LT EN RU
Naujienos
2020 birželio 18 IRU konsultacijos dėl minimalaus darbo užmokesčio

Europos Komisija (EK) nuo birželio su socialiniais partneriais pradėjo konsultacijas dėl minimalaus darbo užmokesčio.

Tai yra antrasis konsultacijų etapas (pirmasis vyko 2020 m. sausio-vasario mėn.). Po pirmojo etapo EK nusprendė, kad šiuo klausimu reikalingas bendras Europos Sąjungos (ES) sprendimas.

Konsultacijų metu yra pabrėžiama, kad nėra siekiama visoje ES nustatyti vieningos minimalios algos. Pagrindinis šio sprendimo tikslas – užtikrinti visų ES gyvenančių žmonių teisę gauti užmokestį, užtikrinantį orų pragyvenimą. Konsultacijose kalbama apie ES darbo rinkos lygiateisiškumo gerinimą, ekonominio ir socialinio progreso skatinimą, lyčių nelygybės mažinimą, įsidarbinimo ir produktyvumo gerinimą, geresnių konkurencinių sąlygų sukūrimą įmonėms, veikiančioms viename sektoriuje.

Esama penkių tikslų, kurie ir sudarys būsimojo EK pasiūlymo pagrindą:

  • Tinkamai veikiančių kolektyvinių derybų atlyginimų nustatymui įvedimas;
  • Nacionalinės normos nustatymas, numatančios nuolatinę minimalios algos peržiūrą vadovaujantis stabiliais ir aiškiais kriterijais, tačiau užtikrinant kad visi darbuotojai patenka į vertinimo sistemą;
  • Socialinių partnerių efektyvaus įtraukimo minimalios algos nustatymo derybų sistemoje užtikrinimas garantuojant minimalios algos adekvatumą;
  • Minimalios algos neadekvatumą sąlygojančių faktorių panaikinimas nacionaliniu lygmeniu;
  • Efektyvaus atitikimo esančiai teisinei bazei užtikrinimas.

EK pažymi, kad visos šalys narės privalės atitikti numatytus tikslus, nors, atsižvelgiant į nacionalinius išskirtinumus, tai gali atlikti skirtingais būdais.

EK pasilieka sau teisę nutraukti konsultacijas atsižvelgiant į socialinių partnerių siekį derėtis tarpusavyje šiuo minėtu klausimu.

EK konsultacijas numato tęsti iki šių metų rugsėjo. IRU prašo atidžiai išsistudijuoti EK pasiūlymus ir atsiųsti komentarus bei pasiūlymus (įskaitant ir nacionalines pozicijas ar dokumentus).

 

Plačiau
2020 birželio 17 Plombų naudojimas sankcijinėms prekėms tranzitui per Rusiją

Atsižvelgiant į nuo 2014 m. Rusijos įvestą embargą kai kurioms prekėms iš Europos Sąjungos, Norvegijos, Kanados, Australijos, šių šalių prekės negali būti eksportuojamos per Rusijos teritoriją į kitas šalis.

Kiek vėliau Rusijos prezidento įsakymu buvo įvesta speciali procedūra prekėms, kilusioms ar įvežamoms iš Ukrainos. 2019 metais situacija keitėsi, Rusijos prezidentui nusprendus atsisakyti draudimo nepervežti ES prekes per Rusijos teritoriją, tačiau buvo iškelta sąlyga, kad sankcijinės prekės, vežamos per Rusijos teritoriją, būtų pažymėtos GLONASS navigacijos pagrindu veikiančiomis plombomis, o vairuotojai gautų atitinkamus registracijos kvitus. Tokių priemonių Rusija ėmėsi norėdama užtikrinti geresnį krovinio sekimą.

Nors minėtas Rusijos prezidento įsakymas ir buvo išleistas dar 2019 m., tačiau navigacinės plombos faktiškai įvestos tik 2020 m. paskirus atsakingą paslaugų operatorių. Taip buvo pakoreguotos kelių ir geležinkelių tranzito procedūros per Rusijos teritoriją.

Nuo šiol sankcijinės prekės tranzitu per Rusiją gali būti vežamos tik tuo atveju, jei atitinka šias sąlygas:

Rusijos Transporto ministerija 2020-03-06 d. paskelbė, jog pirmoji navigacinių plombų operatorė bus „Skaitmeninių platformų vystymo centras“ (daugiau informacijos rusų kalba: https://crcp.ru/ ir anglų kalba: https://crcp.ru/en/ ).

Prieš pradedant sankcijinių prekių transportavimą, vežėjas turi užsiregistruoti sistemoje aukščiau nurodytu operatoriaus adresu arba fizinėje atstovybėje ir pasirašyti sutartį. Bent 2 val. iki sunkvežimio atvykimo į pasienio punktą, transporto operatorius turi atsiųsti navigacinės plombos operatoriui užpildytą specialią formą. Už paslaugas atsiskaityti gali tiek vežėjas, tiek ir krovinio savininkas. Svarbu, priminimas čia yra, kad krovinys įvažiuoti į Rusiją gali tik per konkrečius pasienio punktus!  

Navigacinė plombos operatoriaus kainos šiuo metu yra tokios:

  • Vienos e-plombos prikabinimas -1224 RUB (15 EUR);
  • Vienos e-plombos nuėmimas -996 RUB (12 EUR);
  • Vienos dienos nuoma -2500 RUB (30,5 EUR).

Visos nurodytos kainos jau su 20 proc. PVM, o detalesnė informacija prieinama rusų kalba čia:  https://crcp.ru/tariffs/ ).

E-plombos pritvirtinimas ir nuėmimas atliekamas:

  • Muitinės pareigūnų ties išorine Eurazijos Ekonominės Sąjungos siena;
  • Transporto inspekcijos pareigūnų ties stacionariais arba mobiliais punktais Rusijos -Baltarusijos ir Rusijos -Kazachstano pasieniuose.

Pritvirtinus e-plombą, vairuotojas privalo gauti registracijos kvitą, pasirašytą ir su antspaudu gautu iš muitinės arba transporto inspekcijos atstovo. Registracijos kuponas pateikiamas minėtiems pareigūnams išvykstant iš Rusijos teritorijos.

E-plombų tvirtinimas ir nuėmimas nereikalauja TIR operacijos panaikinimo ar papildomų TIR knygelės vaučerių. Esant kokiems nors nesklandumams TIR knygelės savininkas raginamas kreiptis į asociaciją, išdavusią TIR knygelę.

IRU nuolatinė atstovybė Eurazijoje planuoja susitikimą su e-plombos operatore, norėdami aptarti įvairius klausimus, įskaitant galimą bendradarbiavimą TIR srityje.

 

Plačiau
2020 birželio 12 Tęsiasi IRU seminarai apie krizės valdymą

Birželio 10 d. IRU organizavo antrąjį nemokamą nuotolinį seminarą „Krizės suvaldymas“. Jį vedė Baltarusijos INTERTRANSAVTO direktorių tarybos pirmininkas Andrej Smoliar. Dar numatomi trys nemokami nuotoliniai seminarai šia tema –  birželio 17 d., 24 d., liepos 1 d. nuo 15:00 val..

Šio seminaro vaizdo įrašas šiuo metu nėra platinamas. Kitų seminarų įrašai rusų kalba bus platinami tik seminarų dalyviams ir tik po liepos 10 d. (tokios pozicijos laikomasi atsižvelgiant į seminaro vedančiojo pageidavimą).  Todėl rekomenduojame registruotis į seminarus ir išgirsti informaciją tiesiogiai.

Numatomų sekančių seminarų datos, laikai ir temos:

2020-06-17 d. 15:00 -17:00 val. „Krizės suvaldymas (tęsinys)“

Seminarą ves Andrej Smoliar (Baltarusijos INTERTRANSAVTO direktorių tarybos pirmininkas).

Temos:

-        Verslo procesų adaptacija prie nuotolinio darbo (procesų, reikalaujančių dėmesingos peržiūros, identifikavimas).

-        Organizacinės struktūros perorientavimas nuotoliniam darbui.

-        Pagrindinis pardavimų fokusas, logistikos ir personalo įvertinimas.

-        Bekontakčio vairuotojo išvažiavimo/sugrįžimo organizavimas, automobilio dezinfekcija ir kiti apsaugos metodai.

Nuoroda registracijai spauskite čia

Seminaras nemokamas, vyks rusų kalba.

 

2020-06-23 d. 12:00 -13:00 val. „Kelias į atsistatymą? Kelių transportas po COVID-19“

Vebinarą ves Santiago Mariscal (Tarptautinis GRUPO SESE direktorius, užimantis šias pareigas jau trejus metus, pati įmonių grupė teikia plataus spektro logistines paslaugas, anksčiau Santiago buvo vadovaujančiose pozicijose tokiose kompanijose, kaip: DHL Freight, Kuehne+Nagel, DB Schenker).

Nuotolinio seminaro anonsas:

Pasaulis dramatiškai pasikeitė per paskutinius kelis mėnesius. Sveikatos krizei peraugus į ekonominę, kelių transportas tęsia savo veiklą sudėtingomis sąlygomis. Sunkumų vežėjams daug ir jie įvairūs. Šiame seminare  bus pateiktas sektoriuje aktyviai veikiančio asmens matymas, kaip įmonės prisitaiko, kokios paramos tikimasi iš valdžios institucijų, partnerių, reguliuojančių žinybų. Žvelgiama bus ir į ateitį bei kaip perėjimas į „žaliąsias“ technologijas galės būti suderinamas su situacijos normalizacija, kokiu naudingu būdu abu keliai gali būti sujungti.

IRU tikisi į seminarą pasikviesti ir daugiau žinomų transporto srities specialistų.

Nuoroda registracijai spoauskite čia 

Seminaras nemokamas, vyks anglų kalba.

2020-06-24 d. 15:00 -17:00 val. „Krizės valdymas (tęsinys)“

Seminarą ves Andrej Smoliar (Baltarusijos INTERTRANSAVTO direktorių tarybos pirmininkas).

Temos:

-        Bendradarbiavimas su klientu.

-        Pardavimų valdymas.

Nuoroda registracijai spauskite čia

Seminaras nemokamas, vyks rusų kalba.

 

 

2020-07-01 d. 15:00 -17:00 val. „Krizės valdymas (tęsinys)“

Seminarą ves Andrej Smoliar (Baltarusijos INTERTRANSAVTO direktorių tarybos pirmininkas).

 

Temos:

-        Aktyvios strategijos išgryninimas (rizikų valdymas, stresiniai scenarijai).

 

Nuoroda registracijai spauskite čia 

 

Seminaras nemokamas, vyks rusų kalba.

 

 

Plačiau
2020 birželio 11 IRU Garbės apdovanojimai 2020 m.

IRU, kaip ir kiekvienais metais, šiemet organizuoja IRU garbės diplomų apdovanojimus. Jau nuo dabar „Linavos“ nariai apdovanojimams galima teikti tarptautiniuose reisuose dirbančių vairuotojų kandidatūras.

Svarbu atkreipti dėmesį, kad anketą turi pildyti įmonės vadovas. Anketa yra pildoma lietuvių kalba. Ją užpildyti galite paspaudę čia: https://www.iru.org/apps/iforms-app?form_id=2976&lng=li&src=idocs

Jeigu kiltų kokie neaiškumai pildant anketą ar turėtumėte klausimų, kviečiame susisiekti su „Linavos“ sekretoriumi bendrųjų reikalų valdymui Jonu Juodka.

Tel.:  +370 680 84469
El. paštas: jonas.juodka@linava.lt

 

Plačiau
2020 birželio 11 TIR-EPD naujienos – nuotoliniame seminare su IRU atstovais

Lietuvos vežėjams nuo kovo 23 d. naudojimasis TIR-EPD sistema Baltarusijoje nemokamas. Tokia galimybė atsirado IRU ir „Linavai“ suradus bendrą sprendimą dėl sistemos veikimo. Apie tai buvo kalbėta „Linavos“ organizuotame nuotoliniame seminare apie TIR-EPD naujoves, kuriame dalyvavo „Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius, TIR ir tranzito departamento vadovas Heliodoras Giedrys, IRU vadovas išorės ryšiams ir auditui  Vakhtang Zarandia bei IRU projektų vadovė Olga Bos.

Kaip žinoma, TIR-EPD sistema nemokamai veikia knygelėms, išduotoms nuo 2020 m. kovo 16 d. Kiekvienos TIR knygelės duomenis nemokamai galima pateikti tik vieną kartą, todėl prašome deklaraciją pildyti atidžiai, stengiantis neįvelti klaidų.

Nuotolinio seminaro metu taip pat buvo pranešta, kad nuo 2020 m. birželio 10 d.  pakartotinis TIR-EPD deklaracijos pateikimas apmokamas tiesiogiai TIR-EPD paskyroje ir pakartotinio išankstinės deklaracijos EPI pateikimo mokestis – 4,50 CHF, o ne 12,50 CHF, kaip buvo iki šiol.

Tokia galimybė buvo suteikta po to, kai 2020 m. gegužės 11 d. IRU TIR-EPD sistema buvo sėkmingai prijungta prie Baltarusijos nacionalinės automatizuotos informacinės sistemos (OAIS). Toks Baltarusijos vežėjų sąjungai IRU suteiktas prisijungimas suteikia galimybę TIR-EPD išankstines deklaracijas perkelti tiesiogiai į Baltarusijos muitinės informacinę sistemą.

Vežėjus raginame atkreipti dėmesį, kad įsigaliojus nemokamam naudojimuisi TIR-EPD sistema, už TIR knygeles nebebus grąžinama po 2,5 Šveicarijos franko (CHF) už kiekvieną per TIR-EPD užpildytą išankstinę deklaraciją.

Dar kartą primename, kad nuo 2020 m. balandžio 2 d. įvažiuojant į Uzbekistano Respubliką privaloma pateikti išankstinę deklaraciją apie gabenamas prekes.

Daugiau informacijos apie TIR-EPD sistemos galimybes, teikiant išankstines deklaracija į Baltarusiją galima pamatyti čia

Daugiau informacijos galima rasti čia:

 

Plačiau
2020 birželio 11 e-TIR sistema – pakeliui į gyvenimą

„Linavos“ TIR ir tranzito departamento atstovai dalyvavo Europos Komisijos e-TIR įvedimą koordinuojančių grupių posėdžiuose, kuriuos aptariamas pasiruošimas e-TIR įvedimui.

Gegužės pabaigoje IRU organizavo tarptautinį nuotolinį seminarą, kuriame dalyvavo IRU ir skirtingų šalių asociacijų atstovai. Buvo aptarta e-TIR įgyvendinimo eiga. Diskusijoje pasisakė Lietuvos, Baltarusijos, Uzbekistano asociacijų atstovai. Taip pat buvo pabrėžta, kad IRU glaudžiai bendradarbiauja su Jungtinių Tautų Organizacija (JTO) ir Europos Komisija, TAXUD dėl e-TIR spartesnio įgyvendinimo. EK atstovai patikino, kad neprieštaraus Pilotinio projekto įvedimui tam tikruose transportavimo koridoriuose. Dalyviai pateikė pasiūlymus, kaip konkrečiuose koridoriuose TIR koncepcija bus įgyvendinama.

Nuotolinio seminaro metu  buvo aptarta, kaip sklandžiau skaitmeninti TIR procedūrą ir pradėti pasirengimą dėl e-TIR pilotinių projektų, dar kartą muitinėms pateikti papildomos informacijos apie pilotinių projektų principus, kad būtų galima tinkamai įvertinti darbo krūvį, kurį tokia iniciatyva sukurs, taip pat išnagrinėti nacionalinius teisės aktus dėl galimybės realizuoti visą TIR knygelės skaitmenizavimą atitinkamuose transportavimo koridoriuose.

Europos Sąjungos (ES) šalys, tarp jų ir Lietuva, jau ne vienerius metus aktyviai ruošiasi e-TIR įvedimui. Įgyvendinant šį projektą siekiama, kad ES narės vieninga e-TIR sistema pakeistų dabar naudojamas nacionalines sistemas. Šiai dienai yra 76 dėl TIR konvencijos susitarusios šalys. TIR operacijos gali būti atliekamos 63 iš 76 TIR konvencijos Susitariančiųjų šalių.

e-TIR sistema turi būti realiai naudinga vežėjams, nes, diegiant naują, modernią sistemą, vežėjams norima sumažinti tiek finansinę, tiek biurokratinę naštą. Kiekviena šalis individualiai spręs, kada pageidaus galutinai pereiti prie e-TIR sistemos naudojimo. Šiuo metu yra derinamos ir verčiamos į įvairias kalbas specifikacijos, kurias pereinančios prie e-TIR šalys turės priimti.

Kaip žinoma,  Europos Sąjunga e-TIR sistemą numato įdiegti iki 2025m. Kiekviena šalis – IRU narė turės galimybę apsikeisti informacija apie krovinių judėjimą. Kol kas dar nėra elektroninės programos, kuri leistų operatyviai keistis informacija tarp siunčiančios ir priimančios krovinį, šalies.

Jungtinių Tautų Organizacijos Ekonominės Komisijos Europoje (JT EKE) būstinėje, Ženevoje šių metų vasarį  TIR Administracinio komiteto nariai oficialiai patvirtino TIR konvencijos 11 priedą. Šio priedo priėmimas yra teisinis pagrindas naudoti elektroninę e-TIR procedūrą.

TIR konvencijos Susitariančioms šalims, kurios neprieštaraus Konvencijos 11 priedo įsigaliojimui, nuostatos įsigalios nuo 2021 m. birželio mėnesį, o sistema visiškai funkcionuoti pradės iki 2022m pabaigos. Iki šios datos IRU narių Nacionalinės asociacijos yra raginamos supažindinti savo Muitinės įstaigas su e-TIR projekto veikimo principais ir privalumais, pradėti darbą dėl e-TIR transportavimo koridorių.

 

Įgyvendinant šį priedą, labai svarbi kvalifikuotų IT specialistų pagalba, kuri užtikrintų sklandų elektroninių dokumentų pateikimą ir jų judėjimą tarp skirtingų šalių Muitinių įstaigų. Vežėjų įmonės bus registruojamos ITDB elektroninėje sistemoje.

 

Plačiau
2020 birželio 09 „Linavos“ konsultacijoje – IRU atstovai apie TIR-EPD sistemos galimybes

Birželio 9 d.  „Linavos“ konsultacijoje tiesiogiai dalyvavo Tarptautinės kelių transporto sąjungos (IRU) specialistai pristatė TIR-EPD sistemos galimybes, atsakė į vežėjams kylančius klausimus.

Konsultacijos įrašą galima pamatyti čia https://youtu.be/CaigEG-jWeM .

Plačiau
2020 birželio 05 IRU ekspertas pataria, kaip suvaldyti krizę

Tarptautinės kelių transporto sąjunga (IRU)  organizavo interneto seminarą, kuriame buvo aptarta visiems vežėjams šiandien aktuali tema „Krizės valdymas“.

Nemokamą interneto seminarą vedė Baltarusijos INTERTRANSAVTO direktorių tarybos pirmininkas Andrej Smoliar. Šis seminaras buvo pirmasis iš 5 seminarų ciklo (kiti seminarai vyks artimiausius keturis trečiadienius nuo 15 val.).

Seminaro apie krizės valdymą įrašą bus galima pažiūrėti artimiausias 4 dienas, (vėliau įrašas bus nepasiekiamas!) paspaudus šią nuorodą, Slaptažodis: wCRXSuN3

Seminaro santrauka:

Krizės iššūkiai ir antikrizinis planavimas

Kalbant apie įmonės valdymą konstatuota, jog reikia peržiūrėti visus savo turimus planus ir prisitaikyti prie naujų realijų. Pačios koronaviruso pandemijos sukeltos krizės pirmuosius simptomus galima buvo pamatyti jau šių metų sausio mėn., kai Kinijos valdžia uždarė vieną iš savo provincijų (daugiau kaip  200 mln. gyventojų). Antrasis besiartinančios krizės signalas buvo gautas tada, kai Italijoje susidarė kritinė situacija, trečiasis buvo tuomet, kai Europos šalys viena po kitos priėmė sprendimus užsidaryti savo sienas.

Seminaro lektorius, suvokęs, kad teks prisitaikyti prie pasikeitusių aplinkybių, savo įmonėje jau nuo kovo 16 d. ėmėsi antikrizinio valdymo. Jis pabrėžė būtinumą savo įmonėje surasti „antikrizinį“ vadovą, į kurio atsakomybės ribas įeitų tvarkymasis su susidariusia krizine situacija ir gebėjimas laikytis griežtai nustatytų gairių. Faktiškai kiekvienas vežėjas, būdamas savos įmonės vadovu, tapo ir antikriziniu vadovu, tačiau tas nebūtinai turi būti faktu kiekvieną kartą (antikrizinis vadovas gali būti bet kuris įmonės struktūroje esantis asmuo, kuriam paskirta ši funkcija).

Seminare buvo trumpai pristatytos vyraujančios ekonominės tendencijos ir rinkų analizė. Svarbu yra pritaikyti įmonę veikti sudėtingomis ekonominėmis sąlygomis. Globaliai visame pasaulyje sergančiųjų COVID-19 perkopė 6 mln. ribą, kai tuo tarpu virš 4,5 mlrd. Pasaulio gyventojų turėjo karantinuotis, tokios situacijos pasaulyje nebuvo daugiau kaip 100 metų. Nors kai kurios šalys jau palengva nedrąsiai atsiveria ir net formuojasi taip vadinami „kelionių burbulai“ (pvz.: Baltijos šalys), tačiau vaistų nuo COVID-19 vis dar nėra ir bet kada gali atsitikti staigus situacijos pablogėjimas, kas lems jau atsidariusių šalių bei jų rinkų užsivėrimą, tuo labiau, jeigu atslinks antroji sergamumo banga.

Jau prieš COVID-19 buvo stebimas naftos kainų kritimas, kas savo ruožtu sustabdė daugelio verslo sričių investicinius projektus, stojo ir transportas – ekonomikos kraujas. Tikėtina, kad Europos Sąjungos ekonomika po pandemijos atsigaus tik 2023 m., tai nulemta ne vien sumažėjusios paklausos rinkose, bet ir susitraukusios pasiūlos. Didele problema artimiausiu metu taps įmonių gebėjimas atsiskaitinėti, negana to paaštrėjusioje konkurencinėje kovoje bus susiduriama ir su kainų dempingu.

Lektorius išsakė savo prognozę, kad neteisinga manyti, jog išliks tik dideli vežėjai. Mažosios įmonės, būdamos mobilesnės, greičiau prisitaikančios prie besikeičiančios verslo aplinkos, gali ne ką blogiau tvarkytis, nei vidutinės ar didžiosios. Vežėjai jau dabar ieško būdų užsisakyti paslaugas iš šalies (angl. outsourceing), o vairuotojai vis daugiau savo darbe pasikliauna e-sprendimų ir mobiliųjų aplikacijų funkcijomis. Nuolatos vyksta naujų programinių sprendinių kūrimas, kurių pagalba vairuotojo darbas gali būti pilnai stebimas nuotoliniu būdu. Tokios integruoto dirbtinio intelekto aplikacijos ne tik pateikinėja informaciją apie vairuotojo darbą, bet gali suteikti visą reikiamą informaciją nuotoliniam darbuotojui (šiuo atveju – vairuotojui), kaip reiktų tvarkytis avaringoje, nenumatytoje situacijoje.

Dabartiniu laiku įmonės prioritetu laiko savo veiklos išsaugojimą ir kovoja už išlikimą. Kalbant apie krizę, kurią tenka išgyventi vežėjui, derėtų išskirti 4 stadijas:

  • Mąstymo krizė (pavėluotai suvokiama, kad susidarė krizinė situacija);
  • Netikslumo krizė (įmonėje ne laiku atliekamos užduotys, užsitęsia terminai);
  • Finansinių rodiklių krizė (čia kalba būtų apie krentančias pajamas, pasikeitusią apyvartą);
  • Likvidumo krizė (vėluoja atsiskaitymai).

Bet kuri krizė paaštrina kovą už išlikimą, kovą dėl klientų. Negana to, derėtų atkreipti dėmesį ne vien į finansinius pokyčius, bet ir tokius elementus kaip darbingumo efektyvumo sumažėjimas, na o finansinių rodiklių stebėjimas vieną kartą per mėnesį prilygsta mirties liudijimo išrašui, nes praėjusio mėnesio finansinio rodiklių apžvalga krizės sąlygomis yra smarkiai pavėluota.

Yra 4 galimi veikimo krizės sąlygomis variantai:

  • Bankrotas („nėra įmonės – nėra krizės“);
  • Planinis išėjimas (kai ruošiamas konkretus planas kaip išeiti iš susidariusios krizinės situacijos);
  • Neplaninis išėjimas (tiesiog „driftas“ be konkretaus matymo kas turėtų būti daroma);
  • Trumpalaikis sprendimų priėmimas (pavieniai, dezorganizuoti sprendimai).

Elgesio strategijos pasirinkimas dar nepadės išeiti iš bet kurios krizinės situacijos. Stengiantis pašalinti krizės padarinius reikalingi ne vien resursai, bet ir tvirta valia (dirbti darbuotojams teks intensyviau, o atlygis gali būti mažinamas). Bet tik kritiniu atveju turėtų būti imamasi radikalių priemonių darbuotojų atžvilgiu, taipogi įmonės vadovai, pergyvenę anksčiau buvusias krizes, negali viltis išeiti iš dabartinės situacijos pasitikėdami vien tik savo patirtimi. Įmonės reakcija į krizę gali būti jau pačioje pradžioje pavėluota ir tokiu būdu bus vėluojama įsivesti antikrizines priemones.

Aišku, visad galima veikti be konkretaus antikrizinio plano, tačiau greiti ir tinkamai nepasverti veiksmai arba emocinis veikimas nebūtinai bus protingi ir tinkamiausi. Kai kurie vadovai gali imtis taip vadinamų „ritualinių sprendimų“, kai būtų keičiamos vidaus normos, ar darbuotojų atsakomybių ribos. Kitas variantas – vadovo reakcija, kai veikla būtų paremta pagal numatytą (ir būtinai raštu išdėstytą konkretų, su atsakomybės ribomis sudėliotą) planą.

Veikla įmonėje, prisitaikant prie naujos realybės

Klaida tikėtis, kad reikia prisitaikyti prie laikinos krizės, nes tenka konstatuoti naujos realybės atsiradimą, realybės, kurioje 0,6 EUR už 1 km gali tapti norma. Prekės, kurios buvo vežamos nuolatiniams klientams, gali pasibaigti. Oro transporto kroviniai pereina į kelių transportą, tačiau čia konkuruoja ir geležinkeliai, kurie mažina transportavimo kainas. Realybe tampa ne tik ir taip aštri jau buvusi konkurencinė kova, tačiau vis daugiau bus nesąžiningo, ne korektiško konkuravimo pavyzdžių.

Nėra tokio pavienio plano, numatančio sprendinių į visas situacijas. Pati antikrizinė strategija turi būti 3 mėn. trukmės (metinės strategijos dabartinės krizės sąlygomis praktiškai nebetenka prasmės) ir peržiūrima turėtų būti kas 2 savaites. Reiktų peržiūrėti rinką iš naujo ir tik į tai atsižvelgiant perdėliojamas kompanijos valdymas (klientų politika, kainodara, darbuotojų funkcijos). Kompanijos vadovybė neturėtų koncentruotis į tuščias kalbas ar pavienius, neorganizuotus nurodymus darbuotojams.

Įmonėje turi įvykti aiškus tikslų performavimas, kiekvienam darbuotojui pateiktos užduotys ir konkrečios gairės, kaip veikti bei kokių rezultatų tikimasi. Kitaip kalbant, kiekvienas turi žinoti, kas turi būti daroma, kaip daroma, kas už ką konkrečiai yra atsakingas. Klaida į krizės valdymo vadovo pozicijas skirti lojalius arba pažįstamus žmones, šis laikas – puiki proga identifikuoti įmonės viduje naujus lyderius, vadovus.

Esant nuotolinio darbo specifikai padalinio vadovas on-line režimu privalo bent kelis kartus per dieną susisiekti su darbuotoju arba kitu būdu stebėti/kontroliuoti vykdomų darbų eigą.

Antikrizinis štabas turėtų rinktis ne rečiau nei 1 kartą per savaitę. Atsižvelgiant į krizės eigą galima rinkti ir dažniau (pvz.: 2 kartai per savaitę). Visi vidiniai įmonės antikrizinio veikimo kanalai turi būti aiškūs, susitarta, kas, kaip, kada, per kurį kanalą komunikuojama.

 Vadovo ir darbuotojų sąveika

7 tipinės vadovo klaidos:

Stručio klaida (kai bijoma atsakomybės);

  • Hiperaktyvumo klaida (teikiamos naujos idėjos, projektai, dar neužbaigus prieš tai pradėtus įgyvendinti sumanymus);
  • „Dartanjano“ klaida (daroma ne tai kas reikia, o imamasi to -kas geriausiai suprantama, ką geriausiai išmano);
  • Stebuklingos idėjos klaida (ieškoma staigaus išsigelbėjimo, „super“ idėjos arba visiškai naujo pajamų šaltinio);
  • Atsipalaidavusio vadovo klaida (blogas pavyzdys darbuotojams, kai vadovas nebūna reguliariai darbo vietoje);
  • Persidirbimo klaida (vadovas ragina visus persidirbti, dirbti viršvalandžius be jokio aiškaus plano);
  • Tirono klaida (vadovas neturi demonstruoti savo streso, nerimo, elgtis tironiškai, grasinti atleidimais iš darbo).

Numatomų sekančių vebinarų datos, laikai ir temos:

2020-06-10 d. 15:00 -17:00 val. „Krizės suvaldymas (tęsinys)“

Vebinarą ves Андрей Смоляр (Baltarusijos INTERTRANSAVTO direktorių tarybos pirmininkas).

Nuoroda registracijai

P.S.: vebinarai nemokami, vyks rusų kalba.

 

 

Plačiau
2020 birželio 03 IRU – apie nuotolinius mokymus po koronaviruso pandemijos

Tarptautinės kelių transporto sąjunga (IRU)  interneto seminare svarstė, kaip po COVID-19 pandemijos bus organizuojami įvairūs reikalingi mokymai.

Nemokamame seminare „E-Mokymosi ateitis kelių transporte po COVID-19“ buvo konstatuota, kad COVID-19 pandemijos metu drastiškai sumažėjo mokymų, didžioji dalis vairuotojų mokymų organizatorių savo veiklos apimtis balandį-gegužę sumažino 75-100 proc. Susiklosčius tokiai situacijai yra natūraliai ieškomos mokymų alternatyvos, o nuotolinis mokymasis tampa būtinybe.

Seminaro dalyviams buvo pateikti skaičiai, kad kai kuriose šalyse 95 kodo mokymų apimtys susitraukė 50-75 proc., o ADR mokymų – net iki 100 proc. Kaip pavyzdys buvo pateikta Belgija, kurioje nuo kovo mėn. vidurio iki dabar visai nebuvo organizuota jokių mokymų, tačiau ir iki pandemijos buvo sėkmingai taikomas nuotolinis mokymas.

Seminaro lektoriai konstatavo, jog pandemijos poveikis verslui yra milžiniškas tiek ekonomine, tiek ir verslo valdymo prasme, o poveikio mastą kol kas yra per sunku vertinti. Atsižvelgiant į tai, suprantama, kad mokymai šiuo metu nėra pats svarbiausias verslo poreikis.

Nuotolinio mokymo instrumentai yra įvairūs, labai aktualu tai, kad nuotoliniai mokymai būtų prieinami bet kuriuo metu. Stebėsena bei egzaminavimo kontrolė taip pat gali būti užtikrinama per nuotolį.

Seminare buvo aptarta situacija, kad didžioji dalis vežėjų nežino, kada darbų apimtys grįš į prieškrizinį lygį. Dalis vežėjų viliasi, kad užsakymų apimtys atsistatys rudenį. Įvertinus prarandamas pajamas labai aktualu, kad nuotolinis mokymasis gali padėti taupyti kaštus vežėjams, nes vairuotojams nereikalinga fiziškai atvykti į mokymų vietą. Negana to, nuotolinis mokymas psichologiškai priimtinesnis tiems, kurie jaučiasi silpnesni ir bendrų užsiėmimų metu klasėse varžosi kitų studijuojančių.  Seminare buvo kalbama apie nuotolinių mokymų praktinės naudos pristatymą vežėjams.

IRU ir toliau organizuoja nemokamus seminarus.

Numatomų sekančių vebinarų datos, laikai ir temos:

2020-06-03 d. 15:00 -17:00 val. „Krizės suvaldymas“

Seminarą ves Andrejus Smoliar, Baltarusijos INTERTRANSAVTO direktorių tarybos pirmininkas.

Tai pirmasis iš 5 seminarų ciklo (dabar kiekvieną trečiadienį penkias savaites iš eilės nuo 15:00 val.), skirtų krizės suvaldymo klausimams spręsti (IRU pranešimas su anonsu pridedamas prie šio laiško).

Bus kalbama apie:

-        Rinkų analizę ir vystymosi gaires;

-        Verslo planų, suplanuotų iki COVID-19, nesėkmę;

-        Valdymo modelių įvairovę;

-        Darbuotojų veiklos modelius.

 

Seminarai nemokami, vyks rusų kalba.

Plačiau
2020 gegužės 25 Vairuotojo įgūdžiai – viena iš kelių transporto efektyvumo sąlygų

Tarptautinės kelių transporto sąjungos (IRU) organizavo nemokamą nuotolinį seminarą „Vairuotojo įgūdžiais paremtas vairavimo efektyvumas kelių transporte“.

Seminaro metu pateikta informacija, kad dažniausia eismo įvykių priežastis yra „žmogiškasis faktorius“, kuris tampa 85,2 proc. visų avarijų priežastimi. Dėl techninių priežasčių įvyksta tik 5,3 proc., dėl infrastruktūros problemų – 5,1 proc., oro sąlygų – 4,4 proc..

Plačiau
2020 gegužės 15 Numatomi IRU internetiniai seminarai

IRU organizuoja nemokamus internetinius seminarus anglų kalba. Artimiausiomis savaitėmis numatomi du seminarai, kurių nuorodos, datos pridedamos žemiau.

Atkreipiame vežėjų dėmesį, kad į seminarus reikia registruotis, trumpa instrukcija prisegama čia;

1 žingsnis 2 žingsnis

Plačiau
2020 gegužės 15 IRU informacija apie saugų krovinių pakrovimą ir transportavimą

Tarptautinės kelių transporto sąjungos (IRU) organizuotame nemokamame internetiniame seminare „Krovinių pakrovimas ir tvirtinimas saugiam bei efektyviam transportavimui“ kalbėta apie saugų krovinių pakrovimą ir vežimą.

Anot internetinio seminaro organizatorių, didžiausia problema dėl krovinio tvirtinimo iškyla staigiai stabdant, tačiau be techninės problemos iškyla ir finansinė bei teisinė problemos. Krovinys avarijos atveju gali pažeisti tiek sunkvežimį, kuriame yra transportuojamas, tiek ir sutrikdyti aplinkinių eismo dalyvių sveikatą, kas sukuria neigiamas pasekmes įmonei, atsakingai už krovinio pervežimą.

Plačiau
2020 gegužės 13 IRU organizuojami webinarai krovinių vežėjams

IRU informavo, kad organizuoja nemokamus webinarus vežėjams, prie kurių galima prisijungti iš anksto užsiregistravus. Webinarai nemokami, vyks anglų kalba.

Plačiau
KLAUSK