LT EN RU
Naujienos

Sausį kelių transporto sektoriuje sumažėjo daugiau kaip 3 tūkst. darbuotojų

2020 sausio 24

Šių metų sausį kelių transporto sektoriuje dirbo 3 tūkst. darbuotojų mažiau, nei 2019 gruodį. Tai rodo „Sodros“ duomenų analizė, kurią atliko bendrovė „Creditreform Lietuva“.

Iš analizės matyti, kad kelių transporto sektoriuje 2020 sausį dirbo 3235 darbuotojais mažiau, negu 2019 metų gruodį. Analizuojant bendras kelių transporto darbuotojų tendencijas, matyti, kad paprastai kiekvieną sausį fiksuojamas darbuotojų sumažėjimas, tačiau paprastai tas skaičius siekia kelis šimtus. Keletą pastarųjų metų buvo fiksuojamas 300-500 darbuotojų pokytis. Šių metų sausis yra rekordinis – darbuotojų sumažėjimas kelių transporto sektoriuje viršijo 3 tūkstančius.

Analizuojant kelių transporto sektoriaus darbuotojų pokytį per metus, taip pat stebimas augimo sumažėjimas – darbuotojų skaičius vis dar didesnis, nei prieš metus, tačiau stabiliai mažėja septynis mėnesius.

„Vertinant „Sodros“ duomenis, akivaizdu, kad kelių transporto sektorius jau reaguoja į Lietuvos valdžios priimtus teisės aktus ir prognozuojamus Europos Sąjungos sprendimus transporto sektoriuje. Palaipsniui pildosi ekonomistų prognozės dėl darbo vietų sumažėjimo Lietuvoje“, – sako „Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius.

Baltic Institute for Research and Development (Baltijos tyrimų instituto) atliktas tyrimas „Lietuvos krovinių vežimo automobiliais sektoriaus konkurencingumo ekonominė analizė“ rodo, kad įsigaliojus vairuotojų atlyginimo koeficiento padidinimui ir ES svarstomam Mobilumo paketui, be darbo liktų mažiausiai 34 862 kelių transporto sektoriuje dirbantys asmenys. Labiausiai nukentėtų mažiausių įmonių darbuotojai ir prognozuotinas galimas šešėlio didėjimas šalyje iki 0,49 bendrosios pridėtinės vertės. Tapusiems bedarbiais išmokos pareikalautų iš valstybės 111 mln. eurų vienkartinių išlaidų, būtų prarasta 102 mln. eurų valstybės biudžeto pajamų, iš kurių dėl negautų Sodros įmokų – 65 mln. eurų ir negauto GPM – 37 mln. eurų. Tikėtina, kad šalies ekonomikai, krovinių vežimo automobiliais sektoriaus patiriami iššūkiai galėtų lemti mažiausiai 1,6 proc. BVP praradimus (nesukūrimą). Visą studiją galima rasti čia: http://www.linava.lt/wp-content/uploads/2019/10/Lietuvos-krovinių-vežimo-automobiliais-sektoriaus-konkurencingumo-ekonominė-analizė.pdf