LT EN RU
Naujienos
2021 vasario 22 PRIMENAME. Dėl sumokėtų baudų Lenkijoje už varančiosios ašies apkrovos viršijimą

Europos Teisingumo Teismas 2019 m. kovo 21 d.  pripažino, kad Lenkijos Respublika nevykdo direktyvos 96/53/EB nuostatų, t. y. netaiko direktyvoje apibrėžtų maksimalių leistinų masės ir matmenų verčių. Transporto įmonės, vykdančios pervežimus Lenkijoje keliais, kuriuose nustatytos mažesnės nei Direktyvoje apibrėžtos maksimalios leistinos ašinės apkrovos, ir nubaustos Lenkijos Respublikoje 2011-2021 metais už varančiosios ašies apkrovos viršijimą, gali susigrąžinti sumokėtas baudas.

Senaties terminas dokumentų pateikimui baigsis 2021 m. vasario 26 d., todėl rekomenduojame imtis skubių veiksmų.

Asociacija „Linava“ siūlo atstovavimo paslaugą įmonėms, norinčioms išsireikalauti sumokėtas baudas.

Įmonės, reikalaujančios 2011 – 2021 metus sumokėtų baudų grąžinimo,  iki 2021 m. vasario 26 d. privalo užsiregistruoti ir sumokėti avansą 100 Eur ( kiekviena papildoma byla (bauda) kainuos papildomus 10 Eur). Teisminio proceso pabaigoje įmonės privalės sumokėti 10% sėkmės mokestį nuo grąžintinos sumos. Gautus dokumentus vertins teisininkai. Už bylų, kurios nebus skundžiamos, teisinį įvertinimą įmonių sumokėtas Avansas bus grąžintas, iš jo išskaičiavus 25 Eur mokestį (dokumentų siuntimas ir teisinis vertinimas).

Prašome užpildyti anketą ir el. paštu  lenkija@linava.lt atsiųsti baudų protokolus, o jeigu buvo teisminis procesas, teismo sprendimo dokumentus,

 

Jeigu turite daugiau klausimų, kreipkitės telefonu: (5) 278 65 17.

Plačiau
2021 vasario 13 Dėl bendradarbiavimo su Kirgizijos respublika

Informuojame, kad š. m. vasario pabaigoje kovo pradžioje planuojamas Lietuvos Respublikos diplomatų susitikimas Kirgizijos Respublikos transporto ministru.

Prašome informuoti apie:

  • aktualius ir spręstinus klausimus;
  • problemas su kuriomis susiduriate;
  • pasiūlymus bendradarbiavimui.
Plačiau
2021 vasario 09 Migracijos departamentas – apie Patvirtintų įmonių sąrašą

Dalinamės Migracijos departamento informacija apie viešąją konsultaciją dėl Patvirtintų įmonių sąrašo sudarymo tvarkos aprašo pakeitimo.

Po nuoroda žemiau rasite Migracijos departamento siūlomus aprašo pakeitimus.

https://migracija.lrv.lt/lt/naujienos/vyksta-viesoji-konsultacija-del-patvirtintu-imoniu-saraso-sudarymo-tvarkos-apraso-pakeitimo

Pasiūlymus bei pastabas dėl teisės akto pakeitimo taip pat galite siųsti elektroninio pašto adresu: infо@linava.lt

 

 

Plačiau
2021 vasario 08 COVID-19: Austrijos atvykimo taisyklių pakeitimai (tik nariams)

Austrijos vežėjų asociacija AISÖ informavo, kad atsižvelgiant į COVID-19 sąlygas, visi keliautojai iš ES ir EEE valstybių prieš atvykdami į Austriją privalo pateikti elektroninę deklaraciją („Išankstinis kelionės  leidimas“) ir 10 dienų būti karantine.

Plačiau
2021 vasario 05 2021 m. sausio 1 d. Švedijoje įsigaliojo nauja tvarka
  1. Įvesta „Ekonominio darbdavio“ sąvoka, reiškianti, kad užsienio įmonės į Švediją siunčiami darbuotojai gali būti apmokestinami Švedijoje.
  2. Įmonėms, kurios siunčia savo darbuotojus į Švediją, atsiranda prievolė registruotis F-Skatt registre, kitaip Švedijos įmonei, atliekančiai mokėjimus F-Skatt neturinčiai užsienio įmonei, tenka prievolė išskaityti 30 % mokestį.

Įmonės gavusios pranešimus iš savo klientu apie tokią prievolę turėtų registruotis mokesčių registre.

Registravimo F-Skatt datą galima prašyti nuo 2021 m. sausio 1 d.

Nuoroda registracijai anglų kalba:

Registration of foreign companies in Sweden | Skatteverket

Pats registravimas neiššaukia mokestinės prievolės (bet neįregistravimas ją iššaukia), bet jei, pagal Švedijos įstatymus, mokesčius reikės mokėti – reiškią juos mokėti reikės.

Lietuvos Respublikos Ambasada Švedijoje šiuo metu papildomai konsultuojasi su ekspertais.

Esant poreikiui galima suorganizuoti papildomą web seminarą Lietuvos įmonėms/asociacijoms su mokesčių ekspertu dėl naujos tvarkos taikymo.

Jeigu pageidaujate dalyvauti web seminare  prašome praneškite/informuokite el. paštu: Info@linava.lt.

 

Plačiau
2021 vasario 02 LTSA dėl Rusijos leidimų 2021 m.

Lietuvos transporto saugos administracija informavo, kad Rusijos Federacijos dvišalius, suteikiančius teisę vežti trečiųjų šalių krovinius, ir trečiųjų šalių leidimus vežėjams išduos nuo 2021 m. vasario 2 d.

2021 metų Rusijos Federacijos bendrieji leidimai (skirti vežti krovinius tarp Lietuvos Respublikos ir Rusijos Federacijos arba tranzitu per Rusijos Federaciją) bus išduodami nuo 2021 m. vasario 8 d.

 

2021 m. Rusijos Federacijos leidimų išdavimas | Lietuvos transporto saugos administracija (lrv.lt)

Plačiau
2021 sausio 30 LTSA oficialiai patvirtino: Rusijos leidimai galioja iki vasario 28 d.

Sausio 29 d. Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) pranešė, kad 2021 m. sausio 25 d. vykusio Lietuvos ir Rusijos mišrios komisijos automobilių transporto klausimais posėdžio metu šalys susitarė, kad 2020 metų leidimai (tiek Rusijos Federacijos, tiek Lietuvos Respublikos) galios iki 2021 m. vasario 28 d.

Rusijos Federacijos Transporto ministerija 2021 m. sausio 29 d. informavo, kad Rusijos Federacijos kontroliuojančios institucijos informuotos apie leidimų galiojimo pratęsimą iki 2021 m. vasario 28 d.

Šaltinis: 2020 m. Rusijos Federacijos leidimų galiojimas | Lietuvos transporto saugos administracija (lrv.lt)

Rusijos Transporto ministerijos raštas

 

 

Plačiau
2021 sausio 29 Dėl 2020 metų kelionės leidimų galiojimo pratęsimo iki 2021 vasario 28 d.

Kilus klausimams dėl Rusijos kelionės leidimų 2021 metams, primename, kad sausio 25 d. Lietuvos – Rusijos mišrios komisijos posėdyje pavyko apsikeisti pirmo šių metų ketvirčio kelionės leidimų kvota pagal praėjusių metų kiekius. Komisijos posėdyje taip pat buvo sutarta, kad 2020 metų kelionės leidimų galiojimas pratęsiamas iki vasario 28 d. Neoficialiomis žiniomis, prieš dvi dienas ROSTRANSNADZOR Rusijos transporto tarnybos inspektoriams ir muitinei išsiuntė aplinkraštį dėl kelionės leidimų galiojimo pratęsimo – 2020 metų leidimai galios iki 2021 metų vasario 28 d.

Taip pat atkreipiame dėmesį į tai, kad LTSA šiuo metu yra pakankamai dvišalių Rusijos leidimų. Taip pat patvirtinti taisymai leidimuose (keičiant įmonių pavadinimus), patvirtinti LTSA spaudu, todėl kviečiame vežėjus įsivertinti savo situaciją ir išnaudoti visas galimybes.

Šią informaciją oficialiais patvirtino ir LTSA 2020 m. Rusijos Federacijos leidimų galiojimas | Lietuvos transporto saugos administracija (lrv.lt)

 

Plačiau
2021 sausio 28 Bus keičiama Patvirtintų įmonių sąrašo sudarymo tvarka

Asociacija „Linava“ gavo Vidaus reikalų ministerijos atsakymą į savo raštą, kuriame teigiama, kad artimiausiu metu bus keičiamas Patvirtintų įmonių sąrašo sudarymo tvarkos aprašas, taip pat bus apsvarstyta galimybė įmonėms pakartotinai kreiptis dėl įtraukimo į Patvirtintų įmonių sąrašą nepraėjus patvirtinam 6 mėnesių laikotarpiui.

Visą VRM atsakymą galima rasti čia: 

Kaip žinoma, vežėjai pastaruoju metu susidūrė su problema, kai Migracijos departamentas neįtraukia įmonių į Patvirtintų įmonių sąrašą. Migracijos departamentas savo sprendimą grindė tuo, kad įmonės neatitinka Patvirtintų įmonių sąrašo sudarymo tvarkos aprašo nuostatų. Kaip priežastis nurodomas per mažas mokamas vidutinis mėnesinis bruto darbo užmokestis bei nepertraukiamo vairuotojo  darbo laiko įmonėje trūkumas.

„Linava“ tuomet išreiškė viltį, kad kartu su Migracijos departamentu pavyks ištaisyti buvusios valdžios įvestus nepagrįstus ribojimus, dėl kurių įmonėms tiesiog nebelieka galimybių patekti į patvirtintų įmonių sąrašą. Plačiau apie tai galima skaityti čia: Tikimasi išspręsti problemas dėl patikimų įmonių sąrašo | „LINAVA“

 

Plačiau
2021 sausio 27 TIR: paprastas ir saugus muitinės problemų sprendimas ES ir JK

Dėl Brexit atsirado naujos muitų sienos tarp Jungtinės Karalystės ir Europos Sąjungos. Krovinių siuntėjai ir vežėjai susiduria su didžiuliais iššūkiais, veždami prekes abiem kryptimis. TIR siūlo jums šių problemų sprendimą: ekonomišką, saugią išankstinę deklaraciją. TIR sistemą kasdien naudoja tūkstančiai įmonių daugiau nei 60-tyje šalių, Europoje ir už jos ribų.

Kaip TIR gali palengvinti jūsų darbą?

IRU organizuoja seminarus internetu trimis kalbomis (Ciuricho laiku):

Registruotis į seminarą galima paspaudus pageidaujamos kalbos nuorodą.

Nuotolinis seminaras skirtas siuntėjams, transporto bendrovėms, operatoriams, ekspeditoriams, importuotojams ir eksportuotojams.

Seminaras nemokamas

 

 

Plačiau
2021 sausio 25 Vokietija. Papildyta dėl reikalavimų vairuotojams, atvykstantiems į Vokietiją ir medicininių kaukių naudojimo (tik nariams)

2021 m. sausio 15 d. informavome kad, krovinių gabenimo vairuotojai įpareigojami iš anksto užsiregistruoti internetu, atvykdami į Vokietiją po buvimo „susirūpinimą keliančiose zonose“ arba „didelio susirgimo zonose“ per paskutines 10 dienų iki atvykimo.

Buvo neaiškumų dėl to, kad formoje prašoma nurodyti karantino adresą Vokietijoje. Akivaizdu, kad vairuotojai iš užsienio neturės tokio adreso, kurį galėtų nurodyti. Tačiau ši informacija yra reikalaujama, kaip privalomas užpildyti laukas formoje.

Roberto Kocho institutas (RKI), valdantis internetinę išankstinės registracijos platformą https://www.einreiseanmeldung.de , rekomenduoja tokiose situacijose vairuotojams nurodyti krovinio pristatymo pirmoje vietoje adresą Vokietijoje.

Taip pat Vokietijos vežėjų asociacija BGL informavo, kad  nuo 2021 m. sausio 19 d. Vokietija nusprendė įvesti privalomą medicininių kaukių dėvėjimą viešajame transporte ir parduotuvėse, kuriose leidžiama prekiauti. „Bendruomenės kaukės“ ar šalikai nebebus leidžiami. Įvairūs Vokietijos regionai priėmė sprendimus dėl medicininių kaukių naudojimo (apžvalgą rasite čia).

Atkreipkite dėmesį, kad nuo 2021 m. sausio 18 d. Vokietijos Bavarijos regionas leidžia naudoti tik FFP2 ar aukštesnio lygio medicinines kaukes. 

Šaltinis: BGL

 

Plačiau
2021 sausio 15 Prancūzija: muitinės procedūrų vadovas (TIK NARIAMS)

Didėjant krovinių srautui tarp ES ir JK (JK – Jungtinė Karalystė), Prancūzijos valdžios institucijos nori priminti visiems ūkio subjektams, įskaitant transporto įmones, kad visi svarbus importo/eksporto ir kiti dokumentai, tokie kaip sanitarinės ir fitosanitarinės kontrolės dokumentai, turi būti paruošti prieš atvykstant į pasienį, kad užtikrinti maksimalų judėjimo tęstinumą.

Pažymėtina, kad kai kurių transporto priemonių pravažiavimas sulėtėjo dėl to, kad sistemoje buvo nuskenuota per daug muitinės dokumentų, todėl visą informacija tapo neįskaitoma. Muitinės procedūrų vadovą, kuriuos dokumentus skenuoti/neskenuoti, rasite priede.

Daugiau instrukcijų apie Prancūzijos muitinės procedūras rasite – https://www.douane.gouv.fr/, anglų ir prancūzų kalbomis.

 

Plačiau
2021 sausio 15 LTSA: Vežėjai turi grąžinti nepanaudotus leidimus

Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) prašo vežėjus elgtis atsakingai ir ragina tuos, kurie turi nepanaudotų Rusijos Federacijos trečiųjų šalių ir bendrųjų, suteikiančių teisę vežti trečiųjų šalių krovinius, leidimų ir iki sausio 31 d. jų nepanaudos, kuo skubiau juos grąžinti.

LTSA tikisi vežėjų supratingumo ir geranoriškumo, tačiau atkreipia dėmesį, kad jei nepanaudoti leidimai bus grąžinti po sausio 15 d. (įvertinus susiklosčiusią situaciją šis terminas yra pratęstas), jie bus laikomi sugadintais. Dėl sugadintų leidimų atitinkamai mažės vežėjui išduotų ir grąžintų panaudotų leidimų santykis, o kartu ir išduodamų leidimų skaičius.

Kadangi vežėjai turi galimybę stebėti informaciją apie išduotus ir panaudotus leidimus bei jų likučius, LTSA, siekdama, kad tie duomenys būtų objektyvūs ir nesudarytų galimybės daryti klaidingų išvadų ar suteiktų nepagrįstų lūkesčių, taip pat prašo vežėjus kuo skubiau grąžinti (išsiųsti) panaudotus ar sugadintus minėtus Rusijos Federacijos leidimus, taip pat informuoti, jei šie leidimai yra prarasti.

Plačiau
2021 sausio 08 Vairuotojų kvota – trejetui mėnesių?

Nuo sausio 1 dienos įsijungus „skaitikliui“, vežėjams tapo akivaizdu, kad apie 40 tūkst. vairuotojų iš trečiųjų šalių darbinantis krovinių pervežimo sektorius neilgai trukus susidurs su darbuotojų trūkumu.

Buvusios vidaus reikalų ministrės įsakymu yra nustatyta, kad 2021 metais galima įdarbinti 11600 tarptautinio krovinių vežimo transporto priemonės vairuotojų iš trečiųjų šalių. Kvotos išnaudojimą galima stebėti čia: E-Migris – Migracijos departamentas (migracija.lt)

Vežėjams, kurie dėl darbuotojų trūkumo įdarbina vairuotojus iš trečiųjų šalių, akivaizdu, kad vairuotojų šiemet pritruks. Tarptautinio krovinių vežimo transporto priemonės vairuotojai kartu su statybininkais Seimo nutarimu yra įtraukti į trūkstamų profesijų sąrašą, tuo tarpu buvusi vidaus reikalų ministrė, nesitarusi su socialiniais partneriais, nustatė kvotą, kuri yra akivaizdžiai per maža visam sektoriui.

„Jei greitai nepavyks rasti sprendimo, per pirmus kelis šių metų mėnesius kvota bus išnaudota, o krovinių vežėjams pritruks darbuotojų. Tikimės, kad sprendimą rasime greičiau, priešingu atveju dalis vežėjų negalės toliau vykdyti savo įsipareigojimų pervežti prekes“, – sako „Linavos“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas.

Anot jo, bus išnaudotos visos įmanomos priemonės, kad vežėjams būtų užtikrintos galimybės samdyti trūkstamus darbuotojus. Tikimasi, kad ydingi sprendimai bus pakoreguoti atsižvelgiant į kitus teisės aktus ir realią situaciją.

Labai daug vairuotojų iš trečiųjų šalių įdarbinimo kvotų išnaudoja įmonės, užsiimančios vairuotojų nuoma, taip vadinamos „pašto dėžutės“. Jos, dažniausiai neturėdamos transporto priemonių ir reikalingų veiklai vykdyti licencijų, paprastai įdarbina vairuotojus iš trečiųjų šalių, ir išnuomoja juos Europos šalių vežėjams – vokiečiams, olandams ar danams. Tokios įmonės iškreipia sąžiningą konkurenciją tarp vežėjų, nes įmonės neturi jokių įsipareigojimų, jų netikrina įvairios institucijos, prižiūrinčios vežėjų veiklą, jos neturi nei įsipareigojimų finansų institucijoms, nei prižiūri transporto priemones. Praktika rodo, kad tokiose įmonėse kyla bene daugiausia problemų dėl pažeidžiamų darbuotojų teisių.

„Pašto dėžučių“ darbuotojai neturėtų būti įtraukti į bendrą kvotą, nes tie darbuotojai Lietuvos įmonėse realiai nedirba, jie įdarbinami Europos šalyse, kur darbo jėga brangesnė, o sąlygos griežtesnės“, – sako „Linavos“ prezidiumo narys Artūras Telmentas.

Anot jo, tokių darbuotojus nuomojančių įmonių veikla valstybės institucijoms yra gerai žinoma, nes apie tai plačiai diskutuota dar prieš pusantrų metų vykusioje Trišalėje taryboje, todėl norint sutvarkyti šią problemą tereikia noro ir valstybės institucijų tarpusavio bendradarbiavimo.

 

Plačiau
2021 sausio 08 Šeštadienį laikinai neveiks kai kurios Lietuvos muitinės sistemos

Lietuvos muitinė informavo, kad 2021 m. sausio 9 d. nuo 9:00 val. iki 17:00 val. dėl planinių techninės įrangos atnaujinimo darbų neveiks Muitinės deklaracijų apdorojimo sistema (toliau – MDAS), Nacionalinė tranzito kontrolės sistema (toliau – NTKS), Duomenų apie Lietuvos Respublikos prekybos srautus su Europos Sąjungos šalimis narėmis surinkimo ir apdorojimo sistema (toliau – IDAIS).

Nurodytu laiku, deklarantams pageidaujant, muitinės deklaracijų pateikimui bei įforminimui bus taikoma veiklos tęstinumo procedūra ir su jos atlikimu susiję veiksmai. Taip pat atkreipiame dėmesį, kad MDAS, NTKS neveikimo laikotarpiu teikiant muitinės deklaracijas, Muitinės informacinių sistemų centro IT paslaugų centrui nereikia siųsti prašymų leisti taikyti veiklos tęstinumo („popierinę“) procedūrą.

Tuo atveju, kai eksportuojamos (reeksportuojamos) prekės išvežimo muitinės įstaigai turi būti pateiktos kartu su elektroniniu eksporto manifestu, nurodytu Elektroninės eksporto (reeksporto) deklaracijos pateikimo, priėmimo ir kitos elektroninės informacijos, susijusios su eksporto ir reeksporto muitinės formalumų vykdymu, mainų taisyklių, patvirtintų Muitinės departamento generalinio direktoriaus 2009 m. birželio 26 d. įsakymu Nr. 1B-362 „Dėl Elektroninės eksporto (reeksporto) deklaracijos pateikimo, priėmimo ir kitos elektroninės informacijos, susijusios su eksporto ir reeksporto muitinės formalumų vykdymu, mainų taisyklių patvirtinimo“, 5.8–5.16 punktuose, tačiau dėl MDAS neveikimo elektroninio eksporto manifesto duomenų neįmanoma pateikti iki prekių faktinio atvykimo į išvežimo muitinės įstaigą arba elektroninio eksporto manifesto duomenys pateikti išvežimo muitinės įstaigai iki MDAS neveikimo, tačiau pateikus prekes, išvežimo muitinės įstaiga negali išvežimo rezultatų suvesti MDAS, išvežimo muitinės įstaigai turi būti teikiami Eksporto lydintieji dokumentai (ELD).

Lietuvos muitinė atsiprašo už nepatogumus.

Aktualija (lrmuitine.lt)

 

Plačiau
2021 sausio 07 Tikimasi išspręsti problemas dėl patikimų įmonių sąrašo

„Linava“ tikisi kartu su Migracijos departamentu išspręsti problemą, kai vežėjų įmones atsisakoma įtraukti į patvirtintų įmonių sąrašą, dėl to kyla problemų įdarbinant į Lietuvą iš užsienio atvykstančius dirbti vairuotojus.

Vežėjai pastaruoju metu susidūrė su problema, kai Migracijos departamentas neįtraukia įmonių į Patvirtintų įmonių sąrašą. Migracijos departamentas savo sprendimą grindžia tuo, kad įmonės neatitinka Patvirtintų įmonių sąrašo sudarymo tvarkos aprašo nuostatų. Kaip priežastis nurodomas per mažas mokamas vidutinis mėnesinis bruto darbo užmokestis bei nepertraukiamo vairuotojo  darbo laiko įmonėje trūkumas.

„Linava“ viliasi, kad kartu su Migracijos departamentu pavyks ištaisyti buvusios valdžios įvestus nepagrįstus ribojimus, dėl kurių įmonėms tiesiog nebelieka galimybių patekti į patvirtintų įmonių sąrašą“, – sako „Linavos“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas.

Anot jo, į Patvirtintų įmonių sąrašą šiemet atsisakoma įtraukti įmones, kurios tokiomis pačiomis sąlygomis anksčiau buvo įtraukiamos į sąrašą ir todėl galėjo samdyti darbuotojus, atvykusius dirbti iš užsienio. Nuo metų pradžios situacija pasikeitė, todėl vežėjai susiduria su didelėmis problemomis ieškant vairuotojų.  Kaip žinoma, vairuotojai Lietuvoje yra įtraukti į profesijų, kurių darbuotojų trūksta Lietuvoje, sąrašą.

Neaiškumų dėl atlyginimo vidurkio nekiltų, jei valstybės institucijos, skaičiuodamos vairuotojų atlyginimų vidurkius, skaičiuotų dienų, kurias vairuotojas dirbo, skaičių. Dabar atlyginimo skirtumas atsiranda dėl to, kad vairuotojai iš trečiųjų šalių prašo 4 mėnesių neapmokamų atostogų – tą laiką jie nori praleisti su šeima savo šalyje. Todėl toks darbuotojas dirba apie 8 mėn. per metus, turi 3 savaites apmokamų atostogų, o truputį daugiau kaip 3 mėn. naudojasi neapmokamomis atostogomis. Dažniausiai taikomas toks vairuotojų darbo grafikas: 6 savaites dirba, 3 savaites praleidžia savo šalyje su šeima.

„Linavos“ prezidiumo narys Artūras Telmentas yra įsitikinęs, kad abejonių vežėjų vykdoma veikla nekiltų, jei valstybės institucijos atidžiau stebėtų vadinamas „pašto dėžutes“ – įmones, kurios deklaruoja užsiimančios pervežimais, o realiai teikia tik vairutojų nuomos paslaugas šitų šalių (Vokietijos, Olandijos, Danijos ir kt.) įmonėms. Tokios bendrovės dažniausiai neturi joms priklausančių transporto priemonių, neturi licencijos ir įvairių įsipareigojimų, jos tiesiog įdarbina vairuotojus ir juos išnuomoja. „Pašto dėžutės“, anot A.Telmento, iškreipia konkurenciją ir leidžia piktnaudžiauti bendraujant su darbuotojais.

Patvirtintų įmonių sąrašo paskirtis – nustatyti įmones, į kurias atvykstantiems dirbti į Lietuvą užsieniečiams taikomos supaprastintos sąlygos, nustatytos įstatyme „Dėl užsieniečių teisinės padėties“, šiems užsieniečiams kreipiantis dėl nacionalinės vizos ar leidimo laikinai gyventi Lietuvoje išdavimo. Daugybė Lietuvos vežėjų įmonių samdo darbuotojus iš trečiųjų šalių, nes Lietuvoje darbo jėgos stinga, todėl vežėjams ypač aktualu patekti į patvirtintų įmonių sąrašą.

Plačiau
2021 sausio 06 Anglija: leidimai įvažiuoti į Kentą (TIK NARIAMS)

Nuo š. m. sausio 1 d. krovininio transporto vairuotojas, išvažiuojantis į ES per Doverio uostą arba Lamanšo tunelį, turi pateikti prašymą įvažiuoti į Kento grafystę (Kent Access Permit – KAP). Leidimų sistema padeda valdyti srautą patvirtindama, kad vairuotojai turi atitinkamus dokumentus ES importo kontrolei.

Pateikti prašymą dėl leidimo įvažiuoti į Kentą, galimaČIA.

Kas turi gauti KAP leidimą:

  • Sunkvežimis išvažiuoja per Doverio uostą arba Lamanšo tunelį;
  • Transporto priemonei, kurios svoris didesnis kaip 7,5 tonos.

Leidimas reikalingas net ir tuščiai transporto priemonei.

Leidimas galioja 24 val. Leidimą reikia gauti kiekvieną kartą išvažiuojant iš Jungtinės Karalystės (toliau – JK).

Vairuotojas gali būti sulaikytas ir nubaustas (bauda iki 300 svarų) už tai, kad įvažiavo į Kento apskritį be leidimo arba pateikė netikslią informaciją, keliaudamas link Doverio uosto ar Lamanšo tunelio.

Kam nereikia KAP leidimo:

  • Transporto priemonei, kurios svoris mažesnis kaip 7,5 tonos;
  • Transporto priemonei, kuri neišvažiuoja iš JK per Doverio uostą ar Lamanšo tunelį;
  • Transporto priemonei, kuri nekirs sienos, pvz. važiuoja tranzitu per Kento grafystę arba į iškrovimo/pakrovimo tašką;
  • Pristato priekabą, kuri bus gabenama į užsienį.

Įvažiavus į Kento grafystę su leidimu, kontrolės metu gali paprašyti papildomų dokumentų susijusių su kelione (muitinės deklaracija ir pan.)

Važiuojant iš JK į Prancūziją, krovininio transporto vairuotojas privalo turėti neigiama COVID-19 testo atsakymą, padaryto ne vėliau kaip prieš 72 val.

 

Plačiau
2021 sausio 05 Norvegija: nauji reikalavimai dėl įvažiuojančių asmenų registracijos ir testavimo dėl COVID-19

Norvegijoje pradėtos taikyti  naujos priemonės, susijusios su asmenų, atvykstančių į šalį, registravimu. Taip pat taikomas privalomas testavimas.

1) Registracija žmonėms, atvykstantiems į šalį:

- Kiekvienas asmuo, įskaitant profesionalius vairuotojus, atvykstantis į Norvegiją, ne vėliau nei prieš 72 valandas turėtų užsiregistruoti. Daugiau informacijos rasite čia: https://www.regjeringen.no/en/aktuelt/government-introduced-registration-requirement-for-all-people-entering-norway/id2815594/

Čia galite rasti registracijos formą keliomis kalbomis bei pildymo reikalavimų instrukciją lietuvių kalba: https://www.regjeringen.no/en/topics/koronavirus-covid-19/self-declaration-form-for-persons-who-are-to-undergo-entry-quarantine/id2791503/

- Asmenys, atliekantys naktinį poilsį transporto priemonėje, taip pat turi registruotis. Tokiu atveju pakanka nurodyti vietos, kurioje stovės transporto priemonė, pašto kodą. Pašto kodus galite rasti čia: http://adressesok.bring.no/en/postal_codes/search

2) Privalomas keliautojų patikrinimas:

- Visi žmonės, atvykstantys į Norvegiją, turėtų būti testuojami. Yra keletas privalomo testavimo išimčių. Testuoti nereikia vaikų iki 12 metų, taip pat testai neprivalomi asmenims, atliekantiems svarbiausias socialines funkcijas, pasienio darbuotojams, tolimųjų reisų vairuotojams ir diplomatams.

- Norvegijoje yra apie 110 patvirtintų pasienio punktų. Visi jie dirba, tačiau keli dirba sutrumpintomis darbo valandomis, o keli – be policijos kontrolės. Pasienio punktai gali būti uždaryti, kad būtų galima nukreipti keliautojus į pasienio punktus, kuriuose dirba karu policijos ir sveikatos priežiūros darbuotojai arba pasienio punktus, kuriose vykdoma policijos kontrolė.

- Vyriausybės per žiniasklaidą pareiškė, kad krovininis transportas pasienio punktuose vyks kaip įprasta.

- Daugiau informacijos galite rasti čia: https://www.regjeringen.no/en/aktuelt/mandatory-testing-for-travellers-to-norway/id2826415/.

3) Atnaujintos karantino taisyklės: https://www.regjeringen.no/en/aktuelt/new-quarantine-rules-will-contribute-to-more-travellers-being-tested/id2826283/

 

Šaltinis: IRU, NLF

Plačiau
2021 sausio 04 Svarbiausi pasikeitimai vykstant į Jungtinę Karalystę po 2021-01-01
  1. Svarbiausia žinia vežėjams yra tai, kad ES ir JK prekybos ir bendradarbiavimo susitarimo projekte numatyta, kad kelių transporto operatoriai, vežantys krovinius keliais tarp ES ir JK, nebus apriboti kvotų sistema. Tai reiškia, kad JK sunkvežimiai galės laisvai pasiekti ES ir grįžti iš ES, įskaitant ir nepakrautus. Tos pačios teisės suteikiamos ES vežėjams, keliaujantiems iš bet kurios ES vietos į JK ir atgal iš JK į bet kurią ES vietą.
  2. JK ir ES sunkvežimiai, kirtus sieną, taip pat galės atlikti iki dviejų papildomų operacijų (kabotažo) kitos šalies teritorijoje. Tai leis ES vežėjams, gabenantiems krovinį į JK, JK atlikti dvi kabotažo operacijas (per septynias dienas), taip sumažinant riziką, kad teks grįžti į ES be krovinio.
  3. Susitarime numatyta pasų kontrolė. Rekomenduojame turėti pasus.
  4. JK vyriausybės parengė vežėjams ir komercinio transporto vairuotojams skirtus nurodymus dėl sienos kirtimo ir muitinės procedūrų lietuvių kalba. Galima pasiekti paspaudus nuorodą. Krovinių gabenimas tarp Didžiosios Britanijos ir ES: vežėjams ir komerciniams vairuotojams skirti nurodymai – GOV.UK (www.gov.uk)

 

Plačiau
2021 sausio 04 Apklausa dėl derybų dėl leidimų 2021 metams

Lietuvos kelių transporto sektorius susiduria su padidinta konkurencija ir rinkų praradimais Rytų rinkose. Taip nutiko dėl įsisenėjusios praktikos, kai apsikeičiant kelionės leidimais nebuvo laikomasi pariteto principo nustatant ir naudojant kvotas. Pavyzdžiui, Lietuva panaudoja tik apie 70 000 Rusijos Federacijos leidimų, kai tuo tarpu Rusijos Federacijos vežėjai leidimų gauna keturis kartus daugiau (apie 280 000). Dvišalėms operacijoms Lietuvai nuolatos trūksta bendrųjų „terminalinių“ leidimų, kurių 2020 m gavome 28 500. Dėl diskriminacinio pervežimo rūšies traktavimo galime panaudoti tik apie 22 000 bendrųjų leidimų dvišalėmis ir tranzito operacijoms. Rusijos pusė šioms dvišalėms ir tranzito transporto operacijom naudoja apie 230 000 lietuviškų leidimų.

Asociacija „Linava“ kartu su kitomis asociacijomis dėl šios problemos ne kartą kreipėsi į atsakingas institucijas ir organizavo susitikimus su atsakingais pareigūnais. Taip dar 2020 metų viduryje pavyko įtikinti valdžios atstovus reguliuoti rinką ir siekti pervežimų paskirstymo paritetiniais pagrindais.

Lietuvos pusei užėmus griežtą poziciją ir pradėjus nuosekliai ginti Lietuvos verslo interesus, o taip pat ir dėl kitų objektyvių priežasčių – derybos dėl apsikeitimo leidimų kvotomis užsitęsė. Todėl tikėtina, kad su kai kurioms valstybėmis dėl apsikeitimo leidimais pavyks susitarti tik 2021 metų pradžioje. Lietuvos (kaip ir trečių šalių vežėjai) susidurs su leidimų arba tam tikros rūšies leidimų stygiumi, todėl dar kartą raginame būti solidariais ir gražinti nepanaudotus leidimus Lietuvos transporto saugos administracijai (LTSA).

Suprantame, kad dėl užsitęsusių derybų verslas gali nukentėti, todėl norime sužinoti, ar esate pasiruošę patirti laikinus nepatogumus (ir gal būt net praradimus) tam, kad vėliau būtų galima dirbti normaliomis konkurencinėmis sąlygomis.

Labai prašome užpildyti šią ANKETĄ iki sausio 6 d. (trečiadienio) 12 val. Šie duomenys nepaprastai pagelbėtų derybose.

https://forms.gle/dibMqCqAk3mcXpoV9

 

Plačiau
KLAUSK