LT EN RU
Naujienos

Europos vežėjų asociacijos vienijasi prieš naująją komandiruojamų darbuotojų direktyvą

2016 gruodžio 23

Savaitės pradžioje Varšuvoje susirinko šešių Europos šalių vežėjų asociacijų atstovai, kurie ieškojo bendrų pozicijų dėl Europos Komisijoje kuriamos naujos komandiruojamų darbuotojų direktyvos, aptarti ir kiti vežėjams svarbūs klausimai.

Susitikime dalyvavo Lenkijos, Lietuvos, Čekijos, Ispanijos, Portugalijos ir Vengrijos atstovai. Savo pozicijas pristatė ir rūpimus klausimus su kolegomis aptarė asociacijos „Linava“ prezidentas Erlandas Mikėnas bei prezidiumo nariai Artūras Rutkauskas ir Artūras Telmentas.

Komandiruojamų darbuotojų direktyva

Artimiausiu metu Europos komisija pradės konsultacijas ir diskusijas dėl minėtos direktyvos. Balsavimas dėl naujosios direktyvos planuojamas 2017 m. viduryje. Šiuo metu protekcionistinius įstatymus taiko senosios Europos sąjungos šalys, tuo metu rytų valstybės tam nepritaria, o prie jų prisijungė ir Ispanija bei Portugalija. Naująja direktyva siekiama nustatyti bendrus teisės aktus visoje ES.

Asociacijos prezidentas Erlandas Mikėnas neabejoja bendradarbiavimo nauda, kuria galima siekti transporto sektoriui palankių sprendimų. „Valstybinės institucijos mus supranta ir palaiko, bet mes vieni nieko nepadarysime. Turime vienytis. Džiugu, kad tokių susitikimų metu bendraujama atvirai, vyrauja draugiška atmosfera.“

Susitikime dalyvavęs A. Telmentas atkreipia dėmesį į įvairius reikalavimus, kurie nepalankūs rytų šalių vežėjams ir yra numatyti naujojoje direktyvoje. „Transportui bandoma pritaikyti komandiruočių direktyvą, kuri mums nieko gero nežada. Norima panaikinti nuostatą, kad galima atlikti kabotažinius pervežimus. Taip pat reikalaujama, kad automobilis kas dvi savaites grįžtu į registracijos vietą, yra ir daugiau nepalankių reikalavimų“,- problemos, kurią susirinko spręsti asociacijų atstovai, esmę pristatė A. Telmentas.

Tam, kad naujoji direktyva būtų patvirtinta reikia šešiolikos ES šalių pritarimo. Jei bent trylika šalių tam nepritars, direktyva nebus priimta. „Daug dirbame, bendraujame su įvairių šalių asociacijomis, kalbame apie grėsmes. Prie mūsų jungiasi ir Ispanija, Portugalija. Panašu, kad tokia tvarka yra nepalanki ir kai kurioms kitoms vakarų Europos šalims, tad tikimės, kad naujajai direktyvai, kokia ji yra dabar, pritarta nebus“,- apie tai, kad direktyva nėra patenkintos ne tik rytų šalių vežėjų asociacijos kalbėjo A. Rutkauskas. Jis teigia, kad komandiruojamų darbuotojų direktyvą reikia paruošti tinkamai. „Siūlome atskirą paketą transporto sektoriui. Reikia išskirti ir tarptautinius pervežimus. Vis tik Briuselyje tam trūksta politinės valios. Ginami vakarų šalių įmonių interesai, o į vairuotojų darbo sąlygų gerinimą tai nėra panašu, nors tai ir deklaruojama. Vakarų valstybės naudojasi mūsų rinka, pardavinėdamos savo prekes, mes norime naudotis savo teisėmis jų rinkose – teikti transporto paslaugas.“

Susitikimo metu nuspręsta sudaryti tarptautinę darbo grupę šiam klausimui spręsti. Tikimasi prie šios iniciatyvos pritraukti ir kitų šalių asociacijas. Aktyviai dirbančių asociacijų darbas jau dabar pastebimas ir kolegų iš kitų šalių. „Malonu girdėti, kai kitų šalių asociacijų atstovai sako, jog yra girdėję Lietuvos pareigūnų ir diplomatų pasisakymus tarptautiniu lygiu, kuomet šie kalba verslo lūpomis“,- kad nuveikti darbai nelieka nepastebėti, akcentuoja E. Mikėnas.

Kontrolės griežtinimas

Susitikimo metu svarstyti ir kiti klausimai, itin aktualūs vežėjams. Lenkijos ir Ispanijos atstovai pasidalino šių šalių patirtimi, kuomet ekspedicinėms įmonėms yra keliami aukšti finansiniai reikalavimai, kurie užtikrintų sėkmingą ir sąžiningą jų veiklą. Vienas tokių – įstatinis kapitalas ne mažesnis nei 50 tūkst. eurų. Įmonės yra ir licencijuojamos. Delegacijos sutarė, kad reikia siekti tokio reikalavimo visos ES lygiu.

„Ne vienus metus siūlome licencijuoti ekspeditorių veiklą, bet to nepavyksta padaryti. Kitų šalių patirtis rodo, kad tai įmanoma. Ekspeditoriai, kaip ir vežėjai, privalo turėti tam tikrą finansinį pajėgumą“- teigia E. Mikėnas.

Kalbėta ir apie komercinių transporto priemonių, kurių bendroji masė nuo 2,5 iki 3,5 tonos, kontrolę. Šiai automobilių grupei siūloma taikyti tokius pačius reikalavimus kaip ir sunkesnėms komercinio transporto priemonėms. Šiuo metu 3,5 t. bendrosios masės nesiekiančios transporto priemonės turi ženklų konkurencinį pranašumą, kuriuo naudojasi, o tai išbalansuoja rinką.