LT EN RU
Naujienos
2019 gegužės 24 Su estais ir suomiais – apie transporto šakos ateitį

“Linavos” sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis Taline dalyvavo trišaliame susitikime su Estijos ir Suomijos vežėjų asociacijos nariais.

Susitikime su kolegomis iš Estijos ir Suomijos buvo kalbėta apie Mobilumo paketo sprendinius ir jų galimą poveikį transporto rinkai, taip pat nemažai dėmesio skirta transporto sektoriaus skaitmenizavimui, kuris vertinamas kaip būtinybė plėtojant verslą.

Bendraujant su asociacijų atstovais buvo aptarta ir konkurencine aplinka tiek Europos Sąjungos viduje, tiek už Europos Sąjungos ribų.

 

Plačiau
2019 gegužės 21 Nuo liepos 1 d. – pasikeitimai dėl leidimų laikinai gyventi

Migracijos departamentas informavo, kad nuo 2019 m. liepos 1 d. prašymai dėl leidimo gyventi Lietuvos Respublikoje (toliau – leidimas gyventi) ir kiti privalomi dokumentai bus teikiami tik elektroniniu būdu, prisijungus prie Lietuvos migracijos informacinės sistemos (MIGRIS) portalo www.migracija.lt.

Pateikti prašymą ir rezervuoti vizito į migracijos padalinį laiką asmens biometriniams duomenims pateikti galės pats užsienietis, jo įgaliotas atstovas, darbdavys, aukštoji mokykla, kt. Jei užsienietis prašymą išduoti leidimą gyventi teiks pirmą kartą, jis privalės susikurti savo paskyrą, naudodamas elektroninio pašto adresą ir kitus privalomus duomenis. Užsieniečiui atvykus į migracijos padalinį, darbuotojas patvirtins jo paskyrą (į nurodytą el. pašto adresą asmuo gaus slaptažodį, kurį turės pasikeisti). Jei užsienietis jau turi jo teisę gyventi patvirtinančius dokumentus ir Lietuvoje suteiktą asmens kodą, elektroninėmis paslaugomis galės naudotis taip, kaip ir kiti Lietuvos Respublikos piliečiai – naudodamasis el. parašu, el. bankininkyste ir kitomis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos (VIISP) suteikiamomis galimybėmis. Jei prašymą už užsienietį teiks fizinis ar juridinis Lietuvos Respublikos asmuo, jis naudosis įprastomis autentifikavimo elektroninėje erdvėje atpažinties priemonėmis – el. parašu, el. bankininkyste ir kt.

Prašymą dėl leidimo gyventi išdavimo ar keitimo asmuo galės pateikti pasirinktame migracijos padalinyje, neatsižvelgiant į asmens deklaruotą gyvenamąją vietą. Atvykęs į migracijos padalinį rezervuotu laiku (per 2 mėn. nuo el. prašymo pateikimo dienos), asmuo privalės pateikti kartu su prašymu el. būdu teiktų dokumentų originalus ir fiksuoti savo biometrinius duomenis. Informaciją apie migracijos tarnybos išnagrinėtą prašymą ir priimtą sprendimą dėl leidimo gyventi išdavimo asmuo ras savo paskyroje ir jam tereikės atvykti atsiimti jau pagamintą dokumentą.

Migracijos departamentas pastebi, kad įprasta policijos elektroninių paslaugų sistema ePolicija aptartoms paslaugoms teikti nustos veikti 2019 m. birželio 28 d., nuo liepos 1 d. prašymams dėl leidimo gyventi bei kitoms elektroninėms paslaugoms (pvz., prašymams dėl nacionalinių vizų, konsultacijoms su specialistais) teikti bus naudojama Lietuvos migracijos informacinė sistema MIGRIS, kuri bus pasiekiama portale www.migracija.lt.

Daugiau informacijos apie nuo liepos 1 d. numatomas teikti elektronines paslaugas galima rasti Migracijos departamento interneto svetainėje www.migracija.lt adresu https://www.migracija.lt/index.php?-695123384

Plačiau
2019 gegužės 09 Darbo laiko pasikeitimai TIR departamento Utenos skyriuje

Informuojame, kad 2019 m. gegužės 13-17 d. ir gegužės 20 d. nedirbs asociacijos „Linava“ TIR departamento Utenos skyrius. Vežėjai gali išvengti vykimo į kitus TIR skyrius užsakydami TIR knygeles internetu. Internetu užsakomoms TIR knygelės yra pigesnės, o kurjerių tarnyba jas pristato ir paima nemokamai.

Atsižvelgiant į tai, kad būtų užtikrintos nepertraukiamos TIR knygelių išdavimo bei grąžinimo procedūros TIR garantinės sistemos dalyviams 2019 m. gegužės 13-17 d. ir gegužės 20 d. TIR knygeles galima užsakyti internetu, arba nuvykti į TIR departamento Panevėžio skyrių.

Panevėžio padalinyje TIR knygeles išdavinės Panevėžio TIR skyriaus specialistė Virginija Valonienė, tel.: 8 (699) 97203.

Taip pat primename, kad vežėjams grąžinama po 2,5 Šveicarijos franko už kiekvieną TIR knygelę, kurios išankstinė deklaracija buvo įforminta per TIR-EPD sistemą. Pasinaudoti šia galimybe gali visos įmonės, kurios naudoja TIR-EPD sistemą, nepriklausomai nuo to ar deklaracijas pildo pačios ar patiki šį darbą muitinės tarpininkams. Visais atvejais vežėjams grąžinama po 2,5 CHF už kiekvieną per TIR-EPD sistemą užpildytą TIR knygelę, nepriklausomai nuo to kas ją deklaravo.

Daugiau informacijos tel.: 8 5274 02 80.

Plačiau
2019 gegužės 07 Perspėjimas krovinių siuntėjams į Uzbekistaną, Tadžikistaną, Kazachstaną

Siunčiantys krovinius į Uzbekistaną, Tadžikistaną ir Kazachstaną turėtų būti atidūs – griežtinama pakrautų transporto priemonių kontrolė, todėl būtina atidžiai įvertinti, ar yra visi reikalingi dokumentai.

2019 m. gegužės 6 d. Lietuvos transporto saugos administracijoje (LTSA) asociacijos „Linava“ prezidiumo narys Oleg Tarasov, sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis, Transporto reikalų departamento Transporto politikos skyriaus vadovas Aleksandr Tolstoj susitiko su LTSA direktoriumi G. Lukošiumi, direktoriaus pavaduotoju T.Kolendo, Sausumos transporto veiklos ir pramoginės laivybos administracinių paslaugų departamento direktoriumi S.Lingiu.

Susitikime aptarti klausimai dėl tranzitinių (neįregistruotų) krovininių automobilių, kuriuos įsigyja, pvz., Uzbekistano, Tadžikistano, Kazachstano ir kt. šalių vežėjai, taip pat dėl problemų, kylančių tokiu automobiliu atliekant pirmą reisą ir vežant krovinius komerciniais tikslais. Susitikimo dalyviai pažymėjo, kad tokius vežimus atlikti iš esmės draudžia kelių transporto srities Lietuvos dvišalės tarptautinės sutartys, sudarytos su atitinkamomis valstybėmis.

Pagal minėtų dvišalių sutarčių nuostatas, transporto priemonės, kuriomis atliekami krovinių vežimai (ypatingai motorinės transporto priemonės), privalo turėti savo šalies nacionalinius registravimo ir skiriamuosius ženklus, taip pat tokios transporto priemonės vairuotojas privalo turėti transporto priemonės nacionalinius registravimo dokumentus. Vilkikas (ypač važiuojantis į Azijos šalis) su europietiškais registracijos numeriais turi turėti EB licencija bei Lietuvos išduotą trečių šalių leidimą konkrečiai šaliai. Atliekant krovinių vežimus iki galo neįvykdžius minėtų sąlygų, tai turėtų būti traktuojama kaip administracinis nusižengimas (pvz., numatytas LR administracinių nusižengimų kodekso 450 straipsnyje), ir skiriamos numatytos sankcijos.

Susitikime buvo kalbėta, kad kol nustatytas pažeidimas nebus pašalintas, kelių transporto priemonei uždraudžiama važiuoti toliau, o dokumentai paimami patikrinimą atliekančio pareigūno. Realiai tai reiškia, kad automobilis su kroviniu bus sulaikytas (arba nugabentas į priverstinę aikštelę, arba gražintas į terminalą ir iškrautas). Todėl reikėtų įsitikinti, ar vežėjas turi visus reikalingus kelionės dokumentus – taip gali būti išvengta didelių nuostolių.

Kelionės leidimų patikrinimus visuose Lietuvos keliuose ir pasienio kontrolės punktuose gali atlikti  muitinės, policijos, Valstybės sienos apsaugos tarnybos, Valstybinės mokesčių inspekcijos ir Lietuvos transporto saugos administracijos pareigūnai.

 

Papildomai primename vežėjams, kad pranešimai apie pastebėtus panašaus pobūdžio ir kitus daromus pažeidimus, nurodant su pažeidimu susijusią informaciją (pvz., vilkiko ir puspriekabės valstybinius numerius, pažeidimo padarymo vietą ir kt.), laukiami LTSA pasitikėjimo telefonu 8 687 45 533 ir (arba) el. paštu pasitikiu@ltsa.lrv.lt. Pateikta informacija nuolat tikrinama ir į ją operatyviai reaguojama.

 

Susitikimo LTSA metu taip pat buvo aptarti pasiruošimo išmaniųjų tachografų (antrosios kartos skaitmeninių tachografų) įvedimui aktualijos (daugiau apie tai galima sužinoti čia: http://www.linava.lt/naujiena/ismanieji-tachografai-jau-nuo-2019-m-birzelio-15-d/), socialinio dialogo kelių transporto sektoriuje klausimai, ADR vairuotojų egzaminavimo problematiką, Lietuvoje įregistruotų transporto priemonių privalomosios techninės apžiūros, atliktos kitose ES šalyse, pripažinimo kitose ES šalyse ir kiti klausimai.

 

Plačiau
2019 balandžio 29 Vežėjus Lenkijoje pasitinka mokesčių lengvatos

Po to, kai neįvykusiame „Linavos“ kongrese buvo iškelta idėja ginti vežėjų interesus protesto akcijose bei svarstymai apie verslo iškėlimą į Europos šalis, „Linavos“ atstovai apsilankė Lenkijoje ir surinko informaciją apie pervežimų verslo perkėlimą į kaimyninę šalį.

Plačiau
2019 balandžio 25 „Linava“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su VLVK

Balandžio 24 d. „Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius pasirašė bendradarbiavimo sutartį su Vidurio Lietuvos vežėjų klubo (VLVK) prezidentu Romu Vosyliumi.

Plačiau
2019 balandžio 25 „Linavos“ pastangos dėl TIR procedūrų supaprastinimo skinasi kelią

„Linava“, įvertinusi TIR sistemos situaciją, nuolat siekia patobulinti ir vežėjams pritaikyti įvairius TIR sistemos aspektus. Pastaruoju metu TIR sistemos tobulinimas pasistūmėjo net keliose srityse – Lietuvos Seimą pasiekė Muitinės įstatymo pataisa, o TIR knygelių naudojimo supaprastinimą svarstys IRU komitetas.

Plačiau
2019 balandžio 19 Muitinės departamente – vežėjams aktualūs klausimai

„Linavos“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis ir TIR departamento vadovas Heliodoras Giedrys su  Muitinės departamento generalinio direktoriaus pavaduotoju, atliekančio generalinio direktoriaus funkcijas, Jonu Miškiniu ir Muitinės procedūrų skyriaus vedėja Neringa Motiejūnaite balandžio viduryje aptarė klausimus dėl Muitinės konvencijos statuso ir pakeitimų bei TIR knygelės duomenų pateikimo elektroninėmis priemonėmis.

Plačiau
2019 balandžio 19 Vežėjai prabilo apie protesto akcijas

Balandžio 18 d. vykusioje „Linavos“ Krovininio transporto taryboje vežėjai kalbėjo apie tai, kad šiomis dienomis kilusioje diskusijoje dėl Vyriausybės ir Seimo grasinimų drastiškai apmokestinti transporto verslą vežėjų argumentai nėra girdimi, todėl jie prabilo apie protesto akcijas.

Plačiau
2019 balandžio 17 Seimo nariams pristatyta vežėjų pozicija dėl situacijos pervežimų rinkoje

Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitete „Linavos“ atstovai pristatė vežėjų poziciją dėl dabartinių diskusijų apie vairuotojų socialines garantijas.

Plačiau
2019 balandžio 17 Pirmas pervežimas iš Europos į Kiniją pagal TIR sistemą užtruko 12 dienų

Pirmasis pervežimas iš Europos į Kiniją su TIR knygele sėkmingai atliktas per 12 dienų. 7400 kilometrų atstumas nusidriekė iš Vokietijos į Kinijos Korgas miestą, vieną stambiausių Kinijos transporto centrų.

Plačiau
2019 balandžio 10 Asociacijos nariai gali naudotis faktoringo paslauga išskirtinėmis sąlygomis

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ pasirašė bendradarbiavimo susitarimą su nebankinio finansavimo lyderiu Baltijos regione UAB „SME Finance“. Remiantis šiuo susitarimu „Linava“ nariai gali naudotis faktoringo paslauga išskirtinėmis sąlygomis.

Plačiau
2019 balandžio 03 Tadžikistane pristatytos Lietuvos vežėjų galimybės

„Linavos“ delegacija nuo balandžio 1 d. Tadžikistano tarptautinių pervežimų vežėjų asociacijos (sutrumpintai – ABBAT) kvietimu vieši Tadžikistane, kur pristato Lietuvos transporto rinkos galimybes bei sprendžia Lietuvos vežėjams šioje šalyje kylančias problemas.

Plačiau
2019 balandžio 03 Siūloma supaprastinti užsieniečių įdarbinimą

Siekiant supaprastinti imigracijos procedūras, siūloma aiškiau reglamentuoti užsieniečio, atvykusio į Lietuvą dirbti, teisę keisti darbdavį ir nustatyti, kad sprendimą dėl leidimo keisti darbdavį Migracijos departamentas priimtų per trumpesnį – 1 mėnesio terminą.

Plačiau
2019 balandžio 02 Apie Mobilumo paketą trumpai

Kas sudaro Mobilumo paketą I?

Derybos ES institucijos vyksta dėl trijų mobilumo paketų. Lietuvai aktualiausias Mobilumo paketas I  – teisė aktų rinkinys, skirtas peržiūrėti kelių transporto socialines taisykles. Europos Komisija 2017 m. gegužės 31 d. paskelbė 8 Mobilumo paketo I pasiūlymus, iš kurių esminiai dėl:

-        Komandiravimo taisyklių (priimančiosios šalies atlyginimo ir kasmetinių atostogų normų) taikymo;

-        Darbo ir poilsio laiko reguliavimo, įskaitant kassavaitinio poilsio draudimą vilkiko kabinoje;

-        Patekimo į ES rinką taisyklių (apribojimai kabotažui, vairuotojo ir vilkiko grąžinimas).

Derybų eiga: Tarybos ir Europos Parlamento pozicijos

Taryba

2018 m. gruodžio 3 d. ES Transporto taryba priėmė bendrąjį požiūrį dėl Mobilumo paketo I, nepaisant 9 šalių, įskaitant ir Lietuvą, balsavimo „prieš“. Tarybos bendrasis požiūris numato Lietuvos vežėjams nepalankius sprendimus, įskaitant:

-        prievolę atlikti ilgesnį nei 45 val. poilsį viešbutyje reikalavimas neįgyvendinamas dėl nakvynės vietų stygiaus;

-        komandiravimo taisyklių taikymą kabotažo (vidiniai vežimai) ir cross-trade (kai A šalies vežėjas pakrauna krovinį B šalyje ir iškrauna C šalyje, pvz. kai Lietuvos vežėjas krovinį pakrauna Vokietijoje ir iškrauna Prancūzijoje);

-        grįžimą į namus kartą per 4 savaites;

-        5 dienų atvėsimo laikotarpį kabotažui (vežėjas, atlikęs paskutinę kabotažo operaciją priimančiojoje šalyje, privalės iš jos išvažiuoti ir galės sugrįžti tik po 5 dienų)

Europos Parlamentas (EP)

Europos parlamento nariai atsakingi už Mobilumo paketo I rengimą ne tik išlaikė Tarybos bendrajame požiūryje numatytus apribojimus, tačiau kai kuriuos iš jų sugriežtino bei atliko reikšmingų pakeitimų, kurie yra ypač nenaudingi ES periferijoje esančiai Lietuvai:

-        Numatomas privalomas vilkiko gražinimas į įmonės įsisteigimo šalį kas 4 savaite + pasikrovimas/išsikrovimas toje šalyje;

-         Kabotažui skiriamas laikas sumažinamas iki 3 dienų neribojant operacijų skaičiaus (Taryba paliko dabartinį reguliavimą – 3 operacijos per 7 dienas);

-        60 val. atvėsimo laikotarpis kabotažui

2018 m. liepos mėn. Mobilumo paketas buvo atmestas Europos Parlamento plenarinėje sesijoje ir grąžintas svarstymams į Transporto komitetą. 2019 m. sausio 10 d. 2 iš 3 paketo pasiūlymų atmesti ir komitete. Kadangi paketas visuomet traktuotas kaip nedalomas teisės aktų rinkinys, balsavimas transporto komitete reiškė jo atmetimą. Tačiau, net ir po nesėkmingo balsavimo plenarinėje sesijoje, o vėliau dar kartą atmetus Transporto komitete, ES šalių (Prancūzija, Belgija, Vokietija, Skandinavijos šalys, Čekija, ir kt), kurioms paketas yra naudingas, parlamentarai deda visas pastangas, kad būtų balsuojama dar šioje EP kadencijoje. Jų pastangomis paketas buvo įtrauktas į š. m. kovo 25-28 d. plenarinę sesiją, tačiau dėl didžiulio kiekio pataisų buvo gražintas į TRAN komitetą. Planuojama, kad dėl paketo galėtų būti balsuojama kitos savaitės plenarinėje sesijoje arba jau paskutinėje šios EP kadencijos plenarinėje sesijoje balandžio 15-18 d..

Derybų procesas parlamente tapo politizuotas, paketo šalininkams siekiant „prastumti“ balsavimą plenarinėje bet kokia kaina, neatsižvelgiant į neigiamą socialinį, ekonominį ir aplinkosauginį poveikį.

Mobilumo paketo neigiamos pasekmės

-        Vien tik privalomas vilkiko grąžinimas kas 4 savaites sužlugdytų Lietuvos kelių transporto sektorių. Tai visiškai neproporcingas ir diskriminacinis pasiūlymas, kadangi ES periferijoje įsisteigę Lietuvos vežėjai ir vairuotojai būtų priversti skirti nepalyginamai didesnius finansiniu ir laiko resursus reikalavimo įgyvendinimui, nei arčiau ES centro įsikūrę įmonės. Kelionė į Lietuvą iš Vakarų ir Pietų Europos gali užtrukti apie savaitę (įskaitant eismo apribojimus, kassavaitinio poilsio atlikimą, šventines dienas ir pan.), kai pvz. čekas iš Vokietijos gali grįžti per kelias valandas;

-        Tarptautinės transporto sąjungos duomenimis privalomas vilkikų grąžinimas padidins sunkiasvorio transporto kilometražą iki 75 proc., CO2 emisijas – iki 100 tūkst. tonų per metus.

-        Didžiausią dalį Lietuvos kelių transporto apyvartos sudaro cross-trade operacijos, todėl komandiravimo taisyklių taikymas šio tipo transportui būtų labai nenaudingas mūsų šalies vežėjams. Nemažiau svarbu, kad vairuotojams, atliekantiems cross-trade, cabotažo ir dvišalio transporto operacijas, būtų taikomi nevienodi standartai;

-        Griežtesni apribojimai kabotažui (atvėsimo laikotarpis, kabotažo termino ribojimas, komandiravimo taikymas nuo pirmos dienos) yra „senųjų“ ES narių stumiamos protekcionistinės priemonės, kuriomis siekiama apriboti „naujųjų“ narių patekimą į ES rinką. Šie apribojimai neturi nieko bendra  su paketo tikslais – t.y. geresnėmis vairuotojų darbo sąlygomis ir socialine gerove. Numatomi apribojimai ženkliai sumažintų Lietuvos vežėjų kabotažo operacijų apimtis;

-        ES šalyse narėse visiškai nėra tinkamų aikštelių atlikti kassavaitiniam poilsiui, todėl draudimas atlikti poilsį vilkiko kabinoje yra neįgyvendinimas. 2019 m. kovą Europos Komisiją pristatė tyrimą, kuris parodė, kad ES trūksta apie 400 tūkst. tinkamų parkavimo vietų. Vairuotojai dirbantys arčiau centro ES įsisteigusiose transporto įmonės gali dažniau grįžti į namus ir atlikti kassavaitinį poilsį, todėl tinkamos infrastruktūros trūkumas šių šalių vežėjams nėra toks aktualus;

-        Dėl aukščiau išvardytų priežasčių, paketas sukurtų nevienodas darbo sąlygas vežėjams ir vairuotojams įsisteigusiems arčiau ES centro ir ES pakraščiuose. Lietuvos vežėjai norėdami išsilaikyti konkurencinėje kovoje bus priversti keltis arčiau ES centro. Padidės emigracijos srautai iš Lietuvos, sustos socialinė konvergencija;

-        Mobilumo paketas nereglamentuoja reikalavimų taikymo trečiųjų šalių vežėjams, todėl Lietuvos transporto įmonės praras konkurencingumą ne tik ES bet ir trečiųjų šalių vežėjų atžvilgiu.

 

Plačiau
2019 balandžio 02 Kviečia 24-oji specializuota tarptautinė paroda „BAMAP-2019“

Baltarusijos tarptautinių vežėjų automobiliais asociacija „BAMAP“ informavo, kad 2019 m. gegužės 30-31 d. Minske organizuojama 24-oji specializuota tarptautinė paroda „BAMAP-2019“.

Daugiau informacijos apie parodą – asociacijos „BAMAP“ interneto svetainėje: http://bamap.org/information/news/2019_03_19_96256/.

Vežėjus, pageidaujančius dalyvauti minėtoje parodoje, kviečiame iki 2019 m. gegužės 10 d. susisiekti su organizatoriais asociacijos „BAMAP“ pranešime nurodytais kontaktais.

 

Plačiau
2019 balandžio 02 TIR knygelių daugiausiai įsigyta Vilniaus regione

Nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ per pirmus 3 šių metų mėnesius išplatino 12043 TIR knygeles. Daugiausiai knygelių įsigijo Vilniaus regiono vežėjai – 7062 vnt. Tai sudaro 58,6 proc. visų įsigytų TIR knygelių.

TIR knygelių platinimo rezultatai visuose regionuose:

Vilniaus regionas – 7062 vnt. / 58,6 proc.

Šiaulių regionas – 1842 vnt. / 15,3 proc.

Klaipėdos regionas – 1082 vnt. / 9 proc.

Kauno regionas – 946 vnt. / 7,9 proc.

Panevėžio regionas – 732 vnt. / 6,1 proc.

Alytaus regionas – 379 vnt. / 3,1 proc.

„Linava“ per pirmą šių metų ketvirtį internetu išplatino 7062 knygelių. Tai yra 63 proc. visų išplatintų knygelių skaičiaus.

Aktyviausiai internetu TIR knygeles įsigijo Šiaulių regionas – čia vežėjai internetu įsigyta net 90,7 proc. TIR knygelių.

TIR knygelių įsigijimas internetu:

Šiaulių regionas – 90,7 proc.

Panevėžio regionas – 76,1 proc.

Vilniaus regionas – 61,7 proc.

Kauno regionas – 51 proc.

Klaipėdos regionas – 49 proc.

Alytus – 0 proc.

 

Plačiau
2019 balandžio 01 Mobilumo paketas – politikavimo įrankis

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius komentuoja susidariusią situaciją:

Pastaruoju metu viešumoje daug diskutuojama dėl transporto sektoriui kylančių klausimų. Turiu apgailestauti, kad šios labai reikalingos ir svarbios diskusijos vyksta prieš Europos Parlamento rinkimus, todėl kai kurie veiksmai ar faktai sąmoningai ar dėl nežinojimo yra iškraipomi ar pateikiami taip, kaip kažkam patogiau.

Viena iš kandidačių į Europos Parlamentą apkaltino susisiekimo ministrą Roką Masiulį, neva šis svarstant Mobilumo paketą Europos Parlamente atstovauja ne „Lietuvai“, o „Linavai“. Tiems, kuriems kilo abejonių, noriu pasakyti – „Linava“ yra asociacija, vienijanti daugiau kaip 800 vežėjų. Mūsų asociacijos nariai dažniausiai yra vidutinės ir mažesnės įmonės, kurioms sprendžiant kylančias problemas parankiau vienytis į asociacijas, kai tuo metu stambieji rinkos žaidėjai savo klausimus lengvai išsprendžia patys, be asociacijų paramos. „Linava“ nėra kokia nors nusikalstama grupuotė, tai yra verslininkai, kurie šiandien Lietuvoje moka mokesčius ir kuria vidaus produktą. Tokių pasisakymų autorių, Lietuvai priešpastatantį valstybėje teisėtai pagal įstatymus veikiančią verslo asociaciją, norėčiau paklausti – tai kas tada jų manymu yra Lietuva?

Kitas svarbus eskaluojamas klausimas – neva Mobilumo paketas yra skirtas socialinėms garantijoms įtvirtinti. Tokias kalbas skleidžia žmonės, norintys supriešinti verslininkus su savo darbuotojais, nes iš tikrųjų Mobilumo paketas nėra socialinių garantijų rinkinys. Jame daugiausiai kalbama apie tai, kaip periferinių valstybių verslininkams reikia sudaryti tokias verslo sąlygas, kad užsiimti pervežimais Europoje taptų nuostolinga. Jei pavyks Lietuvos vežėjus išstumti iš konkurencinės kovos, didžiųjų valstybių vežėjai plos katučių – be konkurencijos dirbti visada geriau. Klausimas, ar tuo apsidžiaugs tie patys Lietuvos vairuotojai?

Verslas negali būti nuostolingas, todėl sprendimų ieškoma jau dabar. Kai kurios didžiosios transporto bendrovės savo sprendimus jau padarė – smarkiai nesireklamuojant registruojamos atstovybės Europos valstybėse, ten registruojamos transporto priemonės, ten bus mokami ir mokesčiai. Jei tendencijos išliks tokios pačios, gali būti, kad šis sektorius Lietuvoje tiesiog nunyks. Ir tai nėra gąsdinimas, kaip išsireiškia kai kurie diskusijų dalyviai, tai tiesiog yra blaivaus proto padiktuotas veiksmų planas. Gali būti, kad Lietuvoje nebeliks transporto bendrovių, nebebus mokami mokesčiai, nebus įdarbinama dalis vairuotojų. Kaip manote, ar tada nebeliks ir problemų?

Viešumoje buvo išsakyta frazė, kad Lietuvoje rinkti Europos Parlamento nariai atstovauja visos Europos piliečiams, o ne vienai Lietuvos verslo grupei. Todėl kyla klausimas – kas tie visos Europos piliečiai? Kodėl į tą piliečių sąrašą įtraukiami Vokietijos ir Ispanijos verslininkai, o lietuviai, kaip visada, lieka už borto?

Plačiau
2019 kovo 28 Lietuvos vežėjams – lietuvių paslaugos Vokietijoje

Lietuvos vežėjai, dirbantys Vokietijoje ar bent važiuojantys per ją, turi galimybę apsilankyti lietuviškame krovininių automobilių aptarnavimo servise ir reikalingus darbus atlikti už lietuvišką kainą.

Plačiau
2019 kovo 25 Laukiama asociacijos narių pasiūlymų dėl e-vinječių platinimo sistemos www.keliumokestis.lt tobulinimo

Siekdami identifikuoti Lietuvos e-vinječių platinimo sistemos www.keliumokestis.lt veikimo problemas ir tobulinti jos funkcionalumą, kad ji būtų kuo patrauklesnė naudotojams, asociacijos „Linava“ narių (sistemos naudotojų) prašome pateikti savo pastebėjimus dėl minėtos sistemos veikimo ir pasiūlymus dėl jos tobulinimo poreikio. Apibendrintus pasiūlymus numatoma aptarti su Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos, administruojančios minėtą sistemą, atstovais.

Pasiūlymus maloniai prašome teikti iki š. m. balandžio 5 d. el. paštu aleksandr.tolstoj@linava.lt.

Plačiau
KLAUSK