LT EN RU
Naujienos

Lietuvos vežėjai kreipėsi į Europos Parlamento vadovybę, ragindami stabdyti Mobilumo paketo svarstymus

2020 balandžio 10

Lietuvos vežėjai kreipėsi į Europos Parlamento (EP) vadovybę, raginami dėti visas pastangas sustabdyti tolesnius Mobilumo paketo svarstymus, kol nebus įvertintos COVID-19 pandemijos sukeltos krizės pasekmės Bendrijai ir jos atskirų šalių ekonomikoms.

Į Briuselio EP atstovus kreipėsi dvi didžiausios vežėjų asociacijos – Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ bei Tarptautinio transporto ir logistikos aljansas (TTLA).

Kaip informavo „Linavos“ prezidentas Romas Austinskas, su prašymu neįtraukti Mobilumo paketo į plenarinės sesijos darbotvarkę Lietuvos vežėjai kreipėsi į Europos Parlamento pirmininką ir į visus parlamento pirmininkų sueigos narius.

„Mes prašome svarbiausio dalyko – neįtraukti Mobilumo paketo į balandžio ir artimiausių mėnesių plenarinės sesijos darbotvarkes, kol nepaaiškės esamos krizės padariniai transporto sektoriui. Tikimės, kad šį mūsų prašymą Europos Parlamento vadovams solidariai palaikys ne tik kitų ES šalių vežėjų asociacijos, bet ir politinių grupių atstovai iš Latvijos, Estijos, Lenkijos, Vengrijos, Rumunijos, Bulgarijos, Maltos, Kipro bei kitų valstybių. Galutiniame derybų dėl Mobilumo paketo etape Europos Parlamento vaidmuo yra lemiamas“, – pažymi R. Austinskas.

Lietuvos vežėjai kreipimesi į europarlamentarus pakartotinai priminė argumentus dėl nepritarimo Mobilumo paketui, akcentuojant diskriminuojančias nuostatas ir neproporcingus reikalavimus atskiroms ES narėms, o taip pat akivaizdžius prieštaravimus ambicingiems ES klimato kaitos tikslams. Be to, Mobilumo paketo suvaržymai suskaldys vieningą ES rinką. Mobilumo paketą daugiausia palaiko senosios ES narės iš Vakarų Europos – Vokietija ir Prancūzija, kurių transporto sektoriaus įmonės įgautų akivaizdų konkurencinį pranašumą prieš periferinių valstybių vežėjus s.

Pasak TTLA generalinio sekretoriaus Tomo Jurgelevičiaus, daugiausiai prieštarų tarp ES narių kelia nuostata, įpareigojanti vilkikus periodiškai grąžinti į jų registracijos šalį. Jo teigimu, Mobilumo paketo nuostatų prieštaravimai papildomai išryškėjo kilusios pandemijos akivaizdoje.

„Mes negalime suprasti dabartinės situacijos, kai Vakarų Europos valstybės imasi priemonių apsaugoti vairuotojų sveikatą, užtikrinti komercinio transporto darbą ir tuo pat metu stumia Mobilumo paketą su kardinaliai priešingomis nuostatomis. Dauguma Europos valstybių laikosi griežto karantino sąlygų, riboja socialinius kontaktus, kad užkrato plitimo rizika būtų kuo mažesnė. Tuo tarpu Mobilumo pakete įtvirtinti reikalavimai, draudžiantys atlikti kassavaitinį poilsį kabinoje, padidintų vairuotojų susirgimo riziką dėl lankymosi apgyvendinimo įstaigose. Kitas Mobilumo paketo reikalavimas dėl privalomo vilkikų grąžinimo į įmonės įsisteigimo šalį akivaizdžiai kertasi su šiuo metu taikomomis kontrolės ir patikrų procedūromis prie ES valstybių sienų. Sunku net įsivaizduoti  šio reikalavimo padarinių mastą, kai dėl reikšmingai išaugusių vilkikų srautų drastiškai padidėtų eilės prie pasienio patikros punktų ir svarbiausia – rizika vairuotojų sveikatai.- sako T. Jurgelevičius.

Vežėjai europarlamentarams akcentuoja, kad Transporto sektorius jau susidūrė su neigiamomis ekonominėmis pasekmėmis, tačiau tikrasis jų mastas išryškės ateityje ir tiesiogiai priklausys nuo pandemijos suvaldymo ES ir už jos ribų. Nėra aišku, kiek transporto įmonių sugebės išgyventi dabartinę krizę, bet net ir išlikusioms – Mobilumo paketo smūgis gali būti lemtingas, pažymi verslo atstovai.

Lietuvos vežėjai kreipėsi ir į Lietuvos atstovus Europos Parlamente ragindami užkirsti kelią Mobilumo paketo svarstymams parlamente, kol nepaaiškės dabartinės krizės padariniai transporto sektoriui.

Šią savaitę ES Transporto taryboje, nepaisant 9 ES valstybių narių prieštaravimo, buvo patvirtinta Tarybos pirmojo skaitymo pozicija dėl Mobilumo paketo, todėl netrukus turėtų būti pradėtas antrasis skaitymas Europos Parlamente.