LT EN RU
Naujienos
2020 gegužės 19 Koronaviruso (COVID-19) protrūkis – atnaujinta padėtis Italijoje

Gegužės 17 d. Italijos ministras pirmininkas paskelbė atnaujintas taisykles, galiojančias nuo gegužės 18 d.

  • Vairuotojams nėra taikomi jokie apribojimai, tai reiškia, kad nėra įpareigojimo pranešti apie atvykimą į Italijos vietines sveikatos priežiūros institucijas ir nebereikia pildyti šio dokumento
  • Kelių transporto ir logistikos sektoriaus protokolas, paskelbtas kovo 14 d., vis dar galioja ir bus taikomas iki birželio 14 d. (gegužės 17 d. taisyklių 14 priedas).
  • Iki birželio 2 d. krovininis transportas iš Sicilijos ir į ją gali būti vykdomas tik per Mesinos-Tremestieri uostą. Krovinių vežimo iš Sardinijos ar į ją taisyklės nekeičiamos.

Su visu taisyklių tekstu originalo kalba galite susipažinti paspaudę šią nuorodą

Plačiau
2020 gegužės 18 „Linavos“ konsultacijos – gyvai internetu

Atsižvelgiant į smarkiai išaugusį įvairios informacijos poreikį, „Linava“ pradeda organizuoti konsultacijas internetu gyvai. Taip tikimasi paspartinti informacijos sklaidą ir lanksčiau reaguoti į vežėjų poreikius.

Antradienį, gegužės 19 d. 11 val., vyks pirmoji gyva konsultacijų laida. „Linavos“ specialistai pristatys turimą informaciją apie karantiną Lietuvoje, taip pat Kazachstane įvedamą vizų režimą bei pateiks informaciją dėl kelių naudotojo mokesčio mokėjimo.

Laidos tiesioginę transliaciją gegužės 19 d. nuo 11 val. bus galima stebėti paspaudus šią nuorodą https://youtu.be/U4uGjjjD3eM. Po transliacijos ten pat galėsite rasti ir laidos įrašą. Įrašą bus galima žiūrėti Jums patogiu laiku.

Jei turite klausimų, rašykite el.paštu ineta.stravinskaite@linava.lt arba užduokite tiesioginės transliacijos metu rašydami komentarus pokalbių lange.

Planuojama, kad tokios laidos vyks kiekvieną savaitę. Pagal galimybę apie jas bus pranešama iš anksto, siunčiant nuorodą ir paskelbiant temą.

Kadangi pirmosios laidos yra išbandymas tiek „Linavos“ konsultantams, tiek technologijoms, laukiame Jūsų pasiūlymų ir pageidavimų nurodytu el.paštu arba pokalbio komentaruose skelbiamoje nuorodoje. Tikimės supratimo ir palaikymo.

 

Plačiau
2020 gegužės 17 Invega – apie pagalbą transporto sektoriaus įmonėms

Nacionalinės plėtros įstaigos „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA) pateikė išaiškinimą, kokia teikiama pagalba verslui gali naudotis transporto sektoriaus įmonės, taip pat ir vežėjai.

Anot išaiškinimo, tokia pagalba vežėjai gali naudotis tomis pačiomis sąlygomis, kaip ir daugelis kitų verslų. Svarbiausias šiam sektoriui taikomas apribojimas yra tas, jog krovinių vežimo transporto priemonių įsigijimas nėra remtinas pagal ES valstybės pagalbos reglamentavimą. Tačiau jeigu verslo finansavimo siekiama kitiems tikslams, pagalba pasinaudoti galima.

Visas „Invegos“ išaiškinimas pateikiamas čia: 

 

 

Plačiau
2020 gegužės 15 INVEGA – apie palūkanų kompensavimą

Gegužės 15 dieną „INVEGA“ pateikė informaciją apie palūkanų kompensavimą – kaip teigiama, jis dabar prieinamas platesniam nuo COVID-19 nukentėjusių įmonių ir verslininkų ratui.

INVEGA skelbia, kad patikslinus mokamų palūkanų kompensacijų sąlygas, ši priemonė tapo plačiau prieinama tiek įmonėms ir verslininkams, plėtojantiems savo veiklą ir siekiantiems gauti dalinę 95 proc. palūkanų kompensaciją iki 36 mėnesių laikotarpiu, tiek ir tiems, kuriems dėl COVID-19 protrūkio buvo atidėti paskolos ar lizingo mokėjimai, bet ne ilgiau kaip 6 mėn., kompensuojama 100 proc. sumokėtų įvairių tipų verslo paskolų palūkanų.

INVEGA vadovas Kęstutis Motiejūnas atkreipė dėmesį, kad palūkanų kompensacijomis, kurios bus finansuojamos valstybės biudžeto lėšomis, galima bus naudotis trimis atvejais: 1) kai kreipiasi verslai, nukentėję nuo COVID-19 protrūkio ir dėl to gavę paskolų ar lizingo mokėjimo atidėjimus, 2) kai kreipiasi įmonės, kurių pagrindinė veikla yra krovinių vežimas sausumos keliais, kurios už paskolos lėšas ar lizingo būdu įsigijo krovininių automobilių, ir gavo paskolų ar lizingo mokėjimų atidėjimus, 3) kai kreipiasi įprastu ritmu paskolų mokėjimus ar lizingo įmokas mokantys verslai.

Palūkanos, kompensuojamos 100 proc.

Siekiant paremti kuo daugiau nuo COVID-19 nukentėjusių verslų, buvo praplėstas galinčių pasinaudoti šia priemone ūkio sektorių ratas. Dėl palūkanų kompensacijų dabar gali kreiptis:

  1. smulkiojo ir vidutinio verslo (SVV) subjektai (labai mažos, mažos ir vidutinės įmonės bei verslininkai), nukentėję nuo COVID-19 protrūkio ir dėl to gavę paskolų ar lizingo mokėjimo atidėjimus. 100 proc. bus kompensuojamos palūkanos už paskolas nekilnojamojo turto vystymui (išskyrus kai paskola išduota verslininkui ir yra skirta gyvenamosios paskirties nekilnojamajam turtui pirkti, statyti ar jo būklei pagerinti), arba lengvųjų automobilių įsigijimui, tačiau tik tuo atveju, kai automobiliai tiesiogiai naudojami įmonės pagrindinėje veikloje (nuomojant automobilius, teikiant vairavimo mokymo paslaugas ir pan.).
  2. Kompensuojant palūkanas, paskolų sutarčių sudarymo terminas ir paskolų tipas (investicijoms, apyvartinėms lėšoms papildyti) nėra ribojami, išskyrus dėl COVID-19 protrūkio tiesiogiai INVEGOS teikiamas apmokėtinų sąskaitų paskolas ASAP ir paskolas labiausiai nuo COVID-19 nukentėjusiems verslams.
  3. logistikos įmonės, vykdančios krovinių vežimą sausumos keliais, kurioms suteiktos paskolos ar lizingo finansavimas įsigyti krovininėms transporto priemonėms (jeigu paskolų ar lizingo mokėjimai atidėti). SVV įmonės ir verslininkai, vykdantys krovinių vežimo sausumos keliais veiklą, turės pildyti atskirą paraišką, be to, negalės būti sunkumų patiriančia įmone, 2019 m. gruodžio 31 d. duomenimis.

Norint gauti 100 procentų paskolos palūkanų kompensaciją,  turi būti pasirašytas susitarimas su finansų įstaiga dėl paskolos ar lizingo pagrindinės dalies mokėjimo atidėjimo, atidėjimo laikotarpiu palūkanos negali būti padidintos, ir bus kompensuojama ne daugiau kaip 7 procentai metinių palūkanų ne ilgiau kaip 6 mėnesius.

Dalinis (iki 95 proc.) palūkanų kompensavimas

Taip pat buvo peržiūrėtos ir patikslintos dar iki pandemijos verslui pasiūlytų ir sėkmingai karantino laikotarpiu veikiančių dalinio palūkanų kompensavimo priemonių, sąlygos. Kompensacijos dydis visiems SVV subjektams suvienodintas iki 95 procentų, nepriklausomai nuo regiono, kuriame vykdoma veikla, visų tipų paskoloms ir įmonėms. Tačiau išlieka ir dalis apribojimų, pvz., ir toliau tokios kompensacijos negalima bus gauti krovinių vežimo sausumos keliais paslaugas teikiančioms įmonėms už įsigyjamas krovinines transporto priemones ir nekilnojamojo turto vystytojams. Nekilnojamojo turto įsigijimui ar plėtrai panaudotų paskolų palūkanos kompensuojamos tik tuo atveju, kai šis turtas naudojamas pačios įmonės poreikiams.

Atkreipiame dėmesį, kad dėl 95 proc. palūkanų kompensacijos SVV subjektai, kurie turi pasirašę paskolos sutartis nuo 2015 m. spalio 1 d. iki 2020 m. gegužės 1 d., gali kreiptis iki 2020 m. birželio 30 d. Jei paraiška bus pateikiama INVEGAI 2020 m. liepos 1 d. ir vėliau, paskolos sutartis turi būti pasirašyta ne ankščiau kaip prieš du mėnesius iki paraiškos pateikimo INVEGAI dienos. Palūkanos bus kompensuojamos iki 36 mėnesių laikotarpiu ir ne daugiau nei 7 procentai metinių palūkanų.

95 proc. palūkanų kompensacijos negalės būti taikomos dėl COVID-19 protrūkio tiesiogiai INVEGOS teikiamoms apmokėtinų sąskaitų paskoloms ASAP ir paskoloms labiausiai nuo COVID-19 nukentėjusiems verslams.

Naujausia informacija apie visas INVEGA siūlomas priemones ir per jas teikiamą valstybės paramą verslui skelbiama interneto svetainės specialioje skiltyje Pagalba verslui COVID-19 krizės metu.

 

Plačiau
2020 gegužės 15 LVK organizuoja apklausą apie verslo paramos gavimą

Lietuvos verslo konfederacija (LVK) organizuoja apklausą  apie COVID-19 pandemijos paveikto verslo paramos gavimą. Norėdami įvertinti realią situaciją, LVK kviečia verslininkus prisidėti prie šalies ekonomikos atsigavimo po koronaviruso sukeltos krizės.

Todėl LVK vežėjų prašo išreikšti savo nuomonę užpildant 9 klausimų anketą iki gegužės 18 d. 15 val.. Pildant anketą surinkti duomenys taps labai svarbiu įrankiu aiškinantis realias valstybės paramos verslui pasiekiamumo arba nepasiekiamumo priežastis.

Apklausa anoniminė, jos rezultatai bus naudojami apibendrintai, neminint nė vienos įmonės pavadinimo.

Anketos pildymas Jums užtruks iki 2 min. Būtume dėkingi tiems vežėjams, kurie atrastų laiko atsakyti į pateiktus klausimus pridedamoje nuorodoje:

http://www.manoapklausa.lt/apklausa/1193591903/

 

Plačiau
2020 gegužės 12 Kazachstanas: birželį jau bus reikalingos vizos

Lietuvos ambasada Kazachstane informavo, kad gegužės 11 dieną 0.00 val. Kazachstane nustojo galioti ypatingoji padėtis, tačiau ir toliau lieka galioti didžioji dalis karantino priemonių. Pasienio praleidimo tvarka nesikeičia. Ir toliau postuose bus tikrinama vairuotojų sveikata  – matuojama temperatūra, prašoma užpildyti anketas. Taip pat išlieka ir kontrolės postai šalies viduje, įvažiuojant į miestų ar atskirų sričių teritorijas.

Turimais duomenimis, Kazachstanas planuoja įvesti visų atvykstančių į šalį laboratorinį COVID-19 testavimą visuose pasienio postuose. Tame tarpe ir tolimųjų reisų vairuotojų. Teigiama, jog bus naudojami greitieji testai. Informacijos apie tai, jog tokia sistema jau įvesta, dar neturime, tačiau siūlytume būti pasiruošus, jog vairuotojams bus atliekami testai.

Taip pat norėtume priminti, kad nuo birželio 1d. norint tolimųjų reisų vairuotojams patekti į Kazachstano teritoriją bus reikalingos vizos. Prašome vežėjų planuoti savo veiklą iš anksto ir pasirūpinti Kazachstano vizomis.  Dėl vizų gavimo galima kreiptis į asociaciją „Linava“ (Jankiškių g. 41, Vilnius, 11 kabinetas,) arba tel.85 278 65 33. Taip pat – į UAB „Sigida“, esančią Vilniuje, Švitrigailos g. 7, tel.85 233 34 54. Darbo laikas 9-15 val.

Plačiau
2020 gegužės 12 Krovinių vežimas Kirgizijoje ir Tadžikistane

„Linava“ turi informacijos, kad Kirgizijoje ypatingoji padėtis nebuvo pratęsta, tačiau  šioje šalyje ir toliau išlieka karantino priemonės. Turimais duomenimis, naujų apribojimų krovininiam transportui kirsti Kirgizijos sieną įvesta nebuvo.

Tie patys apribojimai išlieka ir įvažiuojant į Tadžikistaną. Galioja balandžio 13 dieną įvestas ribojimas vykti nuo pasienio į šalies gilumą. Krovinio transportavimas galimas tik pakeitus vilkiką arba vairuotoją.

 

 

Plačiau
2020 gegužės 08 Italija. Dėl deklaracijos pildymo vairuotojams

Vežėjų prašymu informuojame apie deklaracijų pildymo Italijoje tvarką. Vairuotojai prieš atvykdami į Italiją privalo turėti užpildytą deklaraciją ir papildomai įregistruoti deklaraciją Italijos sveikatos priežiūros tarnyboje. Be to, vairuotojai negalės likti Italijoje ilgiau nei 72 val. Už apribojimų nesilaikymą bus skirta piniginė bauda.

1. Deklaracija

Prieš atvykdamas į Italiją, vairuotojas privalo užpildyti deklaraciją, pateikdamas šią informaciją:

– asmens duomenys;

– asmens tapatybės dokumentas, jo numeris, jį išdavęs subjektas, galiojimo laikas;

– sienos kirtimo vieta ir sienos kirtimo data bei laikas;

– kelionės į Italiją tikslas;

– formą užpildančio asmens vardas ir pavardė, bei parašas.

Vairuotojai gali būti Italijoje ne ilgiau kaip 72 val., tik ypatingais atvejais buvimas gali būti pratęstas dar 48 val. Buvimo pratęsimą 48 val. reikia patvirtinti nauja deklaracija. Laikas skaičiuojamas nuo atvykimo į Italiją momento, pagal deklaracijoje pateiktus duomenis. Čia pateiktas deklaracijos pavyzdys ir jos pildymo ir naudojimo instrukcija.

2. Vairuotojo registracija Italijos sveikatos priežiūros įstaigoje

Prieš įvažiuodami į Italiją, vairuotojai turi registruotis atitinkamoje sveikatos priežiūros įstaigoje. Čia pateikiame įstaigų sąrašą. Ši registracija turi būti pakartota kiekvieną kartą įvažiuojant.

Taip pat informuojame, kad gegužės 10 ir 17 dienomis, Italijoje netaikomi sekmadienio eismo apribojimai transporto priemonėms virš 7,5 tonos.

Plačiau
2020 gegužės 07 Lietuvos sunkiojo transporto vairuotojai į reisus išvažiavo su apsaugos priemonėmis ir maistu

Koronos krizės metu, taikant visuomenės gyvenimo apribojimus, sunkvežimių vairuotojai savo darbu ir toliau užtikrina žmonių aprūpinimą būtiniausiais produktais. Tačiau kasdieniniame gyvenime vairuotojams dažnai trūksta būtiniausių dalykų, pavyzdžiui, higienos priemonių, kad apsisaugotų nuo infekcijos.

Lietuvos vairuotojus, karantino metu keliaujančius į svečias šalis ir užtikrinančius būtinų krovinių gabenimą, Kalvarijų pasienio poste į kelionę palydėjo vienos pirmaujančių mobilumo paslaugų teikėjų logistikos ir krovinių gabenimo sektoriaus bendrovėms „DKV Euro service komanda. Įmonės darbuotojai, dėkodami už sunkų ir rizikingą darbą vairuotojams įteikė rinkinius, kurie užtikrintų saugią kelionę.

Įteiktuose paketuose – būtiniausios apsaugos priemonės: respiratoriai, dezinfekcinis skystis ir pirštinės, taip pat maisto produktai ir vanduo. Be apsaugos priemonių, vairuotojams buvo supakuoti “Viči” žuvies produktai, “Gardėsio” daržovinės duonos užkandžiai, “Rokiškio mėsinės” vytintos dešrelės, “Vytauto” mineralinis vanduo.

“Mums labai svarbu palaikyti vairuotojus, kurie ir toliau nesustodami tiekia mums būtiniausių prekių kasdieniam gyvenimui. Norėjome padėkoti visiems vairuotojams, kurie šiuo epidemijos metu dirba savo atsakingą darbą ir, rizikuodami sveikata, keliauja per pasaulio šalis. Jie mums visiems ne mažiau svarbūs nei medikai ar kiti profesionalai, užtikrinantys mūsų gyvenimą. Džiugu, kad pasienio darbuotojai buvo itin malonūs ir padėjo įteikti dovanas vairuotojams, kurie skuba kirsti sieną. Vairuotojai noriai priėmė dovanas, džiaugėsi gavę reikalingų produktų ir net užkandžių, kurie padės greičiau įveikti didelius atstumus”, – įspūdžiais dalijosi “DKV Euro Service Baltikum” vadovas Artūras Michejenko.

Prie sienos Lietuvoje pusėje vykdoma griežta vairuotojų patikra, žmonės su specialiais kostiumais tikrina sunkųjį transportą, todėl vairuotojams gauti dovanas tokiomis sąlygomis buvo kiek netikėta.

Vairuotojai, kuriems buvo perduota visas 100 dovanų, buvo maloniai nustebinti ir sakė, kad  maistas ir apsaugos priemonės pravers kelionėse.

“DKV Euro Service Baltikum” už bendrą dovaną vairuotojams dėkoja lietuviškam mineraliniam vandeniui „Vytautas“, ,,Gardėsio‘‘ duonai – už traškius ir turtingo skonio daržovinės duonos užkandžius, „Rokiškio mėsinei“ – už vytintas dešreles, „Vičiūnų“ įmonių grupei – už sveikus ir maistingus žuvies gaminius.

Daugiau informacijos:
Artūras Michejenko, “DKV Euro Service Baltikum” vadovas
Arturas.Michejenko@dkv-euroservice.com
+370 614 11007

 

Plačiau
2020 gegužės 05 Uzbekistanas: apribojimai krovininiam transportui

Kaip informavo Uzbekistano asociacija AIRCUZ, atsižvelgiant į priemones, kurių imtasi siekiant užkirsti kelią koronaviruso infekcijos COVID-19 plitimui, Uzbekistane buvo įvesti laikini apribojimai krovininio transporto judėjimui.

Krovininio transporto judėjimas vykdomas tik per nurodytus pasienio punktus:

Su Afganistanu – „Termez“;

Su Turkmėnistanu – „Olot“;

Su Tadžikistanu – „Sarosijo“, „Ojbek“, „Plotina“;

Su Kirgizija – „Družba“, „Uzbekistan“, „Vodil“, „Vesna“ ir „Belaja skala“;

Su Kazachstanu – „Daut-ata“, „Gulistan“, „Jallama“, „Zangiota“ it „Taškent“.

Įvažiuojant į Uzbekistaną, krovininio transporto vairuotojai turėtų būti informuoti muitinės pareigūno apie judėjimą valstybės viduje, parkavimo vietas, kur gali nusipirkti maisto prekių, taip pat pateikti judėjimo maršrutų schemą.

Nuo balandžio 30 d. visas į Uzbekistaną įvažiuojantis krovininis transportas bus nukreipiamas į specialias stovėjimo aikšteles, esančias šalia pasienio kontrolės punktų, kur vairuotojams bus atlikti koronaviruso patikrinimo testas. Iki rezultatų paskelbimo vairuotojai privalės likti specialiose stovėjimo aikštelėse.

Jeigu testas neigiamas, vairuotojui bus leista tęsti kelionę iki paskirties taško. Tačiau vairuotojai privalo dėvėti specialius kombinezonus, vienkartinės apsauginės kaukes ir pirštines.

Jeigu vairuotojui koronavirusinės infekcijos testas yra teigiamas, jis bus nugabentas į medicinos įstaigą, o esant antram vairuotojui, antras vairuotojas bus karantinuotas stacionare. Po transporto priemonės kruopštaus dezinfekavimo, kitam vairuotojui bus leidžiama tęsti kelionę arba krovinys gali būti perkrautas, muitinei kontroliuojant, į kitą transporto priemonę.

Tuo atveju, kai transporto priemonė perduodama kitam vairuotojui, šis atsako už muitinės kontrolėje esančių prekių pristatymą įstatymu nustatyta tvarka.

Krovininis transportas Uzbekistano viduje turėtų judėti pagal nustatytas maršruto schemas. Užsienio šalių vairuotojai turėtų išvažiuoti iš Uzbekistano per 10 dienų nuo krovinio pristatymo.

 

Plačiau
2020 gegužės 04 Pranešimai apie pasikeitusius užsieniečių duomenis teikiami tik per MIGRIS

Migracijos departamentas plečia elektroninių migracijos paslaugų spektrą ir kviečia užsieniečius, turinčius leidimus gyventi, taip pat užsieniečių darbdavius bei mokslo įstaigas, kuriose mokosi užsieniečiai, pranešimus apie pasikeitusius užsieniečių duomenis teikti tik per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (MIGRIS).

Pranešimus klientai nuo gegužės 4 d. galės pateikti adresu www.migracija.lt, pasirinkę skiltį:

Užsieniečiams >> Norėdami gauti el. paslaugą, pasirinkite savo pilietybę>> Noriu pranešti apie pasikeitusius duomenis (užsieniečiams); arba

Ūkio subjektams >> Juridinių asmenų pranešimai ir prašymai >> Noriu pranešti apie pasikeitusius užsieniečio duomenis (darbdaviams, mokslo įstaigoms ir k t.).

Migracijos departamentas primena, kad užsienietis, turintis leidimą gyventi, ne vėliau kaip per 7 dienas Migracijos departamentui turi pranešti, jeigu:

1) jis pakeičia asmens tapatybę ar pilietybę patvirtinančius dokumentus;

2) pasikeičia jo šeiminė padėtis;

3) jis pakeičia gyvenamąją vietą;

4) pasikeičia Juridinių asmenų registre įregistruoto privačiojo juridinio asmens (toliau – įmonė) arba užsienio valstybėje įsteigtos įmonės filialo ar atstovybės buveinės adresas, kai leidimas laikinai gyventi jam išduotas kaip ketinančiam užsiimti teisėta veikla Lietuvoje ar kaip perkeliamam įmonės viduje vadovauti priimančiajai įmonei ar jos struktūriniam padaliniui;

5) jis pateikia prašymą būti priimtas į kitos mokslo ir studijų institucijos lygiavertę studijų programą arba į doktorantūrą, kai leidimas laikinai gyventi jam išduotas kaip priimtam studijuoti į mokslo ir studijų instituciją pagal studijų programą (programas) arba į doktorantūrą.

Tokia pareiga užsieniečiui yra įtvirtinta Lietuvos Respublikos įstatyme „Dėl užsieniečių teisinės padėties“.

Ne vėliau kaip per 7 dienas informuoti Migracijos departamentą apie užsienietį privalo ir:

1) darbdavys – apie darbo sutarties su užsieniečiu, turinčiu nacionalinę vizą ar leidimą laikinai gyventi, nutraukimą, apie užsieniečio neatvykimą ar neįdarbinimą, jeigu nuo darbdavio nurodytos dienos, kai užsienietis turėjo atvykti į Lietuvos Respubliką, praėjo daugiau kaip 10 dienų, arba apie leidimą laikinai gyventi turinčio užsieniečio, priimto dirbti aukštos profesinės kvalifikacijos reikalaujantį darbą, darbo užmokesčio dydžio sumažėjimą, jeigu darbo užmokesčio dydis tampa mažesnis, negu nustatytas minėto įstatymo 441 straipsnio 1 dalies 1 ar 3 punkte;

2) švietimo įstaiga ar priimantysis subjektas – apie užsieniečio, turinčio nacionalinę vizą ar leidimą laikinai gyventi, mokymosi, studijų, stažuotės, kvalifikacijos tobulinimo ar savanoriškos veiklos nutraukimą ar apie užsieniečio neatvykimą, jeigu nuo švietimo įstaigos arba priimančiojo subjekto nurodytos dienos, kai užsienietis turėjo atvykti į Lietuvos Respubliką, praėjo daugiau kaip 10 dienų.

Plačiau
2020 gegužės 04 LVK seminaras apie situaciją darbo rinkoje

Lietuvos verslo konfederacija kviečia dalyvauti š. m. gegužės 6 d. (trečiadienį) nuo 16.00 iki 17.00 val. seminare: „Ar iš darbo rinkos vandenyno liko tik bala?“.

  • Kaip pasikeitė darbo rinka per 8 savaites?
  • Ko gali tikėtis įmonės ir samdomi darbuotojai?
  • Ar įmanoma šiuo metu susirasti darbą vadovui, o įmonei vadovą pasamdyti?
  • Kaip keisis darbo užmokesčio tendencijos?
  • Kaip pasikeitė darbo rinka turizmo, informacinių technologijų ir logistikos industrijoje?
  • Ar šios sritys gali ir liks patrauklios dirbti? Kaip keisis darbo užmokesčiai, ar galėsime pritraukti darbuotojų iš trečiųjų šalių?

 Tiesioginę transliaciją galima stebėti Zoom platformoje, adresu: https://zoom.us/j/94707023598?pwd=SUFHd0IzYlRLOGU3YjdFbVppenYvUT09

Plačiau
2020 balandžio 30 Europos pramonininkai ragina užtikrinti verslo atsigavimą ir siūlo peržiūrėti Mobilumo paketą

Europos Sąjungos (ES) šalių pramoninkus vienijančios nacionalinės organizacijos, tarp jų ir Lietuvos pramonininkų konfederacija (LPK), parengė bendrą pareiškimą, kuriuo raginama peržiūrėti Mobilumo paketo nuostatas, siekiant užtikrinti pramonės, transporto ir logistikos sektorių tvarų atsigavimą po COVID-19 pandemijos.

Bendrą dešimties ES valstybių – Vokietijos, Lenkijos, Lietuvos, Latvijos, Estijos, Bulgarijos, Rumunijos, Vengrijos, Kipro ir Maltos – verslo organizacijų pareiškimą Europos Parlamento Transporto komiteto (TRAN) nariams perdavė Vokietijos pramonės konfederacija BDI.

Minėtų šalių pramonės lyderiai pabrėžia transporto ir logistikos sektoriaus strateginę reikšmę visai ES pramonei bei tiekimo grandinėms.

„Apgailestaudami pažymime, kad nepaisant precedento neturinčios pandemijos padarinių, kurios poveikis šiandien yra sunkiai prognozuojamas, Europos Parlamentas tęsia judumo paketo teisėkūros procesą, skubindamas antrojo skaitymo procedūrą“,– rašoma Europos pramonininkų pareiškime.

ES Taryba šių metų balandžio pradžioje patvirtino prieštaringai vertinamo krovininio kelių transporto sektoriaus veiklą reglamentuojančio Mobilumo paketo nuostatas, nepaisant 9 ES valstybių narių prieštaravimo. Balandžio 28 d. prasidėjo antrojo skaitymo procedūra Europos Parlamento Transporto komitete, kuriai numatyti 2-3 mėnesiai, tačiau komiteto vadovybė yra suinteresuota užbaigti procedūrą kaip galima greičiau.

Europos verslo atstovų vertinimu, Mobilumo paketo pasiūlymas dėl įpareigojimo reguliariai grąžinti sunkvežimius į įsisteigimo šalį  padarys didelę žalą ES bendrajai rinkai ir taps rimta kliūtimi pasiekti ambicingus ES klimato kaitos tikslus pagal Europos žaliąjį susitarimą.

Transporto ir logistikos sektorius, nepaisydamas susiklosčiusios sudėtingos ekonominės padėties, užtikrina nenutrūkstamą būtiniausių prekių – vaistų, medicininės įrangos ir maisto – tiekimą europiečiams.

Pramonininkai atkreipia dėmesį, kad įgyvendinant kai kurias Mobilumo paketo nuostatas, verslas patirs suvaržymų, todėl kyla pagrįstų nuogąstavimų ir rizikų, kad po krizės atsigaunantis transporto ir logistikos sektorius negalės tinkamai funkcionuoti ir užtikrinti Europos pramonei reikiamus logistinius pajėgumus.

Be to, įvesti suvaržymai transporto sektoriui pakenks bendrai ES rinkai, kadangi Bendrijos periferijoje esančioms įmonėms, įskaitant ir salų regionus, bus apribota prieiga prie pramonės centrų Vakarų Europoje. ES bendrajai rinkai bus padaryta didelė žala ir pažeisti fundamentalūs laisvo prekių ir paslaugų judėjimo ES principai.

„Mobilumo paketas – vienas iš sunkiausių vidaus rinkos ir transporto ES teisėkūros klausimų. Lietuvos pramonininkų konfederacija aktyviai dalyvauja šių klausimų svarstyme. Susitikimuose su EK pareigūnais nuolat pabrėžiame, kad tai yra vienas labiausiai kontraversiškų teisėkūros procesų, grasinantis esminiams ES principams – vidaus rinkai, Žaliajam kursui. Jis turės neigiamą poveikį ES konkurencingumui, o taip pat ir Lietuvos ekonomikai – apie tai byloja dvišaliai kai kurių ES valstybių susitarimai su trečiosiomis šalimis, kurioms netaikomi Mobilumo paketo reikalavimai. Pavyzdžiui, nuo 2016 metų išduotų leidimų gabenti krovinius Rusijos vežėjams skaičius Prancūzijoje ir Belgijoje išaugo iki 45 proc. Tokie susitarimai sukuria nelygias konkurencines sąlygas ES vidaus rinkoje dirbantiems naujųjų ES šalių, tokių kaip Lietuvos, vežėjams. Tikimės, kad tai netaps dviejų greičių Europos kūrimo pradžia“, – pabrėžia LPK prezidentas Robertas Dargis.

Europos Parlamento TRAN nariai raginami neignoruoti precedento neturinčių aplinkybių ir atsakingai įvertinti priverstinio vilkiko grąžinimo ir kitas prieštaringas Mobilumo paketo nuostatas, kurios privalo būti nuoseklios, teisiškai pagrįstos, neprieštaraujančios aplinkosauginiams tikslams ir netrukdančios ekonomikai atsigauti.

Mobilumo paketo nuostatos turi būti kruopščiai įvertintos, kad po COVID-19 pandemijos atsigavimo procesas  ir perėjimas prie tvaraus judumo bei ekonomikos augimo visose Europos šalyse būtų subalansuotas, rašoma Europos pramonininkų pareiškime.

Mobilumo paketo pataisas suinteresuotos šalys gali teikti iki gegužės 12 d., birželio 8 d. planuojamas balsavimas TRAN komitete, o liepą – galutinis balsavimas EP plenariniame posėdyje.

 

Plačiau
2020 balandžio 30 Lietuvos bankų asociacija kviečia į diskusiją dėl paskolų mokėjimo

Lietuvos bankų asociacija (LBA) perdavė kvietimą dalyvauti diskusijoje „Lietuvos bankų asociacijos moratoriumas – ką reikia žinoti norint atidėti paskolos mokėjimą?”.

Diskusija vyks nuotoliniu būdu gegužės 5 d. (antradienį) nuo 15.00-16.00 val.

LBA prezidentas Mantas Zalatorius dalinsis informacija, kur ir kokiais būdais geriausia kreiptis norint atidėti paskolos mokėjimą. Taip pat papasakos apie konkrečias ir svarbiausias atidėjimo sąlygas bei atsakys į visus jums rūpimus klausimus.

Tiesioginę transliaciją galima stebėti Zoom platformoje adresu: https://zoom.us/j/94644719167?pwd=UE5CeCtjbmpYNWlraythM0xEZDBodz09

Kviečiame prisijungti vežėjų, kuriems šie klausimai aktualūs

 

Plačiau
2020 balandžio 30 Atnaujinta Darbuotojų profilaktinių sveikatos patikrinimų vykdymas karantino režimo metu ir po jo

Vadovaujantis Vyriausybės nutarimu ir Sveikatos apsaugos ministro – valstybės lygio ekstremalios situacijos valstybės operacijų vadovo sprendimu karantino režimo metu darbuotojų išankstinės ir periodinės medicininės apžiūros neatliekamos, todėl darbuotojai gali būti įdarbinami ir dirbti nepasitikrinę sveikatos. Pasibaigus karantino režimo laikotarpiui, darbuotojų, neturinčių galiojančios sveikatos patikrinimo pažymos, sveikata turi būti patikrinta ne vėliau kaip per 3 mėnesius po karantino pabaigos.

Su aktualiu Valstybinės darbo inspekcijos išaiškinimu galima susipažinti čia:

Su minėto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro – valstybės lygio ekstremalios situacijos valstybės operacijų vadovo sprendimo aktualiu tekstu (1.3.6–1.3.9.5, 2.4  papunkčiai) galima susipažinti čia:

Asociacija „Linava“ rekomenduoja vežėjams, kurių darbuotojams karantino metu nėra galimybės pasitikrinti sveikatą, papildomai užpildyti ir pasirašyti Sveikatos apsaugos ministro įsakymu patvirtintą ir asociacijos „Linava“ pritaikytą vairuotojams vairuotojo garbės deklaraciją (sveikatos patikrinimo klausimynas) (dokumentas pridedamas) arba kitą laisvos formos dokumentą.

 

 

Plačiau
2020 balandžio 30 Kazachstanas: nuo birželio 1 d. įvedamas vizų režimas

Transporto atašė Lietuvos ambasadoje Kazachstane Gytautas Jundzila informavo, kad Kazachstane įsigaliojo sprendimas atidėti vizų režimą tolimųjų reisų vairuotojams iki birželio 1 d.

Nuo šiandien iki birželio 1 dienos tolimųjų reisų vairuotojai-Lietuvos piliečiai į Kazachstano teritoriją gali patekti be Kazachstano vizų.  Po birželio 1 dienos vizos vairuotojams- Lietuvos piliečiams bus reikalingos. Daugiau apie situaciją Kazachstane galima skaityti čia.  Prašome vežėjų planuoti savo veiklą iš anksto – atitinkamai planuoti savo maršrutus arba pasirūpinti Kazachstano vizomis.

Dėl vizų gavimo galima kreiptis į asociaciją „Linava“ (Jankiškių g. 41, Vilnius, 11 kabinetas,) arba tel.85 278 65 33. Taip pat – į UAB „Sigida“, esančią Vilniuje, Švitrigailos g. 7, tel.85 233 34 54. Darbo laikas 9-15 val.

 

 

Plačiau
2020 balandžio 28 Nukentėjusiems nuo pandemijos bankai žada kreditų grąžinimo atidėjimą

Po to, kai „Linava“ kreipėsi į valstybines finansines institucijas, prašydama tarpininkauti derantis su kreditus išdavusiomis įstaigomis dėl kreditų grąžinimo atidėjimo bei kreditų atidėjimo tvarkos išaiškinimo, Lietuvos banko priežiūros tarnyba informavo apie galimybę kreiptis į savo kreditorius dėl paskolų grąžinimo įmokų atidėjimo, kurį prie moratoriumo prisijungusios kredito ir finansų įstaigos įsipareigojo atlikti nekeisdamos kitų paskolos sutarties sąlygų.

Kaip žinoma, „Linava“ kreipėsi į Lietuvos banką ir Ekonomikos ir inovacijų ministeriją dėl kreditų grąžinimo atidėjimo, nes pastaruoju metu asociacija iš šalies vežėjų gavo daug informacijos, kad finansų įstaigos atmeta prašymus dėl kredito grąžinimo atidėjimo. Tuo tarpu stojant gamybai ir eksportui, drastiškai sumažėjo tarptautinių pervežimų, dėl ko vežėjai patiria laikinų sunkumų. Kilus COVID-19 pandemijai transporto įmonės, daugiausia smulkios ir vidutinės, fiksavo 50-90 proc. pajamų kritimą dėl mažėjančių krovinių apimčių, uždaromų terminalų, mažėjančio užsakymų skaičiaus, rizikos komandiruoti vairuotojus. Užsakymų sumažėjimą ir kritusią apyvartą jaučia net 93 proc. bendrovių. 15 proc. bendrovių apyvarta per pirmąjį šių metų ketvirtį krito daugiau nei perpus, 16 proc. – nuo 31 iki 50 proc., o 38 proc. bendrovių – nuo 11 iki 30 proc. Dar viena sumažėjusias užsakymų apimtis lydinti bėda – vėluojantys atsiskaitymai. 51 proc. įmonių skundėsi, jog atsiskaitymai su užsakovais vėluoja daugiau nei 20 dienų, net iki 3 mėnesių. Daugiau nei pusė bendrovių jau jaučia apyvartinių lėšų trūkumą, o 61 proc. darosi sudėtinga mokėti mokesčius bei atsiskaityti su kredito įstaigomis.

Lietuvos bankas asociaciją informavo, kad Lietuvos banko Priežiūros tarnyba priėmė sprendimą dėl Europos bankininkystės institucijos (EBI) 2020 m. balandžio 2 d. priimtų gairių taikymo Lietuvos rinkoje. Šiomis gairėmis yra nustatomas palankesnis priežiūros reikalavimų traktavimas tuo atveju, jei šalyje yra paskelbtas viešasis moratoriumas (taikomas teisės aktų pagrindu) arba jei rinkos dalyviai bendrai susitaria dėl moratoriumo taikymo savo klientams (taikomas ne teisės aktų pagrindu).

Be to, Lietuvos bankas inicijavo dialogą su rinkos dalyviais dėl galimybės sudaryti rinkai horizontalų sektorinį moratoriumą, ir balandžio 24 d. įsigaliojo susitarimas dėl juridinių asmenų kredito įsipareigojimų atidėjimo. Pasiektą susitarimą dėl mokėjimų atidėjimo (toliau – moratoriumas) pasirašė AS „Citadele banka“ Lietuvos filialas, „Danske Bank A/S“ Lietuvos filialas, Lietuvos centrinė kredito unija (LCKU) ir jos finansinė grupė, „Luminor Bank AS“ Lietuvos skyrius, UAB Medicinos bankas, „OP Corporate Bank plc“ Lietuvos filialas, UAB „OP Finance“, AB SEB bankas, „Swedbank“ AB, AB Šiaulių bankas, KREDA – jungtinė centrinė kredito unija, AB „Mano bankas“, RATO kredito unija.

 

Lietuvos bankų asociacijos tinklalapyje paskelbtos Laikino kredito įsipareigojimų moratoriumo juridiniams asmenims sąlygos (https://www.lba.lt/lt/moratoriumas-verslui).

 

Plačiau
2020 balandžio 28 Kazachstanas: vizų režimas

Kaip informavo Lietuvos ambasados Kazachstane transporto atašė, balandžio 23 dieną Kazachstano valstybinė ypatingosios padėties komisija nutarė padaryti išimtį ir atidėti vizų režimo įvedimą tolimųjų reisų vairuotojams iki birželio 1 dienos.

Tačiau ambasada vis dar gauna signalų, jog užsienio šalių piliečiai/vairuotojai, kuriems buvo panaikintas bevizis režimas, nėra praleidžiami per Kazachstano valstybinę sieną. Ambasados pareigūnai balandžio 28 d. bendravo su Kazachstano pasienio tarnybos pareigūnais, atsakingais už pasienio kontrolę. Pareigūnai teigė, jog tolimųjų reisų vairuotojai, Lietuvos piliečiai, į Kazachstano teritoriją yra įleidžiami tik turėdami vizas, taip pat teigė, kad nurodymų dėl vizų režimo įvedimo atidėjimo nėra gavę. Todėl ambasada kol kas negali patvirtinti, kad lietuviai vairuotojai artimiausiu metu per Kazachstano sieną bus praleidžiami be vizų.

Tačiau Lietuvos ambasada skelbia matanti, jog Kazachstano valdžia reaguoja į jų keliamas problemas, tačiau sprendimai ne visuomet priimami ir įgyvendinami greitai.  Problema dėl bevizio režimo taikymo ES vairuotojams Kazachstano institucijoms keliama visais įmanomais lygmenimis. Į problemos sprendimo paieškas pasijungę ir kitų ES šalių ambasados Kazachstane, taip pat ji keliama ir ES lygiu.

„Tikimės, kad artimiausiu metu informacija apie vizų režimo įvedimo atidėjimą tolimųjų reisų vairuotojams pasieks visus Kazachstano pasienio postus ir krovinių vežimui vizų įvedimo klausimas bent jau gegužės mėnesį įtakos neturės“, – skelbia Lietuvos ambasada Kazachstane.

Taip pat yra žinių, jog Kazachstano Pramonės ir infrastruktūros plėtros ministerija planuoja siekti, kad bevizio režimo panaikinimas iš viso nebūtų taikomas tolimųjų reisų vairuotojams. Apie galimus priimtus sprendimus šiuo klausimu informuosime papildomai.

Plačiau
2020 balandžio 28 Mobilumo paketas neigiamai paveiks ne tik transporto sektorių, bet ir Europos pramonę

Lietuvos vežėjai kreipėsi į Europos Parlamento Transporto komitetą ragindami peržiūrėti Mobilumo paketo nuostatas, kurios gali turėti neigiamą poveikį ne tik transporto sektoriui, bet ir Europos Sąjungos (ES) pramonės įmonėms, kurios pandemijos akivaizdoje šiuo metu sprendžia sudėtingus verslo iššūkius.

Į Europos Parlamento atstovus kreipėsi dvi didžiausios vežėjų asociacijos – Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ bei Tarptautinio transporto ir logistikos aljansas (TTLA).

Pasak TTLA generalinio sekretoriaus Tomo Jurgelevičiaus, vežėjams susirūpiną kelia tai, kad Mobilumo paketas yra toliau stumiamas buldozerio principu, nepaisant akivaizdaus prieštaravimo keliamiems strateginiams Europos Sąjungos tikslams socialinės, ekonominės ir aplinkosauginės politikos srityse.

„Europos Parlamento Transporto komitete šią savaitę prasidėjo galutinis Mobilumo paketo priėmimo etapas, nors klausimai, kuriuos mes nuolat kėlėme ne tik šios, bet ir praeitos Europos Parlamento kadencijos nariams, lieka neatsakyti. Mobilumo paketas diskriminuoja Lietuvos ir kitų periferinių ES valstybių narių verslą, tačiau per tris metus trunkančias derybas šis poveikis nebuvo įvertintas.  Šiandieninių ekonominių iššūkių kontekste, tokių svarbių sprendimų skubinimas yra dar labiau nesuprantamas “, -  sako T.Jurgelevičius.

Vežėjų vertinimu, Mobilumo paketo pasiūlymas dėl įpareigojimo kas 8 savaites grąžinti sunkvežimius į įsisteigimo šalį  padarys didelę žalą ES bendrajai rinkai ir kliudys pasiekti ambicingus ES klimato kaitos tikslus pagal vadinamą Europos žaliąjį susitarimą.

TTLA atliktais skaičiavimais, dėl įpareigojimo vilkikus grąžinti namo, vien tik 7 periferinės ES valstybės narės –  Lietuva, Latvija, Estija, Lenkija, Vengrija, Rumunija, Bulgarija – per metus tuščiai išmes 3,2 mln. tonų anglies dvideginio. Be to, kas 8 savaites namo bus priversti grįžti 570 tūkst. nepakrautų vilkikų, kurie per metus nuvažiuos 780 mln. tuščių kilometrų, bereikalingai kasmet iššvaistydami 188 mln. litrų degalų. Mobilumo paketo nuostatų prieštaravimai papildomai išryškėjo kilusios pandemijos akivaizdoje.

Vežėjai atkreipia dėmesį, kad tolesnius Mobilumo paketo svarstymus vertėtų atidėti, kol nebus įvertintos COVID-19 pandemijos sukeltos krizės pasekmės Bendrijai ir jos atskirų šalių ekonomikoms. Po kriziniu laikotarpiu verslai turės atsistatyti, o tam smarkiai trukdys Mobilumo paketo suvaržymai.

„Mobilumo paketo taikymo poveikis galimai pakenks ne tik tarptautinio transporto ir logistikos sektoriui, bet ir Europos pramonės bei kitų sektorių įmonėms, kurios šiuo metu bando įveikti verslo iššūkius dėl pandemijos sukeltų pasekmių ekonomikai. Todėl paraginome Europos Parlamento Transporto komiteto narius atidžiai peržiūrėti Mobilumo paketo nuostatas ir visų pirma – atšaukti reikalavimą grąžinti vilkikus į įmonės įsisteigimo šalį kas 8 savaites“, sako T.Jurgelevičius.

ES Taryba šių metų balandžio pradžioje patvirtino prieštaringai vertinamo sunkvežimių vairuotojų veiklą reglamentuojančio Mobilumo paketo nuostatas. Europos Sąjungos Transporto taryboje, nepaisant 9 ES valstybių narių prieštaravimo, buvo patvirtinta Tarybos pirmojo skaitymo pozicija dėl Mobilumo paketo. Balandžio 28 d. prasideda antrojo skaitymo procedūra Europos Parlamento Transporto komitete, kuriai numatyti 2-3 mėnesiai, tačiau komiteto vadovybė yra suinteresuota užbaigti procedūrą kaip galima greičiau.

Pastaraisiais mėnesiais Lietuva ir kitos periferinės šalys ES institucijas ragino atidėti Mobilumo paketo nuostatų priėmimą, kol nesibaigs koronaviruso pandemija ir nebus įvertintas jos poveikis transporto sektoriui.

Plačiau
2020 balandžio 27 Eilės Lietuvos – Lenkijos pasienyje

Lenkijai sugriežtinus dirbti per Lenkiją tranzitu vykstančių vilkikų vairuotojų kontrolę, visą penktadienį ir iki šeštadienio popietės Kalvarijos punkte buvo nusidriekusi kilometro ir net ilgesnė eilė. Lazdijų punkte įvažiuoti į Lenkiją irgi laukė dešimtys transporto priemonių, daugiausiai mikroautobusų, kuriais į darbą vyko vilkikų vairuotojai.

Jei asmenys į Lenkiją įvažiuoja ne tarptautinį krovinių pervežimą vykdančiu automobiliu, o tik vyksta pradėti darbo kitoje ES šalyje ar per Lenkiją tranzitu, jie šios šalies sienos apsaugos tarnybos pareigūnams privalo pateikti papildomus įrodymus.

Lenkijos pasienio pareigūnai informavo, kad užsieniečiai, įdarbinti vairuotojais įmonėse, vykdančiose tarptautinį kelių transportą, planuodami tranzitą per Lenkijos Respublikos teritoriją, nepriklauso asmenų, kurie gali atvykti į Lenkiją, kategorijai. Tai nurodyta Vidaus reikalų ir administracijos ministro 2020 m. Kovo 13 d. Reglamento dėl laikino sustabdymo ar ribojimo eismui per sienas tam tikruose sienos perėjimo punktuose 3 straipsnio 2 dalyje (2020 m. Įstatymų leidinys, 435, su pakeitimais).

Pasieniečiai informuoja, kad tokiu atveju įvažiavimas gali būti vykdomas tik ypač pagrįstais atvejais pagal 3 straipsnio 3 dalį, t. y. remiantis leidimu atvykti, kurį išdavė Sienos apsaugos punkto viršininkas, gavęs Sienos apsaugos tarnybos viršininko sutikimą.

Toks leidimas išduodamas atliekant patikrinimą  pasienyje, kurio metu Sienos apsaugos punkto viršininkas prašo Sienos apsaugos tarnybos vado leidimo išduoti tokį leidimą atvykti į Lenkijos teritoriją.

Kartu pasienio pareigūnai informuoja, kad sutikimo suteikimas specialiu režimu šios kategorijos žmonių tranzitui per Lenkijos Respublikos teritoriją gali vykti tik tuo atveju, jei keliautojas turi reikiamus dokumentus, patvirtinančius vairuotojo įdarbinimą ir vykdančio darbo funkciją, atliekant tarptautinius krovinių gabenimus kelių transportu.

Toks krovinių vežėjas Lenkijos pasieniečiams turi pateikti galiojančius ir vykti per sieną tinkančius dokumentus:

- asmens dokumentą,

- vairuotojo pažymėjimą, suteikiantį teisę vairuoti atitinkamos kategorijos transporto priemonę (kodas 95), — vairuotojo liudijimą (kodas 95),

- vairuotojo kortelę,

- tarptautinį transporto darbuotojo pažymėjimą,

- darbo sutartį,

- komandiruotės įsakymą, liudijantį, kad vairuotojas tikrai vyksta į savo darbo vietą atlikti savo, kaip vairuotojo darbo funkcijas (pridėti neoficialų vertimą lenkų kalba),

- dokumentą (pvz. įsakymą), kad vairuotojas grįžta į namus atlikti kassavaitinį poilsį, kaip numato darbo ir poilsio režimo taisyklės (pridėti neoficialų vertimą lenkų kalba),

- kitus dokumentus, įrodančius būtinumą vykti į kitą šalį.

Plačiau
KLAUSK