LT EN RU
Naujienos
2020 rugpjūčio 13 Linavos konsultacijoje – vairavimo išimtys

„Linavos“ specialistai tęsia įvairių Mobilumo paketo aprėpiamų temų analizę ir komentarus. Šį kartą nuotolinėje konsultacijoje gyvai  „Linavos“ specialistai pristatė Mobilumo pakete numatytas vairavimo išimtis.

Rugpjūčio 14  d. vykusią nuotolinę konsultaciją internetu galima peržiūrėti čia: https://www.youtube.com/watch?v=trUAC_ohq-U .

Pridedame specialistų parengtą medžiagą: 

 

Plačiau
2020 rugpjūčio 11 Privalomas anketų pildymas atvykstantiems/grįžtantiems į Lietuvą

Iš šalių, įtrauktų į COVID-19 ligos paveiktų šalių sąrašą į Lietuvos Respubliką grįžusiems/atvykusiems Lietuvos pilietybę turintiems vairuotojams, kai buvo keliaujama oro ar jūrų transportu, oro ar jūrų uoste privalo pateikti Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – NVSC) specialistams,  vykdantiems medicininę – karantininę kontrolę, užpildytą popierinę anketą (anketos forma patalpinta interneto svetainėje adresu https://nvsc.lrv.lt/lt/epidemiologiniu-tyrimu-rezultatai-ir-kita-svarbi-informacija-1/butinosios-proceduros-grizus-is-uzsienio) arba registracijos NVSC (https://keleiviams.nvsc.lt/lt/form) patvirtinimą, o kai buvo keliaujama žemės transportu, ne vėliau kaip per 12 valandų nuo grįžimo / atvykimo į Lietuvos Respubliką momento privalo užsiregistruoti NVSC (https://keleiviams.nvsc.lt/lt/form).

Vadovaujantis NVSC išaiškinimu, užsienio pilietybę turintiems vairuotojams reikalavimas pildyti anketą privalomas grįžus iš bet kurios užsienio valstybės, nepriklausomai nuo to, ar ji įtraukta į COVID-19 ligos paveiktų šalių sąrašą. Anketos pildymas neprivalomas vykimo tranzitu per Lietuvą atveju.

 

Plačiau
2020 rugpjūčio 10 Komandiravimas Nyderlanduose

Primename, kad nuo š. m. kovo 1 d. Nyderlanduose pradėjo veikti elektroninė darbuotojų, laikinai komandiruojamų į Nyderlandus, deklaravimo sistema: https://meldloket.postedworkers.nl/

Darbdavys privalo užtikrinti, kad komandiruotam į Nyderlandus darbuotojui mokama darbo užmokesčio suma būtų bent jau lygi atlyginimui, kuris yra privalomas pagal priimančiosios valstybės narės taisykles.

Rugsėjo 1 d. baigiasi oficialus pereinamasis laikotarpis, kurio metu nebuvo skiriamos baudos už duomenų nepateikimą išankstinio deklaravimo sistemoje.

Visą informaciją ir pagalbą santykiuose su Nyderlandų tarnybomis, įgyvendinančiomis transporto sektoriuje dirbančių darbuotojų kontrolę, ir atstovavimo paslaugas teikia VšĮ  „Linavos mokymo centras“.

Detalesnė informacija tel. +370 5 2786 522, +370 686 585 20 arba el. paštu mc@linava.lt.

 

Plačiau
2020 liepos 23 Graikija: uždarytas pasienio postas

IRU pranešė, kad 2020 m. liepos 22 d. 00:00 val. Graikijos kontrolės punktas Exochi, esantis šalia Bulgarijos miesto Ilindeno, bus uždarytas abiem kryptimis visiems keliautojams, neatsižvelgiant į jų pilietybę, ir visų rūšių transporto priemonėms, įskaitant sunkvežimius.

Kontrolės punktas bus uždarytas iki 2020 m. rugpjūčio 3 d.

Plačiau
2020 liepos 23 Dėl paraiškų paramai ekologiškoms transporto priemonėms įsigyti (tik nariams)

Primename, kad nuo 2020 m. liepos 1 d. iki rugsėjo 1 d. juridiniai asmenys Aplinkos projektų valdymo agentūros (APVA) kviečiami teikti paraiškas paramai gauti pagal priemonę „Transporto priemonių, naudojančių elektrą, suslėgtąsias gamtines dujas, suskystintąsias gamtines dujas, biometaną, vandenilį, įsigijimas ir joms reikalingos infrastruktūros sukūrimas ir (ar) plėtra, užtikrinant bazinį sukurtos infrastruktūros vartotoją“.

Atkreipiame dėmesį, kad vien tik transporto priemonių (keleivinių arba krovininių) įsigijimas arba infrastruktūros sukūrimas nėra finansuojamas. Paraiškas gali būti teikiamos projektams, kuriuos įgyvendinus įsigyjamos transporto priemonės, naudojančios elektrą, suslėgtas gamtines dujas, suskystintas gamtines dujas, biometaną ar vandenilį kartu su joms reikalingos infrastruktūros sukūrimu ir (ar) plėtra, užtikrinant bazinį sukurtos infrastruktūros vartotoją. Tačiau galimas skirtingų subjektų paraiškos teikimas jungtinės veiklos pagrindu, jeigu abi šalys (viena šalis – infrastruktūros savininkas, kita – transporto priemonių savininkas) pasirašė bendradarbiavimo sutartį, kurioje aiškiai apibrėžta kiekvienos šalies atsakomybė ir nustatyti abiem šalims taikomi įsipareigojimai (plačiau apie tokią galimybę gali pakonsultuoti APVA specialistai).

Nustatytas finansavimo dydis vienam pareiškėjui – iki 40 % tinkamų finansuoti išlaidų. Kitas svarbus ypatumas, ribojantis maksimalų vienam pareiškėjui skiriamos subsidijos dydį – aplinkosauginio efektyvumo kriterijus, pagal kurį finansavimo dydis negali būti didesnis kaip 0,15 Eur vienam projektu sumažinamam kilogramui CO2.ekvivalento.

APVA kontaktinis asmuo konsultacijoms – Olegas Sviridovas, tel. +370 667 62 158, el. p. olegas.sviridovas@apva.lt.

Plačiau apie priemonės sąlygas, teisinį reglamentavimą ir susijusius įsipareigojimus pareiškėjams galima sužinoti APVA interneto svetainėje:

 

 

Plačiau
2020 liepos 23 Konkurencijos tarybos sprendimas – į teismą?

„Linavos“ Keleivinio transporto taryboje buvo svarstoma galimybė teismui apskųsti Konkurencijos tarybos sprendimą.

Tokią galimybę svarstė liepos 22 d. susirinkusi „Linavos“ Keleivinio transporto taryba. Jos vadovas, „Linavos“ viceprezidentas Rimantas Martinavičius vežėjus informavo, kad šiuo metu laukiama teisinės išvados dėl Konkurencijos tarybos sprendimo, vežėjams su ja supažinus bus priimtas sprendimas, ar kreiptis į teismą.

Kaip žinoma, Konkurencijos taryba pripažino, jog LTSA, pratęsdama sutartis su 42 vežėjais vežti keleivius tolimojo reguliaraus susisiekimo kelių transporto maršrutais, ribojo konkurenciją ir neleido į rinką įeiti naujiems dalyviams. LTSA įpareigota ne tik sumokėti daugiau kaip 43 tūkst. eurų baudą, bet ir nutraukti sutartis, o vežėjus atrinkti paskelbus konkurencingos atrankos procedūras.

Toks Konkurencijos tarybos sprendimas sulaukė prieštaringo vertinimo. Jis taip pat buvo aptartas Susisiekimo ministerijoje vykusiame pasitarime su ministerijos atstovais.

 

Plačiau
2020 liepos 22 IRU informacija: atnaujinimai Irane ir Rumunijoje

Nuo 2020 m. liepos 15 d. padėtis prie Irano sienų:

Iranas – Irakas

Parvizkhan – Kalar ir Tamarchin – Hajj Omran:

- Irano ir Irako krovininės transporto priemonės gali kirsti sieną. Perkrovimas pasienyje vyksta normaliai. Trečiųjų šalių transporto priemonės gali įvažiuoti į Iraną, bet ne į Iraką.

- Irano ir Irako piliečiams leidžiama atvykti į Iraną. Irano ir Irako piliečiams leidžiama atvykti į atitinkamas šalis, o trečiųjų šalių piliečiai negali tranzitu vykti per Iraną.

- Užtrunka apie 3 –5 dienas, kol kertama siena.

· Bashmagh – Panjwin:

- Transporto priemonėms iš trečiųjų šalių leidžiama kirsti sieną. Taip pat leidžiama kirsti Irano ir Irako transporto priemonėms. Irano ir Irako piliečiams leidžiama atvykti į savo šalis, o trečiųjų šalių piliečiai negali tranzitu vykti per Iraną.

· Chazzabeh – Sheib, Shalamcheh – Shalmjeh ir Khosravi – Manzarieh:

- Nuo birželio 25 d. Shalamcheh – Shalmjeh dvi pilietybes turintiems asmenims leidžiama kirsti sieną abiem kryptimis. Komercinis krovininis transportas leidžiamas nuo liepos 12 d., sekmadieniais ir trečiadieniais – du kartus per savaitę.

- Khosravi – Manzarieh dvi pilietybes turintiems asmenims nuo birželio 25 d. leidžiama kirsti sieną. Šiuo metu komercinis krovinių gabenimas draudžiamas.

- Shalamcheh – Shalmjeh, Irako sienos uždarytos tiek keleiviniam, tiek krovininiam transportui.

· Mehran – Zorbatieh:

- Irano ir Irako piliečiams leidžiama atvykti į šalį. Irano ir Irako piliečiams leidžiama grįžti į savo šalis. Trečiųjų šalių piliečiai negali kirsti sienos.

- Nuo birželio 9 d. leidžiama kirsti apie 200 sunkvežimių (100 perkraunant ir 100 kertant sieną), tačiau tik sekmadieniais ir trečiadieniais. Tikėtina, kad laukimas pasienyje trunka 2-3 dienas.

Iranas – Azerbaidžanas

· Bilehsavar – Bilesuvaras:

- Leidžiamas komercinis ir keleivinis transportas. Tikėtina, kad laukimas pasienyje trunka 1-2 dienas.

· Astara – Astara ir Jolfa – Julfa:

- Irano ir Azerbaidžano piliečiams leidžiama grįžti į atitinkamas šalis. Irano ir Irako piliečiams neleidžiama įvažiuoti į Azerbaidžaną, o trečiųjų šalių transporto priemonės negali tranzitu vykti per šalį. Krovininėms transporto priemonėms leidžiama kirsti sieną. Tikėtina, kad laukimas pasienyje trunka 1-2 dienas.

· Poldasht – Shahtakhty:

- Keleivinės transporto priemonės negali kirsti sienos, tačiau krovininės transporto priemonės gali. Tikėtina, kad laukimas pasienyje trunka 1-2 dienas.

Iranas – Pakistanas

· Taftan – Mirjaveh:

- Keleivių transporto priemonėms neleidžiama kirsti sienos. Nuo birželio vidurio leidžiama kirsti ribotą tam tikrų kategorijų krovininių transporto priemonių skaičių. Manoma, kad laukimas pasienyje trunka 4-6 dienas.

Iranas – Turkmėnija

· Sarakhs – Serakhs, Artik – Loftabad, Bajgiran – Godan, Inchehboroun – Altyn Asyr

- Užsienio krovininėms transporto priemonėms ir lengviesiems automobiliams neleidžiama įvažiuoti į Turkmėniją. Praėjusį mėnesį šioje pasienio perėjoje atidarytas naujas tiltas, palengvinantis transportą ir tranzitą, tačiau sieną Turkmėnija dar turi atidaryti.

Iranas – Afganistanas

· Dogharoun – Islamas Qala, Mahirud – Farah, Milak – Zaranj:

- Krovininiai automobiliai gali naudotis visomis sienomis, pasienio laukimo laikas yra trumpesnis nei 24 valandos.

- kelyje Milakas – Zaranj keleiviniai automobiliai negali įvažiuoti į Afganistaną.

- Nuo birželio vidurio sienos kirtimas Dogharoun – Islamas Qala leidžiamas tik asmenims, išvykstantiems iš Irano ar Afganistano, turintiems leidimą gyventi kitoje šalyje.

- Mahirudas – Fara, tik Irano ir Afganistano piliečiams leidžiama kirsti sieną ir grįžti į savo šalį.

Iranas – Turkija

· Kapikuoi – Razi

- Krovininių transporto priemonių veikla vis dar sustabdyta. Keleiviniams automobiliams neleidžiama įvažiuoti į Turkiją.

· Esendere – Sero

- Tik turkiškais krovininiais automobiliais leidžiama važiuoti, laikantis griežtų sanitarinių sąlygų.

· Gurbulak – Bazargan

- Birželio viduryje abiejose šalyse, kuriose vykdoma griežta sveikatos kontrolė, buvo atnaujintos krovininių transporto priemonių operacijos, todėl sienos laukimas trunka nuo 5 iki 7 dienų.

Iranas – Armėnija

· Meghri – Nordooz:

- Irano, Armėnijos ir dviejų šalių piliečiai gali atvykti į Iraną. Į Armėniją gali atvykti tik Armėnijos piliečiai, o Irano piliečiai gali grįžti į Iraną. Irano ir trečiųjų šalių piliečiams neleidžiama atvykti į Armėniją.

 

Rumunija: važiavimo apribojimai nuo 2020-07-17 ik 2020-09-30 DN7 kelyje (Valea Oltului zona), 238 km +000 – km 238 +200

Nacionalinė kelių infrastruktūros administravimo bendrovė (CNAIR) nuo 2020 m. liepos 17 d. iki rugsėjo 30 d. DN7 kelio Valea Oltului zonoje (238 +000 km – 238 +200 km) įvedė laikinus važiavimo apribojimus dėl kelių priežiūros darbų. Apribojimas taikomas daugiau kaip 7,5 t transporto priemonėms kelyje Ramnicu-Valcea – Vestem šiomis dienomis:

Penktadienį – nuo 14 val. 00 val. iki 22 val. 00 val. šiomis dienomis: 17.07, 24.07, 31.07, 07.08, 14.08, 21.08, 28.08, 04.09, 11.09, 18.09, 25.09.

Šeštadienį – nuo 06 val. 00 val. iki 22 val. 00 val. šiomis dienomis: 18.07, 25.07, 01.08, 08.08, 15.08, 22.08, 29.08, 05.09, 12.09, 19.09, 26.09.

Sekmadienį – nuo 06 val. 00 iki 22 val. 00 val. šiomis dienomis: 19.07, 26.07, 02.08, 09.08, 16.08, 23.08, 30.08, 06.09, 13.09, 20.09, 27.09

Išimtys:

- keleivių vežimas

- greitai gendančių ir pavojingų krovinių vežimas

- pirmosios pagalbos įrangos ir vaistų gabenimas stichinės nelaimės atveju

- pašto pervežimas

- transporto priemonės su pakrovimo/iškrovimo punktais apribotame kelių sektoriuje.

Alternatyvūs maršrutai:

- transporto priemonėms, kurių bendras leistinas svoris didesnis kaip 7,5 t, bet mažesnis kaip 30,0 t:

RM. Vâlcea – DN 67 Tg-Jiu – DN 66 Bumbești Jiu – Petroșani – Deva

Filiași – DN 66 Tg-Jiu – Bumbești Jiu – Petroșani – Deva

- transporto priemonėms, kurių bendras leistinas svoris didesnis kaip 7,5 t, bet mažesnis kaip 40,0 t:

Pitești – București – A3 Ploiești – DN 1A – Brașov DN1 – Veștem – Sibiu

Craiova – DN 6 Dr.Tr.-Severin – Caransebeș – DN 68 Hațeg – Deva

Alternatyvių maršrutų galima laikytis abiem kryptimis.

 

Plačiau
2020 liepos 15 IRU informacija: atnaujinimai Vengrijoje, Graikijoje

IRU nuolat atnaujina informaciją apie situaciją skirtingose šalyse.

Atnaujinta informacija liepos 14 d. Vengrijoje, Graikijoje.

Atnaujinta informacija liepos 13 d. Belgijoje.

Atnaujinta informacija liepos 10 d. Kinijoje, Graikijoje, Italijoje, Mongolijoje.

Atnaujinta informacija liepos 9 d. Graikijoje ir Čekijoje.

Atnaujinta informacija liepos 7 d. Graikijoje.

Atnaujinta informacija liepos 3 d. dėl Kinijos, Libano, Slovakijos. Tame pačiame dokumente atnaujinta informacija liepos 6 d. Didžiojoje Britanijoje.

Atnaujinta informacija liepos 2 d. dėl Lietuvos, Vokietijos, Jordanijos, Saudo Arabijos, Libano, Kuveito, Graikijos

Atnaujinta informacija liepos 1 d. dėl Lietuvos, Indijos, Čekijos, Irano.

Atnaujinta informacija birželio 30 d. dėl Ispanijos, Serbijos, Baltarusijos, Maltos, Latvijos, Vengrijos, Didžiosios Britanijos, Kroatijos.

Atnaujinta informacija birželio 29 d. dėl Ispanijos, Albanijos, Šveicarijos, Graikijos.

 

Plačiau
2020 liepos 14 „Linavos“ konsultacijoje – Mobilumo paketo įgyvendinimas

Liepos 14  d. „Linavos“ nuotolinėje konsultacijoje gyvai  „Linavos“ specialistai vežėjams pristatė preliminarias rekomendacijas dėl Mobilumo paketo įgyvendinimo. Šį kartą daugiausia dėmesio bus skirta anksčiausiai įsigaliosiantiems darbo ir poilsio režimo pakeitimams.

Vaizdo įrašą galima rasti čia: https://youtu.be/P1VCPqBwO0U.

Čia galima susipažinti su „Linavos“ specialistų parengta medžiaga. 

Plačiau
2020 liepos 13 Priminimas: vairuotojams izoliacija nėra privaloma (tik nariams)

„Linava“ sulaukia daug narių skambučių dėl izoliacijos reikalavimų taikymo vairuotojams, todėl primename, kad nepaisant kiekvieną savaitę atnaujinamų Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – SAM) skelbiamų paveiktų valstybių ir valstybių, iš kurių atvykti leidžiama sąrašų, kuriuos galite rasti čia, vairuotojams izoliacija nėra privaloma. Kylant neaiškumams ar problemoms su izoliaciją kontroliuojančiomis institucijomis, maloniai prašome kreiptis į asociaciją telefonu Nr. 85 2786545.

Vadovaujantis SAM išaiškinimais, nors vairuotojams 14 d. izoliacija grįžus iš paveiktų šalių nėra privaloma, tačiau per 24 val. nuo grįžimo/atvykimo į Lietuvos Respubliką būtina užpildyti anketą Nacionalinio visuotinio sveikatos centro puslapyje.

Izoliavimo tvarką reglamentuoja Sveikatos apsaugos ministro 2020 m. kovo 12 d. įsakymas Nr. V-352 „Dėl Asmenų, sergančių COVID-19 liga (koronaviruso infekcija), asmenų, įtariamų, kad serga COVID-19 liga (koronaviruso infekcija), ir asmenų, turėjusių sąlytį, izoliavimo namuose, kitoje gyvenamojoje vietoje ar savivaldybės administracijos numatytose patalpose taisyklių patvirtinimo“:

Šiuo įsakymu patvirtintų Izoliavimo taisyklių 1 punkte yra numatytos išimtys, kada Izoliavimo taisyklės nėra taikomos, t. y. izoliavimas nėra skiriamas. Atsižvelgiant į šiandien patikslintą 1 p. formuluotę, izoliavimas nėra skiriamas:

      • ekipažų ir įgulų nariams, dirbantiems tarptautinius komercinius vežimus vykdančiose Lietuvos įmonėse ar vykdantiems tarptautinius komercinius vežimus bet kurios rūšies transporto priemonėmis;
      • asmenims, kurie naudojasi imunitetais ir privilegijomis pagal 1961 m. Vienos konvenciją dėl diplomatinių santykių, 1963 m. Vienos konvenciją dėl konsulinių santykių, taip pat pagal kitas Lietuvos Respublikos tarptautines sutartis ir teisės aktus, jų šeimos nariams ir juos aptarnaujančiam personalui, taip pat oficialių delegacijų nariams ir Lietuvos Respublikos diplomatinės tarnybos institucijų personalui;
      • NATO ir NATO šalių kariniuose vienetuose tarnaujantiems asmenims ir juos aptarnaujančiam personalui bei jų šeimos nariams;
      • specialiesiems kurjeriams, dirbantiems tranzitiniuose traukiniuose ir besinaudojantiems supaprastintu asmenų tranzitu iš Rusijos Federacijos teritorijos į Rusijos Federacijos Kaliningrado sritį ir atgal;
      • tranzitu per Lietuvos Respublikos teritoriją vykstantiems asmenims.

Papildomai atkreipiame dėmesį, kad Sveikatos apsaugos ministerija yra parengusi rekomendacijas asmenims, atvykusiems / grįžusiems iš užsienio valstybių, kurios yra atnaujinamos ir skelbiamos SAM puslapyje. Rekomendacijose yra pateiktas sąrašas valstybių (įskaitant trečiąsias šalis), iš kurių grįžus yra rekomenduojama izoliuotis. Sąrašas nuolat atnaujinamas ir skelbiamas / įsigalioja pirmadieniais.

 

Plačiau
2020 liepos 10 Mobilumo paketas sukels chaosą

Liepos 9 d. vykusiame „Linavos“ prezidiumo posėdyje nemažai dėmesio buvo skirta Europos Parlamente liepos 8 d. priimtam Mobilumo paketui aptarti.

„Linavos“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis prezidiumo nariams pristatydamas situaciją teigė, kad Europos Parlamento priimtas sprendimas dėl Mobilumo paketo rodo, jog ES valdžia realiai nesupranta, ką daro.

„Mobilumo paketas kaip dokumentas pastaruoju metu sulaukė labai kritiškų vertinimų. Visų prima, šis dokumentas prieštarauja Stojimo į Europos Sąjungą sutarčiai, visų antra, nėra aiškūs šio dokumento priėmimo motyvai. Taip pat kol kas nėra numatytas šio dokumento įgyvendinimo mechanizmas. Akivaizdžiai matome, kad šis dokumentas sukels chaosą, tačiau Europos Parlamento nariai į argumentus neįsiklausė, Mobilumo paketas buvo priimtas „buldozeriu“, – sako „Linavos“ atstovas.

„Jau dabar galima konstatuoti, kad tam tikras rezultatas buvo pasiektas – Europos Komisija atliks poveikio vertinimą ir tuomet galutinai apsispręs dėl Mobilumo paketo bei vertins Europos Parlamento sprendimus“, – sakė T.Garuolis. Jis pranešė, kad ekspertai sieks išsiaiškinti Mobilumo paketo įgyvendinimo tvarkas, jos bus palaipsniui skelbiamos vežėjams. Rekomendacijas „Linava“ skelbs čia: http://www.linava.lt/mobilumo-paketas-dokumentai/.

Prezidiumo posėdyje taip pat buvo aptarta situacija dėl pernai rugsėjį tarp Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“, Baltijos transporto profesinių sąjungų konfederacijos „Solidarumas“ ir Lietuvos transporto darbuotojų profesinė sąjunga „Solidarumas“ pasirašytos Tarptautinio kelių transporto šakos kolektyvinė sutarties. „Linava“ inicijuoja kolektyvinių derybų atnaujinimą dėl sutarties papildymo ar keitimo, nes tokios procedūros buvo numatytos  susitarime. Yra numatyta keletas klausimų, kuriuos vežėjai ketina aptarti su profesinėmis sąjungomis, kad būtų išlaikytas balansas tarp abiejų šalių interesų. Prezidiumo nariams profesinių sąjungų atstovai pasakojo, kad šis susitarimas labai pasitarnauja sprendžiant ginčytinas situacijas tarp verslininkų ir jų darbuotojų, todėl profesinės sąjungos nurodo tokio susitarimo būtinybę.

Prezidiumo nariai liepos 9 d. taip pat priėmė sprendimą dėl prezidiumo nario Marjan Svirko paskyrimo dirbti Asociacijos Paslaugų ir darbo su nariais komiteto pirmininku. Jis paskirtas vietoje Vyto Bučinsko, kuris buvo paskirtas viceprezidentu.

 

 

Plačiau
2020 liepos 09 Europos Parlamentas patvirtino Lietuvos verslą diskriminuojantį Mobilumo paketą

Trečiadienį Europos Parlamentas patvirtino vežėjų veiklą suvaržysiantį Mobilumo paketą, kuriam priešinosi Lietuva, Latvija, Estija, Lenkija, Rumunija, Bulgarija, Vengrija, Kipras ir Malta.

Lietuvos vežėjai teigia nusivylę Europos Parlamento sprendimu, dėl kurio šalies kelių transporto sektoriui bus apribotas patekimas į ES krovinių rinką.

„Balsavimo rezultatai yra nenuginčijamas įrodymas, kad Mobilumo paketas suskaldė ES valstybes nares į Rytų ir Vakarų, „senąsias“ ir „naująsias“, centro ir periferines, orientuotas į gamybą ir paslaugų eksportą. Esame be galo susirūpinę, kad pagilėjus šiai prarajai Lietuvos vežėjai neteks ES bendrosios rinkos teikiamų galimybių“, – teigia Romas Austinskas, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas.

Pasak rinkos dalyvių, Lietuvos vežėjai patirs didžiausią smūgį, kadangi visoje Bendrijoje mūsų šalies kelių transporto sektorius yra labiausiai priklausomas nuo paslaugų eksporto, kuris sudaro net 92 proc. visos apyvartos.

Verslo atstovų vertinimu, apribota transporto įmonių veikla atsilieps ir visai šalies ekonomikai. Tarptautinio krovininio kelių transporto paslaugos sudaro maždaug trečdalį viso šalies paslaugų eksporto, o krovinių vežėjai ir saugotojai sukuria apie dešimtadalį šalies BVP.

R. Austinsko teigimu, Europos ekonomikos atsigavimas gali būti efektyvus, tik kartu skatinant ES bendrosios rinkos atsigavimą, tačiau dabartinės precedento neturinčios ekonominės ir socialinės krizės akivaizdoje Europos Parlamento nariai pasirinko kitą kelią – uždegė žalią šviesą Vakarų Europos valstybes proteguojančiam įstatymui.

„Tuo tarpu, Lietuvos ir kitų periferinių šalių dalyvavimas ES bendrojoje rinkoje taps reikšmingai apribotas. Todėl negalime susitaikyti su Mobilumo paketo apribojimais, kurie Europos Sąjungoje suteikia privilegijas vienoms šalims, o kitas – esančias ES periferijoje – laiko antrarūšėmis“, – pabrėžė R. Austinskas.

Šalies vežėjai tvirtina, kad kelių transporto sektorius ir toliau sieks prisidėti prie tvaraus Lietuvos ir Europos ekonomikos bei prekybos atsigavimo, tačiau dvigubas COVID-19 pandemijos ir Mobilumo paketo smūgis apsunkins šias pastangas.

Be to, Europos Parlamentas neįvertino Mobilumo paketo poveikio aplinkai ir taršai, o atitinkamas nuostatas, reikšmingai padidinsiančias CO2 emisijas, priėmė visiškai neatsižvelgdamas į ES lygiu įgyvendinamas anglies dvideginio išmetimo į aplinką mažinimo iniciatyvas, teigia vežėjai.

Jie nurodo konkretų pavyzdį – priimtą reikalavimą grąžinti vilkikus į įmonės registracijos šalį kas aštuonias savaites, nepaisant aiškaus šios nuostatos prieštaravimo Europos žaliajam kursui ir Paryžiaus susitarimo tikslams.

Pasak Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso valdybos pirmininkės Agnės Margevičiūtės, remiantis Mobilumo paketo ir konkrečiai šios nuostatos poveikį vertinusių studijų rezultatais, privalomas vilkiko grąžinimas ne tik padidins nepakrautų transporto priemonių srautus, kuro suvartojimą, taršą ir grūstis keliuose, bet ir neturės jokios reikšmės vairuotojų darbo sąlygoms.

„Dėl šio reikalavimo vien tik septynių periferinių ES valstybių narių – Lietuvos, Latvijos, Estijos, Lenkijos, Vengrijos, Rumunijos ir Bulgarijos – vilkikų parkas per metus papildomai išmes 3,2 mln. tonų CO2. Europos verslas susidurs su dideliais iššūkiais, užtikrinant transporto sistemos veiksmingumą, o tai savo ruožtu lems kainų šuolius ir chronišką transporto pajėgumų trūkumą, ypač pagrindiniuose Europos pramonės, prekybos ir logistikos centruose“,-  teigia A. Margevičiūtė.

Jos vertinimu, Europos lygiu deklaruojami siekiai transformuoti kelių transportą į švarų ir išmanų sektorių nebetenka prasmės būtent dėl kai kurių ES valstybių narių intereso nematyti ir nevertinti neigiamo paketo poveikio aplinkai bei ekonomikai.

„Priimtas Mobilumo paketas turės ilgo laikotarpio neigiamų pasekmių tiek ES periferinėms, tiek ir arčiau ES centro esančioms valstybėms narėms. Tikimės, kad Europos Komisijos atliekamas poveikio vertinimas suteiks tvirtą pagrindą Mobilumo paketo peržiūrai artimiausiu metu“, – sako A. Margevičiūtė.

Plačiau
2020 liepos 08 Vežėjų dėmesiui – pakeitimai EP posėdžio darbotvarkėje

2020 m. liepos 8 d. 16.30 – 17.45 val. (Briuselio laiku) vyks pirmoji balsavimo sesija, kurioje numatyti „Mobilumo paketo“ klausimai dėl vairuotojų komandiravimo, vairavimo ir poilsio režimo, tachografų nuostatų (aktualūs darbotvarkės klausimai – nr. 61, 66, 121, 123). Jos rezultatų paskelbimas preliminariai numatomas 20.00 val. (Briuselio laiku) (aktualus darbotvarkės klausimas – nr. 127).  Transliaciją galima stebėti čia:  https://multimedia.europarl.europa.eu/lt/plenary-session_20200708-0900-PLENARY_vd

20.30 – 21.45 val. (Briuselio laiku) vyks antroji balsavimo sesija, kurioje numatyti „Mobilumo paketo“ klausimai dėl patekimo į profesiją ir rinką bei kabotažo nuostatų (aktualūs darbotvarkės klausimai – nr. 114, 123). Jos rezultatų paskelbimas preliminariai numatomas 2020 m. liepos 9 d. 9.00 val. (Briuselio laiku) (aktualus darbotvarkės klausimas – nr. 135), vaizdo transliacija čia https://multimedia.europarl.europa.eu/lt/plenary-session_20200709-0900-PLENARY_vd.

Posėdžio darbotvarkę ir dokumentus galima rasti čia. https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/OJQ-9-2020-07-08_LT.html

 

Plačiau
2020 liepos 03 2020 m. liepos 8 d. EP plenariniame posėdyje – diskusijos ir balsavimai dėl „Mobilumo paketo“

Europos Parlamento plenariniame posėdyje 2020 m. liepos 8 d. nuo 15.30 val. (Briuselio laiku) vyks diskusijos ir balsavimai dėl ES „Mobilumo paketo“.

Posėdžio darbotvarkę ir dokumentus galima rasti čia. https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/OJQ-9-2020-07-08_LT.html

Posėdžio eigą vežėjai galės stebėti čia: https://multimedia.europarl.europa.eu/lt/plenary-session_20200708-0900-PLENARY_vd

 

 

Plačiau
2020 birželio 29 „Linavos“ konsultacijoje – po prastovų mokamos subsidijos

Birželio 30 d. „Linavos“ nuotolinėje konsultacijoje gyvai Užimtumo tarnybos specialistai vežėjams pristatė pagalbos verslui priemones „Subsidijos darbdaviams po prastovų ir nukentėjusiems nuo COVID-19“ bei atsakė į vežėjų klausimus. Konsultacijos vaizdo įrašą galima pamatyti čia: https://youtu.be/hc7OXlaC_mU.

Užimtumo tarnybos pateikta informacija:

Subsidijos darbdaviams iki 2020 gruodžio 31 d. 

NAUJOS DU subsidijos švelnėjant karantinui ir po jo

 

Plačiau
2020 birželio 19 Vežėjai kreipėsi į valstybines institucijas dėl dezinformavimo atakų

Trys didžiausios Lietuvos vežėjus vienijančios asociacijos kreipėsi į valstybines institucijas, kad jos reaguotų į dezinformavimo atakas, kurias pastaruoju metu patiria vienas didžiausių šalies ekonomikos sektorių.

„Lietuvos transporto ir logistikos verslas pastaruoju metu susiduria su gerai koordinuota plataus masto dezinformacijos ataka. Periodiniai bandymai organizuoti įvairias akcijas, klastojami laiškai Europos Parlamentui, ES institucijoms ir didelėms Vakarų verslo bendrovėms – tai tik dalis plataus masto kampanijos prieš Lietuvos verslą“, – bendrame rašte institucijoms tvirtina Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“, Tarptautinio transporto ir logistikos aljansas bei Lietuvos vežėjų sąjunga.

Verslininkai atkreipia dėmesį, kad dezinformacijos sklaidai pasitelktas platus priemonių rinkinys: socialinės medijos, susirašinėjimo platformos, proklamacijų dalinimas, laiškai klastotės.

„Susirūpinimą kelia ir tai, kad skleidžiant dezinformuojantį turinį melagingai prisistatoma Lietuvoje veikiančių profesinių sąjungų vardu, su kuriomis Lietuvos vežėjų asociacijos stengiasi palaikyti nuolatinį socialinį dialogą“, – sako Romas Austinskas, „Linava“ prezidentas.

Jis informavo, kad šių metų vasarį Europos Parlamentą, o gegužę ir Europos Parlamento Peticijų komitetą, pasiekė trys laiškai peticijos, kurių atgaliniuose adresuose nurodytos Lietuvoje veikiančios profesinės sąjungos. Visuose trijuose laiškuose nurodoma melaginga informacija, kurios tikslas sumenkinti Lietuvos transporto verslą.

R. Austinskas informavo, kad reaguodama į situaciją „Solidarumo“ vadovybė išsiuntė oficialų laišką paneigimą Europos Parlamento atsakingiems atstovams, kuriame profsąjunga neigia siuntusi tokį laišką, o jos vardu pasinaudota apgaulės būdu. Šią peticiją Europos Parlamento Peticijų komitetas pripažino kaip nepriimtiną.

Verslininkai neatmeta, kad padidintas dėmesys Lietuvos ir kitų periferinių ES šalių transporto verslui susijęs su bandymu daryti įtaką politiniams sprendimams, susijusiems su Mobilumo paketu. Pasak R. Austinsko, apie panašius atvejus, kai vilkikų sustojimų vietose ES šalyse dalinami agitacinio pobūdžio atsišaukimo lapeliai praneša ir patys vairuotojai. „Jų turinys panašus – vairuotojai raginami kreiptis nurodytais kontaktais, o profsąjunga esą padės apginti jų teises, išsireikalauti didesnio atlygio“, – sakė vežėjų atstovas.

Pasak R. Austinsko, susirūpinimą kelia faktas, kad aprašomi tik žinomi tokių laiškų siuntimo atvejai – nežinomas mastas kiek, ir kokiu tikslu dezinformuojančio turinio galėjo pasklisti po Europą.

„Visas šias priemones sieja panašaus pobūdžio turinys – rusų, anglų, prancūzų ir vokiečių kalbomis skleidžiama melaginga informacija apie neva vergijos sąlygomis dirbančius vairuotojus Lietuvos transporto bendrovėse. Tokia situacija kenkia ne tik transporto verslui, bet ir menkina šalies įvaizdį“ , – sako R. Austinskas.

Verslininkams didelį susirūpinimą kelia ir tai, kad dažniausia anonimiškai veikiančių asmenų gijos galimai veda į kaimynines valstybes Rytuose. R. Austinskas nurodo, kad plačiai veikiama ir strateginėse Lietuvai rinkose Vakaruose, kuriose Lietuvos vežėjai vykdo didelės apimties tarptautinių krovinių pervežimo operacijas. „Lietuvos transporto ir logistikos bendrovės per pastaruosius metus užfiksavo ne vieną bandymų organizuoti vilkikų vairuotojų nesankcionuotus streikus, ar kitokias provokacines akcijas, sakė R. Austinskas.

Jo teigimu, pasitelkus socialines medijas ir Rusijoje bei Baltarusijoje populiarias susirašinėjimo programėles bandoma organizuoti rusakalbių vairuotojų protesto akciją Berlyne.

„Verslui didelį susirūpinimą kelia tai, kad vairuotojai raginami nurodytais kontaktais persiųsti įmonių, kuriose dirba, konfidencialius duomenis: CMR, sutartis, kitus dokumentus“, – sako R. Austinskas.

Vežėjai prašo valstybinių institucijų įvertinti susidariusią situaciją ir atsižvelgti į 2002 metais Seimo patvirtintą nacionalinio saugumo strategiją. Joje numatyta vykdyti nacionalinio saugumo interesus atitinkančias priemones, skatinančias Lietuvos transporto infrastruktūros konkurencingumo regione didinimą ir aktyviai ginti šalies vežėjų interesus užsienio rinkose.

 

Plačiau
2020 birželio 05 Birželio 8 d. EP TRAN komitete – balsavimas dėl komiteto išvadų dėl „Mobilumo paketo“

Europos Parlamento Transporto ir turizmo komitete (TRAN) 2020 m. birželio 8 d. 9.00–18.30 val. (Briuselio laiku) nuotoliniu būdu vyks diskusijos ir balsavimas dėl komiteto išvadų dėl „Mobilumo paketo“.

Posėdžio darbotvarkė čia. http://www.redmapl3.europarl.europa.eu/RedmapFront/media/reds_iCmOj/TRAN-OJ-2020-06-08-1/TRAN-OJ-2020-06-08-1_lt.pdf

Posėdžio dokumentai čia. https://emeeting.europarl.europa.eu/emeeting/committee/agenda/202006/TRAN?meeting=TRAN-2020-0608_1&session=06-08-10-00

Posėdžio eigą vežėjai galės stebėti čia. https://multimedia.europarl.europa.eu/en/tran-comittee-meeting_20200608-0900-COMMITTEE-TRAN_vd (https://www.europarl.europa.eu/committees/en/tran/home/highlights)

 

 

Plačiau
2020 birželio 02 Vidutinėms ir didelėms įmonėms numatyta parama

Europos Komisija patvirtino Lietuvos planus įsteigti fondą, kurio tikslinis dydis būtų iki 1 mlrd. EUR ir kuris, naudodamas skolos ir nuosavo kapitalo priemones, investuotų į Lietuvoje veikiančias vidutines ir dideles įmones, nukentėjusias nuo koronaviruso protrūkio.

Schema patvirtinta pagal 2020 m. kovo 19 d. Komisijos priimtą laikinąją valstybės pagalbos sistemą su pakeitimais, padarytais 2020 m. balandžio 3 d. ir gegužės 8 d.

Platesnė informacija čia:

„Linava“ viliasi, kad ši priemonė bus sklandžiai įgyvendinta, o numatyti kriterijai atitiks Lietuvos įmonių situaciją. Asociacija tikisi, kad parama pasieks ir transporto bei logistikos sektorių, nes jis itin svarbus užtikrinant valstybės viešųjų finansų tvarumą.

Plačiau
2020 gegužės 22 „Linavos“ konsultacijos gyvai – apie mokestinės pagalbos priemones
Gegužės 22 d. vyko antroji „Linavos“ konsultacija internetu gyvai – buvo pateikta Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) informacija apie taikomas mokestines pagalbos priemones dėl COVID-19, taip pat kalbėta apie kelių mokesčio mokėjimo tvarkos pakeitimus.
Laidos įrašą galima žiūrėti čia: https://www.youtube.com/watch?v=AcKeAWvwX_M
Primename, kad kita konsultacijų laida vyks antradienį, gegužės 26 d. 11 val. Nuorodą, kur bus galima stebėti laidą, paskelbsime pirmadienį.
Plačiau
2020 gegužės 19 Pirmojoje „Linavos“ konsultacijoje gyvai – aktualiausi klausimai

Gegužės 19 dieną „Linava“ pradėjo vežėjus konsultuoti gyvai nuotoliniu būdu. Toks būdas pasirinktas atsižvelgiant į smarkiai išaugusį įvairios informacijos poreikį. „Linavos“ specialistai interneto seminare pristatė informaciją apie karantiną Lietuvoje, taip pat Kazachstane įvedamą vizų režimą, situacijos pasikeitimus Italijoje bei informaciją dėl kelių naudotojo mokesčio mokėjimo.

Laidos įrašą galima peržiūrėti čia: 

Kita laida numatoma kitą antradienį, gegužės 26 d. Temos bus patikslintos laidos išvakarėse. Klausimus ir pasiūlymus dėl laidos galima siųsti el. paštu ineta.stravinskaite@linava.lt

 

Plačiau
KLAUSK