LT EN RU
Naujienos

Ministerijoje – apie vežėjų problemas

2019 lapkričio 29

Lapkričio 29 d. „Linava“ kartu su Lietuvos vežėjų sąjunga pas susisiekimo viceministrą Vladislavą Kondratovičių aptarė aktualias vežėjų problemas.

„Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius, sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis bei Transporto politikos skyriaus vadovas Aleksandr Tolstoj pristatė viceministrui atliktą tyrimą, kuris atskleidė, kokia ateitis laukia transporto sektoriaus Europos Sąjungoje priėmus Mobilumo paketą ir įsigaliojus vairuotojų atlyginimų koeficientui 1,65.

Atlikta krovinių vežėjų automobiliais įmonių finansinių rodiklių pokyčių analizė parodė, kad jei nuo 2020 metų Lietuvoje būtų didinamas tik MMA krovinių vežimo automobiliais komandiruojamiems darbuotojams, kaip tai siūlo Vyriausybė, tai tikėtina, kad didžiosios dalies įmonių, kuriose dirba iki 19 darbuotojų, veikla taptų nuostolinga. Tokiu atveju tikėtina, kad 22 402 darbuotojai, dėl jas darbinančių ar jų nuosavų įmonių bankroto, liktų be darbo, darbintųsi kitose įmonėse (ir yra tikimybė, kad darbintųsi ne Lietuvos įmonėse) arba pasitrauktų į ekonomikos šešėlį.

Jei nuo 2020 metų įsigaliotų didesnis MMA vežėjams ir kartu pilna apimtimi įsigaliotų ES Mobilumo paketas, tokiu atveju, be darbo greičiausiai liktų mažiausiai 34 862 sektoriuje dirbantys asmenys. Labiausiai nukentėtų mažiausių įmonių darbuotojai ir prognozuotinas galimas šešėlio didėjimas šalyje iki 0,49 bendrosios pridėtinės vertės. Tapusiems bedarbiais išmokos pareikalautų iš valstybės 111 mln. eurų vienkartinių išlaidų, būtų prarasta 102 mln. eurų valstybės biudžeto pajamų, iš kurių dėl negautų Sodros įmokų – 65 mln. eurų ir negauto GPM – 37 mln. eurų. Tikėtina, kad šalies ekonomikai, krovinių vežimo automobiliais sektoriaus patiriami iššūkiai galėtų lemti mažiausiai 1,6 proc. BVP praradimus (nesukūrimą).

Susitikime su viceministru taip pat buvo aptartas klausimas dėl leidimų kvotų vežant krovinius į Rusiją, taip pat kalbėta apie vairuotojų iš trečiųjų šalių daromus pažeidimus ir jų kontrolės stiprinimą. Aptarti ir kiti vežėjams aktualūs klausimai