LT EN RU
Naujienos
2019 balandžio 19 Muitinės departamente – vežėjams aktualūs klausimai

„Linavos“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis ir TIR departamento vadovas Heliodoras Giedrys su  Muitinės departamento generalinio direktoriaus pavaduotoju, atliekančio generalinio direktoriaus funkcijas, Jonu Miškiniu ir Muitinės procedūrų skyriaus vedėja Neringa Motiejūnaite balandžio viduryje aptarė klausimus dėl Muitinės konvencijos statuso ir pakeitimų bei TIR knygelės duomenų pateikimo elektroninėmis priemonėmis.

2019 m. vasario 5-8 d. įvykusioje Darbo grupės muitinės klausimams, susijusiems su transportu (WP.30) sesijoje buvo nagrinėjamas TIR sistemos kompiuterizavimo klausimas (TIR konvencijos 11 priedo priėmimas). Darbo grupėje buvo nuspręsta perduoti pasiūlymą  dėl TIR konvencijos dalinio pakeitimo administraciniam komitetui dėl TIR konvencijos pakeitimo ir priimtas sprendimas pateikė TIR Administraciniam komitetui. Deja, bet Administracinio komiteto sesijoje pasiūlymas dėl TIR konvencijos 11 priedo patvirtinimo nebuvo priimtas. Šalių delegacijos pareiškė, kad nepaisant visų šalių ir Jungtinių Tautų (JK) EEK sekretoriato pastangų  paspartinti TIR procedūros kompiuterizavimą, yra dar daug pastabų dėl TIR konvencijos 11 priedo pakeitimų. Atsižvelgiant į tai būtina papildomai išnagrinėti pateiktas pastabas bei suderinti šalių pozicijas.

2019 m. birželio 13 d. vyks TIR konvencijos Administracinio komiteto (AC2) 70 – oji sesija, kurioje bus toliau nagrinėjamas TIR procedūros kompiuterizavimo klausimas, t. y. siūlymas dėl TIR konvencijos 11 priedo priėmimo.

Muitinės departamentas informavo, kad Lietuvos atstovai dalyvaus 2019 m. birželio 13 d. AC.2 70 – oje sesijoje. MD atstovai informavo apie teisines procedūras, kai AC2 patvirtins TIR konvencijos pakeitimus. Susitikimo metu buvo pažymėta, kad Europos Sąjungos valstybių narių muitinės palaiko skaitmeninių projektų kūrimą ir TIR konvencijos 11 priedo priėmimą.

Susitikime su Muitinės departamento atstovais taip pat buvo aptariami TIR knygelės duomenų pateikimo elektroninėmis priemonėmis klausimai.

Konstatuota, kad Lietuvos muitinės ir IRU informacinių sistemų specialistai glaudžiai bendradarbiauja dėl informacinių sistemų (TIR-EPD ir NTKS) sąveikos. Vežėjams svarbu žinoti kokius duomenis reikia teikti, kas juos turi pateikti ir pan.

Muitinės departamento atstovai atkreipė dėmesį į tai, kad teikiant TIR operacijos elektroninius duomenis per TIR-EPD sistemą, vežėjai neturi galimybės pateikti muitinei informacijos apie pirminius dokumentus (muitinės deklaracijos 40 laukelis) susijusius su muitinės procedūromis, kurios buvo atliktos prieš TIR gabenimą (negali nurodyti pirminio dokumento pagal kurį pateikti TIR operacijos elektroniniai duomenys).

Atliekant muitinės priežiūrą, muitinei svarbu, kad vežėjai pateiktų teisingus ir išsamius  duomenis apie gabenamas prekes. Muitinės departamento atstovai informavo, kad TIR knygelės manifeste (ir TIR knygelės elektroniniuose duomenyse) turi būti pateikti duomenys apie gabenamas  prekes  ir jie (ypač prekių aprašymas, kiekis, svoris) turi sutapti su duomenimis, pateiktais prieš TIR procedūrą įformintuose muitinės, vežimo ir kituose šių prekių vežimo komerciniuose dokumentuose.

Susitikime su Muitinės departamento vadovu taip pat buvo nagrinėjama aktuali informacija apie Krovininių transporto priemonių srautus ir eiles pasienyje. Muitinės specialistai pasidalino informacija apie tai, kaip įgyvendinama su Valstybės sienos apsaugos tarnyba suderinta ir patobulinta vykdomų patikrinimų Medininkų pasienio kontrolės punkte schema. Buvo kalbama apie planuojamas taikyti krovininių transporto priemonių srautų valdymo schemas, kol vyksta Medininkų pasienio kontrolės punkto (PKP) ir Baltarusijos punkto „Каменный Лог“ rekonstrukcija.

 

 

Plačiau
2019 balandžio 19 Vežėjai prabilo apie protesto akcijas

Balandžio 18 d. vykusioje „Linavos“ Krovininio transporto taryboje vežėjai kalbėjo apie tai, kad šiomis dienomis kilusioje diskusijoje dėl Vyriausybės ir Seimo grasinimų drastiškai apmokestinti transporto verslą vežėjų argumentai nėra girdimi, todėl jie prabilo apie protesto akcijas.

Krovininio transporto tarybos posėdyje, svarstant įvairius klausimus, buvo akcentuotas didėjantis vežėjų nepasitenkinimas pastaruoju metu viešumoje atsakingų institucijų ir įvairių asmenų išsakomais siūlymais bei sprendimais. Išsakyti siūlymai, anot vežėjų, iš esmės pablogintų situaciją Lietuvos kelių transporto sektoriuje.

Vežėjai savo pasisakymuose pažymėjo, jog jiems labai trūksta tiesioginio dialogo, noro išgirsti ir įsigilinti į jų problemas. Jei sprendimai bus priimami neatsižvelgus į vežėjų argumentus, neilgai trukus gali išryškėti neigiamas jų poveikis ne tik kelių transporto sektoriui, bet ir visai Lietuvos ekonomikai.

Vežėjai Krovininio transporto taryboje neatmetė galimybės surengti protesto akcijas, kurias daugelis vežėjų laiko tinkama forma spręsti iškilusias problemas ir aktyviai palaikytų.

Krovininio transporto tarybos posėdyje, svarstant klausimą dėl Europos Parlamente priimto Mobilumo paketo, buvo nutarta pagal galimybes balandžio 24 d. „Linavos“ kongrese organizuoti diskusiją šiomis dienomis aktualiausiais klausimais – Mobilumo paketo, koeficiento 2, socialinio dialogo su profesinėmis sąjungomis ir kt.

Krovininio transporto tarybos posėdyje taip pat aptarti klausimai dėl krovininio transporto eilių pasienyje su Baltarusija, dėl Lietuvoje ir Rusijoje nustatytų baudų už administracinius nusižengimus, susijusius su kelionės leidimų pildymu ir naudojimu, taip pat trečiųjų šalių piliečių migracijos klausimai, registracijos Rusijos mokesčių surinkimo sistemoje „Platon“ problematika ir kt.

Plačiau
2019 balandžio 17 Seimo nariams pristatyta vežėjų pozicija dėl situacijos pervežimų rinkoje

Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitete „Linavos“ atstovai pristatė vežėjų poziciją dėl dabartinių diskusijų apie vairuotojų socialines garantijas.

Balandžio 17 d. Seimo komiteto posėdyje svarstant klausimą dėl tolimųjų reisų vairuotojų darbo sąlygų bei Judumo dokumentų rinkinį, „Linavos“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis sakė, jog konkurencinė aplinka Lietuvos vežėjams yra labai įtempta ir konkuruojama ne Lietuvoje, o su rumunais, bulgarais, lenkais. Šiose šalyse dabar verslo sąlygos yra panašios, kaip Lietuvoje, tad jei mūsų šalyje bus priimti sprendimai drastiškai keisti sąlygas vežėjams, lietuviai konkurencinę kovą akivaizdžiai pralaimės.

„Galimos pasekmės – arba verslo uždarymas, ypač mažų įmonių, arba didelių bendrovių planuojami perkėlimai į kitas šalis, kur verslo sąlygos būtų palankesnės“, – Seimo nariams pasakojo T.Garuolis. Anot jo, verslininkams patraukli yra Lenkija arba Vokietija, nes ten įregistravus įmonę atsiranda daugiau verslo galimybių.

T.Garuolis akcentavo, kad vežėjai iki šiol nežino, kuo baigsis istorija su Mobilumo paketu, bankai sureagavo į situaciją rinkoje ir vežėjams jau 2-3 kartus padidino palūkanas.

„Jei situacija taip rutuliosis toliau, tai iš dabar priskaičiuojamų 44 tūkst. vairuotojų liks pusė. Priimant sprendimus reikėtų įvertinti tokių sprendimų pasekmes viešiesiems finansams“, – sakė T.Garuolis. Apibendrindamas vežėjų situaciją, „Linavos“ sekretorius transporto politikai minėjo, kad nuo liepos keisis komandiravimo tvarka, Europos Parlamente svarstomi pakeitimai, pagal kuriuos mokesčius numatoma mokėti ten, kur dirbama. Tokiu atveju visiems komandiruojamiems darbuotojams, – tiek vairuotojams, tiek statybininkams, – tektų mokėti mokesčius ten, kur jie dirba.

Kolektyvinių derybų eigą Seimo nariams posėdyje pristatė advokatas Justinas Usonis. Jis patvirtino, kad „Linava“ tikrai neatsisako derėtis su darbuotojų atstovais ir siekia protingo sprendimo, tad Seimo komiteto posėdyje tikisi išgirsti konkrečius darbdaviams keliamus klausimus ir reikalavimus, nes iki šiol konkrečių pageidavimų nebuvo suformuluota. Advokatas kėlė klausimą dėl profsąjungų atstovavimo proporcijų ir išreiškė viltį, jog visi jautrūs klausimai bus sprendžiami Trišalėje taryboje.

Vežėjų poziciją posėdyje išsakė ir UAB „Hoptransa“ atstovė Agnė Margevičiūtė. Ji ragino dialogą dėl socialinių garantijų neatskirti nuo EP priimto Mobilumo paketo klausimų ir užtikrino, kad vežėjai palaiko socialinį dialogą, kurį su profesinėmis sąjungomis jau palaiko „Linava“.

Besidomintys visą Seimo komiteto posėdžio vaizdo ir garso įrašą gali rasti čia:

https://www.youtube.com/watch?v=9e8Cf0L7Npo&fbclid=IwAR0QZx6R1N0Gi7A9d7kXpl7bR1rWC0o7cIBs6E0sOkN1ipGJY-6WC3L8Jw4

Plačiau
2019 balandžio 17 Pirmas pervežimas iš Europos į Kiniją pagal TIR sistemą užtruko 12 dienų

Pirmasis pervežimas iš Europos į Kiniją su TIR knygele sėkmingai atliktas per 12 dienų. 7400 kilometrų atstumas nusidriekė iš Vokietijos į Kinijos Korgas miestą, vieną stambiausių Kinijos transporto centrų.

Kaip praneša tarptautinė vežėjų organizacija IRU, 12 tonų sveriančio krovinio pervežimas iš Europos į Kiniją vyko žiemą, eismo sąlygos buvo pakankamai sudėtingos. Krovinio atvežimas pagal TIR procedūras tranzitu per Lenkiją, Baltarusiją, Rusiją, Kazachstaną užtruko 12 dienų be kokių nors trukdžių pakeliui ar problemų muitinėje.

Šis transporto sektoriaus bandymas logiškai sekė po to, kai pernai IRU kartu su didelėmis pervežimų bendrovėmis organizavo pervežimą iš Kinijos į Europą (Korgas miestas Kinijoje – Lenkija, 7 tūkst. km per 13 dienų).

Transporto sektoriaus ekspertai teigia, kad Kinijoje pradėjus veikti TIR sistemai atsiveria puikios galimybės augti tarptautinei prekybai tarp Vakarų Europos ir Vakarų Kinijos. Sėkmingas bandomasis reisas iš Europos į Kiniją reiškia puikias galimybes pradėti pervežimus pagal TIR procedūrą nuo durų Europoje iki durų Kinijoje ir atvirkščiai.

„Kinijai prisijungus prie TIR sistemos, veriasi naujos galimybės. Tikimės, kad Lietuvos vežėjai tas galimybes išnaudos pristatydami savo paslaugas“, – sako „Linavos“ TIR departamento vadovas Heliodoras Giedrys.

Ekspertai teigia, jog pervežimai automobiliais pagal TIR sistemą tarp Vakarų Europos ir Vakarų Kinijos padės sutaupyti apie 50 proc. sąnaudų, lyginant su oro transportu ir apie 10 dienų, jei kalbama apie krovinio pristatymo laiką.

IRU nuotr.

Plačiau
2019 balandžio 10 Asociacijos nariai gali naudotis faktoringo paslauga išskirtinėmis sąlygomis

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ pasirašė bendradarbiavimo susitarimą su nebankinio finansavimo lyderiu Baltijos regione UAB „SME Finance“. Remiantis šiuo susitarimu „Linava“ nariai gali naudotis faktoringo paslauga išskirtinėmis sąlygomis.

Plačiau
2019 balandžio 03 Tadžikistane pristatytos Lietuvos vežėjų galimybės

„Linavos“ delegacija nuo balandžio 1 d. Tadžikistano tarptautinių pervežimų vežėjų asociacijos (sutrumpintai – ABBAT) kvietimu vieši Tadžikistane, kur pristato Lietuvos transporto rinkos galimybes bei sprendžia Lietuvos vežėjams šioje šalyje kylančias problemas.

Plačiau
2019 balandžio 03 Siūloma supaprastinti užsieniečių įdarbinimą

Siekiant supaprastinti imigracijos procedūras, siūloma aiškiau reglamentuoti užsieniečio, atvykusio į Lietuvą dirbti, teisę keisti darbdavį ir nustatyti, kad sprendimą dėl leidimo keisti darbdavį Migracijos departamentas priimtų per trumpesnį – 1 mėnesio terminą.

Plačiau
2019 balandžio 02 Apie Mobilumo paketą trumpai

Kas sudaro Mobilumo paketą I?

Derybos ES institucijos vyksta dėl trijų mobilumo paketų. Lietuvai aktualiausias Mobilumo paketas I  – teisė aktų rinkinys, skirtas peržiūrėti kelių transporto socialines taisykles. Europos Komisija 2017 m. gegužės 31 d. paskelbė 8 Mobilumo paketo I pasiūlymus, iš kurių esminiai dėl:

-        Komandiravimo taisyklių (priimančiosios šalies atlyginimo ir kasmetinių atostogų normų) taikymo;

-        Darbo ir poilsio laiko reguliavimo, įskaitant kassavaitinio poilsio draudimą vilkiko kabinoje;

-        Patekimo į ES rinką taisyklių (apribojimai kabotažui, vairuotojo ir vilkiko grąžinimas).

Derybų eiga: Tarybos ir Europos Parlamento pozicijos

Taryba

2018 m. gruodžio 3 d. ES Transporto taryba priėmė bendrąjį požiūrį dėl Mobilumo paketo I, nepaisant 9 šalių, įskaitant ir Lietuvą, balsavimo „prieš“. Tarybos bendrasis požiūris numato Lietuvos vežėjams nepalankius sprendimus, įskaitant:

-        prievolę atlikti ilgesnį nei 45 val. poilsį viešbutyje reikalavimas neįgyvendinamas dėl nakvynės vietų stygiaus;

-        komandiravimo taisyklių taikymą kabotažo (vidiniai vežimai) ir cross-trade (kai A šalies vežėjas pakrauna krovinį B šalyje ir iškrauna C šalyje, pvz. kai Lietuvos vežėjas krovinį pakrauna Vokietijoje ir iškrauna Prancūzijoje);

-        grįžimą į namus kartą per 4 savaites;

-        5 dienų atvėsimo laikotarpį kabotažui (vežėjas, atlikęs paskutinę kabotažo operaciją priimančiojoje šalyje, privalės iš jos išvažiuoti ir galės sugrįžti tik po 5 dienų)

Europos Parlamentas (EP)

Europos parlamento nariai atsakingi už Mobilumo paketo I rengimą ne tik išlaikė Tarybos bendrajame požiūryje numatytus apribojimus, tačiau kai kuriuos iš jų sugriežtino bei atliko reikšmingų pakeitimų, kurie yra ypač nenaudingi ES periferijoje esančiai Lietuvai:

-        Numatomas privalomas vilkiko gražinimas į įmonės įsisteigimo šalį kas 4 savaite + pasikrovimas/išsikrovimas toje šalyje;

-         Kabotažui skiriamas laikas sumažinamas iki 3 dienų neribojant operacijų skaičiaus (Taryba paliko dabartinį reguliavimą – 3 operacijos per 7 dienas);

-        60 val. atvėsimo laikotarpis kabotažui

2018 m. liepos mėn. Mobilumo paketas buvo atmestas Europos Parlamento plenarinėje sesijoje ir grąžintas svarstymams į Transporto komitetą. 2019 m. sausio 10 d. 2 iš 3 paketo pasiūlymų atmesti ir komitete. Kadangi paketas visuomet traktuotas kaip nedalomas teisės aktų rinkinys, balsavimas transporto komitete reiškė jo atmetimą. Tačiau, net ir po nesėkmingo balsavimo plenarinėje sesijoje, o vėliau dar kartą atmetus Transporto komitete, ES šalių (Prancūzija, Belgija, Vokietija, Skandinavijos šalys, Čekija, ir kt), kurioms paketas yra naudingas, parlamentarai deda visas pastangas, kad būtų balsuojama dar šioje EP kadencijoje. Jų pastangomis paketas buvo įtrauktas į š. m. kovo 25-28 d. plenarinę sesiją, tačiau dėl didžiulio kiekio pataisų buvo gražintas į TRAN komitetą. Planuojama, kad dėl paketo galėtų būti balsuojama kitos savaitės plenarinėje sesijoje arba jau paskutinėje šios EP kadencijos plenarinėje sesijoje balandžio 15-18 d..

Derybų procesas parlamente tapo politizuotas, paketo šalininkams siekiant „prastumti“ balsavimą plenarinėje bet kokia kaina, neatsižvelgiant į neigiamą socialinį, ekonominį ir aplinkosauginį poveikį.

Mobilumo paketo neigiamos pasekmės

-        Vien tik privalomas vilkiko grąžinimas kas 4 savaites sužlugdytų Lietuvos kelių transporto sektorių. Tai visiškai neproporcingas ir diskriminacinis pasiūlymas, kadangi ES periferijoje įsisteigę Lietuvos vežėjai ir vairuotojai būtų priversti skirti nepalyginamai didesnius finansiniu ir laiko resursus reikalavimo įgyvendinimui, nei arčiau ES centro įsikūrę įmonės. Kelionė į Lietuvą iš Vakarų ir Pietų Europos gali užtrukti apie savaitę (įskaitant eismo apribojimus, kassavaitinio poilsio atlikimą, šventines dienas ir pan.), kai pvz. čekas iš Vokietijos gali grįžti per kelias valandas;

-        Tarptautinės transporto sąjungos duomenimis privalomas vilkikų grąžinimas padidins sunkiasvorio transporto kilometražą iki 75 proc., CO2 emisijas – iki 100 tūkst. tonų per metus.

-        Didžiausią dalį Lietuvos kelių transporto apyvartos sudaro cross-trade operacijos, todėl komandiravimo taisyklių taikymas šio tipo transportui būtų labai nenaudingas mūsų šalies vežėjams. Nemažiau svarbu, kad vairuotojams, atliekantiems cross-trade, cabotažo ir dvišalio transporto operacijas, būtų taikomi nevienodi standartai;

-        Griežtesni apribojimai kabotažui (atvėsimo laikotarpis, kabotažo termino ribojimas, komandiravimo taikymas nuo pirmos dienos) yra „senųjų“ ES narių stumiamos protekcionistinės priemonės, kuriomis siekiama apriboti „naujųjų“ narių patekimą į ES rinką. Šie apribojimai neturi nieko bendra  su paketo tikslais – t.y. geresnėmis vairuotojų darbo sąlygomis ir socialine gerove. Numatomi apribojimai ženkliai sumažintų Lietuvos vežėjų kabotažo operacijų apimtis;

-        ES šalyse narėse visiškai nėra tinkamų aikštelių atlikti kassavaitiniam poilsiui, todėl draudimas atlikti poilsį vilkiko kabinoje yra neįgyvendinimas. 2019 m. kovą Europos Komisiją pristatė tyrimą, kuris parodė, kad ES trūksta apie 400 tūkst. tinkamų parkavimo vietų. Vairuotojai dirbantys arčiau centro ES įsisteigusiose transporto įmonės gali dažniau grįžti į namus ir atlikti kassavaitinį poilsį, todėl tinkamos infrastruktūros trūkumas šių šalių vežėjams nėra toks aktualus;

-        Dėl aukščiau išvardytų priežasčių, paketas sukurtų nevienodas darbo sąlygas vežėjams ir vairuotojams įsisteigusiems arčiau ES centro ir ES pakraščiuose. Lietuvos vežėjai norėdami išsilaikyti konkurencinėje kovoje bus priversti keltis arčiau ES centro. Padidės emigracijos srautai iš Lietuvos, sustos socialinė konvergencija;

-        Mobilumo paketas nereglamentuoja reikalavimų taikymo trečiųjų šalių vežėjams, todėl Lietuvos transporto įmonės praras konkurencingumą ne tik ES bet ir trečiųjų šalių vežėjų atžvilgiu.

 

Plačiau
2019 balandžio 02 Kviečia 24-oji specializuota tarptautinė paroda „BAMAP-2019“

Baltarusijos tarptautinių vežėjų automobiliais asociacija „BAMAP“ informavo, kad 2019 m. gegužės 30-31 d. Minske organizuojama 24-oji specializuota tarptautinė paroda „BAMAP-2019“.

Daugiau informacijos apie parodą – asociacijos „BAMAP“ interneto svetainėje: http://bamap.org/information/news/2019_03_19_96256/.

Vežėjus, pageidaujančius dalyvauti minėtoje parodoje, kviečiame iki 2019 m. gegužės 10 d. susisiekti su organizatoriais asociacijos „BAMAP“ pranešime nurodytais kontaktais.

 

Plačiau
2019 balandžio 02 TIR knygelių daugiausiai įsigyta Vilniaus regione

Nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ per pirmus 3 šių metų mėnesius išplatino 12043 TIR knygeles. Daugiausiai knygelių įsigijo Vilniaus regiono vežėjai – 7062 vnt. Tai sudaro 58,6 proc. visų įsigytų TIR knygelių.

TIR knygelių platinimo rezultatai visuose regionuose:

Vilniaus regionas – 7062 vnt. / 58,6 proc.

Šiaulių regionas – 1842 vnt. / 15,3 proc.

Klaipėdos regionas – 1082 vnt. / 9 proc.

Kauno regionas – 946 vnt. / 7,9 proc.

Panevėžio regionas – 732 vnt. / 6,1 proc.

Alytaus regionas – 379 vnt. / 3,1 proc.

„Linava“ per pirmą šių metų ketvirtį internetu išplatino 7062 knygelių. Tai yra 63 proc. visų išplatintų knygelių skaičiaus.

Aktyviausiai internetu TIR knygeles įsigijo Šiaulių regionas – čia vežėjai internetu įsigyta net 90,7 proc. TIR knygelių.

TIR knygelių įsigijimas internetu:

Šiaulių regionas – 90,7 proc.

Panevėžio regionas – 76,1 proc.

Vilniaus regionas – 61,7 proc.

Kauno regionas – 51 proc.

Klaipėdos regionas – 49 proc.

Alytus – 0 proc.

 

Plačiau
2019 balandžio 01 Mobilumo paketas – politikavimo įrankis

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius komentuoja susidariusią situaciją:

Pastaruoju metu viešumoje daug diskutuojama dėl transporto sektoriui kylančių klausimų. Turiu apgailestauti, kad šios labai reikalingos ir svarbios diskusijos vyksta prieš Europos Parlamento rinkimus, todėl kai kurie veiksmai ar faktai sąmoningai ar dėl nežinojimo yra iškraipomi ar pateikiami taip, kaip kažkam patogiau.

Viena iš kandidačių į Europos Parlamentą apkaltino susisiekimo ministrą Roką Masiulį, neva šis svarstant Mobilumo paketą Europos Parlamente atstovauja ne „Lietuvai“, o „Linavai“. Tiems, kuriems kilo abejonių, noriu pasakyti – „Linava“ yra asociacija, vienijanti daugiau kaip 800 vežėjų. Mūsų asociacijos nariai dažniausiai yra vidutinės ir mažesnės įmonės, kurioms sprendžiant kylančias problemas parankiau vienytis į asociacijas, kai tuo metu stambieji rinkos žaidėjai savo klausimus lengvai išsprendžia patys, be asociacijų paramos. „Linava“ nėra kokia nors nusikalstama grupuotė, tai yra verslininkai, kurie šiandien Lietuvoje moka mokesčius ir kuria vidaus produktą. Tokių pasisakymų autorių, Lietuvai priešpastatantį valstybėje teisėtai pagal įstatymus veikiančią verslo asociaciją, norėčiau paklausti – tai kas tada jų manymu yra Lietuva?

Kitas svarbus eskaluojamas klausimas – neva Mobilumo paketas yra skirtas socialinėms garantijoms įtvirtinti. Tokias kalbas skleidžia žmonės, norintys supriešinti verslininkus su savo darbuotojais, nes iš tikrųjų Mobilumo paketas nėra socialinių garantijų rinkinys. Jame daugiausiai kalbama apie tai, kaip periferinių valstybių verslininkams reikia sudaryti tokias verslo sąlygas, kad užsiimti pervežimais Europoje taptų nuostolinga. Jei pavyks Lietuvos vežėjus išstumti iš konkurencinės kovos, didžiųjų valstybių vežėjai plos katučių – be konkurencijos dirbti visada geriau. Klausimas, ar tuo apsidžiaugs tie patys Lietuvos vairuotojai?

Verslas negali būti nuostolingas, todėl sprendimų ieškoma jau dabar. Kai kurios didžiosios transporto bendrovės savo sprendimus jau padarė – smarkiai nesireklamuojant registruojamos atstovybės Europos valstybėse, ten registruojamos transporto priemonės, ten bus mokami ir mokesčiai. Jei tendencijos išliks tokios pačios, gali būti, kad šis sektorius Lietuvoje tiesiog nunyks. Ir tai nėra gąsdinimas, kaip išsireiškia kai kurie diskusijų dalyviai, tai tiesiog yra blaivaus proto padiktuotas veiksmų planas. Gali būti, kad Lietuvoje nebeliks transporto bendrovių, nebebus mokami mokesčiai, nebus įdarbinama dalis vairuotojų. Kaip manote, ar tada nebeliks ir problemų?

Viešumoje buvo išsakyta frazė, kad Lietuvoje rinkti Europos Parlamento nariai atstovauja visos Europos piliečiams, o ne vienai Lietuvos verslo grupei. Todėl kyla klausimas – kas tie visos Europos piliečiai? Kodėl į tą piliečių sąrašą įtraukiami Vokietijos ir Ispanijos verslininkai, o lietuviai, kaip visada, lieka už borto?

Plačiau
2019 kovo 28 Lietuvos vežėjams – lietuvių paslaugos Vokietijoje

Lietuvos vežėjai, dirbantys Vokietijoje ar bent važiuojantys per ją, turi galimybę apsilankyti lietuviškame krovininių automobilių aptarnavimo servise ir reikalingus darbus atlikti už lietuvišką kainą.

Plačiau
2019 kovo 25 Laukiama asociacijos narių pasiūlymų dėl e-vinječių platinimo sistemos www.keliumokestis.lt tobulinimo

Siekdami identifikuoti Lietuvos e-vinječių platinimo sistemos www.keliumokestis.lt veikimo problemas ir tobulinti jos funkcionalumą, kad ji būtų kuo patrauklesnė naudotojams, asociacijos „Linava“ narių (sistemos naudotojų) prašome pateikti savo pastebėjimus dėl minėtos sistemos veikimo ir pasiūlymus dėl jos tobulinimo poreikio. Apibendrintus pasiūlymus numatoma aptarti su Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos, administruojančios minėtą sistemą, atstovais.

Pasiūlymus maloniai prašome teikti iki š. m. balandžio 5 d. el. paštu aleksandr.tolstoj@linava.lt.

Plačiau
2019 kovo 25 Klaipėdos apskrities Migracijos skyriuje keičiama dokumentų pateikimo tvarka užsienio valstybių piliečiams

Migracijos departamentas informavo, kad nuo šių metų balandžio 1 dienos Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Migracijos skyriuje keičiama dokumentų pateikimo tvarka užsienio valstybių piliečiams.

Norintieji pateikti prašymus išduoti, pakeisti leidimą laikinai ar leidimą nuolat gyventi, aptarnaujami tik pagal išankstinę registraciją. Iš anksto užsiregistruoti galima naudojantis policijos elektroninių paslaugų sistema ePolicija.lt.

Informacija teikiama telefonu 8-700-60000.

Plačiau
2019 kovo 19 Aptarti veiksmai dėl Mobilumo paketo

„Linavos“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis kovo 18 d. susitiko su Europos Parlamento nare Laima Andrikiene.

Susitikime su EP nare buvo suderinti  veiksmai, kurių imtasi siekiant palankių sprendimų šios savaitės įvykiuose  Europos Parlamente.

Kaip žinoma,  kovo 21 dieną  EP pirmininkų sueiga, svarstydama artimiausios plenarinės sesijos darbotvarkę, turėtų priimti sprendimą dėl svarstomo Mobilumo paketo ateities. Kovo 7 d. sueiga sprendimą nukėlė vėlesniam laikui.

 

Plačiau
2019 kovo 18 SVARBU! Atnaujinta informacija apie pakeitimus dėl Patvirtintų įmonių sąrašo ir nacionalinių vizų išdavimo

SVARBU! Juridiniai asmenys, įtraukti į Patvirtintų įmonių sąrašą iki 2019 m. vasario 28 d., privalo iki 2019 m. gegužės 1 d. raštu nurodyti Migracijos departamentui ne trumpiau kaip 2 metus vykdomos ekonominės veiklos rūšį (rūšis), kurią (kurias) patvirtina valstybės įmonei Registrų centrui pateikti pastarųjų 2 metų finansinės atskaitomybės dokumentai ir kuri (kurios) bus nurodyta (nurodytos) Migracijos departamento interneto svetainėje skelbiamame Patvirtintų įmonių sąraše. Migracijos departamentas, nustatęs, kad juridinio asmens nurodytos (nurodytų) ekonominės veiklos rūšies (rūšių) nepatvirtina valstybės įmonei Registrų centrui pateikti pastarųjų 2 metų finansinės atskaitomybės dokumentai arba kad juridiniai asmenys nenurodė ne trumpiau kaip 2 metus vykdomos ekonominės veiklos rūšies (rūšių) arba kad juridiniai asmenys vykdo laikinojo įdarbinimo veiklą, šiuos juridinius asmenis išbrauks iš Patvirtintų įmonių sąrašo. Pranešimą apie juridinio asmens vykdomos veiklos formą rasite čia (prisegtas dokumentas). Užpildytą formą išsiųskite Migracijos departamentui paštu registruotu laišku arba bendruoju elektroniniu paštu, jei užpildyta forma pasirašyta sertifikuotu elektroniniu parašu.

Plačiau
2019 kovo 15 Išmanieji tachografai – jau nuo 2019 m. birželio 15 d.

Asociacija „Linava“ primena, kad pagal Europos Sąjungos (ES) teisės aktų reikalavimus, nuo 2019 m. birželio 15 d. ES valstybėse naujose, pirmą kartą registruojamose keleivinėse ir krovininėse motorinėse kelių transporto priemonėse, kurioms taikomas Reglamentas 561/20063, turi būti įrengti ir naudojami Reglamento 2016/7992 reikalavimus atitinkantys išmanieji tachografai (antrosios kartos skaitmeniniai tachografai).

Plačiau
2019 kovo 13 Papildyti muitinės įstaigų, galinčių atlikti TIR procedūras, sąrašai

Tarptautinė kelių transporto sąjunga (IRU) informuoja, kad  2018 m. gruodžio 2 d. Indijos Respublikos kompetentingos tarnybos, vadovaujantis Muitinės konvencijos dėl tarptautinio krovinių gabenimo su TIR knygelėmis (1975 m. TIR konvencija) 45 straipsnio aiškinamąja pastaba, papildė muitinės įstaigų, kuriose  atliekamos TIR operacijos, sąrašą.

Skelbiame Indijos Respublikos išvykimo muitinės įstaigų, tarpinių muitinės ir paskirties muitinės įstaigų, kurias ji patvirtina TIR operacijoms vykdyti, sąrašą (pridedama TIR/GE6490/SDG).

Taip pat pranešame, kad nuo 2019 m. kovo 25 d. bus praplėstas ir Kinijos Liaudies Respublikos muitinės įstaigų, kuriose bus galima vykdyti TIR operacijas, sąrašas (pridedama TIR/GE6492/SDG).

Skelbiame Kinijos Liaudies Respublikos išvykimo muitinės įstaigų, tarpinių muitinės ir paskirties muitinės įstaigų, kurias ji patvirtina TIR operacijoms vykdyti, sąrašą (pridedama TIR/GE5905/JGE).

 

 

Plačiau
2019 kovo 07 „BREXIT: KAIP LIETUVOS TRANSPORTO ĮMONĖMS BŪTI ŽINGSNIU PRIEKYJE?“

Siekdamos, kad Lietuvos transporto sektorius kaip sistemiškai svarbi Lietuvos eksporto grandis, tinkamai pasiruoštų „Brexit“ galimam scenarijui – „be susitarimo“, VšĮ „Versli Lietuva“ kartu su asociacija „Linava“ kovo mėn. 13 d. kviečia Lietuvos vežėjų ir logistikos sektoriaus įmones į specializuotą renginį.

Renginio tikslas yra suteikti įmonėms praktinių žinių apie teisinius ir procedūrinius muitinės pokyčius, kurie palies Lietuvos transporto sektorių po Jungtinės Karalystės išstojimo iš ES ir taip padėti Lietuvos transporto ir logistikos įmonėms pasiruošti pokyčiams po „Brexit“.

Renginio svečias Uwe Liebschneris turi 18 metų darbo Vokietijos muitinėje patirtį bei vadovauja „dbh“ muitinės ir užsienio prekybos konsultacijų praktikai. Kaip Tarptautinės Uostų Bendrijos Sistemų Asociacijos (IPCSA) Muitinės komiteto pirmininkas, U. Liebschneris  turi plačią tarptautinę patirtį ir glaudžiai dirba su Europos Komisija muitinės klausimais.

Renginio programą galima rasti čia.

Dalyvavimas renginyje nemokamas. Registracija vyksta iki kovo mėn. 12 d. Registracija į renginį vyksta čia.

 

Plačiau
2019 kovo 06 Vežėjų problemos Kazachstane – į tarpvyriausybinės komisijos posėdį

Kovo 4-5 dienomis Vilniuje vyko 12-asis Lietuvos ir Kazachstano tarpvyriausybinės ekonominio ir prekybinio bendradarbiavimo komisijos posėdis, į kurį „Linavos“ atstovai buvo pakviesti kaip ekspertai.

Plačiau
KLAUSK