LT EN RU
Naujienos

Keleivių vežėjai aptarė esamas problemas

2017 rugpjūčio 24
ebus.lt foto

Rugpjūčio 24-ąją asociacijos „Linava“ mokymo centro salėje rinkosi keleivinio transporto įmonių vadovai. Svarstytos aktualiausios pastarojo meto problemos.

Situacija „Linavoje“ – stabili

Susitikimo pradžioje asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Vytautas Milėnas informavo, kad asociacija šiuo metu dirba sėkmingai. Priimta naujų darbuotojų, finansinė situacija stabili, pastatai neįkeisti. Asociacijos nariai pagaliau tapo pagrindiniais veikėjais asociacijoje, geri santykiai susiklostė su kitų šalių vežėjų asociacijomis.

„Linavos“ prezidentas Erlandas Mikėnas aptarė draudimo bendrovės steigimo klausimą. Taip pat asociacijos prezidentas pasveikino naujai išrinktus keturių keleivinio transporto įmonių – Kretingos, Kėdainių, Jurbarko ir Rokiškio – direktorius. Pasveikinti Kretingos autobusų parko direktorius Arvydas Dyburys, „Kėdbuso“ – Evaldas Cicėnas, Jurbarko – Arvydas Štulas, Rokiškio – Virginijus Matulka. Laikinai Klaipėdos autobusų parko generalinio direktoriaus pareigas eina Valdas Ramanauskas, bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ – Rimantas Markauskas.

Aptarė įvažiavimo į autobusų stotis įkainius

Anksčiau įvažiavimo į autobusų stotis įkainius reikėjo derinti su Kainų ir energetikos komisija. Įkainiai būdavo nustatomi pagal stočių kategorijas. Asociacija dėjo daug pastangų, kad įkainių nereikėtų derinti, kadangi tai – pakankamai ilgas ir sudėtingas procesas. Kurį laiką įkainiai nedidėjo. Tačiau pastaruoju metu kai kurie vežėjai nusprendė nustatyti naujas kainas. Ne visas stotis valdo vežėjai, kai kurių savininkai neveža keleivių tolimojo susisiekimo maršrutais. Jie gali nusistatyti itin aukštus įvažiavimo įkainius. Pateiktas Latvijos, kurioje teisės aktai panašūs, pavyzdys. Įkainiai siekia nuo dviejų iki penkiolikos eurų, dėl to tarp vežėjų nuolat kyla konfliktai. Ministerija rengia teisės aktą, pagal kurį bus privaloma derinti kainas su Kainų komisija. Tikėtina, kad Lietuvoje gali susiklostyti panaši situacija.

Pasiūlyta numatyti tam tikrą ribą, kiek galėtų kainuoti įvažiavimas į pirmos, antros, trečios ir ketvirtos kategorijos stotis. Vežėjai patys galėtų nusistatyti mokestį, tačiau šios ribos neviršyti. Taip pat būtų galima numatyti mokesčio skaičiavimo metodiką.

Nauji keleivinio transporto tarybos nariai

Iš darbo pasitraukus dviems keleivinio transporto tarybos nariams – Jelizavetai Daugininkienei ir Valentinui Repčiui – vežėjai pasiūlė keturis kandidatus į laisvas tarybos narių vietas: „Jonavos autobusai“ direktorių Otarą Urbaną, „Svirkos“ vadovą Vytautą Bulką, Druskininkų autobusų parko direktorių Valdą Večkį ir „Busturo“ generalinį direktorių Vaidą Seiracką. Balsų dauguma į keleivinio transporto tarybą išrinkti O. Urbanas ir V. Bulka.

R. Martinavičius pristatė nuveiktus darbus

Visų pirma asociacijos viceprezidentas pakvietė vežėjus į rugsėjo 2-ąją vyksiančias „Linavos“ vairuotojų meistriškumo varžybas. Taip pat viceprezidentas pakvietė vežėjus registruotis kelionei į tarptautinę autobusų parodą „Busworld Europe“, kuri tradiciškai kas dvejus metus vyksta Belgijos mieste Kortrijke.

R. Martinavičius priminė vežėjams pastaruoju metu nuveiktus darbus, kalbėjo apie susitikimus su valdžios atstovais. „Šiais metais turėjome daug susitikimų, laikotarpis buvo labai intensyvus. Svarstėme Kelių transporto keitimo, ES lėšų įsisavinimo klausimus. Bendravome tiek su valdžios atstovais, tiek ir su vežėjais“, – sakė viceprezidentas. Pavyko pasiekti, kad išliktų savivaldybių teisė sudaryti su įmonėmis vidaus sandorius. Didžioji dalis savivaldybių tuo sėkmingai naudojasi. R. Martinavičius pasidžiaugė ir gerais santykiais su profesinių sąjungų atstovais, kurie tampa vežėjų partneriais.

„Šiuo metu turime būti kaip niekada stiprūs. Į rinką veržiasi brutalus verslas, kuriam priimtini bet kokie veiklos metodai. Reikia susitaikyti su esama situacija ir stengtis išlaikyti dabartines pozicijas. Dirbame sėkmingai – tuo didžiuojuosi ir visada taip sakysiu. Tačiau konkurencija tik didės, todėl kiekvienas turime apie tai galvoti. Reikia optimizuoti sąnaudas, tai pradėti daryti jau dabar. Tokie neišvengiami procesai mūsų versle“, – pabrėžė viceprezidentas.

Kiti klausimai

Asociacijos darbuotojai kalbėjo apie keleivinio transporto įmonių statistinius duomenis, kuriuos anksčiau bendrovės asociacijai „Linava“ pateikdavo kas pusmetį. Ši statistika svarbi atstovaujant vežėjus valstybinėse institucijose. Keleivių vežimo atstovai atkreipė dėmesį, kad statistiniai duomenys neretai tampa vieši, nuo to kenčia visi vežėjai. Konkurentai turėdami tokią informaciją gali sėkmingai pasirengti būsimiems viešųjų pirkimų konkursams. Tokie duomenys turėtų likti konfidencialūs.

Parengta pagal ebus.lt informaciją.


Grįžti
KLAUSK