LT EN RU
Naujienos

Vežėjai apie biudžeto sudarymo principus: politinė valia ima viršų prieš ekonominius argumentus

2019 spalio 17

Automobilio taršos mokestis, nekilnojamo turto mokesčiai ir kitos iniciatyvos šalies biudžeto planavime užgožia vieną svarbiausių planuojamo biudžetų dedamųjų: komandiruojamų darbuotojų darbo užmokesčio koeficiento didinimą nuo 1,3 iki 1,65. Kol sprendimų priėmėjai ir ekspertai diskutuoja, koks bus poveikis prieš tai minėtų siūlomų mokesčių, šalies vežėjai pradeda žvalgytis valstybių, į kurias galėtų perkelti savo veiklą.

Daugiau nei 6 proc. šalies BVP ir daugiau nei 80 tūkst. darbo vietų bei rizika, priėmus vienašališkus sprendimus, šiuos skaičius eliminuoti iš šalies ekonomikos jau kitais metais,- taip vakar Vyriausybės posėdyje priimtą siūlymą didinti komandiruojamų darbuotojų darbo užmokesčio koeficientą iki 1,65 vertina Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“.

„Visas šalies transporto sektorius varomas į kampą vienašališkai priimamų sprendimų. Vos išgirdome finansų ministerijos siūlymą didinti koeficientą iki 1,5, kreipėmės į premjerą ir Seimo narius, norėdami diskutuoti, ar didinama finansinė našta nepakenks Lietuvoje registruotiems vežėjams. Vietoje diskusijos sulaukėme dar radikalesnių finansinių įpareigojimų – koeficientą nutarta didinti iki 1,65“ – sako „Linavos“ prezidentas Romas Austinskas.

„Linavos“ atstovo teigimu, stebina ne tik Vyriausybės nenoras diskutuoti, bet ir tai, kaip pateikiama informacija apie siūlomus pakeitimus – mokestinė našta, primetama transporto sektoriui, gudriai pateikta tarp visų siūlymų, galimai siekiant nukreipti dėmesį, nes šiuo atveju politinė valia greičiausiai ima viršų prieš ekonominį racionalumą.

R.Austinskas pažymi, kad vienos transporto priemonės efektyviam naudojimui užtikrinti tenkančios darbo sąnaudos, priėmus siūlomus pakeitimus, išaugs daugiau nei 200 eurų, o tai, skaičiuojant viso sektoriaus mastu, yra daugiau nei 2018 m. sektoriaus uždirbtas pelnas.

„Linava“ pabrėžia, kad ne vienašališki sprendimai, o dialogas lemia geriausius rezultatus ir ragina eiti socialinio dialogo keliu, kuris užtikrintų ir mokesčių surinkimą, ir sektoriaus darbuotojų socialines garantijas, ir pervežimų verslo likimą Lietuvoje.