LT EN RU
Naujienos

Tarptautinėje konferencijoje ir IRU taryboje aptarti vežėjams aktualūs klausimai

2022 birželio 03

Palaipsnis perėjimas prie elektra ir vandeniliu varomų vilkikų, vairuotojų darbo sąlygų gerinimas, duomenų skaitmenizavimas ir kiti vežėjams aktualūs klausimai – apie tai kalbėtasi šią savaitę Briuselyje vykusioje bendroje Tarptautinės kelių transporto sąjungos (IRU) ir Europos Sąjungos (ES) konferencijoje, IRU Keleivių transporto taryboje bei Prekių vežimo komitete.

Dvi dienas Briuselyje vykusiuose renginiuose Lietuvą atstovavo asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas ir Prezidiumo patarėjas Vytautas Naudužas.

„Konferencijos metu su kolega kėlėme klausimus, kodėl ignoruojami vežėjai iš Centrinės ir Rytų Europos ir neatsižvelgiama į jų interesus, taikant Mobilumo paketo reikalavimus, įpareigojančius vilkiką kas 8 savaites grąžinti į kilmės šalį. Taip ne tik nesilaikoma ES deklaruojamo Žaliojo kurso reikalavimų, nes priverstinai grąžinant vilkikus išmetama daugiau anglies dvideginio, bet ir taikomas protekcionizmas saugant didžiųjų valstybių interesus ir ignoruojant ES pakraščiuose esančias valstybes“, – sako Z. Buivydas.

Pasak jo, konferencijos metu diskutuota, kaip iki 2030 m. 55 proc. sumažinti anglies dvideginio išmetimą į aplinką, kokiais būdais skatinti ekonomišką ir ekologinį vairavimą, kaip Mobilumo paketo reikalavimus vertina Vakarų, Centrinės ir Rytų Europos šalys.

Diskusijų metu taip pat kalbėtasi apie palaipsnį perėjimą prie sunkvežimių, varomų vandeniliu bei elektra bei kokie žingsniai turi būti atlikti, kad šis užmojis taptų realybe. Diskutuota apie reikiamos infrastruktūros sukūrimo, paramos vežėjams klausimus.

Konferencijoje pasisakęs Tarptautinės kelių transporto sąjungos (IRU) generalinis sekretorius Umberto De Preto akcentavo, kad ES deklaruojami Žaliojo kurso tikslai yra svarbūs, tačiau nereikėtų pamiršti ekonomikos plėtojimo, naujų darbo vietų kūrimo svarbos šiuo neapibrėžtumo laikotarpiu. Pasak jo, perėjimas prie naujų transporto priemonių turėtų būti vykdomas palaipsniui, užtikrinant reikiamą infrastruktūrą ir atsižvelgiant į vežėjų interesus.

Ketvirtadienį vykusioje IRU Keleivių transporto taryboje buvo priimta rezoliucija dėl darbuotojų sąlygų gerinimo – joje nurodyta, kad būtina užtikrinti darbuotojų darbo ir poilsio režimą, darbuotojas turi vairuoti ne ilgiau nei 8 valandas ir tada daryti pertrauką, pasiekti, kad kiekvienoje transporto priemonėje būtų įrengti tachometrai ir pan.


Grįžti
KLAUSK