LT EN RU
Naujienos
2020 balandžio 09 IRU informacija: atnaujinimai Baltarusijoje, Bulgarijoje, Kinijoje, Prancūzijoje, Vokietijoje, Irane, Maloje, Moldovoje

IRU nuolat atnaujina informaciją apie situaciją skirtingose šalyse.

Atnaujinta informacija balandžio 8 d. dėl šių šalių: Baltarusija, Bulgarija, Kinija, Prancūzija, Vokietija, Iranas, Malta, Moldova.

Atnaujinta informacija balandžio 7 d. dėl šių šalių: Armėnija, Austrija, Kinija, Danija, Egiptas, Suomija, Iranas, Italija, Jordanija, Libanas, Moldova, Portugalija, Saudo Arabija, Slovakija, Tunisas.

Atnaujinta informacija balandžio 6 d. dėl šių šalių: Baltarusija, Kroatija, Čekija, Rumunija, Tadžikistanas.

Atnaujinta informacija balandžio 5 d. dėl Gruzijos ir Rumunijos.

Atnaujinta informacija balandžio 4 d. dėl šių šalių: Graikija, Rumunija, Rusija, Šveicarija

Atnaujinta informacija kovo 3 d. dėl šių šalių: Lietuva, Suomija, Vengrija, Airija, Italija, Serbija, Ispanija.

Atnaujinta informacija balandžio 2 d. dėl: Suomijos, Kazachstano, Olandijos.

Atnaujinta informacija balandžio 1 d. dėl šių šalių: Vokietija, Graikija, Vengrija, Italija, Ispanija

Atnaujinta informacija kovo 31 d. dėl šių šalių: Bulgarija, Kinija, Kroatija, Mongolija, Slovėnija, Ispanija.

 

Plačiau
2020 balandžio 08 „Linava“ kviečia vienytis Lietuvos vežėjus

Šiandien išgyvename sudėtingą laiką – vienas po kito vežėjų bendruomenę užgriūna įvairūs rūpesčiai ir problemos. Koronaviruso pandemijos metu pervežimais užsiimantiems verslininkams labai operatyviai tenka spręsti nuolat kylančius nesklandumus – įvairiose valstybėse įvedami skirtingi reikalavimai krovinių gabenimui, uždaromi keliai ar pasienio punktai, institucijos reikalauja papildomų dokumentų, pasienio postuose nusidriekia krovininių automobilių eilės. Kai kurių sričių vežėjai – keleivinio transporto ar automobilvežių, – šiuo metu realiai išgyvena kolapsą, jų veikla yra beveik visiškai sustojusi.

Nereikėtų pamiršti, kad gegužės mėnesį Europos Parlamente turėtų būti svarstomas Mobilumo paketas, kuris dar smarkiau apribotų periferinėse Europos Sąjungos šalyse tarptautiniais pervežimais užsiimančių vežėjų galimybes. Mobilumo paketas realiai prilygtų situacijai, kurią pirmomis pandemijos dienomis fiksavome Europoje – eilės pasieniuose, vėluojantys kroviniai, augančios krovinių vežimo sąnaudos.

Šiuo metu jau pasigirsta raminimų – esą Europos Sąjungos galvos nesiims koronaviruso pandemijos akivaizdoje svarstyti jau ir anksčiau ginčytų Mobilumo paketo nuostatų. Tačiau ragintume nepasiduoti tokiems lūkesčiams. Gali būti netgi priešingas scenarijus – didžiųjų valstybių protekcionistai gali skubėti nuo konkurencijos gelbėti savo valstybių verslininkus ir taip į nebūtį nustumti periferinių valstybių verslininkus, kuriems Mobilumo paketas nebepaliktų jokių galimybių atsigauti po krizės.

Tokiame kontekste be galo svarbu surasti bendrą kalbą su valstybės institucijomis, raginti jas prisidėti sprendžiant problemas, su kuriomis susiduria verslininkai. Ir šiandien labai svarbu, kad vežėjų balsas skambėtų vieningai, sutelktai ir argumentuotai. Todėl kviečiame visus Lietuvos vežėjus būti vieningus – kartu spręsti problemas, dalintis informacija ir palaikyti vieni kitus. Akivaizdu, kad šių dienų chaose valdžia girdi ir įsiklauso tik į organizuotų struktūrų balsą, visiškai nebegirdi pavienių verslininkų. Todėl vežėjus kviečiame jungtis į organizacijas, o šias kviečiame bendram darbui ieškant sprendimų valstybės institucijose.

Tik būdami vieningi šiandien galime būti stiprūs.

 

„Linavos“ prezidentas Romas Austinskas

„Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius

Plačiau
2020 balandžio 05 Kaip gauti subsidiją paskelbus prastovą?

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija informavo, kad karantino ir ekstremalios padėties dėl koronaviruso metu darbdaviui paskelbus prastovą, jis turi galimybę gauti subsidiją. Subsidija skiriama kompensuoti dalį darbo užmokesčio, kuris buvo sumokėtas per prastovą. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija dalinasi tvarka, ką reikia daryti darbdaviams, kurie nori gauti šias subsidijas.

Plačiau apie tai galima skaityti čia: 

Plačiau
2020 balandžio 02 VSAT skelbia informaciją apie sienos kirtimo vietas

Valstybinė sienos apsaugos tarnyba (VSAT) savo interneto svetainėje www.pasienis.lt  teikia informaciją apie asmenis, kuriems nebuvo leista vykti per valstybės sieną nuo karantino paskelbimo pradžios. Taip pat – informaciją apie vietas, kuriose karantino metu galima kirsti Lietuvos sieną.

Nuo balandžio 3 d. 00.00 val. asmenų ir (ar) jų asmeninės paskirties lengvųjų automobilių atvykimas į Lietuvos teritoriją bus leidžiamas tik per šiuos punktus: Kalvarija–Budzisko, Saločiai–Grenstalė.

Ekipažų ir įgulų nariai, kurie dirba tarptautinius komercinius vežimus vykdančiose įmonėse ar vykdo tarptautinius komercinius vežimus visų rūšių transporto priemonėmis, kaip ir dabar galės vykti per šiuos tarptautinius automobilių kelių sienos kontrolės punktus: pasienyje su Lenkija Kalvarijos–Budzisko ir Lazdijų–Aradninkų, pasienyje su Latvija Būtingės–Rucavos, Saločių–Grenstalės,  Smėlynės–Medumi, pasienyje su Baltarusija Medininkų–Kamenyj Log, Šalčininkų–Benekainių, Raigardo–Privalkos, pasienyje su Rusija Kybartų–Černiševskojės, Panemunės–Sovetsko.

Visais kitais Lietuvą su kaimyninėmis valstybėmis jungiančiais keliais judėjimas yra draudžiamas.

Diplomatinis transportas leidžiamas per visus automobilių kelių punktus.

Plačiau
2020 balandžio 02 Vyriasybė skelbia apie specialų fondą dėl koronaviruso sunkumus patiriančiam verslui

Vyriausybė skelbia priėmusi skelbimą įsteigti fondą, skirtą investuoti į sunkumus dėl COVID-19 patiriantį verslą. Kaip teigiama, taip siekiama mažinti pandemijos COVID-19 padarinius ekonomikai, užtikrinti Lietuvoje veikiančių bendrovių likvidumą ir skatinti verslo plėtrą.

Kaip teigiama Vyriausybės pranešime, fondo paskirtis – investuoti į vidutines ir didžiąsias įmones, kurios iki šiol sėkmingai veikė, bet dėl šiandieninės COVID-19 sukeltos situacijos patiria laikinų sunkumų. Fondo investicijos padėtų užtikrinti pakankamą šių įmonių likvidumą, papildomą finansavimą ir ekonominės veiklos tęstinumą pasibaigus krizinei situacijai.

Įsteigiant fondą siekiama padėti įmonėms išsaugoti darbo vietas. Fondas užkirs kelią įmonių bankrotams, padės išlaikyti stabilias darbuotojų pajamas ir sudarys sąlygas augti vartotojų perkamajai galiai. Fondu siekiama suteikti papildomą likvidumą. Įmonės, sulaukusios kapitalo investicijų, turės pakankamą likvidumą trumpuoju ir vidutiniu laikotarpiu, galės vykdyti esamus ir būsimus komercinius įsipareigojimus bei išlaikyti santykius su vietos ir tarptautiniais verslo partneriais. Tikimasi, kad tai leis sumažinti neigiamą COVID-19 įtaką verslui, šalies ekonomikai ir sudarys ekonominio augimo sąlygas ateityje.

Taip pat bus efektyviai investuojamos biudžeto lėšos. Tikimasi, kad verslas bus pajėgus atsigauti pandemijai pasibaigus. Tad fondo investicijos į sunkumų patiriantį verslą leis valstybei atgauti investicijas ne tik per verslo sumokamus mokesčius, bet ir uždirbant investicinę grąžą iš pelno, kurį sugeneruos fondas už rinkos kainą pardavęs įmonių, kurių finansinis stabilumas bus atkurtas, nuosavybės vertybinius popierius. Taip bus efektyviai naudojamos biudžeto lėšos, o dalyvavimas valdyme užkirs kelią lėšų  iššvaistymui.

Įsteigus naująjį fondą, bus skolinama ir investuojama tiesiogiai, o ne per finansinius tarpininkus. Už fondo įsteigimą atsakinga Ekonomikos ir inovacijų ministerija, fondo veiklos pradžia numatyta balandžio 15 d. Fondui įkurti skirta 100 mln. eurų valstybės biudžeto lėšų. Fondo lėšas numatoma naudoti tik tais atvejais, kai nebus galimybių pritraukti reikiamo finansavimo kitokiais būdais.

Plačiau apie tai -

https://invega.lt/lt/informacija-verslui-del-covid-19/invegos-siuloma-pagalba-verslui/

https://www.verslilietuva.lt/tema/https-www-verslilietuva-lt-eksportuok-covid-2019-verslo-galimybes-tiekti-ir-paremti/

Plačiau
2020 kovo 31 G. Čiužas: nepersekiokite tų, kurie dirba, kad valstybė galėtų funkcionuoti

Šią savaitę viešai mesti kaltinimai COVID-19 susirgusiai Kauno klinikų darbuotojai, esą ji užsikrėtė ne darbe, bet nuo savo vyro – tolimųjų reisų vairuotojo, nors tam nebuvo jokios pagrįstos priežasties. Baltijos transporto profesinei sąjungai „Solidarumas“ žinoma daugiau atvejų, kai vairuotojai arba jų šeimos nariai persekiojami dėl savo veiklos.

Pavyzdžiui, vienoje valstybinėje įstaigoje dirbančiai vairuotojo žmonai, po to kai vyras grįžo porai naktų namo, teko imti atostogas, nes kolektyvas pareiškė, kad nenori dirbti su moterimi, esą ji gali užkrėsti koronavirusu. Dabar garbaus amžiaus vyriškis, siekdamas apsaugoti savo sutuoktinę, grįžęs į Lietuvą tas pora naktų praleidžia savo automobilyje. T. y. po savaitės ir daugiau praleistų automobilyje, jis net negali pasimatyti su savo žmona ir vaikais, pasiilsėti savo lovoje.

Aš suprantu, kad žmonės įsibaiminę, tačiau kviečiu visus vadovautis ne tik baimės padiktuotais sprendimais. Medikai, maisto prekių parduotuvių darbuotojai, vaistinių darbuotojai, policininkai, ugniagesiai, kariai, tolimųjų reisų vairuotojai – tai žmonės, kurie šiuo metu turi dirbti, kad kiti galėtų gyventi kuo labiau apsaugoti nuo visų pavojų.

Tolimųjų reisų vairuotojai vieni pirmųjų gavo labai aiškias instrukcijas, kaip turi saugotis ir priemones, kad galėtų laikytis itin griežtų apsaugos reikalavimų. Vairuotojų darbo specifika, skirtingai nei medikų ar pardavėjų ir kitų profesijų žmonių, kurie turi kontaktuoti su žmonėmis, jiems dirbant leidžia laikytis izoliuotai nuo kitų žmonių. Jie per Europą ir kitas šalis važiuoja užsidarę vairuotojų kabinose, sustoja tik degalinėse, kur užsipila degalų nekontaktuodami su kitais žmonėmis, ir poilsio aikštelėse, kur taip pat laikosi saugaus atstumo nuo kitų.

Jie net norėdami niekur negalėtų lankytis, nes viskas pakelėse, išskyrus degalines ir kelias parduotuves, uždaryta. Bet jei po izoliacijos keliuose mes juos izoliuosime ir namie, žmonės gali tiesiog nebenorėti išvažiuoti dar kartą, kad nepakenktų savo artimiesiems.

O kas bus toliau? Neleisime į namus grįžti medikams, policininkams, pardavėjoms? Nebepriimsime namo tų šeimos narių, kurie išėjo į parduotuvę mums maisto parnešti?

Transporto ir mobilumo sektorius yra pagrindinis ekonomikos tęstinumo veiksnys. Jei nustos dirbti vairuotojai, greitai medikai nebeturės vaistų, kuriais turi gydyti ligonius, parduotuvės nebeturės prekių, nes tikrai ne viską išsiauginame ir pasigaminame Lietuvoje, o dar veikiančios įmonės nebeturės medžiagų darbui ir negalės vykdyti užsakymų, tad nebus pinigų, kad žmonės galėtų eiti į vis dar veikiančias parduotuves.

Todėl visų rūšių prekės ir ypatingai būtiniausios prekės – pirmiausia, medikamentai, medicininė įranga, būtiniausi ir greitai gendantys maisto produktai, galvijai – turi judėti be apribojimų tarp ES valstybių.

Vežėjus vienijančios asociacijos įgyvendina padidintas saugumo priemones, siekiant apsaugoti savo vairuotojus ir kitus darbuotojus nuo COVID-19 pavojaus. Važiuojantiems į Italiją, Prancūziją, Vokietija, Ispaniją ir kitas šalis, nesvarbu kokioje rizikos zonai ji priskiriama, vairuotojams duoti griežti nurodymai pasikrovimo vietose naudoti kaukes, kurios naudojamos vežant pavojingus krovinius, bei pirštines. Vairuotojai aprūpinti dezinfekcijos priemonėmis, termometrais. Taip pat atliekama išvažiuojančių ir grįžtančių vairuotojų nuolatinė sveikatos patikra.

Mes, vairuotojai, ėmėmės aukščiausio lygo apsaugos nuo koronaviruso priemonių. Bet nuo socialinės atskirties namuose mus gali apsaugoti tik žmonių supratingumas. Tad kviečiu visus nepradėti persekioti tų, kurie dirba, kad kiti galėtų gyventi.

 

Gintaras Čiužas, Baltijos transporto profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkas

Plačiau
2020 kovo 30 Keleivių vežėjai – kritinėje situacijoje

Lietuvos keleivių vežėjai šiuo metu yra kritinėje situacijoje, todėl „Linava“ mano, kad keleivių vežėjams būtina valstybės pagalba, kuri leistų po krizės atkurti keleivių vežimo paslaugą.

Vietinių (miesto ir priemiesčio) reguliaraus susisiekimo autobusų skaičius  šiuo metu yra minimalus, miesto ir priemiesčio maršrutai uždaryti, išskyrus didžiuosius miestus. Visiškai nutrauktos sutartys dėl visų užsakomųjų reisų, todėl keleivių vežimo įmonėse keleivinės transporto priemonės sustabdytos, veikla praktiškai nebevykdoma.

„Linavos“ duomenimis, šiandien Lietuvoje iš 364 tolimojo reguliaraus susisiekimo maršrutų dar važiuojama 24-iais, tačiau vežėjai su Lietuvos transporto saugos administracija derina ir paskutiniųjų maršrutų uždarymą. Gyventojų mobilumas ir keleivių srautai reguliaraus tolimojo susisiekimo maršrutais žymiai sumažėjo, o tarptautiniais maršrutais – visai sustojo.

„Linava“ jau praėjusią savaitę kreipėsi į atsakingas institucijas, prašydama pratęsti kelių naudotojo mokesčio vinjetės galiojimą arba nepanaudotos vinjetės grąžinimą. Kelių naudotojo mokestį moka autobusai, važiuojantis užsakomaisiais, tolimojo ir tarptautinio susisiekimo maršrutais. Vežėjai, dirbantys tokiais maršrutais dažniausiai perka metinę vinjetę, kuri autobusui kainuoja 753 eurus. Vyriausybei „Linava“ taip pat yra pateikusi prašymą keleivių vežėjus pripažinti nukentėjusiais ir paskirti jiems subsidijas.

Šią savaitę kreipimasis bus pakartotas Darbo grupei Valstybės lygio ekstremaliosios situacijos priemonių taikymo verslui klausimams koordinuoti. Tuo siekiama užtikrinti nuostolių sumažinimą keleivių vežėjams, kurie atsidūrė labai sudėtingoje situacijoje.

„Keleivių pervežimas dėl koronaviruso pandemijos praktiškai sustojo. Ši sritis realiai yra kolapse, todėl norint išsaugoti šią verslo sritį, būtina imtis įvairių priemonių, kitu atveju pasibaigus krizei šios verslo srities tiesiog neliks“, – sako „Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius.

„Linava“ nuolat stebi situaciją keleivių pervežimo rinkoje ir apie ją informuoja valstybės institucijas, ragindama ieškoti geriausių sprendimų, kad verslas turėtų galimybę atsitiesti po krizės.

 

Plačiau
2020 kovo 24 „Linava“ skyrė lėšų medicininei įrangai ir kviečia tai daryti visus galinčius

Pastarojo meto įvykiai rodo, jog šiandien ypatingai reikalingas susitelkimas ir atsakomybė. Todėl raginame visus tausoti savo ir aplinkinių sveikatą.

Tuos, kurie gali, kviečiame prie bendro problemų sprendimo prisidėti įvairiais būdais. Džiugu, kad atsirado privačios iniciatyvos, siekiančios užtikrinti kuo geresnę medicinos darbuotojų apsaugą bei reikalingos medicininės įrangos įsigijimą, taip pat kuo saugesnį karantino laiką senjorams.

Asociacija „Linava“ jau prisijungė ir 3000 eurų prisidėjo prie Lietuvos pramoninkų konfederacijos iniciatyvos renkant lėšas medicininei įrangai.

Taip pat gavome ir iniciatyvos „Laikykitės, medikai“ iniciatorių prašymą pasidalinti su vežėjais jų informacija, siunčiame jų prašymą (tekstą ir kontaktus galite rasti čia) – galbūt kažkas turės galimybę prisidėti prie gerų darbų.

Dėkojame visiems vežėjams, kurie savo regionuose jau prisidėjo prie paramos medikams užtikrinant saugesnes darbo sąlygas, pagal savo galimybes atlieka kitus šiandien ypač reikalingus darbus.

Būkime vieningi ir susitelkę.

 

Plačiau
2020 kovo 17 Turmenistanas: reikalaujama sveikatos pažymų

Atsižvelgiant  į taikomas saugumo priemones, nuo kovo 17 d . žmonės, keliaujantys į Turkmėnistaną per Uzbekistaną, privalo pristatyti sveikatos pažymas. Patekimas į teritoriją  bus neleidžiamas, jei nebus sveikatos pažymos.

Plačiau
2020 kovo 16 Keleivių vežėjams – apie prašymus stabdyti reisus

Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) praneša, kad dėl susiklosčiusios situacijos Lietuvos Respublikoje paskelbus karantiną , galimi tolimojo reguliaraus susiekimo autobusų keleivių srautų sumažėjimai.

Plačiau
2020 kovo 16 Uzbekistanas: judėjimo draudimas netaikomas krovininiams automobiliams

Kaip informavo komercijos atašė Lietuvos ambasadoje Rusijoje Gintaras Binkauskas, Nuo 2020 m. kovo 16  d. Uzbekistanas stabdo transporto judėjimą avia ir automobilių transportu su visomis užsienio valstybėmis. Kol kas UZ Avia linijos palikusios skrydžius į Rygą ir Delį ir atgal į Taškentą. Uzbekistano piliečiams galima grįžti į šalį, o užsieniečiams galima išvykti iš šalies.

Plačiau
2020 kovo 16 Dėl karantino LTSA neaptarnauja klientų fiziškai

Dėl Lietuvoje paskelbto karantino, Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) nuo 2020 m. kovo 16-osios, pirmadienio,  dvi savaites neaptarnaus klientų visuose LTSA biuruose, esančiuose Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose bei Panevėžyje.

Plačiau
2020 kovo 15 Nuolat atnaujinama: konsoliduota IRU informacija apie keleivių ir krovinių vežimą Covid-19 paveiktose valstybėse

Kadangi dabartinis koronaviruso (COVID-19) protrūkis toliau plečiasi, IRU atidžiai stebi sienos kirtimo padėtį paveiktose pasaulio vietovėse.

Plačiau
2020 kovo 15 Visos Lietuvos atstovybės užsienyje pradeda piliečių, negalinčių savarankiškai grįžti, registraciją

Užsienio reikalų ministerija  (toliau – URM) informuoja, kad visose Lietuvos Respublikos atstovybėse, pradedama piliečių, neturinčių galimybių savarankiškai grįžti į Lietuvą, registracija.

Plačiau
2020 kovo 14 Danija uždarė savo sienas
Skelbiama, kad į šalį bus įleidžiami tik nuolat gyvenantys, dirbantys ar turintys leidimą tiekti prekes ar paslaugas Danijoje, užsieniečiai.
Remiantis Danijos policijos informacija, automobiliais vykstantiems užsieniečiams nebus draudžiama kirsti Daniją tranzitu, jeigu turės reikiamų įrodymų, kad galutinė kelionės šalis yra ne Danija. Tačiau perspėja apie galimai ilgą patikrinimo laiką pasienyje. Danijos pasienio tarnyba praneša, kad uždaroma dauguma sausumos pasienio punktų, kirsti sieną bus galima tik Kruså, Padborg, Frøslev ir Sæd vietose, taip pat vykstant Øresund tiltu.
Detalesnė informacija – URM puslapyje:
Plačiau
2020 kovo 14 Vežėjus kviečiame nuolat sekti besikeičiančią informaciją – ribojimai Lenkijoje

Informacija apie judėjimo galimybes nuolat keičiasi, todėl vežėjus, kuriems aktualu, kviečiame pasitikrinti informaciją Užsienio reikalų ministerijos svetainėje. Kovo 13 d. vakare paskelbta informacija, jog Lenkijos Vyriausybė skelbia epidemiologinės grėsmės situaciją ir nuo šio sekmadienio (vidurnakčio 00:00 val., kovo 15 dienos) uždaro savo sienas.

Plačiau
2020 kovo 12 Konsoliduota IRU informacija apie keleivių ir krovinių vežimą Covid-19 paveiktose valstybėse

Kadangi dabartinis koronaviruso (COVID-19) protrūkis toliau plečiasi, IRU atidžiai stebi sienos kirtimo padėtį paveiktose pasaulio vietovėse.

Plačiau
2020 kovo 04 Sveikatos apsaugos ministerijos rekomendacijos vežėjams

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) vežėjams, planuojantiems maršrutus, rekomenduoja įvertinti koronaviruso epideminę situaciją konkrečiose šalyse, per kurias bus keliaujama, ir laikytis bendrųjų prevencijos priemonių. Savo ruožtu, automobilių kabinas, taip pat gyvenamąsias patalpas patariama valyti naudojant vandenį, buitinius ploviklius bei įprastas dezinfekcijos priemones.

Plačiau
2020 kovo 03 Ministerija pateikė rekomendacijas dėl koronaviruso užsiimantiems pavėžėjimu

Kylant nemažai klausimų dėl plintančio koronaviruso, Lietuvos Sveikatos apsaugos ministerija pateikė rekomendacijas asmenims, teikiantiems pavėžėjimo paslaugas.

Plačiau
2020 vasario 28 „Linavos“ Keleivinio transporto nariai išsirinko prezidiumo narį

Vasario 28 d. „Linavos“ Keleivinio transporto nariai išsirinko prezidiumo narį. Juo tapo UAB „Busturas“ atstovas Vaidas Seirackas.

Jis balsavime aplenkė UAB „Utenos autobusų parkas“ atstovą Vidą Žvinį.

Regiono susirinkime dalyvavo 19 narių iš esamų 24 narių. Balsavime dalyvavo 18 Keleivinio transporto narių.

Plačiau
KLAUSK