LT EN RU
Naujienos
2020 balandžio 17 Vežėjai – apie kritinę situaciją rinkoje

Balandžio 15 d. vykusiame „Linavos“ prezidiumo posėdyje buvo aptartos problemos, su kuriomis koronaviruso pandemijos metu susiduria vežėjai.

„Linavos“ prezidentas Romas Austinskas pristatė situaciją, kokią šiuo metu išgyvena įvairios pervežimų veikla užsiimančios bendrovės. Keleivinio transporto veikla realiai yra sustojusi, nedirba ir automobilių pervežimu užsiimančios bendrovės. Krovininis transportas taip pat patiria įvairių problemų, dėl kurių smarkiai mažėja įmonių apyvartos, trūksta apyvartinių lėšų, patiriamos problemos dėl darbuotojų.

Posėdyje taip pat buvo paliesta tema dėl užsakymų kainų mažėjimo, nes bendra situacija rinkoje yra labai sudėtinga, o tai neišvengiamai atsiliepia ir transporto sektoriui. R.Austinskas trumpai pristatė krizės akivaizdoje „Linavos“ atliekamus darbus – nuolatinį valstybės institucijų veiksmų sekimą, informacijos teikimą vežėjams, taip pat darbą su valstybės institucijomis, pateikiant vežėjų nuomonę bei poreikius, sprendžiant kylančias problemas. Prezidiumo posėdyje buvo kalbama, kad krizės metu „Linava“ surinko ir pateikė daugiausiai apibendrintos, vežėjams aktualios informacijos.

„Linavos“ prezidentas taip pat atkreipė dėmesį, kad bendraujant su valstybės institucijomis reikia argumentuotų, skaičiais paremtų teiginių, todėl buvo aptarta galimybė atlikti poveikio transporto verslui tyrimą. Toks tyrimas padėtų derantis dėl priemonių, reikalingų verslo išlikimui, todėl buvo nuspręsta tokį tyrimą pradėti nedelsiant.

Prezidiumo posėdyje taip pat buvo aptarti narystės „Linavoje“ klausimai. Prezidiumo nariams buvo pateikta informacija, kad kol kas ne visi nariai yra sumokėję nario mokestį. Nesumokėjusiems pagal „Linavos“ įstatus ir veiklą nustatančias tvarkas bus primenama sumokėti mokestį, o nesumokėjusieji bus šalinami iš asociacijos narių.

Plačiau
2020 balandžio 17 Turkija: sienos kirtimo sąlygos

Dėl COVID-19 epidemijos Turkija su dauguma valstybių sustabdė sienos kirtimą – daugumos valstybių piliečiams uždrausta atvykti į Turkiją. Tačiau pagal Turkijos Vidaus reikalų ministerijos  paskelbtą instrukciją, tam, kad galėtų būti tęsiama užsienio prekyba, į Turkiją atvykti/išvykti privalantiems krovininių transporto priemonių vairuotojams bus taikomi principai ir procedūros, nustatyti Turkijos Sveikatos ministerijos ir Prekybos ministerijos.

Šiame kontekste, tarptautinės prekybos labui, ir išskiriant sienos kirtimo punktus su Iranu ir Iraku (per minimus punktus iš šalies galės išvykti tik užsienio piliečiai vairuotojai su sąlyga, kad nebebus priimti atgal) per Turkiją vykstantiems tranzitu krovininėms transporto priemonėms ir vairuotojams, o taip pat į Turkiją atvykti/ išvykti norintiems krovininėms transporto priemonėms ir vairuotojams bus leidžiamas sienos kirtimas atitinkant žemiau išvardytas sąlygas.

 

Turkijos sienos kirtimo taisyklės (neoficialus vertimas) čia.

Plačiau
2020 balandžio 16 Maskva: važiuojant privalomi skaitmeniniai leidimai

Pagal 2020 m. balandžio 14 d. Maskvos srities gubernatoriaus įsakymą, buvo nustatytas įpareigojimas piliečiams judant Maskvos srityje įvairiomis transporto priemonėmis turėti su savimi skaitmeninius leidimus. Tarptautinio transporto priemonių vairuotojai vykdantis krovinių gabenimus, nėra atleidžiami nuo reikalavimų.

Informacija (originalo kalba) dėl skaitmeninių leidimų galite rasti čia:

https://propuskmoskva.ru/vezd-v-tsentr-moskvy.html

https://www.mos.ru/otvet-dokumenti/cifrovye-propuska-kto-mozhet-oformit-kak-poluchit-i-na-kakoy-srok/

Plačiau
2020 balandžio 16 Baltarusija: sugriežtinta tranzitu važiuojančių transporto priemonių kontrolė

Kaip informavo Baltarusijos asociacija Bamap, Baltarusijos transporto inspekcija sustiprins kontrolę tranzitu važiuojančių transporto priemonių.

Buvo imtasi papildomų priemonių bendradarbiaujant su kelių policija ir kompleksų administracija, kurie buvo nustatyti kaip vairuotojų poilsio ir maitinimo vietos, degalų užpylimo vietos tranzitu per Baltarusijos teritorija važiuojančioms transporto priemonėms. Baltarusijos transporto inspekcija pasienyje dalina žemėlapius tranzitu važiuojantiems vairuotojams, su nurodytomis poilsio ir maitinimo vietomis, degalų užpylimo vietomis ir kasdien vykdo kontrolę, kaip vairuotojai laikosi reikalavimų.

Transporto inspekcijos specialistai vykdo reidus įvairuosi šalies vietose, stebi situaciją keliuose, reaguoja į gyventojų pranešimus apie tarptautinių vairuotojų sustojimus, vietose, kurių nėra leidžiamose transporto koridoriuose. Už šį pažeidimą, remiantis Baltarusijos Administracinių teisės pažeidimų kodekso 23 straipsnio 4 dalimi, gresia bauda iki 50 bazinių dydžių (1 BD – 27 rublių).

Kaip jau esam skelbė anksčiau, vairuotojai vykdantis tranzitinius pervežimus per Baltarusijos teritoriją, turi važiuoti tik respublikiniais keliais, kuriuose galimas sustojimas poilsiui ir maitinimuisi, taip pat užsipilti degalų. Vairuotojai važiuojantis tranzitu sustojimo metu neturi išvykti iš šių punktų teritorijos.

Tranzitu važiuojančiu transporto priemonių vairuotojai, privalo išvykti iš Baltarusijos trumpiausiu maršrutu ne vėliau kaip kitą dieną po atvykimo į jos teritoriją dienos.

Taip pat vairuotojai privalo turėti asmeninės apsaugos priemones (medicininės kaukes, pirštinės) ir jas naudoti išlipant iš transporto priemonės.

Žemėlapis rusų kalba čia.

Žemėlapis anglų kalba čia.

 

 

 

Plačiau
2020 balandžio 16 „Linavoje“ forminamos vizos į Rusiją ir Baltarusiją

Asociacija „Linava“ primena, kad karantino metu vairuotojams ir toliau forminamos vizos į Rusijos Federaciją ir Baltarusijos Respubliką.

Dėl vizų gavimo prašome kreiptis į asociaciją „Linava“ (Jankiškių g. 41, Vilnius, 11 kabinetas,) arba tel.85 278 65 33.

Darbo laikas 8-16 val.

Dėl vizų taip pat galima kreiptis į UAB „Sigida“, esančią Vilniuje, Švitrigailos g. 7, tel.85 233 34 54. Darbo laikas 9-15 val.

Dokumentus taip pat galima siųsti per „Kautros“ Siuntų skyrių arba per kitas kurjerių tarnybas.

Draudimo polisus galima įforminti vietoje.

Plačiau
2020 balandžio 16 Ispanija: sušvelnino vairavimo ir poilsio laiko taisykles iki gegužės 31 dienos

Balandžio 14 d. Ispanijos Vyriausybė nutarė sušvelninti vairavimo ir poilsio laiko taisykles. Šie sušvelninimas įsigaliojo nuo balandžio 14 d. ir galios iki gegužės 31 d.

Pagrindinės sąlygos:

- maksimalus kasdienio vairavimo laiko padidinimas nuo 9 valandų iki 11 valandų;

- kasdienio poilsio laikotarpio sumažinimas nuo 11 iki 9 valandų;

- galimybė atlikti du iš eilės sutrumpintus mažiausiai 24 valandų kassavaitinius poilsius, jei:
a) vairuotojas naudojasi mažiausiai 4 kassavaitinio poilsio laikotarpiais per keturias savaites iš eilės, iš kurių bent du turi būti ne trumpesni kaip 45 valandų kassavaitinio poilsio laikotarpiai.
b) Už sutrumpintą kassavaitinį poilsį nereikia atlikti kompensacijos.

- vairuotojui suteikiama galimybė reguliarų kassavaitinį poilsį (45 h) atlikti transporto priemonėje, jei joje yra miegojimui tinkamos vietos kiekvienam vairuotojui, o transporto priemonė stovi.

Raginame atkeipti dėmesį į tai, kad išlaikomos maksimalūs 56 valandų savaitės ir 90 valandų dviejų gretimų savaičių vairavimo reikalavimai.

Plačiau
2020 balandžio 15 LVK organizuoja apklausą dėl COVID-19 pandemijos poveikio

Lietuvos verslo konfederacija (LVK) labai prašo Jūsų prisidėti prie to, kad šalies verslas greičiau atsikratytų šiuo metu patiriamų sunkumų, skiriant vos kelias minutes labai svarbaus, neilgo klausimyno užpildymui.

Atsižvelgiant į COVID-19 pandemijos kaustomo šalies ūkio situaciją, šios itin svarbios apklausos rezultatai taps vienu iš kriterijų diskutuojant su valstybės institucijomis bei siekiant verslui geriausių sprendimų.

Jums tereikia paspausti šią nuorodą: http://manoapklausa.lt/apklausa/1182986928/

Tuomet apklausoje paspaudus mygtuką „pradėti“ atsakyti į nesudėtingus klausimus po kiekvieno spaudžiant mygtuką „tęsti“. Po paskutinio atsakymo, jūsų nuomonė automatiškai bus užfiksuota.

Apklausa anoniminė, jos rezultatai bus naudojami apibendrintai, neminint nė vienos įmonės pavadinimo.

 

 

Plačiau
2020 balandžio 15 Priemonė smulkioms ir vidutinėms įmonėms, pritrūkusioms lėšų

Ekonomikos ir inovacijų ministerija skelbia apie lengvatines paskolas smulkioms ir vidutinėms įmonėms, pritrūkusioms apyvartinių lėšų. Kviečiame susipažinti su jų skelbiama informacija ir įvertinti, ar tokios priemonės gali būti patrauklios smulkioms ir vidutinėms vežėjų bendrovėms.

Skelbiama,  jog startavo nauja finansinė priemonė, skirta teikti lengvatinių paskolų paraiškas smulkiosioms ir vidutinėms įmonėms, pritrūkusioms apyvartinių lėšų sutrikus atsiskaitymams iš įmonių pirkėjų, kurių veikla dėl karantino buvo nutraukta ar apribota. Ši priemonė leis smulkiosioms ir vidutinėms įmonėms pasiskolinti lėšų, kurios negautos už išrašytas ir neapmokėtas sąskaitas faktūras. Maksimali paskolos suma galės siekti iki 100 tūkst. Eur.

Lietuvos bankas, bendradarbiaudamas su UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“), parengė skatinamąją finansinę priemonę „Apmokėtinų sąskaitų paskolos“ (toliau – Priemonė), kuriai pritarė Ekonomikos ir inovacijų ministerija. Priemonę valdo ir įgyvendina „Invega“.

Paraiškų teikimas bus organizuojamas kvietimais, kurie bus skelbiami viešai „Invegos“ interneto svetainėje www.invega.lt. Čia rasite daugiau informacijos apie paskolų teikimo sąlygas.

Paraiškos turės būti teikiamos „Invegai“ per elektroninę paraiškų teikimo sistemą adresu https://ASAP.invega.lt.

Trumpą informaciją apie paskolų teikimo tvarką rasite čia.

Plačiau
2020 balandžio 14 Koronaviruso protrūkis Prancūzijoje – atnaujinta anketa

Europos Komisija informavo IRU apie tai, kad Prancūzijos valdžia leidžia įvažiuoti į Prancūziją kitų šalių profesionaliems vairuotojams, turintiems Tarptautinio transporto darbuotojų pažymėjimą, kuris yra pateiktas EK komunikato, dėl žaliųjų koridorių, 3 Priede.

http://www.linava.lt/wp-content/uploads/2020/04/Certificate-EN.docx

 

 

Plačiau
2020 balandžio 14 Vežėjams reikia realios valstybės pagalbos

„Linava“ ragina valstybės institucijas krizės akivaizdoje nepalikti be valstybės paramos kelių transporto sektoriaus, kuriam reikalingi skubūs sprendimai, palengvinantys kritinę situaciją.

„Linava“ atkreipia dėmesį, kad pagal UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA) asociacijai „Linava“ pateiktą informaciją, šiuo metu siūloma pagalba negali būti naudojama krovinių vežimo keliais transporto priemonėms įsigyti, o tai reiškia, kad vežėjams, nukentėjusiems nuo pandemijos poveikio, negali būti taikomas kredito palūkanų kompensavimo mechanizmas (kaip valstybės pagalba) lizingo būdu įsigytoms ir įsigyjamoms transporto priemonėms (vilkikams, priekaboms ir kt.).

Asociacija „Linava“ mano, jog valstybė turėtų pasinaudoti visomis įmanomomis galimybėmis įtvirtinti kelių transporto vežėjams palūkanų kompensavimo mechanizmą lizingo būdu įsigytoms ir įsigyjamoms kelių transporto priemonėms.

„Nepaprastai svarbu, kad transporto įmonės išsaugotų darbo vietas bei kapitalą ir, atsigaunant rinkoms, galėtų toliau eksportuoti paslaugas. Stebime situaciją eksporto rinkose ir matome, kaip kitos valstybės gelbsti nacionalinius verslus, taikydamos įvairiausias finansinio palaikymo schemas. Lietuvos gebėjimas išsaugoti gyvybingą ekonomiką taps veiksniu, kuris paveiks valstybės konkurencingumą atsigaunant ekonomikoms“,  – sako „Linavos“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis.

Ekonomikos ir inovacijų ministerija, atsižvelgdama į 2020 m. kovo 19 d. Komisijos priimtą laikinąją valstybės pagalbos sistemą, yra parengusi pranešimą Europos Komisijai, kuriuo derinama išimtis smulkaus ir vidutinio verslo įmonėms, vykdančioms krovinių vežimo keliais veiklą. Pagal parengtą schemą turėtų būti kompensuojama iki 100 procentų pagal paskolos ar finansinės nuomos (lizingo) sandorį sumokėtų palūkanų (taikant maksimalią 7 procentų metinių palūkanų normą), jei buvo visiškai (o ne iš dalies) atleistas nuo paskolos arba finansinės nuomos (lizingo) pagrindinės dalies grąžinimo  ir įmonė nebuvo sunkumų patirianti 2019-12-31 duomenimis, o patyrė sunkumus dėl COVID-19. Europos Komisijos sprendimo tikimasi po Velykų.

 

 

Plačiau
2020 balandžio 10 Lietuvos vežėjai kreipėsi į Europos Parlamento vadovybę, ragindami stabdyti Mobilumo paketo svarstymus

Lietuvos vežėjai kreipėsi į Europos Parlamento (EP) vadovybę, raginami dėti visas pastangas sustabdyti tolesnius Mobilumo paketo svarstymus, kol nebus įvertintos COVID-19 pandemijos sukeltos krizės pasekmės Bendrijai ir jos atskirų šalių ekonomikoms.

Į Briuselio EP atstovus kreipėsi dvi didžiausios vežėjų asociacijos – Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ bei Tarptautinio transporto ir logistikos aljansas (TTLA).

Kaip informavo „Linavos“ prezidentas Romas Austinskas, su prašymu neįtraukti Mobilumo paketo į plenarinės sesijos darbotvarkę Lietuvos vežėjai kreipėsi į Europos Parlamento pirmininką ir į visus parlamento pirmininkų sueigos narius.

„Mes prašome svarbiausio dalyko – neįtraukti Mobilumo paketo į balandžio ir artimiausių mėnesių plenarinės sesijos darbotvarkes, kol nepaaiškės esamos krizės padariniai transporto sektoriui. Tikimės, kad šį mūsų prašymą Europos Parlamento vadovams solidariai palaikys ne tik kitų ES šalių vežėjų asociacijos, bet ir politinių grupių atstovai iš Latvijos, Estijos, Lenkijos, Vengrijos, Rumunijos, Bulgarijos, Maltos, Kipro bei kitų valstybių. Galutiniame derybų dėl Mobilumo paketo etape Europos Parlamento vaidmuo yra lemiamas“, – pažymi R. Austinskas.

Lietuvos vežėjai kreipimesi į europarlamentarus pakartotinai priminė argumentus dėl nepritarimo Mobilumo paketui, akcentuojant diskriminuojančias nuostatas ir neproporcingus reikalavimus atskiroms ES narėms, o taip pat akivaizdžius prieštaravimus ambicingiems ES klimato kaitos tikslams. Be to, Mobilumo paketo suvaržymai suskaldys vieningą ES rinką. Mobilumo paketą daugiausia palaiko senosios ES narės iš Vakarų Europos – Vokietija ir Prancūzija, kurių transporto sektoriaus įmonės įgautų akivaizdų konkurencinį pranašumą prieš periferinių valstybių vežėjus s.

Pasak TTLA generalinio sekretoriaus Tomo Jurgelevičiaus, daugiausiai prieštarų tarp ES narių kelia nuostata, įpareigojanti vilkikus periodiškai grąžinti į jų registracijos šalį. Jo teigimu, Mobilumo paketo nuostatų prieštaravimai papildomai išryškėjo kilusios pandemijos akivaizdoje.

„Mes negalime suprasti dabartinės situacijos, kai Vakarų Europos valstybės imasi priemonių apsaugoti vairuotojų sveikatą, užtikrinti komercinio transporto darbą ir tuo pat metu stumia Mobilumo paketą su kardinaliai priešingomis nuostatomis. Dauguma Europos valstybių laikosi griežto karantino sąlygų, riboja socialinius kontaktus, kad užkrato plitimo rizika būtų kuo mažesnė. Tuo tarpu Mobilumo pakete įtvirtinti reikalavimai, draudžiantys atlikti kassavaitinį poilsį kabinoje, padidintų vairuotojų susirgimo riziką dėl lankymosi apgyvendinimo įstaigose. Kitas Mobilumo paketo reikalavimas dėl privalomo vilkikų grąžinimo į įmonės įsisteigimo šalį akivaizdžiai kertasi su šiuo metu taikomomis kontrolės ir patikrų procedūromis prie ES valstybių sienų. Sunku net įsivaizduoti  šio reikalavimo padarinių mastą, kai dėl reikšmingai išaugusių vilkikų srautų drastiškai padidėtų eilės prie pasienio patikros punktų ir svarbiausia – rizika vairuotojų sveikatai.- sako T. Jurgelevičius.

Vežėjai europarlamentarams akcentuoja, kad Transporto sektorius jau susidūrė su neigiamomis ekonominėmis pasekmėmis, tačiau tikrasis jų mastas išryškės ateityje ir tiesiogiai priklausys nuo pandemijos suvaldymo ES ir už jos ribų. Nėra aišku, kiek transporto įmonių sugebės išgyventi dabartinę krizę, bet net ir išlikusioms – Mobilumo paketo smūgis gali būti lemtingas, pažymi verslo atstovai.

Lietuvos vežėjai kreipėsi ir į Lietuvos atstovus Europos Parlamente ragindami užkirsti kelią Mobilumo paketo svarstymams parlamente, kol nepaaiškės dabartinės krizės padariniai transporto sektoriui.

Šią savaitę ES Transporto taryboje, nepaisant 9 ES valstybių narių prieštaravimo, buvo patvirtinta Tarybos pirmojo skaitymo pozicija dėl Mobilumo paketo, todėl netrukus turėtų būti pradėtas antrasis skaitymas Europos Parlamente.

 

Plačiau
2020 balandžio 09 Eismo ribojimai švenčių dienomis ES šalyse

Esant ekstremaliai situacijai, beveik visos ES valstybės narės įvedė apribojimus asmenų patekimui į šių valstybių teritorijas. Tačiau krovinių vežimui tokie draudimai netaikomi. Be to, daugelis valstybių sustabdė eismo apribojimų taikymą švenčių ir išeiginėmis dienomis.

Informaciją apie sustabdytus eismo apribojimus atitinkamam laikotarpiui  galima rasti „LINAVA“ svetainėje skiltyje „Naujienos“, pavadinimu “ IRU informacija“. Ši informacija atnaujinama kaskart, gavus naujos informacijos.

Jeigu žinutėje „IRU informacija“ nerasite duomenų apie eismo apribojimą ar sustabdymą, prašome vadovautis informacija pateikta svetainės skiltyje  VEŽĖJO ŽINYNAS/Eismo apribojimai. 

Papildomai informuojame, kad ES valstybių narių taikomas išimtis darbo ir poilsio režimo reikalavimams galima rasti LTSA svetainėje: https://ltsa.lrv.lt/lt/naujienos/keliu-transportas-4

IRU pateikia atnaujintą artėjančių valstybinių švenčių situacija (2020 m. balandžio 9 d., 12:10)

 

Šalis Sustabdyti eismo apribojimai Nuoroda
Austrija 2020 m. balandžio 6 d. AISÖ patvirtino, kad Austrijoje savaitgalio ir valstybinių švenčių draudimas vairuoti sunkvežimius, kurių masė didesnė kaip 7,5 tonos, bus sustabdytas iki 2020 m. balandžio 19 d. Tačiau nariai turėtų žinoti, kad sektoriniai vairavimo draudimai, kurie šiuo metu galioja Tirolio regione, liks galioti IRU informacija
Čekija Valstybinės ekstremalios situacijos metu panaikinami galimi vairavimo apribojimai sekmadieniais ir valstybinėmis šventėmis. IRU informacija
Prancūzija Savaitgaliais ir valstybinėmis šventėmis taikomi vairavimo apribojimai panaikinami iki balandžio 20 d. IRU informacija
Vokietija Vokietijos federalinių žemių išimtys dėl vairavimo draudimų yra susijusios ir su sekmadienio, ir dėl valstybinių švenčių vairavimo draudimais. Čia pateikiamos atitinkamos išimtys, suteiktos federalinėse žemėse. Übersicht über die straßengüterverkehrsrechtlichen Ausnahmeregelungen aufgrund Covid-19
Graikija Kovo 31 d. Graikijos infrastruktūros ir transporto ministerija nusprendė sustabdyti sunkvežimių judėjimo draudimus nuo balandžio 16 d. iki balandžio 21 d. (Stačiatikių Velykos). Atidėjimas taip pat bus taikomas nuo balandžio 30 d. iki gegužės 3 d. (Darbo dienos savaitgalis). IRU informacija
Italija Italijos transporto ir infrastruktūros ministras pasirašė dekretą, kuriuo nuo balandžio 10–14 d. panaikinamas vidaus transporto draudimas krovininėms transporto priemonėms, sveriančioms daugiau nei 7,5 tonos. Kelionių draudimai transporto priemonėms, vykdančioms tarptautinį pervežimą Italijoje, taip pat panaikinami iki tolesnio pranešimo. IRU informacija
Portugalija Per Velykas profesionalūs vairuotojai privalo turėti darbdavio pasirašytą deklaraciją, patvirtinančią, kad vairuotojas vykdo transporto operaciją. Deklaracija siekiama užkirsti kelią nereikalingam žmonių judėjimui šiuo Velykų laikotarpiu. Pareiga nešiotis tokį dokumentą įsigalioja nuo balandžio 9 d. 00:00 val. iki balandžio 13 d. 00:00. Šiuo laikotarpiu žmonių judėjimas bus leidžiamas tik dėl profesinių priežasčių (įskaitant krovininio transporto vairuotojus) arba dėl specifinių poreikių (vykti į ligoninę, vaistines ar nusipirkti maisto). Deklaracijos forma
Rumunija Balandžio 4 d. Nacionalinė kelių infrastruktūros administravimo įmonė (CNAIR) panaikino vairavimo apribojimus transporto priemonėms, sunkesnėms nei 7,5 tonos, valstybinio kelio DN1 (E60) Ploiesti – Brasovas ruože. Priemonė taikoma iki balandžio 16 d. Vis dar lieka galioti važiavimo apribojimai DN1 ruože Bukareštas – Ploiesti. IRU informacija
Ispanija Šie apribojimai sustabdyti visam nepaprastosios padėties laikotarpiui:
- Savaitės eismo draudimai transporto priemonėms, kurių svoris didesnis nei 7,5 tonos;
- Savaitgaliais ir šventiniai ADR transporto priemonių draudimai;
- Savaitiniai, šventiniai ir savaitgaliniai neįprasto transporto draudimai;
- Visi transporto priemonių eismo draudimai Katalonijoje ir Baskų krašte.
IRU informacija
Slovakija Slovakijos policija balandžio 10, 12 ir 13 dienomis panaikino sunkvežimių, kurių svoris didesnis kaip 3,5 tonos, vairavimo apribojimus (atkreipkite dėmesį, kad šeštadienį nėra jokių vairavimo apribojimų). IRU informacija

Plačiau
2020 balandžio 09 LTSA Vilniaus padalinyje įrengtas dokumentų atsiėmimo langelis

Po „Linavos“ prašymų Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) Vilniaus padalinyje įkūrė dokumentų atsiėmimo langelį.

Kaip pranešė LTSA, nuo balandžio 9 d. LTSA Vilniaus biure transporto įmonių atstovai paruoštus leidimus vežti krovinius tarptautiniais maršrutais turi galimybę atsiimti fiziškai bekontakčiu būdu per įrengtą dokumentų atsiėmimo langelį.

Toks sprendimas priimtas įvertinus susiklosčiusias aplinkybes. Pastaruoju metu dėl išaugusių siuntų srauto kai kur yra sutrikęs kurjerių darbas, todėl ne visos siuntos pasiekia adresatus laiku.

Daugiau apie tai ir kaip viskas bus vykdoma rasite čia:

Plačiau
2020 balandžio 09 Krovinių vežėjų apklausa „COVID-19: POVEIKIO VERTINIMAS TRANSPORTO IR LOGISTIKOS SEKTORIUJE“

Kviečiame asociacijos „Linava“ narius, vežančius krovinius, iki 2020 m. balandžio 10 d. sudalyvauti apklausoje „COVID-19: POVEIKIO VERTINIMAS TRANSPORTO IR LOGISTIKOS SEKTORIUJE“. Prašome atsakyti į keletą klausimų pridedamoje anketoje: ANKETA

Kartu su asociacijos „Linava“ partneriais ir ekonomikos ekspertais apibendrinti duomenys bus naudojami analizuojant situaciją krovininių vežimo sektoriuje  ir ruošiant pasiūlymus atsakingoms valstybės institucijoms. Remiantis susistemintais apklausos rezultatais, bus formuojama asociacijos pozicija ir vykdomi veiksmai, siekiant apginti Lietuvos vežėjų interesus Europos Sąjungoje ir Lietuvoje, o taip įvertinti ir pasiūlyti gaires dėl Europos Sąjungos IR nacionalinės finansinės paramos ir kitų priemonių sektoriui gelbėti.

Jei prireiks tikslesnių duomenų, su anketas užpildžiusiais vežėjais gali būti individualiai susisiekta anketose nurodytais kontaktais.

Dėkojame už bendradarbiavimą!

Plačiau
2020 balandžio 08 Rekomendacijos vežėjams ir vairuotojams atsiradus ligos simptomams kelionėje

Asociacija „Linava“ teikia rekomendacijas krovinių vežėjams kaip elgtis vairuotojui, vežančiam krovinį, atsiradus ligos simptomams, kuriomis norėtų atkreipti dėmesį į keletą svarbių dalykų.

Vairuotojui susirgus koronavirusu svarbu žinoti:

Koronaviruso sukeltos ligos simptomai pasireiškia ne iš karto (palyginti su infarkto / insulto atvejais ar kitais atvejais). Todėl pajutęs pirmuosius simptomus, pavyzdžiui, prasidedantį karščiavimą, vairuotojas turėtų nedelsiant informuoti apie tai įmonės administraciją, kad būtų pasirūpinta kuo skubesniu vairuotojo pakeitimu, ir užtikrinti maksimalų krovinio ir transporto priemonės saugumą, judėti link saugomos aikštelės. Jeigu medicininės pagalbos prireiktų nepasiekus saugomos aikštelės, apie paliekamą transporto priemonę būtina informuoti įmonės administraciją ir policiją arba saugos tarnybą, kuri pasirūpintų krovinio saugumu ir transporto priemonės nugabenimu iki saugomos aikštelės.

Vairuotojai, kuriems kelionės metu (arba 14 dienų laikotarpiu po jos) atsirado į gripą panašių simptomų, turi nedelsdami skambinti skubios pagalbos telefono numeriu 112 (veikia visoje Europos Sąjungoje ir kituose šalyse) ir informuoti apie savo kelionės pobūdį (šalį, trukmę) bei pasireiškusius simptomus, taip pat pateikti kitą svarbią informaciją.  

Atsiradus ligos simptomams ar susirgus koronovirusu užsienyje, kai skubi pagalba dėl tam tikrų priežasčių negali būti suteikta arba kitais atvejais, pvz., dėl būtinos repatriacijos, rekomenduojama vairuotojams (priklausomai nuo pilietybės) kreiptis į savo valstybės ambasadą toje šalyje, kurioje vairuotojas tuo metu yra.

Bendros rekomendacijos (net ir nepasireiškus ligos simptomams):

• vengti artimo sąlyčio (išlaikyti bet dviejų metrų atstumą) su asmenimis, kuriems yra pasireiškę kvėpavimo takų ligos simptomai (kosulys, čiaudulys)

• laikytis socialinio atskyrimo reikalavimo ir kiek įmanoma vengti socialinių kontaktų (išlipus iš sunkvežimio kabinos), vengti masinių žmonių susibūrimo vietų, viešų renginių

• kai socialinių kontaktų negalima išvengti – dėvėti tinkamas apsaugos priemones, pvz., pirštines, apsauginę veido kaukę

• prieš sunkvežimį vairuojant naujam vairuotojui ar transporto centro darbuotojui ar kitais naujo naudojimo atvejais sunkvežimio kabina turėtų būti valoma ir dezinfekuojama

• darbdaviai turėtų aprūpinti vairuotojus asmens apsaugos, rankų higienos ir dezinfekavimo priemonėmis

būtina vykdyti tikrinimus atliekančių pareigūnų nurodymus ir laikytis visų prevencinių priemonių, nustatytų atskirose šalyse

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos rekomendacijas vežėjams rasite čia :

Lietuvos draudikų rekomendacijos krovinių vežėjams rasite čia:

IRU rekomendacijos vairuotojams (dėl užsikrėtimo prevencijos) rasite čia :

 

 

 

Plačiau
2020 balandžio 08 „Linava“ kviečia vienytis Lietuvos vežėjus

Šiandien išgyvename sudėtingą laiką – vienas po kito vežėjų bendruomenę užgriūna įvairūs rūpesčiai ir problemos. Koronaviruso pandemijos metu pervežimais užsiimantiems verslininkams labai operatyviai tenka spręsti nuolat kylančius nesklandumus – įvairiose valstybėse įvedami skirtingi reikalavimai krovinių gabenimui, uždaromi keliai ar pasienio punktai, institucijos reikalauja papildomų dokumentų, pasienio postuose nusidriekia krovininių automobilių eilės. Kai kurių sričių vežėjai – keleivinio transporto ar automobilvežių, – šiuo metu realiai išgyvena kolapsą, jų veikla yra beveik visiškai sustojusi.

Nereikėtų pamiršti, kad gegužės mėnesį Europos Parlamente turėtų būti svarstomas Mobilumo paketas, kuris dar smarkiau apribotų periferinėse Europos Sąjungos šalyse tarptautiniais pervežimais užsiimančių vežėjų galimybes. Mobilumo paketas realiai prilygtų situacijai, kurią pirmomis pandemijos dienomis fiksavome Europoje – eilės pasieniuose, vėluojantys kroviniai, augančios krovinių vežimo sąnaudos.

Šiuo metu jau pasigirsta raminimų – esą Europos Sąjungos galvos nesiims koronaviruso pandemijos akivaizdoje svarstyti jau ir anksčiau ginčytų Mobilumo paketo nuostatų. Tačiau ragintume nepasiduoti tokiems lūkesčiams. Gali būti netgi priešingas scenarijus – didžiųjų valstybių protekcionistai gali skubėti nuo konkurencijos gelbėti savo valstybių verslininkus ir taip į nebūtį nustumti periferinių valstybių verslininkus, kuriems Mobilumo paketas nebepaliktų jokių galimybių atsigauti po krizės.

Tokiame kontekste be galo svarbu surasti bendrą kalbą su valstybės institucijomis, raginti jas prisidėti sprendžiant problemas, su kuriomis susiduria verslininkai. Ir šiandien labai svarbu, kad vežėjų balsas skambėtų vieningai, sutelktai ir argumentuotai. Todėl kviečiame visus Lietuvos vežėjus būti vieningus – kartu spręsti problemas, dalintis informacija ir palaikyti vieni kitus. Akivaizdu, kad šių dienų chaose valdžia girdi ir įsiklauso tik į organizuotų struktūrų balsą, visiškai nebegirdi pavienių verslininkų. Todėl vežėjus kviečiame jungtis į organizacijas, o šias kviečiame bendram darbui ieškant sprendimų valstybės institucijose.

Tik būdami vieningi šiandien galime būti stiprūs.

 

„Linavos“ prezidentas Romas Austinskas

„Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius

Plačiau
2020 balandžio 07 Kirgizija: atmintinė vairuotojams

Kirgizijos ekonomikos ministras išleido atmintinę – informaciją krovininio transporto vairuotojams. Atmintinėje rašoma, per kokius pasienio punktus gali važiuoti transportas.

Žemės ūkio, maisto produktai ir plataus vartojimo prekes turi būti gabenamos per šiuos pasienio punktus:

Kirgizija-Kazachstanas – be apribojimų, taip pat vykstant tranzitu:

«АК-ТИЛЕК-АВТОДОРОЖНЫЙ»

«ЧОН-КАПКА-АВТОДОРОЖНЫЙ»

Kirgizija-Uzbekistanas – be apribojimų, taip pat vykstant tranzitu:

«ДОСТУК-АВТОДОРОЖНЫЙ»(КР)–«ДУСТЛИК-АВТОДОРОЖНЫЙ»(РУЗ)

«КЫЗЫЛ-КИЯ-АВТОДОРОЖНЫЙ»(КР)–«УЗБЕКИСТАН—АВТОДОРОЖНЫЙ»(РУЗ)

Kirgizija-Tadžikistanas – be apribojimų, taip pat vykstant tranzitu:

“КЫЗЫЛ-БЕЛЬ-АВТОДОРОЖНЫЙ”(КР)–“ГУЛИСТОН-АВТОДОРОЖНЫЙ”(РТ)

“КАЙРАГАЧ—АВТОДОРОЖНЫЙ”(КР)—«МАДАНИЯТ—АВТОДОРОЖНЫЙ»(РТ)

Privalomieji reikalavimai kertant Kirgizijos sieną:

Krovinio transporto vairuotojai turi turėti:

  • Pasą
  • Naudoti asmenines apsaugos priemones (kaukes, pirštines), kitaip nebus leista įvažiuoti į Kirgiziją.

Transporto priemonės per Kirgizijos sieną bus praleidžiamos tik su vienu vairuotoju, išskyrus tais atvejais, kai krovininis automobilis važiuoja į Tadžikistaną.

Vairuotojai turintis simptomus, panašius į COVID-19 simptomus į Kirgiziją nebus įleidžiami.

Atmintinė rusų kalba čia.

Plačiau
2020 balandžio 07 Apklausa dėl „Invegos“ paramos apimčių

Ruošiantis Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) vadovybės susitikimui  su INVEGA atstovais, norime įvertinti realią situaciją dėl galimos paramos, todėl prašome vežėjų užpildyti pridedamą anketą ir pateikti informaciją apie

Anketą prašome užpildyti iki balandžio 8 dienos 9 val.

ANKETA

 

Plačiau
2020 balandžio 07 Rusijos-Baltarusijos pasienis: sustabdytas eismas kelyje N-4676

Rusijos institucijos priėmė sprendimą sustabdyti visų transporto priemonių judėjimą per Baltarusijos-Rusijos sienos ruožą greitkelyje N-4676 (šalia Perelevka gyvenvietės Vetkovskio rajone).

Šiuo metu šioje pasienio atkarpoje iš Rusijos pusės yra įrengti draudžiamieji ženklai įvažiuoti ir išvažiuoti.

Rusijos Federacijos reguliuojančios institucijos rekomenduoja kirsti Baltarusijos-Rusijos sieną M-10 greitkeliu (šalia Selišče gyvenvietės Dobrušskio rajone). Iš Rusijos Federacijos pusės kontrolės punktas „Krasnyj kamen“ (Zlynkovskio rajonas, Briansko apskritis).

Plačiau
2020 balandžio 07 Baltarusija: naujos maitinimo vietos

Baltarusijoje  vairuotojams, važiuojantiems tranzitu per Baltarusijos Respublikos teritoriją, buvo paskirtos 6 papildomos vairuotojų poilsio ir maitinimo bei degalų užpylimo vietos.

  • М-1/Е30 Брест (Козловичи) – Минск – граница Российской Федерации (Редьки), км 514 – АЗС № 59 «Белоруснефть»
  • М-1/Е30 Брест (Козловичи) – Минск – граница Российской Федерации (Редьки), км 514 – АЗС № 60 «Белоруснефть»
  • М-3 Минск – Витебск, км 102 – АЗС № 18 «Белоруснефть»
  • М-3 Минск – Витебск, км 237 – АЗС № 72 «Белоруснефть»
  • М-3 Минск – Витебск, км 156 – АЗС ИООО «ЛУКОЙЛ Белоруссия»
  • М-8/Е-95 граница Российской Федерации (Езерище) – Витебск – Гомель – граница Украины (Новая Гута), км 73 – АЗС № 68 «Белоруснефть»

Atnaujinti žemėlapiai:

Rusų kalba čia.

Anglų kalba čia.

 

Plačiau
KLAUSK