LT EN RU
Naujienos

Teisinių ir organizacinių klausimų posėdyje – nuo nuostolių dėl embargo iki didžiagabaričių krovinių palydos

2015 rugsėjo 16

Asociacijos LINAVA Teisinių ir organizacinių reikalų komiteto posėdyje svarstyti nuostolių, patirtų Rusijai paskelbus embargą daugumai maisto produktų, importuojamų iš ES, nustatymo kriterijai, diskutuota apie išlaidų kompensavimą Revizijos komisijai, kalbėta apie didžiagabaričių krovinių palydos teisinį reglamentavimą.

Komiteto nariai vieningai sutarė, kad net nediskutuotina, ar būtina tiksliau apskaičiuoti vežėjų patirtus nuostolius dėl embargo. Klausimas šiuo metu – kokiu būdu ir kokiais kriterijais remiantis juos tiksliausiai apskaičiuoti. Prieita prie bendros nuomonės, kad į pagalbą reikėtų pasitelkti ir specialistus iš išorės, išanalizuoti įvairias paramos formas vežėjams galimybes. Taip pat nuspręsta inicijuoti darbo grupės dėl Rusijos embargo patirtiems nuostoliams apskaičiuoti sudarymą ir siūlyti ją tvirtinti Asociacijos prezidiumui.

Svarstytas ir išlaidų asociacijos LINAVA Revizijos komisijos komisijai kompensavimo klausimas. Kaip numato Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymas, Revizijos komisijos nariams negali būti mokama darbo užmokestis, tačiau jiems gali būti kompensuojamos išlaidos už darbą Revizijos komisijoje. Diskutuota, kaip minėtos kompensacijos turėtų būti mokamos. Nutarta, kad reikia parengti tvarką, pagal kokius kriterijus išlaidos Revizijos komisijos nariams būtų kompensuojamos, pateikti galimas išlaidų kompensavimo rūšis ir vėliau teikti parengtą tvarką tvirtinti Asociacijos prezidiumui.

Buvo aptartas ir sunkiasvorių bei didžiagabaričių krovinių vežėjams aktuali krovinio palydos problema. Šiuo metu Lietuvoje minėtų krovinių palydos paslaugą teikia Lietuvos kelių policija, tačiau komiteto pirmininkas Romas Vosylius teigė, kad pasitaiko situacijų, kuomet Kelių policija neturi patrulių kroviniui lydėti, dėl to stringa krovinio pakrovimo ir gabenimo procesas. Komiteto nariai vieningai sutarė, kad krovinių palydos paslaugas turėtų galimybę teikti ir privačios įmonės (kaip šiuo metu yra Lenkijoje ir kitose šalyse), o Kelių policija ir Valstybinė kelių transporto inspekcija turėtų atlikti tik kontrolės funkciją.

Iki kito posėdžio nutarta išsiaiškinti, ar valstybinėse institucijose yra rengiama didžiagabaričių krovinių palydos tvarka, gauti jos projektą ir teikti pasiūlymus. Tokios tvarkos projekto nesant – inicijuoti jos sudarymą.