2019 balandžio 29

Vežėjus Lenkijoje pasitinka mokesčių lengvatos


DSC_4526

Po to, kai neįvykusiame „Linavos“ kongrese buvo iškelta idėja ginti vežėjų interesus protesto akcijose bei svarstymai apie verslo iškėlimą į Europos šalis, „Linavos“ atstovai apsilankė Lenkijoje ir surinko informaciją apie pervežimų verslo perkėlimą į kaimyninę šalį.

Kaimyninėje Lenkijoje kartu su kitais vežėjais apsilankė iniciatyvą įsigilinti į situaciją Lenkijoje parodęs „Linavos“ prezidiumo narys Oleg Tarasov bei jo idėją palaikęs prezidiumo narys Artūras Telmentas. Suvalkuose vežėjai susitiko su Suvalkų specialios ekonominės zonos specialistais, Suvalkų mokslo ir technologijų parko vadovu bei konsultacijų bendrovės specialistais, kurie pristatė dabartinę situaciją Lenkijoje steigiant įmonę, licencijavimo, mokestinės aplinkos, buhalterinių bei draudimo paslaugų.

Susitikimuose buvo pristatytos Suvalkų specialiosios ekonominės zonos veiklos sąlygos. Šioje zonoje veikiančioms įmonėms yra suteikiamos mokesčių lengvatos, jei jos atitinka bent 4 iš 10 kriterijų. Mokesčių lengvatos Lenkijoje gali būti taikomos ne visoms veiklos rūšims, tačiau logistikos veiklai mokesčių lengvatos gali būti pritaikytos net 15 metų. Valstybė neremia verslo ir tais atvejais, jei verslo vystymui naudojami Europos Sąjungos paramos pinigai.

Suvalkų mokslo ir technologijų parko vadovas Darjušas Bogdanas pristatė besikuriančiam verslui jo vadovaujame parke teikiamas paslaugas. Bendrovės “Savesta consulting” vadovas Vytautas Turek detaliau papasakojo apie pervežimo veikla užsiimančių įmonių steigimo sąlygas Lenkijoje. Jis susitikime sakė, kad kiekvienu konkrečiu atveju sąlygos yra skirtingos, tačiau preliminariai įsteigti bendrovę užtrunka 1,5-3 mėnesius. Per tą laiką steigiama įmonė, gaunama privaloma neteistumo pažyma, atidaroma sąskaita banke, kuriamas virtualus ofisas, įmonė įtraukiama į PVM mokėtojų registrą, automobiliai registruojami Lenkijoje, gaunama licencija įmonei arba pirmam automobiliui, sudaroma buhalterinių paslaugų sutartis, įdarbinami darbuotojai, sudaroma CRM draudimo sutartis. Įmonės steigimo kaštai taip pat labai priklauso nuo kiekvienos konkrečios situacijos, tačiau jie svyruoja nuo 5 iki 15 tūkst. eurų.

„Linavos“ atstovus konsultavęs specialistas pasakojo, jog šiuo metu tendencijos yra nepalankios Lietuvai. Jei 2017 metais jų bendrovė Lenkijoje įsteigė 3 pervežimų veikla užsiimančias įmones, kurios valdė 64 vilkikus, tai pernai vien jų bendrovė talkino įkuriant 14 įmonių, valdančių 184 vilkikus. Šiemet per 4 mėnesius jau įkurtos 7 įmonės su 92 vilkikais, tačiau prognozuojama, kad iki metų pabaigos tokių įmonių bus 30 (apie 300 vilkikų).

Susitikimuose Lietuvos vežėjus atstovavo įvairaus dydžio įmonių vadovai (nuo 10 iki 250 automobilių). Išanalizavus per susitikimus gautą informaciją buvo konstatuota, kad jau šiandien, neįvedus vairuotojų atlyginimų koeficiento 2 ar Europos Parlamente priimto Mobilumo paketo reikalavimų, stambesnėms bendrovėms galima sutaupyti nemažas sumas dėl mokestinės aplinkos ir kitų verslo sąlygų skirtumo. Preliminariais skaičiavimais, 40 automobilių valdanti bendrovė vien dėl draudimo sąlygų skirtumo per metus sutaupytų apie 50 tūkst. eurų. 10 automobilių valdančiai bendrovei pagal dabartinę situaciją kurtis Lenkijoje kol kas neapsimoka, tačiau Lietuvoje įvedus atlyginimų koeficientą ar įgyvendinus Mobilumo paketo sąlygas, norint išsaugoti verslą, toks sprendimas jau būtų ekonomiškai pagrįstas.

Idėja detaliau pasidomėti Lenkijoje galiojančiomis verslo sąlygomis pervežėjams kilo balandžio 24 d. neįvykusio „Linavos“ XXXV kongreso metu prezidiumo nariui, Ryšių su užsienio šalimis komiteto pirmininkui Oleg Tarasov. Jis tuomet konstatavo, kad vežėjų argumentų negirdi nei profesinės sąjungos, nei valdžios atstovai, todėl pasisiūlė organizuoti susitikimus išsiaiškinti verslo sąlygoms Lenkijoje.  Taip pat jis  pakvietė apsvarstyti galimybę gegužės 6 d. Vilniuje organizuoti vežėjų protesto akciją – taip pademonstruoti savo požiūrį į dabartinius profesinių sąjungų bei valstybės institucijų veiksmus.