LT EN RU
Naujienos
2020 gegužės 22 Italija: panaikinti kai kurie reikalavimai

Italijos vežėjų asociacija CONFETRA informavo, kad gegužės 21 d. Susisiekimo ministerija pateikė išaiškinimą apie tai, kad į Italiją įvažiuojantiems užsienio šalių vairuotojams nebetaikomos šios nuostatos:

-         maksimalus 72 valandų buvimo ribojimas šalyje, jei transporto operacija baigiasi Italijoje.

-        maksimalus 24 valandų buvimo ribojimas  šalyje, vežant tranzitu per Italiją.

-        prievolė apie atvykimą į šalį pranešti vietinėms sveikatos priežiūros įstaigoms.

Užsienio vairuotojai, dirbantys Italijoje, iki birželio 2 d. vis dar privalo turėti laisvos formos deklaraciją, patvirtinančią jų darbo santykius ir kad šiuo metu jie dirba vairuotojais.

Jau pranešėme, kad iki gegužės 18 d. taikytas reikalavimas turėti deklaraciją, užpildytą pagal nustatytą formą – nebetaikomas.

Plačiau
2020 gegužės 21 „Linavos“ konsultacijos – gyvai internetu 05.22

Antroje „Linavos“ konsultacijoje internetu gyvai – Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) informacija apie taikomas mokestines pagalbos priemones dėl COVID-19.

Penktadienį, gegužės 22 d.. 11 val. vyks antroji gyva konsultacija. Jos metu VMI specialistai pristatys priemones, kurios šiuo metu taikomos.

Transliaciją tiesiogiai nuo 11 val. galima stebėti čia. Ten pat po transliacijos bus galima pažiūrėti vaizdo įrašą.

Jei turite klausimų pranešėjams, rašykite el.paštu ineta.stravinskaite@linava.lt arba užduokite juos tiesioginės transliacijos metu rašydami komentarus pokalbių lange.

Planuojama, kad tokios laidos vyks kiekvieną savaitę. Pagal galimybę apie jas bus pranešama iš anksto, siunčiant nuorodą ir paskelbiant temą. Kadangi pirmosios laidos yra išbandymas tiek techniniu požiūriu, tiek „Linavos“ konsultantams, laukiame Jūsų pasiūlymų nurodytu el.paštu.

Plačiau
2020 gegužės 21 Ekonomikos krytį išgyvenantys krovinių vežėjai kitąmet tikisi grįžti į augimo kelią

Lietuvos krovinių vežimo automobiliais sektoriaus produkcija šiais metais susitrauks daugiau kaip 800 mln. eurų, arba 1,9 proc. BVP. Jeigu transporto sektoriui, klostantis palankiam scenarijui, pavyks atlaikyti krizės iššūkius, jau kitąmet tikimasi solidaus augimo, kuris prisidės prie Lietuvos ekonomikos atsigavimo.

Tokias ekonomikos raidos prognozes pateikia Baltic Institute for Research and Development (BIRD). Instituto atliktame tyrime analizuojami įvairūs scenarijai, kokį poveikį Lietuvos tarptautiniam krovinių vežimo automobiliais sektoriui turės COVID-19 pandemija.

Trys scenarijai

Dėl pandemijos stojanti pasaulio ekonomika itin skaudžiai palietė tarptautinių krovinių vežimo automobiliais sektorių. BIRD skaičiavimais, optimistinio scenarijaus atveju, Lietuvos transporto įmonių pajamų mažėjimas šiais metais sieks 633 mln. eurų (1,3 proc. BVP). Labiausiai tikėtino scenarijaus atveju mažėjimas sieks 829 mln. eurų (1,9 proc. BVP). Didžiausias bendrosios produkcijos mažėjimas prognozuojamas pasireiškus trečiajam, blogiausiam, scenarijui, kurio atveju bendroji sektoriaus produkcija sumažėtų 1,12 mlrd. eurų (2,7 proc. BVP).

„Krovinių pervežimo apimtys labai jautrios bendrai ekonominei situacijai. COVID-19 akivaizdoje tarptautiniai krovinių pervežimai tapo labai svarbiu išgyvenimo faktoriumi gabenant medicinines prekes, maisto produktus, būtinąją įrangą. Tačiau šie kroviniai nekompensavo praradimų, kurie atsirado dėl masiškai stojusių gamyklų bei uždaryto paslaugų sektoriaus – pagrindinių krovinių pervežimo paslaugų pirkėjų, tad vežėjai patiria itin didelius išbandymus“, – sako tyrimui vadovavusi BIRD direktorė Eglė Stonkutė.

Bankrotų rizika

Skaičiavimai taip pat atlikti remiantis Tarptautinio valiutos fondo ir LR Vyriausybės prognozėmis, pagal kurias optimistiniu atveju Lietuvos ekonomika 2020 metais trauksis 2,8 proc., mažiau palankiu atveju – 7,3 proc. Lietuvos krovinių vežimo automobiliais sektoriaus bendroji produkcija atitinkamai mažėtų 9 proc. ir 17 proc.

„Šioje situacijoje būtina atkreipti dėmesį ne tik į ekonominį, bet ir į socialinį aspektą. Krovinių vežimo sektorius – antras pagal dydį Lietuvoje pagal darbuotojų skaičių. Net 80 proc. sektoriaus įmonių yra smulkios, turinčios iki 9 darbuotojų ir aukštą bankroto riziką, tad vargiai pajėgsiančios atlaikyti problemas be pagalbos iš šalies“, – sako E. Stonkutė.

Tyrimo metu nustatyta, kad net optimistinio scenarijaus atveju, mažiausių krovinių vežimo automobiliais įmonių pagrindiniai finansiniai rodikliai taps neigiami. Labiausiai tikėtino scenarijaus atveju net iki 94 proc. visų sektoriaus įmonių galėtų patirti bankroto riziką, o pesimistinio scenarijaus atveju net 98 proc. krovinių vežimo automobiliais sektoriaus įmonių patirtų didesnės ar mažesnės apimties bankroto riziką. Atitinkamai su darbo vietos praradimo grėsme susidurtų nuo 43 tūkst. iki daugiau kaip 48 tūkst. darbuotojų.

„Šis matematinis modelis atspindi situaciją, į kurią neįtraukta valstybės parama, kuri galėtų gerokai padėti sutrumpinti galimą sektoriaus nuosmukį. Kaip veiksmingiausios paramos formos gali būti darbuotojų darbo užmokesčio kompensacijos, garantijos paskoloms bei specifiniai transporto sektoriui pritaikyti paramos modeliai“, – pažymi E. Stonkutė.

Iš nuosmukio – į dviženklį augimą

Pasak nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ sekretoriaus transporto politikai Tomo Garuolio, valstybinės paramos formų krovinių vežimo automobiliais įmonėms yra, tačiau jos nėra pakankamos. Pavyzdžiui, specifinių paramos priemonių, skirtų finansuoti naujas investicijas ekonomikos nuosmukio laikotarpiu, persiorientuojant į naujus segmentus ir rinkas – nėra iš viso.

„Remiantis 2009 metų ekonominės krizės patirtimi, yra rimtų prielaidų tvirtinti, kad padėjus išgyventi transporto įmonėms, Lietuvos krovinių vežimo automobiliais sektorius per metus gali pakisti iš esmės: jei išorinės rinkos bus atidarytos – iš dviženklio nuosmukio peršokti į dviženklį augimą, kaip tai įvyko minėtos krizės metu prieš dešimtmetį“, – sako T. Garuolis.

Ekspertai pabrėžia, kad COVID-19 pandemijos sukelta ekonominė krizė yra kitokia nei 2009 metais, tačiau šiuo metu inercinis transporto sektoriaus augimo užtaisas nėra sugriautas. Skubiai nukreipus į jį reikšmingą finansinę paramą, tai leistų sektoriui gana greitai grįžti į eksporto paslaugų rinkas užsienyje.

T. Garuolio teigimu, Lietuvos tarptautinių krovinių vežimo automobiliais sektorius yra gerokai praaugęs Lietuvos produktų gamybą ir eksportą. Šalies produktų prekybos struktūra ir pirmo būtinumo prekių dominavimas leidžia tarptautinio transporto ir logistikos sektoriui palaikyti dalinį stabilumą krizės laikotarpiu.

„Tačiau pandemijos sukelta ekonomikos krizė diktuoja poreikį keisti pervežamų krovinių struktūrą ir geografiją. Mažėjant ar net išnykstant kai kurių krovinių vežimo paslaugų poreikiui Vakarų Europoje, Rytų regiono kryptis, kartu su tiesiogine geležinkelio jungtimi tarp Lietuvos ir Kinijos, sudaro sąlygas Lietuvai užimti išskirtinę pagrindinio partnerio poziciją kuriant žemės transporto autostradą tarp Kinijos ir Vakarų Europos“, – sako T. Garuolis.

ES vyriausybėms: planuokite intervenciją į rinką

„Akivaizdu, kad prognozuotas V formos pasaulinės ekonomikos atsigavimas neįvyks. Nuvilnijus pirmai ligos bangai galimą staigesnį ekonomikos atsigavimą stabdys susiformavusi pasitikėjimo stoka, paslaugų sektoriaus pajamų praradimas, mažų ir vidutinių įmonių bankrotai, didesnis namų ūkių taupymas, susijęs su siekiu atstatyti karantino metu sumažėjusias santaupas. Tad būtina jau dabar daryti gilesnes analizes ir Europos Sąjungos šalių vyriausybėms dėlioti ekonomikos vystymosi ir intervencijos į rinką planus, atsižvelgiant į ilgalaikius scenarijus, ką pabandėme padaryti šiuo pirminio vertinimo tyrimu“, – apibendrina BIRD vadovė E. Stonkutė.

BIRD tyrimas dėl COVID-19 pandemijos galimo poveikio Lietuvos tarptautiniam krovinių vežimo automobiliais sektoriui atliktas remiantis 2008 metų krizės poveikio Lietuvos krovinių vežimo keliais sektoriui analize, Lietuvos transporto įmonių ekspertine apklausa, analizuojant reprezentatyvią Lietuvos krovinių vežimo automobiliais įmonių imtį bei kitais duomenimis. Tyrimas atliktas „Linava“ užsakymu.

Plačiau
2020 gegužės 20 Krovinių vežėjai jau gali kreiptis dėl lizingo palūkanų kompensavimo

Primename, kad smulkusis ir vidutinis verslas, vykdantys krovinių vežimo sausumos keliais veiklą ir turintis galiojančią paskolos sutartį, skirtą krovinių vežimo transporto priemonėms įsigyti  ir nuo 2020 m. kovo 16 d. iki 2020 m. gruodžio 31 d. pasirašė su finansų įstaiga susitarimą dėl paskolos mokėjimų atidėjimo, jau gali kreiptis dėl lizingo palūkanų kompensavimo.

Plačiau dėl sąlygų ir kompensacijų dydžio  https://invega.lt/lt/palukanu-kompensavimas/salygos/

Norint pasinaudoti priemone reikia pateikti paraišką „Invegai“ (https://invega.lt/lt/palukanu-kompensavimas/dokumentu-formos/ pasirenkant „100 proc. palūkanų kompensacija paskolos mokėjimo atidėjimo laikotarpiu įmonėms, vykdančioms krovinių vežimo sausumos keliais veiklą).

Paskolos sutartis turi būti sudaryta su finansų įstaiga, kuri yra pasirašiusi bendradarbiavimo sutartį su „Invega“ (finansų įstaigų sąrašas – https://invega.lt/lt/duk/dalinis-palukanu-kompensavimas/finansu-istaigu-sarasas/ ).

Paraiška vertinama ne ilgiau kaip 30 darbo dienų po tinkamai pateiktų dokumentų.

Plačiau
2020 gegužės 19 Koronaviruso (COVID-19) protrūkis – atnaujinta padėtis Italijoje

Gegužės 17 d. Italijos ministras pirmininkas paskelbė atnaujintas taisykles, galiojančias nuo gegužės 18 d.

  • Vairuotojams nėra taikomi jokie apribojimai, tai reiškia, kad nėra įpareigojimo pranešti apie atvykimą į Italijos vietines sveikatos priežiūros institucijas ir nebereikia pildyti šio dokumento
  • Kelių transporto ir logistikos sektoriaus protokolas, paskelbtas kovo 14 d., vis dar galioja ir bus taikomas iki birželio 14 d. (gegužės 17 d. taisyklių 14 priedas).
  • Iki birželio 2 d. krovininis transportas iš Sicilijos ir į ją gali būti vykdomas tik per Mesinos-Tremestieri uostą. Krovinių vežimo iš Sardinijos ar į ją taisyklės nekeičiamos.

Su visu taisyklių tekstu originalo kalba galite susipažinti paspaudę šią nuorodą

Plačiau
2020 gegužės 18 „Linavos“ konsultacijos – gyvai internetu

Atsižvelgiant į smarkiai išaugusį įvairios informacijos poreikį, „Linava“ pradeda organizuoti konsultacijas internetu gyvai. Taip tikimasi paspartinti informacijos sklaidą ir lanksčiau reaguoti į vežėjų poreikius.

Antradienį, gegužės 19 d. 11 val., vyks pirmoji gyva konsultacijų laida. „Linavos“ specialistai pristatys turimą informaciją apie karantiną Lietuvoje, taip pat Kazachstane įvedamą vizų režimą bei pateiks informaciją dėl kelių naudotojo mokesčio mokėjimo.

Laidos tiesioginę transliaciją gegužės 19 d. nuo 11 val. bus galima stebėti paspaudus šią nuorodą https://youtu.be/U4uGjjjD3eM. Po transliacijos ten pat galėsite rasti ir laidos įrašą. Įrašą bus galima žiūrėti Jums patogiu laiku.

Jei turite klausimų, rašykite el.paštu ineta.stravinskaite@linava.lt arba užduokite tiesioginės transliacijos metu rašydami komentarus pokalbių lange.

Planuojama, kad tokios laidos vyks kiekvieną savaitę. Pagal galimybę apie jas bus pranešama iš anksto, siunčiant nuorodą ir paskelbiant temą.

Kadangi pirmosios laidos yra išbandymas tiek „Linavos“ konsultantams, tiek technologijoms, laukiame Jūsų pasiūlymų ir pageidavimų nurodytu el.paštu arba pokalbio komentaruose skelbiamoje nuorodoje. Tikimės supratimo ir palaikymo.

 

Plačiau
2020 gegužės 17 Invega – apie pagalbą transporto sektoriaus įmonėms

Nacionalinės plėtros įstaigos „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA) pateikė išaiškinimą, kokia teikiama pagalba verslui gali naudotis transporto sektoriaus įmonės, taip pat ir vežėjai.

Anot išaiškinimo, tokia pagalba vežėjai gali naudotis tomis pačiomis sąlygomis, kaip ir daugelis kitų verslų. Svarbiausias šiam sektoriui taikomas apribojimas yra tas, jog krovinių vežimo transporto priemonių įsigijimas nėra remtinas pagal ES valstybės pagalbos reglamentavimą. Tačiau jeigu verslo finansavimo siekiama kitiems tikslams, pagalba pasinaudoti galima.

Visas „Invegos“ išaiškinimas pateikiamas čia: 

 

 

Plačiau
2020 gegužės 15 INVEGA – apie palūkanų kompensavimą

Gegužės 15 dieną „INVEGA“ pateikė informaciją apie palūkanų kompensavimą – kaip teigiama, jis dabar prieinamas platesniam nuo COVID-19 nukentėjusių įmonių ir verslininkų ratui.

INVEGA skelbia, kad patikslinus mokamų palūkanų kompensacijų sąlygas, ši priemonė tapo plačiau prieinama tiek įmonėms ir verslininkams, plėtojantiems savo veiklą ir siekiantiems gauti dalinę 95 proc. palūkanų kompensaciją iki 36 mėnesių laikotarpiu, tiek ir tiems, kuriems dėl COVID-19 protrūkio buvo atidėti paskolos ar lizingo mokėjimai, bet ne ilgiau kaip 6 mėn., kompensuojama 100 proc. sumokėtų įvairių tipų verslo paskolų palūkanų.

INVEGA vadovas Kęstutis Motiejūnas atkreipė dėmesį, kad palūkanų kompensacijomis, kurios bus finansuojamos valstybės biudžeto lėšomis, galima bus naudotis trimis atvejais: 1) kai kreipiasi verslai, nukentėję nuo COVID-19 protrūkio ir dėl to gavę paskolų ar lizingo mokėjimo atidėjimus, 2) kai kreipiasi įmonės, kurių pagrindinė veikla yra krovinių vežimas sausumos keliais, kurios už paskolos lėšas ar lizingo būdu įsigijo krovininių automobilių, ir gavo paskolų ar lizingo mokėjimų atidėjimus, 3) kai kreipiasi įprastu ritmu paskolų mokėjimus ar lizingo įmokas mokantys verslai.

Palūkanos, kompensuojamos 100 proc.

Siekiant paremti kuo daugiau nuo COVID-19 nukentėjusių verslų, buvo praplėstas galinčių pasinaudoti šia priemone ūkio sektorių ratas. Dėl palūkanų kompensacijų dabar gali kreiptis:

  1. smulkiojo ir vidutinio verslo (SVV) subjektai (labai mažos, mažos ir vidutinės įmonės bei verslininkai), nukentėję nuo COVID-19 protrūkio ir dėl to gavę paskolų ar lizingo mokėjimo atidėjimus. 100 proc. bus kompensuojamos palūkanos už paskolas nekilnojamojo turto vystymui (išskyrus kai paskola išduota verslininkui ir yra skirta gyvenamosios paskirties nekilnojamajam turtui pirkti, statyti ar jo būklei pagerinti), arba lengvųjų automobilių įsigijimui, tačiau tik tuo atveju, kai automobiliai tiesiogiai naudojami įmonės pagrindinėje veikloje (nuomojant automobilius, teikiant vairavimo mokymo paslaugas ir pan.).
  2. Kompensuojant palūkanas, paskolų sutarčių sudarymo terminas ir paskolų tipas (investicijoms, apyvartinėms lėšoms papildyti) nėra ribojami, išskyrus dėl COVID-19 protrūkio tiesiogiai INVEGOS teikiamas apmokėtinų sąskaitų paskolas ASAP ir paskolas labiausiai nuo COVID-19 nukentėjusiems verslams.
  3. logistikos įmonės, vykdančios krovinių vežimą sausumos keliais, kurioms suteiktos paskolos ar lizingo finansavimas įsigyti krovininėms transporto priemonėms (jeigu paskolų ar lizingo mokėjimai atidėti). SVV įmonės ir verslininkai, vykdantys krovinių vežimo sausumos keliais veiklą, turės pildyti atskirą paraišką, be to, negalės būti sunkumų patiriančia įmone, 2019 m. gruodžio 31 d. duomenimis.

Norint gauti 100 procentų paskolos palūkanų kompensaciją,  turi būti pasirašytas susitarimas su finansų įstaiga dėl paskolos ar lizingo pagrindinės dalies mokėjimo atidėjimo, atidėjimo laikotarpiu palūkanos negali būti padidintos, ir bus kompensuojama ne daugiau kaip 7 procentai metinių palūkanų ne ilgiau kaip 6 mėnesius.

Dalinis (iki 95 proc.) palūkanų kompensavimas

Taip pat buvo peržiūrėtos ir patikslintos dar iki pandemijos verslui pasiūlytų ir sėkmingai karantino laikotarpiu veikiančių dalinio palūkanų kompensavimo priemonių, sąlygos. Kompensacijos dydis visiems SVV subjektams suvienodintas iki 95 procentų, nepriklausomai nuo regiono, kuriame vykdoma veikla, visų tipų paskoloms ir įmonėms. Tačiau išlieka ir dalis apribojimų, pvz., ir toliau tokios kompensacijos negalima bus gauti krovinių vežimo sausumos keliais paslaugas teikiančioms įmonėms už įsigyjamas krovinines transporto priemones ir nekilnojamojo turto vystytojams. Nekilnojamojo turto įsigijimui ar plėtrai panaudotų paskolų palūkanos kompensuojamos tik tuo atveju, kai šis turtas naudojamas pačios įmonės poreikiams.

Atkreipiame dėmesį, kad dėl 95 proc. palūkanų kompensacijos SVV subjektai, kurie turi pasirašę paskolos sutartis nuo 2015 m. spalio 1 d. iki 2020 m. gegužės 1 d., gali kreiptis iki 2020 m. birželio 30 d. Jei paraiška bus pateikiama INVEGAI 2020 m. liepos 1 d. ir vėliau, paskolos sutartis turi būti pasirašyta ne ankščiau kaip prieš du mėnesius iki paraiškos pateikimo INVEGAI dienos. Palūkanos bus kompensuojamos iki 36 mėnesių laikotarpiu ir ne daugiau nei 7 procentai metinių palūkanų.

95 proc. palūkanų kompensacijos negalės būti taikomos dėl COVID-19 protrūkio tiesiogiai INVEGOS teikiamoms apmokėtinų sąskaitų paskoloms ASAP ir paskoloms labiausiai nuo COVID-19 nukentėjusiems verslams.

Naujausia informacija apie visas INVEGA siūlomas priemones ir per jas teikiamą valstybės paramą verslui skelbiama interneto svetainės specialioje skiltyje Pagalba verslui COVID-19 krizės metu.

 

Plačiau
2020 gegužės 15 LVK organizuoja apklausą apie verslo paramos gavimą

Lietuvos verslo konfederacija (LVK) organizuoja apklausą  apie COVID-19 pandemijos paveikto verslo paramos gavimą. Norėdami įvertinti realią situaciją, LVK kviečia verslininkus prisidėti prie šalies ekonomikos atsigavimo po koronaviruso sukeltos krizės.

Todėl LVK vežėjų prašo išreikšti savo nuomonę užpildant 9 klausimų anketą iki gegužės 18 d. 15 val.. Pildant anketą surinkti duomenys taps labai svarbiu įrankiu aiškinantis realias valstybės paramos verslui pasiekiamumo arba nepasiekiamumo priežastis.

Apklausa anoniminė, jos rezultatai bus naudojami apibendrintai, neminint nė vienos įmonės pavadinimo.

Anketos pildymas Jums užtruks iki 2 min. Būtume dėkingi tiems vežėjams, kurie atrastų laiko atsakyti į pateiktus klausimus pridedamoje nuorodoje:

http://www.manoapklausa.lt/apklausa/1193591903/

 

Plačiau
2020 gegužės 12 Kazachstanas: birželį jau bus reikalingos vizos

Lietuvos ambasada Kazachstane informavo, kad gegužės 11 dieną 0.00 val. Kazachstane nustojo galioti ypatingoji padėtis, tačiau ir toliau lieka galioti didžioji dalis karantino priemonių. Pasienio praleidimo tvarka nesikeičia. Ir toliau postuose bus tikrinama vairuotojų sveikata  – matuojama temperatūra, prašoma užpildyti anketas. Taip pat išlieka ir kontrolės postai šalies viduje, įvažiuojant į miestų ar atskirų sričių teritorijas.

Turimais duomenimis, Kazachstanas planuoja įvesti visų atvykstančių į šalį laboratorinį COVID-19 testavimą visuose pasienio postuose. Tame tarpe ir tolimųjų reisų vairuotojų. Teigiama, jog bus naudojami greitieji testai. Informacijos apie tai, jog tokia sistema jau įvesta, dar neturime, tačiau siūlytume būti pasiruošus, jog vairuotojams bus atliekami testai.

Taip pat norėtume priminti, kad nuo birželio 1d. norint tolimųjų reisų vairuotojams patekti į Kazachstano teritoriją bus reikalingos vizos. Prašome vežėjų planuoti savo veiklą iš anksto ir pasirūpinti Kazachstano vizomis.  Dėl vizų gavimo galima kreiptis į asociaciją „Linava“ (Jankiškių g. 41, Vilnius, 11 kabinetas,) arba tel.85 278 65 33. Taip pat – į UAB „Sigida“, esančią Vilniuje, Švitrigailos g. 7, tel.85 233 34 54. Darbo laikas 9-15 val.

Plačiau
2020 gegužės 12 Krovinių vežimas Kirgizijoje ir Tadžikistane

„Linava“ turi informacijos, kad Kirgizijoje ypatingoji padėtis nebuvo pratęsta, tačiau  šioje šalyje ir toliau išlieka karantino priemonės. Turimais duomenimis, naujų apribojimų krovininiam transportui kirsti Kirgizijos sieną įvesta nebuvo.

Tie patys apribojimai išlieka ir įvažiuojant į Tadžikistaną. Galioja balandžio 13 dieną įvestas ribojimas vykti nuo pasienio į šalies gilumą. Krovinio transportavimas galimas tik pakeitus vilkiką arba vairuotoją.

 

 

Plačiau
2020 gegužės 08 Italija. Dėl deklaracijos pildymo vairuotojams

Vežėjų prašymu informuojame apie deklaracijų pildymo Italijoje tvarką. Vairuotojai prieš atvykdami į Italiją privalo turėti užpildytą deklaraciją ir papildomai įregistruoti deklaraciją Italijos sveikatos priežiūros tarnyboje. Be to, vairuotojai negalės likti Italijoje ilgiau nei 72 val. Už apribojimų nesilaikymą bus skirta piniginė bauda.

1. Deklaracija

Prieš atvykdamas į Italiją, vairuotojas privalo užpildyti deklaraciją, pateikdamas šią informaciją:

– asmens duomenys;

– asmens tapatybės dokumentas, jo numeris, jį išdavęs subjektas, galiojimo laikas;

– sienos kirtimo vieta ir sienos kirtimo data bei laikas;

– kelionės į Italiją tikslas;

– formą užpildančio asmens vardas ir pavardė, bei parašas.

Vairuotojai gali būti Italijoje ne ilgiau kaip 72 val., tik ypatingais atvejais buvimas gali būti pratęstas dar 48 val. Buvimo pratęsimą 48 val. reikia patvirtinti nauja deklaracija. Laikas skaičiuojamas nuo atvykimo į Italiją momento, pagal deklaracijoje pateiktus duomenis. Čia pateiktas deklaracijos pavyzdys ir jos pildymo ir naudojimo instrukcija.

2. Vairuotojo registracija Italijos sveikatos priežiūros įstaigoje

Prieš įvažiuodami į Italiją, vairuotojai turi registruotis atitinkamoje sveikatos priežiūros įstaigoje. Čia pateikiame įstaigų sąrašą. Ši registracija turi būti pakartota kiekvieną kartą įvažiuojant.

Taip pat informuojame, kad gegužės 10 ir 17 dienomis, Italijoje netaikomi sekmadienio eismo apribojimai transporto priemonėms virš 7,5 tonos.

Plačiau
2020 gegužės 07 Lietuvos sunkiojo transporto vairuotojai į reisus išvažiavo su apsaugos priemonėmis ir maistu

Koronos krizės metu, taikant visuomenės gyvenimo apribojimus, sunkvežimių vairuotojai savo darbu ir toliau užtikrina žmonių aprūpinimą būtiniausiais produktais. Tačiau kasdieniniame gyvenime vairuotojams dažnai trūksta būtiniausių dalykų, pavyzdžiui, higienos priemonių, kad apsisaugotų nuo infekcijos.

Lietuvos vairuotojus, karantino metu keliaujančius į svečias šalis ir užtikrinančius būtinų krovinių gabenimą, Kalvarijų pasienio poste į kelionę palydėjo vienos pirmaujančių mobilumo paslaugų teikėjų logistikos ir krovinių gabenimo sektoriaus bendrovėms „DKV Euro service komanda. Įmonės darbuotojai, dėkodami už sunkų ir rizikingą darbą vairuotojams įteikė rinkinius, kurie užtikrintų saugią kelionę.

Įteiktuose paketuose – būtiniausios apsaugos priemonės: respiratoriai, dezinfekcinis skystis ir pirštinės, taip pat maisto produktai ir vanduo. Be apsaugos priemonių, vairuotojams buvo supakuoti “Viči” žuvies produktai, “Gardėsio” daržovinės duonos užkandžiai, “Rokiškio mėsinės” vytintos dešrelės, “Vytauto” mineralinis vanduo.

“Mums labai svarbu palaikyti vairuotojus, kurie ir toliau nesustodami tiekia mums būtiniausių prekių kasdieniam gyvenimui. Norėjome padėkoti visiems vairuotojams, kurie šiuo epidemijos metu dirba savo atsakingą darbą ir, rizikuodami sveikata, keliauja per pasaulio šalis. Jie mums visiems ne mažiau svarbūs nei medikai ar kiti profesionalai, užtikrinantys mūsų gyvenimą. Džiugu, kad pasienio darbuotojai buvo itin malonūs ir padėjo įteikti dovanas vairuotojams, kurie skuba kirsti sieną. Vairuotojai noriai priėmė dovanas, džiaugėsi gavę reikalingų produktų ir net užkandžių, kurie padės greičiau įveikti didelius atstumus”, – įspūdžiais dalijosi “DKV Euro Service Baltikum” vadovas Artūras Michejenko.

Prie sienos Lietuvoje pusėje vykdoma griežta vairuotojų patikra, žmonės su specialiais kostiumais tikrina sunkųjį transportą, todėl vairuotojams gauti dovanas tokiomis sąlygomis buvo kiek netikėta.

Vairuotojai, kuriems buvo perduota visas 100 dovanų, buvo maloniai nustebinti ir sakė, kad  maistas ir apsaugos priemonės pravers kelionėse.

“DKV Euro Service Baltikum” už bendrą dovaną vairuotojams dėkoja lietuviškam mineraliniam vandeniui „Vytautas“, ,,Gardėsio‘‘ duonai – už traškius ir turtingo skonio daržovinės duonos užkandžius, „Rokiškio mėsinei“ – už vytintas dešreles, „Vičiūnų“ įmonių grupei – už sveikus ir maistingus žuvies gaminius.

Daugiau informacijos:
Artūras Michejenko, “DKV Euro Service Baltikum” vadovas
Arturas.Michejenko@dkv-euroservice.com
+370 614 11007

 

Plačiau
2020 gegužės 05 Uzbekistanas: apribojimai krovininiam transportui

Kaip informavo Uzbekistano asociacija AIRCUZ, atsižvelgiant į priemones, kurių imtasi siekiant užkirsti kelią koronaviruso infekcijos COVID-19 plitimui, Uzbekistane buvo įvesti laikini apribojimai krovininio transporto judėjimui.

Krovininio transporto judėjimas vykdomas tik per nurodytus pasienio punktus:

Su Afganistanu – „Termez“;

Su Turkmėnistanu – „Olot“;

Su Tadžikistanu – „Sarosijo“, „Ojbek“, „Plotina“;

Su Kirgizija – „Družba“, „Uzbekistan“, „Vodil“, „Vesna“ ir „Belaja skala“;

Su Kazachstanu – „Daut-ata“, „Gulistan“, „Jallama“, „Zangiota“ it „Taškent“.

Įvažiuojant į Uzbekistaną, krovininio transporto vairuotojai turėtų būti informuoti muitinės pareigūno apie judėjimą valstybės viduje, parkavimo vietas, kur gali nusipirkti maisto prekių, taip pat pateikti judėjimo maršrutų schemą.

Nuo balandžio 30 d. visas į Uzbekistaną įvažiuojantis krovininis transportas bus nukreipiamas į specialias stovėjimo aikšteles, esančias šalia pasienio kontrolės punktų, kur vairuotojams bus atlikti koronaviruso patikrinimo testas. Iki rezultatų paskelbimo vairuotojai privalės likti specialiose stovėjimo aikštelėse.

Jeigu testas neigiamas, vairuotojui bus leista tęsti kelionę iki paskirties taško. Tačiau vairuotojai privalo dėvėti specialius kombinezonus, vienkartinės apsauginės kaukes ir pirštines.

Jeigu vairuotojui koronavirusinės infekcijos testas yra teigiamas, jis bus nugabentas į medicinos įstaigą, o esant antram vairuotojui, antras vairuotojas bus karantinuotas stacionare. Po transporto priemonės kruopštaus dezinfekavimo, kitam vairuotojui bus leidžiama tęsti kelionę arba krovinys gali būti perkrautas, muitinei kontroliuojant, į kitą transporto priemonę.

Tuo atveju, kai transporto priemonė perduodama kitam vairuotojui, šis atsako už muitinės kontrolėje esančių prekių pristatymą įstatymu nustatyta tvarka.

Krovininis transportas Uzbekistano viduje turėtų judėti pagal nustatytas maršruto schemas. Užsienio šalių vairuotojai turėtų išvažiuoti iš Uzbekistano per 10 dienų nuo krovinio pristatymo.

 

Plačiau
2020 gegužės 04 Pranešimai apie pasikeitusius užsieniečių duomenis teikiami tik per MIGRIS

Migracijos departamentas plečia elektroninių migracijos paslaugų spektrą ir kviečia užsieniečius, turinčius leidimus gyventi, taip pat užsieniečių darbdavius bei mokslo įstaigas, kuriose mokosi užsieniečiai, pranešimus apie pasikeitusius užsieniečių duomenis teikti tik per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (MIGRIS).

Pranešimus klientai nuo gegužės 4 d. galės pateikti adresu www.migracija.lt, pasirinkę skiltį:

Užsieniečiams >> Norėdami gauti el. paslaugą, pasirinkite savo pilietybę>> Noriu pranešti apie pasikeitusius duomenis (užsieniečiams); arba

Ūkio subjektams >> Juridinių asmenų pranešimai ir prašymai >> Noriu pranešti apie pasikeitusius užsieniečio duomenis (darbdaviams, mokslo įstaigoms ir k t.).

Migracijos departamentas primena, kad užsienietis, turintis leidimą gyventi, ne vėliau kaip per 7 dienas Migracijos departamentui turi pranešti, jeigu:

1) jis pakeičia asmens tapatybę ar pilietybę patvirtinančius dokumentus;

2) pasikeičia jo šeiminė padėtis;

3) jis pakeičia gyvenamąją vietą;

4) pasikeičia Juridinių asmenų registre įregistruoto privačiojo juridinio asmens (toliau – įmonė) arba užsienio valstybėje įsteigtos įmonės filialo ar atstovybės buveinės adresas, kai leidimas laikinai gyventi jam išduotas kaip ketinančiam užsiimti teisėta veikla Lietuvoje ar kaip perkeliamam įmonės viduje vadovauti priimančiajai įmonei ar jos struktūriniam padaliniui;

5) jis pateikia prašymą būti priimtas į kitos mokslo ir studijų institucijos lygiavertę studijų programą arba į doktorantūrą, kai leidimas laikinai gyventi jam išduotas kaip priimtam studijuoti į mokslo ir studijų instituciją pagal studijų programą (programas) arba į doktorantūrą.

Tokia pareiga užsieniečiui yra įtvirtinta Lietuvos Respublikos įstatyme „Dėl užsieniečių teisinės padėties“.

Ne vėliau kaip per 7 dienas informuoti Migracijos departamentą apie užsienietį privalo ir:

1) darbdavys – apie darbo sutarties su užsieniečiu, turinčiu nacionalinę vizą ar leidimą laikinai gyventi, nutraukimą, apie užsieniečio neatvykimą ar neįdarbinimą, jeigu nuo darbdavio nurodytos dienos, kai užsienietis turėjo atvykti į Lietuvos Respubliką, praėjo daugiau kaip 10 dienų, arba apie leidimą laikinai gyventi turinčio užsieniečio, priimto dirbti aukštos profesinės kvalifikacijos reikalaujantį darbą, darbo užmokesčio dydžio sumažėjimą, jeigu darbo užmokesčio dydis tampa mažesnis, negu nustatytas minėto įstatymo 441 straipsnio 1 dalies 1 ar 3 punkte;

2) švietimo įstaiga ar priimantysis subjektas – apie užsieniečio, turinčio nacionalinę vizą ar leidimą laikinai gyventi, mokymosi, studijų, stažuotės, kvalifikacijos tobulinimo ar savanoriškos veiklos nutraukimą ar apie užsieniečio neatvykimą, jeigu nuo švietimo įstaigos arba priimančiojo subjekto nurodytos dienos, kai užsienietis turėjo atvykti į Lietuvos Respubliką, praėjo daugiau kaip 10 dienų.

Plačiau
2020 gegužės 04 LVK seminaras apie situaciją darbo rinkoje

Lietuvos verslo konfederacija kviečia dalyvauti š. m. gegužės 6 d. (trečiadienį) nuo 16.00 iki 17.00 val. seminare: „Ar iš darbo rinkos vandenyno liko tik bala?“.

  • Kaip pasikeitė darbo rinka per 8 savaites?
  • Ko gali tikėtis įmonės ir samdomi darbuotojai?
  • Ar įmanoma šiuo metu susirasti darbą vadovui, o įmonei vadovą pasamdyti?
  • Kaip keisis darbo užmokesčio tendencijos?
  • Kaip pasikeitė darbo rinka turizmo, informacinių technologijų ir logistikos industrijoje?
  • Ar šios sritys gali ir liks patrauklios dirbti? Kaip keisis darbo užmokesčiai, ar galėsime pritraukti darbuotojų iš trečiųjų šalių?

 Tiesioginę transliaciją galima stebėti Zoom platformoje, adresu: https://zoom.us/j/94707023598?pwd=SUFHd0IzYlRLOGU3YjdFbVppenYvUT09

Plačiau
2020 balandžio 30 Europos pramonininkai ragina užtikrinti verslo atsigavimą ir siūlo peržiūrėti Mobilumo paketą

Europos Sąjungos (ES) šalių pramoninkus vienijančios nacionalinės organizacijos, tarp jų ir Lietuvos pramonininkų konfederacija (LPK), parengė bendrą pareiškimą, kuriuo raginama peržiūrėti Mobilumo paketo nuostatas, siekiant užtikrinti pramonės, transporto ir logistikos sektorių tvarų atsigavimą po COVID-19 pandemijos.

Bendrą dešimties ES valstybių – Vokietijos, Lenkijos, Lietuvos, Latvijos, Estijos, Bulgarijos, Rumunijos, Vengrijos, Kipro ir Maltos – verslo organizacijų pareiškimą Europos Parlamento Transporto komiteto (TRAN) nariams perdavė Vokietijos pramonės konfederacija BDI.

Minėtų šalių pramonės lyderiai pabrėžia transporto ir logistikos sektoriaus strateginę reikšmę visai ES pramonei bei tiekimo grandinėms.

„Apgailestaudami pažymime, kad nepaisant precedento neturinčios pandemijos padarinių, kurios poveikis šiandien yra sunkiai prognozuojamas, Europos Parlamentas tęsia judumo paketo teisėkūros procesą, skubindamas antrojo skaitymo procedūrą“,– rašoma Europos pramonininkų pareiškime.

ES Taryba šių metų balandžio pradžioje patvirtino prieštaringai vertinamo krovininio kelių transporto sektoriaus veiklą reglamentuojančio Mobilumo paketo nuostatas, nepaisant 9 ES valstybių narių prieštaravimo. Balandžio 28 d. prasidėjo antrojo skaitymo procedūra Europos Parlamento Transporto komitete, kuriai numatyti 2-3 mėnesiai, tačiau komiteto vadovybė yra suinteresuota užbaigti procedūrą kaip galima greičiau.

Europos verslo atstovų vertinimu, Mobilumo paketo pasiūlymas dėl įpareigojimo reguliariai grąžinti sunkvežimius į įsisteigimo šalį  padarys didelę žalą ES bendrajai rinkai ir taps rimta kliūtimi pasiekti ambicingus ES klimato kaitos tikslus pagal Europos žaliąjį susitarimą.

Transporto ir logistikos sektorius, nepaisydamas susiklosčiusios sudėtingos ekonominės padėties, užtikrina nenutrūkstamą būtiniausių prekių – vaistų, medicininės įrangos ir maisto – tiekimą europiečiams.

Pramonininkai atkreipia dėmesį, kad įgyvendinant kai kurias Mobilumo paketo nuostatas, verslas patirs suvaržymų, todėl kyla pagrįstų nuogąstavimų ir rizikų, kad po krizės atsigaunantis transporto ir logistikos sektorius negalės tinkamai funkcionuoti ir užtikrinti Europos pramonei reikiamus logistinius pajėgumus.

Be to, įvesti suvaržymai transporto sektoriui pakenks bendrai ES rinkai, kadangi Bendrijos periferijoje esančioms įmonėms, įskaitant ir salų regionus, bus apribota prieiga prie pramonės centrų Vakarų Europoje. ES bendrajai rinkai bus padaryta didelė žala ir pažeisti fundamentalūs laisvo prekių ir paslaugų judėjimo ES principai.

„Mobilumo paketas – vienas iš sunkiausių vidaus rinkos ir transporto ES teisėkūros klausimų. Lietuvos pramonininkų konfederacija aktyviai dalyvauja šių klausimų svarstyme. Susitikimuose su EK pareigūnais nuolat pabrėžiame, kad tai yra vienas labiausiai kontraversiškų teisėkūros procesų, grasinantis esminiams ES principams – vidaus rinkai, Žaliajam kursui. Jis turės neigiamą poveikį ES konkurencingumui, o taip pat ir Lietuvos ekonomikai – apie tai byloja dvišaliai kai kurių ES valstybių susitarimai su trečiosiomis šalimis, kurioms netaikomi Mobilumo paketo reikalavimai. Pavyzdžiui, nuo 2016 metų išduotų leidimų gabenti krovinius Rusijos vežėjams skaičius Prancūzijoje ir Belgijoje išaugo iki 45 proc. Tokie susitarimai sukuria nelygias konkurencines sąlygas ES vidaus rinkoje dirbantiems naujųjų ES šalių, tokių kaip Lietuvos, vežėjams. Tikimės, kad tai netaps dviejų greičių Europos kūrimo pradžia“, – pabrėžia LPK prezidentas Robertas Dargis.

Europos Parlamento TRAN nariai raginami neignoruoti precedento neturinčių aplinkybių ir atsakingai įvertinti priverstinio vilkiko grąžinimo ir kitas prieštaringas Mobilumo paketo nuostatas, kurios privalo būti nuoseklios, teisiškai pagrįstos, neprieštaraujančios aplinkosauginiams tikslams ir netrukdančios ekonomikai atsigauti.

Mobilumo paketo nuostatos turi būti kruopščiai įvertintos, kad po COVID-19 pandemijos atsigavimo procesas  ir perėjimas prie tvaraus judumo bei ekonomikos augimo visose Europos šalyse būtų subalansuotas, rašoma Europos pramonininkų pareiškime.

Mobilumo paketo pataisas suinteresuotos šalys gali teikti iki gegužės 12 d., birželio 8 d. planuojamas balsavimas TRAN komitete, o liepą – galutinis balsavimas EP plenariniame posėdyje.

 

Plačiau
2020 balandžio 30 Lietuvos bankų asociacija kviečia į diskusiją dėl paskolų mokėjimo

Lietuvos bankų asociacija (LBA) perdavė kvietimą dalyvauti diskusijoje „Lietuvos bankų asociacijos moratoriumas – ką reikia žinoti norint atidėti paskolos mokėjimą?”.

Diskusija vyks nuotoliniu būdu gegužės 5 d. (antradienį) nuo 15.00-16.00 val.

LBA prezidentas Mantas Zalatorius dalinsis informacija, kur ir kokiais būdais geriausia kreiptis norint atidėti paskolos mokėjimą. Taip pat papasakos apie konkrečias ir svarbiausias atidėjimo sąlygas bei atsakys į visus jums rūpimus klausimus.

Tiesioginę transliaciją galima stebėti Zoom platformoje adresu: https://zoom.us/j/94644719167?pwd=UE5CeCtjbmpYNWlraythM0xEZDBodz09

Kviečiame prisijungti vežėjų, kuriems šie klausimai aktualūs

 

Plačiau
2020 balandžio 30 Atnaujinta Darbuotojų profilaktinių sveikatos patikrinimų vykdymas karantino režimo metu ir po jo

Vadovaujantis Vyriausybės nutarimu ir Sveikatos apsaugos ministro – valstybės lygio ekstremalios situacijos valstybės operacijų vadovo sprendimu karantino režimo metu darbuotojų išankstinės ir periodinės medicininės apžiūros neatliekamos, todėl darbuotojai gali būti įdarbinami ir dirbti nepasitikrinę sveikatos. Pasibaigus karantino režimo laikotarpiui, darbuotojų, neturinčių galiojančios sveikatos patikrinimo pažymos, sveikata turi būti patikrinta ne vėliau kaip per 3 mėnesius po karantino pabaigos.

Su aktualiu Valstybinės darbo inspekcijos išaiškinimu galima susipažinti čia:

Su minėto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro – valstybės lygio ekstremalios situacijos valstybės operacijų vadovo sprendimo aktualiu tekstu (1.3.6–1.3.9.5, 2.4  papunkčiai) galima susipažinti čia:

Asociacija „Linava“ rekomenduoja vežėjams, kurių darbuotojams karantino metu nėra galimybės pasitikrinti sveikatą, papildomai užpildyti ir pasirašyti Sveikatos apsaugos ministro įsakymu patvirtintą ir asociacijos „Linava“ pritaikytą vairuotojams vairuotojo garbės deklaraciją (sveikatos patikrinimo klausimynas) (dokumentas pridedamas) arba kitą laisvos formos dokumentą.

 

 

Plačiau
2020 balandžio 30 Kazachstanas: nuo birželio 1 d. įvedamas vizų režimas

Transporto atašė Lietuvos ambasadoje Kazachstane Gytautas Jundzila informavo, kad Kazachstane įsigaliojo sprendimas atidėti vizų režimą tolimųjų reisų vairuotojams iki birželio 1 d.

Nuo šiandien iki birželio 1 dienos tolimųjų reisų vairuotojai-Lietuvos piliečiai į Kazachstano teritoriją gali patekti be Kazachstano vizų.  Po birželio 1 dienos vizos vairuotojams- Lietuvos piliečiams bus reikalingos. Daugiau apie situaciją Kazachstane galima skaityti čia.  Prašome vežėjų planuoti savo veiklą iš anksto – atitinkamai planuoti savo maršrutus arba pasirūpinti Kazachstano vizomis.

Dėl vizų gavimo galima kreiptis į asociaciją „Linava“ (Jankiškių g. 41, Vilnius, 11 kabinetas,) arba tel.85 278 65 33. Taip pat – į UAB „Sigida“, esančią Vilniuje, Švitrigailos g. 7, tel.85 233 34 54. Darbo laikas 9-15 val.

 

 

Plačiau
KLAUSK