2019 birželio 14

Lietuvos transporto atašė Kazachstane ir „Linava“ – apie vežėjų problemas


kazachstan_atase

„Linavos“ atstovai su Lietuvos transporto atašė Kazachstane Gytautu Jundzila aptarė didžiulį šio regiono potencialą ir vežėjams kylančias problemas, taip pat sulaukė kvietimo į šių metų rudenį Kazachstane vyksiančius renginius, kuriuose bus aptariamos transporto ir logistikos galimybės.

2019 m. birželio 13 d. asociacijoje „Linava“ lankėsi Transporto atašė Lietuvos diplomatinėje atstovybėje Kazachstane G. Jundzila ir Susisiekimo ministerijos Tinklų ir tarptautinių ryšių departamento Tarptautinio bendradarbiavimo skyriaus vyr. specialistė Laima Labutienė. Su asociacijos „Linava“ generaliniu sekretoriumi Mečislavu Atroškevičiumi, prezidiumo nariu bei Ryšių su užsienio šalimis komiteto pirmininku Olegu Tarasovu ir Transporto reikalų departamento Transporto politikos skyriaus vadovu Aleksandr Tolstoj svečiai aptarė krovinių vežimo Kazachstane, Uzbekistane ir Tadžikistane aktualijas. Kaip žinoma, Lietuva Tadžikistane neturi ambasados, todėl ambasada Kazachstane atstovauja Lietuvos piliečių interesus ir šioje šalyje. Susitikime buvo pažymėta, kad nepaisant didelio potencialo, kurį turi šios vežimo kryptys, yra ir problemų, kurias reikia spręsti.

Susitikime buvo aptartos kelių transporto srities dvišalių tarptautinių sutarčių, sudarytų su Kazachstanu ir kitomis šalimis, nuostatos, kurios iš esmės neleidžia vežti krovinių laikinaisiais (tranzitiniais) numerių ženklais žymėtiems automobiliams. Tai ypač aktualu vežėjams, kurie įsigyja transporto priemones Lietuvoje (arba kitose ES valstybėse) ir siekdami efektyviai išnaudoti transporto priemonę, ją gabendami į busimos registracijos šalį, jau norėtų vežti krovinį. Tuo tarpu dvišalėse sutartyse įtvirtinti reikalavimai, kad transporto priemonės, kuriomis atliekami krovinių vežimai, privalo turėti savo šalies nacionalinius registravimo ir skiriamuosius ženklus, taip pat tokios transporto priemonės vairuotojas privalo turėti transporto priemonės nacionalinius registravimo dokumentus. Pažymėtina, kad šis klausimas buvo aptartas praėjusių metų rugsėjį Vilniuje vykusiame Lietuvos – Kazachstano Mišrios komisijos tarptautinio susisiekimo kelių transportu klausimais posėdyje ir Kazachstano vežėjai turėjo būti apie tai papildomai informuoti.

Susitikime kalbėta apie tai, kad kai kurios dabar galiojančios tvarkos sudaro skirtingas konkurencines sąlygas Lietuvos ir Kazachstano vežėjams. Konkurenciją iškraipo nevienodas vežimų rūšies traktavimas, vežimas didžiagabaritėmis transporto priemonėmis, leidimų kvotos ir kt.

Susisiekimo ministerija pakvietė asociacijos „Linava“ atstovus dalyvauti ir kilusius probleminius klausimus aptarti 2019 m. rugsėjo 18-20 d. Almatoje (Kazachstanas) planuojamuose renginiuose – Transporto logistikos galimybių, tarp jų ir  Europos – Azijos kryptimi, seminare, Transporto darbo grupės posėdyje, Mišrios komisijos tarptautinio susisiekimo kelių transportu klausimais posėdyje.

Susitikime buvo konstatuota, jog norint pritraukti krovinių srautus iš Tadžikistano, kurie į Lietuvą gali atkeliauti per Klaipėdos uostą, būtina plėtoti bendradarbiavimą tarp vežėjų asociacijų ir institucijų. Viena iš problemų, su kuria susiduria Tadžikistano vežėjai, – Šengeno vizų išdavimas vairuotojams. Situaciją apsunkina tai, kad Tadžikistane nėra įsteigtos Lietuvos ambasados, todėl vežėjai privalo kreiptis į artimiausią Lietuvos ambasadą Kazachstane.

Transporto atašė Lietuvos diplomatinėje atstovybėje Kazachstane pasiūlė asociacijai „Linava“ kreiptis į Lietuvos Užsienio reikalų ministeriją, siekiant palengvinti vizų išdavimą Tadžikistano vairuotojams, pvz., numatyti konsulinių išvažiuojamųjų sesijų galimybę.

Transporto atašė padėkojo asociacijai „Linava“ ir vežėjams už pagalbą organizuojant parodos „Neregėta Lietuva“ eksponatų transportavimą 2019 metų pradžioje. G.Jundzila tikisi ir tolesnio glaudaus abipusio bendradarbiavimo.