LT EN RU
Naujienos
2020 lapkričio 16 Pranešimus apie pasikeitusius užsieniečių duomenis privalu teikti per MIGRIS

Migracijos departamentas informuoja, kad užsieniečiai, turintys leidimus gyventi Lietuvos Respublikoje ir šių užsieniečių darbdaviai pranešimus apie pasikeitusius užsieniečių duomenis nuo š. m. gruodžio 1 d. privalės teikti tik per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (MIGRIS), ir atkreipia dėmesį, kad minėtų pranešimų, pateiktų ne per MIGRIS, nepriims.

Tokia elektroninė migracijos paslauga įdiegta šių metų kovo 30 d. ir nuo šios datos minėti pranešimai yra teikiami adresu www.migracija.lt, pasirinkus atitinkamą skiltį:

Užsieniečiams >> Norėdami gauti el. paslaugą, pasirinkite savo pilietybę >> Duomenų teikimas ir gavimas >> Noriu pranešti apie pasikeitusius duomenis (užsieniečiams); arba

Ūkio subjektams >> Noriu pranešti apie pasikeitusius užsieniečio duomenis (darbdaviams, mokslo įstaigoms ir k t.).

Migracijos departamentas primena Lietuvos Respublikos įstatyme „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ įtvirtintą pareigą pateikti pranešimus apie pasikeitusius užsieniečių duomenis bei Administracinių nusižengimų kodekse numatytą administracinę atsakomybę už šios pareigos nevykdymą.

Užsienietis, turintis leidimą gyventi, ne vėliau kaip per 7 dienas Migracijos departamentui turi pranešti, jeigu:

1) jis pakeičia asmens tapatybę ar pilietybę patvirtinančius dokumentus;

2) pasikeičia jo šeiminė padėtis;

3) jis pakeičia gyvenamąją vietą;

4) pasikeičia Juridinių asmenų registre įregistruoto privačiojo juridinio asmens (toliau – įmonė) arba užsienio valstybėje įsteigtos įmonės filialo ar atstovybės buveinės adresas, kai leidimas laikinai gyventi jam išduotas kaip ketinančiam užsiimti teisėta veikla Lietuvoje ar kaip perkeliamam įmonės viduje vadovauti priimančiajai įmonei ar jos struktūriniam padaliniui;

5) jis pateikia prašymą būti priimtas į kitos mokslo ir studijų institucijos lygiavertę studijų programą arba į doktorantūrą, kai leidimas laikinai gyventi jam išduotas kaip priimtam studijuoti į mokslo ir studijų instituciją pagal studijų programą (programas) arba į doktorantūrą.

Ne vėliau kaip per 7 dienas informuoti Migracijos departamentą apie užsienietį privalo ir darbdavys – apie darbo sutarties su užsieniečiu, turinčiu nacionalinę vizą ar leidimą laikinai gyventi, nutraukimą, apie užsieniečio neatvykimą ar neįdarbinimą, jeigu nuo darbdavio nurodytos dienos, kai užsienietis turėjo atvykti į Lietuvos Respubliką, praėjo daugiau kaip 10 dienų.

Informacijos apie darbo sutarties su nacionalinę vizą ar leidimą laikinai gyventi turinčiu užsieniečiu nutraukimą, o nustatytais atvejais – apie jo neatvykimą ar neįdarbinimą arba užsieniečio darbo užmokesčio sumažėjimą nepateikimas laiku Migracijos departamentui užtraukia baudą darbdaviui ar jo įgaliotam asmeniui nuo vieno šimto keturiasdešimt iki šešių šimtų eurų.

Informacijos apie sąlygų, kurios pagal įstatymą „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ taikomos užsieniečio perkėlimui įmonės viduje, pasikeitimą nepateikimas laiku Migracijos departamentui užtraukia baudą priimančiosios įmonės, įsteigtos Lietuvos Respublikoje, vadovui ar jo įgaliotam asmeniui nuo vieno šimto keturiasdešimt iki šešių šimtų eurų.

 

Plačiau
2020 lapkričio 06 Eismas Monblano tunelyje

IRU informuoja, kad eismas Monblano tunelyje bus visiškai nutrauktas naktį iš pirmadienio (lapkričio 9 d.) į antradienį (lapkričio 10 d.) nuo 22.00 iki 6.00 (8.00), dėl techninės priežiūros darbų. Vairuotojams patariama pasidomėti tunelio gyvybingumo sąlygomis:

- FM radijas (107,7 „Autoroute Info“)

- svetainė (www.tunnelmb.com)

- tel. 04 50 55 55 00

- programa TMB mobilumas.

Plačiau
2020 spalio 30 Primename: vyksta apklausa dėl užsienio šalyse vairuotojams taikomų apribojimų pandemijos metu

Asociacija „Linava“ vežėjams parengė anketą, kurią vadovaujantis bus inicijuojamas problemos sprendimas, susijęs su Europos Sąjungos Tarybos spalio 12 d. priimta rekomendacija dėl suderinto požiūrio į laisvo judėjimo apribojimus dėl COVID-19 pandemijos.

Taikant laisvo judėjimo apribojimus, ES šalims, priimančioms ir taikančioms visuomenės sveikatos apsaugos priemones, rekomenduojama išimtis taikyti transporto darbuotojams ar transporto paslaugų teikėjams. Nepaisant šių rekomendacijų, daugėja atvejų ir skundų, kai krovininių transporto priemonių vairuotojai vis dėl to susiduria su vietinės valdžios institucijų ar organizacijų apribojimais, pavyzdžiui, viešbučių ir restoranų uždarymas, į kuriuos neįleidžiami asmenys, įskaitant ir vairuotojus, iš paveiktų šalių, draudimas naudotis stovėjimo aikštelių infrastruktūra, įvairių pažymų pildymas, taikomas ne tik verslo reikalais keliaujantiems, bet ir transporto vairuotojams.

Todėl labai raginame vežėjus būti aktyviems ir anketas pildyti iki 2020 m. lapkričio 6 d. Jūsų dalyvavimas mums labai svarbus.

Anketą rasite čia:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScAtSIV6Pg1vP29C7gXc4AnUkdrTsKrQfjVPGg5ut5boz-7JQ/viewform

Plačiau
2020 spalio 29 Nauji reikalavimai Portugalijoje (tik nariams)

Dėl žymiai padidėjusių naujų COVID-19 atvejų Portugalijos vyriausybė nusprendė uždrausti žmonių judėjimą tarp savivaldybių visoje šalies teritorijoje nuo spalio 30 d. 00:00 iki 6:00 lapkričio 3 d.

Bet kokiu atveju keliauti už savivaldybių ribų leidžiama tik esant ypatingoms situacijoms, išvardytoms spalio 26 d. Ministrų Tarybos rezoliucijos 89-A / 2020 16 punkte https://dre.pt/web/guest/home/-/dre/146435548/details/maximized?serie=I&day=2020-10-26&date=2020-10-01.

Minėtu laikotarpiu – nuo spalio 30 d. vidurnakčio iki lapkričio 3 d. 6:00 val. – profesionalūs vairuotojai turėtų turėti darbdavio išduotą deklaraciją, patvirtinančią, kad jie vykdo savo profesinę veiklą. Deklaracija turėtų būti vartojama portugalų kalba. Būtini duomenys turi būti užpildyti geltonu ženklu.

Mes taip pat informuojame, kad nuo šiandien kaukės naudojimas privažiavimui, judėjimui ar pastovumui viešosiose erdvėse ir keliuose tapo privalomas, kai tik sveikatos priežiūros institucijų rekomenduojamas fizinis atstumas yra nepraktiškas.

Šie nauji kaukės naudojimo teisės aktai galios bent 70 dienų.

 

Plačiau
2020 spalio 26 Lietuva kreipiasi į ES Teisingumo Teismą, siekdama užtikrinti geresnes vairuotojų ir vežėjų teises

Teisingumo ministerija ES Teisingumo Teismui įteikė du ieškinius dėl Mobilumo paketo. Šiuo veiksmu Lietuva siekia, kad būtų panaikintos ES teisės aktų nuostatos, dėl kurių nukenčia Lietuvos vairuotojai ir vežėjai.  Apie tai pranešė Teisingumo ministerija.

„Lietuva yra tvirtai apsisprendusi ginti savo vairuotojų bei vežėjų teises ir užtikrinti jų interesų pusiausvyrą”, – pabrėžia teisingumo ministras E. Jankevičius. – Stiprindami Europos Sąjungos vidaus rinką, privalome išsaugoti mūsų šalies darbuotojų ir verslo konkurencingumą, kad šis sektorius nebūtų diskriminuojamas, taikant jam nepagrįstus ir neproporcingus reikalavimus. Dėl to gali nukentėti ir šalies finansai – mažėtų planuotos biudžeto pajamos, didėtų išlaidos“.

ES Teisingumo Teisme ginčijamos Mobilumo paketo nuostatos, kurios nurodo po 8 savaičių grąžinti transporto priemonę į jos įsisteigimo valstybę, riboja kabotažą – vidinius pervežimus ES šalyse, koreguoja vairuotojų komandiravimo taisykles, varžo vairuotojų laisvę pasirinkti poilsio vietą, taip pat kitas poilsio sąlygas, nors tam dar nėra sukurta pakankama infrastruktūra.

Lietuvos nuomone, šios Mobilumo paketo nuostatos prieštarauja ES teisei ir Europos žaliojo kurso tikslams – didina transporto koridorių intensyvumą ir taršą, taip pat riboja Lietuvos verslo galimybes kitose ES šalyse.

„Mobilumo paketo nuostatos nutolo nuo pradinių tikslų ir skaldo ES bendrąją rinką. Dirbtinai sudaromos administracinės kliūtys vežėjų įmonių veiklai ir protekcionistiniai ribojimai, ginantys nuo konkurencijos dalies ES valstybių rinką, ypač skaudžiai atsiliepia ES pakraščiuose esančioms šalims. Tai ne tik silpnina bendrąją rinką, bet ir kelia pavojų sklandžiam prekių bei medicinos priemonių tiekimui, o tai gyvybiškai svarbu COVID-19 pandemijos metu“, – teigia susisiekimo ministras Jaroslav Narkevič.

Atlikta studija parodė, kad Lietuvos transporto sektoriuje didžiausią neigiamą poveikį patirtų smulkios įmonės. Be darbo gali likti beveik 35 tūkstančiai žmonių, kurių nedarbo išmokoms gali prireikti 111 mln. eurų. Prognozuojamas neigiamas poveikis šalies ekonomikai galėtų siekti 1,6 proc. BVP.

Mobilumo paketo reglamentavimas taip pat turės neigiamos įtakos kitų ES valstybių narių interesams, todėl šios rems Lietuvos poziciją arba teiks savarankiškus ieškinius.

Palankaus sprendimo atveju ginčijamos nuostatos bus panaikintos nuo ES teisės aktų įsigaliojimo momento.

Plačiau
2020 spalio 23 Keleivių vežėjai sieks problemų sprendimo

Išplėstinė Keleivinio transporto taryba spalio 23 dieną nusprendė organizuoti susitikimą su Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA), kuriame reikia aptarti šiuo metu rengiamą Keleivių ir bagažo vežimo taisyklių projektą, taip pat kelti klausimą dėl tolimojo reguliaraus susisiekimo maršrutų sudarymo kriterijų projektinių pasiūlymų bei Autobusų stočių nuostatų pakeitimo projekto atnaujinimą.

Keleivių vežėjai tarybos posėdyje ieškojo galimų sprendimų dėl autobusų stočių veiklos užtikrinimo ir išlaikymo galimybių. Vežėjai konstatavo, kad koronaviruso pandemija padarė didelį poveikį tolimojo ir tarptautinio susisiekimo maršrutams, todėl autobusų stotys negauna didelės dalies pajamų.

Dėl tos pačios priežasties žymiai sumažėjo ir keleivių srautai. Tuo tarpu autobusų stotims galimybės gauti pajamas iš papildomos veiklos (pvz., ploto nuomos, reklamos, papildomų paslaugų ir kt.) praktiškai išsemtos. Vežėjai taip pat kalbėjo, kad klausimas dėl autobusų stočių taikomų tarifų už autobusų įvažiavimą yra labai aktualus ir neišvengiamas.

 

Plačiau
2020 spalio 23 „Linavos“ prezidento Romo Austinsko kreipimasis į „Linavos“ narius

Gerbiami kolegos,

 

Šiandien transporto verslas susiduria su begale problemų. Su nerimu laukiame Lietuvos valstybės skundo Europos Komisijai dėl periferinių šalių vežėjus diskriminuojančio Mobilumo paketo, su kurio normų taikymu vežėjai susiduria jau šiandien. Didžiųjų Europos Sąjungos valstybių proteguotas ir įgyvendinimui neparuoštas dokumentas smarkiai riboja mūsų verslo galimybes Vakarų Europoje.

Rytuose susiduriame su kitokio pobūdžio diskriminacija – mūsų vežėjų judėjimas ribojamas Baltarusijoje, susiduriame su problemomis dėl trišalių leidimų Kazachstane, mūsų vežėjų interesai nėra gerai ginami.

Nemažai klausimų kyla ir šalies viduje – valdžia vienašališkai priima sprendimus dėl minimalios mėnesinės algos padidinimo. Tai neišvengiamai pablogins mūsų ir taip jau sunkiai besiverčiančio sektoriaus situaciją. Nereikia pamiršti, kad vežėjams yra įvestas MMA koeficientas 1,65, kurio smūgį  sunku atlaikyti Lietuvos transporto bendrovėms.

Šiame kontekste kai kurie vežėjai neįvertina situacijos rimtumo ir dar labiau apsunkina „Linavos“ veiklą provokuodami supriešinimą vežėjų bendruomenėje.

Kreipiuosi į visus, prašydamas susiklausymo ir bendro darbo visų vežėjų labui. Kviečiu nuosekliai paisyti teisės normų ir suvienyti jėgas bendram labui. Išskaidę jėgas ir įsivėlę į vidines intrigas nepasieksime rezultatų išorėje, o tai atsilieps visų mūsų verslo sėkmei. Esu įsitikinęs, kad asmeninės ambicijos šiandien turėtų būti padėtos į šoną, kad bendri mūsų rezultatai duotų kuo didesnę naudą vežėjų bendruomenei.

Kviečiu bendram darbui ir problemų sprendimui.

Plačiau
2020 spalio 22 Transporto verslas smarkiai apkarpė investicijas: fiksuojamas vienas didžiausių sumažėjimų

Transporto ir saugojimo verslas šiais metais gerokai apkarpė investicijas, kurioms mažėti didžiausios įtakos padarė įmonių finansiniai rezultatai, kritę verslo lūkesčiai bei Vyriausybės priimtas sprendimas nuo šių metų pradžios didinti mokestinę naštą darbdaviams, teigia vežėjų atstovai.

Statistikos departamento duomenimis, transporto ir saugojimo srityje materialiosios investicijos per pirmąjį 2020 metų pusmetį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2019 metais, susitraukė 31 proc. Sausumos transporto sektoriuje investicijos krito 36 proc. – net 4,2 karto sparčiau nei bendrasis investicijų lygis,  sumenkęs 8,45 proc., pagal visas ekonomines veiklos rūšis.

Pasak Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) generalinio sekretoriaus Povilo Drižo,  lyginant šiųmečius ketvirtinius duomenis, didžiausias investicijų krytis sektoriuje įvyko per antrąjį ketvirtį.

„Didžiąją investicijų dalį sudaro investicijos į pastatus ir transporto priemones. Vienas svarbiausių indikatorių, rodančių investicijų susitraukimą – reikšmingai kritęs registruojamų naujų vilkikų skaičius“, – sako P. Drižas.

Remiantis Europos automobilių gamintojų asociacijos ACEA duomenimis, per šių metų aštuonis mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, Lietuvoje naujų sunkiasvorių transporto priemonių įregistruota 58 proc. mažiau. Tai yra vienas didžiausių kritimų visoje Bendrijoje.

Pasak P. Drižo, reikšmingiausios įtakos investicijoms mažėti šiame sektoriuje turėjo Vyriausybės priimtas sprendimas nuo šių metų pradžios komandiruojamiems darbuotojams taikomą minimalios mėnesinės algos (MMA) koeficientą nuo 1,3 pakelti iki 1,65. Jo teigimu, kadangi didėjo ne tik koeficientas, bet ir bazinė MMA visoje Lietuvoje, tarptautinis kelių transporto sektorius susidūrė net su 38,8 proc. išaugusiu minimaliu atlyginimu. Taip pat prisidėjo sumenkę verslo lūkesčiai dėl pandemijos pasekmių ekonomikai bei Lietuvos vežėjus diskriminuojančio Mobilumo paketo planų įgyvendinimas, pažymi ekspertas.

„Šios aplinkybės paskatino Lietuvos krovininio kelių transporto įmones persvarstyti tolesnės veiklos strategiją. Viena patraukliausių alternatyvų įmonėms, siekiančioms išlaikyti finansinį stabilumą, tapo įmonių plėtra ir verslo kūrimas kaimyninėse valstybėse, kuriose mokestinė aplinka yra palankesnė“, – sako P. Drižas. Jo vertinimu, trumpuoju laikotarpiu tai gali sulėtinti Lietuvos transporto sektoriaus augimą, o artimiausi metai investicijoms taip pat bus mažiau palankūs, nei turėjome situaciją iki 2020 metų.

Didžiausią įtaką tokiai padėčiai turės neapibrėžtumas dėl ekonomikos perspektyvų tarptautinėje aplinkoje, įskaitant ir COVID-19 pandemijos poveikį, aiškina P.Drižas. Palaipsniui pradedamos taikyti Mobilumo paketo nuostatos ir nuo istorinių aukštumų atslūgęs apdirbamosios gamybos pajėgumų panaudojimas turės stabdančio poveikio tiek bendrajai ekonominei, tiek transporto ir logistikos sektoriaus vystymosi situacijai.

„Kol kas sunku prognozuoti, kokį poveikį smarkiai sulėtėjusi įmonių plėtra turės investicijoms į naująsias technologijas, IT sprendimus, duomenų apdorojimą, robotizuotų sistemų diegimą visoje vertės grandinėje. Transporto sektorius visame pasaulyje sparčiai juda skaitmenizavimo ir inovacijų keliu, todėl būtent nuo šių investicijų nemaža dalimi priklausys mūsų šalies transporto įmonių konkurencingumas tarptautinėje rinkoje ilguoju laikotarpiu“, – sako P. Drižas.

Materialinės investicijos

Vilkikų registravimas

 

Plačiau
2020 spalio 15 Europos Sąjungos Tarybos rekomendacija dėl laisvo judėjimo apribojimų

Europos Sąjungos Taryba spalio 12 d. priėmė rekomendaciją dėl suderinto požiūrio į laisvo judėjimo apribojimus, susijusius su COVID-19 pandemija.

Vadovaujantis rekomendacija, valstybės-narės Europos ligų prevencijos ir kontrolės centrui turėtų kas savaitę teikti duomenis apie COVID-19 infekcijos naujų atvejų skaičių 100 tūkst. gyventojų per paskutines 14 dienų, atliktų testų rodiklį bei teigiamų testavimo rezultatų rodiklį.

Taip pat rekomenduojama priimti vieną bendrą sistemą, pagal kurią kas savaitę būtų skelbiamas ES valstybių narių išsamus žemėlapis suskirstytas pagal spalvas bei žymintis sergamumo lygis kiekviename regione. Į šį žemėlapį taip pat turėtų būti įtraukti Islandijos, Lichtenšteino, Norvegijos ir Šveicarijos duomenys. Rizikos zonų kartografavimas padės šalims koordinuoti laisvo judėjimo apribojimus bei panaikinti ar palengvinti anksčiau įvestas ribojančias priemones.

Siekiant suderinti per pandemiją atsiradusį nacionalinių taisyklių skirtumą, valstybės narės turėtų derinti savo veiksmus netaikant jokio diskriminacinio pobūdžio kitų šalių atžvilgiu.

Atkreipiame vežėjų dėmesį, kad taikant laisvo judėjimo apribojimus, ES šalims, priimančioms ir taikančioms visuomenės sveikatos apsaugos priemones, rekomenduojama išimtį taikyti transporto darbuotojams ar transporto paslaugų teikėjams, įskaitant krovininių transporto priemonių vairuotojus, gabenančius prekes, skirtas naudoti teritorijoje, taip pat prekes, kurios vežamos tranzito tikslais.

Plačiau
2020 spalio 13 Tauragėje – susitarimas dėl keleivinio transporto

Prezidento Gitano Nausėdos apsilankymo Tauragėje metu spalio 13 dieną buvo pasirašytas keturių Tauragės regiono savivaldybių susitarimas dėl viešojo transporto vystymo tendencijų.

„Seniai buvo kalbama apie tai, kad Tauragės regione reikėtų sukurti tokią viešojo transporto sistemą, kad regiono žmonėms būtų patogu naudotis visuomeniniu transporto keliaujant į darbą arba kitais reikalais. Šiandien pasirašytas susitarimas yra pirmas žingsnis link bendros sistemos sukūrimo“, – sakė „Linavos“ viceprezidentas Rimantas Martinavičius.

Susitarimą pasirašė Tauragės, Jurbarko, Šilalės rajonų ir Pagėgių savivaldybių merai. Regioniniame susitarime savivaldybės įsipareigojo siekti tvaraus judumo visame regione, gerinti viešųjų paslaugų prieinamumą ir darbo vietų pasiekiamumą, įdiegiant bendrą maršrutų planavimo ir derinimo sistemą.

 

Plačiau
2020 spalio 13 Pateiktos išvados dėl bendrovės „Develona“ lėšų sugrąžinimo teisėtumo

„Linavos“ sudarytų sutarčių finansinio pagrįstumo ir teisėtumo vertinimo darbo grupės pirmininkas Romas Vosylius parengė pranešimą dėl UAB „Develona“ lėšų pervedimo fiziniam asmeniui teisėtumo. Pagal darbo grupės gautus duomenis, galima daryti išvadą kad „Linava“ nepagrįstai ir neteisėtai pervedė UAB „Develona“ priklausančias lėšas į asmeninę fizinio asmens sąskaitą.

Anot darbo grupės pirmininko R.Vosyliaus, tokio mokėjimo nebuvo galima atlikti, nes „Linava“ buvo gavusi antstolių patvarkymus, pagal kuriuos UAB „Develona“ priklausančios lėšos turėjo būti pervedamos į antstolių nurodytas depozitines sąskaitas.

Rugsėjį susirinkusi „Linavos“ sudarytų sutarčių finansinio pagrįstumo ir teisėtumo vertinimo darbo aiškinosi aplinkybes, kokiomis UAB „Develona“ priklausančios lėšos pakliuvo į fizinio asmens sąskaitą.

Buvo nustatyta, kad minėtos bendrovės direktorė pateikė prašymą lėšas pagal pasirašytą skolų suderinimo aktą pervesti ne UAB „Develona“, o fiziniam asmeniui. Ant prašymo darbo grupė rado tuometinio generalinio sekretoriaus M. Atroškevičiaus vizą „sutinku“ ir jo parašą. Kovo 19 d. asociacija pervedė lėšas į nurodyto asmens sąskaitą, nors prieš tai asociacijoje buvo gauti antstolių nurodymai dėl „Develonos“ skolų. Toks pats veiksmas buvo atliktas dar ir 2020 metų birželį. Iš viso „Linava“ fiziniam asmeniui pervedė beveik 9 tūkst. eurų.

Darbo grupės vadovas R.Vosylius savo pareiškime rekomenduoja „Linavos“ prezidiumui įpareigoti „Linavos“ generalinį sekretorių Zenoną Buivydą imtis reikiamų priemonių ir veiksmų sumai, pervestai į fizinio asmens asmeninę sąskaitą, susigrąžinti.

R.Vosylius savo išvadoje pažymėjo, kad pagal turimus duomenis galima daryti išvadą, kad už antstolio patvarkymų nevykdymą ir neteisėtą lėšų pervedimą į fizinio asmens sąskaitą yra atsakingas tuometinis asociacijos generalinis sekretorius M. Atroškevičius, todėl rekomendavo kreiptis į M. Atroškevičių su prašymu pateikti paaiškinimus dėl atliktų mokėjimų ir išsiaiškinti šių mokėjimų priežastis bei aplinkybes.

Taip pat darbo grupės vadovas rekomendavo įpareigoti generalinį sekretorių Z. Buivydą parengti aiškias ir detalias mokėjimų tvarkas (aprašus), kad ateityje būtų išvengta neteisėtų mokėjimų. Taip pat rekomenduota nustatyti Asociacijoje gaunamų vykdomųjų raštų registravimo ir vykdymo tvarką, kuri užtikrintų visų gautų antstolių patvarkymų savalaikį vykdymą bei atlikti kitus būtinus veiksmus, kurie užkirstų kelią neteisėtiems veiksmams ateityje.

Darbo grupės svarsčiusios šį klausimą dalyvavo darbo grupės nariai Romas Vosylius, Vytas Bučinskas, Artūras Telmentas, Oleg Tarasov, Bronislavas Geležiūnas, Alicija Monkevič, Sidonija Caron, taip pat asociacijos prezidentas Romas Austinskas, generalinis sekretorius Zenonas Buivydas.

Romas Austinskas darbo grupės posėdyje neigiamai įvertino tokią situaciją bei moralines ir materialines nesąžiningų veiksmų pasekmes asociacijai.

 

Plačiau
2020 spalio 09 Kazachstanas: papildoma informacija įvažiuojantiems (TIK NARIAMS)

Papildant „Linavos“ spalio 5 d. skelbtą informaciją, Kazachstano vyriausiojo sanitarijos gydytojo nutarimas buvo pakeistas nauju š. m. spalio 5 d. Nutarimu  Nr. 55.

Ribojančios priemonės, atvykstantiems į Kazachstaną sausumos transporto priemonėmis, vykdomos pagal šio Nutarimo 6 priedą, išskyrus vairuotojus vykdančius dvišalį arba tranzitinį tarptautinį krovinių pervežimą per Kazachstano teritoriją (ne daugiau 2 vairuotojų, vienoje transporto priemonėje), turinčius vairuotojų pažymėjimą atitinkamos kategorijos.

Vairuotojams vykdantiems dvišalį arba tranzitinį tarptautinį krovinių pervežimą per Kazachstano teritoriją (ne daugiau 2 vairuotojų, vienoje transporto priemonėje) ir turintiems atitinkamos kategorijos vairuotojo pažymėjimą, įvažiuojant į Kazachstaną bus matuojama kūno temperatūra ir pildoma anketa. Asmenims, kurių kūno temperatūra yra normos ribose, bus paaiškinta apie galimus COVID-19 simptomus ir pasirašius raštą, kad supažindintas, galės tęsti kelionė į paskirties tašką.

Asmenis su padidinta kūno temperatūra, bus izoliuojami infekcinių ligų ligoninėje.

 

Plačiau
2020 spalio 09 Laikini vizų išdavimo trikdžiai Baltarusijoje ir Ukrainoje

Lietuvos Respublikos ambasada Baltarusijoje informavo, kad dėl šiuo metu ambasadoje Minske vykdomų techninių sistemos atnaujinimo darbų laikinai sustabdytas vizų išdavimas. Vizas galima gauti konsulate Gardine ir vizų išdavimo centruose. Pasibaigus sistemos atnaujinimo darbams, vizų išdavimas bus atnaujintas ir ambasadoje. Tuo tarpu remiantis Lietuvos Respublikos ambasados Ukrainoje suteikta informacija, dėl COVID-19 ligos plitimo, Ukrainoje esančių vizų centrų veikla sustabdyta iki spalio 22 d.

Plačiau
2020 spalio 08 Latvija: privalomos anketos atvykstantiems

Atsižvelgiant į epidemiologinę padėtį ir siekiant apriboti infekcinių ligų plitimą, Latvijoje diegiama „Keliautojų registracijos informacinė sistema“.

Nuo š. m. spalio 12 d. visiems keliautojams kertantiems Latvijos sieną, privaloma užpildyti elektroninę formą (https://covidpass.lv/) ir išsisaugoti QR kodą. Gautą QR kodą reikės parodyti pasieniečiams.

Anketą privaloma užpildyti ne anksčiau kaip prieš 48 val. iki Latvijos sienos kirtimo.

Anketoje asmuo turi nurodyti savo vardą, pavardę, asmens kodą, kontaktinį telefono numerį ir faktinės gyvenamosios vietos adresą, taip pat šalis ir datas, kuriuose lankėsi per paskutines 14 dienų iki atvykimo į Latviją.

Kiekvienam suaugusiajam anketa turi būti pildoma atskirai, o nepilnamečiams anketą pildo tėvai arba teisėti globėjai.

Plačiau
2020 spalio 02 “Linavos” komandą papildė naujas narys

Nuo spalio 1 d. „Linavos“ komandą papildė naujas narys – prezidiumo patarėju pradėjo dirbti Vytautas Naudužas.

Pristatydamas patarėją „Linavos“ prezidentas Romas Austinskas pasidžiaugė, kad „Linavos“ komanda stiprėja ir palinkėjo „Linavai“ naujų proveržių.

Vytautas Naudužas, kalbėdamas apie savo veiklos „Linavoje“ tikslus pažymėjo, kad „Linava“ šiandien atliko labai galingą darbą, pandemijos metu aprūpindama vartotojus reikalingais maisto produktais bei pramoninėmis prekėmis.

„Mes nesusidūrėme su tais sunkumais, su kuriais susidūrė ir kitos šalys, ir aš manau, kad didžiule dalimi tai yra „Linavos“ sėkmė“, – sakė V.Naudužas.

Kita vertus, anot jo, „Linava“ šiandien susiduria su daugybe sunkumų – tai ir Mobilumo paketas, kuris gali riboti „Linavos“ plėtros galimybes ir mažinti Lietuvos bendrovių konkurencingumą. Lietuvos įmonių tranzito kelius apsunkina ir įvykiai Baltarusijoje.

„Išmaniųjų technologijų plėtra – tai yra atsakymas. Kas laimi jas plėtojant technologijas, tas laimi konkurencinę kovą. Tai yra didžiuliai iššūkiai „Linavai“, dabar reikia padaryti rimtą posūkį ir kaip galima greičiau paleisti naujus procesus“, – teigia V.Naudužas.

Vytautas Naudužas turi sukaupęs didžiulę patirtį įvairiose srityse. Jis keletą metų yra dirbęs premjero patarėju, Ekonomikos viceministru, Užsienio reikalų ministerijoje daugelį metų yra užėmęs skirtingas pareigas, dėstė Vilniaus universitete. V.Naudužas ėjo pareigas Lietuvos ambasadose įvairiose šalyse, buvo ESBO specialus įgaliotasis atstovas transporto ir energetikos klausimais.

Plačiau
2020 rugsėjo 23 Teismas: asociacijos „LINAVA“ priimti sprendimai dėl Kauno regiono vežėjų susirinkimų yra teisėti

UAB „Soltransa“, UAB „EGLIANA TRANSPORT“, UAB „Miklux“ ir UAB „Tyrana“ bandymai pakeisti asociacijos „LINAVA“ sprendimus dėl Kauno regiono susirinkimų ir Kauno regiono vežėjų išrinktus prezidiumo narius nesėkmingi.

Vilniaus miesto apylinkės teismas atmetė UAB „Soltransa“, UAB „EGLIANA TRANSPORT“, UAB „Miklux“ ir UAB „Tyrana“ ieškinio reikalavimus, kurių tikslas buvo sušaukti Kauno regiono vežėjų susirinkimą dėl prezidiumo narių atšaukimo ir naujų prezidiumo narių išrinkimo.

Pažymėtina, kad šie asociacijos nariai (UAB „Soltransa“, UAB „EGLIANA TRANSPORT“, UAB „Miklux“ ir UAB „Tyrana“) ir su jais susiję asmenys, jau ne pirmą kartą teisminiu keliu siekė pakeisti teisėtai išrinktus ir Kauno regiono vežėjų interesus atstovaujančius prezidiumo narius. Tačiau šių asmenų reikalavimai eilinį kartą buvo atmesti ir ieškinį pareiškę asmenys buvo įpareigoti atlyginti asociacijos „LINAVA“ patirtas bylinėjimosi išlaidas.

Minėti asociacijos nariai ir su jais susiję asmenys jau ne kartą ėmėsi veiksmų, kurie turėjo neigiamos įtakos tiek asociacijos valdymo stabilumui, tiek ir asociacijos reputacijai.

Tokiems veiksmas tęsiantis asociacija „LINAVA“ bus priversta ne tik ginti savo reputaciją bei reikalauti atlyginti padarytą žalą, bet ir spręsti klausimus dėl narių, kurie veikia prieš asociacijos ir viso transporto sektoriaus interesus, pašalinimo.

„Kauno regione gausu garbingų ir sąžiningų asociacijos narių. Kiekvieną iš jų gerbiame ir vertiname. Tačiau tenka apgailestauti, kad dėl dalies Kauno regiono narių savanaudiškų tikslų yra kuriama įtampa ir konfliktai tiek tarp pačių Kauno regiono vežėjų, tiek ir santykiuose su asociacija. Be to, dėl tokių veiksmų esame privesti atsitraukti nuo pagrindinių transporto sektoriaus problemų ir dalį energijos skirti šiems ginčams spręsti. Dar daugiau, tai kenkia asociacijos reputacijai ir santykiams su valstybės institucijomis. Tad toks narių elgesys yra netoleruotinas ir nesuprantamas, ypatingai dabar, kai yra būtinas visų narių susitelkimas. Jeigu visi kartu visą energiją nukreiptume transporto sektoriaus problemoms spręsti, galėtume turėti žymiai geresnius rezultatus“, – sako „Linavos“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas.

 

 

Plačiau
2020 rugsėjo 22 Kviečiame aktyviai dalyvauti EK apklausoje

Europos Komisijos (DG MOVE) konsultacijų bendrovė „Ricardo“ vykdo apklausą dėl Reglamento Nr. 1071/2009 įvestos nuostatos, įpareigojančios transporto priemonę grįžti į veiklos centrą toje valstybėje narėje ne vėliau kaip per aštuonias savaites nuo išvažiavimo iš jos.

Šios apklausos tikslas – nustatyti ir įvertinti priemonės poveikį klimatui ir aplinkai, perkrovai ir ekonominei bei vidaus rinkai. Tyrime bus nagrinėjamas socialinis poveikis vairuotojams ir verslo veiklai. Tyrimo metu bus organizuojama daugybė konsultacijų su pagrindinėmis suinteresuotomis šalimis, įskaitant ir transporto įmones, siekiant surinkti informaciją apie esamą situaciją transporto rinkoje ir apie privalomos transporto priemonės grąžinimo sąlygos ekonominį poveikį.

Apklausa pateikiama anglų kalba. Lietuvių kalbą galite pasirinkti dešiniame puslapio šone esančiame meniu. https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/ReturnoftheTruck2020Stakeholders

Apklausų pildymo terminas iki 2020 m. rugsėjo 25 d.

Atkreipkite dėmesį, kad apklausą galite pildyti tik vieną kartą. Galima išsaugoti neužbaigtą pildyti klausimyną ir užpildyti jį vėliau – kai tame pačiame kompiuteryje ir toje pačioje naršyklėje atsidarote nuorodą į tyrimą, būsite nukreiptas į tą patį klausimyno puslapį iš kurio išėjote, o ankstesni atsakymai bus išsaugoti. Taip pat galima atsispausdinti apklausą PDF formatu.

Norime atkreipti dėmesį, kad dalyvauti šioje apklausoje yra labai svarbu, nes tokiu būdu galima pateikti savo poziciją ir EK informuoti apie realią situaciją. Todėl prašome surasti laiko anketos pildymui. Jei kyla klausimų pildant anketą, konsultacijų galite kreiptis tel. 861540230 arba el.paštu tomas.garuolis@linava.lt

Plačiau
2020 rugsėjo 16 Lietuvos transporto sektoriuje sparčiai mažėja darbuotojų ir įmonių skaičius

Nuo metų pradžios Lietuvoje sumažėjo 3,7 tūkst. sunkvežimių vairuotojų, taip pat veikia 79-iomis transporto ir logistikos įmonėmis mažiau, nei prieš pusę metų. Tai rodo „Sodros“ ir „Creditreform Lietuva“ duomenys.

„Sodros“ duomenimis, 2020 m. sausio mėnesį Lietuvoje dirbo 77,8 tūkst. sunkiasvorių sunkvežimių ir krovinių transporto priemonių vairuotojai.  Liepos 1 dieną šių darbuotojų „Sodra“ fiksavo 74,1 tūkst.. Per pusę metų fiksuojamas 3,7 tūkst. darbuotojų sumažėjimas šiame sektoriuje.

„Šie skaičiai rodo, kad transporto verslas ieško palankesnių sprendimų, pertvarko savo įmones taip, kad lėšos būtų paskirstomos efektyviau. Deja, šiandien skaičiai byloja ne Lietuvos valstybės naudai“, – sako asociacijos „Linava“ prezidentas Romas Austinskas.

Transporto sektoriuje mažėja ne tik darbuotojų skaičius. „Creditreform Lietuva“ duomenimis, kovo mėnesį transporto ir logistikos sektoriuje buvo 4577 įmonės, šis skaičius mažėjo kiekvieną mėnesį rugsėjo mėnesį siekė 4498 įmones. Tai reiškia, kad per pusę metų sektoriuje sumažėjo 79-iomis bendrovėmis. Labiausiai sumažėjo pačių mažiausių bendrovių (1-9) darbuotojai – per pusmetį tokių Lietuvoje sumažėjo 66.

„Įmonių skaičiaus mažėjimas parodo, kad pačios jautriausios darbo užmokesčio sistemos pakeitimams, pandemijos pasekmėms ir vairuotojų atlyginimų koeficiento įvedimui yra mažos įmonės, kurioms papildomos išlaidos reiškia ne pelno sumažėjimą, o bankrotą“, – tvirtina R.Austinskas.

Vežėjų asociacija pasikeitimus transporto ir logistikos rinkoje sieja su didelių įmonių pasirengimu įgyvendinti Mobilumo paketo reikalavimus, geografiškai diversifikuojant veiklą, t.y. steigiant įmonės kitose valstybėse. Taip pat situaciją rinkoje labai stipriai veikia Covid-19 pandemija bei nuo metų pradžios įvestas vairuotojų atlyginimų koeficientas 1,65.

 

 

 

Plačiau
2020 rugsėjo 16 Ministerijoje – dėmesys vežėjų problemoms

Rugsėjo 15 d. vykusiame susitikime su Vidaus reikalų viceministru Tautvydu Tamulevičiumi ir Migracijos departamento direktore Evelina Gudzinskaite „Linavos“ atstovai sutarė ieškoti sprendimų dėl darbdavio keitimo problemų vairuotojams iš trečiųjų šalių ir gamintojo nustatytos didžiausios leistinos transporto priemonės junginio bendrosios masės įrašymo į vilkiko registracijos liudijimą.

Susitikime, kuriame „Linavą“ atstovavo prezidentas Romas Austinskas, viceprezidentas Vytas Bučinskas, prezidiumo narys Artūras Telmentas, sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis bei Transporto politikos skyriaus vadovas Aleksandr Tolstoj, buvo aptarti keli vežėjams aktualiausi klausimai.

Pokalbyje ieškota sprendimų dėl įsigaliojančio Mobilumo paketo poveikio sektoriui, didėjančio vairuotojų trūkumo, dėl užsieniečių teisinės padėties įstatymo pakeitimo, aptartas klausimas dėl darbdavio keitimo procedūros vairuotojams iš trečiųjų šalių. Susitikime taip pat kalbėta dėl sąlygų įmonėms, norinčioms būti įtrauktomis į Patvirtintų įmonių sąrašą. Nemažai dėmesio skirta užsieniečių dokumentų išdavimo tvarkai ekstremalios situacijos laiku. Be to, susitikime aptartas labai vežėjams aktualus klausimas dėl gamintojo nustatytos maksimalios leistinos transporto priemonės junginio bendrosios masė įrašymo į vilkiko registracijos liudijimą.

Susitikimo metu valstybės institucijų atstovai išklausė vežėjų pateiktą informaciją apie problemas, su kuriomis susiduria verslas šiuo sudėtingu metu. Vežėjams buvo pažadėta imtis konkrečių veiksmų – spręsti klausimus dėl sklandaus darbdavio keitimo, kai vairuotojas turi leidimą laikinai gyventi Lietuvoje.

Vežėjams, vežantiems krovinius daugiau kaip 40 t masės transporto priemonių junginiais Prancūzijoje, aktualus klausimas dėl transporto priemonių junginio maksimalios leidžiamos masės (44 – 45 tūkst. kg) įrašymo į vilkiko registracijos liudijimą. Susitikime buvo aptartas Vidaus reikalų ministerijos įsitraukimas sprendžiant vežėjų problemas.

Taip pat buvo kalbama, jog Mobilumo paketo nuostatų įsigaliojimas neabejotinai neigiamai paveiks Lietuvos vežėjus. Naujai įsigaliojusi nuostata dėl vairuotojų periodinio grįžimo galimai pareikalaus papildomai apie trečdaliu daugiau vairuotojų. Asociacijos „Linava“ nuomone, šiuo metu svarstomas Užsieniečių teisinės padėties įstatymo projekto sprendiniai gali apsunkinti užsieniečių įsidarbinimą, todėl būtina ieškoti subalansuotų sprendimų atsižvelgiant į kelių transporto sektoriaus specifiką.

Kaip žinoma, Lietuva ruošiasi teikti ieškinį Europos Sąjungos Teisingumo Teismui dėl atskirų Mobilumo paketo nuostatų panaikinimo. Be to, šiuo metu vis dar labai daug neaiškumų dėl Mobilumo paketo nuostatų interpretavimo ir įgyvendinimo. Sektoriui sunku ir dėl daugybės naujų ir keičiamų taisyklių (nacionalinių), taip pat susijusių su migracijos klausimais.

 

 

Plačiau
2020 rugsėjo 14 „Linava“ derasi su profesinėmis sąjungomis

„Linavos“ atstovai jau kelintą kartą susitiko su profesinių sąjungų atstovais. Susitikimo metu buvo aptariami du pagrindiniai klausimai – Mobilumo paketo poveikis Lietuvos transporto sektoriui bei profesinių sąjungų ir „Linavos“ susitarimo pratęsimo.

Susitikime nemažai dėmesio buvo skirta analizuoti situacijai, kuri susiformavo po Mobilumo paketo įsigaliojimo. Kaip žinoma, naujos tvarkos paveikė ne tik vežėjus, bet ir jų darbuotojus, kuriems keičiasi darbo sąlygos. Ši situacija susitikimų metu analizuojama ir siekiama surasti bendrų sprendimų kylančioms problemoms išspręsti.

Susitikimuose taip pat aptariamas „Linavos“ ir profesinių sąjungų susitarimo pratęsimas. „Linavos“ derybų grupei vadovauja „Linavos“ Prezidiumo narys iš Klaipėdos regiono, Socialinių klausimų komiteto pirmininkas Artūras Telmentas. Kaip žinoma, praėjusių metų rugsėjį buvo pasirašytas vienas iš pirmųjų susitarimų su profesinėmis sąjungomis tarp Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“, Baltijos transporto profesinių sąjungų konfederacijos „Solidarumas“  ir Lietuvos transporto darbuotojų profesinė sąjunga „Solidarumas“. Šis susitarimas vertinamas kaip žingsnis į priekį socialinio dialogo kelyje, kuriuo einant neturi būti ignoruojami nei vienos šalies interesai.

Plačiau
KLAUSK