LT EN RU
Naujienos
2020 birželio 01 ATNAUJINTA Vairuotojams – privaloma izoliacija iki išvykimo iš Lietuvos arba 14 dienų

Vadovaujantis aktualios redakcijos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 14 d. nutarimu Nr. 207 „Dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“ (4.1.6 papunktis), ekipažų ir įgulų nariams, kurie dirba tarptautinius komercinius vežimus vykdančiose Lietuvos įmonėse ar vykdo tarptautinius komercinius vežimus visų rūšių transporto priemonėmis, izoliacija yra privaloma nuo atvykimo į Lietuvos Respubliką iki išvykimo iš jos teritorijos dienos, bet ne ilgiau nei 14 dienų, išskyrus tuos atvejus, kai grįžtama iš valstybės (-ių), kurioje (-iose) sergamumas COVID-19 liga (koronaviruso infekcija) per pastarąsias 14 kalendorinių dienų neviršijo 25 atvejų 100 tūkst. gyventojų. Tokių valstybių sąrašą nustato ir kiekvieną pirmadienį skelbia valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovas. Su aktualios redakcijos sąrašu galite susipažinti čia paspaudę „Sprendimas dėl valstybių sąrašų nustatymo“. Su visu nutarimo tekstu galite susipažinti čia.

 Vairuotojams, grįžtantiems iš šalių, kurios nėra įtrauktos į išimčių sąrašą ir norintiems apsilankyti valstybinėse įstaigose, pvz., tokiose kaip Migracijos departamentas, galima gauti NVSC leidimą palikti izoliacijos vietą. Ši tvarka galioja tik užsienio piliečiams, atvykusiems į Lietuvos Respubliką darbo, verslo ar studijų reikalais, kuriems privaloma 14 dienų izoliacija, leidimas suteikiamas nuvykti į darbo, studijų ar kitą, verslo reikalams tvarkyti būtiną vietą.

Prašymą dėl leidimo išdavimo on-line režimu galima pildyti čia.

Prašyme nurodoma užsieniečio vardas pavardė, prašymo pagrindą reikia nurodyti – nuvykti į darbo, studijų ar kitą, verslo reikalams tvarkyti būtiną vietą, darbdavio įmonės pavadinimas, izoliacijos adresas ir apskritis (Lietuvoje), kontaktiniai duomenys, adresas, kuriuo norima išvykti (privaloma nurodyti ne tik įstaigos adresą, bet ir pilną pavadinimą, pvz., Migracijos departamentas prie LR VRM) ir kitus duomenis.

Didžiuosiuose miestuose didelis besikreipiančių skaičius, tad rekomenduojama prašymą pateikti kuo ankščiau iki numatytos vizito datos migracijos skyriuje. Paprastai leidimas išduodamas per porą dienų, tačiau gali užtrukti ir ilgiau. Leidimas išsiunčiamas nurodytu elektroniniu paštu.

Atvykus į Migracijos departamentą (arba kitą įstaigą) paslaugai gauti, NVSC leidimą palikti izoliacijos vietą  privaloma turėti su savimi.

 Asociacijos „Linava“ rekomendacijos vežėjams:

Raginame vežėjus informuoti vairuotojus apie saviizoliacijos būtinumą ir supažindinti su atitinkamais reikalavimais, pasirašant pasižadėjimą laikytis saviizoliacijos taisyklių.

Čia pateikiame asociacijos „Linava“ parengtus atnaujintus rekomendacinius Transporto darbuotojo pasižadėjimo laikytis savizoliacijos taisyklių pavyzdžius lietuvių kalba  ir rusų kalba.

Primename, kad jeigu vairuotojas neturi galimybės saviizoliuotis savarankiškai, reikia kreiptis į savivaldybę prašant pagalbos surasti patalpas saviizoliacijai.

 

Pateikiame atnaujintus, su asmenų izoliacija susijusius valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo sprendimus:

Dėl asmenų, grįžusių ar atvykusių iš užsienio valstybių, patikrinimo ir izoliavimo

Dėl sąlytį turėjusių asmenų izoliavimo savivaldybių administracijų numatytose izoliavimo patalpose

Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2020 m. kovo 12 d. įsakymo Nr. V-352 „Dėl asmenų, sergančių COVID-19 liga (koronaviruso infekcija), asmenų, įtariamų, kad serga COVID-19 liga (koronaviruso infekcija), ir asmenų, turėjusių sąlytį, izoliavimo namuose, kitoje gyvenamojoje vietoje ar savivaldybės administracijos numatytose patalpose taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

Kiti aktualūs dokumentai prieinami asociacijos „Linava“ interneto svetainėje.

 

Plačiau
2020 birželio 01 ATNAUJINTA ŽEMĖLAPIAIS Baltarusija: naujas maitinimo ir poilsio vietų sąrašas

Kaip informavo Baltarusijos asociacija BAMAP, nuo gegužės 30 d. vairuotojams, važiuojantiems tranzitu per Baltarusijos Respublikos teritoriją, buvo paskirtos apie 40 papildomų vairuotojų poilsio ir maitinimo bei degalų užpylimo vietų.

Visų vairuotojų poilsio ir maitinimo bei degalų užpylimo vietų sąrašas.

Čia galima rasti žemėlapius RUSŲ ir ANGLŲ kalbomis

Plačiau
2020 birželio 01 IRU informacija: atnaujinimai Vengrijoje, Baltarusijoje, Vokietijoje

IRU nuolat atnaujina informaciją apie situaciją skirtingose šalyse.

Atnaujinta informacija gegužės 29 d. dėl šių šalių: Vengrijos, Baltarusijos, Vokietijos.

Atnaujinta informacija gegužės 28 d. dėl šių šalių: Graikijos, Ispanijos, Vokietijos.

Atnaujinta informacija gegužės 27 d. dėl Baltarusijos.

Atnaujinta informacija gegužės 26 d. dėl šių šalių: Švedija, Serbija, Vokietija.

Atnaujinta informacija gegužės 25 d. dėl: Bulgarija, Kinija, Suomija, Vokietija, Graikija, Italija, Ispanija, Didžioji Britanija.

Atnaujinta informacija gegužės 22 d. dėl Albanijos.

Tame pačiame dokumente atnaujinta informacija gegužės 23 d. dėl Brazilijos.

Atnaujinta informacija gegužės 21 d. dėl Italijos, Rusijos, Slovakijos.

Atnaujinta informacija gegužės 20 d. Suomijoje ir Rusijoje.

 

Plačiau
2020 gegužės 29 Dėl apsilankymo Migracijos departamente saviizoliacijos metu

Primename, kad nuo birželio 1 d. įsigalioja naujos saviizoliacijos vairuotojams taisyklės – ekipažų ir įgulų nariams, kurie dirba tarptautinius komercinius vežimus vykdančiose Lietuvos įmonėse ar vykdo tarptautinius komercinius vežimus visų rūšių transporto priemonėmis, izoliacija privaloma nuo atvykimo į Lietuvos Respubliką iki išvykimo iš jos teritorijos dienos, bet ne ilgiau kaip 14 dienų, išskyrus tuos atvejus, kai grįžtama iš valstybės (-ių), kurioje (-iose) sergamumas COVID-19 liga (koronaviruso infekcija) per pastarąsias 14 kalendorinių dienų neviršijo 25 atvejų 100 tūkst. gyventojų. Tokių valstybių sąrašą nustatys ir kiekvieną pirmadienį skelbs valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovas.

Vairuotojams, grįžtantiems iš šalių, kurios nėra įtrauktos į išimčių sąrašą ir norintiems apsilankyti valstybinėse įstaigose, tokiose kaip Migracijos departamentas, galima gauti NVSC leidimą palikti izoliacijos vietą. Ši tvarka galioja tik užsienio piliečiams, atvykusiems į Lietuvos Respubliką darbo, verslo ar studijų reikalais, kuriems privaloma 14 dienų izoliacija, leidimas nuvykti į darbo, studijų ar kitą, verslo reikalams tvarkyti būtiną vietą.

Prašymą dėl leidimo išdavimo on-line režimu galima pildyti čia.

Prašyme nurodoma užsieniečio vardas pavardė, prašymo pagrindą reikia nurodyti – nuvykti į darbo, studijų ar kitą, verslo reikalams tvarkyti būtiną vietą, darbdavio įmonės pavadinimas, izoliacijos adresas ir apskritis (Lietuvoje), kontaktiniai duomenys, adresas, kuriuo norima išvykti (privaloma nurodyti ne tik įstaigos adresą, bet ir pilną pavadinimą, pvz., Migracijos departamentas prie LR VRM) ir kitus duomenis.

Didžiuosiuose miestuose didelis besikreipiančių skaičius, tad rekomenduojama prašymą pateikti kuo ankščiau iki numatytos vizito datos migracijos skyriuje. Paprastai leidimas išduodamas per porą dienų, tačiau gali užtrukti ir ilgiau. Leidimas išsiunčiamas nurodytu elektroniniu paštu.

Atvykus į Migracijos departamentą paslaugai gauti, NVSC leidimą palikti izoliacijos vietą  privaloma turėti su savimi.

Plačiau
2020 gegužės 29 „Linavos“ konsultacijos – apie „Invegos“ teikiamą paramą

Gegužės 29 d11 val„Linavos“ konsultacijoje internetu gyvai  dalyvavo „Invegos“ generalinio direktoriaus pavaduotoja Inga Beiliūnienė, kuri pristatė nuo pandemijos nukentėjusiam verslui teikiamą finansinę paramą.

Konsultacijos vaizdo įrašą  galima peržiūrėti čia.

Su visu „Invegos“ pristatymu galima susipažinti čia:  

Plačiau
2020 gegužės 28 Baltarusija: navigaciniai įrenginiai (plombos)

Baltarusijos vežėjų asociacija BAMAP informavo, kad gegužės 25 d. Baltarusijos Ministrų Taryba priėmė nutarimą Nr. 311 „Dėl navigacinių įrenginių (plombų) naudojimo“. Nutarimas įsigalios birželio 7 d. ir jame nurodoma, kad vežėjų transporto priemonės, kurių vairuotojai yra pažeidę nustatytą maršrutą, reikalavimus dėl stovėjimo nustatytose aikštelėse ar vykimo tranzitu per Baltarusiją teritoriją nustatytus terminus,  privalės važiuoti su navigaciniais įrenginiais (plombomis), siekiant užtikrinti plombuotų transporto priemonių stebėjimą.

Šios nuostatos netaikomos, jei atsiranda stebėjimo sistemos gedimas dėl techninių trikdžių arba ryšio pažeidimų, arba vykdant prekių gabenimą su muitinės palyda pagal muitinio tranzito procedūrą.

Navigacinių plombų uždėjimas bus vykdomas įvažiavus į Baltarusijos teritoriją ir nuimamos išvažiuojant iš Baltarusijos. Plombas uždėti/nuimti galės muitinės pareigūnai, arba nacionalinis operatorius (ODO „Belneftegaz“) arba asmenys turintys įgaliojimą atlikti tokius veiksmus.

Transporto priemonės su navigaciniais įrenginiais gali važiuoti tik respublikiniais Baltarusijos keliais. Žemėlapis rusų kalba (čia) ir anglų kalba (čia).

Taip pat yra nurodytas Baltarusijos-Rusijos pasienio punktų sąrašas, kur bus vykdomas navigacinių įrenginių (plombų) uždėjimas/nuėmimas:

Ezerišče – Lobok,

Liozno – Rudnia,

Redki – Krasnoe,

Zvenčiatka – Poniatovka,

Selišče – Krasnyj Kamen,

ir visuose pasienio punktuose su Europos Sąjunga, kur leidžiamas sienos kirtimas.

Nutarime nurodytas tarifas už objektų plombavimą, vienos paslaugos kaina bus 3 baziniai vienetai (šiai dienai 1 bazinis vienetas = 27 BY rubliai), įskaitant pridėtinės vertės mokestį.

Nutarimas priimtas siekiant užtikrinti navigacinių prietaisų (plombų) naudojimą Baltarusijos teritorijoje, taip pat imtis papildomų priemonių, užkertant kelią infekcijos plitimui, kurią sukelia koronavirusas COVID-19.

Šis dokumentas galios iki rugsėjo 30 d.

Nutarimas originalo kalba čia.

Plačiau
2020 gegužės 27 Vairuotojams sušvelninti izoliacijos reikalavimai

Vyriausybė gegužės 27 dieną priėmė nutarimo pakeitimus, kuriais nuo 2020 m. birželio 1 d. bus švelninami saviizoliacijos reikalavimai  vairuotojams.

Priimtame nutarime rašoma, kad ekipažų ir įgulų nariams, kurie dirba tarptautinius komercinius vežimus vykdančiose Lietuvos įmonėse ar vykdo tarptautinius komercinius vežimus visų rūšių transporto priemonėmis, izoliacija privaloma nuo atvykimo į Lietuvos Respubliką iki išvykimo iš jos teritorijos dienos, bet ne ilgiau kaip 14 dienų, išskyrus tuos atvejus, kai grįžtama iš valstybės (-ių), kurioje (-iose) sergamumas COVID-19 liga (koronaviruso infekcija) per pastarąsias 14 kalendorinių dienų neviršijo 25 atvejų 100 tūkst. gyventojų. Tokių valstybių sąrašą nustatys ir kiekvieną pirmadienį skelbs valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovas.

Atsižvelgiant į dabartinę situaciją, tikėtina, kad sąrašą sudarys dauguma Europos Sąjungos valstybių.

Plačiau
2020 gegužės 22 VMI informacija apie subsidijas mikroįmonėms

Primename, kad keleivių ir krovinių vežėjai gali pasinaudoti ekonomikos skatinimo ir koronaviruso (COVID-19) plitimo sukeltų pasekmių mažinimo priemone „Subsidijos mikroįmonėms“, kurios įgyvendinime dalyvauja Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) ir kitos valstybės institucijos.

Pagal šią priemonę remiama veikla – mikroįmonės veiklos skatinimas, skiriant negražinamąja subsidiją apyvartinėms lėšoms, kurį apskaičiuojama pagal mikroįmonės 2019 m. sumokėtą gyventojų pajamų mokesčio (GPM) sumą.

VMI vertina mikroįmones dėl atitikties nustatytiems kriterijams, sudaro potencialių pareiškėjų sąrašą ir asmeniškai per autorizuotų elektroninių paslaugų sistemą Mano VMI kviečia atrinktas mikroįmones teikti paraiškas subsidijai gauti. Kvietime pateikiama nuoroda į subsidijos paraiškos formą ir kur bei kaip pateikti paraišką subsidijai gauti.

Pagrindiniai atrankos kriterijai:

pareiškėjas yra mikroįmonė, ir potencialių pareiškėjų sąrašo sudarymo pirmą mėnesio dieną (š. m. gegužės 1 d.) pas pareiškėją dirbo ne mažiau kaip 1 ir ne daugiau kaip 9 darbuotojai;

pareiškėjas yra nukentėjusi nuo koronoviruso (COVID-19) įmonė, t. y. mikroįmonė, kuri yra įtraukta į VMI sudaromus mokesčių mokėtojų, nukentėjusių nuo koronoviruso (COVID-19), sąrašus (juridiniai asmenys, kuriems be pateikto prašymo VMI taikomos mokestinės pagalbos priemonės dėl koronoviruso (COVID-19) (pasitikrinti galima čia), ir juridiniai asmenys, kuriems pagal pateiktą prašymą VMI taikomos mokestinės pagalbos priemonės dėl koronoviruso (COVID-19) (atnaujinamas sąrašas skelbiamas čia:);

– pareiškėjas 2019 m. yra sumokėjęs visą gyventojų pajamų mokesčio sumą (GPM) į valstybės ir savivaldybės biudžetus;

– pareiškėjas nėra įgijęs bankrutuojančios, bankrutavusios, restruktūrizuojamos, reorganizuojamos, dalyvaujančios reorganizavime, pertvarkomos, dalyvaujančios atskyrime, likviduojamos įmonės statuso.

Plačiau apie pagalbos priemonę „Subsidijos mikroįmonėms“ galima pasiskaityti VMI informaciniame pranešime:

Su Vyriausybės patvirtintu pagalbos priemonės „Subsidijos mikroįmonėms“ paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašu galima susipažinti čia:

Asociacija „Linava“ kreipėsi į VMI ir gavo papildomą išaiškinimą kaip vežėjai gali pasinaudoti pagalbos priemone „Subsidijos mikroįmonėms“. Su visu VMI išaiškinimu galima susipažinti čia. Taip pat susijusi informacija buvo pristatyta vežėjams asociacijos „Linava“ konsultacijoje internetu gyvai, kurioje dalyvavo VMI atstovai (laidos įrašą galima pažiūrėti čia: https://www.youtube.com/watch?v=AcKeAWvwX_M).

 Atkreipiame vežėjų dėmesį, kad mikroįmonė, neįtraukta į VMI sudarytą nukentėjusių nuo COVID-19 įmonių sąrašus, subsidijų gauti negalės. Verslininkai (nepriklausomai nuo vykdomos ekonominės veiklos rūšies), neradę savęs minėtuose sąrašuose, tačiau taip pat patyrę neigiamas pasekmes dėl COVID-19 ir pageidauja gauti subsidiją mikroįmonėms, gali per Mano VMI (skiltyje Paslaugos > Užsakyti Paslaugą > Paklausimai) arba el. paštu vmi@vmi.lt pateikti supaprastintą prašymo formą taikyti pagalbos priemones (pageidautina naudoti supaprastintą prašymo formą, kurią galima rasti čia: https://www.vmi.lt/cms/documents/10162/8016055/Moketojo_prasymas_del_COVID-19/bedb35b2-3350-41e4-99e1-f4c55006b5d2).

Pagal VMI išaiškinimą, tuo atveju, jei mikroįmonė patyrė neigiamą COVID-19 poveikį, tačiau gali sumokėti mokesčius laiku ir mokestinės pagalbos priemonių jai nereikia, tačiau į sąrašą nori būti įtraukta dėl galimybės gauti subsidiją mikroįmonėms, supaprastintoje prašymo formoje turi nurodyti / pažymėti tik kokį neigiamą poveikį įmonė patyrė, t. y. užpildyti prašymo dalį
„Patvirtinu, kad neigiamą poveikį patyrėme dėl…“.
(Atitinkamai, jeigu pageidaujama pasinaudoti ir kitomis mokestinės pagalbos priemonėmis (pvz., sudaryti mokestinės paskolos sutartį, atleisti nuo delspinigių ir kt.), būtina užpildyti visas reikiamas prašymo dalis.)

Pažymėtina, kad mokesčių administratorius gali nagrinėti prašymą ir priimti sprendimą skubos tvarka per 5 darbo dienas, neskubos tvarka – per 20 darbo dienų, todėl raginame vežėjus, pageidaujančius pasinaudoti priemone „Subsidijos mikroįmonėms“, nedelsti.

 

Plačiau
2020 gegužės 22 Italija: panaikinti kai kurie reikalavimai

Italijos vežėjų asociacija CONFETRA informavo, kad gegužės 21 d. Susisiekimo ministerija pateikė išaiškinimą apie tai, kad į Italiją įvažiuojantiems užsienio šalių vairuotojams nebetaikomos šios nuostatos:

-         maksimalus 72 valandų buvimo ribojimas šalyje, jei transporto operacija baigiasi Italijoje.

-        maksimalus 24 valandų buvimo ribojimas  šalyje, vežant tranzitu per Italiją.

-        prievolė apie atvykimą į šalį pranešti vietinėms sveikatos priežiūros įstaigoms.

Užsienio vairuotojai, dirbantys Italijoje, iki birželio 2 d. vis dar privalo turėti laisvos formos deklaraciją, patvirtinančią jų darbo santykius ir kad šiuo metu jie dirba vairuotojais.

Jau pranešėme, kad iki gegužės 18 d. taikytas reikalavimas turėti deklaraciją, užpildytą pagal nustatytą formą – nebetaikomas.

Plačiau
2020 gegužės 21 „Linavos“ konsultacijos – gyvai internetu 05.22

Antroje „Linavos“ konsultacijoje internetu gyvai – Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) informacija apie taikomas mokestines pagalbos priemones dėl COVID-19.

Penktadienį, gegužės 22 d.. 11 val. vyks antroji gyva konsultacija. Jos metu VMI specialistai pristatys priemones, kurios šiuo metu taikomos.

Transliaciją tiesiogiai nuo 11 val. galima stebėti čia. Ten pat po transliacijos bus galima pažiūrėti vaizdo įrašą.

Jei turite klausimų pranešėjams, rašykite el.paštu ineta.stravinskaite@linava.lt arba užduokite juos tiesioginės transliacijos metu rašydami komentarus pokalbių lange.

Planuojama, kad tokios laidos vyks kiekvieną savaitę. Pagal galimybę apie jas bus pranešama iš anksto, siunčiant nuorodą ir paskelbiant temą. Kadangi pirmosios laidos yra išbandymas tiek techniniu požiūriu, tiek „Linavos“ konsultantams, laukiame Jūsų pasiūlymų nurodytu el.paštu.

Plačiau
2020 gegužės 21 Ekonomikos krytį išgyvenantys krovinių vežėjai kitąmet tikisi grįžti į augimo kelią

Lietuvos krovinių vežimo automobiliais sektoriaus produkcija šiais metais susitrauks daugiau kaip 800 mln. eurų, arba 1,9 proc. BVP. Jeigu transporto sektoriui, klostantis palankiam scenarijui, pavyks atlaikyti krizės iššūkius, jau kitąmet tikimasi solidaus augimo, kuris prisidės prie Lietuvos ekonomikos atsigavimo.

Tokias ekonomikos raidos prognozes pateikia Baltic Institute for Research and Development (BIRD). Instituto atliktame tyrime analizuojami įvairūs scenarijai, kokį poveikį Lietuvos tarptautiniam krovinių vežimo automobiliais sektoriui turės COVID-19 pandemija.

Trys scenarijai

Dėl pandemijos stojanti pasaulio ekonomika itin skaudžiai palietė tarptautinių krovinių vežimo automobiliais sektorių. BIRD skaičiavimais, optimistinio scenarijaus atveju, Lietuvos transporto įmonių pajamų mažėjimas šiais metais sieks 633 mln. eurų (1,3 proc. BVP). Labiausiai tikėtino scenarijaus atveju mažėjimas sieks 829 mln. eurų (1,9 proc. BVP). Didžiausias bendrosios produkcijos mažėjimas prognozuojamas pasireiškus trečiajam, blogiausiam, scenarijui, kurio atveju bendroji sektoriaus produkcija sumažėtų 1,12 mlrd. eurų (2,7 proc. BVP).

„Krovinių pervežimo apimtys labai jautrios bendrai ekonominei situacijai. COVID-19 akivaizdoje tarptautiniai krovinių pervežimai tapo labai svarbiu išgyvenimo faktoriumi gabenant medicinines prekes, maisto produktus, būtinąją įrangą. Tačiau šie kroviniai nekompensavo praradimų, kurie atsirado dėl masiškai stojusių gamyklų bei uždaryto paslaugų sektoriaus – pagrindinių krovinių pervežimo paslaugų pirkėjų, tad vežėjai patiria itin didelius išbandymus“, – sako tyrimui vadovavusi BIRD direktorė Eglė Stonkutė.

Bankrotų rizika

Skaičiavimai taip pat atlikti remiantis Tarptautinio valiutos fondo ir LR Vyriausybės prognozėmis, pagal kurias optimistiniu atveju Lietuvos ekonomika 2020 metais trauksis 2,8 proc., mažiau palankiu atveju – 7,3 proc. Lietuvos krovinių vežimo automobiliais sektoriaus bendroji produkcija atitinkamai mažėtų 9 proc. ir 17 proc.

„Šioje situacijoje būtina atkreipti dėmesį ne tik į ekonominį, bet ir į socialinį aspektą. Krovinių vežimo sektorius – antras pagal dydį Lietuvoje pagal darbuotojų skaičių. Net 80 proc. sektoriaus įmonių yra smulkios, turinčios iki 9 darbuotojų ir aukštą bankroto riziką, tad vargiai pajėgsiančios atlaikyti problemas be pagalbos iš šalies“, – sako E. Stonkutė.

Tyrimo metu nustatyta, kad net optimistinio scenarijaus atveju, mažiausių krovinių vežimo automobiliais įmonių pagrindiniai finansiniai rodikliai taps neigiami. Labiausiai tikėtino scenarijaus atveju net iki 94 proc. visų sektoriaus įmonių galėtų patirti bankroto riziką, o pesimistinio scenarijaus atveju net 98 proc. krovinių vežimo automobiliais sektoriaus įmonių patirtų didesnės ar mažesnės apimties bankroto riziką. Atitinkamai su darbo vietos praradimo grėsme susidurtų nuo 43 tūkst. iki daugiau kaip 48 tūkst. darbuotojų.

„Šis matematinis modelis atspindi situaciją, į kurią neįtraukta valstybės parama, kuri galėtų gerokai padėti sutrumpinti galimą sektoriaus nuosmukį. Kaip veiksmingiausios paramos formos gali būti darbuotojų darbo užmokesčio kompensacijos, garantijos paskoloms bei specifiniai transporto sektoriui pritaikyti paramos modeliai“, – pažymi E. Stonkutė.

Iš nuosmukio – į dviženklį augimą

Pasak nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ sekretoriaus transporto politikai Tomo Garuolio, valstybinės paramos formų krovinių vežimo automobiliais įmonėms yra, tačiau jos nėra pakankamos. Pavyzdžiui, specifinių paramos priemonių, skirtų finansuoti naujas investicijas ekonomikos nuosmukio laikotarpiu, persiorientuojant į naujus segmentus ir rinkas – nėra iš viso.

„Remiantis 2009 metų ekonominės krizės patirtimi, yra rimtų prielaidų tvirtinti, kad padėjus išgyventi transporto įmonėms, Lietuvos krovinių vežimo automobiliais sektorius per metus gali pakisti iš esmės: jei išorinės rinkos bus atidarytos – iš dviženklio nuosmukio peršokti į dviženklį augimą, kaip tai įvyko minėtos krizės metu prieš dešimtmetį“, – sako T. Garuolis.

Ekspertai pabrėžia, kad COVID-19 pandemijos sukelta ekonominė krizė yra kitokia nei 2009 metais, tačiau šiuo metu inercinis transporto sektoriaus augimo užtaisas nėra sugriautas. Skubiai nukreipus į jį reikšmingą finansinę paramą, tai leistų sektoriui gana greitai grįžti į eksporto paslaugų rinkas užsienyje.

T. Garuolio teigimu, Lietuvos tarptautinių krovinių vežimo automobiliais sektorius yra gerokai praaugęs Lietuvos produktų gamybą ir eksportą. Šalies produktų prekybos struktūra ir pirmo būtinumo prekių dominavimas leidžia tarptautinio transporto ir logistikos sektoriui palaikyti dalinį stabilumą krizės laikotarpiu.

„Tačiau pandemijos sukelta ekonomikos krizė diktuoja poreikį keisti pervežamų krovinių struktūrą ir geografiją. Mažėjant ar net išnykstant kai kurių krovinių vežimo paslaugų poreikiui Vakarų Europoje, Rytų regiono kryptis, kartu su tiesiogine geležinkelio jungtimi tarp Lietuvos ir Kinijos, sudaro sąlygas Lietuvai užimti išskirtinę pagrindinio partnerio poziciją kuriant žemės transporto autostradą tarp Kinijos ir Vakarų Europos“, – sako T. Garuolis.

ES vyriausybėms: planuokite intervenciją į rinką

„Akivaizdu, kad prognozuotas V formos pasaulinės ekonomikos atsigavimas neįvyks. Nuvilnijus pirmai ligos bangai galimą staigesnį ekonomikos atsigavimą stabdys susiformavusi pasitikėjimo stoka, paslaugų sektoriaus pajamų praradimas, mažų ir vidutinių įmonių bankrotai, didesnis namų ūkių taupymas, susijęs su siekiu atstatyti karantino metu sumažėjusias santaupas. Tad būtina jau dabar daryti gilesnes analizes ir Europos Sąjungos šalių vyriausybėms dėlioti ekonomikos vystymosi ir intervencijos į rinką planus, atsižvelgiant į ilgalaikius scenarijus, ką pabandėme padaryti šiuo pirminio vertinimo tyrimu“, – apibendrina BIRD vadovė E. Stonkutė.

BIRD tyrimas dėl COVID-19 pandemijos galimo poveikio Lietuvos tarptautiniam krovinių vežimo automobiliais sektoriui atliktas remiantis 2008 metų krizės poveikio Lietuvos krovinių vežimo keliais sektoriui analize, Lietuvos transporto įmonių ekspertine apklausa, analizuojant reprezentatyvią Lietuvos krovinių vežimo automobiliais įmonių imtį bei kitais duomenimis. Tyrimas atliktas „Linava“ užsakymu.

Plačiau
2020 gegužės 20 Krovinių vežėjai jau gali kreiptis dėl lizingo palūkanų kompensavimo

Primename, kad smulkusis ir vidutinis verslas, vykdantys krovinių vežimo sausumos keliais veiklą ir turintis galiojančią paskolos sutartį, skirtą krovinių vežimo transporto priemonėms įsigyti  ir nuo 2020 m. kovo 16 d. iki 2020 m. gruodžio 31 d. pasirašė su finansų įstaiga susitarimą dėl paskolos mokėjimų atidėjimo, jau gali kreiptis dėl lizingo palūkanų kompensavimo.

Plačiau dėl sąlygų ir kompensacijų dydžio  https://invega.lt/lt/palukanu-kompensavimas/salygos/

Norint pasinaudoti priemone reikia pateikti paraišką „Invegai“ (https://invega.lt/lt/palukanu-kompensavimas/dokumentu-formos/ pasirenkant „100 proc. palūkanų kompensacija paskolos mokėjimo atidėjimo laikotarpiu įmonėms, vykdančioms krovinių vežimo sausumos keliais veiklą).

Paskolos sutartis turi būti sudaryta su finansų įstaiga, kuri yra pasirašiusi bendradarbiavimo sutartį su „Invega“ (finansų įstaigų sąrašas – https://invega.lt/lt/duk/dalinis-palukanu-kompensavimas/finansu-istaigu-sarasas/ ).

Paraiška vertinama ne ilgiau kaip 30 darbo dienų po tinkamai pateiktų dokumentų.

Plačiau
2020 gegužės 19 Koronaviruso (COVID-19) protrūkis – atnaujinta padėtis Italijoje

Gegužės 17 d. Italijos ministras pirmininkas paskelbė atnaujintas taisykles, galiojančias nuo gegužės 18 d.

  • Vairuotojams nėra taikomi jokie apribojimai, tai reiškia, kad nėra įpareigojimo pranešti apie atvykimą į Italijos vietines sveikatos priežiūros institucijas ir nebereikia pildyti šio dokumento
  • Kelių transporto ir logistikos sektoriaus protokolas, paskelbtas kovo 14 d., vis dar galioja ir bus taikomas iki birželio 14 d. (gegužės 17 d. taisyklių 14 priedas).
  • Iki birželio 2 d. krovininis transportas iš Sicilijos ir į ją gali būti vykdomas tik per Mesinos-Tremestieri uostą. Krovinių vežimo iš Sardinijos ar į ją taisyklės nekeičiamos.

Su visu taisyklių tekstu originalo kalba galite susipažinti paspaudę šią nuorodą

Plačiau
2020 gegužės 18 „Linavos“ konsultacijos – gyvai internetu

Atsižvelgiant į smarkiai išaugusį įvairios informacijos poreikį, „Linava“ pradeda organizuoti konsultacijas internetu gyvai. Taip tikimasi paspartinti informacijos sklaidą ir lanksčiau reaguoti į vežėjų poreikius.

Antradienį, gegužės 19 d. 11 val., vyks pirmoji gyva konsultacijų laida. „Linavos“ specialistai pristatys turimą informaciją apie karantiną Lietuvoje, taip pat Kazachstane įvedamą vizų režimą bei pateiks informaciją dėl kelių naudotojo mokesčio mokėjimo.

Laidos tiesioginę transliaciją gegužės 19 d. nuo 11 val. bus galima stebėti paspaudus šią nuorodą https://youtu.be/U4uGjjjD3eM. Po transliacijos ten pat galėsite rasti ir laidos įrašą. Įrašą bus galima žiūrėti Jums patogiu laiku.

Jei turite klausimų, rašykite el.paštu ineta.stravinskaite@linava.lt arba užduokite tiesioginės transliacijos metu rašydami komentarus pokalbių lange.

Planuojama, kad tokios laidos vyks kiekvieną savaitę. Pagal galimybę apie jas bus pranešama iš anksto, siunčiant nuorodą ir paskelbiant temą.

Kadangi pirmosios laidos yra išbandymas tiek „Linavos“ konsultantams, tiek technologijoms, laukiame Jūsų pasiūlymų ir pageidavimų nurodytu el.paštu arba pokalbio komentaruose skelbiamoje nuorodoje. Tikimės supratimo ir palaikymo.

 

Plačiau
2020 gegužės 17 Invega – apie pagalbą transporto sektoriaus įmonėms

Nacionalinės plėtros įstaigos „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA) pateikė išaiškinimą, kokia teikiama pagalba verslui gali naudotis transporto sektoriaus įmonės, taip pat ir vežėjai.

Anot išaiškinimo, tokia pagalba vežėjai gali naudotis tomis pačiomis sąlygomis, kaip ir daugelis kitų verslų. Svarbiausias šiam sektoriui taikomas apribojimas yra tas, jog krovinių vežimo transporto priemonių įsigijimas nėra remtinas pagal ES valstybės pagalbos reglamentavimą. Tačiau jeigu verslo finansavimo siekiama kitiems tikslams, pagalba pasinaudoti galima.

Visas „Invegos“ išaiškinimas pateikiamas čia: 

 

 

Plačiau
2020 gegužės 15 INVEGA – apie palūkanų kompensavimą

Gegužės 15 dieną „INVEGA“ pateikė informaciją apie palūkanų kompensavimą – kaip teigiama, jis dabar prieinamas platesniam nuo COVID-19 nukentėjusių įmonių ir verslininkų ratui.

INVEGA skelbia, kad patikslinus mokamų palūkanų kompensacijų sąlygas, ši priemonė tapo plačiau prieinama tiek įmonėms ir verslininkams, plėtojantiems savo veiklą ir siekiantiems gauti dalinę 95 proc. palūkanų kompensaciją iki 36 mėnesių laikotarpiu, tiek ir tiems, kuriems dėl COVID-19 protrūkio buvo atidėti paskolos ar lizingo mokėjimai, bet ne ilgiau kaip 6 mėn., kompensuojama 100 proc. sumokėtų įvairių tipų verslo paskolų palūkanų.

INVEGA vadovas Kęstutis Motiejūnas atkreipė dėmesį, kad palūkanų kompensacijomis, kurios bus finansuojamos valstybės biudžeto lėšomis, galima bus naudotis trimis atvejais: 1) kai kreipiasi verslai, nukentėję nuo COVID-19 protrūkio ir dėl to gavę paskolų ar lizingo mokėjimo atidėjimus, 2) kai kreipiasi įmonės, kurių pagrindinė veikla yra krovinių vežimas sausumos keliais, kurios už paskolos lėšas ar lizingo būdu įsigijo krovininių automobilių, ir gavo paskolų ar lizingo mokėjimų atidėjimus, 3) kai kreipiasi įprastu ritmu paskolų mokėjimus ar lizingo įmokas mokantys verslai.

Palūkanos, kompensuojamos 100 proc.

Siekiant paremti kuo daugiau nuo COVID-19 nukentėjusių verslų, buvo praplėstas galinčių pasinaudoti šia priemone ūkio sektorių ratas. Dėl palūkanų kompensacijų dabar gali kreiptis:

  1. smulkiojo ir vidutinio verslo (SVV) subjektai (labai mažos, mažos ir vidutinės įmonės bei verslininkai), nukentėję nuo COVID-19 protrūkio ir dėl to gavę paskolų ar lizingo mokėjimo atidėjimus. 100 proc. bus kompensuojamos palūkanos už paskolas nekilnojamojo turto vystymui (išskyrus kai paskola išduota verslininkui ir yra skirta gyvenamosios paskirties nekilnojamajam turtui pirkti, statyti ar jo būklei pagerinti), arba lengvųjų automobilių įsigijimui, tačiau tik tuo atveju, kai automobiliai tiesiogiai naudojami įmonės pagrindinėje veikloje (nuomojant automobilius, teikiant vairavimo mokymo paslaugas ir pan.).
  2. Kompensuojant palūkanas, paskolų sutarčių sudarymo terminas ir paskolų tipas (investicijoms, apyvartinėms lėšoms papildyti) nėra ribojami, išskyrus dėl COVID-19 protrūkio tiesiogiai INVEGOS teikiamas apmokėtinų sąskaitų paskolas ASAP ir paskolas labiausiai nuo COVID-19 nukentėjusiems verslams.
  3. logistikos įmonės, vykdančios krovinių vežimą sausumos keliais, kurioms suteiktos paskolos ar lizingo finansavimas įsigyti krovininėms transporto priemonėms (jeigu paskolų ar lizingo mokėjimai atidėti). SVV įmonės ir verslininkai, vykdantys krovinių vežimo sausumos keliais veiklą, turės pildyti atskirą paraišką, be to, negalės būti sunkumų patiriančia įmone, 2019 m. gruodžio 31 d. duomenimis.

Norint gauti 100 procentų paskolos palūkanų kompensaciją,  turi būti pasirašytas susitarimas su finansų įstaiga dėl paskolos ar lizingo pagrindinės dalies mokėjimo atidėjimo, atidėjimo laikotarpiu palūkanos negali būti padidintos, ir bus kompensuojama ne daugiau kaip 7 procentai metinių palūkanų ne ilgiau kaip 6 mėnesius.

Dalinis (iki 95 proc.) palūkanų kompensavimas

Taip pat buvo peržiūrėtos ir patikslintos dar iki pandemijos verslui pasiūlytų ir sėkmingai karantino laikotarpiu veikiančių dalinio palūkanų kompensavimo priemonių, sąlygos. Kompensacijos dydis visiems SVV subjektams suvienodintas iki 95 procentų, nepriklausomai nuo regiono, kuriame vykdoma veikla, visų tipų paskoloms ir įmonėms. Tačiau išlieka ir dalis apribojimų, pvz., ir toliau tokios kompensacijos negalima bus gauti krovinių vežimo sausumos keliais paslaugas teikiančioms įmonėms už įsigyjamas krovinines transporto priemones ir nekilnojamojo turto vystytojams. Nekilnojamojo turto įsigijimui ar plėtrai panaudotų paskolų palūkanos kompensuojamos tik tuo atveju, kai šis turtas naudojamas pačios įmonės poreikiams.

Atkreipiame dėmesį, kad dėl 95 proc. palūkanų kompensacijos SVV subjektai, kurie turi pasirašę paskolos sutartis nuo 2015 m. spalio 1 d. iki 2020 m. gegužės 1 d., gali kreiptis iki 2020 m. birželio 30 d. Jei paraiška bus pateikiama INVEGAI 2020 m. liepos 1 d. ir vėliau, paskolos sutartis turi būti pasirašyta ne ankščiau kaip prieš du mėnesius iki paraiškos pateikimo INVEGAI dienos. Palūkanos bus kompensuojamos iki 36 mėnesių laikotarpiu ir ne daugiau nei 7 procentai metinių palūkanų.

95 proc. palūkanų kompensacijos negalės būti taikomos dėl COVID-19 protrūkio tiesiogiai INVEGOS teikiamoms apmokėtinų sąskaitų paskoloms ASAP ir paskoloms labiausiai nuo COVID-19 nukentėjusiems verslams.

Naujausia informacija apie visas INVEGA siūlomas priemones ir per jas teikiamą valstybės paramą verslui skelbiama interneto svetainės specialioje skiltyje Pagalba verslui COVID-19 krizės metu.

 

Plačiau
2020 gegužės 15 LVK organizuoja apklausą apie verslo paramos gavimą

Lietuvos verslo konfederacija (LVK) organizuoja apklausą  apie COVID-19 pandemijos paveikto verslo paramos gavimą. Norėdami įvertinti realią situaciją, LVK kviečia verslininkus prisidėti prie šalies ekonomikos atsigavimo po koronaviruso sukeltos krizės.

Todėl LVK vežėjų prašo išreikšti savo nuomonę užpildant 9 klausimų anketą iki gegužės 18 d. 15 val.. Pildant anketą surinkti duomenys taps labai svarbiu įrankiu aiškinantis realias valstybės paramos verslui pasiekiamumo arba nepasiekiamumo priežastis.

Apklausa anoniminė, jos rezultatai bus naudojami apibendrintai, neminint nė vienos įmonės pavadinimo.

Anketos pildymas Jums užtruks iki 2 min. Būtume dėkingi tiems vežėjams, kurie atrastų laiko atsakyti į pateiktus klausimus pridedamoje nuorodoje:

http://www.manoapklausa.lt/apklausa/1193591903/

 

Plačiau
2020 gegužės 12 Kazachstanas: birželį jau bus reikalingos vizos

Lietuvos ambasada Kazachstane informavo, kad gegužės 11 dieną 0.00 val. Kazachstane nustojo galioti ypatingoji padėtis, tačiau ir toliau lieka galioti didžioji dalis karantino priemonių. Pasienio praleidimo tvarka nesikeičia. Ir toliau postuose bus tikrinama vairuotojų sveikata  – matuojama temperatūra, prašoma užpildyti anketas. Taip pat išlieka ir kontrolės postai šalies viduje, įvažiuojant į miestų ar atskirų sričių teritorijas.

Turimais duomenimis, Kazachstanas planuoja įvesti visų atvykstančių į šalį laboratorinį COVID-19 testavimą visuose pasienio postuose. Tame tarpe ir tolimųjų reisų vairuotojų. Teigiama, jog bus naudojami greitieji testai. Informacijos apie tai, jog tokia sistema jau įvesta, dar neturime, tačiau siūlytume būti pasiruošus, jog vairuotojams bus atliekami testai.

Taip pat norėtume priminti, kad nuo birželio 1d. norint tolimųjų reisų vairuotojams patekti į Kazachstano teritoriją bus reikalingos vizos. Prašome vežėjų planuoti savo veiklą iš anksto ir pasirūpinti Kazachstano vizomis.  Dėl vizų gavimo galima kreiptis į asociaciją „Linava“ (Jankiškių g. 41, Vilnius, 11 kabinetas,) arba tel.85 278 65 33. Taip pat – į UAB „Sigida“, esančią Vilniuje, Švitrigailos g. 7, tel.85 233 34 54. Darbo laikas 9-15 val.

Plačiau
2020 gegužės 12 Krovinių vežimas Kirgizijoje ir Tadžikistane

„Linava“ turi informacijos, kad Kirgizijoje ypatingoji padėtis nebuvo pratęsta, tačiau  šioje šalyje ir toliau išlieka karantino priemonės. Turimais duomenimis, naujų apribojimų krovininiam transportui kirsti Kirgizijos sieną įvesta nebuvo.

Tie patys apribojimai išlieka ir įvažiuojant į Tadžikistaną. Galioja balandžio 13 dieną įvestas ribojimas vykti nuo pasienio į šalies gilumą. Krovinio transportavimas galimas tik pakeitus vilkiką arba vairuotoją.

 

 

Plačiau
2020 gegužės 08 Italija. Dėl deklaracijos pildymo vairuotojams

Vežėjų prašymu informuojame apie deklaracijų pildymo Italijoje tvarką. Vairuotojai prieš atvykdami į Italiją privalo turėti užpildytą deklaraciją ir papildomai įregistruoti deklaraciją Italijos sveikatos priežiūros tarnyboje. Be to, vairuotojai negalės likti Italijoje ilgiau nei 72 val. Už apribojimų nesilaikymą bus skirta piniginė bauda.

1. Deklaracija

Prieš atvykdamas į Italiją, vairuotojas privalo užpildyti deklaraciją, pateikdamas šią informaciją:

– asmens duomenys;

– asmens tapatybės dokumentas, jo numeris, jį išdavęs subjektas, galiojimo laikas;

– sienos kirtimo vieta ir sienos kirtimo data bei laikas;

– kelionės į Italiją tikslas;

– formą užpildančio asmens vardas ir pavardė, bei parašas.

Vairuotojai gali būti Italijoje ne ilgiau kaip 72 val., tik ypatingais atvejais buvimas gali būti pratęstas dar 48 val. Buvimo pratęsimą 48 val. reikia patvirtinti nauja deklaracija. Laikas skaičiuojamas nuo atvykimo į Italiją momento, pagal deklaracijoje pateiktus duomenis. Čia pateiktas deklaracijos pavyzdys ir jos pildymo ir naudojimo instrukcija.

2. Vairuotojo registracija Italijos sveikatos priežiūros įstaigoje

Prieš įvažiuodami į Italiją, vairuotojai turi registruotis atitinkamoje sveikatos priežiūros įstaigoje. Čia pateikiame įstaigų sąrašą. Ši registracija turi būti pakartota kiekvieną kartą įvažiuojant.

Taip pat informuojame, kad gegužės 10 ir 17 dienomis, Italijoje netaikomi sekmadienio eismo apribojimai transporto priemonėms virš 7,5 tonos.

Plačiau
KLAUSK