietuvos prekių eksportas padidėjo 16,6 proc., arba 950,2 mln. Lt iki 6,7 mlrd. Lt, praneša VšĮ „Versli Lietuva“.

2013 m. vasario mėn. lietuviškos kilmės prekių eksportas per metus išaugo 15,7 proc., arba 575,2 mln. Lt, iki 4,2 mlrd. Lt, o prekių reeksportas didėjo 18,1 proc., arba 375,0 mln. Lt (iki 2,4 mlrd. Lt).

Eliminavus naftos produktų įtaką, likusių Lietuvos pramonės šakų ir žemės ūkio eksportas 2013 m. vasario mėn. per metus išaugo 13,2 proc.

2013 m. vasario mėn. prekių eksportas per metus (Baltijos valstybių tarpe) sparčiausiai augo Lietuvoje (16,6 proc.), Latvija buvo antra (9,6 proc. augimas), o Estijoje prekių eksportas sumažėjo 2,5 proc.

2013 m. vasario mėn., lietuviškos kilmės prekių eksportą (kaip ir sausio mėnesį) labiausiai augino naftos perdirbimo pramonė bei žemės ūkio sektorius, atitinkamai augę po 20,3 proc. bei 294,9 proc. Guminių ir plastikinių gaminių pramonė  išnaudojo palankiai susiklosčiusias sąlygas eksporto rinkose ir vasario mėn. savo eksportą per metus padidino 22,0 proc. Nors lėtai (2,3 proc. metinis augimas), bet ir toliau vasario mėnesį augo  drabužių pramonė.

2013 m. vasario mėn., daugiausiai dėl trąšų ir plastikų priminių formų eksporto mažėjimo, chemijos pramonė labiausiai stabdė Lietuvos pramonės eksporto augimą – pramonės šakos eksportas sumažėjo 5,3 proc.

Antroje 2013 m. vasario mėn. pusėje pradėjusios kilti pasaulinės lieso ir nenugriebto pieno miltelių kainos balandžio mėnesį pasiekė istorines aukštumas.

2013 m. vasario mėn., palyginti su 2012 m. vasario mėn., prekių eksportas augo į visas Lietuvos eksporto strategijoje išskirtas šalių grupes: į tradicinę rytų rinką augo 17,7 proc., į Namų rinką – 0,4 proc., į kitų ES šalių rinką – 1,0 proc., o į kitų šalių rinką – 165,3 proc.

Kaip ir ankstesniais mėnesiais, didžiausią įtaką Lietuvos prekių eksporto geografijos pokyčiams padarė naftos produktų bei grūdų eksportas. Eliminavus šių dviejų veiksnių įtaką, kitų prekių eksportas į Namų rinką augo 10,6 proc., į kitų ES šalių rinką – 1,3 proc., į tradicinę rytų rinką – 23,8 proc., o kitų šalių rinką – 11,0 proc. Tokiu būdu, esminių pokyčių prekių eksporto geografijoje, palyginti su 2012 m. vasario mėn., neįvyko.

Pateiktos naujausios tendencijos vežėjams gali pasufleruoti, kuriuose verslo gamybos sektoriuose jų laukia perspektyviausi klientai.