LT EN RU
Naujienos
2021 sausio 05 Norvegija: nauji reikalavimai dėl įvažiuojančių asmenų registracijos ir testavimo dėl COVID-19

Norvegijoje pradėtos taikyti  naujos priemonės, susijusios su asmenų, atvykstančių į šalį, registravimu. Taip pat taikomas privalomas testavimas.

1) Registracija žmonėms, atvykstantiems į šalį:

- Kiekvienas asmuo, įskaitant profesionalius vairuotojus, atvykstantis į Norvegiją, ne vėliau nei prieš 72 valandas turėtų užsiregistruoti. Daugiau informacijos rasite čia: https://www.regjeringen.no/en/aktuelt/government-introduced-registration-requirement-for-all-people-entering-norway/id2815594/

Čia galite rasti registracijos formą keliomis kalbomis bei pildymo reikalavimų instrukciją lietuvių kalba: https://www.regjeringen.no/en/topics/koronavirus-covid-19/self-declaration-form-for-persons-who-are-to-undergo-entry-quarantine/id2791503/

- Asmenys, atliekantys naktinį poilsį transporto priemonėje, taip pat turi registruotis. Tokiu atveju pakanka nurodyti vietos, kurioje stovės transporto priemonė, pašto kodą. Pašto kodus galite rasti čia: http://adressesok.bring.no/en/postal_codes/search

2) Privalomas keliautojų patikrinimas:

- Visi žmonės, atvykstantys į Norvegiją, turėtų būti testuojami. Yra keletas privalomo testavimo išimčių. Testuoti nereikia vaikų iki 12 metų, taip pat testai neprivalomi asmenims, atliekantiems svarbiausias socialines funkcijas, pasienio darbuotojams, tolimųjų reisų vairuotojams ir diplomatams.

- Norvegijoje yra apie 110 patvirtintų pasienio punktų. Visi jie dirba, tačiau keli dirba sutrumpintomis darbo valandomis, o keli – be policijos kontrolės. Pasienio punktai gali būti uždaryti, kad būtų galima nukreipti keliautojus į pasienio punktus, kuriuose dirba karu policijos ir sveikatos priežiūros darbuotojai arba pasienio punktus, kuriose vykdoma policijos kontrolė.

- Vyriausybės per žiniasklaidą pareiškė, kad krovininis transportas pasienio punktuose vyks kaip įprasta.

- Daugiau informacijos galite rasti čia: https://www.regjeringen.no/en/aktuelt/mandatory-testing-for-travellers-to-norway/id2826415/.

3) Atnaujintos karantino taisyklės: https://www.regjeringen.no/en/aktuelt/new-quarantine-rules-will-contribute-to-more-travellers-being-tested/id2826283/

 

Šaltinis: IRU, NLF

Plačiau
2021 sausio 04 Svarbiausi pasikeitimai vykstant į Jungtinę Karalystę po 2021-01-01
  1. Svarbiausia žinia vežėjams yra tai, kad ES ir JK prekybos ir bendradarbiavimo susitarimo projekte numatyta, kad kelių transporto operatoriai, vežantys krovinius keliais tarp ES ir JK, nebus apriboti kvotų sistema. Tai reiškia, kad JK sunkvežimiai galės laisvai pasiekti ES ir grįžti iš ES, įskaitant ir nepakrautus. Tos pačios teisės suteikiamos ES vežėjams, keliaujantiems iš bet kurios ES vietos į JK ir atgal iš JK į bet kurią ES vietą.
  2. JK ir ES sunkvežimiai, kirtus sieną, taip pat galės atlikti iki dviejų papildomų operacijų (kabotažo) kitos šalies teritorijoje. Tai leis ES vežėjams, gabenantiems krovinį į JK, JK atlikti dvi kabotažo operacijas (per septynias dienas), taip sumažinant riziką, kad teks grįžti į ES be krovinio.
  3. Susitarime numatyta pasų kontrolė. Rekomenduojame turėti pasus.
  4. JK vyriausybės parengė vežėjams ir komercinio transporto vairuotojams skirtus nurodymus dėl sienos kirtimo ir muitinės procedūrų lietuvių kalba. Galima pasiekti paspaudus nuorodą. Krovinių gabenimas tarp Didžiosios Britanijos ir ES: vežėjams ir komerciniams vairuotojams skirti nurodymai – GOV.UK (www.gov.uk)

 

Plačiau
2021 sausio 04 Apklausa dėl derybų dėl leidimų 2021 metams

Lietuvos kelių transporto sektorius susiduria su padidinta konkurencija ir rinkų praradimais Rytų rinkose. Taip nutiko dėl įsisenėjusios praktikos, kai apsikeičiant kelionės leidimais nebuvo laikomasi pariteto principo nustatant ir naudojant kvotas. Pavyzdžiui, Lietuva panaudoja tik apie 70 000 Rusijos Federacijos leidimų, kai tuo tarpu Rusijos Federacijos vežėjai leidimų gauna keturis kartus daugiau (apie 280 000). Dvišalėms operacijoms Lietuvai nuolatos trūksta bendrųjų „terminalinių“ leidimų, kurių 2020 m gavome 28 500. Dėl diskriminacinio pervežimo rūšies traktavimo galime panaudoti tik apie 22 000 bendrųjų leidimų dvišalėmis ir tranzito operacijoms. Rusijos pusė šioms dvišalėms ir tranzito transporto operacijom naudoja apie 230 000 lietuviškų leidimų.

Asociacija „Linava“ kartu su kitomis asociacijomis dėl šios problemos ne kartą kreipėsi į atsakingas institucijas ir organizavo susitikimus su atsakingais pareigūnais. Taip dar 2020 metų viduryje pavyko įtikinti valdžios atstovus reguliuoti rinką ir siekti pervežimų paskirstymo paritetiniais pagrindais.

Lietuvos pusei užėmus griežtą poziciją ir pradėjus nuosekliai ginti Lietuvos verslo interesus, o taip pat ir dėl kitų objektyvių priežasčių – derybos dėl apsikeitimo leidimų kvotomis užsitęsė. Todėl tikėtina, kad su kai kurioms valstybėmis dėl apsikeitimo leidimais pavyks susitarti tik 2021 metų pradžioje. Lietuvos (kaip ir trečių šalių vežėjai) susidurs su leidimų arba tam tikros rūšies leidimų stygiumi, todėl dar kartą raginame būti solidariais ir gražinti nepanaudotus leidimus Lietuvos transporto saugos administracijai (LTSA).

Suprantame, kad dėl užsitęsusių derybų verslas gali nukentėti, todėl norime sužinoti, ar esate pasiruošę patirti laikinus nepatogumus (ir gal būt net praradimus) tam, kad vėliau būtų galima dirbti normaliomis konkurencinėmis sąlygomis.

Labai prašome užpildyti šią ANKETĄ iki sausio 6 d. (trečiadienio) 12 val. Šie duomenys nepaprastai pagelbėtų derybose.

https://forms.gle/dibMqCqAk3mcXpoV9

 

Plačiau
2020 gruodžio 29 Brexit susitarimas dėl kelių transporto veiklos

Paskelbtas prekybos ir  bendradarbiavimo susitarimas po „BREXIT“ tarp Europos Komisijos ir Jungtinės Karalystės vyriausybės.

Svarbiausia žinia vežėjams yra tai, kad ES ir JK prekybos ir bendradarbiavimo susitarimo projekte numatyta, kad kelių transporto operatoriai, vežantys krovinius keliais tarp ES ir JK, nebus apriboti kvotų sistema. Tai reiškia, kad JK sunkvežimiai galės laisvai pasiekti ES ir grįžti iš ES, įskaitant ir nepakrautus. Tos pačios teisės suteikiamos ES vežėjams, keliaujantiems iš bet kurios ES vietos į JK ir atgal iš JK į bet kurią ES vietą.

JK ir ES sunkvežimiai, kirtus sieną, taip pat galės atlikti iki dviejų papildomų operacijų kitos šalies teritorijoje. Tai leis ES vežėjams, gabenantiems krovinį į JK, JK atlikti dvi kabotažo operacijas (per septynias dienas), taip sumažinant riziką, kad teks grįžti į ES be krovinio.

Pasienyje bus vykdoma pasų kontrolė.

Susitarimo projekto tekstą galima rasti čia. draft_eu-uk_trade_and_cooperation_agreement.pdf (europa.eu).

Daugiau informacijos apie susitarimą galima rasti Europos Komisijos tinklapyje adresu. EU-UK Trade and Cooperation Agreement (europa.eu)

Patį susitarimą dar turės tvirtinti Europos Sąjungos Vadovų Taryba, Europos Parlamentas ir valstybių narių nacionaliniai parlamentai.

Šaltinis: Europos Komisija

Plačiau
2020 gruodžio 28 Atnaujinimai dėl situacijos Kente (tik nariams)

Gruodžio 27 dienos Jungtinės Karalystės transporto asociacijos duomenimis, krovinių vežimas didėja, tačiau vežėjams vis dar rekomenduojama vengti vykimo Kento kryptimi.

- Į Doverio uostą vežami kroviniai turi vykti į Manstoną, prašoma sekti kelių ženklus. Kroviniai, atvykę į uostą be kronaviruso testo bus nukreipti atgal į Manstoną.

- Kroviniai vežami į „Eurotunnel“ – prisijungtine prie operacijos BROCK kelyje M20.

- Oficiali Jungtinės Karalystės Vyriausybės informacija reguliariai atnaujinama ir skelbiama čia.

- Testų atlikimo vieta, esanti Lydden Hill Circuit, Wootton, Kent CT4 6RX mažesnių nei 7,5 tonų transporto priemonių vykimui per „Eurotunnel“ šiuo metu uždaryta, tačiau gali būti atnaujinta, arba bus surasta alternatyvi vieta testų atlikimui. Apie atnaujinimus informuosime papildomai.

 

Plačiau
2020 gruodžio 21 Prancūzija dviem paroms nutraukia keleivių susisiekimą su Didžiąja Britanija

Prancūzijos Premjero biuras informavo, kad nuo gruodžio 21 d. 48-ioms valandoms su Didžiąja Britanija nutraukia keleivių susisiekimą keliais, geležinkeliais, jūra ir oro transportu.

Kroviniai, kurių neveža vairuotojai, gali būti siunčiami, bet tai neliečia siuntinių iš Didžiosios Britanijos į Prancūziją.

Koks sprendimas gali būti priimtas praėjus 48 val., kol kas nėra aišku.

Plačiau
2020 gruodžio 18 Vežėjai prašomi grąžinti nepanaudotus leidimus

Artėjant metų pabaigai Lietuvos transporto saugos administracijoje (LTSA) eina į pabaigą arba jau baigėsi leidimai į kai kurias valstybes. Per XXXVII „Linavos“ kongresą vežėjams iškėlus šią problemą, ją bandoma išspręsti įvairiais būdais.

Turimi duomenys leidžia spręsti, kad Rusijos Federacijos išduotų ir negražintų leidimų yra pakankamas, kad patenkinti Lietuvos verslo  poreikius. Todėl prašome vežėjus būti sąmoningais ir tais atvejais, kai leidimai nenaudojami, perteklinius  leidimus prašome grąžinti LTSA, kad jais galėtų pasinaudoti kiti kolegos.

 

Plačiau
2020 gruodžio 16 Migracijos departamento aptarnavimo tvarka sugriežtinto karantino sąlygomis

Migracijos departamentas informuoja, kad nuo gruodžio 16 d. klientus aptarnaus tik pagal jų gyvenamąją vietą. Papildomų aptarnavimo tvarkos pakeitimų imtasi atsižvelgus į Vyriausybės sprendimą griežtinti karantino sąlygas ir riboti asmenų judėjimą šalies viduje šventiniu laikotarpiu.

Migracijos departamentas atkreipia klientų dėmesį, kad asmenys bus aptarnaujami tik tame Migracijos departamento padalinyje, kuris aptarnauja savivaldybę, kurioje yra deklaruota kliento gyvenamoji vieta. Išimtis bus taikoma asmenims, kurie jau yra užsisakę dokumento gaminimo paslaugą – pagamintus dokumentus klientai turės atsiimti tame klientų aptarnavimo padalinyje, kuriame šiuos dokumentus užsisakė.

Naujoji tvarka yra laikina ir taikoma tik šventiniu laikotarpiu, t. y. nuo 2020 m. gruodžio 16 d. 00 val. iki 2021 m. sausio 3 d. 24 val.

Primename, kad šalyje paskelbto karantino metu klientams užsieniečiams teikiamos tik elektroninės paslaugos, o dėl privalomųjų vizitų visi klientai turi registruotis iš anksto interneto puslapyje www.migracija.lt (spausti „Vizito rezervacija“ dešiniame viršutiniame svetainės kampe). Be išankstinės vizito rezervacijos atvykę klientai nebus aptarnaujami.

Išsamesnės informacijos rasite Migracijos departamento portalo puslapyje „Asmenų aptarnavimas“.

 

Plačiau
2020 gruodžio 10 ATNAUJINTA. Vokietijos rinkliava sunkvežimiams („Lkw-Maut“)

Transporto bendrovės, vykdančios pervežimus Vokietijos keliais, kuriuose taikoma „Lkw-Maut“ rinkliava, per metus permokėjo kelių šimtų milijonų eurų per didelę sumą.

Šių ieškinių dėl žalos atlyginimo senaties terminas yra treji metai, todėl įmonės nebegali iš naujo reikalauti grąžinimo už pravažiavimą iki 2017 m. Mokesčio už rinkliavas, sumokėtas 2017 m., senaties terminas baigsis 2020 m. gruodžio 31 d., todėl rekomenduojama imtis skubių veiksmų, kad nepraleisti šio termino.

Norint išsireikalauti už permokėtas sumas, asociacija „Linava“ įmonėms siūlo dvi alternatyvas:

1. Pirmasis variantas – įmonės privalo užsiregistruoti iki 2020 m. gruodžio 31 d., kad galima būtu reikalauti permokėtų pinigų gražinimo už  2017 – 2020 m. Mokestis už paslaugą – 650 Eur. Papildomai, proceso pabaigoje įmonės privalės sumokėti sėkmės mokestį 12%,  jei procesas vyks be teismo sprendimo, arba sėkmės mokestį 22 % nuo gautos sumos, jei vyks teisminis procesas.

2. Antrasis variantas – įmonės privalo užsiregistruoti iki 2020 m. gruodžio 31 d., kad galima būtu reikalauti permokėtų pinigų gražinimo už  2017 – 2020 m. Mokestis už paslaugą – 899 Eur. Šiuo atveju nebus reikalaujama sėkmės mokesčio.

Tuo tikslu, reikia užpildyti anketą ir po to ilgai nedelsiant atsiųsti užpildytas lenteles (-ę).

Plačiau
2020 gruodžio 09 Prancūzija: įspėjimas apie galimą transporto priemonių aklųjų zonų žymėjimo įvedimą (tik nariams)

Prancūzija papildė Kelių transporto kodeksą L. 313-1 straipsniu, kuriame numatomi reikalavimai, kad visos transporto priemonės, kurių svoris viršija 3,5 t būtų aprūpintos ženklais, nurodančiais transporto priemonės akląsias zonas, kurie turi būti pritvirtinti prie tokių transporto priemonių nuo 2021-01-01.

Šie ženklai turi būti pritvirtinti taip, kad būtų aiškiai matomi, ypatingai dviratininkams, pėstiesiems ir individualių transporto priemonių vairuotojams.

PASTABA. Šis pranešimas supažindina jus su naujais įpareigojimais. Atkreipiame dėmesį, kad visos Prancūzijos kelių transporto verslą vienijančios organizacijos šiuo metu aktyviai veikia, norėdamos atidėti reikalavimo įsigaliojimą iki – 2021 m. liepos 1 d.

IRU dėl šio klausimo 12.09 raštu kreipsis į Europos Komisiją.

Verslo organizacijos mano, kad reikia pakankamai laiko, tam kad gamintojai galėtų pasiruošti reikalavimų įgyvendinimui nes jau dabar susiduriama su techniniais ir organizaciniais sunkumais.  Prancūzijos vyriausybei bei Europos Komisijai pateikiami šie argumentus:

Ženklų gamybai reikalingas laikas ir resursai, o įmones finansiškai susilpnino COVID-19 krizė.

Dėl pervežimų intensyvumo metų pabaigoje praktiškai neįmanoma stabdyti transporto veiklos būtiniems pakeitimams atlikti. Padidėjęs techninio aptarnavimo ir remonto dirbtuvių krūvis metų pabaigoje. Neaiškūs techniniai sprendimai – pavyzdžiui kaip ženklai turėtų būti tvirtinami prie seno tento, kaip reikalavimas bus taikomas autovežiams, konteineriams ir kt. Įgyvendinimo terminai ir reikalavimų atitikimas Europos teisei tai pat kelia rimtų abejonių

Reikalavimai dar neįsigaliojo. Tikimės, kad jie bus atidėti iki 2021 liepos 1 d. Tačiau manome, kad svarbu „Linavos“ narius  informuoti apie šios naujos prievolės sąlygas.

Nedelsiant informuosime apie pasikeitimus.

Plačiau
2020 gruodžio 08 Atmintinė dėl pranešimo apie Lietuvoje dirbančius užsieniečius (LDU) teikimo

Kodėl būtina teikti LDU pranešimus?

Nuo 2019 m. lapkričio 4 d. visi darbdaviai privalo teikti pranešimus apie Lietuvoje dirbančius užsieniečius (LDU forma). Savalaikis ir atsakingas šių duomenų teikimas tapo ypač aktualus po to, kai buvo nuspręsta nuo 2021 m. iš užsienio įdarbinamiems asmenims nustatyti kvotas. Tarptautinio transporto vairuotojams nustatyta 11 600 kvota, atsižvelgiant į pateiktų LDU pranešimų skaičių. Yra numatyta galimybė kvotą peržiūrėti 2021 m. eigoje, todėl visos tarptautinio transporto įmonės raginamos teikti LDU pranešimus tam, kad kvotos peržiūros metu atsakingos institucijos priimtų sprendimus, įvertinusios realius skaičius apie įdarbintus trečiųjų šalių piliečius ir faktinį kvotos panaudojimo lygį.

Kur pateikti LDU pranešimą?

LDU pranešimas teikiamas per SODROS informacinę sistemą – EDAS, skirtą elektroninių socialinio draudimo pranešimų ir kitų elektroninių prašymui teikimui. EDAS pasiekiama adresu: https://draudejai.sodra.lt.

Kur rasti LDU pranešimo formą?

Prisijungus prie EDAS sistemos, LDU pranešimo forma randama: Formos ir šablonai –> Prašymai/skundai/papildoma informacija –> Sukurti naują –> laukelyje Formos kodas, versija pasirinkti LDU,01 formą.

Kaip pildyti LDU pranešimo formą?

Detalią LDU pranešimo pildymo ir teikimo per EDAS sistemą instrukciją galite rasti specialioje atsakingų institucijų patvirtintoje tvarkoje (galima rasti >>čia) arba SODROS puslapyje >>čia.

Per kiek laiko turi būti pateiktas LDU pranešimas?

− Užsienietį įdarbinęs darbdavys privalo LDU pranešimą užpildyti ir pateikti per EDAS sistemą tą pačią dieną, kai įdarbinamas užsienietis.

− Darbdavys, pas kurį komandiruojamas darbuotojas, privalo pateikti LDU pranešimą ne vėliau nei likus vienai darbo dienai iki komandiruoto darbuotojo Lietuvoje pradžios.

Dėl LDU pranešimo pildymo ir teikimo darbdavius konsultuoja:

− Užimtumo tarnyba – apie užsieniečius, įdarbintus pagal darbo sutartį, tel. 1883 / (+370) 5 250 0883 arba el. paštu: info@uzt.lt;

− Valstybinė darbo inspekcija – apie komandiruotus užsieniečius tel. (+370) 5 213 9772 arba el. paštu: info@vdi.lt;

− SODRA – informacijos teikimo techniniais klausimais tel. 1883 / (+370) 5 250 0883 arba el. paštu: info@sodra.lt

 

Plačiau
2020 gruodžio 03 Kviečiant užsieniečius – įsipareigojimas dėl reikalavimų laikymosi

Dėl įsipareigojimų užtikrinti, kad kviečiamas asmuo (užsienietis) laikysis savivaldybės ar valstybės lygio ekstremaliosios situacijos ir (ar) karantino laikotarpiu taikomų teisės aktuose nustatytų reikalavimų ir rekomendacijų.

Atkreipiame vežėjų dėmesį, kad:

-    kai yra paskelbta savivaldybės ar valstybės lygio ekstremalioji situacija ir (ar) karantinas, užsienietį kviečiantis asmuo, pildydamas tarpininkavimo raštą dėl Šengeno ar nacionalinės vizos išdavimo, turi pridėti ir dokumentą, kuriuo įsipareigoja užtikrinti, kad užsienietis laikysis savivaldybės ar valstybės lygio ekstremaliosios situacijos ir (ar) karantino laikotarpiu taikomų teisės aktuose nustatytų reikalavimų ir rekomendacijų (pagal Vizų išdavimo tvarkos aprašo 1031 dalį).

Nuoroda į Migracijos departamento pranešimą: https://www.migracija.lt/-/aktual%C5%ABs-nacionalini%C5%B3-viz%C5%B3-i%C5%A1davimo-pakeitimai

 

 

 

Plačiau
2020 gruodžio 03 Prasidėjo registracija į nuotolinį XXXVII kongresą

Gruodžio 3 dieną prasidėjo registracija į nuotolinį XXXVII „Linavos“ kongresą. Registracijos tvarka detaliai aprašyta čia:  XXXVII nuotolinio kongreso instrukcija | „LINAVA“.

Užpildę registraciją ir pateikę reikalingus dokumentus, gausite prisijungimo nuorodas (detaliai aprašyta ankstesnėje nuorodoje).

Registracija truks iki gruodžio 10 dienos 17 val.

Užpildžius registraciją į nurodytą paštą gausite laišką su prisijungimo nuoroda.

Šioje nuorodoje rasite visus reikalingus dokumentus Dokumentai registracijos patvirtinimui | „LINAVA“

INFORMACIJA APIE XXXVII KONGRESĄ | „LINAVA“ galima rasti informaciją apie kongresą – darbotvarkę, aktualias datas ir kitą reikalingą medžiagą. Ši grafa nuolat atnaujinama, prašome sekti naujienas

Rėmėjai:

Plačiau
2020 gruodžio 02 Nuotolinis seminaras dėl naujų pasienio procedūrų pasibaigus Brexit

Dalinamės informacija apie Prancūzijos muitinės ir netiesioginių mokesčių generalinio direktorato (DGDD) organizuojamą nuotolinį seminarą (anglų kalba) dėl naujų pasienio/muitinės procedūrų pasibaigus Jungtinės Karalystės išstojimo iš ES pereinamajam laikotarpiui.

Seminaro metu bus pristatyta „išmanaus pasienio“ sistema, kaip ji bus taikoma ir kaip importuotojai, eksportuotojai bei transporto įmonės gali geriau tam pasiruošti. Naujoji sistema bus taikoma visuose Kalė regiono atvykimo/išvykimo punktuose. Detalesnė informacija apie naująją sistemą https://www.douane.gouv.fr/fiche/smart-border

Seminaras vyks gruodžio 3 d. 14:30-15:30 val. (15:30-16:30 val. Lietuvos laiku), po pristatymo FR pusė atsakys į klausimus. Registracija būtina šiuo adresu https://register.gotowebinar.com/register/4283561373412424715

Prašytume pasidalinti šia informacija su tais, kam ji galėtų būti aktuali.

Plačiau
2020 gruodžio 02 Komentarai dėl Mobilumo paketo taikymo (tik nariams)

Socialinės nuostatos dėl vairuotojų vairavimo laiko ir poilsio sąlygų įsigaliojo nuo 2020 m. rugpjūčio 20 d. Europos Komisijos (toliau – EK)  prioritetas yra užtikrinti bendrą supratimą ir nuoseklų naujų nuostatų įgyvendinimą.

Europos Komisija parengė pirmąjį klausimų ir atsakymų rinkinį, kad išspręstų aktualiausius transporto sektoriaus iškeltus įgyvendinimo klausimus.

https://ec.europa.eu/transport/modes/road/mobility-package-qa_en

Pateikiame komentarus pagal EK pateiktą klausimų ir atsakymų rinkinį.

Vairuotojų grąžinimas

Transporto įmonė privalo organizuoti vairuotojų darbą taip, kad jie galėtų grįžti (namo) per trijų ar keturių iš eilės einančių savaičių laikotarpį (atsižvelgiant į tai, ar vairuotojas turėjo du iš eilės sutrumpintus kassavaitinio poilsio laikotarpius).

Reglamente Nr. 561/2006 nurodomos dvi galimos grąžinimo vietos, kurias turi pasiūlyti ir organizuoti darbdavys, t. y. darbdavio veiklos centras, kuriame vairuotojas paprastai būna darbdavio įsisteigimo valstybėje narėje, arba vairuotojo gyvenamoji vieta, kai pastaroji skiriasi nuo darbdavio veiklos centro vietos.

Kai vairuotojas nepasirenka tarp šių dviejų galimybių, tai darbdavys gali pasirinkti pats, atsižvelgdamas į tai, kas laikoma patogesniu.

Vairuotojas gali pasirinkti savo poilsio vietą, tačiau jis neturi galimybės atleisti darbdavio nuo įsipareigojimų organizuoti darbą, leidžiantį reguliariai grįžti į „namus“, kad ir ką vairuotojas deklaruotų.

Apibendrinant galima pasakyti, kad darbdavys turi pasiūlyti vairuotojui galimybę tinkamai organizuoti darbą grįžimui į savo gyvenamąją vietą arba į darbdavio veiklos centrą be vairuotojo ypatingo prašymo. Kalbant apie konkrečią poilsio vietą, tai klausimas, kurį vairuotojas turi apsvarstyti pats ir nereikalaujama, kad darbdavys ar vairuotojas saugotų konkrečius įrodymus.

EK pateikė pavyzdį, kai Slovakijoje gyvenantis lenkų vairuotojas, dirbantis Lenkijoje įsteigtoje įmonėje, vykdo transporto operacijas tarp Prancūzijos ir Ispanijos. Darbdavys turi pasiūlyti pasirinkimą šiam vairuotojui ir atitinkamai organizuoti darbą, kad vairuotojas galėtų reguliariai grįžti į gyvenamąją vietą (Slovakija) arba įmonės veiklos centrą (Lenkija). Tačiau vairuotojas gali pranešti darbdaviui apie savo sprendimą pasinaudoti poilsio proga išvykti į kitą vietą, pvz., atostogų į  Italiją. Po pertraukos vairuotojas grįš tiesiai iš tos vietos, kur ilsėjosi Italijoje, į vietą, kurioje jis vėl pradės darbą (Ispanija ar Prancūzija).

Kai vairuotojas nusprendžia nesinaudoti darbdavio pasiūlymu grįžti į vairuotojo gyvenamąją vietą arba į darbdavio veiklos centrą ir nusprendžia praleisti savo poilsio laiką kitoje vietoje, kelionės išlaidos į šią vietą ir iš jos turėtų būti dengiamos vairuotojo sąskaita.

Tie patys principai taikomi vairuotojams, gyvenantiems trečiojoje šalyje ir dirbantiems ES įsteigtoje įmonėje.

Transporto įmonė įrodymui, kad organizavo vairuotojo grąžinimą į „namus“ turėtų  pasinaudoti tachografų įrašais, vairuotojų grafikais ar kitais dokumentais. Kituose dokumentuose, įrodančiuose, kad darbdavys vairuotojui pasiūlė realią galimybę grįžti į įmonės gyvenamąją vietą arba į veiklos centrą, galėtų būti, pavyzdžiui, bilietai ar bet koks kitas kelionės organizavimo įrodymas (pvz., įrodymas, kad vairuotojas grįžo „namo“ su darbdavio parūpintu mikroautobusu).

Sutrumpintas kassavaitinis poilsis

Reglamento Nr. 561/2006 8 straipsnio 6b dalyje aiškiai nurodyta, kad prieš normalų kassavaitinį poilsį, kuris yra taikomas po dviejų sutrumpintų kassavaitinių poilsio laikotarpių, taikoma kompensacija už ankstesnius du iš eilės sutrumpintus kassavaitinius poilsius, o ne  kokia nors kita veikla, pavyzdžiui, vairavimas ar kiti darbai.

Taigi abi kompensacijos turi būti paimtos vienu kartu (en bloc) ir pridedamos prie privalomo normalaus kassavaitinio poilsio po dviejų iš eilės sutrumpintų kassavaitinių poilsio laikotarpių.

Draudimas atlikti kassavaitinį poilsį transporto priemonėje

EK akcentuoja, kad normalus, ne trumpesnis kaip 45 valandų kassavaitinis poilsis turi būti praleistas tinkamoje lyčiai palankioje patalpoje, kurioje būtų tinkamos miego ir sanitarinės patalpos, jo negalima atlikti transporto priemonės salone.

Teisės aktuose nėra apibrėžimo nei kriterijų, leidžiančių apibrėžti tinkamo apgyvendinimo sąvoką, todėl svarbu palikti lankstumą, kokio tipo apgyvendinimą vairuotojai gali naudoti.

Šiuos kriterijus gali atitikti kelių tipų apgyvendinimas, pavyzdžiui, viešbutis, motelis, nuomojamas butas ar privatus namas ir pan.

Taip pat akcentuojama, kad Reglamento (ES) Nr. 165/2014 34 straipsnio 3 dalyje nurodoma, kad valstybės narės netaiko vairuotojams reikalavimo pateikti formų, patvirtinančių vairuotojų veiklą tuo metu , kai jie nebuvo transporto priemonėje. Tai taip pat apima normalaus kassavaitinio poilsio atlikimą už transporto priemonės ribų. Taigi tikrinantys pareigūnai negali reikalauti iš vairuotojų dokumentų, įrodančių, kad jų normalus kassavaitinis poilsis prieš patikrinimą kelyje, nebuvo praleistas transporto priemonėje.

Kelto taisyklė atliekant normalų kassavaitinį poilsį

Reglamente Nr. 561/2006 nurodoma kad, normalaus kassavaitinio poilsio laikotarpiai ir bet koks daugiau kaip 45 valandų kassavaitinio poilsio laikotarpis, skirtas kompensuoti už ankstesnius sutrumpintus savaitės poilsio laikotarpius, negali būti atliekami transporto priemonėje. Jie turi būti atliekami tinkamose patalpose.

Todėl, prieš įvažiuodamas ir (arba) išvažiavęs iš kelto / traukinio, vairuotojas negali praleisti dalį savo normalaus kassavaitinio poilsio laiko transporto priemonėje. Ta poilsio dalis turi būti atliekama tinkamose patalpose.

Išskirtinis vairavimo laiko viršijimas

Nauja yra tai, kad vairuotojui leidžiama viršyti kasdienio ir (arba) kassavaitinio vairavimo laiką išskirtinėmis aplinkybėmis tais atvejais, kai vairuotojas turi pasiekti savo gyvenamąją vietą arba darbdavio veiklos centrą, kad galėtų atlikti kassavaitinį poilsį arba normalų kassavaitinį poilsio laiką.

Ši nauja leidžianti nukrypti nuostata gali būti naudojama, kai dėl nenumatytų aplinkybių, nepriklausančių nuo vairuotojo ar vežėjo valios (oro sąlygų, spūsčių, vėlavimų pakrovimo / iškrovimo vietose ir kt.), vairuotojas negali pasiekti vienos iš aukščiau nurodytų vietų kassavaitiniam poilsiui, nepažeisdamas kasdienio ar kassavaitinio vairavimo taisyklių.

Tačiau tai yra tik išimtinės aplinkybės, bet ne pastovios situacijos.

Vairuotojas privalo registracijos lape arba spaudinyje rankiniu būdu nurodyti priežastį, dėl kurios nukrypsta nuo vairavimo laiko apribojimų, t. y. viršija kasdienio ar kassavaitinio vairavimo trukmę. Bet koks vairavimo trukmės pratęsimo laikotarpis turi būti kompensuojamas lygiaverčiu poilsio periodu, kuris pridedamas prie bet kokio poilsio laikotarpio, iki trečiosios savaitės, einančios po savaitės, per kurią buvo viršytas vairavimo laikas.

Galimybė vairuotojams viršyti kasdienio ir (arba) kassavaitinio vairavimo trukmę išskirtinėmis aplinkybėmis norint pasiekti savo gyvenamąją vietą arba darbdavio veiklos centrą, norint atlikti kassavaitinį arba normalų kassavaitinį poilsį, vairuotojams neleidžia nukrypti nuo maksimalios dviejų savaičių 90 valandų vairavimo trukmės.

EK pateikia pavyzdį, kai vairuotojas, vairavęs 56 valandas per tam tikrą savaitę (1 savaitę), po ne trumpesnės nei 30 minučių pertraukos gali važiuoti dar dvi valandas, kad pasiektų savo namus normaliam kassavaitiniam poilsiui. Sekančią savaitę (2 savaitę) vairuotojas turės užtikrinti, kad jo vairavimo laikas truktų  ne ilgiau nei 32 valandas. Šis dviejų valandų pratęsimas turės būti kompensuojamas lygiaverčiu poilsio laikotarpiu, paimtu visu iš karto (en bloc) iki trečiosios savaitės, einančios po 1 savaitės, pabaigos.

 

Europos Komisija tikisi, kad šie reikalavimai bus vienodai taikomi ir kontroliuojami visoje ES.

Plačiau
2020 lapkričio 27 TIR-EPD sistemos trikdžiai pašalinti

IRU informavo, kad nuo lakpričio 26 dienos TIR-EPD sistemos trikdžiai pašalinti, vežėjai gali naudotis nauja TIR-EPD versija.

Įdiegus naują sistemos versiją, buvo nustatytos pagrindinės problemos, kurias IRU skelbia pašalinusi.

Tie, kurie iki šiol nesinaudojo TIR-EPD sistema, visą informaciją gali rasti „Linavos“ svetainėje adresu: http://www.linava.lt/paslaugos/isankstinis-deklaravimas/

Jūsų atsiliepimų bei pastebėjimų dėl naujos TIR-EPD programos aplikacijos veikimo laukiame el. paštu tir@linava.lt arba telefonais 8 -5 2740274; 85 2740280.

 

Plačiau
2020 lapkričio 26 Vieša apklausa dėl vairuotojų pažymėjimų direktyvos

Primename, kad Europos Komisija pateikė viešą klausimyną dėl galimo ES vairuotojo pažymėjimų direktyvos pakeitimo, kuriuo siekiama padidinti kelių eismo saugumą, sudaryti palankesnes laisvo piliečių judėjimo Sąjungoje sąlygas ir sumažinti sukčiavimo riziką.

Naujojoje direktyvos nuostatoje numatyta, kad, pavyzdžiui, į kitas Europos Sąjungos valstybes nares persikeliantys Europos Sąjungos piliečiai neprivalo keisti savo vairuotojo pažymėjimų, jei nėra pasibaigęs jų galiojimo laikas. Be to, kandidatai vairuotojo pažymėjimams gauti turi parodyti aukštą vairavimo įgūdžių lygį, nes direktyvoje nustatyti aukšti vairuotojų įgūdžių ir žinių standartai. Autobusų ir krovininių automobilių vairuotojai medicininį patikrinimą turi atlikti kas penkerius metus. Galiausiai vienodo pavyzdžio vairuotojo pažymėjimai suteikia galimybę visoje ES nesunkiai atpažinti, ar teisė vairuoti yra suteikta, o jiems taikomos apsaugos nuo klastojimo priemonės padeda užtikrinti, kad vairuoti galėtų tik teisėtų vairuotojo pažymėjimų turėtojai.

Šis klausimynas yra geresnio reglamentavimo principais pagrįsto vertinimo proceso dalis. Jame taikomi bendrieji vertinimo kriterijai: aktualumas, veiksmingumas, efektyvumas, ES pridėtinė vertė ir suderinamumas.

Pateikti atsakymai suteiks galimybę Europos Komisijai patikrinti, ar Europos teisės aktai duoda numatytus rezultatus, tebėra aktualūs ir atitinka paskirtį. Šis vertinimas skirtas galimoms direktyvos dėl vairuotojo pažymėjimų problemoms ir jas sukeliantiems veiksniams nustatyti. Atlikus šį vertinimą Komisija taip pat turėtų gauti įrodymų, kurių reikia, kad būtų galima sumažinti administracinę naštą ir panaikinti nereikalingas sąnaudas. Atsižvelgdama į vertinimo rezultatus Europos Komisija nuspręs ar reikia siūlyti ES vairuotojo pažymėjimų direktyvos pakeitimus ir jos patobulinimus.

Savo nuomonę galima išreikšti iki 2021 m. sausio 20 d.

Su direktyva lietuvių kalba galite susipažinti čia https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LT/TXT/HTML/?uri=CELEX:32006L0126&from=EN

Anketą galite rasti čia (yra galimybė pasirinkti lietuvių kalbą) https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/2020-driving-licence-evaluation?surveylanguage=en  arba čia https://ec.europa.eu/info/law/better-regulation/have-your-say/initiatives/11930-Driving-licence-rules-evaluation/public-consultation

Plačiau
2020 lapkričio 24 Ukrainoje vežant prekes reikalinga bendroji deklaracija

IRU informavo, kad Ukrainoje vežant prekes reikalinga bendroji deklaracija, nes nuo 2020 m. lapkričio 7 d. įsigaliojo Ukrainos muitinės kodekso pakeitimai, pagal kuriuos prekių vežėjas privalo pateikti Bendrąją Atvykimo Deklaraciją (BAD).

Lapkričio 4 dienai buvo pasiektas susitarimas, kad naudojantis TIR-EPD tranzito operacijoms, elektroninių duomenų, esančių EPD pakaks BAD tikslams ir jie gali būti perduodami muitinei per brokerį, elektroninės žinutės pavidalu.

2020 m. lapkričio 23 d. Ukrainos valstybinė muitinės tarnyba pranešė, kad Bendrąją atvykimo deklaraciją Ukrainos muitinei galima pateikti tik elektroniniu pranešimu, patvirtintu elektroniniu skaitmeniniu parašu, arba per naudotojo (tinklo) sąsają, nurodytą oficialioje Ukrainos muitinės svetainėje (customs.gov.ua).

IRU kreipėsi į Ukrainos muitinę dėl TIR-EPD duomenų perdavimo BAD tikslams atnaujinimo.

Plačiau
2020 lapkričio 24 Apklausa dėl Jungtinės Karalystės vizų poreikio

Kviečiame suinteresuotus asociacijos „Linava“ narius, vežančius krovinius Jungtinės Karalystės kryptimi, iki 2020 m. lapkričio 27 d. dalyvauti apklausoje dėl Jungtinės Karalystės vizų išdavimo Vilniuje, atsakant į keletą klausimų pridedamoje anketoje: https://forms.gle/tWNK7v9vVidbGCe27

Esant tikslesnių duomenų poreikiui, su anketas užpildžiusiais vežėjais gali būti individualiai susisiekta anketose nurodytais kontaktais (esant vežėjo sutikimui).

Atsakymų duomenys bus apibendrinti ir naudojami asociacijos „Linava“ pasiūlymams kompetentingoms institucijoms pateikti.

Iš anksto dėkojame už dalyvavimą!

 

 

Plačiau
KLAUSK