LT EN RU
Naujienos

Susitikime su ministre A. Armonaite – apie vežėjų sunkumus

2021 spalio 08

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Romas Austinskas, generalinis sekretorius Zenonas Buivydas ir prezidiumo patarėjas Vytautas Naudužas šiandien vykusiame susitikime su ekonomikos ir inovacijų ministre Aušrine Armonaite kalbėjo apie transporto sektoriaus patiriamus ekonominius sunkumus, kurių pastaruoju metu tik daugėja ir kaip būtų galima padėti vis didesnius sunkumus patiriančiam verslui.

Ministrės A. Armonaitės teigimu, Lietuvos vežėjų organizacijų prašymu šiandien susitikome su jų atstovais aptarti verslui aktualius veiklos klausimus.

„Nors vežėjai daugiausiai bendradarbiauja su Susisiekimo ministerija, mums taip pat svarbios šios verslo šakos aktualijos ir problemos. Viena iš jų yra darbo jėgos trūkumas, kurį jaučia dauguma verslo sektorių ir tai tampa bendra Lietuvos problema“, – sako ministrė A. Armonaitė.

Asociacijos atstovai susitikime su ministre daugiausiai dėmesio skyrė vienai didžiausių vežėjų problemų – vilkikų vairuotojų trūkumui, kurį dar labiau pagilino socialinės apsaugos ir darbo ministrės Monikos Navickienės sprendimas neskirti papildomai 15 tūkst. kvotų, kurios leistų paprasčiau įdarbinti tolimųjų reisų vairuotojais ne Europos Sąjungos (ES) šalių piliečius, kai dar gegužę baigėsi metinis kvotų limitas.

Asociacijos generalinio sekretoriaus Zenono Buivydo teigimu, nuo to laiko verslas turi susimokėti už tokius leidimus 121 euro rinkliavą į valstybės biudžetą. Visgi ši sistema yra neefektyvi, nes dauguma šių leidimų dirbti (mokamų kvotų) lieka nepanaudos, kai dėl ilgų įdarbinimo procedūrų užsienio piliečiai įsidarbina kitose šalyse.

Taip pat vežėjai atkreipė dėmesį į tai, kad Lietuva yra vienintelė valstybė, kurioje skaičiuojant lietuviškus vairuotojų atlyginimus yra taikomas koeficientas 1,65. Dienpinigiai yra apskaičiuojami pagal Vyriausybės patvirtintus dienpinigių dydžius, kurie negali būti mažesni kaip 50 procentų Vyriausybės patvirtintų maksimalių dienpinigių dydžių. Vežėjai siūlo peržiūrėti šią sistemą ir panaikinti koeficientą. Dėl to nenukentėtų vairuotojų atlyginimai, o verslas turėtų galimybę išlikti konkurencingu su kitų šalių vežėjais, sumažinus šią administracinę naštą.

Kalbėta ir apie tai, kad dėl biurokratinių kliūčių verslui yra ribojamos veiklos. Pavyzdžiui, transporto įmonė, padariusi minimalų pažeidimą dėl darbo laiko apskaitos, metus negali gauti leidimų pas juos atvykti dirbti užsienio šalių piliečius ir pakeisti turimų leidimų. Dėl tokių minimalių pažeidimų yra žlugdomas verslas, nevertinant kompleksiškai to įtakos sektoriui, įmonės veiklai ir tokia tvarka turėtų būti keičiama.

Ministrei A. Armonaitei pristatyta ir dar viena problema – institucijose įstrigęs klausimas dėl 95 kodo mokymų. Būsimi profesionalūs vilkikų ir autobusų vairuotojai vietoj žadėtos supaprastintos jų parengimo tvarkos, kurią siūlė Susisiekimo ministerija, gali sulaukti priešingo rezultato – jau nuo kitų metų vairuotojų mokymų trukmė gali smarkiai pailgėti, o mokymų paslaugos gerokai pabrangti. Ministrės prašoma tarpininkauti sprendžiant šį klausimą, kuris pernelyg ilgai įstrigęs.

Asociacijos atstovai ministrei aptarė ir kitus transporto sektoriui svarbius klausimus, į kuriuos, tikimasi, ministrė A. Armonaitė atkreips dėmesį ir padės sprendžiant verslui kilusius sunkumus.

Mariaus Markovičiaus (ELTA) ir Ekonomikos ir inovacijų ministerijos nuotraukos.