LT EN RU
Naujienos
2020 sausio 24 Sausį kelių transporto sektoriuje sumažėjo daugiau kaip 3 tūkst. darbuotojų

Šių metų sausį kelių transporto sektoriuje dirbo 3 tūkst. darbuotojų mažiau, nei 2019 gruodį. Tai rodo „Sodros“ duomenų analizė, kurią atliko bendrovė „Creditreform Lietuva“.

Iš analizės matyti, kad kelių transporto sektoriuje 2020 sausį dirbo 3235 darbuotojais mažiau, negu 2019 metų gruodį. Analizuojant bendras kelių transporto darbuotojų tendencijas, matyti, kad paprastai kiekvieną sausį fiksuojamas darbuotojų sumažėjimas, tačiau paprastai tas skaičius siekia kelis šimtus. Keletą pastarųjų metų buvo fiksuojamas 300-500 darbuotojų pokytis. Šių metų sausis yra rekordinis – darbuotojų sumažėjimas kelių transporto sektoriuje viršijo 3 tūkstančius.

Analizuojant kelių transporto sektoriaus darbuotojų pokytį per metus, taip pat stebimas augimo sumažėjimas – darbuotojų skaičius vis dar didesnis, nei prieš metus, tačiau stabiliai mažėja septynis mėnesius.

„Vertinant „Sodros“ duomenis, akivaizdu, kad kelių transporto sektorius jau reaguoja į Lietuvos valdžios priimtus teisės aktus ir prognozuojamus Europos Sąjungos sprendimus transporto sektoriuje. Palaipsniui pildosi ekonomistų prognozės dėl darbo vietų sumažėjimo Lietuvoje“, – sako „Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius.

Baltic Institute for Research and Development (Baltijos tyrimų instituto) atliktas tyrimas „Lietuvos krovinių vežimo automobiliais sektoriaus konkurencingumo ekonominė analizė“ rodo, kad įsigaliojus vairuotojų atlyginimo koeficiento padidinimui ir ES svarstomam Mobilumo paketui, be darbo liktų mažiausiai 34 862 kelių transporto sektoriuje dirbantys asmenys. Labiausiai nukentėtų mažiausių įmonių darbuotojai ir prognozuotinas galimas šešėlio didėjimas šalyje iki 0,49 bendrosios pridėtinės vertės. Tapusiems bedarbiais išmokos pareikalautų iš valstybės 111 mln. eurų vienkartinių išlaidų, būtų prarasta 102 mln. eurų valstybės biudžeto pajamų, iš kurių dėl negautų Sodros įmokų – 65 mln. eurų ir negauto GPM – 37 mln. eurų. Tikėtina, kad šalies ekonomikai, krovinių vežimo automobiliais sektoriaus patiriami iššūkiai galėtų lemti mažiausiai 1,6 proc. BVP praradimus (nesukūrimą). Visą studiją galima rasti čia: http://www.linava.lt/wp-content/uploads/2019/10/Lietuvos-krovinių-vežimo-automobiliais-sektoriaus-konkurencingumo-ekonominė-analizė.pdf

 

Plačiau
2020 sausio 22 EP komitetas patvirtino Mobilumo paketą

Sausio 21 d. Europos Parlamento (EP) Transporto ir turizmo komitetas pritarė Mobilumo paketo nuostatoms. Taip Mobilumo paketas dar labiau pasistūmėjo link įgyvendinimo.

Po balsavimo komitete dėl tolesnio Mobilumo paketo likimo bus sprendžiama EP plenariniame posėdyje.

Kaip žinoma, Mobilumo pakete yra numatomas reikalavimas grąžinti vilkikus į registracijos šalį kas aštuonias savaites, taip pat keičiasi komandiravimo taisyklės.

Mobilumo paketo nuostatas aktyviai kritikuoja Lietuva ir dar penkios Rytų Europos šalys. Anot jų atstovų, europarlamentarų pasiūlytas reikalavimas periodiškai grąžinti vilkikus į registracijos šalį didintų taršą ir taip trukdytų kovoti su klimato kaita, o draudimai tolimųjų reisų vairuotojams ilsėtis kabinoje būtų neproporcingi. Lietuvos, Lenkijos, Latvijos, Vengrijos, Rumunijos ir Bulgarijos susisiekimo ministrai bendrame laiške perspėjo, kad derybos „suka klaidinga kryptimi“, tačiau Mobilumo paketo priėmimo procedūros vyksta toliau. Gali būti, kad Europos Parlamentas plenarinėje sesijoje dėl šio dokumento balsuos šių metų gegužę.

Plačiau
2020 sausio 09 Lietuvos institucijos negina savo verslininkų interesų

Lietuvos valstybinės institucijos nepakankamai ir neefektyviai tikrina kitų šalių vežėjus, gabenančius krovinius į Lietuvą ir iš jos. Užsienio šalių vežėjai pažeidinėja įvairius teisės aktus, išvengia įvairių mokesčių ir administracinių išlaidų, todėl Lietuvos vežėjams apsunkinamos sąlygos konkuruoti rinkoje.

Tokios išvados buvo pateiktos „Linavos“ vežėjų organizuotame pasitarime, kuriame dalyvavo „Linavos“ viceprezidentas Marjan Svirko, prezidiumo narys Oleg Tarasov, „Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius, „Linavos“ darbuotojai ir aktyvūs vežėjai.

„Linavos“ vežėjai situaciją analizavo daugiau kaip pusę metų. Buvo įvertinta situacija dėl Linava krovininio transporto tarybos nario Viktor Monkevič pastebėjimų apie krovinių iš Lietuvos į ne ES šalis gabenimą. Iš sukauptų duomenų galima daryti išvadas, kad valstybės institucijos, privalančios tikrinti kitų šalių vežėjų leidimus gabenti krovinį Lietuvos teritorijoje, savo darbo neatlieka arba atlieka nekokybiškai. Dėl to yra fiksuojami atvejai, kai leidimai pildomi aplaidžiai, po to taisomi, taip tą patį leidimą panaudojant keletą kartų.

Iš pateiktų duomenų taip pat matyti ir daugiau užsienio šalių vežėjų piktnaudžiavimo variantų, kurių nesustabdo ir netikrina atsakingos Lietuvos institucijos. Pavyzdžiui, transporto priemonė, kurios laikinas valstybinis numeris registruotas Lietuvoje ar kitoje ES šalyje, o puspriekabė – taip pat su laikinuoju registravimo numeriu. Tokiu atveju šis transporto priemonių junginys pagal teisės aktus negali gabenti prekių, nes išregistravus motorinę transporto priemonę ji netenka galimybės vežti prekes.

Taip pat neužtikrinamas teisės aktų įgyvendinimas tais atvejais, kai ES šalies narės motorinė transporto priemonė, turinti laikiną registraciją ir šalies skiriamuosius ženklus, gali gabenti prekes į Kazachstaną tik tuo atveju, jei turi Lietuvos trečiųjų šalių leidimą kroviniams gabenti.

Šiuos ir kitus reikalavimus apibrėžia daugybė teisės aktų, – Vyriausybės nutarimai, tarvyriausybiniai susitarimai. Pagrindinė kontrolė dėl kelionės leidimų priklauso Lietuvos transporto saugos administracijos  ir muitinės pareigūnams.

Posėdžio dalyviai piktinosi, kad atsakingos institucijos aplaidžiai atlieka savo pareigas, todėl Lietuvos vežėjai, dirbantys pagal teisės aktų reikalavimus, negali konkuruoti su kitų šalių vežėjais, kurie apgaulės būdu išvengia vežėjams numatytų prievolių.

„Viliamės, kad valstybė, kuri vežėjams numato įvairiausias prievoles, imsis veiksmų, kad konkurencinės sąlygos būtų vienodos visų šalių verslininkams. Kol kas matome tik biurokratinius bandymus imituoti kontrolę dar labiau apsunkinant vežėjų situaciją, kuri formuojasi dėl mokesčių pakeitimų, ES valstybių protekcionistinės veiklos“, – posėdyje kalbėjo „Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius.

 

Plačiau
2020 sausio 09 „Linavos“ atstovai ragina ieškoti sprendimų, kad Alytuje būtų išsaugotas muitinės postas

2019 m. sausio 8 d. Alytuje vyko pasitarimas dėl muitinės posto Alytuje išsaugojimo. Pasitarime dalyvavę „Linavos“ atstovai pabrėžė būtinybę šiame mieste išsaugoti  muitinės postą, priešingu atveju tiek pramonės įmonės, tiek vežėjai patirs papildomus kaštus, o Alytus praras patrauklumą vystant verslą.

Susitikime dalyvavę „Linavos“ prezidiumo narys Bronislavas Geležiūnas ir generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius pažymėjo, kad Alytuje uždarius muitinės postą, vežėjai bus priversti ieškoti kitų sprendimų muitinės procedūroms, tai bus nepatogu tiek prekes siunčiančioms ar priimančioms įmonėms, tiek padidins kaštus vežėjams.

„Aš su gimęs ir augęs Alytuje, esu šio miesto patriotas, todėl labai linkiu, kad Alytus liktų pramonės miestu, o tam yra būtina turėti mūsų mieste muitinės patikrinimo vietą“, – pasitarimo nariams sakė „Linavos“ prezidiumo narys B.Geležiūnas.

Tokiai pozicijai pritarė ir „Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius.

„Tikiu, kad sprendimą surasti tikrai galima ir džiaugiuosi, kad bendram klausimų sprendimui susibūrė atsakingos institucijos ir verslo atstovai“, – sakė „Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius.

2019 m. rugsėjį Kauno teritorinė muitinė informavo Alytaus miesto savivaldybės administracijos direktorių ir asociaciją „Linava“, kad nenumato pratęsti susitarimo su UAB „Aiginta“ dėl Kauno teritorinei muitinei suteiktos teisė naudotis Alytaus krovinių posto infrastruktūra.

Atsakydama į šią iniciatyvą, „Linava“ atkreipė dėmesį į tai, kad vienas iš muitinės strateginių tikslų yra tranzito plėtojimas, muitinės procedūrų supaprastinimas ir vežėjų bei muitinės tarnybų darbo palengvinimas. Vežėjų asociacija atkreipė dėmesį, kad Lietuvos muitinė daro pažangą supaprastinant muitinės procedūrų atlikimą (TIR įgaliotojo siuntėjo statuso taikymas), tačiau tuo pat metu supranta Alytaus regiono vežėjų nuogąstavimą dėl krovinių posto panaikinimo.

„Asociacija prieštarauja bet kokiems kompetentingų institucijų veiksmas, kurie didina kelių transporto vežėjų sąnaudas ir išlaidas“, – buvo rašoma „Linavos“ rašte.

Nuotraukos – Alytaus savivaldybės

 

Plačiau
2020 sausio 03 Lietuvos valdžia imituoja kovą su „šešėliu“

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ išreiškė kritišką požiūrį į Lietuvos valdžios institucijų bandymus imituoti kovą su „šešėline ekonomika“.

„Linava“ raštu Lietuvos transporto saugos administracijai (LTSA) išreiškė nepritarimą dėl naujos tachografų duomenų pateikimo tvarkos.

Kaip žinoma, LTSA yra parengusi įsakymą „Dėl ūkio subjektų, vykdančių kelių transporto veiklą, keitimosi informacija elektroniniu būdu su Lietuvos transporto saugos administracija tvarkos aprašo patvirtinimo“. Vadovaujantis įsakymu, skaitmeninių tachografų naudotojams kas ketvirtį bus privaloma į informacinę sistemą „Vektra“ teikti vairuotojų darbo ir poilsio režimo duomenis, perkeltus iš vairuotojo kortelių ir ūkio subjekto valdomose transporto priemonėse sumontuotų skaitmeninių tachografų. Ši naujovė turėjo įsigalioti 2020 m. sausio 1 d., o duomenų pateikimo pradžios data numatyta liepos 1 dieną.

LTSA parengti nauji reikalavimai nustato naujus įpareigojimus transporto įmonėms, kokių nėra nei vienoje Europos Sąjungos valstybėje. Asociacija „Linava“, įvertinus į numatytas duomenų pateikimo apimtis, dažnumą ir būdus, tvirtina, kad nauja tvarka didina vežėjų administracinę naštą.

„Nei vienas Europos Sąjungos teisės aktas nenumato privalomo periodiško visų duomenų pateikimo kontroliuojančioms institucijoms ir nei viena kita Europos Sąjungos valstybė nėra priėmusi tokios tvarkos, todėl tai mažina Lietuvos vežėjų konkurencingumą“, – tvirtina „Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius. Anot jo, duomenų pateikimo dažnumas neturi jokio poveikio kovojant su šešėline ekonomika.

M.Atroškevičius atkreipia dėmesį į tai, kad LTSA į Lietuvos vežėjų prašymus užtikrinti tvarką dėl trečiųjų šalių leidimų vežti krovinius ir kitais Lietuvos vežėjams aktualiais klausimais nuolat atsako neturintys pajėgumų ir stokojantys resursų. Tuo tarpu didžiuliams kiekiams tachografų duomenų sukaupti LTSA rado resursų ir pajėgų.

„Bus labai įdomu sužinoti, kaip tie tachografų duomenys naudojami – kiek LTSA darbuotojų juos apdoroja ir tikrina, koks patikrinimų efektyvumas, kiek nustatyta pažeidimų“, – sako M.Atroškevičius. Anot jo, „Linava“ visuomet pasisako už skaidrumą ir teisėtumą, tačiau nauji įpareigojimai verslui panašūs į veiklos imitaciją, o ne realias pastangas sumažinti „šešėlį“.

„Jei yra įtariami pažeidimai, tuos pažeidimus reikia išaiškinti ir užkirsti jiems kelią, o ne apkrauti papildomu darbu pažeidimų nedarančius verslininkus, – savo vertinimą parengtam teisės aktui pateikė „Linava“ generalinis sekretorius. – Visiškai neaišku, kokiu būdu šešėlinė ekonomika sumažės, jei sąžiningai dirbantis verslininkas pateiks duomenis ne 2, o 4 kartus per metus. Tuo tarpu administravimo kaštai šioje vietoje išaugs dvigubai“.

Tachografai privalomi visiems krovininiams automobiliams, kurių svoris viršija 3,5 t ir keleivinėms transporto priemonėms, kuriose, įskaitant vairuotoją, gali važiuoti daugiau, nei 9 asmenys. Nauja duomenų tvarka palies visas transporto bendroves ir jų naudojamas transporto priemones.

 

Plačiau
2020 sausio 02 Techninėms apžiūroms užsienyje tris mėnesius galios sena tvarka

Technines Lietuvoje registruotų transporto priemonių apžiūras užsienio šalių įmonėse pagal iki šiol galiojusią tvarką bus galima atlikti iki šių metų kovo 31 d. Naujos tvarkos įgyvendinimas nukeltas trims mėnesiams po „Linavos“ raginimų spęsti susidariusią kritinę situaciją dėl techninių apžiūrų užsienyje.

„Linava“ kreipėsi į Susisiekimo ministeriją ir Lietuvos transporto saugos administraciją, ragindami spręsti kritinę situaciją dėl nacionalinių reikalavimų transporto priemonių techninėms apžiūroms.

Iki šiol galiojo tokia tvarka, kad privalomą techninę apžiūrą transporto priemonei buvo galima atlikti užsienio šalyse. Pagal naujai priimtą tvarką, kuri turėjo įsigalioti nuo 2020 sausio 1 d., užsienio šalių techninės apžiūros įmonėms buvo numatyta pareiga tam tikrus duomenis automatizuotu būdu pateikti į Lietuvos centralizuotąją techninės apžiūros duomenų bazę.

Įsigaliojus tokiai tvarkai, kuri patvirtinta Lietuvos transporto saugos administracijos vadovo įsakymu, greičiausiai nebeliktų nei vienos užsienio įmonės, kuri galėtų atlikti Lietuvoje registruotų transporto priemonių privalomąją techninę apžiūrą, nes norint automatizuotai pateikti duomenis, reikalingi specialūs technologiniai sprendimai.

„Linava“ raštuose atsakingoms institucijoms išreiškė įsitikinimą, jog būtina užtikrinti veiklos tęstinumą toms užsienio įmonėms, kurios iki šiol užsienyje atlieka Lietuvoje registruotų transporto priemonių technines apžiūras. Tokių įmonių daugiausiai veikia Vokietijoje.

„Tuo atveju, jei nebus užtikrinta galimybė atlikti privalomąją techninę apžiūrą užsienyje, vežėjai patirs papildomas sąnaudas, o tai dar labiau sumažins ir taip mažėjantį jų konkurencingumą“, – sako „Linava“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius.

Atsižvelgiant į „Linavos“ susirūpinimą, iki kovo 31 d. atidėtas naujos tvarkos įsigaliojimas. Tikimasi, kad per tą laiką užsienio bendrovės spės pasirengti automatizuotam duomenų pateikimui.

„Tikimės, kad per tris mėnesius bus tinkamai pasirengta naujo teisės akto įsigaliojimui ir pasibaigus šiam laikotarpiui užsienio techninių apžiūrų bendrovės galės realiai įvykdyti Lietuvos institucijų keliamus reikalavimus“, – sako „Linavos“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis.

Plačiau
2019 gruodžio 20 Nacionalinės vizos išdavimo sąlygos ir pasikeitimai nuo 2020 m. sausio 1 d
Migracijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos primena:
  • nacionalinė viza išduodama ne trumpesniam kaip 91 dienos laikotarpiui, jeigu prašymas išduoti vizą teikiamas Lietuvos Respublikos diplomatinei atstovybei ar konsulinei įstaigai arba per išorės paslaugų teikėjo prašymų išduoti vizą priėmimo centrą;
  • kita daugkartinė nacionalinė viza užsieniečiui gali būti išduodama praėjus daugiau kaip 180 dienų nuo turėtos vizos ar turėtų vizų galiojimo laiko pabaigos. Tačiau yra atvejų, kai vizos galės būti išduodamos anksčiau minėto termino, pvz., kai užsienietis negali išvykti iš LR dėl ligos, kitokio ūmaus sveikatos sutrikimo ar organizmo būklės, asmeninės priežasties, kurios užsienietis negalėjo numatyti ar nenugalimos jėgos (force majeure), turi pratęstą leidimą dirbti sezoninį darbą arba yra pateikęs prašymą išduoti naują ar pratęsti leidimą dirbti sezoninį darbą.

Nuo 2020 m. sausio 1 d.:

  • užsieniečiui, turinčiam 1 metus galiojančią nacionalinę vizą ir pateikusiam prašymą išduoti leidimą gyventi, nebus išduodama 5 mėnesius galiojanti nacionalinė viza šio prašymo nagrinėjimo laikotarpiui. Užsienietis, ketindamas pateikti prašymą dėl leidimo laikinai gyventi išdavimo ir norėdamas likti Lietuvoje prašymo nagrinėjimo laikotarpiu, šį prašymą turės pateikti iš anksto – likus 2–4 mėn. iki turimos nacionalinės vizos galiojimo pabaigos.

 

Plačiau
2019 gruodžio 19 Verslas kreipėsi į G. Nausėdą: prašo tarpininkauti siekiant proporcingo sprendimo dėl vairuotojų darbo apmokėjimo

Verslas prašo atidėti Vyriausybės nutarimo dėl komandiruojamų darbuotojų dienpinigių apmokestinimo didinimo įsigaliojimą bent jau iki 2021 metų vidurio – iki kol įsigalios Mobilumo paketo reikalavimai, kai bus aišku, kokį poveikį šiam sektoriui turės ES direktyva.

Į  Lietuvos prezidentą Gitaną Nausėdą laišku kreipėsi trys didžiausios šalies vežėjų asociacijos – Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“, Tarptautinio transporto ir logistikos aljansas, Lietuvos vežėjų sąjunga ir Lietuvos pramonininkų konfederacija. Prezidento prašoma tarpininkauti  siekiant subalansuoto bei proporcingo sprendimo dėl vairuotojų darbo apmokėjimo, kuris užtikrintų geresnes darbo sąlygas, bet nežlugdytų verslo.

Verslo atstovai atkreipia dėmesį, kad 2017 metais rudenį premjero Sauliaus Skvernelio ir socialinių partnerių pasirašytas susitarimas dėl Lietuvos pažangos reformų įpareigojo šalis ne tik tartis dėl mokestinių naujovių, bet ir nedidinti bendros mokestinės naštos verslui. Verslo bendruomenės vertinimu, Vyriausybė šį susitarimą sulaužė šių metų rudenį, kai vienašališkai ir neišdiskutavus šio klausimo su socialiniais partneriais priėmė nutarimą dėl komandiruojamų darbuotojų dienpinigių apmokestinimo didinimo.

Vežėjų nuomone, viešose diskusijose apie būtinybę didinti mokesčius verslui valdančiųjų atstovai naudoja subendrintus duomenis, teigdami, esą tarptautinių krovinių transportavimo bendrovės uždirba viršpelnius.

„Į vieną krepšį dedamas visas – daugiau nei 7300 įmonių apimančio – transporto ir saugojimo sektoriaus pelningumas, kuris viso labo reprezentuoja aritmetinį smulkių ir didžiulių valstybinių įmonių pelningumo vidurkį. Didelė dalis transporto ir saugojimo sektoriaus įmonių neturi nieko bendro su tolimųjų reisų vairuotojais, tačiau generuoja aukštą pelningumą“, – rašoma dokumente.

Lietuvos statistikos departamento duomenimis, tarptautinius pervežimus kelių transportu vykdančių įmonių grynasis pelningumas pagal pastarųjų penkių metų vidurkį siekė 3,3 proc. Lyginant su kitomis ekonominės veiklos rūšimis, vidutinis visų įmonių pelningumo vidurkis minimu laikotarpiu siekė 4,9 proc.

Palyginti su visomis kitomis transporto ir saugojimo įmonėmis, krovininio transporto tarptautiniais kelių maršrutais bendrovių pelningumo rodiklis yra žemiausias. Pasak vežėjų, klaidinantys teiginiai apie įmonių pelningumus formuoja neteisingą visuomenės supratimą apie transporto sektorių, daro tiesioginę įtaką su transporto politika susijusiems sprendimams, priešina darbuotojus su darbdaviais.

2020 metais transporto sektoriaus laukia keturi smūgiai – MMA didinimas, padidėjusios išlaidos darbuotojų užmokesčiui, brangstantys degalai ir ES suvaržymai transporto sektoriuje pagal Mobilumo paketo reikalavimus. Briuselyje vykusiose derybose dėl Mobilumo paketo nuostatų jau pasiektas susitarimas, kuris, išankstiniais duomenimis, bus maksimaliai nepalankus Lietuvos transporto ir logistikos verslui.

„Lietuvos transporto ir saugojimo sektorius, kuris yra vienas didžiausių šalies ekonomikos sektorių ir mokesčių mokėtojų, kitąmet susidurs su reikšmingai išaugsiančiomis veiklos sąnaudomis, todėl sektoriaus laukia neišvengiamas susitraukimas – tai turės tiesioginio poveikio valstybės finansams“, – rašoma dokumente.

Su visu kreipimosi dokumentu galima susipažinti paspaudus šią nuorodą.

Plačiau
2019 gruodžio 18 Dėl manipuliacijų tachografu – draudimai eksploatuoti visus sunkvežimius

Manipuliuoti tachografais neverta, nes Vakarų Europoje tokia veikla baudžiama didžiulėmis baudomis. Tokia istorija atsitiko vežėjui iš Olandijos, kuriam sukčiavimo su tachografais pasekmės gali būti dar drastiškesnės nei piniginės baudos.

Olandijos transporto portalas (www.transport-online.nl) praneša, kad vienas vežėjas iš Roterdamo patirs rimtų padarinių, susijusių su manipuliacijomis tachografu, šiuo metu jo byloje vyksta du tyrimai.

Šių metų spalio 2 d. Olandijos prokuratūra transporto įmonei iš Roterdamo regiono paskyrė laikinąją priemonę, pagal kurią visiems įmonei priklausantiems sunkvežimiams (t.y. kelioms dešimtims transporto priemonių) draudžiama važiuoti viešaisiais keliais.

Per tą laiką visi sunkvežimiai bus nuodugniai patikrinti. Jiems bus leista dalyvauti eisme, kai vežėjas įrodys prokuratūrai, kad kiekviena transporto priemonė atitinka teisinius – techninius reikalavimus. Kiek laiko bus įvesta laikinoji priemonė, nežinoma. Jei įmonė neįvykdys prokuratūros sprendimo, jai bus taikoma baudžiamoji atsakomybė.

Pagal žiniasklaidoje skelbiamą informaciją, olando veiklos tyrimus vykdo Aplinkos ir transporto inspekcija (ILT) ir nacionalinio policijos padalinio pareigūnai. Pirmojo tyrimo metu buvo atlikta krata įmonės administraciniame centre. Kratos metu buvo rasti keli tachografai su priedais, su kuriais buvo atliekamos manipuliacijos, taip pat ir transporto priemonės jau su sumontuotais tokiais tachografais. Antrojo tyrimo metu, buvo atlikta krata, kurios metu buvo rasta įtartinos programinės įrangos, kuri greičiausiai buvo naudojama manipuliuoti tachografais.

Akivaizdu, kad nesąžininga Olandų vežėjo veikla gali privesti jo įmonę prie bankroto ribos. Prokuroro sprendimas įmonei, turinčiai kelių dešimčių transporto priemonių parką, gali kainuoti šimtus eurų per dieną.

„Linava“ vežėjams primena, kad neteisėtos manipuliacijos tachografais gali privesti iki transporto įmonės veiklos sustabdymo.

 

Plačiau
2019 gruodžio 13 Protesto akcijos Prancūzijoje gruodžio 16 d.

Dėl nepasitenkinimo esamomis darbo sąlygomis keturios kelių transporto/logistikos profesinės sąjungos (FO, CFTC, CGC bei pagrindinė profesinė sąjunga UFR-CFDT) skelbiasi apie planus pirmadienį, gruodžio 16 d., rengti protesto akciją.

Transporto eismo sutrikimai planuojami visoje Prancūzijos teritorijoje.

Konkrečios priemonės bus tikslinamos, tačiau kelių blokavimo nebus išvengta.

https://www.actu-transport-logistique.fr/filactu/les-syndicats-du-transport-appellent-a-la-greve-le-16-decembre-544519.php

 

Plačiau
2019 gruodžio 12 „Linavos“ prezidiume – žalia šviesa AON lėšų grąžinimui

„Linavos“ prezidiumas gruodžio 11 d. svarstė AON lėšų grąžinimo tvarką, kuriai iš principo buvo pritarta. Sekretoriatas kitam prezidiumo posėdžiui pateiks galutinį tvarkos variantą. Prezidiumui patvirtinus tvarką, pagal ją AON lėšos bus grąžinamos asociacijos „Linava“ nariams.

Prezidiumo nariai aptarė aktualius XXXVI kongrese vežėjų keltus klausimus – Mobilumo paketo, vairuotojų atlyginimo koeficiento keliamas pasekmes. Taip pat buvo priimti sprendimai, reikalingi tolimesniam draudimo bendrovės steigimui.

Prezidiumas taip pat nusprendė į Seimo Ekonomikos komiteto darbo grupę deleguoti „Linavos“ prezidentą Romą Austinską, generalinį sekretorių Mečislavą Atroškevičių ir sekretorių transporto politikai Tomą Garuolį.

Prezidiumo nariai posėdyje taip pat patvirtino 2020 metų „Linavos strategiją“ ir iki sausio 15 d. „Linavos“ sekretoriatui pavedė parengti veiksmų planą tai strategijai įgyvendinti.

Prezidiume taip pat patvirtintas TIR sistemos draudikas, naujo prezidiumo patarėjo nuostatai.

Kitais metais vyks rinkimai į „Linavos“ prezidiumą, todėl ateinantį pavasarį organizuojami „Linavos“ regionų susirinkimai. Prezidiumo posėdyje buvo patvirtintas regioninių susirinkimų grafikas. Pagal jį Klaipėdos regiono vežėjų susirinkimas vyks 2020 vasario 18 d., Šiaulių regiono vežėjų susirinkimas vyks vasario 19 d., Panevėžio regiono vežėjų susirinkimas vyks vasario 20 d. Alytaus regiono vežėjų susirinkimas vyks vasario 25 d., Kauno regiono vežėjų susirinkimas vyks vasario 26 d., Vilniaus regiono vežėjų susirinkimas vyks vasario 27 d., Keleivinio transporto narių susirinkimas vyks vasario  28 d.

Taip pat patvirtintas prezidiumo posėdžių grafikas. Artimiausias prezidiumo posėdis vyks sausio 15 d., kitas posėdis organizuojamas sausio 29 d.

Prezidiumas taip pat nustatė ir XXVII kongreso datas. XXXVII Kongresas vyks balandžio 29 d. Linavos mokymo centre (Jankiškių g. 41, Vilnius).

Plačiau
2019 gruodžio 12 Susitarta dėl Mobilumo paketo (papildyta)

Derybos tarp Europos Sąjungos institucijų (trilogas) dėl Mobilumo paketo pasibaigė ketvirtadienį ryte – preliminariais duomenimis, priimti sprendimai, nepalankūs Lietuvos vežėjams.

Pateikiame keletą svarbiausių akcentų, dėl kurių buvo susitarta (patikslinta informacija, vėliau bus dar tikslinama).

  1. Vilkiko grąžinimas:
  • Kartą per 8 savaites grąžinimas į vieną iš veiklos centrų įmonės įsisteigimo šalyje. Veiklos centras – įmonės veiklos vieta įsisteigimo šalyje su  atitinkama technine įranga ir infrastruktūra, įskaitant parkavimo vietas.

Argumentacija: a) reguliarus vilkiko grąžinimas reikalinga priemonė kovojant su pašto dėžutėmis, sisteminiu kabotažu ir klajojančiais vairuotojais b) užtikrinti tinkamą transporto priemonių techninę priežiūrą.

2. Antros kartos išmaniųjų tachografų (smart) pakeitimas:

  • Nuo 2024 m. visuose vilkikuose, kuriuose įrengti analoginiai ir skaitmeniniai tachografai.
  • Nuo 2025 m. vilkikuose su pirmos karto išmaniaisiais (smart) tachografais
  • Nuo 2026 m. antro kartos išmanieji (smart) tachografai privalomi ir lengvose komercinėse TP (nuo 2,5 t iki 3,5 t), kadangi joms bus taikomas darbo ir poilsio reglamentas 561/2006

3. Kabotažas:

  • Kaip ir dabartinis rėžimas: 3 operacijos per 7 dienas
  • Atvėsimo laikotarpis 4 dienos.
  • Kabotažo taisyklės taikomos kombinuotam transportui, kai kombinuoto transporto atkarpa vykdoma toje pačioje ES šalyje narėje. Tačiau priimančioji šalis kombinuoto transporto  atveju gali numatyti ilgesnį laikotarpį nei 7 dienos ir trumpesnį nei 4 dienų atvėsimo laikotarpį.

4. Darbo ir poilsio taisyklės:

  • 45 val. ir ilgesnio poilsio negalima atlikti kabinoje;
  • Vairuotojas kartą per 4 savaites atlieka reguliarų kassavaitinį poilsį grįžęs į įmonės veiklos centrą įsisteigimo šalyje, į vairuotojo gyvenamąja vietą arba kitą vairuotojo pasirinktą vietą.
  • Per 4 savaites galima atlikti  2 sutrumpintus kassavaitinius poilsius, jeigu:

-       Iš eilės einantys 2 sutrumpinti kassavaitiniai poilsiai atliekami ne įsisteigimo šalyje

-       Kompensacija už 2 iš eilės atliktus sutrumpintus poilsius pridedama prie sekančio reguliaraus kassavaitinio poilsio

-       Vairuotojas kartą per 3 savaites grįžta į vieną iš darbdavio veiklos centrų arba į savo gyvenamąją  vietą.

Šie sprendimai įsigalios atlikus reikalingas procedūras. Visiems teisės aktams numatytas 18 mėn. įgyvendinimo terminas.

„Linavos“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis sako, jog toks sprendimas reiškia, kad Lietuvos transporto sektorius patirs didžiulius praradimus, kurie labiausiai paveiks smulkias įmones. Prognozuojama, kad be darbo liks beveik 35 tūkst. sektoriuje dirbančių asmenų.

Priėmus Mobilumo paketą ir sektoriaus MMA komandiruojamiems darbuotojams didinimą didės krovinių vežimo automobiliais sektoriaus koncentracija, vadinasi mažės konkurencijos lygis.

Dėl įmonių bankrotų tapusiems bedarbiais transporto sektoriaus darbuotojams bedarbių išmokoms iš valstybės pareikalaus apie 111 mln. eurų vienkartinių išlaidų, prognozuojama, kad bus prarasta 102 mln. eurų valstybės biudžeto pajamų, iš kurių dėl negautų Sodros įmokų – 65 mln. eurų ir negauto GPM – 37 mln. eurų.

„Tikėtina, kad šalies ekonomikai, krovinių vežimo automobiliais sektoriaus patiriami iššūkiai galėtų lemti mažiausiai 1,6 proc. BVP praradimus“, – situaciją vertina T.Garuolis.

 

 

Plačiau
2019 gruodžio 11 Vyriausybės nutarimas dėl koeficiento 1,65 galimai prieštarauja Konstitucijai

Vyriausybės nutarimas, kuriuo nuo 1,3 iki 1,65 padidintas vairuotojų atlyginimų koeficientas, su Trišale taryba buvo derinamas netinkamai, o tai galėtų būti pagrindu pripažinti jį prieštaraujančiu Darbo kodeksui ir Konstitucijoje įtvirtintam atsakingo valdymo principui, taip pat teisinės valstybės principui.

Tokią išvadą pateikė Konstitucinės teisės ekspertas, buvęs Konstitucinio Teismo teisėjas prof. dr. Egidijus Šileikis, išanalizavęs Vyriausybės nutarimo priėmimo procedūras. Anot jo, Vyriausybė nevykdė pareigos atsakingai laikytis socialinio dialogo ir trišalio bendradarbiavimo, kuris su socialiniais partneriais turi veiksmingai vykti Darbo kodekse nurodytoje Trišalėje taryboje.

„Tokios Vyriausybės pareigos nevykdymas tam tikrose situacijose gali ir turėtų būti vertinamas kaip pakankamas pagrindas Konstituciniam Teismui pagal argumentuotą prašymą pripažinti Vyriausybės nutarimą, kuriuo reguliuojami darbo santykiai, prieštaraujančiu Darbo kodeksui ir Konstitucijoje įtvirtintam atsakingam valdymo principui. Tai gali būti pagrindu administraciniam teismui priteisti darbdaviams Vyriausybės veikimo rezultato ar padarinio nulemtos žalos atlyginimą“, – rašo savo išvadoje Konstitucinės teisės ekspertas.

Išanalizavęs Vyriausybės nutarimo priėmimo procedūras, prof. dr. E.Šileikis nurodo, kad koeficientas 1,65 nebuvo ir negalėjo būti derinamas visame to Vyriausybės nutarimo registruoto projekto trumpame derinimo laikotarpyje (tarp 2019-10-07 ir 2019-10-11), kadangi registruotame Vyriausybės nutarimo projekte, kurio derinimo lygmenyje buvo galima teikti pastabas ir pasiūlymus, numatytas koeficientas 1,5, o ne 1,65, kaip buvo priimta ministrų kabineto.

„Socialinės partnerystės ir trišalio bendradarbiavimo teisiniu reguliavimu negalima reikalauti derinti su socialiniais partneriais tai, kas po oficialiai registruoto Vyriausybės nutarimo projekto pateikimo kelių darbo dienų derinimui netikėtai ir esmingai pakinta vienašališku ir vėliausiu Vyriausybės pasirinkimu prieš pat priimant tą projektą, juo labiau tam tikrų privačių darbdavių interesų nenaudai ir Vyriausybės ekonominės politikos prioritetų naudai“, – konstatuoja buvęs Konstitucinio Teismo teisėjas  savo išvadoje.

Kaip žinoma, Vyriausybė spalio viduryje priėmė nutarimą, pagal kurį komandiruojamų dienpinigių apmokestinimui nuo 2020 metų taikomas koeficientas 1,65. Parlamentarai Simonas Gentvilas, Algirdas Butkevičius ir Jurgis Razma sako, kad Vyriausybė negali ignoruoti interesų grupių, be rimtų priežasčių skubotai priiminėti sprendimus ir taip griauti stabilumą šalyje. Neišsprendus šio klausimo Seimo nariai neatmetė galimybės kreiptis į Konstitucinį Teismą.

Plačiau
2019 lapkričio 29 Ministerijoje – apie vežėjų problemas

Lapkričio 29 d. „Linava“ kartu su Lietuvos vežėjų sąjunga pas susisiekimo viceministrą Vladislavą Kondratovičių aptarė aktualias vežėjų problemas.

„Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius, sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis bei Transporto politikos skyriaus vadovas Aleksandr Tolstoj pristatė viceministrui atliktą tyrimą, kuris atskleidė, kokia ateitis laukia transporto sektoriaus Europos Sąjungoje priėmus Mobilumo paketą ir įsigaliojus vairuotojų atlyginimų koeficientui 1,65.

Atlikta krovinių vežėjų automobiliais įmonių finansinių rodiklių pokyčių analizė parodė, kad jei nuo 2020 metų Lietuvoje būtų didinamas tik MMA krovinių vežimo automobiliais komandiruojamiems darbuotojams, kaip tai siūlo Vyriausybė, tai tikėtina, kad didžiosios dalies įmonių, kuriose dirba iki 19 darbuotojų, veikla taptų nuostolinga. Tokiu atveju tikėtina, kad 22 402 darbuotojai, dėl jas darbinančių ar jų nuosavų įmonių bankroto, liktų be darbo, darbintųsi kitose įmonėse (ir yra tikimybė, kad darbintųsi ne Lietuvos įmonėse) arba pasitrauktų į ekonomikos šešėlį.

Jei nuo 2020 metų įsigaliotų didesnis MMA vežėjams ir kartu pilna apimtimi įsigaliotų ES Mobilumo paketas, tokiu atveju, be darbo greičiausiai liktų mažiausiai 34 862 sektoriuje dirbantys asmenys. Labiausiai nukentėtų mažiausių įmonių darbuotojai ir prognozuotinas galimas šešėlio didėjimas šalyje iki 0,49 bendrosios pridėtinės vertės. Tapusiems bedarbiais išmokos pareikalautų iš valstybės 111 mln. eurų vienkartinių išlaidų, būtų prarasta 102 mln. eurų valstybės biudžeto pajamų, iš kurių dėl negautų Sodros įmokų – 65 mln. eurų ir negauto GPM – 37 mln. eurų. Tikėtina, kad šalies ekonomikai, krovinių vežimo automobiliais sektoriaus patiriami iššūkiai galėtų lemti mažiausiai 1,6 proc. BVP praradimus (nesukūrimą).

Susitikime su viceministru taip pat buvo aptartas klausimas dėl leidimų kvotų vežant krovinius į Rusiją, taip pat kalbėta apie vairuotojų iš trečiųjų šalių daromus pažeidimus ir jų kontrolės stiprinimą. Aptarti ir kiti vežėjams aktualūs klausimai

Plačiau
2019 lapkričio 27 Didžiausiai Seimo frakcijai – transporto sektoriaus analizė

Trečiadienį „Linavos“ atstovus priėmė Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos frakcija, kuriai buvo pristatytas Baltic Institute for Research and Development (Baltijos tyrimų instituto) atliktas tyrimas „Lietuvos krovinių vežimo automobiliais sektoriaus konkurencingumo ekonominė analizė“.

Seimo nariams situaciją transporto sektoriuje pristatė „Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevčius, sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis bei sekretorius paslaugų plėtrai ir inovacijoms Zenonas Buivydas. Taip pat buvo pristatytas atliktas tyrimas, kuris atskleidė realią situaciją transporto sektoriuje.

Atlikta analizė atskleidė, kad transporto ir saugojimo sektorius yra vienas iš trijų pagrindinių Lietuvos ekonomikos, orientuotos į eksportą, augimo veiksnių. Transporto ir saugojimo sektorius kartu su apdirbamosios gamybos, didmeninės ir mažmeninės prekybos, įskaitant automobilių ir motociklų remontą, sektoriais generuoja beveik 50 proc. bendrojo vidaus produkto ir juose kartu sudėjus dirba apie 40 proc. visų šalies dirbančiųjų. Sausumos transporto ir transportavimo vamzdynais sektorius iš šios dalies generuoja apie 8 proc. BVP, jame dirba iki 9 proc. šalies dirbančiųjų. Tokių rezultatų sektorius pasiekė dėl efektyvumo ir Europos Sąjungos bendros rinkos prieinamumo. Tačiau šios rinkos prieinamumui Lietuvos krovinių vežimo automobiliais įmonėms šiuo metu kyla rizika dėl norimų įgyvendinti ES Mobilumo paketo nuostatų.

Analizę atlikusi doc. Dr. Eglė Stonkutė teigė, kad ES Mobilumo paketo nuostatos svarstomos tuo pačiu metu, kai pasaulio ekonomika lėtėja. Žinant, kad transporto ir saugojimo sektoriaus augimas stipriai koreliuoja su visos ekonomikos augimu, galima prognozuoti ir šio sektoriaus identišką augimo lėtėjimą tiek Europoje Sąjungoje, tiek ir atskirose jos šalyse, įskaitant ir Lietuvą.

Atlikta krovinių vežėjų automobiliais įmonių finansinių rodiklių pokyčių analizė parodė, kad jei nuo 2020 metų Lietuvoje būtų didinamas tik MMA krovinių vežimo automobiliais komandiruojamiems darbuotojams, kaip tai siūlo LR Vyriausybė, tai tikėtina, kad didžiosios dalies įmonių, kuriose dirba iki 19 darbuotojų, veikla taptų nuostolinga. Tokiu atveju tikėtina, kad 22 402 darbuotojai, dėl jas darbinančių ar jų nuosavų įmonių bankroto, liktų be darbo, darbintųsi kitose įmonėse (ir yra tikimybė, kad darbintųsi ne Lietuvos įmonėse) arba pasitrauktų į ekonomikos šešėlį.

Jei nuo 2020 metų įsigaliotų didesnis MMA vežėjams ir kartu pilna apimtimi įsigaliotų ES Mobilumo paketas, tokiu atveju, be darbo greičiausiai liktų mažiausiai 34 862 sektoriuje dirbantys asmenys. Labiausiai nukentėtų mažiausių įmonių darbuotojai ir prognozuotinas galimas šešėlio didėjimas šalyje iki 0,49 bendrosios pridėtinės vertės. Tapusiems bedarbiais išmokos pareikalautų iš valstybės 111 mln. eurų vienkartinių išlaidų, būtų prarasta 102 mln. eurų valstybės biudžeto pajamų, iš kurių dėl negautų Sodros įmokų – 65 mln. eurų ir negauto GPM – 37 mln. eurų. Tikėtina, kad šalies ekonomikai, krovinių vežimo automobiliais sektoriaus patiriami iššūkiai galėtų lemti mažiausiai 1,6 proc. BVP praradimus (nesukūrimą).

Plačiau
2019 lapkričio 27 „Linavos“ vežėjai išvažiavo į gatves

Trečiadienį, lapkričio 27 d. Vilniuje vyko vežėjų protesto akcija – vilkikai suko ratus po Vilniaus centrą, važiavo pro Vyriausybę, ministerijas, Seimą, inscenizuodami Lietuvos transporto laidotuvių procesiją.

Vežėjai protestuoja prieš Vyriausybės priimtą sprendimą padidinti darbo užmokesčio koeficiento padidinimą iki 1,65. Vežėjai neslepia, kad įsigaliojus šiam nutarimui, teks rinktis – iškelti verslą į kitas valstybes, kuriose palankesnė mokestinė aplinka ar uždaryti įmones. Anot vežėjų, nauja mokestinė našta pakeliama tik patiems stambiausiems vežėjams, kurių Lietuvoje – vos 2 proc. 85 proc. Lietuvos vežėjų yra smulkios įmonės, dar 13 – vidutinio dydžio bendrovės.

Plačiau
2019 lapkričio 26 Dėl Mobilumo paketo sprendimo kol kas nėra

Europos Sąjungos institucijos antradienį paryčiais baigė derybas dėl Mobilumo paketo, kuris Lietuvos verslininkus išstumtų iš rinkos. Jokio sprendimo nebuvo pasiekta.

Derybų išvakarėse Lietuva ir dar penkios Rytų Europos šalys pareiškė, kad europarlamentarų pasiūlytas reikalavimas periodiškai grąžinti vilkikus į registracijos šalį didintų taršą ir taip trukdytų kovoti su klimato kaita, o draudimai tolimųjų reisų vairuotojams ilsėtis kabinoje būtų neproporcingi. Lietuvos, Lenkijos, Latvijos, Vengrijos, Rumunijos ir Bulgarijos susisiekimo ministrai bendrame laiške perspėjo, kad derybos „suka klaidinga kryptimi“.

Neoficialiais duomenimis, pagrindinė ginčo ašis – kabotažas, sunkvežimių grąžinimas kas keturias savaites ir poilsio taisyklės.

Derybos greičiausiai tęsis kitą savaitę.

Kaip žinoma, lapkričio 27 d. Europos Parlamentas tvirtins naują Europos Komisijos sudėtį.

Plačiau
2019 lapkričio 25 Planuojančių vykti per Šalčininkų pasienio kontrolės punktą dėmesiui

VSAT Varėnos pasienio rinktinė informuoja, kad š. m. lapkričio 27 d. nuo 2.00 iki 5.00 valandos (nakties) Šalčininkų pasienio kontrolės punkte bus vykdomi šviesolaidinio kabelio remonto darbai. Darbų metu šiame punkte neveiks interneto ryšys, todėl nebus vykdomos patikrinimo procedūros.

Plačiau
2019 spalio 25 Mokesčių už kelius sistemos pokyčiai Čekijoje

Nuo šių metų gruodžio 1 dienos Čekijoje pradės veikti nauja mokesčių ir rinkliavų už kelius sistema. Tai reiškia, kad iki šiol šioje šalyje veikusio operatoriaus „Kapsch“ mokesčių aparatai nebeveiks. Juos pasikeis naujieji „CzechToll“ ir „SkyToll“ konsorciumo palydoviniu ryšiu grįsti kelių mokesčių aparatai. Savo ruožtu, specialistai aiškina, kad sistemos pokyčiai paveiks ir didelę dalį Lietuvos vežėjų – ne mažiau nei 300 įmonių. Anot specialistų, didžiausia našta Lietuvos vežėjams bus beveik 1000 Čekijos kronų (apie 40 eurų) didėsiantis depozitas už naująjį įrenginį, o taip pat administraciniai prisitaikymo kaštai.

Plačiau
2019 spalio 09 Seimo nariams – apie transporto sektoriaus problemas

Spalio 9 d. Seimo Ekonomikos komiteto posėdyje „Linavos“ prezidentas Romas Austinskas ir sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis Seimo nariams pristatė Mobilumo paketo poveikį transporto ir logistikos sritims.

„Europos Sąjungoje esame periferinė valstybė, todėl Lietuvos transporto sektoriui Mobilumo paketas gali labai skaudžiai atsiliepti“, – sakė R.Austinskas. Anot jo, verslas ieškos kylančių problemų sprendimo.

T.Garuolis Seimo nariams pristatė duomenis, kad Lietuvoje krovininio transporto santykinai yra labai daug, daug daugiau negu pvz., kaimyninėje Lenkijoje, taip pat didelis transporto sektoriuje dirbančių apdraustųjų – 80 tūkst. „Linavos“ sekretorius transporto politikai parlamentarams trumpai apžvelgė dabartinę situaciją ES.

„Mobilumo paketas yra kova dėl rinkos“, – sakė T.Garuolis. Anot jo, įgyvendinus Mobilumo paketo nuostatas, transporto sektorius Lietuvoje gali sumažėti apie 45 proc.  Jau dabar įmonės automobilius registruoja kaimyninėje Lenkijoje. Pristatydamas pačius svarbiausius Mobilumo paketo aspektus, jis taip pat atkreipė dėmesį, kad yra kilę abejonių dėl Mobilumo paketo atitikties Europos Sąjungos teisei.

Kadangi transporto sektoriaus laukia iššūkiai, politinis palaikymas yra labai svarbus, todėl „Linavos“ atstovai kalbėjo apie atskiro Seimo Ekonomikos komiteto Transporto pakomitečio įkūrimą. Komiteto pirmininkas Rimantas Sinkevičius sakė, jog klausimas dėl pakomitečio bus svarstomas su Seimo valdyba.

Visas Ekonomikos komiteto posėdžio vaizdo įrašas yra skelbiamas ČIA, „Linavos“ klausimas svarstytas nuo 1 val. 30 min.

Prezentacija: Kelių transporto sektorius Lietuvos ekonomikoje

Plačiau
KLAUSK