LT EN RU
Naujienos
2021 sausio 15 Prancūzija: muitinės procedūrų vadovas (TIK NARIAMS)

Didėjant krovinių srautui tarp ES ir JK (JK – Jungtinė Karalystė), Prancūzijos valdžios institucijos nori priminti visiems ūkio subjektams, įskaitant transporto įmones, kad visi svarbus importo/eksporto ir kiti dokumentai, tokie kaip sanitarinės ir fitosanitarinės kontrolės dokumentai, turi būti paruošti prieš atvykstant į pasienį, kad užtikrinti maksimalų judėjimo tęstinumą.

Pažymėtina, kad kai kurių transporto priemonių pravažiavimas sulėtėjo dėl to, kad sistemoje buvo nuskenuota per daug muitinės dokumentų, todėl visą informacija tapo neįskaitoma. Muitinės procedūrų vadovą, kuriuos dokumentus skenuoti/neskenuoti, rasite priede.

Daugiau instrukcijų apie Prancūzijos muitinės procedūras rasite – https://www.douane.gouv.fr/, anglų ir prancūzų kalbomis.

 

Plačiau
2021 sausio 15 LTSA: Vežėjai turi grąžinti nepanaudotus leidimus

Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) prašo vežėjus elgtis atsakingai ir ragina tuos, kurie turi nepanaudotų Rusijos Federacijos trečiųjų šalių ir bendrųjų, suteikiančių teisę vežti trečiųjų šalių krovinius, leidimų ir iki sausio 31 d. jų nepanaudos, kuo skubiau juos grąžinti.

LTSA tikisi vežėjų supratingumo ir geranoriškumo, tačiau atkreipia dėmesį, kad jei nepanaudoti leidimai bus grąžinti po sausio 15 d. (įvertinus susiklosčiusią situaciją šis terminas yra pratęstas), jie bus laikomi sugadintais. Dėl sugadintų leidimų atitinkamai mažės vežėjui išduotų ir grąžintų panaudotų leidimų santykis, o kartu ir išduodamų leidimų skaičius.

Kadangi vežėjai turi galimybę stebėti informaciją apie išduotus ir panaudotus leidimus bei jų likučius, LTSA, siekdama, kad tie duomenys būtų objektyvūs ir nesudarytų galimybės daryti klaidingų išvadų ar suteiktų nepagrįstų lūkesčių, taip pat prašo vežėjus kuo skubiau grąžinti (išsiųsti) panaudotus ar sugadintus minėtus Rusijos Federacijos leidimus, taip pat informuoti, jei šie leidimai yra prarasti.

Plačiau
2021 sausio 08 Vairuotojų kvota – trejetui mėnesių?

Nuo sausio 1 dienos įsijungus „skaitikliui“, vežėjams tapo akivaizdu, kad apie 40 tūkst. vairuotojų iš trečiųjų šalių darbinantis krovinių pervežimo sektorius neilgai trukus susidurs su darbuotojų trūkumu.

Buvusios vidaus reikalų ministrės įsakymu yra nustatyta, kad 2021 metais galima įdarbinti 11600 tarptautinio krovinių vežimo transporto priemonės vairuotojų iš trečiųjų šalių. Kvotos išnaudojimą galima stebėti čia: E-Migris – Migracijos departamentas (migracija.lt)

Vežėjams, kurie dėl darbuotojų trūkumo įdarbina vairuotojus iš trečiųjų šalių, akivaizdu, kad vairuotojų šiemet pritruks. Tarptautinio krovinių vežimo transporto priemonės vairuotojai kartu su statybininkais Seimo nutarimu yra įtraukti į trūkstamų profesijų sąrašą, tuo tarpu buvusi vidaus reikalų ministrė, nesitarusi su socialiniais partneriais, nustatė kvotą, kuri yra akivaizdžiai per maža visam sektoriui.

„Jei greitai nepavyks rasti sprendimo, per pirmus kelis šių metų mėnesius kvota bus išnaudota, o krovinių vežėjams pritruks darbuotojų. Tikimės, kad sprendimą rasime greičiau, priešingu atveju dalis vežėjų negalės toliau vykdyti savo įsipareigojimų pervežti prekes“, – sako „Linavos“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas.

Anot jo, bus išnaudotos visos įmanomos priemonės, kad vežėjams būtų užtikrintos galimybės samdyti trūkstamus darbuotojus. Tikimasi, kad ydingi sprendimai bus pakoreguoti atsižvelgiant į kitus teisės aktus ir realią situaciją.

Labai daug vairuotojų iš trečiųjų šalių įdarbinimo kvotų išnaudoja įmonės, užsiimančios vairuotojų nuoma, taip vadinamos „pašto dėžutės“. Jos, dažniausiai neturėdamos transporto priemonių ir reikalingų veiklai vykdyti licencijų, paprastai įdarbina vairuotojus iš trečiųjų šalių, ir išnuomoja juos Europos šalių vežėjams – vokiečiams, olandams ar danams. Tokios įmonės iškreipia sąžiningą konkurenciją tarp vežėjų, nes įmonės neturi jokių įsipareigojimų, jų netikrina įvairios institucijos, prižiūrinčios vežėjų veiklą, jos neturi nei įsipareigojimų finansų institucijoms, nei prižiūri transporto priemones. Praktika rodo, kad tokiose įmonėse kyla bene daugiausia problemų dėl pažeidžiamų darbuotojų teisių.

„Pašto dėžučių“ darbuotojai neturėtų būti įtraukti į bendrą kvotą, nes tie darbuotojai Lietuvos įmonėse realiai nedirba, jie įdarbinami Europos šalyse, kur darbo jėga brangesnė, o sąlygos griežtesnės“, – sako „Linavos“ prezidiumo narys Artūras Telmentas.

Anot jo, tokių darbuotojus nuomojančių įmonių veikla valstybės institucijoms yra gerai žinoma, nes apie tai plačiai diskutuota dar prieš pusantrų metų vykusioje Trišalėje taryboje, todėl norint sutvarkyti šią problemą tereikia noro ir valstybės institucijų tarpusavio bendradarbiavimo.

 

Plačiau
2021 sausio 08 Šeštadienį laikinai neveiks kai kurios Lietuvos muitinės sistemos

Lietuvos muitinė informavo, kad 2021 m. sausio 9 d. nuo 9:00 val. iki 17:00 val. dėl planinių techninės įrangos atnaujinimo darbų neveiks Muitinės deklaracijų apdorojimo sistema (toliau – MDAS), Nacionalinė tranzito kontrolės sistema (toliau – NTKS), Duomenų apie Lietuvos Respublikos prekybos srautus su Europos Sąjungos šalimis narėmis surinkimo ir apdorojimo sistema (toliau – IDAIS).

Nurodytu laiku, deklarantams pageidaujant, muitinės deklaracijų pateikimui bei įforminimui bus taikoma veiklos tęstinumo procedūra ir su jos atlikimu susiję veiksmai. Taip pat atkreipiame dėmesį, kad MDAS, NTKS neveikimo laikotarpiu teikiant muitinės deklaracijas, Muitinės informacinių sistemų centro IT paslaugų centrui nereikia siųsti prašymų leisti taikyti veiklos tęstinumo („popierinę“) procedūrą.

Tuo atveju, kai eksportuojamos (reeksportuojamos) prekės išvežimo muitinės įstaigai turi būti pateiktos kartu su elektroniniu eksporto manifestu, nurodytu Elektroninės eksporto (reeksporto) deklaracijos pateikimo, priėmimo ir kitos elektroninės informacijos, susijusios su eksporto ir reeksporto muitinės formalumų vykdymu, mainų taisyklių, patvirtintų Muitinės departamento generalinio direktoriaus 2009 m. birželio 26 d. įsakymu Nr. 1B-362 „Dėl Elektroninės eksporto (reeksporto) deklaracijos pateikimo, priėmimo ir kitos elektroninės informacijos, susijusios su eksporto ir reeksporto muitinės formalumų vykdymu, mainų taisyklių patvirtinimo“, 5.8–5.16 punktuose, tačiau dėl MDAS neveikimo elektroninio eksporto manifesto duomenų neįmanoma pateikti iki prekių faktinio atvykimo į išvežimo muitinės įstaigą arba elektroninio eksporto manifesto duomenys pateikti išvežimo muitinės įstaigai iki MDAS neveikimo, tačiau pateikus prekes, išvežimo muitinės įstaiga negali išvežimo rezultatų suvesti MDAS, išvežimo muitinės įstaigai turi būti teikiami Eksporto lydintieji dokumentai (ELD).

Lietuvos muitinė atsiprašo už nepatogumus.

Aktualija (lrmuitine.lt)

 

Plačiau
2021 sausio 07 Tikimasi išspręsti problemas dėl patikimų įmonių sąrašo

„Linava“ tikisi kartu su Migracijos departamentu išspręsti problemą, kai vežėjų įmones atsisakoma įtraukti į patvirtintų įmonių sąrašą, dėl to kyla problemų įdarbinant į Lietuvą iš užsienio atvykstančius dirbti vairuotojus.

Vežėjai pastaruoju metu susidūrė su problema, kai Migracijos departamentas neįtraukia įmonių į Patvirtintų įmonių sąrašą. Migracijos departamentas savo sprendimą grindžia tuo, kad įmonės neatitinka Patvirtintų įmonių sąrašo sudarymo tvarkos aprašo nuostatų. Kaip priežastis nurodomas per mažas mokamas vidutinis mėnesinis bruto darbo užmokestis bei nepertraukiamo vairuotojo  darbo laiko įmonėje trūkumas.

„Linava“ viliasi, kad kartu su Migracijos departamentu pavyks ištaisyti buvusios valdžios įvestus nepagrįstus ribojimus, dėl kurių įmonėms tiesiog nebelieka galimybių patekti į patvirtintų įmonių sąrašą“, – sako „Linavos“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas.

Anot jo, į Patvirtintų įmonių sąrašą šiemet atsisakoma įtraukti įmones, kurios tokiomis pačiomis sąlygomis anksčiau buvo įtraukiamos į sąrašą ir todėl galėjo samdyti darbuotojus, atvykusius dirbti iš užsienio. Nuo metų pradžios situacija pasikeitė, todėl vežėjai susiduria su didelėmis problemomis ieškant vairuotojų.  Kaip žinoma, vairuotojai Lietuvoje yra įtraukti į profesijų, kurių darbuotojų trūksta Lietuvoje, sąrašą.

Neaiškumų dėl atlyginimo vidurkio nekiltų, jei valstybės institucijos, skaičiuodamos vairuotojų atlyginimų vidurkius, skaičiuotų dienų, kurias vairuotojas dirbo, skaičių. Dabar atlyginimo skirtumas atsiranda dėl to, kad vairuotojai iš trečiųjų šalių prašo 4 mėnesių neapmokamų atostogų – tą laiką jie nori praleisti su šeima savo šalyje. Todėl toks darbuotojas dirba apie 8 mėn. per metus, turi 3 savaites apmokamų atostogų, o truputį daugiau kaip 3 mėn. naudojasi neapmokamomis atostogomis. Dažniausiai taikomas toks vairuotojų darbo grafikas: 6 savaites dirba, 3 savaites praleidžia savo šalyje su šeima.

„Linavos“ prezidiumo narys Artūras Telmentas yra įsitikinęs, kad abejonių vežėjų vykdoma veikla nekiltų, jei valstybės institucijos atidžiau stebėtų vadinamas „pašto dėžutes“ – įmones, kurios deklaruoja užsiimančios pervežimais, o realiai teikia tik vairutojų nuomos paslaugas šitų šalių (Vokietijos, Olandijos, Danijos ir kt.) įmonėms. Tokios bendrovės dažniausiai neturi joms priklausančių transporto priemonių, neturi licencijos ir įvairių įsipareigojimų, jos tiesiog įdarbina vairuotojus ir juos išnuomoja. „Pašto dėžutės“, anot A.Telmento, iškreipia konkurenciją ir leidžia piktnaudžiauti bendraujant su darbuotojais.

Patvirtintų įmonių sąrašo paskirtis – nustatyti įmones, į kurias atvykstantiems dirbti į Lietuvą užsieniečiams taikomos supaprastintos sąlygos, nustatytos įstatyme „Dėl užsieniečių teisinės padėties“, šiems užsieniečiams kreipiantis dėl nacionalinės vizos ar leidimo laikinai gyventi Lietuvoje išdavimo. Daugybė Lietuvos vežėjų įmonių samdo darbuotojus iš trečiųjų šalių, nes Lietuvoje darbo jėgos stinga, todėl vežėjams ypač aktualu patekti į patvirtintų įmonių sąrašą.

Plačiau
2021 sausio 06 Anglija: leidimai įvažiuoti į Kentą (TIK NARIAMS)

Nuo š. m. sausio 1 d. krovininio transporto vairuotojas, išvažiuojantis į ES per Doverio uostą arba Lamanšo tunelį, turi pateikti prašymą įvažiuoti į Kento grafystę (Kent Access Permit – KAP). Leidimų sistema padeda valdyti srautą patvirtindama, kad vairuotojai turi atitinkamus dokumentus ES importo kontrolei.

Pateikti prašymą dėl leidimo įvažiuoti į Kentą, galimaČIA.

Kas turi gauti KAP leidimą:

  • Sunkvežimis išvažiuoja per Doverio uostą arba Lamanšo tunelį;
  • Transporto priemonei, kurios svoris didesnis kaip 7,5 tonos.

Leidimas reikalingas net ir tuščiai transporto priemonei.

Leidimas galioja 24 val. Leidimą reikia gauti kiekvieną kartą išvažiuojant iš Jungtinės Karalystės (toliau – JK).

Vairuotojas gali būti sulaikytas ir nubaustas (bauda iki 300 svarų) už tai, kad įvažiavo į Kento apskritį be leidimo arba pateikė netikslią informaciją, keliaudamas link Doverio uosto ar Lamanšo tunelio.

Kam nereikia KAP leidimo:

  • Transporto priemonei, kurios svoris mažesnis kaip 7,5 tonos;
  • Transporto priemonei, kuri neišvažiuoja iš JK per Doverio uostą ar Lamanšo tunelį;
  • Transporto priemonei, kuri nekirs sienos, pvz. važiuoja tranzitu per Kento grafystę arba į iškrovimo/pakrovimo tašką;
  • Pristato priekabą, kuri bus gabenama į užsienį.

Įvažiavus į Kento grafystę su leidimu, kontrolės metu gali paprašyti papildomų dokumentų susijusių su kelione (muitinės deklaracija ir pan.)

Važiuojant iš JK į Prancūziją, krovininio transporto vairuotojas privalo turėti neigiama COVID-19 testo atsakymą, padaryto ne vėliau kaip prieš 72 val.

 

Plačiau
2021 sausio 05 Norvegija: nauji reikalavimai dėl įvažiuojančių asmenų registracijos ir testavimo dėl COVID-19

Norvegijoje pradėtos taikyti  naujos priemonės, susijusios su asmenų, atvykstančių į šalį, registravimu. Taip pat taikomas privalomas testavimas.

1) Registracija žmonėms, atvykstantiems į šalį:

- Kiekvienas asmuo, įskaitant profesionalius vairuotojus, atvykstantis į Norvegiją, ne vėliau nei prieš 72 valandas turėtų užsiregistruoti. Daugiau informacijos rasite čia: https://www.regjeringen.no/en/aktuelt/government-introduced-registration-requirement-for-all-people-entering-norway/id2815594/

Čia galite rasti registracijos formą keliomis kalbomis bei pildymo reikalavimų instrukciją lietuvių kalba: https://www.regjeringen.no/en/topics/koronavirus-covid-19/self-declaration-form-for-persons-who-are-to-undergo-entry-quarantine/id2791503/

- Asmenys, atliekantys naktinį poilsį transporto priemonėje, taip pat turi registruotis. Tokiu atveju pakanka nurodyti vietos, kurioje stovės transporto priemonė, pašto kodą. Pašto kodus galite rasti čia: http://adressesok.bring.no/en/postal_codes/search

2) Privalomas keliautojų patikrinimas:

- Visi žmonės, atvykstantys į Norvegiją, turėtų būti testuojami. Yra keletas privalomo testavimo išimčių. Testuoti nereikia vaikų iki 12 metų, taip pat testai neprivalomi asmenims, atliekantiems svarbiausias socialines funkcijas, pasienio darbuotojams, tolimųjų reisų vairuotojams ir diplomatams.

- Norvegijoje yra apie 110 patvirtintų pasienio punktų. Visi jie dirba, tačiau keli dirba sutrumpintomis darbo valandomis, o keli – be policijos kontrolės. Pasienio punktai gali būti uždaryti, kad būtų galima nukreipti keliautojus į pasienio punktus, kuriuose dirba karu policijos ir sveikatos priežiūros darbuotojai arba pasienio punktus, kuriose vykdoma policijos kontrolė.

- Vyriausybės per žiniasklaidą pareiškė, kad krovininis transportas pasienio punktuose vyks kaip įprasta.

- Daugiau informacijos galite rasti čia: https://www.regjeringen.no/en/aktuelt/mandatory-testing-for-travellers-to-norway/id2826415/.

3) Atnaujintos karantino taisyklės: https://www.regjeringen.no/en/aktuelt/new-quarantine-rules-will-contribute-to-more-travellers-being-tested/id2826283/

 

Šaltinis: IRU, NLF

Plačiau
2021 sausio 04 Svarbiausi pasikeitimai vykstant į Jungtinę Karalystę po 2021-01-01
  1. Svarbiausia žinia vežėjams yra tai, kad ES ir JK prekybos ir bendradarbiavimo susitarimo projekte numatyta, kad kelių transporto operatoriai, vežantys krovinius keliais tarp ES ir JK, nebus apriboti kvotų sistema. Tai reiškia, kad JK sunkvežimiai galės laisvai pasiekti ES ir grįžti iš ES, įskaitant ir nepakrautus. Tos pačios teisės suteikiamos ES vežėjams, keliaujantiems iš bet kurios ES vietos į JK ir atgal iš JK į bet kurią ES vietą.
  2. JK ir ES sunkvežimiai, kirtus sieną, taip pat galės atlikti iki dviejų papildomų operacijų (kabotažo) kitos šalies teritorijoje. Tai leis ES vežėjams, gabenantiems krovinį į JK, JK atlikti dvi kabotažo operacijas (per septynias dienas), taip sumažinant riziką, kad teks grįžti į ES be krovinio.
  3. Susitarime numatyta pasų kontrolė. Rekomenduojame turėti pasus.
  4. JK vyriausybės parengė vežėjams ir komercinio transporto vairuotojams skirtus nurodymus dėl sienos kirtimo ir muitinės procedūrų lietuvių kalba. Galima pasiekti paspaudus nuorodą. Krovinių gabenimas tarp Didžiosios Britanijos ir ES: vežėjams ir komerciniams vairuotojams skirti nurodymai – GOV.UK (www.gov.uk)

 

Plačiau
2021 sausio 04 Apklausa dėl derybų dėl leidimų 2021 metams

Lietuvos kelių transporto sektorius susiduria su padidinta konkurencija ir rinkų praradimais Rytų rinkose. Taip nutiko dėl įsisenėjusios praktikos, kai apsikeičiant kelionės leidimais nebuvo laikomasi pariteto principo nustatant ir naudojant kvotas. Pavyzdžiui, Lietuva panaudoja tik apie 70 000 Rusijos Federacijos leidimų, kai tuo tarpu Rusijos Federacijos vežėjai leidimų gauna keturis kartus daugiau (apie 280 000). Dvišalėms operacijoms Lietuvai nuolatos trūksta bendrųjų „terminalinių“ leidimų, kurių 2020 m gavome 28 500. Dėl diskriminacinio pervežimo rūšies traktavimo galime panaudoti tik apie 22 000 bendrųjų leidimų dvišalėmis ir tranzito operacijoms. Rusijos pusė šioms dvišalėms ir tranzito transporto operacijom naudoja apie 230 000 lietuviškų leidimų.

Asociacija „Linava“ kartu su kitomis asociacijomis dėl šios problemos ne kartą kreipėsi į atsakingas institucijas ir organizavo susitikimus su atsakingais pareigūnais. Taip dar 2020 metų viduryje pavyko įtikinti valdžios atstovus reguliuoti rinką ir siekti pervežimų paskirstymo paritetiniais pagrindais.

Lietuvos pusei užėmus griežtą poziciją ir pradėjus nuosekliai ginti Lietuvos verslo interesus, o taip pat ir dėl kitų objektyvių priežasčių – derybos dėl apsikeitimo leidimų kvotomis užsitęsė. Todėl tikėtina, kad su kai kurioms valstybėmis dėl apsikeitimo leidimais pavyks susitarti tik 2021 metų pradžioje. Lietuvos (kaip ir trečių šalių vežėjai) susidurs su leidimų arba tam tikros rūšies leidimų stygiumi, todėl dar kartą raginame būti solidariais ir gražinti nepanaudotus leidimus Lietuvos transporto saugos administracijai (LTSA).

Suprantame, kad dėl užsitęsusių derybų verslas gali nukentėti, todėl norime sužinoti, ar esate pasiruošę patirti laikinus nepatogumus (ir gal būt net praradimus) tam, kad vėliau būtų galima dirbti normaliomis konkurencinėmis sąlygomis.

Labai prašome užpildyti šią ANKETĄ iki sausio 6 d. (trečiadienio) 12 val. Šie duomenys nepaprastai pagelbėtų derybose.

https://forms.gle/dibMqCqAk3mcXpoV9

 

Plačiau
2020 gruodžio 29 Brexit susitarimas dėl kelių transporto veiklos

Paskelbtas prekybos ir  bendradarbiavimo susitarimas po „BREXIT“ tarp Europos Komisijos ir Jungtinės Karalystės vyriausybės.

Svarbiausia žinia vežėjams yra tai, kad ES ir JK prekybos ir bendradarbiavimo susitarimo projekte numatyta, kad kelių transporto operatoriai, vežantys krovinius keliais tarp ES ir JK, nebus apriboti kvotų sistema. Tai reiškia, kad JK sunkvežimiai galės laisvai pasiekti ES ir grįžti iš ES, įskaitant ir nepakrautus. Tos pačios teisės suteikiamos ES vežėjams, keliaujantiems iš bet kurios ES vietos į JK ir atgal iš JK į bet kurią ES vietą.

JK ir ES sunkvežimiai, kirtus sieną, taip pat galės atlikti iki dviejų papildomų operacijų kitos šalies teritorijoje. Tai leis ES vežėjams, gabenantiems krovinį į JK, JK atlikti dvi kabotažo operacijas (per septynias dienas), taip sumažinant riziką, kad teks grįžti į ES be krovinio.

Pasienyje bus vykdoma pasų kontrolė.

Susitarimo projekto tekstą galima rasti čia. draft_eu-uk_trade_and_cooperation_agreement.pdf (europa.eu).

Daugiau informacijos apie susitarimą galima rasti Europos Komisijos tinklapyje adresu. EU-UK Trade and Cooperation Agreement (europa.eu)

Patį susitarimą dar turės tvirtinti Europos Sąjungos Vadovų Taryba, Europos Parlamentas ir valstybių narių nacionaliniai parlamentai.

Šaltinis: Europos Komisija

Plačiau
2020 gruodžio 28 Atnaujinimai dėl situacijos Kente (tik nariams)

Gruodžio 27 dienos Jungtinės Karalystės transporto asociacijos duomenimis, krovinių vežimas didėja, tačiau vežėjams vis dar rekomenduojama vengti vykimo Kento kryptimi.

- Į Doverio uostą vežami kroviniai turi vykti į Manstoną, prašoma sekti kelių ženklus. Kroviniai, atvykę į uostą be kronaviruso testo bus nukreipti atgal į Manstoną.

- Kroviniai vežami į „Eurotunnel“ – prisijungtine prie operacijos BROCK kelyje M20.

- Oficiali Jungtinės Karalystės Vyriausybės informacija reguliariai atnaujinama ir skelbiama čia.

- Testų atlikimo vieta, esanti Lydden Hill Circuit, Wootton, Kent CT4 6RX mažesnių nei 7,5 tonų transporto priemonių vykimui per „Eurotunnel“ šiuo metu uždaryta, tačiau gali būti atnaujinta, arba bus surasta alternatyvi vieta testų atlikimui. Apie atnaujinimus informuosime papildomai.

 

Plačiau
2020 gruodžio 21 Prancūzija dviem paroms nutraukia keleivių susisiekimą su Didžiąja Britanija

Prancūzijos Premjero biuras informavo, kad nuo gruodžio 21 d. 48-ioms valandoms su Didžiąja Britanija nutraukia keleivių susisiekimą keliais, geležinkeliais, jūra ir oro transportu.

Kroviniai, kurių neveža vairuotojai, gali būti siunčiami, bet tai neliečia siuntinių iš Didžiosios Britanijos į Prancūziją.

Koks sprendimas gali būti priimtas praėjus 48 val., kol kas nėra aišku.

Plačiau
2020 gruodžio 18 Vežėjai prašomi grąžinti nepanaudotus leidimus

Artėjant metų pabaigai Lietuvos transporto saugos administracijoje (LTSA) eina į pabaigą arba jau baigėsi leidimai į kai kurias valstybes. Per XXXVII „Linavos“ kongresą vežėjams iškėlus šią problemą, ją bandoma išspręsti įvairiais būdais.

Turimi duomenys leidžia spręsti, kad Rusijos Federacijos išduotų ir negražintų leidimų yra pakankamas, kad patenkinti Lietuvos verslo  poreikius. Todėl prašome vežėjus būti sąmoningais ir tais atvejais, kai leidimai nenaudojami, perteklinius  leidimus prašome grąžinti LTSA, kad jais galėtų pasinaudoti kiti kolegos.

 

Plačiau
2020 gruodžio 16 Migracijos departamento aptarnavimo tvarka sugriežtinto karantino sąlygomis

Migracijos departamentas informuoja, kad nuo gruodžio 16 d. klientus aptarnaus tik pagal jų gyvenamąją vietą. Papildomų aptarnavimo tvarkos pakeitimų imtasi atsižvelgus į Vyriausybės sprendimą griežtinti karantino sąlygas ir riboti asmenų judėjimą šalies viduje šventiniu laikotarpiu.

Migracijos departamentas atkreipia klientų dėmesį, kad asmenys bus aptarnaujami tik tame Migracijos departamento padalinyje, kuris aptarnauja savivaldybę, kurioje yra deklaruota kliento gyvenamoji vieta. Išimtis bus taikoma asmenims, kurie jau yra užsisakę dokumento gaminimo paslaugą – pagamintus dokumentus klientai turės atsiimti tame klientų aptarnavimo padalinyje, kuriame šiuos dokumentus užsisakė.

Naujoji tvarka yra laikina ir taikoma tik šventiniu laikotarpiu, t. y. nuo 2020 m. gruodžio 16 d. 00 val. iki 2021 m. sausio 3 d. 24 val.

Primename, kad šalyje paskelbto karantino metu klientams užsieniečiams teikiamos tik elektroninės paslaugos, o dėl privalomųjų vizitų visi klientai turi registruotis iš anksto interneto puslapyje www.migracija.lt (spausti „Vizito rezervacija“ dešiniame viršutiniame svetainės kampe). Be išankstinės vizito rezervacijos atvykę klientai nebus aptarnaujami.

Išsamesnės informacijos rasite Migracijos departamento portalo puslapyje „Asmenų aptarnavimas“.

 

Plačiau
2020 gruodžio 10 ATNAUJINTA. Vokietijos rinkliava sunkvežimiams („Lkw-Maut“)

Transporto bendrovės, vykdančios pervežimus Vokietijos keliais, kuriuose taikoma „Lkw-Maut“ rinkliava, per metus permokėjo kelių šimtų milijonų eurų per didelę sumą.

Šių ieškinių dėl žalos atlyginimo senaties terminas yra treji metai, todėl įmonės nebegali iš naujo reikalauti grąžinimo už pravažiavimą iki 2017 m. Mokesčio už rinkliavas, sumokėtas 2017 m., senaties terminas baigsis 2020 m. gruodžio 31 d., todėl rekomenduojama imtis skubių veiksmų, kad nepraleisti šio termino.

Norint išsireikalauti už permokėtas sumas, asociacija „Linava“ įmonėms siūlo dvi alternatyvas:

1. Pirmasis variantas – įmonės privalo užsiregistruoti iki 2020 m. gruodžio 31 d., kad galima būtu reikalauti permokėtų pinigų gražinimo už  2017 – 2020 m. Mokestis už paslaugą – 650 Eur. Papildomai, proceso pabaigoje įmonės privalės sumokėti sėkmės mokestį 12%,  jei procesas vyks be teismo sprendimo, arba sėkmės mokestį 22 % nuo gautos sumos, jei vyks teisminis procesas.

2. Antrasis variantas – įmonės privalo užsiregistruoti iki 2020 m. gruodžio 31 d., kad galima būtu reikalauti permokėtų pinigų gražinimo už  2017 – 2020 m. Mokestis už paslaugą – 899 Eur. Šiuo atveju nebus reikalaujama sėkmės mokesčio.

Tuo tikslu, reikia užpildyti anketą ir po to ilgai nedelsiant atsiųsti užpildytas lenteles (-ę).

Plačiau
2020 gruodžio 09 Prancūzija: įspėjimas apie galimą transporto priemonių aklųjų zonų žymėjimo įvedimą (tik nariams)

Prancūzija papildė Kelių transporto kodeksą L. 313-1 straipsniu, kuriame numatomi reikalavimai, kad visos transporto priemonės, kurių svoris viršija 3,5 t būtų aprūpintos ženklais, nurodančiais transporto priemonės akląsias zonas, kurie turi būti pritvirtinti prie tokių transporto priemonių nuo 2021-01-01.

Šie ženklai turi būti pritvirtinti taip, kad būtų aiškiai matomi, ypatingai dviratininkams, pėstiesiems ir individualių transporto priemonių vairuotojams.

PASTABA. Šis pranešimas supažindina jus su naujais įpareigojimais. Atkreipiame dėmesį, kad visos Prancūzijos kelių transporto verslą vienijančios organizacijos šiuo metu aktyviai veikia, norėdamos atidėti reikalavimo įsigaliojimą iki – 2021 m. liepos 1 d.

IRU dėl šio klausimo 12.09 raštu kreipsis į Europos Komisiją.

Verslo organizacijos mano, kad reikia pakankamai laiko, tam kad gamintojai galėtų pasiruošti reikalavimų įgyvendinimui nes jau dabar susiduriama su techniniais ir organizaciniais sunkumais.  Prancūzijos vyriausybei bei Europos Komisijai pateikiami šie argumentus:

Ženklų gamybai reikalingas laikas ir resursai, o įmones finansiškai susilpnino COVID-19 krizė.

Dėl pervežimų intensyvumo metų pabaigoje praktiškai neįmanoma stabdyti transporto veiklos būtiniems pakeitimams atlikti. Padidėjęs techninio aptarnavimo ir remonto dirbtuvių krūvis metų pabaigoje. Neaiškūs techniniai sprendimai – pavyzdžiui kaip ženklai turėtų būti tvirtinami prie seno tento, kaip reikalavimas bus taikomas autovežiams, konteineriams ir kt. Įgyvendinimo terminai ir reikalavimų atitikimas Europos teisei tai pat kelia rimtų abejonių

Reikalavimai dar neįsigaliojo. Tikimės, kad jie bus atidėti iki 2021 liepos 1 d. Tačiau manome, kad svarbu „Linavos“ narius  informuoti apie šios naujos prievolės sąlygas.

Nedelsiant informuosime apie pasikeitimus.

Plačiau
2020 gruodžio 08 Atmintinė dėl pranešimo apie Lietuvoje dirbančius užsieniečius (LDU) teikimo

Kodėl būtina teikti LDU pranešimus?

Nuo 2019 m. lapkričio 4 d. visi darbdaviai privalo teikti pranešimus apie Lietuvoje dirbančius užsieniečius (LDU forma). Savalaikis ir atsakingas šių duomenų teikimas tapo ypač aktualus po to, kai buvo nuspręsta nuo 2021 m. iš užsienio įdarbinamiems asmenims nustatyti kvotas. Tarptautinio transporto vairuotojams nustatyta 11 600 kvota, atsižvelgiant į pateiktų LDU pranešimų skaičių. Yra numatyta galimybė kvotą peržiūrėti 2021 m. eigoje, todėl visos tarptautinio transporto įmonės raginamos teikti LDU pranešimus tam, kad kvotos peržiūros metu atsakingos institucijos priimtų sprendimus, įvertinusios realius skaičius apie įdarbintus trečiųjų šalių piliečius ir faktinį kvotos panaudojimo lygį.

Kur pateikti LDU pranešimą?

LDU pranešimas teikiamas per SODROS informacinę sistemą – EDAS, skirtą elektroninių socialinio draudimo pranešimų ir kitų elektroninių prašymui teikimui. EDAS pasiekiama adresu: https://draudejai.sodra.lt.

Kur rasti LDU pranešimo formą?

Prisijungus prie EDAS sistemos, LDU pranešimo forma randama: Formos ir šablonai –> Prašymai/skundai/papildoma informacija –> Sukurti naują –> laukelyje Formos kodas, versija pasirinkti LDU,01 formą.

Kaip pildyti LDU pranešimo formą?

Detalią LDU pranešimo pildymo ir teikimo per EDAS sistemą instrukciją galite rasti specialioje atsakingų institucijų patvirtintoje tvarkoje (galima rasti >>čia) arba SODROS puslapyje >>čia.

Per kiek laiko turi būti pateiktas LDU pranešimas?

− Užsienietį įdarbinęs darbdavys privalo LDU pranešimą užpildyti ir pateikti per EDAS sistemą tą pačią dieną, kai įdarbinamas užsienietis.

− Darbdavys, pas kurį komandiruojamas darbuotojas, privalo pateikti LDU pranešimą ne vėliau nei likus vienai darbo dienai iki komandiruoto darbuotojo Lietuvoje pradžios.

Dėl LDU pranešimo pildymo ir teikimo darbdavius konsultuoja:

− Užimtumo tarnyba – apie užsieniečius, įdarbintus pagal darbo sutartį, tel. 1883 / (+370) 5 250 0883 arba el. paštu: info@uzt.lt;

− Valstybinė darbo inspekcija – apie komandiruotus užsieniečius tel. (+370) 5 213 9772 arba el. paštu: info@vdi.lt;

− SODRA – informacijos teikimo techniniais klausimais tel. 1883 / (+370) 5 250 0883 arba el. paštu: info@sodra.lt

 

Plačiau
2020 gruodžio 03 Kviečiant užsieniečius – įsipareigojimas dėl reikalavimų laikymosi

Dėl įsipareigojimų užtikrinti, kad kviečiamas asmuo (užsienietis) laikysis savivaldybės ar valstybės lygio ekstremaliosios situacijos ir (ar) karantino laikotarpiu taikomų teisės aktuose nustatytų reikalavimų ir rekomendacijų.

Atkreipiame vežėjų dėmesį, kad:

-    kai yra paskelbta savivaldybės ar valstybės lygio ekstremalioji situacija ir (ar) karantinas, užsienietį kviečiantis asmuo, pildydamas tarpininkavimo raštą dėl Šengeno ar nacionalinės vizos išdavimo, turi pridėti ir dokumentą, kuriuo įsipareigoja užtikrinti, kad užsienietis laikysis savivaldybės ar valstybės lygio ekstremaliosios situacijos ir (ar) karantino laikotarpiu taikomų teisės aktuose nustatytų reikalavimų ir rekomendacijų (pagal Vizų išdavimo tvarkos aprašo 1031 dalį).

Nuoroda į Migracijos departamento pranešimą: https://www.migracija.lt/-/aktual%C5%ABs-nacionalini%C5%B3-viz%C5%B3-i%C5%A1davimo-pakeitimai

 

 

 

Plačiau
2020 gruodžio 03 Prasidėjo registracija į nuotolinį XXXVII kongresą

Gruodžio 3 dieną prasidėjo registracija į nuotolinį XXXVII „Linavos“ kongresą. Registracijos tvarka detaliai aprašyta čia:  XXXVII nuotolinio kongreso instrukcija | „LINAVA“.

Užpildę registraciją ir pateikę reikalingus dokumentus, gausite prisijungimo nuorodas (detaliai aprašyta ankstesnėje nuorodoje).

Registracija truks iki gruodžio 10 dienos 17 val.

Užpildžius registraciją į nurodytą paštą gausite laišką su prisijungimo nuoroda.

Šioje nuorodoje rasite visus reikalingus dokumentus Dokumentai registracijos patvirtinimui | „LINAVA“

INFORMACIJA APIE XXXVII KONGRESĄ | „LINAVA“ galima rasti informaciją apie kongresą – darbotvarkę, aktualias datas ir kitą reikalingą medžiagą. Ši grafa nuolat atnaujinama, prašome sekti naujienas

Rėmėjai:

Plačiau
KLAUSK