LT EN RU
Naujienos

Kaip gimė legendinė „Alpine“

2013 vasario 07
"Renault Alpine A110 Berlinette"

Jeanas Rédélé buvo Madeleine Prieur ir Emile Rédélé sūnus. Jo tėvas Emilis, „Renault“ automobilių pardavėjas Dieppe miestelyje (Aukštutinė Normandija), buvo ir pirmojo „Renault Frères“ remiamo vairuotojo Ferenco Sziszo mechaniku.

Sziszo 1906 m. tapo Le Mane vykusių Sarto didžiojo prizo lenktynių (pranc. „Grand Prix de la Sarthe“) nugalėtoju ir 1907 m. Prancūzijos didžiojo prizo („Grand Prix de l’A.C.F.“) lenktynių antrosios vietos laimėtoju.

1952 m. "Renault 4CV R1062 Sport"

 „Renault“ šeima

Jau beveik 60 metų, trims automobilių vairuotojų kartoms „Alpine“ suteikė džiaugsmą. Nei vienas, kada nors vairavęs šį automobilį, nepamiršta šios patirties.

Emile Rédélé pirmojo pasaulinio karo pabaigoje Dieppe miestelyje, Thiers gatvėje atidarė „Renault“ automobilių prekybos atstovybę. 1922 m. gegužės 17 d. jis vedė Madeleine Prieur, jie susilaukė sūnaus Jean-Emile-Amédée Rédélé. Vėliau pora susilaukė dar dviejų sūnų: Pierre 1924 m. ir Claude 1931 m.

Šeima įgijo daugiau įtakos, kai Emile Rédélé dėka santuokos įsiliejo į žmonos šeimą. Žmonos pusbroliai Jacques ir Roger Prieur bei trys Rédélé broliai tapo beveik neišskiriami.

Baigęs mokyklą Normandijoje, Jeanas Rédélé bakalauro studijas tęsė ir Antrojo pasaulinio karo metais, susipažino su tokiais nepaprastais žmonėmis kaip Antoine Blondin, Gérard Philipe ir Edmond de Rothschild.

Jeanas dirbo subprefektu, vėliau įstojo į Aukštąją verslo mokyklą (pranc. „Hautes Études Commerciales“) Paryžiuje. Prieš baigdamas studijas ir įgydamas ekonomikos bei verslo laipsnį 1946 m., jis „Renault“ vadovybei pateikė savo praktikos ataskaitą. Joje įtikinamai išdėstė keletą novatoriškų pastebėjimų apie didžiausio šalies automobilių gamintojo verslo strategiją. To pakako, kad „Renault“ vadovas Pierre Dreyfus pasikviestų jaunuolį į Bulonę-Bijankūrą (anų laikų „Renault“ pagrindinė buveinė). J. Rédélé buvo paskirtas oficialiu „Renault“ atstovu Dieppe ir toliau žengė tėvo pėdomis.

Jeanui Rédélé tuomet buvo tik 24 metai. Jis tapo jauniausiu automobilių prekybos atstovu Prancūzijoje. 

1950 m. Jeanas pasinėrė į automobilių sportą. Jis teigė, kad „lenktynės yra geriausias būdas išbandyti gaminamus automobilius, o pergalė yra geriausia pardavimo priemonė“. Lenktynėms buvo pasirinktas naujasis „Renault 4CV“.

Jeanas Rédélé – automobilių sporto čempionas

"Renault A106"

1950 m. sausį Jeanas Rédélé su asmeniniu 4CV užsiregistravo 20-ajame Monte Karlo ralyje. Šturmanu jis pasirinko Marcelą Delforge, savo įmonės dirbtuvių vadovą. Tačiau duetui sutrukdė sniegas ir jų ekipažas per nustatytą laiką ralio nebaigė.

Liepos 24 d. Jeanas Rédélé antrą kartą pasirodė lenktynių trasoje. Pasirodymas tapo simboliniu iššūkiu – tai buvo pirmasis Dieppe ralis. Tarp namų sienų, stojęs prieš 40 varžovų, jis sėkmingai įveikė trasą ir su savo 4CV finišavo pirmas, aplenkdamas būrį „Peugeot 203“ ir daug galingesnius „Salmson“ varžovus.

Renault“ vadovybė 1951 m. pasiūlė J. Rédélé dalyvauti 2-ajame Monte Karlo ralyje su specialia 4CV lenktynėms skirta 1063 versija. Šiame ralyje savo klasėje jis finišavo ketvirtas, o 2-ajame Dieppe ralyje buvo antras. Jeanas Rédélé lenktynininko karjera įgijo pagreitį. Jis laimėjo 1-ajame Dakso ralyje, finišavo penktas Dofinė ralyje, buvo trečias sekinančiose „Marathon de la Route“ lenktynėse nuo Lježo iki Romos ir atgal, užėmė trečią vietą „Tour de France Automobile“, o sezoną baigė triumfu „Tour de Belgique“ lenktynėse.

Išanalizavęs „Renault 4CV“ galimybes, Jeanas Rédélé padarė išvadą, kad automobilis būtų neįveikiamas, jei jo kėbulas būtų lengvesnis ir aptakesnis. Italijoje susitikęs su dizaineriu Giovanni Michelotti, patikėjo jam „4CV Spéciale Sport“ kūrimą. Kėbulo gamintoju tapo „Allemano“.

Laukdamas, kol automobilis bus pristatytas, su savuoju „4CV 1063“ dalyvavo dar trijose didelėse tarptautinėse varžybose.

Kartu su draugu Louisu Ponsu, „Renault“ pardavimų atstovu Paryžiuje ir Etampe, Jeanas nusprendė finansuoti penkių laipsnių pavarų dėžės, kuri vėliau pasirodė esanti itin efektyvi, kūrimą. Šį agregatą projektavo André-Georges Claude.

Jeanas ir Louisas drauge dalyvavo sekinančiose 1.500 km „Tūkstančio mylių“ lenktynėse Italijos keliais nuo Brešos iki Romos ir atgal. Jie laimėjo savo klasėje ir sumušė visus rekordus, palikdami už nugaros visus varžovus, kuriems prireikė dar daugiau nei valandos finišui pasiekti.

"Renault A106"

Renault“ įregistravo J. Rédélé ir jo „Renault 4CV“ 1952 m. 24 valandų Le Mano lenktynėms. Sekmadienį, 13 val., likus dviem valandoms iki finišo, Jeanas pirmavo savo klasėje, tačiau buvo priverstas pasitraukti. Jis atsirevanšavo „Tour de France Automobile“, kuriose bendroje įskaitoje buvo trečias. Tai buvo nemažas pasiekimas, atsižvelgiant į sąlyginį automobilio kuklumą.

Tie metai jaunajam automobilių pardavėjui buvo itin sėkmingi. Jų pabaigoje jis vedė Michelle Escoffier, kurios tėvas Charles Escoffieras buvo vienas stambiausių „Renault“ automobilių prekybos atstovų, vadovavęs savo salonui „Grand Garage de la Place de Clichy“ Forest gatvėje.

1953 m. Rédélé ir Pons su „Renault 4CV 1063“ automobiliu savo klasėje laimėjo „Tūkstančio mylių“ lenktynes, tačiau Jean Rédélé nekantravo sėsti prie „Renault Spéciale“, kurį užsisakė Italijoje. Ir 4-ajame Dieppe ralyje norai išsipildė – jis jau lenktyniavo nauju automobiliu. Per pirmąjį savo pasirodymą Rédélé vairuojamas „Renault Spéciale“ buvo nepralenkiamas, palikdamas už savęs du „Jaguar“ ir vieną „Porsche“.

Dieppe pasiekta sėkmė buvo pakartota greičio šventės metu Ruano trasoje. Per trečiąjį pasirodymą liepą Jeanas Rédélé su „Renault Spéciale“ laimėjo Lisabonos taurę. Metus užbaigė „Tour de France Automobile“ lenktynės, kuriose Rédélé ir Ponsas bendroje įskaitoje liko treti po dviejų „Alfa Romeo“ ekipažų.

1954 m. Rédélé ir Ponsas laimėjo „Tūkstančio mylių“ lenktynes – vėliau tapusias firminėmis jų lenktynėmis – bei „Critérium des Alpes“ varžybas. „Man nepaprastai patiko kirsti Alpes savuoju „Renault 4CV“, taip man gimė mintis pavadinti būsimuosius automobilius „Alpine“. Man svarbu, kad mano klientai prie automobilio vairo patirtų tokį vairavimo malonumą, kokį norėjau sukurti,” – kalbėjo Jeanas Rédélé. Jis kartu su Ponsu baigė sezoną pergale Lježas–Roma–Lježas lenktynėse, o „Tour de France“ liko antri.

"Renault Alpine"

Charles Escoffieras užsakė „A106 Coach“ tuo pat metu, kai Rédélé sulaukė „Rédélé Spéciale“ – antrojo išimtinai jam Italijoje pagaminto automobilio. Negalėdamas tobulinti šio automobilio pats, Rédélé jį atidavė savo draugui Jean-Claude Galtierui, jaunam Grenoblyje įsikūrusiam „Renault“ pardavimų atstovui. Tuo tarpu Rédélé sėdo prie „Coach“ vairo. Abu lenktynininkai sužibėjo: Galtieras laimėjo „Tūkstančio mylių“ lenktynes su „Rédélé Spéciale“, Rédélé su „Coach“ finišavo antras. Šis pirmos ir antros vietos laimėjimas įtikino Jean1 Rédélé kurti savo prekės ženklą, pavadintą „Alpine“.