2019 balandžio 24

XXXV “Linavos” kongresas neįvyko


kongres2

Balandžio 24 d. XXXV „Linavos“ kongresas, kuriame turėjo būti renkamas „Linavos“ prezidentas, neįvyko – į jį atvyko 75 vežėjai, todėl nebuvo kvorumo. Vežėjai kviečiami susirinkti į pakartotinį kongresą gegužės 15 d.

Susirinkę „Linavos“ nariai aptarė situaciją dėl pastaruoju metu kylančių diskusijų apie vairuotojų socialines garantijas ar Europos Parlamente patvirtintą Mobilumo paketą.

„Linavos“ Socialinių reikalų komiteto pirmininkas Artūras Telmentas susirinkusiems vežėjams pasakojo, jog profesinių sąjungų atstovai nenusiteikę deryboms – kategoriškai reikalauja vairuotojams taikyti koeficientą 2, tuo tarpu vežėjų argumentų niekas nenori girdėti. Jis informavo, kad „Linava“ buvo įpareigota vesti derybas su profesinėmis sąjungomis dėl vairuotojų socialinių garantijų ir darbo sąlygų, todėl 5 profesinėms sąjungoms buvo išsiųstas oficialus kvietimas gegužės 2 dieną susitikti ir pradėti derybas.

„Kokios čia derybos tokios, kai visus klausimus siekiama išspręsti darbdavių sąskaita? Man atrodo, kad niekas nenori su mumis derėtis, mėginama visus sprendimus priimti „buldozeriu“, – sakė susirinkusiems A.Telmentas.

Kongrese dalyvavo Baltijos transporto profesinė sąjungos „Solidarumas“ vadovas Gintaras Čiužas, kuris susirinkusiems vežėjams pasakojo, jog profesinės sąjungos tarpusavyje nesutaria įvairiais klausimais. 800 tarptautiniuose pervežimuose dirbančių vairuotojų savo profesinėje sąjungoje atstovaujantis Gintaras Čiužas vežėjams pateikė savo požiūrį į dabartinę situaciją ir debatus, kurie yra kilę tarp profesinių sąjungų. Situaciją šiuo klausimu vežėjams pristatė ir į klausimus atsakė „Linavos“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis, taip pat asociaciją konsultuojantis advokatas Justinas Usonis.

„Linavos“ prezidiumo narys, Ryšių su užsienio šalimis komiteto pirmininkas Oleg Tarasov susirinkusiems asociacijos nariams pristatė naują iniciatyvą – balandžio 26 dieną organizuojama kelionė į Lenkiją, kur vežėjai ketina konkrečiai išsiaiškinti pervežimų verslui šioje šalyje sudaromas sąlygas, taip pat galimybes, jei pervežimų verslas būtų perkeliamas į kaimyninę šalį. O.Tarasov pakvietė kartu vykti norinčius sužinoti apie verslo galimybes iš pirmų lūpų.

Jis taip pat konstatavo, kad vežėjų argumentų negirdi nei profesinės sąjungos, nei valdžios atstovai, todėl pakvietė apsvarstyti galimybę gegužės 6 d. Vilniuje organizuoti vežėjų protesto akciją – taip pademonstruoti savo požiūrį į dabartinius profesinių sąjungų bei valstybės institucijų veiksmus. O.Tarasovas kvietė visus kvietė prisijungti su savo krovininiais automobiliais.

Pasisakymuose buvo išsakyta mintis, kad vežėjai jau dabar yra labai sudėtingoje situacijoje – kreipiantis į banką finansavimo, sulaukiama klausimų dėl pasirengimo prisitaikyti prie Mobilumo pakete numatytų sąlygų bei teiginių, kad bankai transporto sektorių finansuoja labai mažai. Tai yra atsakymas tiems, kurie teigia, kad vežėjai skaičiuoja milžiniškus pelnus.