LT EN RU
Naujienos
2020 gegužės 26 „Linavos“ konsultacija – apie sankcijinių prekių tranzitą per Rusiją

Gegužės 26 d11 val„Linavos“ konsultacijoje internetu gyvai dalyvavo specialistai, kurie pateikė informaciją apie sankcijinių prekių tranzitą per Rusijos teritoriją. Pokalbis vyko rusų kalba.

Visą įrašą galima peržiūrėti čia:

Planuojama, kad kita „Linavos“ tiesioginė laida bus transliuojama gegužės 29 d. nuo 11 val.,  numatoma pristatyti „Invegos“ teikiamą paramą transporto sektoriui.

Visus konsultacijų vaizdo įrašus galima rasti  Youtube socialiniame tinkle, kanale „Linava konsultacijos gyvai“. Į šį kanalą galima patekti ir iš „Linavos“ svetainės internete. Instrukcija čia:

 

 

Plačiau
2020 gegužės 25 „Linavos“ konsultacijos 05.26 – apie sankcijinių prekių tranzitą

Gegužės 26 d. 11 val. „Linavos“ konsultacijoje internetu gyvai – specialistai, kurie pateiks informaciją apie sankcijinių prekių tranzitą per Rusijos teritoriją. Pokalbis vyks rusų kalba.

Transliaciją tiesiogiai nuo 11 val. galima stebėti čia. Ten pat po transliacijos bus galima pažiūrėti vaizdo įrašą.

Jei turite klausimų pranešėjams, rašykite el.paštu ineta.stravinskaite@linava.lt arba užduokite juos tiesioginės transliacijos metu rašydami komentarus pokalbių lange.

Planuojama, kad tokios laidos vyks kiekvieną savaitę. Kita laida planuojama gegužės 29 d. 11 val., numatoma pristatyti „Invegos“ teikiamą paramą transporto sektoriui.

Plačiau
2020 gegužės 22 VMI informacija apie subsidijas mikroįmonėms

Primename, kad keleivių ir krovinių vežėjai gali pasinaudoti ekonomikos skatinimo ir koronaviruso (COVID-19) plitimo sukeltų pasekmių mažinimo priemone „Subsidijos mikroįmonėms“, kurios įgyvendinime dalyvauja Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) ir kitos valstybės institucijos.

Pagal šią priemonę remiama veikla – mikroįmonės veiklos skatinimas, skiriant negražinamąja subsidiją apyvartinėms lėšoms, kurį apskaičiuojama pagal mikroįmonės 2019 m. sumokėtą gyventojų pajamų mokesčio (GPM) sumą.

VMI vertina mikroįmones dėl atitikties nustatytiems kriterijams, sudaro potencialių pareiškėjų sąrašą ir asmeniškai per autorizuotų elektroninių paslaugų sistemą Mano VMI kviečia atrinktas mikroįmones teikti paraiškas subsidijai gauti. Kvietime pateikiama nuoroda į subsidijos paraiškos formą ir kur bei kaip pateikti paraišką subsidijai gauti.

Pagrindiniai atrankos kriterijai:

pareiškėjas yra mikroįmonė, ir potencialių pareiškėjų sąrašo sudarymo pirmą mėnesio dieną (š. m. gegužės 1 d.) pas pareiškėją dirbo ne mažiau kaip 1 ir ne daugiau kaip 9 darbuotojai;

pareiškėjas yra nukentėjusi nuo koronoviruso (COVID-19) įmonė, t. y. mikroįmonė, kuri yra įtraukta į VMI sudaromus mokesčių mokėtojų, nukentėjusių nuo koronoviruso (COVID-19), sąrašus (juridiniai asmenys, kuriems be pateikto prašymo VMI taikomos mokestinės pagalbos priemonės dėl koronoviruso (COVID-19) (pasitikrinti galima čia), ir juridiniai asmenys, kuriems pagal pateiktą prašymą VMI taikomos mokestinės pagalbos priemonės dėl koronoviruso (COVID-19) (atnaujinamas sąrašas skelbiamas čia:);

– pareiškėjas 2019 m. yra sumokėjęs visą gyventojų pajamų mokesčio sumą (GPM) į valstybės ir savivaldybės biudžetus;

– pareiškėjas nėra įgijęs bankrutuojančios, bankrutavusios, restruktūrizuojamos, reorganizuojamos, dalyvaujančios reorganizavime, pertvarkomos, dalyvaujančios atskyrime, likviduojamos įmonės statuso.

Plačiau apie pagalbos priemonę „Subsidijos mikroįmonėms“ galima pasiskaityti VMI informaciniame pranešime:

Su Vyriausybės patvirtintu pagalbos priemonės „Subsidijos mikroįmonėms“ paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašu galima susipažinti čia:

Asociacija „Linava“ kreipėsi į VMI ir gavo papildomą išaiškinimą kaip vežėjai gali pasinaudoti pagalbos priemone „Subsidijos mikroįmonėms“. Su visu VMI išaiškinimu galima susipažinti čia. Taip pat susijusi informacija buvo pristatyta vežėjams asociacijos „Linava“ konsultacijoje internetu gyvai, kurioje dalyvavo VMI atstovai (laidos įrašą galima pažiūrėti čia: https://www.youtube.com/watch?v=AcKeAWvwX_M).

 Atkreipiame vežėjų dėmesį, kad mikroįmonė, neįtraukta į VMI sudarytą nukentėjusių nuo COVID-19 įmonių sąrašus, subsidijų gauti negalės. Verslininkai (nepriklausomai nuo vykdomos ekonominės veiklos rūšies), neradę savęs minėtuose sąrašuose, tačiau taip pat patyrę neigiamas pasekmes dėl COVID-19 ir pageidauja gauti subsidiją mikroįmonėms, gali per Mano VMI (skiltyje Paslaugos > Užsakyti Paslaugą > Paklausimai) arba el. paštu vmi@vmi.lt pateikti supaprastintą prašymo formą taikyti pagalbos priemones (pageidautina naudoti supaprastintą prašymo formą, kurią galima rasti čia: https://www.vmi.lt/cms/documents/10162/8016055/Moketojo_prasymas_del_COVID-19/bedb35b2-3350-41e4-99e1-f4c55006b5d2).

Pagal VMI išaiškinimą, tuo atveju, jei mikroįmonė patyrė neigiamą COVID-19 poveikį, tačiau gali sumokėti mokesčius laiku ir mokestinės pagalbos priemonių jai nereikia, tačiau į sąrašą nori būti įtraukta dėl galimybės gauti subsidiją mikroįmonėms, supaprastintoje prašymo formoje turi nurodyti / pažymėti tik kokį neigiamą poveikį įmonė patyrė, t. y. užpildyti prašymo dalį
„Patvirtinu, kad neigiamą poveikį patyrėme dėl…“.
(Atitinkamai, jeigu pageidaujama pasinaudoti ir kitomis mokestinės pagalbos priemonėmis (pvz., sudaryti mokestinės paskolos sutartį, atleisti nuo delspinigių ir kt.), būtina užpildyti visas reikiamas prašymo dalis.)

Pažymėtina, kad mokesčių administratorius gali nagrinėti prašymą ir priimti sprendimą skubos tvarka per 5 darbo dienas, neskubos tvarka – per 20 darbo dienų, todėl raginame vežėjus, pageidaujančius pasinaudoti priemone „Subsidijos mikroįmonėms“, nedelsti.

 

Plačiau
2020 gegužės 22 „Linavos“ konsultacijos gyvai – apie mokestinės pagalbos priemones
Gegužės 22 d. vyko antroji „Linavos“ konsultacija internetu gyvai – buvo pateikta Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) informacija apie taikomas mokestines pagalbos priemones dėl COVID-19, taip pat kalbėta apie kelių mokesčio mokėjimo tvarkos pakeitimus.
Laidos įrašą galima žiūrėti čia: https://www.youtube.com/watch?v=AcKeAWvwX_M
Primename, kad kita konsultacijų laida vyks antradienį, gegužės 26 d. 11 val. Nuorodą, kur bus galima stebėti laidą, paskelbsime pirmadienį.
Plačiau
2020 gegužės 22 Italija: panaikinti kai kurie reikalavimai

Italijos vežėjų asociacija CONFETRA informavo, kad gegužės 21 d. Susisiekimo ministerija pateikė išaiškinimą apie tai, kad į Italiją įvažiuojantiems užsienio šalių vairuotojams nebetaikomos šios nuostatos:

-         maksimalus 72 valandų buvimo ribojimas šalyje, jei transporto operacija baigiasi Italijoje.

-        maksimalus 24 valandų buvimo ribojimas  šalyje, vežant tranzitu per Italiją.

-        prievolė apie atvykimą į šalį pranešti vietinėms sveikatos priežiūros įstaigoms.

Užsienio vairuotojai, dirbantys Italijoje, iki birželio 2 d. vis dar privalo turėti laisvos formos deklaraciją, patvirtinančią jų darbo santykius ir kad šiuo metu jie dirba vairuotojais.

Jau pranešėme, kad iki gegužės 18 d. taikytas reikalavimas turėti deklaraciją, užpildytą pagal nustatytą formą – nebetaikomas.

Plačiau
2020 gegužės 21 „Linavos“ konsultacijos – gyvai internetu 05.22

Antroje „Linavos“ konsultacijoje internetu gyvai – Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) informacija apie taikomas mokestines pagalbos priemones dėl COVID-19.

Penktadienį, gegužės 22 d.. 11 val. vyks antroji gyva konsultacija. Jos metu VMI specialistai pristatys priemones, kurios šiuo metu taikomos.

Transliaciją tiesiogiai nuo 11 val. galima stebėti čia. Ten pat po transliacijos bus galima pažiūrėti vaizdo įrašą.

Jei turite klausimų pranešėjams, rašykite el.paštu ineta.stravinskaite@linava.lt arba užduokite juos tiesioginės transliacijos metu rašydami komentarus pokalbių lange.

Planuojama, kad tokios laidos vyks kiekvieną savaitę. Pagal galimybę apie jas bus pranešama iš anksto, siunčiant nuorodą ir paskelbiant temą. Kadangi pirmosios laidos yra išbandymas tiek techniniu požiūriu, tiek „Linavos“ konsultantams, laukiame Jūsų pasiūlymų nurodytu el.paštu.

Plačiau
2020 gegužės 21 Ekonomikos krytį išgyvenantys krovinių vežėjai kitąmet tikisi grįžti į augimo kelią

Lietuvos krovinių vežimo automobiliais sektoriaus produkcija šiais metais susitrauks daugiau kaip 800 mln. eurų, arba 1,9 proc. BVP. Jeigu transporto sektoriui, klostantis palankiam scenarijui, pavyks atlaikyti krizės iššūkius, jau kitąmet tikimasi solidaus augimo, kuris prisidės prie Lietuvos ekonomikos atsigavimo.

Tokias ekonomikos raidos prognozes pateikia Baltic Institute for Research and Development (BIRD). Instituto atliktame tyrime analizuojami įvairūs scenarijai, kokį poveikį Lietuvos tarptautiniam krovinių vežimo automobiliais sektoriui turės COVID-19 pandemija.

Trys scenarijai

Dėl pandemijos stojanti pasaulio ekonomika itin skaudžiai palietė tarptautinių krovinių vežimo automobiliais sektorių. BIRD skaičiavimais, optimistinio scenarijaus atveju, Lietuvos transporto įmonių pajamų mažėjimas šiais metais sieks 633 mln. eurų (1,3 proc. BVP). Labiausiai tikėtino scenarijaus atveju mažėjimas sieks 829 mln. eurų (1,9 proc. BVP). Didžiausias bendrosios produkcijos mažėjimas prognozuojamas pasireiškus trečiajam, blogiausiam, scenarijui, kurio atveju bendroji sektoriaus produkcija sumažėtų 1,12 mlrd. eurų (2,7 proc. BVP).

„Krovinių pervežimo apimtys labai jautrios bendrai ekonominei situacijai. COVID-19 akivaizdoje tarptautiniai krovinių pervežimai tapo labai svarbiu išgyvenimo faktoriumi gabenant medicinines prekes, maisto produktus, būtinąją įrangą. Tačiau šie kroviniai nekompensavo praradimų, kurie atsirado dėl masiškai stojusių gamyklų bei uždaryto paslaugų sektoriaus – pagrindinių krovinių pervežimo paslaugų pirkėjų, tad vežėjai patiria itin didelius išbandymus“, – sako tyrimui vadovavusi BIRD direktorė Eglė Stonkutė.

Bankrotų rizika

Skaičiavimai taip pat atlikti remiantis Tarptautinio valiutos fondo ir LR Vyriausybės prognozėmis, pagal kurias optimistiniu atveju Lietuvos ekonomika 2020 metais trauksis 2,8 proc., mažiau palankiu atveju – 7,3 proc. Lietuvos krovinių vežimo automobiliais sektoriaus bendroji produkcija atitinkamai mažėtų 9 proc. ir 17 proc.

„Šioje situacijoje būtina atkreipti dėmesį ne tik į ekonominį, bet ir į socialinį aspektą. Krovinių vežimo sektorius – antras pagal dydį Lietuvoje pagal darbuotojų skaičių. Net 80 proc. sektoriaus įmonių yra smulkios, turinčios iki 9 darbuotojų ir aukštą bankroto riziką, tad vargiai pajėgsiančios atlaikyti problemas be pagalbos iš šalies“, – sako E. Stonkutė.

Tyrimo metu nustatyta, kad net optimistinio scenarijaus atveju, mažiausių krovinių vežimo automobiliais įmonių pagrindiniai finansiniai rodikliai taps neigiami. Labiausiai tikėtino scenarijaus atveju net iki 94 proc. visų sektoriaus įmonių galėtų patirti bankroto riziką, o pesimistinio scenarijaus atveju net 98 proc. krovinių vežimo automobiliais sektoriaus įmonių patirtų didesnės ar mažesnės apimties bankroto riziką. Atitinkamai su darbo vietos praradimo grėsme susidurtų nuo 43 tūkst. iki daugiau kaip 48 tūkst. darbuotojų.

„Šis matematinis modelis atspindi situaciją, į kurią neįtraukta valstybės parama, kuri galėtų gerokai padėti sutrumpinti galimą sektoriaus nuosmukį. Kaip veiksmingiausios paramos formos gali būti darbuotojų darbo užmokesčio kompensacijos, garantijos paskoloms bei specifiniai transporto sektoriui pritaikyti paramos modeliai“, – pažymi E. Stonkutė.

Iš nuosmukio – į dviženklį augimą

Pasak nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ sekretoriaus transporto politikai Tomo Garuolio, valstybinės paramos formų krovinių vežimo automobiliais įmonėms yra, tačiau jos nėra pakankamos. Pavyzdžiui, specifinių paramos priemonių, skirtų finansuoti naujas investicijas ekonomikos nuosmukio laikotarpiu, persiorientuojant į naujus segmentus ir rinkas – nėra iš viso.

„Remiantis 2009 metų ekonominės krizės patirtimi, yra rimtų prielaidų tvirtinti, kad padėjus išgyventi transporto įmonėms, Lietuvos krovinių vežimo automobiliais sektorius per metus gali pakisti iš esmės: jei išorinės rinkos bus atidarytos – iš dviženklio nuosmukio peršokti į dviženklį augimą, kaip tai įvyko minėtos krizės metu prieš dešimtmetį“, – sako T. Garuolis.

Ekspertai pabrėžia, kad COVID-19 pandemijos sukelta ekonominė krizė yra kitokia nei 2009 metais, tačiau šiuo metu inercinis transporto sektoriaus augimo užtaisas nėra sugriautas. Skubiai nukreipus į jį reikšmingą finansinę paramą, tai leistų sektoriui gana greitai grįžti į eksporto paslaugų rinkas užsienyje.

T. Garuolio teigimu, Lietuvos tarptautinių krovinių vežimo automobiliais sektorius yra gerokai praaugęs Lietuvos produktų gamybą ir eksportą. Šalies produktų prekybos struktūra ir pirmo būtinumo prekių dominavimas leidžia tarptautinio transporto ir logistikos sektoriui palaikyti dalinį stabilumą krizės laikotarpiu.

„Tačiau pandemijos sukelta ekonomikos krizė diktuoja poreikį keisti pervežamų krovinių struktūrą ir geografiją. Mažėjant ar net išnykstant kai kurių krovinių vežimo paslaugų poreikiui Vakarų Europoje, Rytų regiono kryptis, kartu su tiesiogine geležinkelio jungtimi tarp Lietuvos ir Kinijos, sudaro sąlygas Lietuvai užimti išskirtinę pagrindinio partnerio poziciją kuriant žemės transporto autostradą tarp Kinijos ir Vakarų Europos“, – sako T. Garuolis.

ES vyriausybėms: planuokite intervenciją į rinką

„Akivaizdu, kad prognozuotas V formos pasaulinės ekonomikos atsigavimas neįvyks. Nuvilnijus pirmai ligos bangai galimą staigesnį ekonomikos atsigavimą stabdys susiformavusi pasitikėjimo stoka, paslaugų sektoriaus pajamų praradimas, mažų ir vidutinių įmonių bankrotai, didesnis namų ūkių taupymas, susijęs su siekiu atstatyti karantino metu sumažėjusias santaupas. Tad būtina jau dabar daryti gilesnes analizes ir Europos Sąjungos šalių vyriausybėms dėlioti ekonomikos vystymosi ir intervencijos į rinką planus, atsižvelgiant į ilgalaikius scenarijus, ką pabandėme padaryti šiuo pirminio vertinimo tyrimu“, – apibendrina BIRD vadovė E. Stonkutė.

BIRD tyrimas dėl COVID-19 pandemijos galimo poveikio Lietuvos tarptautiniam krovinių vežimo automobiliais sektoriui atliktas remiantis 2008 metų krizės poveikio Lietuvos krovinių vežimo keliais sektoriui analize, Lietuvos transporto įmonių ekspertine apklausa, analizuojant reprezentatyvią Lietuvos krovinių vežimo automobiliais įmonių imtį bei kitais duomenimis. Tyrimas atliktas „Linava“ užsakymu.

Plačiau
2020 gegužės 20 Krovinių vežėjai jau gali kreiptis dėl lizingo palūkanų kompensavimo

Primename, kad smulkusis ir vidutinis verslas, vykdantys krovinių vežimo sausumos keliais veiklą ir turintis galiojančią paskolos sutartį, skirtą krovinių vežimo transporto priemonėms įsigyti  ir nuo 2020 m. kovo 16 d. iki 2020 m. gruodžio 31 d. pasirašė su finansų įstaiga susitarimą dėl paskolos mokėjimų atidėjimo, jau gali kreiptis dėl lizingo palūkanų kompensavimo.

Plačiau dėl sąlygų ir kompensacijų dydžio  https://invega.lt/lt/palukanu-kompensavimas/salygos/

Norint pasinaudoti priemone reikia pateikti paraišką „Invegai“ (https://invega.lt/lt/palukanu-kompensavimas/dokumentu-formos/ pasirenkant „100 proc. palūkanų kompensacija paskolos mokėjimo atidėjimo laikotarpiu įmonėms, vykdančioms krovinių vežimo sausumos keliais veiklą).

Paskolos sutartis turi būti sudaryta su finansų įstaiga, kuri yra pasirašiusi bendradarbiavimo sutartį su „Invega“ (finansų įstaigų sąrašas – https://invega.lt/lt/duk/dalinis-palukanu-kompensavimas/finansu-istaigu-sarasas/ ).

Paraiška vertinama ne ilgiau kaip 30 darbo dienų po tinkamai pateiktų dokumentų.

Plačiau
2020 gegužės 20 95 kodo mokymai prilyginami atskiros profesijos mokymui?

Gegužės 20 d. Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas svarstys Susisiekimo ministerijos parengtus teisės aktų pakeitimų projektus, kurie leistų vairuotojų 95 kodo mokymus priskirti neformaliajam mokymui ir palengvintų galimybes vairuotojams įgyti jiems reikalingą kompetenciją. Šiuos pakeitimus jau yra apsvarstęs Seimo Švietimo ir mokslo komitetas, kuris, deja, neatsižvelgė į vairuotojų rengimo įstaigų pageidavimus bei verslo siunčiamus signalus. „Linava“ stebisi tokiais sprendimais, nes prieš gerą pusmetį jau buvo sutarta atsižvelgti į verslo ir darbuotojų poreikius.

Nors Europos Parlamento ir Europos tarybos direktyva nereikalauja, kad 95 kodo mokymas būtų priskirtas formaliajam profesiniam mokymui, Lietuvoje šiuo metu jis yra priskirtas būtent formalaus profesinio mokymo sričiai, už kurią atsakinga Švietimo, mokslo ir sporto ministerija. Nuo šių metų gegužės 23 dienos baigia galioti esama tvarka, pagal kurią organizuojami 95 kodo mokymai ir jų kompetencijos kėlimas profesionaliems vairuotojams.

Pagal ES direktyvą, 95 kodo pirminio mokymo trukmė profesionaliems vairuotojams gali siekti 150 valandų. Kai vairuotojai atnaujina kvalifikaciją periodiškai kas penkerius metus – mokymas trunka 35 valandas. Tuo tarpu naujoji Profesinio mokymo įstatymo redakcija kartu su kitais teisės aktais mokymo trukmę gali smarkiai padidinti – tai išaugina tiek darbdavių, tiek potencialių darbuotojų sąnaudas siekiant šios kompetencijos. Transporto sektoriaus atstovai atkreipia dėmesį, kad šalies profesionalių vairuotojų mokymas apkrautas ir kitais pertekliniais reikalavimais.

Pagal šiuo metu galiojantį ir diskusijas keliantį Profesinio mokymo įstatymą transporto sektoriaus darbdaviai ir darbuotojai turės derintis prie nepalankų įstatymo normų, kurios dar labiau trukdys parengti kvalifikuotų vairuotojų Lietuvos transporto rinkai.

Kaip žinoma, 95 kodo mokymai yra skirti vairuotojams, kurie vykdo komercinę veiklą ir, važiuodami įvairiose šalyse, turi išmanyti kai kuriuos specifinius dalykus – darbo ir poilsio režimo laikymąsi, tam tikrų dokumentų pildymą, mokėti tausoti aplinką vairuodami ir panašiai. Tokių žinių atnaujinimui kas penkerius metus iki šiol buvo skiriama 35 valandos laiko. Pastaruoju metu tuos pačius 95 kodo mokymus (turinys iš esmės nesikeičia) ketinama galutinai pavadinti profesijos (kvalifikacijos) įsigijimu ir, atitinkamai, išplėsti ir prailginti. Kitaip tariant, įvedus naują tvarką, vairuotojas, norintis dirbti, privalės mokytis ne savaitę ar kelias dienas, o kelis mėnesius. O vežėjai, jau ir dabar kenčiantys dėl profesionalių vairuotojų trūkumo, bus visiškai įsprausti į kampą.

„Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius sako, kad 95 kodo mokymai akivaizdžiai atitinka kompetencijos kėlimo sąvoką, o ne kvalifikacijos (patvirtinamos mokslo diplomu) įsigijimą.

Mokymų rinkos žinovai ne kartą yra išsakę abejones, kad 95 kodo mokymų sistemos pertvarka labiausiai naudinga kelioms mokymo įstaigoms, įsisavinusioms Europos Sąjungos pinigus. Kalbama, kad nauja tvarka kai kurioms įmonėms užtikrintų nuolatinį klientų srautą, tačiau vairuotojai 95 kodo mokymus greičiausiai atliks kaimyninėse šalyse, kur veikia paprastesnė tvarka (juolab, kad profesinės kompetencijos pažymėjimai turėtų būti abipusiai pripažįstami) ir efektas bus atvirkštinis.
Lietuvos vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo mokyklų asociacija kartu su vežėjų asociacijomis, reaguodamos į situaciją, bendru raštu kreipėsi į atsakingus Seimo komitetus, taip pat Vyriausybę ragindamos paremti Susisiekimo ministerijos paruoštą teisės akto projektą.

95 kodo kompetencija pagal turinį ir taikomumą yra susijusi išskirtinai su Susisiekimo ministerijos, atsakingos už visą Lietuvos transporto sektorių, kuruojamomis sritimis. Būtent Susisiekimo ministerija yra atsakinga tiek už minimos direktyvos perkėlimą į nacionalinius teisės aktus, tiek už visų kitų vairuotojų kompetencijų suteikimą. ES šalių praktikoje šis mokymas taip pat yra transporto ministerijų ar agentūrų reguliavimo sritis.

Tarptautinės kelių transporto sąjungos IRU duomenimis, visose ES šalyse, išskyrus Lietuvą, profesionalių vairuotojų 95 kodo mokymas ir jų kompetencijos kėlimas priskirtas neformaliajam mokymui. Kai kuriose ES šalyse net nėra pirminio mokymo, o kompetencijų įgijimas tikrinamas egzaminu.

Plačiau
2020 gegužės 20 Norvegija: atšaukiamos darbo ir poilsio režimo lengvatos

Norvegijos vežėjų asociacija NLF informavo, kad nuo gegužės 14 dienos, Norvegijos Vyriausybė nutarė nepratęsti darbo ir poilsio režimo lengvatų, todėl  vairuotojai, dirbantys Norvegijoje, privalo laikytis įprastinių darbo ir poilsio reikalavimų.

 

Plačiau
2020 gegužės 20 Čekija: eismo apribojimai

Čekijos vežėjų asociacija CESMAD informavo, kad pasibaigus ypatingajai padėčiai, nuo gegužės 18 dienos, Čekijoje pilnai taikomi eismo apribojimai išeiginėmis ir švenčių dienomis vilkikams ir transporto priemonių junginiams, kurių didžiausioji leidžiama masė yra virš 7.5 t ir sunkvežimiams bei specialioms transporto priemonėms su priekabomis, jeigu variklinės transporto priemonės didžiausioji leistina masė viršija 3,5 t

Su Čekijos eismo apribojimais galima susipažinti VEŽĖJO ŽINYNE.

 

Plačiau
2020 gegužės 20 Austrija: vėl galioja eismo apribojimai

Austrijos vežėjų asociacija AISO informavo, kad nuo gegužės 18 dienos vėl taikomi eismo apribojimai išeiginėmis ir švenčių dienomis krovininėms transporto priemonėms ir jų junginiams, kurių maksimali leidžiama masė viršija 7,5 tonas.

Su Austrijos eismo apribojimais galima susipažinti VEŽĖJO ŽINYNE.

Plačiau
2020 gegužės 19 Pirmojoje „Linavos“ konsultacijoje gyvai – aktualiausi klausimai

Gegužės 19 dieną „Linava“ pradėjo vežėjus konsultuoti gyvai nuotoliniu būdu. Toks būdas pasirinktas atsižvelgiant į smarkiai išaugusį įvairios informacijos poreikį. „Linavos“ specialistai interneto seminare pristatė informaciją apie karantiną Lietuvoje, taip pat Kazachstane įvedamą vizų režimą, situacijos pasikeitimus Italijoje bei informaciją dėl kelių naudotojo mokesčio mokėjimo.

Laidos įrašą galima peržiūrėti čia: 

Kita laida numatoma kitą antradienį, gegužės 26 d. Temos bus patikslintos laidos išvakarėse. Klausimus ir pasiūlymus dėl laidos galima siųsti el. paštu ineta.stravinskaite@linava.lt

 

Plačiau
2020 gegužės 19 Koronaviruso (COVID-19) protrūkis – atnaujinta padėtis Italijoje

Gegužės 17 d. Italijos ministras pirmininkas paskelbė atnaujintas taisykles, galiojančias nuo gegužės 18 d.

  • Vairuotojams nėra taikomi jokie apribojimai, tai reiškia, kad nėra įpareigojimo pranešti apie atvykimą į Italijos vietines sveikatos priežiūros institucijas ir nebereikia pildyti šio dokumento
  • Kelių transporto ir logistikos sektoriaus protokolas, paskelbtas kovo 14 d., vis dar galioja ir bus taikomas iki birželio 14 d. (gegužės 17 d. taisyklių 14 priedas).
  • Iki birželio 2 d. krovininis transportas iš Sicilijos ir į ją gali būti vykdomas tik per Mesinos-Tremestieri uostą. Krovinių vežimo iš Sardinijos ar į ją taisyklės nekeičiamos.

Su visu taisyklių tekstu originalo kalba galite susipažinti paspaudę šią nuorodą

Plačiau
2020 gegužės 18 Nelaimingų atsitikimų darbe tendencijas transporto sektoriuje VDI vertina pozityviai

Valstybinė darbo inspekcija (VDI) pasidalino informacija apie sunkius ir mirtinus nelaimingus atsitikimus darbe ir jų rodiklių tendencijas transporto saugojimo įmonėse 2018-2019 metais.

2019 m. transporto ir saugojimo įmonėse įvyko 12 mirtinų nelaimingų atsitikimų darbe, iš kurių 5 atvejus sukėlė eismo taisyklių pažeidimai sauskeliuose, kurių pažeidėjais įvardijamas ne nukentėjusysis, o tretieji asmenys, ir 3 atvejai, kai darbuotojai žuvo eismo įvykių, nulemtų jų pačių padarytų kelių eismo saugos taisyklių pažeidimų. 2018 m. buvo nustatyta du kartus daugiau atvejų, kai mirtinus nelaimingus atsitikimus darbe nulėmė pačių nukentėjusiųjų padaryti kelių eismo saugos taisyklių pažeidimai. Analizuojant mirtinų 2019 m. įvykusių nelaimingų atsitikimų darbe priežastis, darbuotojų saugos ir sveikatos teisės aktų (be aukščiau aptartų eismo saugos taisyklių) pažeidimų, kurie galėjo turėti įtakos įvykiui įvykti nustatyta nebuvo.

Tiriant įvykius darbe, dėl kurių buvo sunkiai pakenkta darbuotojo sveikatai 2019 m. dažniausiomis priežastimis įvardinti: saugos ir sveikatos norminio teisės akto (darbuotojams privalomų vykdyti instrukcijų, taisyklių ir kt.) reikalavimų pažeidimai  – 5 atvejai; saugos ir sveikatos darbe vidinės kontrolės įmonėje nepakankamumas – 3 atvejai; eismo taisyklių pažeidimai sauskeliuose – 3 atvejais. 6 atvejais darbuotojų saugos ir sveikatos pažeidimų (darbdavio neįgyvendintų DSS teisės aktų reikalavimų ar darbuotojo instrukcijų reikalavimų nesilaikymo), kurie galėjo sąlygoti sunkius nelaimingus atsitikimus darbe nenustatyta.

Siekiant tolimesnio pozityvių tendencijų išlaikymo užtikrinimo darbdaviai skatinami įgyvendinti prevencines ir kontrolines priemones tokias kaip darbuotojų instruktavimas, žinių bei įgūdžių ugdymas dėl eismo saugos taisyklių laikymosi, saugaus krovos darbų atlikimo, krovinių tvirtinimo reikalavimų laikymosi ir kitų darbuotojų saugai svarbių veiksnių.

Su išsamia VDI statistine medžiaga galite susipažinti čia.

 

Plačiau
2020 gegužės 18 „Linavos“ konsultacijos – gyvai internetu

Atsižvelgiant į smarkiai išaugusį įvairios informacijos poreikį, „Linava“ pradeda organizuoti konsultacijas internetu gyvai. Taip tikimasi paspartinti informacijos sklaidą ir lanksčiau reaguoti į vežėjų poreikius.

Antradienį, gegužės 19 d. 11 val., vyks pirmoji gyva konsultacijų laida. „Linavos“ specialistai pristatys turimą informaciją apie karantiną Lietuvoje, taip pat Kazachstane įvedamą vizų režimą bei pateiks informaciją dėl kelių naudotojo mokesčio mokėjimo.

Laidos tiesioginę transliaciją gegužės 19 d. nuo 11 val. bus galima stebėti paspaudus šią nuorodą https://youtu.be/U4uGjjjD3eM. Po transliacijos ten pat galėsite rasti ir laidos įrašą. Įrašą bus galima žiūrėti Jums patogiu laiku.

Jei turite klausimų, rašykite el.paštu ineta.stravinskaite@linava.lt arba užduokite tiesioginės transliacijos metu rašydami komentarus pokalbių lange.

Planuojama, kad tokios laidos vyks kiekvieną savaitę. Pagal galimybę apie jas bus pranešama iš anksto, siunčiant nuorodą ir paskelbiant temą.

Kadangi pirmosios laidos yra išbandymas tiek „Linavos“ konsultantams, tiek technologijoms, laukiame Jūsų pasiūlymų ir pageidavimų nurodytu el.paštu arba pokalbio komentaruose skelbiamoje nuorodoje. Tikimės supratimo ir palaikymo.

 

Plačiau
2020 gegužės 17 Invega – apie pagalbą transporto sektoriaus įmonėms

Nacionalinės plėtros įstaigos „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA) pateikė išaiškinimą, kokia teikiama pagalba verslui gali naudotis transporto sektoriaus įmonės, taip pat ir vežėjai.

Anot išaiškinimo, tokia pagalba vežėjai gali naudotis tomis pačiomis sąlygomis, kaip ir daugelis kitų verslų. Svarbiausias šiam sektoriui taikomas apribojimas yra tas, jog krovinių vežimo transporto priemonių įsigijimas nėra remtinas pagal ES valstybės pagalbos reglamentavimą. Tačiau jeigu verslo finansavimo siekiama kitiems tikslams, pagalba pasinaudoti galima.

Visas „Invegos“ išaiškinimas pateikiamas čia: 

 

 

Plačiau
2020 gegužės 15 INVEGA – apie palūkanų kompensavimą

Gegužės 15 dieną „INVEGA“ pateikė informaciją apie palūkanų kompensavimą – kaip teigiama, jis dabar prieinamas platesniam nuo COVID-19 nukentėjusių įmonių ir verslininkų ratui.

INVEGA skelbia, kad patikslinus mokamų palūkanų kompensacijų sąlygas, ši priemonė tapo plačiau prieinama tiek įmonėms ir verslininkams, plėtojantiems savo veiklą ir siekiantiems gauti dalinę 95 proc. palūkanų kompensaciją iki 36 mėnesių laikotarpiu, tiek ir tiems, kuriems dėl COVID-19 protrūkio buvo atidėti paskolos ar lizingo mokėjimai, bet ne ilgiau kaip 6 mėn., kompensuojama 100 proc. sumokėtų įvairių tipų verslo paskolų palūkanų.

INVEGA vadovas Kęstutis Motiejūnas atkreipė dėmesį, kad palūkanų kompensacijomis, kurios bus finansuojamos valstybės biudžeto lėšomis, galima bus naudotis trimis atvejais: 1) kai kreipiasi verslai, nukentėję nuo COVID-19 protrūkio ir dėl to gavę paskolų ar lizingo mokėjimo atidėjimus, 2) kai kreipiasi įmonės, kurių pagrindinė veikla yra krovinių vežimas sausumos keliais, kurios už paskolos lėšas ar lizingo būdu įsigijo krovininių automobilių, ir gavo paskolų ar lizingo mokėjimų atidėjimus, 3) kai kreipiasi įprastu ritmu paskolų mokėjimus ar lizingo įmokas mokantys verslai.

Palūkanos, kompensuojamos 100 proc.

Siekiant paremti kuo daugiau nuo COVID-19 nukentėjusių verslų, buvo praplėstas galinčių pasinaudoti šia priemone ūkio sektorių ratas. Dėl palūkanų kompensacijų dabar gali kreiptis:

  1. smulkiojo ir vidutinio verslo (SVV) subjektai (labai mažos, mažos ir vidutinės įmonės bei verslininkai), nukentėję nuo COVID-19 protrūkio ir dėl to gavę paskolų ar lizingo mokėjimo atidėjimus. 100 proc. bus kompensuojamos palūkanos už paskolas nekilnojamojo turto vystymui (išskyrus kai paskola išduota verslininkui ir yra skirta gyvenamosios paskirties nekilnojamajam turtui pirkti, statyti ar jo būklei pagerinti), arba lengvųjų automobilių įsigijimui, tačiau tik tuo atveju, kai automobiliai tiesiogiai naudojami įmonės pagrindinėje veikloje (nuomojant automobilius, teikiant vairavimo mokymo paslaugas ir pan.).
  2. Kompensuojant palūkanas, paskolų sutarčių sudarymo terminas ir paskolų tipas (investicijoms, apyvartinėms lėšoms papildyti) nėra ribojami, išskyrus dėl COVID-19 protrūkio tiesiogiai INVEGOS teikiamas apmokėtinų sąskaitų paskolas ASAP ir paskolas labiausiai nuo COVID-19 nukentėjusiems verslams.
  3. logistikos įmonės, vykdančios krovinių vežimą sausumos keliais, kurioms suteiktos paskolos ar lizingo finansavimas įsigyti krovininėms transporto priemonėms (jeigu paskolų ar lizingo mokėjimai atidėti). SVV įmonės ir verslininkai, vykdantys krovinių vežimo sausumos keliais veiklą, turės pildyti atskirą paraišką, be to, negalės būti sunkumų patiriančia įmone, 2019 m. gruodžio 31 d. duomenimis.

Norint gauti 100 procentų paskolos palūkanų kompensaciją,  turi būti pasirašytas susitarimas su finansų įstaiga dėl paskolos ar lizingo pagrindinės dalies mokėjimo atidėjimo, atidėjimo laikotarpiu palūkanos negali būti padidintos, ir bus kompensuojama ne daugiau kaip 7 procentai metinių palūkanų ne ilgiau kaip 6 mėnesius.

Dalinis (iki 95 proc.) palūkanų kompensavimas

Taip pat buvo peržiūrėtos ir patikslintos dar iki pandemijos verslui pasiūlytų ir sėkmingai karantino laikotarpiu veikiančių dalinio palūkanų kompensavimo priemonių, sąlygos. Kompensacijos dydis visiems SVV subjektams suvienodintas iki 95 procentų, nepriklausomai nuo regiono, kuriame vykdoma veikla, visų tipų paskoloms ir įmonėms. Tačiau išlieka ir dalis apribojimų, pvz., ir toliau tokios kompensacijos negalima bus gauti krovinių vežimo sausumos keliais paslaugas teikiančioms įmonėms už įsigyjamas krovinines transporto priemones ir nekilnojamojo turto vystytojams. Nekilnojamojo turto įsigijimui ar plėtrai panaudotų paskolų palūkanos kompensuojamos tik tuo atveju, kai šis turtas naudojamas pačios įmonės poreikiams.

Atkreipiame dėmesį, kad dėl 95 proc. palūkanų kompensacijos SVV subjektai, kurie turi pasirašę paskolos sutartis nuo 2015 m. spalio 1 d. iki 2020 m. gegužės 1 d., gali kreiptis iki 2020 m. birželio 30 d. Jei paraiška bus pateikiama INVEGAI 2020 m. liepos 1 d. ir vėliau, paskolos sutartis turi būti pasirašyta ne ankščiau kaip prieš du mėnesius iki paraiškos pateikimo INVEGAI dienos. Palūkanos bus kompensuojamos iki 36 mėnesių laikotarpiu ir ne daugiau nei 7 procentai metinių palūkanų.

95 proc. palūkanų kompensacijos negalės būti taikomos dėl COVID-19 protrūkio tiesiogiai INVEGOS teikiamoms apmokėtinų sąskaitų paskoloms ASAP ir paskoloms labiausiai nuo COVID-19 nukentėjusiems verslams.

Naujausia informacija apie visas INVEGA siūlomas priemones ir per jas teikiamą valstybės paramą verslui skelbiama interneto svetainės specialioje skiltyje Pagalba verslui COVID-19 krizės metu.

 

Plačiau
2020 gegužės 15 LVK organizuoja apklausą apie verslo paramos gavimą

Lietuvos verslo konfederacija (LVK) organizuoja apklausą  apie COVID-19 pandemijos paveikto verslo paramos gavimą. Norėdami įvertinti realią situaciją, LVK kviečia verslininkus prisidėti prie šalies ekonomikos atsigavimo po koronaviruso sukeltos krizės.

Todėl LVK vežėjų prašo išreikšti savo nuomonę užpildant 9 klausimų anketą iki gegužės 18 d. 15 val.. Pildant anketą surinkti duomenys taps labai svarbiu įrankiu aiškinantis realias valstybės paramos verslui pasiekiamumo arba nepasiekiamumo priežastis.

Apklausa anoniminė, jos rezultatai bus naudojami apibendrintai, neminint nė vienos įmonės pavadinimo.

Anketos pildymas Jums užtruks iki 2 min. Būtume dėkingi tiems vežėjams, kurie atrastų laiko atsakyti į pateiktus klausimus pridedamoje nuorodoje:

http://www.manoapklausa.lt/apklausa/1193591903/

 

Plačiau
2020 gegužės 15 Numatomi IRU internetiniai seminarai

IRU organizuoja nemokamus internetinius seminarus anglų kalba. Artimiausiomis savaitėmis numatomi du seminarai, kurių nuorodos, datos pridedamos žemiau.

Atkreipiame vežėjų dėmesį, kad į seminarus reikia registruotis, trumpa instrukcija prisegama čia;

1 žingsnis 2 žingsnis

Plačiau
KLAUSK