LT EN RU
Naujienos

Krovinių vežėjai išreiškė pastabas ir siūlymus dėl trečiųjų šalių vairuotojų įdarbinimo

2015 spalio 30

Asociacijos „Linava“ išplėstiniame Krovininio transporto tarybos posėdyje š.m. spalio 29 d. didžiausias dėmesys buvo skirtas vairuotojų iš trečiųjų šalių įdarbinimo procedūroms. Posėdyje dalyvavo Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Migracijos departamento bei Darbo biržos atstovai.

Posėdžiui pirmininkavęs asociacijos „Linava“ viceprezidentas Julius Misiūnas susirinkusiems priminė, kad ir toliau vežėjams išlieka per ilgo dokumentų tvarkymo vairuotojams iš trečiųjų šalių termino problema ir ją būtina spręsti. Jis viešnioms iš valstybinių institucijų priminė, kad asociacija gauna itin daug nusiskundimų dėl vežėjų iš trečiųjų šalių įdarbinimo procedūrų.

Asociacijos prezidentas E. Mikėnas kalbėdamas teigė, kad, esant vairuotojų trūkumui, būtina problemą spręsti kuo greičiau ir priimti sprendimus bei planus, nes diskutuoti nebeužtenka. Asociacijos generalinis sekretorius V. Milėnas pabrėžė, kad tarptautinio krovinių vežimo vairuotojų įdarbinimo procesas vis dar sudėtingas, įdarbinimo terminai gana ilgi ir pakvietė ieškoti būdų, kaip šią problemą spręsti.

Susirinkime dalyvavusi LR socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Darbo rinkos skyriaus vyr. specialistė Rasa Malaiškienė, pristačiusi teisės aktus, reglamentuojančius užsieniečių įdarbinimą Lietuvos Respublikoje, teigė, kad spartesnį užsienio įdarbinimą stabdo ir personalo, tvarkančio užsieniečių įdarbinimo dokumentus Darbo biržoje, trūkumas, bei vykdoma Migracijos departamento reorganizacija. Atsakydami vežėjai svarstė, kad galbūt tiesiog trūksta bendradarbiavimo tarp Darbo biržos ir Migracijos departamento.

Lietuvos darbo biržos Darbo išteklių skyriaus vyr. specialistė Honorata Masalskienė informavo, kad iki metų pabaigos turėtų būti iki galo suderinta sutartis tarp Migracijos tarnybos ir Darbo biržos dėl duomenų keitimosi, todėl procesai turėtų paspartėti.

UAB „Telmento transportas“ vadovas Artūras Telmentas teiravosi, kodėl trečiųjų šalių vairuotojui negalima pateikti dokumentų laikinai gyventi Lietuvoje, kol nesibaigė D kategorijos vizos galiojimo terminas. Specialistėms informavus, kad kol dokumentai laikinai gyventi Lietuvoje nagrinėjami, vairuotojas gali gauti nacionalinę vizą, tačiau vežėjai pastebėjo, kad ji nesuteikia teisės dirbti.

Susirinkime daug kalbėta ir apie tai, kad vairuotojui pakeitus darbovietę, jis privalo kreiptis dėl naujo leidimo dirbti, o tai vėl užtrunka.

Vežėjai valstybinių institucijų atstovių teiravosi, kodėl sprendimų leidimams dirbti ir gyventi užsieniečiui Lietuvoje neįforminus laiku, leidimai panaikinami. Migracijos departamento Užsieniečių reikalų skyriaus vyriausioji specialistė Jolita Tigrūdytė informavo, kad užsienietis turi susiforminti leidimą per 3 mėn. Vežėjai taip pat buvo informuoti, kad darbdavys ir pats gali kreiptis dėl leidimo dirbti išdavimo užsieniečiui, ne tik pats užsienietis, t. y. darbdavys pats gali pateikti už darbuotoją prašymą.

R. Malaiškienei prakalbus, kad daugėja skundų dėl vairuotojams nemokamų atlyginimų, vežėjai tikino, kad tai neįmanomi atvejai, kadangi trečiųjų šalių vairuotojų darbą griežtai kontroliuoja Darbo birža. Be to, juos tikrina ir Valstybinė mokesčių inspekcija.

Vežėjai turėjo priekaištų dėl privalomo gyvenamosios vietos deklaravimo reikalavimo įdarbinant vairuotojus iš trečiųjų šalių, šiems gaunant leidimą laikinai gyventi Lietuvoje. Asociacijos generalinis sekretorius V. Milėnas iškėlė idėją, kodėl vairuotojai negali būti registruojami prie savivaldybės. Migracijos departamento atstovės informavo, kad tam reikia keisti Gyvenamos vietos deklaravimo įstatymą.

Posėdžio metu viceprezidentas J. Misiūnas susirinkusiuosius informavo apie įvykusį vizitą Baltarusijos Transporto ir logistikos savaitės renginiuose bei pakvietė vežėjus dalyvauti artėjančioje verslo misijoje į Kiniją.

Krovininio transporto skyriaus vadovas Valdas Kazlauskas vežėjus informavo  apie jau lapkričio 15 d. įsigaliosiančią kelių mokesčio sistemą sunkiasvorėms transporto priemonėms Rusijoje.