LT EN RU
Naujienos

Lietuvos institucijos negina savo verslininkų interesų

2020 sausio 09

Lietuvos valstybinės institucijos nepakankamai ir neefektyviai tikrina kitų šalių vežėjus, gabenančius krovinius į Lietuvą ir iš jos. Užsienio šalių vežėjai pažeidinėja įvairius teisės aktus, išvengia įvairių mokesčių ir administracinių išlaidų, todėl Lietuvos vežėjams apsunkinamos sąlygos konkuruoti rinkoje.

Tokios išvados buvo pateiktos „Linavos“ vežėjų organizuotame pasitarime, kuriame dalyvavo „Linavos“ viceprezidentas Marjan Svirko, prezidiumo narys Oleg Tarasov, „Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius, „Linavos“ darbuotojai ir aktyvūs vežėjai.

„Linavos“ vežėjai situaciją analizavo daugiau kaip pusę metų. Buvo įvertinta situacija dėl Linava krovininio transporto tarybos nario Viktor Monkevič pastebėjimų apie krovinių iš Lietuvos į ne ES šalis gabenimą. Iš sukauptų duomenų galima daryti išvadas, kad valstybės institucijos, privalančios tikrinti kitų šalių vežėjų leidimus gabenti krovinį Lietuvos teritorijoje, savo darbo neatlieka arba atlieka nekokybiškai. Dėl to yra fiksuojami atvejai, kai leidimai pildomi aplaidžiai, po to taisomi, taip tą patį leidimą panaudojant keletą kartų.

Iš pateiktų duomenų taip pat matyti ir daugiau užsienio šalių vežėjų piktnaudžiavimo variantų, kurių nesustabdo ir netikrina atsakingos Lietuvos institucijos. Pavyzdžiui, transporto priemonė, kurios laikinas valstybinis numeris registruotas Lietuvoje ar kitoje ES šalyje, o puspriekabė – taip pat su laikinuoju registravimo numeriu. Tokiu atveju šis transporto priemonių junginys pagal teisės aktus negali gabenti prekių, nes išregistravus motorinę transporto priemonę ji netenka galimybės vežti prekes.

Taip pat neužtikrinamas teisės aktų įgyvendinimas tais atvejais, kai ES šalies narės motorinė transporto priemonė, turinti laikiną registraciją ir šalies skiriamuosius ženklus, gali gabenti prekes į Kazachstaną tik tuo atveju, jei turi Lietuvos trečiųjų šalių leidimą kroviniams gabenti.

Šiuos ir kitus reikalavimus apibrėžia daugybė teisės aktų, – Vyriausybės nutarimai, tarvyriausybiniai susitarimai. Pagrindinė kontrolė dėl kelionės leidimų priklauso Lietuvos transporto saugos administracijos  ir muitinės pareigūnams.

Posėdžio dalyviai piktinosi, kad atsakingos institucijos aplaidžiai atlieka savo pareigas, todėl Lietuvos vežėjai, dirbantys pagal teisės aktų reikalavimus, negali konkuruoti su kitų šalių vežėjais, kurie apgaulės būdu išvengia vežėjams numatytų prievolių.

„Viliamės, kad valstybė, kuri vežėjams numato įvairiausias prievoles, imsis veiksmų, kad konkurencinės sąlygos būtų vienodos visų šalių verslininkams. Kol kas matome tik biurokratinius bandymus imituoti kontrolę dar labiau apsunkinant vežėjų situaciją, kuri formuojasi dėl mokesčių pakeitimų, ES valstybių protekcionistinės veiklos“, – posėdyje kalbėjo „Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius.

 


Grįžti
KLAUSK