LT EN RU
Naujienos
2020 lapkričio 06 Eismas Monblano tunelyje

IRU informuoja, kad eismas Monblano tunelyje bus visiškai nutrauktas naktį iš pirmadienio (lapkričio 9 d.) į antradienį (lapkričio 10 d.) nuo 22.00 iki 6.00 (8.00), dėl techninės priežiūros darbų. Vairuotojams patariama pasidomėti tunelio gyvybingumo sąlygomis:

- FM radijas (107,7 „Autoroute Info“)

- svetainė (www.tunnelmb.com)

- tel. 04 50 55 55 00

- programa TMB mobilumas.

Plačiau
2020 lapkričio 06 LTSA priima paraiškas ETMK leidimams gauti

Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) informavo, kad iki šių metų lapkričio 27 d. Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) priima vežėjų, pageidaujančių gauti 2021 m. EMKT leidimus, paraiškas.

Paraiškas prašome siųsti el. paštu , paštu pagal pageidaujamą ETMK leidimų atsiėmimo vietą arba įdėti į dokumentų surinkimo dėžutes, įrengtas LTSA padaliniuose.

Lietuvai 2021 m. skirti ETMK leidimai:

  1. 60 metinių leidimų  „EURO IV saugi“ transporto priemonėms,
  2. 600 metinių leidimų  „EURO V saugi“ transporto priemonėms,
  3. 1152 metinių leidimų „EURO VI saugi“ transporto priemonėms.

Rusijoje galios 90 ETMK leidimų, skirtų „Euro VI saugi“ transporto priemonėms, (1 paketas) ir 85 ETMK leidimai, skirti „Euro V saugi“ transporto priemonėms, (2 paketas).

Po 2020 m. lapkričio 27 d. paraiškos gauti ETMK leidimus nebus priimamos.

ETMK (Europos transporto ministrų konferencijos) leidimas – tarptautinio krovinių vežimo leidimas, suteikiantis teisę vežti krovinius už atlyginimą kelių transporto priemone tarp ETMK šalių narių arba važiuoti tranzitu per vienos ar kelių ETMK šalių narių teritorijas. Šie leidimai negalioja vežimui tarp ETMK šalies narės ir trečiosios šalies (ne ETMK narės).

Plačiau
2020 lapkričio 05 Baltarusija: kertančių Baltarusijos sieną dėmesiui

Nuo š. m. lapkričio 4 d. pasienio kontrolės punkte „Beniakoni“ (iš Lietuvos pusės „Šalčininkai“), vykdant kelio darbus įrenginėjant radiacijos stebėjimo įrangą, keičiasi transporto priemonių eismo pobūdis.

Kertant sieną per šį pasienio kontrolės punktą, reikia vadovautis kontrolės punkte įrengtais kelio ženklais.

Darbų vykdymo laikotarpis – maždaug du mėnesiai.

Transporto priemonių vairuotojams, planuojant maršrutą prašome atsižvelgti į šią informaciją.

 

 

Plačiau
2020 lapkričio 05 Informacija dėl vairuotojų teorijos egzamino galiojimo

Vadovaujantis Lietuvos Vidaus reikalų ministro 2008 m. rugsėjo 10 d. įsakymo Nr. 1V-329 „Dėl Motorinių transporto priemonių vairuotojų egzaminavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo, asmenims, kurių teigiamas teorijos egzamino rezultato galiojimas baigėsi ar baigsis valstybės lygio ekstremalios situacijos visoje šalyje dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) plitimo grėsmės, paskelbtos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 152 „Dėl valstybės lygio ekstremaliosios situacijos paskelbimo“, metu, teigiamo teorijos egzamino rezultato galiojimas pratęsiamas ir galioja 6 mėnesius po valstybės lygio ekstremalios situacijos visoje šalyje dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) plitimo grėsmės pabaigos.

Primename, kad aktualią informaciją dėl vairuotojų svarbiausių dokumentų pratęsimo ir išdavimo rasite mūsų puslapyje http://www.linava.lt/korona-virus-svarbus-dokumentai/

Plačiau
2020 lapkričio 04 Ukraina: įsigalioja naujas muitinės kodeksas (TIK NARIAMS)

Nuo 2020 m. lapkričio 7 d. įsigalioja Ukrainos muitinės kodekso pakeitimai (visų pirma – straipsnių 191 (5 dalis), 1941 ir 1942), pagal kuriuos prekių vežėjas privalo pateikti Bendrąją Atvykimo Deklaraciją (BAD):

  • visiems kroviniams, atvykstantiems į Ukrainos teritoriją (įskaitant tranzitinius)
  • pateikti BAD tiesiogiai muitinės institucijai – vežėjo vardu arba per jo atstovą (gavėją, tarpininką)
  • elektroninio pranešimo formą, patvirtintą elektroniniu skaitmeniniu parašu
  • muitinės įstaigai, kurio veiklos zonoje prekės pirmą kartą kirs Ukrainos muitų sieną (t. y. – įvežimo muitinei)
  • automobilių transportui – likus ne mažiau kaip valandai iki tokių prekių atvykimo į Ukrainos muitų teritoriją.

Duomenų, kurie turi būti nurodyti BAD, sąrašą galima rasti 2020 m. rugpjūčio 13 d. Ukrainos finansų ministerijos dekrete Nr. 502 (ukrainiečių kalba).

ASMAP UA koordinuoja praktinius aspektus su Ukrainos valstybine muitinės tarnyba ir šiai dienai pasiektas susitarimas, kad naudojantis TIR-EPD tranzito operacijoms, elektroninių duomenų, esančių EPD pakaks BAD tikslams ir jie gali būti perduodami muitinei per brokerį, elektroninės žinutės pavidalu. IRU ir ASMAP UA tęsia bendradarbiavimą su muitinėmis, siekdami nustatyti TIR-EPD duomenų perdavimą BAD tikslams, tiesiogiai iš vežėjo – muitinei.

 

Plačiau
2020 lapkričio 03 „Brexit“ pereinamojo laikotarpio pabaiga – 2021 sausio 1 d.

Kaip žinoma, pereinamasis laikotarpis baigsis 2021 m. sausio 1 d. 00.00 val.

Sistema, kuri šiuo metu reguliuoja kelių transporto ir logistikos operacijas tarp ES ir JK, nustos galioti, tačiau vis dar nėra visiško aiškumo kelių transporto ir logistikos srityje. Atsižvelgiant į didėjantį neapibrėžtumą dėl būsimų ES ir JK santykių pobūdžio, kelių transporto ir logistikos įmonėms pateikti tikslią informaciją yra sudėtinga.

Nuo 2021 m. sausio 1 d. prekėms, tranzitu gabenamoms tarp ES ir JK, reikės laikytis formalumų.

Asociacija „ Linava“ savo puslapyje, skiltyje „Brexit“, pagal IRU pateiktus duomenis, dalinasi pagrindine informacija ir šaltiniais apie priemones, susijusias su muitiniu įforminimu ir patekimu į rinką.

Plačiau
2020 lapkričio 03 Informacija apie greitkelio aptarnavimo ir poilsio zonas Prancūzijoje karantino metu (tik nariams)

Higiena: Poilsio zonose tualetai lieka prieinami, taip pat tualetai ir dušai aptarnavimo zonose.

Kuras ir parduotuvės: dirba visą parą / 24 ir 7 d / 7

Restoranai: Tik išsinešti. Galima užsisakyti užkandžių ir bent vieną karštą patiekalą.

Šaltinis: Prancūzijos tarptautinio kelių transporto asociacija (AFTRI)

Plačiau
2020 lapkričio 03 Atnaujinta – Baltarusija uždarė sienas

Spalio 30 d. buvo priimtas Baltarusijos Ministrų Tarybos nutarimas Nr. 624 „Dėl infekcinės ligos plitimo prevencijos priemonių“, kuris įsigaliojo lapkričio 1 d.

Siekiant užkirsti kelią koronaviruso COVID-19 sukeltai infekcijai Baltarusijoje, laikinai sustabdytas sienos kirtimas kelių pasienio punktuose, supaprastintuose pasienio punktuose, geležinkelio stočių patikros punktuose, upių uostuose esančiuose patikrinimo punktuose, užsienio piliečių ir asmenų be pilietybės.

Šis apribojimas netaikomas vairuotojams, vykdantiems tarptautinius krovinių pervežimus. Taip pat užsienio piliečiams atvykusiems į Baltarusiją per Tarptautinį Minsko oro uostą.

Dokumentas taip pat nurodo, kad Baltarusijos piliečiai, o taip pat asmenis turintis teisė gyventi Baltarusijos teritorijoje, atvykę į Baltarusiją iš šalies, kurioje registruojamą COVID-19 infekcijos atvejai, privalo saviizoliuotis 10 dienų nuo įvažiavimo į šalį ir nebus išleidžiami anksčiau šio termino. Reikalavimai dėl saviizoliacijos netaikomi vairuotojams, vykdantiems tarptautinius krovinių pervežimus. Taip kaip vairuotojams reikalavimai dėl izoliacijos netaikomi, tai jiems neturi būti išduodamos ir atvykusiojo anketos.

Plačiau
2020 spalio 30 Primename: vyksta apklausa dėl užsienio šalyse vairuotojams taikomų apribojimų pandemijos metu

Asociacija „Linava“ vežėjams parengė anketą, kurią vadovaujantis bus inicijuojamas problemos sprendimas, susijęs su Europos Sąjungos Tarybos spalio 12 d. priimta rekomendacija dėl suderinto požiūrio į laisvo judėjimo apribojimus dėl COVID-19 pandemijos.

Taikant laisvo judėjimo apribojimus, ES šalims, priimančioms ir taikančioms visuomenės sveikatos apsaugos priemones, rekomenduojama išimtis taikyti transporto darbuotojams ar transporto paslaugų teikėjams. Nepaisant šių rekomendacijų, daugėja atvejų ir skundų, kai krovininių transporto priemonių vairuotojai vis dėl to susiduria su vietinės valdžios institucijų ar organizacijų apribojimais, pavyzdžiui, viešbučių ir restoranų uždarymas, į kuriuos neįleidžiami asmenys, įskaitant ir vairuotojus, iš paveiktų šalių, draudimas naudotis stovėjimo aikštelių infrastruktūra, įvairių pažymų pildymas, taikomas ne tik verslo reikalais keliaujantiems, bet ir transporto vairuotojams.

Todėl labai raginame vežėjus būti aktyviems ir anketas pildyti iki 2020 m. lapkričio 6 d. Jūsų dalyvavimas mums labai svarbus.

Anketą rasite čia:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScAtSIV6Pg1vP29C7gXc4AnUkdrTsKrQfjVPGg5ut5boz-7JQ/viewform

Plačiau
2020 spalio 30 Lietuva ir Kazachstanas derasi dėl leidimų

Susisiekimo ministerija informavo asociaciją „Linava“ apie nuotolinį posėdį su atsakingomis Kazachstano institucijomis, kurio metu buvo siekiame išspręsti Lietuvos vežėjams Kazachstane kylančios problemos.

Kaip žinoma, pastaruoju metu Kazachstane buvo sulaikyti du krovininiai automobiliai iš Lietuvos. Įmonės „Jugernautas“ vadovas Nerijus Puidokas pasakoja, kad įmonei priklausantys du automobiliai, vežę gėles į Kazachstaną, buvo sulaikyti, reikalaujant ne dvišalių, o trišalių leidimų. Toks reikalavimas Kazachstano institucijų buvo grindžiamas tuo, kad sąskaita už gėles buvo išrašyta Olandijos įmonės. Iki sulaikymo bendrovė nuolat gabeno tokius pačius krovinius su dvišaliais leidimais, jokių pastabų dėl to nebuvo sulaukę. Anot įmonės vadovo, nuo didžiulių nuostolių jų įmonę apsaugojo leidimas iškrauti krovinį – gėles. Išlaisvinti automobilius pavyko tik įsikišus „Linavos“, LTSA bei Susisiekimo ministerijų atstovams.

Kaip informavo Susisiekimo ministerija, spalio 29 dieną buvo organizuotas nuotolinis susitikimas su Kazachstano valdžios institucijomis. Buvo pradėtos derybos dėl dvišalių ir trišalių leidimų šių metų pabaigai ir kitiems metams, tačiau konkrečių sprendimų nebuvo rasta.

Kitas Lietuvos ir Kazachstano institucijų posėdis turėtų įvykti iki lapkričio 15 d.

 

Plačiau
2020 spalio 29 Nauji reikalavimai Portugalijoje (tik nariams)

Dėl žymiai padidėjusių naujų COVID-19 atvejų Portugalijos vyriausybė nusprendė uždrausti žmonių judėjimą tarp savivaldybių visoje šalies teritorijoje nuo spalio 30 d. 00:00 iki 6:00 lapkričio 3 d.

Bet kokiu atveju keliauti už savivaldybių ribų leidžiama tik esant ypatingoms situacijoms, išvardytoms spalio 26 d. Ministrų Tarybos rezoliucijos 89-A / 2020 16 punkte https://dre.pt/web/guest/home/-/dre/146435548/details/maximized?serie=I&day=2020-10-26&date=2020-10-01.

Minėtu laikotarpiu – nuo spalio 30 d. vidurnakčio iki lapkričio 3 d. 6:00 val. – profesionalūs vairuotojai turėtų turėti darbdavio išduotą deklaraciją, patvirtinančią, kad jie vykdo savo profesinę veiklą. Deklaracija turėtų būti vartojama portugalų kalba. Būtini duomenys turi būti užpildyti geltonu ženklu.

Mes taip pat informuojame, kad nuo šiandien kaukės naudojimas privažiavimui, judėjimui ar pastovumui viešosiose erdvėse ir keliuose tapo privalomas, kai tik sveikatos priežiūros institucijų rekomenduojamas fizinis atstumas yra nepraktiškas.

Šie nauji kaukės naudojimo teisės aktai galios bent 70 dienų.

 

Plačiau
2020 spalio 29 Ragina vežėjus Kazachstane būti labai atidžius

Spalio 28 dieną vykusiame „Linavos“ prezidiumo posėdyje buvo aptarta situacija, su kuria susiduria Lietuvos vežėjai, krovinius gabenantys į Kazachstaną.

Pastaruoju metu šioje šalyje buvo sulaikyti du gėles gabenę Lietuvos krovininiai automobiliai, buvo reikalaujama trišalių, o ne dvišalių  leidimų. „Linava“ įvairiais kanalais sprendė šį klausimą, galų gale automobiliai buvo išleisti, tačiau konstatuota, kad Lietuvos vežėjai turi būti atidūs ir nuodugniai išsiaiškinti bei pasirūpinti, kad į Kazachstaną vežamas krovinys turėtų visus reikalingus dokumentus.

Prezidiumo posėdyje buvo išklausyta informacija apie kontaktus su Kazachstano institucijomis, Lietuvos atsakingų institucijų taikomos priemonės. Taip pat buvo aptartas numatomas nuotolinis Susisiekimo ministerijos susitikimas su Kazachstano atstovais, kurio metu bus kalbama apie krovinių gabenimo sąlygas tarp abiejų šalių, taip pat leidimų kvotas ir kitus aktualius klausimus.

Prezidiumo nariai posėdyje buvo supažindinti su konkurso į „Linavos“ generalinio sekretoriaus vietą eiga. Prezidiumo nariams pateikta informacija apie 76 pretendentus, kurie iki nurodytos datos pateikė reikalingus dokumentus.

Prezidiumo nariai posėdyje taip pat iš esmės peržvelgė 2021 metų „Linavos“ biudžeto projektą, patikslino kai kuriuos skaičiavimus ir sutarė, kad kitų metų biudžetas galutinai bus patvirtintas lapkričio 4 dienos prezidiumo posėdyje.

Daugiau informacijos galima rasti čia:

http://www.linava.lt/naujiena/lietuva-ir-kazachstanas-derasi-del-leidimu/

 

 

Plačiau
2020 spalio 26 Lietuva kreipiasi į ES Teisingumo Teismą, siekdama užtikrinti geresnes vairuotojų ir vežėjų teises

Teisingumo ministerija ES Teisingumo Teismui įteikė du ieškinius dėl Mobilumo paketo. Šiuo veiksmu Lietuva siekia, kad būtų panaikintos ES teisės aktų nuostatos, dėl kurių nukenčia Lietuvos vairuotojai ir vežėjai.  Apie tai pranešė Teisingumo ministerija.

„Lietuva yra tvirtai apsisprendusi ginti savo vairuotojų bei vežėjų teises ir užtikrinti jų interesų pusiausvyrą”, – pabrėžia teisingumo ministras E. Jankevičius. – Stiprindami Europos Sąjungos vidaus rinką, privalome išsaugoti mūsų šalies darbuotojų ir verslo konkurencingumą, kad šis sektorius nebūtų diskriminuojamas, taikant jam nepagrįstus ir neproporcingus reikalavimus. Dėl to gali nukentėti ir šalies finansai – mažėtų planuotos biudžeto pajamos, didėtų išlaidos“.

ES Teisingumo Teisme ginčijamos Mobilumo paketo nuostatos, kurios nurodo po 8 savaičių grąžinti transporto priemonę į jos įsisteigimo valstybę, riboja kabotažą – vidinius pervežimus ES šalyse, koreguoja vairuotojų komandiravimo taisykles, varžo vairuotojų laisvę pasirinkti poilsio vietą, taip pat kitas poilsio sąlygas, nors tam dar nėra sukurta pakankama infrastruktūra.

Lietuvos nuomone, šios Mobilumo paketo nuostatos prieštarauja ES teisei ir Europos žaliojo kurso tikslams – didina transporto koridorių intensyvumą ir taršą, taip pat riboja Lietuvos verslo galimybes kitose ES šalyse.

„Mobilumo paketo nuostatos nutolo nuo pradinių tikslų ir skaldo ES bendrąją rinką. Dirbtinai sudaromos administracinės kliūtys vežėjų įmonių veiklai ir protekcionistiniai ribojimai, ginantys nuo konkurencijos dalies ES valstybių rinką, ypač skaudžiai atsiliepia ES pakraščiuose esančioms šalims. Tai ne tik silpnina bendrąją rinką, bet ir kelia pavojų sklandžiam prekių bei medicinos priemonių tiekimui, o tai gyvybiškai svarbu COVID-19 pandemijos metu“, – teigia susisiekimo ministras Jaroslav Narkevič.

Atlikta studija parodė, kad Lietuvos transporto sektoriuje didžiausią neigiamą poveikį patirtų smulkios įmonės. Be darbo gali likti beveik 35 tūkstančiai žmonių, kurių nedarbo išmokoms gali prireikti 111 mln. eurų. Prognozuojamas neigiamas poveikis šalies ekonomikai galėtų siekti 1,6 proc. BVP.

Mobilumo paketo reglamentavimas taip pat turės neigiamos įtakos kitų ES valstybių narių interesams, todėl šios rems Lietuvos poziciją arba teiks savarankiškus ieškinius.

Palankaus sprendimo atveju ginčijamos nuostatos bus panaikintos nuo ES teisės aktų įsigaliojimo momento.

Plačiau
2020 spalio 23 „Linavos“ prezidento Romo Austinsko kreipimasis į „Linavos“ narius

Gerbiami kolegos,

 

Šiandien transporto verslas susiduria su begale problemų. Su nerimu laukiame Lietuvos valstybės skundo Europos Komisijai dėl periferinių šalių vežėjus diskriminuojančio Mobilumo paketo, su kurio normų taikymu vežėjai susiduria jau šiandien. Didžiųjų Europos Sąjungos valstybių proteguotas ir įgyvendinimui neparuoštas dokumentas smarkiai riboja mūsų verslo galimybes Vakarų Europoje.

Rytuose susiduriame su kitokio pobūdžio diskriminacija – mūsų vežėjų judėjimas ribojamas Baltarusijoje, susiduriame su problemomis dėl trišalių leidimų Kazachstane, mūsų vežėjų interesai nėra gerai ginami.

Nemažai klausimų kyla ir šalies viduje – valdžia vienašališkai priima sprendimus dėl minimalios mėnesinės algos padidinimo. Tai neišvengiamai pablogins mūsų ir taip jau sunkiai besiverčiančio sektoriaus situaciją. Nereikia pamiršti, kad vežėjams yra įvestas MMA koeficientas 1,65, kurio smūgį  sunku atlaikyti Lietuvos transporto bendrovėms.

Šiame kontekste kai kurie vežėjai neįvertina situacijos rimtumo ir dar labiau apsunkina „Linavos“ veiklą provokuodami supriešinimą vežėjų bendruomenėje.

Kreipiuosi į visus, prašydamas susiklausymo ir bendro darbo visų vežėjų labui. Kviečiu nuosekliai paisyti teisės normų ir suvienyti jėgas bendram labui. Išskaidę jėgas ir įsivėlę į vidines intrigas nepasieksime rezultatų išorėje, o tai atsilieps visų mūsų verslo sėkmei. Esu įsitikinęs, kad asmeninės ambicijos šiandien turėtų būti padėtos į šoną, kad bendri mūsų rezultatai duotų kuo didesnę naudą vežėjų bendruomenei.

Kviečiu bendram darbui ir problemų sprendimui.

Plačiau
2020 spalio 22 Primename: nesumokėjus kelių mokesčio gresia baudos

Pastaruoju metu daugiafunkcinės priežiūros kontrolės sistemos užfiksavo daugiau kaip 1000 atvejų, kai  transporto priemonės, važiuodamos mokamais magistraliniais keliais, nesumoka kelių naudotojo mokesčio. Tokie pažeidimai nėra toleruojami ir taisyklių nepaisantiems taikomos administracinės poveikio priemonės.

Primename vežėjams, kad apie nesusimokėjusius kelių naudotojų mokesčio, t. y. neturinčius galiojančios e. vinjetes, vežėjus informacija automatiškai siunčiama į administracinių nusižengimų registrą (ANR).  Pagal duomenis, gautus iš ANR, nesusimokėjusiems kelių naudotojo mokesčio, t. y. neturintiems galiojančios e. vinjetės, skiriamos baudos, kurias administruoja atsakingos institucijos.

Asociacija „Linava“ ragina vežėjus būti budresnius ir iš anksto pasirūpinti, kad kelių naudotojo mokestis būtų apmokėtas.

E. vinječių galima įsigyti beveik 3000 vietų: iš anksto ir be administravimo mokesčio interneto svetainėje www.keliumokestis.lt, naudojantis mobiliosiomis programėlėmis arba fizinėse pardavimo vietose.

Įvažiuojant iš Lenkijos į Lietuvą kelių mokestį galima sumokėti Salaperaugio km., Kalvarijos KAP įsikūrusiame „Medicinos banko“ punkte, kuris įrengtas dar iki daugiafunkcinės priežiūros kontrolės sistemos įrengimo vietos.

Informaciją apie apmokestintus kelius, e. vinječių platinimo vietas bei baudas už negaliojančias e. vinjetes galite rasti Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos interneto svetainėje: http://lakd.lrv.lt/lt/keliu-mokesciai-ir-rinkliavos/naudotojo-mokestis.

 

 

Plačiau
2020 spalio 22 Transporto verslas smarkiai apkarpė investicijas: fiksuojamas vienas didžiausių sumažėjimų

Transporto ir saugojimo verslas šiais metais gerokai apkarpė investicijas, kurioms mažėti didžiausios įtakos padarė įmonių finansiniai rezultatai, kritę verslo lūkesčiai bei Vyriausybės priimtas sprendimas nuo šių metų pradžios didinti mokestinę naštą darbdaviams, teigia vežėjų atstovai.

Statistikos departamento duomenimis, transporto ir saugojimo srityje materialiosios investicijos per pirmąjį 2020 metų pusmetį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2019 metais, susitraukė 31 proc. Sausumos transporto sektoriuje investicijos krito 36 proc. – net 4,2 karto sparčiau nei bendrasis investicijų lygis,  sumenkęs 8,45 proc., pagal visas ekonomines veiklos rūšis.

Pasak Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) generalinio sekretoriaus Povilo Drižo,  lyginant šiųmečius ketvirtinius duomenis, didžiausias investicijų krytis sektoriuje įvyko per antrąjį ketvirtį.

„Didžiąją investicijų dalį sudaro investicijos į pastatus ir transporto priemones. Vienas svarbiausių indikatorių, rodančių investicijų susitraukimą – reikšmingai kritęs registruojamų naujų vilkikų skaičius“, – sako P. Drižas.

Remiantis Europos automobilių gamintojų asociacijos ACEA duomenimis, per šių metų aštuonis mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, Lietuvoje naujų sunkiasvorių transporto priemonių įregistruota 58 proc. mažiau. Tai yra vienas didžiausių kritimų visoje Bendrijoje.

Pasak P. Drižo, reikšmingiausios įtakos investicijoms mažėti šiame sektoriuje turėjo Vyriausybės priimtas sprendimas nuo šių metų pradžios komandiruojamiems darbuotojams taikomą minimalios mėnesinės algos (MMA) koeficientą nuo 1,3 pakelti iki 1,65. Jo teigimu, kadangi didėjo ne tik koeficientas, bet ir bazinė MMA visoje Lietuvoje, tarptautinis kelių transporto sektorius susidūrė net su 38,8 proc. išaugusiu minimaliu atlyginimu. Taip pat prisidėjo sumenkę verslo lūkesčiai dėl pandemijos pasekmių ekonomikai bei Lietuvos vežėjus diskriminuojančio Mobilumo paketo planų įgyvendinimas, pažymi ekspertas.

„Šios aplinkybės paskatino Lietuvos krovininio kelių transporto įmones persvarstyti tolesnės veiklos strategiją. Viena patraukliausių alternatyvų įmonėms, siekiančioms išlaikyti finansinį stabilumą, tapo įmonių plėtra ir verslo kūrimas kaimyninėse valstybėse, kuriose mokestinė aplinka yra palankesnė“, – sako P. Drižas. Jo vertinimu, trumpuoju laikotarpiu tai gali sulėtinti Lietuvos transporto sektoriaus augimą, o artimiausi metai investicijoms taip pat bus mažiau palankūs, nei turėjome situaciją iki 2020 metų.

Didžiausią įtaką tokiai padėčiai turės neapibrėžtumas dėl ekonomikos perspektyvų tarptautinėje aplinkoje, įskaitant ir COVID-19 pandemijos poveikį, aiškina P.Drižas. Palaipsniui pradedamos taikyti Mobilumo paketo nuostatos ir nuo istorinių aukštumų atslūgęs apdirbamosios gamybos pajėgumų panaudojimas turės stabdančio poveikio tiek bendrajai ekonominei, tiek transporto ir logistikos sektoriaus vystymosi situacijai.

„Kol kas sunku prognozuoti, kokį poveikį smarkiai sulėtėjusi įmonių plėtra turės investicijoms į naująsias technologijas, IT sprendimus, duomenų apdorojimą, robotizuotų sistemų diegimą visoje vertės grandinėje. Transporto sektorius visame pasaulyje sparčiai juda skaitmenizavimo ir inovacijų keliu, todėl būtent nuo šių investicijų nemaža dalimi priklausys mūsų šalies transporto įmonių konkurencingumas tarptautinėje rinkoje ilguoju laikotarpiu“, – sako P. Drižas.

Materialinės investicijos

Vilkikų registravimas

 

Plačiau
2020 spalio 15 Europos Sąjungos Tarybos rekomendacija dėl laisvo judėjimo apribojimų

Europos Sąjungos Taryba spalio 12 d. priėmė rekomendaciją dėl suderinto požiūrio į laisvo judėjimo apribojimus, susijusius su COVID-19 pandemija.

Vadovaujantis rekomendacija, valstybės-narės Europos ligų prevencijos ir kontrolės centrui turėtų kas savaitę teikti duomenis apie COVID-19 infekcijos naujų atvejų skaičių 100 tūkst. gyventojų per paskutines 14 dienų, atliktų testų rodiklį bei teigiamų testavimo rezultatų rodiklį.

Taip pat rekomenduojama priimti vieną bendrą sistemą, pagal kurią kas savaitę būtų skelbiamas ES valstybių narių išsamus žemėlapis suskirstytas pagal spalvas bei žymintis sergamumo lygis kiekviename regione. Į šį žemėlapį taip pat turėtų būti įtraukti Islandijos, Lichtenšteino, Norvegijos ir Šveicarijos duomenys. Rizikos zonų kartografavimas padės šalims koordinuoti laisvo judėjimo apribojimus bei panaikinti ar palengvinti anksčiau įvestas ribojančias priemones.

Siekiant suderinti per pandemiją atsiradusį nacionalinių taisyklių skirtumą, valstybės narės turėtų derinti savo veiksmus netaikant jokio diskriminacinio pobūdžio kitų šalių atžvilgiu.

Atkreipiame vežėjų dėmesį, kad taikant laisvo judėjimo apribojimus, ES šalims, priimančioms ir taikančioms visuomenės sveikatos apsaugos priemones, rekomenduojama išimtį taikyti transporto darbuotojams ar transporto paslaugų teikėjams, įskaitant krovininių transporto priemonių vairuotojus, gabenančius prekes, skirtas naudoti teritorijoje, taip pat prekes, kurios vežamos tranzito tikslais.

Plačiau
2020 spalio 13 Pateiktos išvados dėl bendrovės „Develona“ lėšų sugrąžinimo teisėtumo

„Linavos“ sudarytų sutarčių finansinio pagrįstumo ir teisėtumo vertinimo darbo grupės pirmininkas Romas Vosylius parengė pranešimą dėl UAB „Develona“ lėšų pervedimo fiziniam asmeniui teisėtumo. Pagal darbo grupės gautus duomenis, galima daryti išvadą kad „Linava“ nepagrįstai ir neteisėtai pervedė UAB „Develona“ priklausančias lėšas į asmeninę fizinio asmens sąskaitą.

Anot darbo grupės pirmininko R.Vosyliaus, tokio mokėjimo nebuvo galima atlikti, nes „Linava“ buvo gavusi antstolių patvarkymus, pagal kuriuos UAB „Develona“ priklausančios lėšos turėjo būti pervedamos į antstolių nurodytas depozitines sąskaitas.

Rugsėjį susirinkusi „Linavos“ sudarytų sutarčių finansinio pagrįstumo ir teisėtumo vertinimo darbo aiškinosi aplinkybes, kokiomis UAB „Develona“ priklausančios lėšos pakliuvo į fizinio asmens sąskaitą.

Buvo nustatyta, kad minėtos bendrovės direktorė pateikė prašymą lėšas pagal pasirašytą skolų suderinimo aktą pervesti ne UAB „Develona“, o fiziniam asmeniui. Ant prašymo darbo grupė rado tuometinio generalinio sekretoriaus M. Atroškevičiaus vizą „sutinku“ ir jo parašą. Kovo 19 d. asociacija pervedė lėšas į nurodyto asmens sąskaitą, nors prieš tai asociacijoje buvo gauti antstolių nurodymai dėl „Develonos“ skolų. Toks pats veiksmas buvo atliktas dar ir 2020 metų birželį. Iš viso „Linava“ fiziniam asmeniui pervedė beveik 9 tūkst. eurų.

Darbo grupės vadovas R.Vosylius savo pareiškime rekomenduoja „Linavos“ prezidiumui įpareigoti „Linavos“ generalinį sekretorių Zenoną Buivydą imtis reikiamų priemonių ir veiksmų sumai, pervestai į fizinio asmens asmeninę sąskaitą, susigrąžinti.

R.Vosylius savo išvadoje pažymėjo, kad pagal turimus duomenis galima daryti išvadą, kad už antstolio patvarkymų nevykdymą ir neteisėtą lėšų pervedimą į fizinio asmens sąskaitą yra atsakingas tuometinis asociacijos generalinis sekretorius M. Atroškevičius, todėl rekomendavo kreiptis į M. Atroškevičių su prašymu pateikti paaiškinimus dėl atliktų mokėjimų ir išsiaiškinti šių mokėjimų priežastis bei aplinkybes.

Taip pat darbo grupės vadovas rekomendavo įpareigoti generalinį sekretorių Z. Buivydą parengti aiškias ir detalias mokėjimų tvarkas (aprašus), kad ateityje būtų išvengta neteisėtų mokėjimų. Taip pat rekomenduota nustatyti Asociacijoje gaunamų vykdomųjų raštų registravimo ir vykdymo tvarką, kuri užtikrintų visų gautų antstolių patvarkymų savalaikį vykdymą bei atlikti kitus būtinus veiksmus, kurie užkirstų kelią neteisėtiems veiksmams ateityje.

Darbo grupės svarsčiusios šį klausimą dalyvavo darbo grupės nariai Romas Vosylius, Vytas Bučinskas, Artūras Telmentas, Oleg Tarasov, Bronislavas Geležiūnas, Alicija Monkevič, Sidonija Caron, taip pat asociacijos prezidentas Romas Austinskas, generalinis sekretorius Zenonas Buivydas.

Romas Austinskas darbo grupės posėdyje neigiamai įvertino tokią situaciją bei moralines ir materialines nesąžiningų veiksmų pasekmes asociacijai.

 

Plačiau
2020 spalio 09 Kazachstanas: papildoma informacija įvažiuojantiems (TIK NARIAMS)

Papildant „Linavos“ spalio 5 d. skelbtą informaciją, Kazachstano vyriausiojo sanitarijos gydytojo nutarimas buvo pakeistas nauju š. m. spalio 5 d. Nutarimu  Nr. 55.

Ribojančios priemonės, atvykstantiems į Kazachstaną sausumos transporto priemonėmis, vykdomos pagal šio Nutarimo 6 priedą, išskyrus vairuotojus vykdančius dvišalį arba tranzitinį tarptautinį krovinių pervežimą per Kazachstano teritoriją (ne daugiau 2 vairuotojų, vienoje transporto priemonėje), turinčius vairuotojų pažymėjimą atitinkamos kategorijos.

Vairuotojams vykdantiems dvišalį arba tranzitinį tarptautinį krovinių pervežimą per Kazachstano teritoriją (ne daugiau 2 vairuotojų, vienoje transporto priemonėje) ir turintiems atitinkamos kategorijos vairuotojo pažymėjimą, įvažiuojant į Kazachstaną bus matuojama kūno temperatūra ir pildoma anketa. Asmenims, kurių kūno temperatūra yra normos ribose, bus paaiškinta apie galimus COVID-19 simptomus ir pasirašius raštą, kad supažindintas, galės tęsti kelionė į paskirties tašką.

Asmenis su padidinta kūno temperatūra, bus izoliuojami infekcinių ligų ligoninėje.

 

Plačiau
2020 spalio 09 Laikini vizų išdavimo trikdžiai Baltarusijoje ir Ukrainoje

Lietuvos Respublikos ambasada Baltarusijoje informavo, kad dėl šiuo metu ambasadoje Minske vykdomų techninių sistemos atnaujinimo darbų laikinai sustabdytas vizų išdavimas. Vizas galima gauti konsulate Gardine ir vizų išdavimo centruose. Pasibaigus sistemos atnaujinimo darbams, vizų išdavimas bus atnaujintas ir ambasadoje. Tuo tarpu remiantis Lietuvos Respublikos ambasados Ukrainoje suteikta informacija, dėl COVID-19 ligos plitimo, Ukrainoje esančių vizų centrų veikla sustabdyta iki spalio 22 d.

Plačiau
KLAUSK