LT EN RU
Naujienos
2021 vasario 25 Anketa dėl problemų Rusijoje

Artimiausiu metu bus organizuojamas susitikimas su Rusijos Federacijos ekspertais dėl problemų, susijusių su tarptautiniais pervežimais į/iš Rusijos.

Kviečiame visus, kuriems tai aktualu, skubiai užpildyti anketą.

Būsime dėkingi už Jūsų pateiktą informaciją.

Plačiau
2021 vasario 08 COVID-19: Austrijos atvykimo taisyklių pakeitimai (tik nariams)

Austrijos vežėjų asociacija AISÖ informavo, kad atsižvelgiant į COVID-19 sąlygas, visi keliautojai iš ES ir EEE valstybių prieš atvykdami į Austriją privalo pateikti elektroninę deklaraciją („Išankstinis kelionės  leidimas“) ir 10 dienų būti karantine.

Plačiau
2020 gruodžio 30 Pratęstas terminas nustatyti naujus keleivių vežimo maršrutų kriterijus

Konkurencijos taryba nusprendė atidėti Lietuvos transporto saugos administracijai (LTSA) nustatytų įpareigojimų įvykdymo terminą. LTSA leista iki 2021 m. lapkričio 14 d. organizuoti įmonių konkurencingas atrankas.

„Vertiname teigiamai, kad buvo išgirsti mūsų raginimai atidėti Konkurencijos tarybos nutarimo įgyvendinimą, nes pandemija sudavė keleivių pervežimo sektoriui rimtą smūgį, po kurio dalis įmonių gali neatsitiesti. Ne kartą kreipėmės į Susisiekimo ministeriją ir siūlėme iš lengvatinių keleivių gabenimo sutaupytas lėšas nukreipti į nuostolių dengimą ir taip padėti milijoninius nuostolius patiriančioms keleivių pervežimo įmonėms, tačiau į mūsų prašymus atsižvelgta nebuvo. Kyla grėsmė dėl dalies maršrutų išnykimo, o tai neišvengiamai pablogins gyventojų susisiekimą tarp miestų ir miestelių,“ – teigia asociacijos „Linava“ viceprezidentas, Keleivinio transporto tarybos pirmininkas Rimantas Martinavičius.

Toks sprendimas buvo priimtas po LTSA kreipimosi į Konkurencijos tarybą. Kreipimesi buvo nurodyta, kad jau imamasi veiksmų nustatant naujus maršrutus, tačiau prašoma terminą pratęsti. LTSA Konkurencijos tarybai pateikė informaciją, jog su Susisiekimo ministerija susiderino ir parengė projektą, kuriame numatyti kriterijai, aiškiai apibrėžiantys maršrutų nustatymo tvarką, tačiau šiuo metu dėl COVID-19 aplinkybių keleivių vežimo tolimojo reguliaraus susisiekimo maršrutais veikla vykdoma išskirtinėmis trumpalaikėmis sąlygomis, todėl LTSA sunku įvertinti realų maršrutų poreikį bei atlikti kitus veiksmus, siekiant patvirtinti naujus maršrutus ir organizuoti konkursus.

Kaip žinoma, Konkurencijos taryba pripažino, jog LTSA, pratęsdama sutartis su 42 vežėjais vežti keleivius tolimojo reguliaraus susisiekimo kelių transporto maršrutais, ribojo konkurenciją ir neleido į rinką įeiti naujiems dalyviams. LTSA įpareigota ne tik sumokėti daugiau kaip 43 tūkst. eurų baudą, bet ir nutraukti sutartis, o vežėjus atrinkti paskelbus konkurencingos atrankos procedūras. Toks Konkurencijos tarybos sprendimas yra apskųstas administraciniam teismui.

Konkurencijos tarybos nutarimas (visas tekstas)

Patariamosios tarybos protokolas

 

Plačiau
2020 gruodžio 16 Migracijos departamento aptarnavimo tvarka sugriežtinto karantino sąlygomis

Migracijos departamentas informuoja, kad nuo gruodžio 16 d. klientus aptarnaus tik pagal jų gyvenamąją vietą. Papildomų aptarnavimo tvarkos pakeitimų imtasi atsižvelgus į Vyriausybės sprendimą griežtinti karantino sąlygas ir riboti asmenų judėjimą šalies viduje šventiniu laikotarpiu.

Migracijos departamentas atkreipia klientų dėmesį, kad asmenys bus aptarnaujami tik tame Migracijos departamento padalinyje, kuris aptarnauja savivaldybę, kurioje yra deklaruota kliento gyvenamoji vieta. Išimtis bus taikoma asmenims, kurie jau yra užsisakę dokumento gaminimo paslaugą – pagamintus dokumentus klientai turės atsiimti tame klientų aptarnavimo padalinyje, kuriame šiuos dokumentus užsisakė.

Naujoji tvarka yra laikina ir taikoma tik šventiniu laikotarpiu, t. y. nuo 2020 m. gruodžio 16 d. 00 val. iki 2021 m. sausio 3 d. 24 val.

Primename, kad šalyje paskelbto karantino metu klientams užsieniečiams teikiamos tik elektroninės paslaugos, o dėl privalomųjų vizitų visi klientai turi registruotis iš anksto interneto puslapyje www.migracija.lt (spausti „Vizito rezervacija“ dešiniame viršutiniame svetainės kampe). Be išankstinės vizito rezervacijos atvykę klientai nebus aptarnaujami.

Išsamesnės informacijos rasite Migracijos departamento portalo puslapyje „Asmenų aptarnavimas“.

 

Plačiau
2020 gruodžio 03 Kviečiant užsieniečius – įsipareigojimas dėl reikalavimų laikymosi

Dėl įsipareigojimų užtikrinti, kad kviečiamas asmuo (užsienietis) laikysis savivaldybės ar valstybės lygio ekstremaliosios situacijos ir (ar) karantino laikotarpiu taikomų teisės aktuose nustatytų reikalavimų ir rekomendacijų.

Atkreipiame vežėjų dėmesį, kad:

-    kai yra paskelbta savivaldybės ar valstybės lygio ekstremalioji situacija ir (ar) karantinas, užsienietį kviečiantis asmuo, pildydamas tarpininkavimo raštą dėl Šengeno ar nacionalinės vizos išdavimo, turi pridėti ir dokumentą, kuriuo įsipareigoja užtikrinti, kad užsienietis laikysis savivaldybės ar valstybės lygio ekstremaliosios situacijos ir (ar) karantino laikotarpiu taikomų teisės aktuose nustatytų reikalavimų ir rekomendacijų (pagal Vizų išdavimo tvarkos aprašo 1031 dalį).

Nuoroda į Migracijos departamento pranešimą: https://www.migracija.lt/-/aktual%C5%ABs-nacionalini%C5%B3-viz%C5%B3-i%C5%A1davimo-pakeitimai

 

 

 

Plačiau
2020 gruodžio 03 Prasidėjo registracija į nuotolinį XXXVII kongresą

Gruodžio 3 dieną prasidėjo registracija į nuotolinį XXXVII „Linavos“ kongresą. Registracijos tvarka detaliai aprašyta čia:  XXXVII nuotolinio kongreso instrukcija | „LINAVA“.

Užpildę registraciją ir pateikę reikalingus dokumentus, gausite prisijungimo nuorodas (detaliai aprašyta ankstesnėje nuorodoje).

Registracija truks iki gruodžio 10 dienos 17 val.

Užpildžius registraciją į nurodytą paštą gausite laišką su prisijungimo nuoroda.

Šioje nuorodoje rasite visus reikalingus dokumentus Dokumentai registracijos patvirtinimui | „LINAVA“

INFORMACIJA APIE XXXVII KONGRESĄ | „LINAVA“ galima rasti informaciją apie kongresą – darbotvarkę, aktualias datas ir kitą reikalingą medžiagą. Ši grafa nuolat atnaujinama, prašome sekti naujienas

Rėmėjai:

Plačiau
2020 lapkričio 26 Vieša apklausa dėl vairuotojų pažymėjimų direktyvos

Primename, kad Europos Komisija pateikė viešą klausimyną dėl galimo ES vairuotojo pažymėjimų direktyvos pakeitimo, kuriuo siekiama padidinti kelių eismo saugumą, sudaryti palankesnes laisvo piliečių judėjimo Sąjungoje sąlygas ir sumažinti sukčiavimo riziką.

Naujojoje direktyvos nuostatoje numatyta, kad, pavyzdžiui, į kitas Europos Sąjungos valstybes nares persikeliantys Europos Sąjungos piliečiai neprivalo keisti savo vairuotojo pažymėjimų, jei nėra pasibaigęs jų galiojimo laikas. Be to, kandidatai vairuotojo pažymėjimams gauti turi parodyti aukštą vairavimo įgūdžių lygį, nes direktyvoje nustatyti aukšti vairuotojų įgūdžių ir žinių standartai. Autobusų ir krovininių automobilių vairuotojai medicininį patikrinimą turi atlikti kas penkerius metus. Galiausiai vienodo pavyzdžio vairuotojo pažymėjimai suteikia galimybę visoje ES nesunkiai atpažinti, ar teisė vairuoti yra suteikta, o jiems taikomos apsaugos nuo klastojimo priemonės padeda užtikrinti, kad vairuoti galėtų tik teisėtų vairuotojo pažymėjimų turėtojai.

Šis klausimynas yra geresnio reglamentavimo principais pagrįsto vertinimo proceso dalis. Jame taikomi bendrieji vertinimo kriterijai: aktualumas, veiksmingumas, efektyvumas, ES pridėtinė vertė ir suderinamumas.

Pateikti atsakymai suteiks galimybę Europos Komisijai patikrinti, ar Europos teisės aktai duoda numatytus rezultatus, tebėra aktualūs ir atitinka paskirtį. Šis vertinimas skirtas galimoms direktyvos dėl vairuotojo pažymėjimų problemoms ir jas sukeliantiems veiksniams nustatyti. Atlikus šį vertinimą Komisija taip pat turėtų gauti įrodymų, kurių reikia, kad būtų galima sumažinti administracinę naštą ir panaikinti nereikalingas sąnaudas. Atsižvelgdama į vertinimo rezultatus Europos Komisija nuspręs ar reikia siūlyti ES vairuotojo pažymėjimų direktyvos pakeitimus ir jos patobulinimus.

Savo nuomonę galima išreikšti iki 2021 m. sausio 20 d.

Su direktyva lietuvių kalba galite susipažinti čia https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LT/TXT/HTML/?uri=CELEX:32006L0126&from=EN

Anketą galite rasti čia (yra galimybė pasirinkti lietuvių kalbą) https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/2020-driving-licence-evaluation?surveylanguage=en  arba čia https://ec.europa.eu/info/law/better-regulation/have-your-say/initiatives/11930-Driving-licence-rules-evaluation/public-consultation

Plačiau
2020 lapkričio 23 Žada informuoti apie paramos formą nukentėjusiems vežėjams

Po to, kai Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos ,,Linava“ paprašė krovininį kelių transportą įtraukti į labiausiai paveiktų nuo COVID-19 viruso antros bangos plitimo veiklų sąrašą, Ekonomikos ir inovacijų ministerija pateikė atsakymą, kad pagalbos schema per antrąją karantino bangą greičiausiai bus tokia pati, kaip pirmosios metu.

Ministerija „Linavą“ informavo, kad numatoma teikti panašią pagalbos schemą kaip kilus COVID-19 pirmajai bangai – Vyriausybei pateikti siūlymai dėl priemonių. Tos priemonės yra tokios:

lengvatinės paskolos (paskolos būtų teikiamos tiems verslams, kurie dėl COVID-19 protrūkio patyrė didžiausią apyvartos kritimą) ir subsidijos (subsidijų dydis galimai būtų siejamas su sumokėto gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dydžiu).

 Ministerija pranešė pateikusi Vyriausybei kelis siūlymus dėl subsidijų priemonės koncepcijos, kuriose pateikti  siūlymai dėl kriterijų, taikytinų būsimiems pareiškėjams atrinkti, pvz., įmonių/atitinkamo ūkio sektoriaus apyvartos kritimo rodiklio taikymas, įmonių dydžio ir (ar) ,,amžiaus“ vertinimas, dėl karantino ribojamų ekonominių veiklų rūšių sąrašo sudarymas ir pan.

 Ekonomikos ir inovacijų ministerija kartu su Finansų ministerija skelbia vertinanti šalies finansinės galimybės skirti lėšas, reikalingas subsidijų priemonei finansuoti.

 „Tik Vyriausybei priėmus galutinį sprendimą dėl subsidijų priemonės koncepcijos, paaiškės galutiniai pareiškėjai, galintys pretenduoti į subsidiją“, – rašoma „Linavai“ atsiųstame rašte.

  Šią informaciją prašome sekti viešojoje erdvėje ir Ministerijos interneto puslapyje:  https://eimin.lrv.lt/

 

Plačiau
2020 lapkričio 16 Gruodžio 17 d. vyks XXXVII „Linavos“ kongresas (nuotoliniu būdu)

Gerbiami Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ nariai!

Maloniai kviečiame Jus dalyvauti Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ (toliau – Asociacija „Linava“) XXXVII kongrese, kuris įvyks 2020 m. gruodžio 17 d. nuotoliniu būdu realiu laiku, naudojant elektronines ryšių priemones.

Kongreso darbo pradžia – 10.00 val.

 Registracija į kongresą prasideda prieš 2 savaites iki kongreso, t. y. nuo 2020 m. gruodžio 3 dienos 10 val. Registracijos baigiama likus 7 kalendorinėms dienoms iki kongreso pradžios, t. y. 2020 m. gruodžio 10 dieną 10 val.

 Visiems Asociacijos „Linava“ nariams iki kongreso registracijos pradžios bus atsiųsti: Kongreso darbo tvarkos išrašas dėl Kongreso organizavimo nuotoliniu būdu, prisijungimo nuorodos su paaiškinimais.

 KONGRESO DARBOTVARKĖ:

1. Asociacijos „Linava“ veiklos ataskaita.

Pranešėjas: Asociacijos prezidentas Romas Austinskas.

2. Asociacijos „Linava“ 2019 m. finansinių ataskaitų rinkinio tvirtinimas.

Pranešėjas: MB „Gemma alba“ atstovė I. Kislauskienė.

3. Asociacijos „Linava“ revizijos komisijos ataskaita.

Pranešėja: Revizijos komisijos pirmininkė A. Monkevič.

4. Asociacijos „Linava“ 2021 metų biudžeto tvirtinimas.

Pranešėjai: Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas A. Ašmankevičius.

5. Dėl Asociacijos „Linava“ įstatų pakeitimo.

Pranešėjas: generalinis sekretorius Z. Buivydas

6. Asociacijos „Linava“ narių pasisakymai ir pasiūlymai.

Daugiau informacijos apie  XXXVII kongresą rasite: http://www.linava.lt/kongresas

 Jeigu Asociacijos „Linava“ XXXVII kongrese nebus kvorumo, 2020 m. gruodžio 17 d. 11 val.šaukiamas Asociacijos „Linava“ pakartotinis XXXVII kongresas su neįvykusio kongreso darbotvarke. Asociacijos narių, užsiregistravusių Asociacijos „Linava“ XXXVII kongrese, registracija galioja Asociacijos „Linava“ pakartotiniame XXXVII kongrese.

Iškilus klausimams, prašome kreiptis el. paštu: office@linava.lt, o taip pat telefonais: 852786501, 852786529, 852786534.

Maloniai kviečiame dalyvauti.

Pagarbiai,

Generalinis sekretorius                                                                                      Zenonas Buivydas

OFICIALUS DOKUMENTAS 

Plačiau
2020 lapkričio 16 Pranešimus apie pasikeitusius užsieniečių duomenis privalu teikti per MIGRIS

Migracijos departamentas informuoja, kad užsieniečiai, turintys leidimus gyventi Lietuvos Respublikoje ir šių užsieniečių darbdaviai pranešimus apie pasikeitusius užsieniečių duomenis nuo š. m. gruodžio 1 d. privalės teikti tik per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (MIGRIS), ir atkreipia dėmesį, kad minėtų pranešimų, pateiktų ne per MIGRIS, nepriims.

Tokia elektroninė migracijos paslauga įdiegta šių metų kovo 30 d. ir nuo šios datos minėti pranešimai yra teikiami adresu www.migracija.lt, pasirinkus atitinkamą skiltį:

Užsieniečiams >> Norėdami gauti el. paslaugą, pasirinkite savo pilietybę >> Duomenų teikimas ir gavimas >> Noriu pranešti apie pasikeitusius duomenis (užsieniečiams); arba

Ūkio subjektams >> Noriu pranešti apie pasikeitusius užsieniečio duomenis (darbdaviams, mokslo įstaigoms ir k t.).

Migracijos departamentas primena Lietuvos Respublikos įstatyme „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ įtvirtintą pareigą pateikti pranešimus apie pasikeitusius užsieniečių duomenis bei Administracinių nusižengimų kodekse numatytą administracinę atsakomybę už šios pareigos nevykdymą.

Užsienietis, turintis leidimą gyventi, ne vėliau kaip per 7 dienas Migracijos departamentui turi pranešti, jeigu:

1) jis pakeičia asmens tapatybę ar pilietybę patvirtinančius dokumentus;

2) pasikeičia jo šeiminė padėtis;

3) jis pakeičia gyvenamąją vietą;

4) pasikeičia Juridinių asmenų registre įregistruoto privačiojo juridinio asmens (toliau – įmonė) arba užsienio valstybėje įsteigtos įmonės filialo ar atstovybės buveinės adresas, kai leidimas laikinai gyventi jam išduotas kaip ketinančiam užsiimti teisėta veikla Lietuvoje ar kaip perkeliamam įmonės viduje vadovauti priimančiajai įmonei ar jos struktūriniam padaliniui;

5) jis pateikia prašymą būti priimtas į kitos mokslo ir studijų institucijos lygiavertę studijų programą arba į doktorantūrą, kai leidimas laikinai gyventi jam išduotas kaip priimtam studijuoti į mokslo ir studijų instituciją pagal studijų programą (programas) arba į doktorantūrą.

Ne vėliau kaip per 7 dienas informuoti Migracijos departamentą apie užsienietį privalo ir darbdavys – apie darbo sutarties su užsieniečiu, turinčiu nacionalinę vizą ar leidimą laikinai gyventi, nutraukimą, apie užsieniečio neatvykimą ar neįdarbinimą, jeigu nuo darbdavio nurodytos dienos, kai užsienietis turėjo atvykti į Lietuvos Respubliką, praėjo daugiau kaip 10 dienų.

Informacijos apie darbo sutarties su nacionalinę vizą ar leidimą laikinai gyventi turinčiu užsieniečiu nutraukimą, o nustatytais atvejais – apie jo neatvykimą ar neįdarbinimą arba užsieniečio darbo užmokesčio sumažėjimą nepateikimas laiku Migracijos departamentui užtraukia baudą darbdaviui ar jo įgaliotam asmeniui nuo vieno šimto keturiasdešimt iki šešių šimtų eurų.

Informacijos apie sąlygų, kurios pagal įstatymą „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ taikomos užsieniečio perkėlimui įmonės viduje, pasikeitimą nepateikimas laiku Migracijos departamentui užtraukia baudą priimančiosios įmonės, įsteigtos Lietuvos Respublikoje, vadovui ar jo įgaliotam asmeniui nuo vieno šimto keturiasdešimt iki šešių šimtų eurų.

 

Plačiau
2020 lapkričio 06 Eismas Monblano tunelyje

IRU informuoja, kad eismas Monblano tunelyje bus visiškai nutrauktas naktį iš pirmadienio (lapkričio 9 d.) į antradienį (lapkričio 10 d.) nuo 22.00 iki 6.00 (8.00), dėl techninės priežiūros darbų. Vairuotojams patariama pasidomėti tunelio gyvybingumo sąlygomis:

- FM radijas (107,7 „Autoroute Info“)

- svetainė (www.tunnelmb.com)

- tel. 04 50 55 55 00

- programa TMB mobilumas.

Plačiau
2020 spalio 30 Primename: vyksta apklausa dėl užsienio šalyse vairuotojams taikomų apribojimų pandemijos metu

Asociacija „Linava“ vežėjams parengė anketą, kurią vadovaujantis bus inicijuojamas problemos sprendimas, susijęs su Europos Sąjungos Tarybos spalio 12 d. priimta rekomendacija dėl suderinto požiūrio į laisvo judėjimo apribojimus dėl COVID-19 pandemijos.

Taikant laisvo judėjimo apribojimus, ES šalims, priimančioms ir taikančioms visuomenės sveikatos apsaugos priemones, rekomenduojama išimtis taikyti transporto darbuotojams ar transporto paslaugų teikėjams. Nepaisant šių rekomendacijų, daugėja atvejų ir skundų, kai krovininių transporto priemonių vairuotojai vis dėl to susiduria su vietinės valdžios institucijų ar organizacijų apribojimais, pavyzdžiui, viešbučių ir restoranų uždarymas, į kuriuos neįleidžiami asmenys, įskaitant ir vairuotojus, iš paveiktų šalių, draudimas naudotis stovėjimo aikštelių infrastruktūra, įvairių pažymų pildymas, taikomas ne tik verslo reikalais keliaujantiems, bet ir transporto vairuotojams.

Todėl labai raginame vežėjus būti aktyviems ir anketas pildyti iki 2020 m. lapkričio 6 d. Jūsų dalyvavimas mums labai svarbus.

Anketą rasite čia:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScAtSIV6Pg1vP29C7gXc4AnUkdrTsKrQfjVPGg5ut5boz-7JQ/viewform

Plačiau
2020 spalio 29 Nauji reikalavimai Portugalijoje (tik nariams)

Dėl žymiai padidėjusių naujų COVID-19 atvejų Portugalijos vyriausybė nusprendė uždrausti žmonių judėjimą tarp savivaldybių visoje šalies teritorijoje nuo spalio 30 d. 00:00 iki 6:00 lapkričio 3 d.

Bet kokiu atveju keliauti už savivaldybių ribų leidžiama tik esant ypatingoms situacijoms, išvardytoms spalio 26 d. Ministrų Tarybos rezoliucijos 89-A / 2020 16 punkte https://dre.pt/web/guest/home/-/dre/146435548/details/maximized?serie=I&day=2020-10-26&date=2020-10-01.

Minėtu laikotarpiu – nuo spalio 30 d. vidurnakčio iki lapkričio 3 d. 6:00 val. – profesionalūs vairuotojai turėtų turėti darbdavio išduotą deklaraciją, patvirtinančią, kad jie vykdo savo profesinę veiklą. Deklaracija turėtų būti vartojama portugalų kalba. Būtini duomenys turi būti užpildyti geltonu ženklu.

Mes taip pat informuojame, kad nuo šiandien kaukės naudojimas privažiavimui, judėjimui ar pastovumui viešosiose erdvėse ir keliuose tapo privalomas, kai tik sveikatos priežiūros institucijų rekomenduojamas fizinis atstumas yra nepraktiškas.

Šie nauji kaukės naudojimo teisės aktai galios bent 70 dienų.

 

Plačiau
2020 spalio 26 Lietuva kreipiasi į ES Teisingumo Teismą, siekdama užtikrinti geresnes vairuotojų ir vežėjų teises

Teisingumo ministerija ES Teisingumo Teismui įteikė du ieškinius dėl Mobilumo paketo. Šiuo veiksmu Lietuva siekia, kad būtų panaikintos ES teisės aktų nuostatos, dėl kurių nukenčia Lietuvos vairuotojai ir vežėjai.  Apie tai pranešė Teisingumo ministerija.

„Lietuva yra tvirtai apsisprendusi ginti savo vairuotojų bei vežėjų teises ir užtikrinti jų interesų pusiausvyrą”, – pabrėžia teisingumo ministras E. Jankevičius. – Stiprindami Europos Sąjungos vidaus rinką, privalome išsaugoti mūsų šalies darbuotojų ir verslo konkurencingumą, kad šis sektorius nebūtų diskriminuojamas, taikant jam nepagrįstus ir neproporcingus reikalavimus. Dėl to gali nukentėti ir šalies finansai – mažėtų planuotos biudžeto pajamos, didėtų išlaidos“.

ES Teisingumo Teisme ginčijamos Mobilumo paketo nuostatos, kurios nurodo po 8 savaičių grąžinti transporto priemonę į jos įsisteigimo valstybę, riboja kabotažą – vidinius pervežimus ES šalyse, koreguoja vairuotojų komandiravimo taisykles, varžo vairuotojų laisvę pasirinkti poilsio vietą, taip pat kitas poilsio sąlygas, nors tam dar nėra sukurta pakankama infrastruktūra.

Lietuvos nuomone, šios Mobilumo paketo nuostatos prieštarauja ES teisei ir Europos žaliojo kurso tikslams – didina transporto koridorių intensyvumą ir taršą, taip pat riboja Lietuvos verslo galimybes kitose ES šalyse.

„Mobilumo paketo nuostatos nutolo nuo pradinių tikslų ir skaldo ES bendrąją rinką. Dirbtinai sudaromos administracinės kliūtys vežėjų įmonių veiklai ir protekcionistiniai ribojimai, ginantys nuo konkurencijos dalies ES valstybių rinką, ypač skaudžiai atsiliepia ES pakraščiuose esančioms šalims. Tai ne tik silpnina bendrąją rinką, bet ir kelia pavojų sklandžiam prekių bei medicinos priemonių tiekimui, o tai gyvybiškai svarbu COVID-19 pandemijos metu“, – teigia susisiekimo ministras Jaroslav Narkevič.

Atlikta studija parodė, kad Lietuvos transporto sektoriuje didžiausią neigiamą poveikį patirtų smulkios įmonės. Be darbo gali likti beveik 35 tūkstančiai žmonių, kurių nedarbo išmokoms gali prireikti 111 mln. eurų. Prognozuojamas neigiamas poveikis šalies ekonomikai galėtų siekti 1,6 proc. BVP.

Mobilumo paketo reglamentavimas taip pat turės neigiamos įtakos kitų ES valstybių narių interesams, todėl šios rems Lietuvos poziciją arba teiks savarankiškus ieškinius.

Palankaus sprendimo atveju ginčijamos nuostatos bus panaikintos nuo ES teisės aktų įsigaliojimo momento.

Plačiau
2020 spalio 23 Keleivių vežėjai sieks problemų sprendimo

Išplėstinė Keleivinio transporto taryba spalio 23 dieną nusprendė organizuoti susitikimą su Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA), kuriame reikia aptarti šiuo metu rengiamą Keleivių ir bagažo vežimo taisyklių projektą, taip pat kelti klausimą dėl tolimojo reguliaraus susisiekimo maršrutų sudarymo kriterijų projektinių pasiūlymų bei Autobusų stočių nuostatų pakeitimo projekto atnaujinimą.

Keleivių vežėjai tarybos posėdyje ieškojo galimų sprendimų dėl autobusų stočių veiklos užtikrinimo ir išlaikymo galimybių. Vežėjai konstatavo, kad koronaviruso pandemija padarė didelį poveikį tolimojo ir tarptautinio susisiekimo maršrutams, todėl autobusų stotys negauna didelės dalies pajamų.

Dėl tos pačios priežasties žymiai sumažėjo ir keleivių srautai. Tuo tarpu autobusų stotims galimybės gauti pajamas iš papildomos veiklos (pvz., ploto nuomos, reklamos, papildomų paslaugų ir kt.) praktiškai išsemtos. Vežėjai taip pat kalbėjo, kad klausimas dėl autobusų stočių taikomų tarifų už autobusų įvažiavimą yra labai aktualus ir neišvengiamas.

 

Plačiau
2020 spalio 23 „Linavos“ prezidento Romo Austinsko kreipimasis į „Linavos“ narius

Gerbiami kolegos,

 

Šiandien transporto verslas susiduria su begale problemų. Su nerimu laukiame Lietuvos valstybės skundo Europos Komisijai dėl periferinių šalių vežėjus diskriminuojančio Mobilumo paketo, su kurio normų taikymu vežėjai susiduria jau šiandien. Didžiųjų Europos Sąjungos valstybių proteguotas ir įgyvendinimui neparuoštas dokumentas smarkiai riboja mūsų verslo galimybes Vakarų Europoje.

Rytuose susiduriame su kitokio pobūdžio diskriminacija – mūsų vežėjų judėjimas ribojamas Baltarusijoje, susiduriame su problemomis dėl trišalių leidimų Kazachstane, mūsų vežėjų interesai nėra gerai ginami.

Nemažai klausimų kyla ir šalies viduje – valdžia vienašališkai priima sprendimus dėl minimalios mėnesinės algos padidinimo. Tai neišvengiamai pablogins mūsų ir taip jau sunkiai besiverčiančio sektoriaus situaciją. Nereikia pamiršti, kad vežėjams yra įvestas MMA koeficientas 1,65, kurio smūgį  sunku atlaikyti Lietuvos transporto bendrovėms.

Šiame kontekste kai kurie vežėjai neįvertina situacijos rimtumo ir dar labiau apsunkina „Linavos“ veiklą provokuodami supriešinimą vežėjų bendruomenėje.

Kreipiuosi į visus, prašydamas susiklausymo ir bendro darbo visų vežėjų labui. Kviečiu nuosekliai paisyti teisės normų ir suvienyti jėgas bendram labui. Išskaidę jėgas ir įsivėlę į vidines intrigas nepasieksime rezultatų išorėje, o tai atsilieps visų mūsų verslo sėkmei. Esu įsitikinęs, kad asmeninės ambicijos šiandien turėtų būti padėtos į šoną, kad bendri mūsų rezultatai duotų kuo didesnę naudą vežėjų bendruomenei.

Kviečiu bendram darbui ir problemų sprendimui.

Plačiau
2020 spalio 22 Transporto verslas smarkiai apkarpė investicijas: fiksuojamas vienas didžiausių sumažėjimų

Transporto ir saugojimo verslas šiais metais gerokai apkarpė investicijas, kurioms mažėti didžiausios įtakos padarė įmonių finansiniai rezultatai, kritę verslo lūkesčiai bei Vyriausybės priimtas sprendimas nuo šių metų pradžios didinti mokestinę naštą darbdaviams, teigia vežėjų atstovai.

Statistikos departamento duomenimis, transporto ir saugojimo srityje materialiosios investicijos per pirmąjį 2020 metų pusmetį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2019 metais, susitraukė 31 proc. Sausumos transporto sektoriuje investicijos krito 36 proc. – net 4,2 karto sparčiau nei bendrasis investicijų lygis,  sumenkęs 8,45 proc., pagal visas ekonomines veiklos rūšis.

Pasak Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) generalinio sekretoriaus Povilo Drižo,  lyginant šiųmečius ketvirtinius duomenis, didžiausias investicijų krytis sektoriuje įvyko per antrąjį ketvirtį.

„Didžiąją investicijų dalį sudaro investicijos į pastatus ir transporto priemones. Vienas svarbiausių indikatorių, rodančių investicijų susitraukimą – reikšmingai kritęs registruojamų naujų vilkikų skaičius“, – sako P. Drižas.

Remiantis Europos automobilių gamintojų asociacijos ACEA duomenimis, per šių metų aštuonis mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, Lietuvoje naujų sunkiasvorių transporto priemonių įregistruota 58 proc. mažiau. Tai yra vienas didžiausių kritimų visoje Bendrijoje.

Pasak P. Drižo, reikšmingiausios įtakos investicijoms mažėti šiame sektoriuje turėjo Vyriausybės priimtas sprendimas nuo šių metų pradžios komandiruojamiems darbuotojams taikomą minimalios mėnesinės algos (MMA) koeficientą nuo 1,3 pakelti iki 1,65. Jo teigimu, kadangi didėjo ne tik koeficientas, bet ir bazinė MMA visoje Lietuvoje, tarptautinis kelių transporto sektorius susidūrė net su 38,8 proc. išaugusiu minimaliu atlyginimu. Taip pat prisidėjo sumenkę verslo lūkesčiai dėl pandemijos pasekmių ekonomikai bei Lietuvos vežėjus diskriminuojančio Mobilumo paketo planų įgyvendinimas, pažymi ekspertas.

„Šios aplinkybės paskatino Lietuvos krovininio kelių transporto įmones persvarstyti tolesnės veiklos strategiją. Viena patraukliausių alternatyvų įmonėms, siekiančioms išlaikyti finansinį stabilumą, tapo įmonių plėtra ir verslo kūrimas kaimyninėse valstybėse, kuriose mokestinė aplinka yra palankesnė“, – sako P. Drižas. Jo vertinimu, trumpuoju laikotarpiu tai gali sulėtinti Lietuvos transporto sektoriaus augimą, o artimiausi metai investicijoms taip pat bus mažiau palankūs, nei turėjome situaciją iki 2020 metų.

Didžiausią įtaką tokiai padėčiai turės neapibrėžtumas dėl ekonomikos perspektyvų tarptautinėje aplinkoje, įskaitant ir COVID-19 pandemijos poveikį, aiškina P.Drižas. Palaipsniui pradedamos taikyti Mobilumo paketo nuostatos ir nuo istorinių aukštumų atslūgęs apdirbamosios gamybos pajėgumų panaudojimas turės stabdančio poveikio tiek bendrajai ekonominei, tiek transporto ir logistikos sektoriaus vystymosi situacijai.

„Kol kas sunku prognozuoti, kokį poveikį smarkiai sulėtėjusi įmonių plėtra turės investicijoms į naująsias technologijas, IT sprendimus, duomenų apdorojimą, robotizuotų sistemų diegimą visoje vertės grandinėje. Transporto sektorius visame pasaulyje sparčiai juda skaitmenizavimo ir inovacijų keliu, todėl būtent nuo šių investicijų nemaža dalimi priklausys mūsų šalies transporto įmonių konkurencingumas tarptautinėje rinkoje ilguoju laikotarpiu“, – sako P. Drižas.

Materialinės investicijos

Vilkikų registravimas

 

Plačiau
2020 spalio 15 Europos Sąjungos Tarybos rekomendacija dėl laisvo judėjimo apribojimų

Europos Sąjungos Taryba spalio 12 d. priėmė rekomendaciją dėl suderinto požiūrio į laisvo judėjimo apribojimus, susijusius su COVID-19 pandemija.

Vadovaujantis rekomendacija, valstybės-narės Europos ligų prevencijos ir kontrolės centrui turėtų kas savaitę teikti duomenis apie COVID-19 infekcijos naujų atvejų skaičių 100 tūkst. gyventojų per paskutines 14 dienų, atliktų testų rodiklį bei teigiamų testavimo rezultatų rodiklį.

Taip pat rekomenduojama priimti vieną bendrą sistemą, pagal kurią kas savaitę būtų skelbiamas ES valstybių narių išsamus žemėlapis suskirstytas pagal spalvas bei žymintis sergamumo lygis kiekviename regione. Į šį žemėlapį taip pat turėtų būti įtraukti Islandijos, Lichtenšteino, Norvegijos ir Šveicarijos duomenys. Rizikos zonų kartografavimas padės šalims koordinuoti laisvo judėjimo apribojimus bei panaikinti ar palengvinti anksčiau įvestas ribojančias priemones.

Siekiant suderinti per pandemiją atsiradusį nacionalinių taisyklių skirtumą, valstybės narės turėtų derinti savo veiksmus netaikant jokio diskriminacinio pobūdžio kitų šalių atžvilgiu.

Atkreipiame vežėjų dėmesį, kad taikant laisvo judėjimo apribojimus, ES šalims, priimančioms ir taikančioms visuomenės sveikatos apsaugos priemones, rekomenduojama išimtį taikyti transporto darbuotojams ar transporto paslaugų teikėjams, įskaitant krovininių transporto priemonių vairuotojus, gabenančius prekes, skirtas naudoti teritorijoje, taip pat prekes, kurios vežamos tranzito tikslais.

Plačiau
2020 spalio 13 Tauragėje – susitarimas dėl keleivinio transporto

Prezidento Gitano Nausėdos apsilankymo Tauragėje metu spalio 13 dieną buvo pasirašytas keturių Tauragės regiono savivaldybių susitarimas dėl viešojo transporto vystymo tendencijų.

„Seniai buvo kalbama apie tai, kad Tauragės regione reikėtų sukurti tokią viešojo transporto sistemą, kad regiono žmonėms būtų patogu naudotis visuomeniniu transporto keliaujant į darbą arba kitais reikalais. Šiandien pasirašytas susitarimas yra pirmas žingsnis link bendros sistemos sukūrimo“, – sakė „Linavos“ viceprezidentas Rimantas Martinavičius.

Susitarimą pasirašė Tauragės, Jurbarko, Šilalės rajonų ir Pagėgių savivaldybių merai. Regioniniame susitarime savivaldybės įsipareigojo siekti tvaraus judumo visame regione, gerinti viešųjų paslaugų prieinamumą ir darbo vietų pasiekiamumą, įdiegiant bendrą maršrutų planavimo ir derinimo sistemą.

 

Plačiau
2020 spalio 13 Pateiktos išvados dėl bendrovės „Develona“ lėšų sugrąžinimo teisėtumo

„Linavos“ sudarytų sutarčių finansinio pagrįstumo ir teisėtumo vertinimo darbo grupės pirmininkas Romas Vosylius parengė pranešimą dėl UAB „Develona“ lėšų pervedimo fiziniam asmeniui teisėtumo. Pagal darbo grupės gautus duomenis, galima daryti išvadą kad „Linava“ nepagrįstai ir neteisėtai pervedė UAB „Develona“ priklausančias lėšas į asmeninę fizinio asmens sąskaitą.

Anot darbo grupės pirmininko R.Vosyliaus, tokio mokėjimo nebuvo galima atlikti, nes „Linava“ buvo gavusi antstolių patvarkymus, pagal kuriuos UAB „Develona“ priklausančios lėšos turėjo būti pervedamos į antstolių nurodytas depozitines sąskaitas.

Rugsėjį susirinkusi „Linavos“ sudarytų sutarčių finansinio pagrįstumo ir teisėtumo vertinimo darbo aiškinosi aplinkybes, kokiomis UAB „Develona“ priklausančios lėšos pakliuvo į fizinio asmens sąskaitą.

Buvo nustatyta, kad minėtos bendrovės direktorė pateikė prašymą lėšas pagal pasirašytą skolų suderinimo aktą pervesti ne UAB „Develona“, o fiziniam asmeniui. Ant prašymo darbo grupė rado tuometinio generalinio sekretoriaus M. Atroškevičiaus vizą „sutinku“ ir jo parašą. Kovo 19 d. asociacija pervedė lėšas į nurodyto asmens sąskaitą, nors prieš tai asociacijoje buvo gauti antstolių nurodymai dėl „Develonos“ skolų. Toks pats veiksmas buvo atliktas dar ir 2020 metų birželį. Iš viso „Linava“ fiziniam asmeniui pervedė beveik 9 tūkst. eurų.

Darbo grupės vadovas R.Vosylius savo pareiškime rekomenduoja „Linavos“ prezidiumui įpareigoti „Linavos“ generalinį sekretorių Zenoną Buivydą imtis reikiamų priemonių ir veiksmų sumai, pervestai į fizinio asmens asmeninę sąskaitą, susigrąžinti.

R.Vosylius savo išvadoje pažymėjo, kad pagal turimus duomenis galima daryti išvadą, kad už antstolio patvarkymų nevykdymą ir neteisėtą lėšų pervedimą į fizinio asmens sąskaitą yra atsakingas tuometinis asociacijos generalinis sekretorius M. Atroškevičius, todėl rekomendavo kreiptis į M. Atroškevičių su prašymu pateikti paaiškinimus dėl atliktų mokėjimų ir išsiaiškinti šių mokėjimų priežastis bei aplinkybes.

Taip pat darbo grupės vadovas rekomendavo įpareigoti generalinį sekretorių Z. Buivydą parengti aiškias ir detalias mokėjimų tvarkas (aprašus), kad ateityje būtų išvengta neteisėtų mokėjimų. Taip pat rekomenduota nustatyti Asociacijoje gaunamų vykdomųjų raštų registravimo ir vykdymo tvarką, kuri užtikrintų visų gautų antstolių patvarkymų savalaikį vykdymą bei atlikti kitus būtinus veiksmus, kurie užkirstų kelią neteisėtiems veiksmams ateityje.

Darbo grupės svarsčiusios šį klausimą dalyvavo darbo grupės nariai Romas Vosylius, Vytas Bučinskas, Artūras Telmentas, Oleg Tarasov, Bronislavas Geležiūnas, Alicija Monkevič, Sidonija Caron, taip pat asociacijos prezidentas Romas Austinskas, generalinis sekretorius Zenonas Buivydas.

Romas Austinskas darbo grupės posėdyje neigiamai įvertino tokią situaciją bei moralines ir materialines nesąžiningų veiksmų pasekmes asociacijai.

 

Plačiau
KLAUSK