LT EN RU
Naujienos
2020 birželio 16 Migracijos departamentas: laiku neišvykusiems trečiųjų šalių piliečiams nebus taikoma administracinė atsakomybė

Migracijos departamentas informuoja, kad užsieniečiams, kurių teisėto buvimo Lietuvoje laikotarpis baigėsi tuomet, kai Lietuvoje buvo paskelbtas karantinas ir kurie ne dėl savo kaltės negalėjo ar negali laiku išvykti iš Lietuvos, 2 mėnesius nuo karantino pabaigos nebus priimami sprendimai dėl grąžinimo ir nebus taikoma administracinė atsakomybė už neteisėtą buvimą.

Užsieniečiai, taip pat tie, dėl kurių buvo priimtas sprendimas dėl grąžinimo, bet laikotarpis savanoriškai išvykti baigėsi karantino metu, privalo išvykti iš Lietuvos iki 2020 m. rugpjūčio 17 d. 24:00 val.

Atkreipiame dėmesį, kad Lietuvoje esantys ir grįžti į savo gyvenamosios vietos valstybę norintys užsieniečiai gali tai padaryti, tačiau tai turi būti suderinta su jų valstybėse veikiančiomis institucijomis. Siekiant pradėti atitinkamas procedūras, pirmiausia reikėtų kreiptis į Lietuvos Respublikoje esančias tų valstybių ambasadas ar konsulines įstaigas.

Kartu rekomenduojame pasirūpinti sveikatos draudimu buvimo Lietuvoje laikotarpiu.

Migracijos departamentas ragina užsieniečius, kurie karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje metu pakeitė darbdavį, kaip galima skubiau kreiptis į Migracijos departamentą dėl leidimo laikinai gyventi gavimo darbui pas naująjį darbdavį.

 

Plačiau
2020 birželio 15 Vokietija: laikinas eismo apribojimų sustabdymas bei vairavimo ir poilsio režimo išimtys dėl COVID-19

Primename, kad visą informaciją, susijusią su naujausia kelių transporto veiklos informacija pandemijos metu įvairiose šalyse galite rasti anglų kalba kasdien atnaujinamoje Asociacijos tinklalapio skiltyje Korona virusas. Gaunant daug klausimų dėl atskirų valstybių, šiuo atveju Vokietijos, vadovaujantis paskutiniais birželio 12 d. atnaujinimais, teikiame detalią informaciją apie Vokietijoje taikomus laikinus eismo apribojimų sustabdymus bei vairavimo ir poilsio režimo išimtis dėl COVID-19.

 

Vokietijos kontrolės institucija BAG skelbia Vokietijos COVID-19 leidžiančių nukrypti nuostatų, susijusių su kelių transportu, sąrašą. Šiame puslapyje spustelėkite nuorodą „Straßengüterverkehrsrechtliche Ausnahmen aufgrund Covid-19“, kad galėtumėte atidaryti naujausią PDF sąrašo versiją. Aktualiausias turinys:

  •  Gegužės 28 d. Vokietijos vyriausybė informavo, kad nesant įtikinamų priežasčių, pateisinančių tolesnį lengvatų taikymą, vairavimo ir poilsio laiko taisyklių netaikymas po gegužės 31 d. nebus atnaujintas ir Reglamentas (EB) 561/2006 bus pilnai taikomas nuo birželio 1 d. 00:00.
  • Federalinė Vokietijos vyriausybė paprašė žemių sustabdyti sunkvežimių judėjimo savaitgaliais ir švenčių dienomis draudimą, kad būtų palengvinta padėtis krizės metu. Vokietijos kontrolės institucija BAG teikia naujausios informacijos įvairiuose regionuose apžvalgą. Spustelėkite nuorodą pavadinimu „Straßengüterverkehrsrechtliche Ausnahmen aufgrund Covid-19“ ir skaitykite gauto PDF dokumento 4 skyrių. „Straßenverkehrsrecht – Sonn- und Feiertagsfahrverbote“. Atkreipkite dėmesį, kad draudimo sustabdymas Saksonijoje ir Berlyne nustojo galioti gegužės 31 d. ir nuo birželio 1 d. nebus pratęstas.
  • Gegužės 19 d. Vokietijos federalinė transporto ministerija rekomendavo regionų vyriausybėms sustabdyti papildomus Vokietijos vasaros apribojimus, taikomus specialioms greitkelių atkarpoms, šeštadieniais nuo liepos 1 d. iki rugpjūčio 31 d., nuo 7:00 iki 20:00. Tačiau kol kas regioninės vyriausybės šios rekomendacijos dar neįgyvendino. Šiaurės Reino-Vestfalijos, Saksonijos-Anhalto ir Niedersachseno valstijos jau suteikė tokią išimtį. Tikimasi, kad tinkama laiku bus paskelbta išsami informacija apie įgyvendinimą.
Plačiau
2020 birželio 15 Nuo birželio 17 d. Migracijos departamente – įprasta klientų aptarnavimo tvarka

Migracijos departamentas informuoja, kad birželio 17 d. pasibaigus paskelbtam karantinui netenka galios visos klientų aptarnavimo išimtys, taikytos per karantiną. Klientai bus aptarnaujami iki karantino galiojusia tvarka:

  • Užsieniečiai tolimųjų reisų vairuotojai dėl leidimų laikinai gyventi išdavimo turės kreiptis asmeniškai. Nuo birželio 17 d. netenka galios Leidimų laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje išdavimo užsieniečiams karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje laikotarpiu tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2020 m. kovo 19 d. įsakymu Nr. 1V-238 „Dėl Leidimų laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje išdavimo užsieniečiams karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje laikotarpiu tvarkos aprašo patvirtinimo“.
  • Pagamintus dokumentus užsieniečiai privalės atsiimti asmeniškai, išskyrus šiuos atvejus:
    • Lietuvoje teisėtai esančio užsieniečio, kuris yra deklaravęs gyvenamąją vietą Lietuvos Respublikoje ir asmeniškai negali atvykti į Migracijos departamentą, leidimą laikinai gyventi gali paimti užsieniečio advokatas arba užsieniečio įgaliotas asmuo, pateikęs ir galiojantį užsieniečio kelionės dokumentą;
    • užsieniečio, kuris yra deklaravęs gyvenamąją vietą Lietuvos Respublikoje ir pateikęs prašymą išduoti arba pakeisti leidimą laikinai gyventi darbo pagrindu, leidimą laikinai gyventi gali paimti šį užsienietį įdarbinęs arba jį įdarbinti įsipareigojantis darbdavys, priimančioji įmonė ar Lietuvos mokslo ir studijų institucija;
    • neveiksnaus užsieniečio leidimą laikinai gyventi paima jo globėjas ar kitas teisėtas atstovas;
    • nepilnamečio iki 16 metų, neturinčio visiško civilinio veiksnumo, leidimą laikinai gyventi paima vienas iš tėvų arba globėjas (rūpintojas) ar kitas teisėtas atstovas.

Užsieniečiai, kurių teisėto buvimo Lietuvoje laikotarpis baigėsi paskelbto Lietuvos teritorijoje karantino metu ir kurie ne dėl savo kaltės negali išvykti iš Lietuvos, iki 2020 m. rugpjūčio 17 d. 24:00 val. leidimą laikinai gyventi gali atsiimti ir neteisėtai būdami.

Plačiau
2020 birželio 11 Lenkija: atidaromos sienos

Kaip informavo Lenkijos asociacija ZMPD, nuo birželio 13 d. atidaromos Lenkijos sienos ES piliečiams. O nuo birželio 16 d. atnaujinami tarptautiniai skrydžiai.

Tai reiškia, kad ES piliečiai galės laisvai įvažiuoti ir keliauti Lenkijos teritorijoje, įvažiavus nereikės karantinuotis.

 

Plačiau
2020 birželio 11 Tadžikistanas: naujos taisyklės pervežimams pandemijos metu

Birželio 9 d. Tadžikistano Transporto ministerija pakeitė taisykles vykdant krovinių pervežimą koronaviruso pandemijos metu.

Pagrindiniai pakeitimai:

  • Vairuotojui pateikus įrodymus, kad jo koronaviruso tyrimo rezultatas neigiamas, vairuotojui ir transporto priemonei leidžiama būti Tadžikistane iki 5 dienų;
  • Neturint tokių įrodymų, pasienyje vairuotojas bus patikrintas kompetentingos institucijos. Kol bus gautas testo rezultatas, vairuotojas bus karantine, kol bus žinomi tyrimo rezultatai. Jeigu rezultatas bus neigiamas, vairuotojui bus leista patekti į šalį ir nuvykti iki paskirties vietos;
  • Transporto priemonės gabenančios humanitarinės pagalbos įrangą, remiantis lydinčiais dokumentais, atleidžiamos nuo terminalo paslaugų apmokėjimo.

 Taisyklės (neoficialus vertimas rusų kalba) čia.

Plačiau
2020 birželio 09 Jungtinėje Karalystėje sušvelninti karantino reikalavimai užsienio vairuotojams

Nuo birželio 8 d. Jungtinėje Karalystėje galioja nauja tvarka:

- Krovininių transporto priemonių vairuotojams ir autobusų vairuotojams nebus taikomas naujai priimtas 14 dienų saviizoliacijos reikalavimas, kuris bus taikomas daugumai atvykstančių į Jungtinę Karalystę. Tačiau vairuotojai turės įrodyti, kad jų kelionės į Jungtinę Karalystę yra jų darbo dalis. Tai galima padaryti keliais būdais, pavyzdžiui, pateikiant darbdavio laišką, važtaraštį ar Bendrijos licencijos kopiją. Jungtinės Karalystės valdžios institucijos pateikė orientacinį darbdavio laiško pavyzdį, tačiau būtent šio šablono naudojimas nėra privalomas.

- Nepaisant to, kad vairuotojai yra atleidžiami nuo saviizoliacijos, vairuotojai turi užpildyti elektroninę formą (https://www.gov.uk/provide-journey-contact-details-before-travel-uk), nurodydami savo kontaktinę ir kelionės informaciją. Pareigūnai patvirtino, kad laukelio „adresas“ pildymas nebus privalomas. Vairuotojai šią formą turi užpildyti ne vėliau kaip prieš 48 valandas ir atvykę į Jungtinės Karalystės pasienį turės parodyti arba skaitmeninę, arba spausdintą formos versiją.

Oficialias rekomendacijas galite rasti čia.

Plačiau
2020 birželio 05 Turkmėnija: nauja informacija

Birželio 3 d. Turkmėnijos atstovybė prie Jungtinių Tautų patvirtino, kad iki birželio 20 d. visos krovinių operacijos vykdomos pasienyje, su galimybe pratęsti šį terminą.

Visi į Turkmėniją atvykstantys asmenys, tiek Turkmėnijos piliečiai, tiek užsienio piliečiai, privalo turėti medicininę pažymą, patvirtinančią neigiamą COVID-19 tyrimą, išduotą jų gyvenamosios šalies kompetentingos sveikatos institucijos ne vėliau kaip likus 72 val. iki keliones pradžios.

 

 

Plačiau
2020 birželio 04 Krizė koreguoja mokesčius: Čekijos valdžia atideda mokesčius ir rinkliavas už šalies kelius, jų pavyzdžiu seka ir „DKV“

Reaguodama į COVID-19 pandemiją, Čekijos Vyriausybė šią savaitė paskelbė pristabdanti praeitų metų pabaigoje pradėjusią veikti naują mokesčių ir rinkliavų už kelius sistemą – dėl patiriamų finansinių sunkumų tarptautinių pervežimų įmonėms leidžiama atidėti rinkliavos mokėjimą iki 90 d.

Mobilumo paslaugas tarptautinio pervežimo įmonėms teikianti „DKV“ patvirtina, jog analogišką lengvatą pritaikys ir savo klientams. Įmonė laikosi pozicijos, jog šiuo kriziniu laikotarpiu solidarumas ir mobilizuota pagalba verslui yra itin svarbi ir reikalinga.

„DKV Euro Service Baltikum“ vadovas Artūras Michejenko teigia, jog toks Čekijos valdžios žingsnis yra sveikintinas. Didžioji dalis Europos šalių reisų tarp Rytų ir vakarų eina būtent per Čekiją.

„Naujoji mokesčių ir rinkliavų už kelius sistema Čekijos Respublikoje įsigaliojo praeitų metų gruodį ir mūsų klientai sklandžiai prie jos perėjo. Tačiau dabartinė pandemijos situacija kelia įmonėms naujų finansinių iššūkių, tad solidarizuodamiesi su Čekijos valdžios sprendimu šią paslaugą užsisakiusiems savo klientams mes taip pat suteikiame 90 d. mokesčio atidėjimo terminą“, – sako A. Michejenko.

Pagal naują sistemą, Čekijos Respublikos teritoriją kertantys sunkvežimiai iki gruodžio 1 d. senuosius „Kapsch“ operatoriaus aparatus turėjo pasikeisti į „CzechToll“ ir „SkyToll“ konsorciumo palydoviniu ryšiu grįstus kelių mokesčių aparatus. Nuo šių metų Čekijoje sunkvežimiams apmokestinti visi valstybiniai keliai, tikėtina, kad netolimoje ateityje mokesčiai bus įvesti ir už kitus kelius.

A.Michejenko primena, jog pagal priimtą Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą dėl elektroninių kelių rinkliavos sistemų sąveikumo ne vėliau kaip iki 2021 m. spalio 19 d. ES šalys narės turės perkelti direktyvos reikalavimus į savo teisinę bazę.

Daugiau informacijos:

Artūras Michejenko, “DKV Euro Service Baltikum” vadovas
Arturas.Michejenko@dkv-euroservice.com
+370 614 11007

Plačiau
2020 birželio 03 IRU – apie nuotolinius mokymus po koronaviruso pandemijos

Tarptautinės kelių transporto sąjunga (IRU)  interneto seminare svarstė, kaip po COVID-19 pandemijos bus organizuojami įvairūs reikalingi mokymai.

Nemokamame seminare „E-Mokymosi ateitis kelių transporte po COVID-19“ buvo konstatuota, kad COVID-19 pandemijos metu drastiškai sumažėjo mokymų, didžioji dalis vairuotojų mokymų organizatorių savo veiklos apimtis balandį-gegužę sumažino 75-100 proc. Susiklosčius tokiai situacijai yra natūraliai ieškomos mokymų alternatyvos, o nuotolinis mokymasis tampa būtinybe.

Seminaro dalyviams buvo pateikti skaičiai, kad kai kuriose šalyse 95 kodo mokymų apimtys susitraukė 50-75 proc., o ADR mokymų – net iki 100 proc. Kaip pavyzdys buvo pateikta Belgija, kurioje nuo kovo mėn. vidurio iki dabar visai nebuvo organizuota jokių mokymų, tačiau ir iki pandemijos buvo sėkmingai taikomas nuotolinis mokymas.

Seminaro lektoriai konstatavo, jog pandemijos poveikis verslui yra milžiniškas tiek ekonomine, tiek ir verslo valdymo prasme, o poveikio mastą kol kas yra per sunku vertinti. Atsižvelgiant į tai, suprantama, kad mokymai šiuo metu nėra pats svarbiausias verslo poreikis.

Nuotolinio mokymo instrumentai yra įvairūs, labai aktualu tai, kad nuotoliniai mokymai būtų prieinami bet kuriuo metu. Stebėsena bei egzaminavimo kontrolė taip pat gali būti užtikrinama per nuotolį.

Seminare buvo aptarta situacija, kad didžioji dalis vežėjų nežino, kada darbų apimtys grįš į prieškrizinį lygį. Dalis vežėjų viliasi, kad užsakymų apimtys atsistatys rudenį. Įvertinus prarandamas pajamas labai aktualu, kad nuotolinis mokymasis gali padėti taupyti kaštus vežėjams, nes vairuotojams nereikalinga fiziškai atvykti į mokymų vietą. Negana to, nuotolinis mokymas psichologiškai priimtinesnis tiems, kurie jaučiasi silpnesni ir bendrų užsiėmimų metu klasėse varžosi kitų studijuojančių.  Seminare buvo kalbama apie nuotolinių mokymų praktinės naudos pristatymą vežėjams.

IRU ir toliau organizuoja nemokamus seminarus.

Numatomų sekančių vebinarų datos, laikai ir temos:

2020-06-03 d. 15:00 -17:00 val. „Krizės suvaldymas“

Seminarą ves Andrejus Smoliar, Baltarusijos INTERTRANSAVTO direktorių tarybos pirmininkas.

Tai pirmasis iš 5 seminarų ciklo (dabar kiekvieną trečiadienį penkias savaites iš eilės nuo 15:00 val.), skirtų krizės suvaldymo klausimams spręsti (IRU pranešimas su anonsu pridedamas prie šio laiško).

Bus kalbama apie:

-        Rinkų analizę ir vystymosi gaires;

-        Verslo planų, suplanuotų iki COVID-19, nesėkmę;

-        Valdymo modelių įvairovę;

-        Darbuotojų veiklos modelius.

 

Seminarai nemokami, vyks rusų kalba.

Plačiau
2020 birželio 02 Vidutinėms ir didelėms įmonėms numatyta parama

Europos Komisija patvirtino Lietuvos planus įsteigti fondą, kurio tikslinis dydis būtų iki 1 mlrd. EUR ir kuris, naudodamas skolos ir nuosavo kapitalo priemones, investuotų į Lietuvoje veikiančias vidutines ir dideles įmones, nukentėjusias nuo koronaviruso protrūkio.

Schema patvirtinta pagal 2020 m. kovo 19 d. Komisijos priimtą laikinąją valstybės pagalbos sistemą su pakeitimais, padarytais 2020 m. balandžio 3 d. ir gegužės 8 d.

Platesnė informacija čia:

„Linava“ viliasi, kad ši priemonė bus sklandžiai įgyvendinta, o numatyti kriterijai atitiks Lietuvos įmonių situaciją. Asociacija tikisi, kad parama pasieks ir transporto bei logistikos sektorių, nes jis itin svarbus užtikrinant valstybės viešųjų finansų tvarumą.

Plačiau
2020 birželio 01 ATNAUJINTA ŽEMĖLAPIAIS Baltarusija: naujas maitinimo ir poilsio vietų sąrašas

Kaip informavo Baltarusijos asociacija BAMAP, nuo gegužės 30 d. vairuotojams, važiuojantiems tranzitu per Baltarusijos Respublikos teritoriją, buvo paskirtos apie 40 papildomų vairuotojų poilsio ir maitinimo bei degalų užpylimo vietų.

Visų vairuotojų poilsio ir maitinimo bei degalų užpylimo vietų sąrašas.

Čia galima rasti žemėlapius RUSŲ ir ANGLŲ kalbomis

Plačiau
2020 gegužės 29 Dėl apsilankymo Migracijos departamente saviizoliacijos metu

Primename, kad nuo birželio 1 d. įsigalioja naujos saviizoliacijos vairuotojams taisyklės – ekipažų ir įgulų nariams, kurie dirba tarptautinius komercinius vežimus vykdančiose Lietuvos įmonėse ar vykdo tarptautinius komercinius vežimus visų rūšių transporto priemonėmis, izoliacija privaloma nuo atvykimo į Lietuvos Respubliką iki išvykimo iš jos teritorijos dienos, bet ne ilgiau kaip 14 dienų, išskyrus tuos atvejus, kai grįžtama iš valstybės (-ių), kurioje (-iose) sergamumas COVID-19 liga (koronaviruso infekcija) per pastarąsias 14 kalendorinių dienų neviršijo 25 atvejų 100 tūkst. gyventojų. Tokių valstybių sąrašą nustatys ir kiekvieną pirmadienį skelbs valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovas.

Vairuotojams, grįžtantiems iš šalių, kurios nėra įtrauktos į išimčių sąrašą ir norintiems apsilankyti valstybinėse įstaigose, tokiose kaip Migracijos departamentas, galima gauti NVSC leidimą palikti izoliacijos vietą. Ši tvarka galioja tik užsienio piliečiams, atvykusiems į Lietuvos Respubliką darbo, verslo ar studijų reikalais, kuriems privaloma 14 dienų izoliacija, leidimas nuvykti į darbo, studijų ar kitą, verslo reikalams tvarkyti būtiną vietą.

Prašymą dėl leidimo išdavimo on-line režimu galima pildyti čia.

Prašyme nurodoma užsieniečio vardas pavardė, prašymo pagrindą reikia nurodyti – nuvykti į darbo, studijų ar kitą, verslo reikalams tvarkyti būtiną vietą, darbdavio įmonės pavadinimas, izoliacijos adresas ir apskritis (Lietuvoje), kontaktiniai duomenys, adresas, kuriuo norima išvykti (privaloma nurodyti ne tik įstaigos adresą, bet ir pilną pavadinimą, pvz., Migracijos departamentas prie LR VRM) ir kitus duomenis.

Didžiuosiuose miestuose didelis besikreipiančių skaičius, tad rekomenduojama prašymą pateikti kuo ankščiau iki numatytos vizito datos migracijos skyriuje. Paprastai leidimas išduodamas per porą dienų, tačiau gali užtrukti ir ilgiau. Leidimas išsiunčiamas nurodytu elektroniniu paštu.

Atvykus į Migracijos departamentą paslaugai gauti, NVSC leidimą palikti izoliacijos vietą  privaloma turėti su savimi.

Plačiau
2020 gegužės 29 „Linavos“ konsultacijos – apie „Invegos“ teikiamą paramą

Gegužės 29 d11 val„Linavos“ konsultacijoje internetu gyvai  dalyvavo „Invegos“ generalinio direktoriaus pavaduotoja Inga Beiliūnienė, kuri pristatė nuo pandemijos nukentėjusiam verslui teikiamą finansinę paramą.

Konsultacijos vaizdo įrašą  galima peržiūrėti čia.

Su visu „Invegos“ pristatymu galima susipažinti čia:  

Plačiau
2020 gegužės 28 Baltarusija: navigaciniai įrenginiai (plombos)

Baltarusijos vežėjų asociacija BAMAP informavo, kad gegužės 25 d. Baltarusijos Ministrų Taryba priėmė nutarimą Nr. 311 „Dėl navigacinių įrenginių (plombų) naudojimo“. Nutarimas įsigalios birželio 7 d. ir jame nurodoma, kad vežėjų transporto priemonės, kurių vairuotojai yra pažeidę nustatytą maršrutą, reikalavimus dėl stovėjimo nustatytose aikštelėse ar vykimo tranzitu per Baltarusiją teritoriją nustatytus terminus,  privalės važiuoti su navigaciniais įrenginiais (plombomis), siekiant užtikrinti plombuotų transporto priemonių stebėjimą.

Šios nuostatos netaikomos, jei atsiranda stebėjimo sistemos gedimas dėl techninių trikdžių arba ryšio pažeidimų, arba vykdant prekių gabenimą su muitinės palyda pagal muitinio tranzito procedūrą.

Navigacinių plombų uždėjimas bus vykdomas įvažiavus į Baltarusijos teritoriją ir nuimamos išvažiuojant iš Baltarusijos. Plombas uždėti/nuimti galės muitinės pareigūnai, arba nacionalinis operatorius (ODO „Belneftegaz“) arba asmenys turintys įgaliojimą atlikti tokius veiksmus.

Transporto priemonės su navigaciniais įrenginiais gali važiuoti tik respublikiniais Baltarusijos keliais. Žemėlapis rusų kalba (čia) ir anglų kalba (čia).

Taip pat yra nurodytas Baltarusijos-Rusijos pasienio punktų sąrašas, kur bus vykdomas navigacinių įrenginių (plombų) uždėjimas/nuėmimas:

Ezerišče – Lobok,

Liozno – Rudnia,

Redki – Krasnoe,

Zvenčiatka – Poniatovka,

Selišče – Krasnyj Kamen,

ir visuose pasienio punktuose su Europos Sąjunga, kur leidžiamas sienos kirtimas.

Nutarime nurodytas tarifas už objektų plombavimą, vienos paslaugos kaina bus 3 baziniai vienetai (šiai dienai 1 bazinis vienetas = 27 BY rubliai), įskaitant pridėtinės vertės mokestį.

Nutarimas priimtas siekiant užtikrinti navigacinių prietaisų (plombų) naudojimą Baltarusijos teritorijoje, taip pat imtis papildomų priemonių, užkertant kelią infekcijos plitimui, kurią sukelia koronavirusas COVID-19.

Šis dokumentas galios iki rugsėjo 30 d.

Nutarimas originalo kalba čia.

Plačiau
2020 gegužės 27 Vairuotojams sušvelninti izoliacijos reikalavimai

Vyriausybė gegužės 27 dieną priėmė nutarimo pakeitimus, kuriais nuo 2020 m. birželio 1 d. bus švelninami saviizoliacijos reikalavimai  vairuotojams.

Priimtame nutarime rašoma, kad ekipažų ir įgulų nariams, kurie dirba tarptautinius komercinius vežimus vykdančiose Lietuvos įmonėse ar vykdo tarptautinius komercinius vežimus visų rūšių transporto priemonėmis, izoliacija privaloma nuo atvykimo į Lietuvos Respubliką iki išvykimo iš jos teritorijos dienos, bet ne ilgiau kaip 14 dienų, išskyrus tuos atvejus, kai grįžtama iš valstybės (-ių), kurioje (-iose) sergamumas COVID-19 liga (koronaviruso infekcija) per pastarąsias 14 kalendorinių dienų neviršijo 25 atvejų 100 tūkst. gyventojų. Tokių valstybių sąrašą nustatys ir kiekvieną pirmadienį skelbs valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovas.

Atsižvelgiant į dabartinę situaciją, tikėtina, kad sąrašą sudarys dauguma Europos Sąjungos valstybių.

Plačiau
2020 gegužės 22 VMI informacija apie subsidijas mikroįmonėms

Primename, kad keleivių ir krovinių vežėjai gali pasinaudoti ekonomikos skatinimo ir koronaviruso (COVID-19) plitimo sukeltų pasekmių mažinimo priemone „Subsidijos mikroįmonėms“, kurios įgyvendinime dalyvauja Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) ir kitos valstybės institucijos.

Pagal šią priemonę remiama veikla – mikroįmonės veiklos skatinimas, skiriant negražinamąja subsidiją apyvartinėms lėšoms, kurį apskaičiuojama pagal mikroįmonės 2019 m. sumokėtą gyventojų pajamų mokesčio (GPM) sumą.

VMI vertina mikroįmones dėl atitikties nustatytiems kriterijams, sudaro potencialių pareiškėjų sąrašą ir asmeniškai per autorizuotų elektroninių paslaugų sistemą Mano VMI kviečia atrinktas mikroįmones teikti paraiškas subsidijai gauti. Kvietime pateikiama nuoroda į subsidijos paraiškos formą ir kur bei kaip pateikti paraišką subsidijai gauti.

Pagrindiniai atrankos kriterijai:

pareiškėjas yra mikroįmonė, ir potencialių pareiškėjų sąrašo sudarymo pirmą mėnesio dieną (š. m. gegužės 1 d.) pas pareiškėją dirbo ne mažiau kaip 1 ir ne daugiau kaip 9 darbuotojai;

pareiškėjas yra nukentėjusi nuo koronoviruso (COVID-19) įmonė, t. y. mikroįmonė, kuri yra įtraukta į VMI sudaromus mokesčių mokėtojų, nukentėjusių nuo koronoviruso (COVID-19), sąrašus (juridiniai asmenys, kuriems be pateikto prašymo VMI taikomos mokestinės pagalbos priemonės dėl koronoviruso (COVID-19) (pasitikrinti galima čia), ir juridiniai asmenys, kuriems pagal pateiktą prašymą VMI taikomos mokestinės pagalbos priemonės dėl koronoviruso (COVID-19) (atnaujinamas sąrašas skelbiamas čia:);

– pareiškėjas 2019 m. yra sumokėjęs visą gyventojų pajamų mokesčio sumą (GPM) į valstybės ir savivaldybės biudžetus;

– pareiškėjas nėra įgijęs bankrutuojančios, bankrutavusios, restruktūrizuojamos, reorganizuojamos, dalyvaujančios reorganizavime, pertvarkomos, dalyvaujančios atskyrime, likviduojamos įmonės statuso.

Plačiau apie pagalbos priemonę „Subsidijos mikroįmonėms“ galima pasiskaityti VMI informaciniame pranešime:

Su Vyriausybės patvirtintu pagalbos priemonės „Subsidijos mikroįmonėms“ paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašu galima susipažinti čia:

Asociacija „Linava“ kreipėsi į VMI ir gavo papildomą išaiškinimą kaip vežėjai gali pasinaudoti pagalbos priemone „Subsidijos mikroįmonėms“. Su visu VMI išaiškinimu galima susipažinti čia. Taip pat susijusi informacija buvo pristatyta vežėjams asociacijos „Linava“ konsultacijoje internetu gyvai, kurioje dalyvavo VMI atstovai (laidos įrašą galima pažiūrėti čia: https://www.youtube.com/watch?v=AcKeAWvwX_M).

 Atkreipiame vežėjų dėmesį, kad mikroįmonė, neįtraukta į VMI sudarytą nukentėjusių nuo COVID-19 įmonių sąrašus, subsidijų gauti negalės. Verslininkai (nepriklausomai nuo vykdomos ekonominės veiklos rūšies), neradę savęs minėtuose sąrašuose, tačiau taip pat patyrę neigiamas pasekmes dėl COVID-19 ir pageidauja gauti subsidiją mikroįmonėms, gali per Mano VMI (skiltyje Paslaugos > Užsakyti Paslaugą > Paklausimai) arba el. paštu vmi@vmi.lt pateikti supaprastintą prašymo formą taikyti pagalbos priemones (pageidautina naudoti supaprastintą prašymo formą, kurią galima rasti čia: https://www.vmi.lt/cms/documents/10162/8016055/Moketojo_prasymas_del_COVID-19/bedb35b2-3350-41e4-99e1-f4c55006b5d2).

Pagal VMI išaiškinimą, tuo atveju, jei mikroįmonė patyrė neigiamą COVID-19 poveikį, tačiau gali sumokėti mokesčius laiku ir mokestinės pagalbos priemonių jai nereikia, tačiau į sąrašą nori būti įtraukta dėl galimybės gauti subsidiją mikroįmonėms, supaprastintoje prašymo formoje turi nurodyti / pažymėti tik kokį neigiamą poveikį įmonė patyrė, t. y. užpildyti prašymo dalį
„Patvirtinu, kad neigiamą poveikį patyrėme dėl…“.
(Atitinkamai, jeigu pageidaujama pasinaudoti ir kitomis mokestinės pagalbos priemonėmis (pvz., sudaryti mokestinės paskolos sutartį, atleisti nuo delspinigių ir kt.), būtina užpildyti visas reikiamas prašymo dalis.)

Pažymėtina, kad mokesčių administratorius gali nagrinėti prašymą ir priimti sprendimą skubos tvarka per 5 darbo dienas, neskubos tvarka – per 20 darbo dienų, todėl raginame vežėjus, pageidaujančius pasinaudoti priemone „Subsidijos mikroįmonėms“, nedelsti.

 

Plačiau
2020 gegužės 22 Italija: panaikinti kai kurie reikalavimai

Italijos vežėjų asociacija CONFETRA informavo, kad gegužės 21 d. Susisiekimo ministerija pateikė išaiškinimą apie tai, kad į Italiją įvažiuojantiems užsienio šalių vairuotojams nebetaikomos šios nuostatos:

-         maksimalus 72 valandų buvimo ribojimas šalyje, jei transporto operacija baigiasi Italijoje.

-        maksimalus 24 valandų buvimo ribojimas  šalyje, vežant tranzitu per Italiją.

-        prievolė apie atvykimą į šalį pranešti vietinėms sveikatos priežiūros įstaigoms.

Užsienio vairuotojai, dirbantys Italijoje, iki birželio 2 d. vis dar privalo turėti laisvos formos deklaraciją, patvirtinančią jų darbo santykius ir kad šiuo metu jie dirba vairuotojais.

Jau pranešėme, kad iki gegužės 18 d. taikytas reikalavimas turėti deklaraciją, užpildytą pagal nustatytą formą – nebetaikomas.

Plačiau
2020 gegužės 21 „Linavos“ konsultacijos – gyvai internetu 05.22

Antroje „Linavos“ konsultacijoje internetu gyvai – Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) informacija apie taikomas mokestines pagalbos priemones dėl COVID-19.

Penktadienį, gegužės 22 d.. 11 val. vyks antroji gyva konsultacija. Jos metu VMI specialistai pristatys priemones, kurios šiuo metu taikomos.

Transliaciją tiesiogiai nuo 11 val. galima stebėti čia. Ten pat po transliacijos bus galima pažiūrėti vaizdo įrašą.

Jei turite klausimų pranešėjams, rašykite el.paštu ineta.stravinskaite@linava.lt arba užduokite juos tiesioginės transliacijos metu rašydami komentarus pokalbių lange.

Planuojama, kad tokios laidos vyks kiekvieną savaitę. Pagal galimybę apie jas bus pranešama iš anksto, siunčiant nuorodą ir paskelbiant temą. Kadangi pirmosios laidos yra išbandymas tiek techniniu požiūriu, tiek „Linavos“ konsultantams, laukiame Jūsų pasiūlymų nurodytu el.paštu.

Plačiau
2020 gegužės 21 Ekonomikos krytį išgyvenantys krovinių vežėjai kitąmet tikisi grįžti į augimo kelią

Lietuvos krovinių vežimo automobiliais sektoriaus produkcija šiais metais susitrauks daugiau kaip 800 mln. eurų, arba 1,9 proc. BVP. Jeigu transporto sektoriui, klostantis palankiam scenarijui, pavyks atlaikyti krizės iššūkius, jau kitąmet tikimasi solidaus augimo, kuris prisidės prie Lietuvos ekonomikos atsigavimo.

Tokias ekonomikos raidos prognozes pateikia Baltic Institute for Research and Development (BIRD). Instituto atliktame tyrime analizuojami įvairūs scenarijai, kokį poveikį Lietuvos tarptautiniam krovinių vežimo automobiliais sektoriui turės COVID-19 pandemija.

Trys scenarijai

Dėl pandemijos stojanti pasaulio ekonomika itin skaudžiai palietė tarptautinių krovinių vežimo automobiliais sektorių. BIRD skaičiavimais, optimistinio scenarijaus atveju, Lietuvos transporto įmonių pajamų mažėjimas šiais metais sieks 633 mln. eurų (1,3 proc. BVP). Labiausiai tikėtino scenarijaus atveju mažėjimas sieks 829 mln. eurų (1,9 proc. BVP). Didžiausias bendrosios produkcijos mažėjimas prognozuojamas pasireiškus trečiajam, blogiausiam, scenarijui, kurio atveju bendroji sektoriaus produkcija sumažėtų 1,12 mlrd. eurų (2,7 proc. BVP).

„Krovinių pervežimo apimtys labai jautrios bendrai ekonominei situacijai. COVID-19 akivaizdoje tarptautiniai krovinių pervežimai tapo labai svarbiu išgyvenimo faktoriumi gabenant medicinines prekes, maisto produktus, būtinąją įrangą. Tačiau šie kroviniai nekompensavo praradimų, kurie atsirado dėl masiškai stojusių gamyklų bei uždaryto paslaugų sektoriaus – pagrindinių krovinių pervežimo paslaugų pirkėjų, tad vežėjai patiria itin didelius išbandymus“, – sako tyrimui vadovavusi BIRD direktorė Eglė Stonkutė.

Bankrotų rizika

Skaičiavimai taip pat atlikti remiantis Tarptautinio valiutos fondo ir LR Vyriausybės prognozėmis, pagal kurias optimistiniu atveju Lietuvos ekonomika 2020 metais trauksis 2,8 proc., mažiau palankiu atveju – 7,3 proc. Lietuvos krovinių vežimo automobiliais sektoriaus bendroji produkcija atitinkamai mažėtų 9 proc. ir 17 proc.

„Šioje situacijoje būtina atkreipti dėmesį ne tik į ekonominį, bet ir į socialinį aspektą. Krovinių vežimo sektorius – antras pagal dydį Lietuvoje pagal darbuotojų skaičių. Net 80 proc. sektoriaus įmonių yra smulkios, turinčios iki 9 darbuotojų ir aukštą bankroto riziką, tad vargiai pajėgsiančios atlaikyti problemas be pagalbos iš šalies“, – sako E. Stonkutė.

Tyrimo metu nustatyta, kad net optimistinio scenarijaus atveju, mažiausių krovinių vežimo automobiliais įmonių pagrindiniai finansiniai rodikliai taps neigiami. Labiausiai tikėtino scenarijaus atveju net iki 94 proc. visų sektoriaus įmonių galėtų patirti bankroto riziką, o pesimistinio scenarijaus atveju net 98 proc. krovinių vežimo automobiliais sektoriaus įmonių patirtų didesnės ar mažesnės apimties bankroto riziką. Atitinkamai su darbo vietos praradimo grėsme susidurtų nuo 43 tūkst. iki daugiau kaip 48 tūkst. darbuotojų.

„Šis matematinis modelis atspindi situaciją, į kurią neįtraukta valstybės parama, kuri galėtų gerokai padėti sutrumpinti galimą sektoriaus nuosmukį. Kaip veiksmingiausios paramos formos gali būti darbuotojų darbo užmokesčio kompensacijos, garantijos paskoloms bei specifiniai transporto sektoriui pritaikyti paramos modeliai“, – pažymi E. Stonkutė.

Iš nuosmukio – į dviženklį augimą

Pasak nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ sekretoriaus transporto politikai Tomo Garuolio, valstybinės paramos formų krovinių vežimo automobiliais įmonėms yra, tačiau jos nėra pakankamos. Pavyzdžiui, specifinių paramos priemonių, skirtų finansuoti naujas investicijas ekonomikos nuosmukio laikotarpiu, persiorientuojant į naujus segmentus ir rinkas – nėra iš viso.

„Remiantis 2009 metų ekonominės krizės patirtimi, yra rimtų prielaidų tvirtinti, kad padėjus išgyventi transporto įmonėms, Lietuvos krovinių vežimo automobiliais sektorius per metus gali pakisti iš esmės: jei išorinės rinkos bus atidarytos – iš dviženklio nuosmukio peršokti į dviženklį augimą, kaip tai įvyko minėtos krizės metu prieš dešimtmetį“, – sako T. Garuolis.

Ekspertai pabrėžia, kad COVID-19 pandemijos sukelta ekonominė krizė yra kitokia nei 2009 metais, tačiau šiuo metu inercinis transporto sektoriaus augimo užtaisas nėra sugriautas. Skubiai nukreipus į jį reikšmingą finansinę paramą, tai leistų sektoriui gana greitai grįžti į eksporto paslaugų rinkas užsienyje.

T. Garuolio teigimu, Lietuvos tarptautinių krovinių vežimo automobiliais sektorius yra gerokai praaugęs Lietuvos produktų gamybą ir eksportą. Šalies produktų prekybos struktūra ir pirmo būtinumo prekių dominavimas leidžia tarptautinio transporto ir logistikos sektoriui palaikyti dalinį stabilumą krizės laikotarpiu.

„Tačiau pandemijos sukelta ekonomikos krizė diktuoja poreikį keisti pervežamų krovinių struktūrą ir geografiją. Mažėjant ar net išnykstant kai kurių krovinių vežimo paslaugų poreikiui Vakarų Europoje, Rytų regiono kryptis, kartu su tiesiogine geležinkelio jungtimi tarp Lietuvos ir Kinijos, sudaro sąlygas Lietuvai užimti išskirtinę pagrindinio partnerio poziciją kuriant žemės transporto autostradą tarp Kinijos ir Vakarų Europos“, – sako T. Garuolis.

ES vyriausybėms: planuokite intervenciją į rinką

„Akivaizdu, kad prognozuotas V formos pasaulinės ekonomikos atsigavimas neįvyks. Nuvilnijus pirmai ligos bangai galimą staigesnį ekonomikos atsigavimą stabdys susiformavusi pasitikėjimo stoka, paslaugų sektoriaus pajamų praradimas, mažų ir vidutinių įmonių bankrotai, didesnis namų ūkių taupymas, susijęs su siekiu atstatyti karantino metu sumažėjusias santaupas. Tad būtina jau dabar daryti gilesnes analizes ir Europos Sąjungos šalių vyriausybėms dėlioti ekonomikos vystymosi ir intervencijos į rinką planus, atsižvelgiant į ilgalaikius scenarijus, ką pabandėme padaryti šiuo pirminio vertinimo tyrimu“, – apibendrina BIRD vadovė E. Stonkutė.

BIRD tyrimas dėl COVID-19 pandemijos galimo poveikio Lietuvos tarptautiniam krovinių vežimo automobiliais sektoriui atliktas remiantis 2008 metų krizės poveikio Lietuvos krovinių vežimo keliais sektoriui analize, Lietuvos transporto įmonių ekspertine apklausa, analizuojant reprezentatyvią Lietuvos krovinių vežimo automobiliais įmonių imtį bei kitais duomenimis. Tyrimas atliktas „Linava“ užsakymu.

Plačiau
2020 gegužės 20 Krovinių vežėjai jau gali kreiptis dėl lizingo palūkanų kompensavimo

Primename, kad smulkusis ir vidutinis verslas, vykdantys krovinių vežimo sausumos keliais veiklą ir turintis galiojančią paskolos sutartį, skirtą krovinių vežimo transporto priemonėms įsigyti  ir nuo 2020 m. kovo 16 d. iki 2020 m. gruodžio 31 d. pasirašė su finansų įstaiga susitarimą dėl paskolos mokėjimų atidėjimo, jau gali kreiptis dėl lizingo palūkanų kompensavimo.

Plačiau dėl sąlygų ir kompensacijų dydžio  https://invega.lt/lt/palukanu-kompensavimas/salygos/

Norint pasinaudoti priemone reikia pateikti paraišką „Invegai“ (https://invega.lt/lt/palukanu-kompensavimas/dokumentu-formos/ pasirenkant „100 proc. palūkanų kompensacija paskolos mokėjimo atidėjimo laikotarpiu įmonėms, vykdančioms krovinių vežimo sausumos keliais veiklą).

Paskolos sutartis turi būti sudaryta su finansų įstaiga, kuri yra pasirašiusi bendradarbiavimo sutartį su „Invega“ (finansų įstaigų sąrašas – https://invega.lt/lt/duk/dalinis-palukanu-kompensavimas/finansu-istaigu-sarasas/ ).

Paraiška vertinama ne ilgiau kaip 30 darbo dienų po tinkamai pateiktų dokumentų.

Plačiau
KLAUSK