LT EN RU
Naujienos
2020 gegužės 15 IRU informacija apie saugų krovinių pakrovimą ir transportavimą

Tarptautinės kelių transporto sąjungos (IRU) organizuotame nemokamame internetiniame seminare „Krovinių pakrovimas ir tvirtinimas saugiam bei efektyviam transportavimui“ kalbėta apie saugų krovinių pakrovimą ir vežimą.

Anot internetinio seminaro organizatorių, didžiausia problema dėl krovinio tvirtinimo iškyla staigiai stabdant, tačiau be techninės problemos iškyla ir finansinė bei teisinė problemos. Krovinys avarijos atveju gali pažeisti tiek sunkvežimį, kuriame yra transportuojamas, tiek ir sutrikdyti aplinkinių eismo dalyvių sveikatą, kas sukuria neigiamas pasekmes įmonei, atsakingai už krovinio pervežimą.

Plačiau
2020 gegužės 13 IRU organizuojami webinarai krovinių vežėjams

IRU informavo, kad organizuoja nemokamus webinarus vežėjams, prie kurių galima prisijungti iš anksto užsiregistravus. Webinarai nemokami, vyks anglų kalba.

Plačiau
2020 gegužės 13 Į „Linavos“ sąskaitą sugrįžo daugiau kaip 700 tūkst. eurų

„Linavos“ Sudarytų sutarčių finansinio pagrįstumo ir teisėtumo vertinimo darbo grupės vadovas Romas Vosylius dėkoja darbo grupės nariams už ketverių metų darbą ir džiaugiasi, kad per 2016-2020 metus į „Linavos“ sąskaitą buvo sugrąžinta daugiau kaip 700 tūkst. eurų

Nuo įkūrimo pastaruosius ketverius metus darbo grupei vadovavęs R.Vosylius sako, jog iššvaistytą „Linavos“ turtą pavyko susigrąžinti dėl nuoseklaus ir kruopštaus darbo grupės narių darbo, todėl, baigdamas darbą „Linavos“ prezidiume, R.Vosylius dėkoja už nuoseklų darbą ir sugaištą asmeninį laiką.

„Puikiai suprantu kiekvieną iš darbo grupės narių, nes ir pats vadovauju įmonei, kur manęs laukia daugybė darbų. Suprantu, kad susigrąžinant į „Linavą“ nusavintas įspūdingas pinigų sumas labai trūko laiko tiek dokumentų paieškai, tiek teisiniams procesams, bet mūsų ryžtas ir užsispyrimas susigrąžinti prarastus pinigus ir teisybę „Linavoje“ davė tikrai neblogus rezultatus“, – sako R.Vosylius.

Kaip žinoma, visi „Linavos“ prezidiumo nariai be tiesioginio darbo prezidiume dar vadovauja skirtingų sričių komitetams, o aktyviausi dar dirba ir skirtingose darbo grupėse. R.Vosylius nuo darbo grupės sukūrimo vadovavo Sudarytų sutarčių finansinio pagrįstumo ir teisėtumo vertinimo darbo grupei. Be Romo Vosyliaus darbo grupėje dirba Rimantas Martinavičius, Vytas Bučinskas, Artūras Telmentas, Bronislavas Geležiūnas, Oleg Tarasov, Alicija Monkevič, Mindaugas Kapleris, Sidonija Caron. Prie nuveiktų darbų prisidėjo ir „Linavos“ sekretoriato darbuotojai.

Prieš keletą metų pradėjus analizuoti finansinę situaciją darbo grupė konstatavo, kad padėtis labai bloga – daugelį metų „Linavoje“ finansiniai klausimai buvo tvarkomi aplaidžiai, buvo teikiamos paskolos, kurios nebuvo grąžinamos, asociacijos lėšos įvairiais pagrindais atsidurdavo skirtingų asmenų ar įmonių sąskaitose. Ši darbo grupė per ketverius metus pasiekė, kad į „Linavos“ sąskaitą sugrįžtų 712 538 eurai.

„Pamenu – keletas skolininkų pripažino vienu ar kitu būdu gavę pinigų iš „Linavos“ ir sutiko juos grąžinti. Buvo ir tokių, kurie nesutiko geranoriškai sugrąžinti nepagrįstai gautų prekių ar paslaugų, sugrąžinti šimtatūkstantinių paskolų. Kai kurie neskaidrūs sandoriai siekė keliasdešimt tūkstančių, bet buvo ir tokių, kurių suma perkopė net du milijonus“, – prisiminė darbo grupės vadovas. Anot jo, buvo žmonių, kurie padėjo ieškoti dokumentų, liudijo teisme, bet buvo ir priešiškai nusiteikusių asmenų, kurie trukdė atlikti tyrimus.

Anot jo, darbo grupės darbą stabdė tai, kad kai kuriais atvejais jau buvo suėjusi senatis. Taip pat nebuvo paprasta atrasti informaciją apie neskaidrius sandorius, nemažai pastangų ir laiko prireikė siekiant surasti ir atstatyti dokumentus. Todėl darbo grupės vadovas dėkoja už ketverių metų darbą grupės nariams bei kitiems asmenims, padėjusiems atkurti teisingumą.

 

Plačiau
2020 gegužės 12 Kazachstanas: birželį jau bus reikalingos vizos

Lietuvos ambasada Kazachstane informavo, kad gegužės 11 dieną 0.00 val. Kazachstane nustojo galioti ypatingoji padėtis, tačiau ir toliau lieka galioti didžioji dalis karantino priemonių. Pasienio praleidimo tvarka nesikeičia. Ir toliau postuose bus tikrinama vairuotojų sveikata  – matuojama temperatūra, prašoma užpildyti anketas. Taip pat išlieka ir kontrolės postai šalies viduje, įvažiuojant į miestų ar atskirų sričių teritorijas.

Turimais duomenimis, Kazachstanas planuoja įvesti visų atvykstančių į šalį laboratorinį COVID-19 testavimą visuose pasienio postuose. Tame tarpe ir tolimųjų reisų vairuotojų. Teigiama, jog bus naudojami greitieji testai. Informacijos apie tai, jog tokia sistema jau įvesta, dar neturime, tačiau siūlytume būti pasiruošus, jog vairuotojams bus atliekami testai.

Taip pat norėtume priminti, kad nuo birželio 1d. norint tolimųjų reisų vairuotojams patekti į Kazachstano teritoriją bus reikalingos vizos. Prašome vežėjų planuoti savo veiklą iš anksto ir pasirūpinti Kazachstano vizomis.  Dėl vizų gavimo galima kreiptis į asociaciją „Linava“ (Jankiškių g. 41, Vilnius, 11 kabinetas,) arba tel.85 278 65 33. Taip pat – į UAB „Sigida“, esančią Vilniuje, Švitrigailos g. 7, tel.85 233 34 54. Darbo laikas 9-15 val.

Plačiau
2020 gegužės 12 Krovinių vežimas Kirgizijoje ir Tadžikistane

„Linava“ turi informacijos, kad Kirgizijoje ypatingoji padėtis nebuvo pratęsta, tačiau  šioje šalyje ir toliau išlieka karantino priemonės. Turimais duomenimis, naujų apribojimų krovininiam transportui kirsti Kirgizijos sieną įvesta nebuvo.

Tie patys apribojimai išlieka ir įvažiuojant į Tadžikistaną. Galioja balandžio 13 dieną įvestas ribojimas vykti nuo pasienio į šalies gilumą. Krovinio transportavimas galimas tik pakeitus vilkiką arba vairuotoją.

 

 

Plačiau
2020 gegužės 08 Italija. Dėl deklaracijos pildymo vairuotojams

Vežėjų prašymu informuojame apie deklaracijų pildymo Italijoje tvarką. Vairuotojai prieš atvykdami į Italiją privalo turėti užpildytą deklaraciją ir papildomai įregistruoti deklaraciją Italijos sveikatos priežiūros tarnyboje. Be to, vairuotojai negalės likti Italijoje ilgiau nei 72 val. Už apribojimų nesilaikymą bus skirta piniginė bauda.

1. Deklaracija

Prieš atvykdamas į Italiją, vairuotojas privalo užpildyti deklaraciją, pateikdamas šią informaciją:

– asmens duomenys;

– asmens tapatybės dokumentas, jo numeris, jį išdavęs subjektas, galiojimo laikas;

– sienos kirtimo vieta ir sienos kirtimo data bei laikas;

– kelionės į Italiją tikslas;

– formą užpildančio asmens vardas ir pavardė, bei parašas.

Vairuotojai gali būti Italijoje ne ilgiau kaip 72 val., tik ypatingais atvejais buvimas gali būti pratęstas dar 48 val. Buvimo pratęsimą 48 val. reikia patvirtinti nauja deklaracija. Laikas skaičiuojamas nuo atvykimo į Italiją momento, pagal deklaracijoje pateiktus duomenis. Čia pateiktas deklaracijos pavyzdys ir jos pildymo ir naudojimo instrukcija.

2. Vairuotojo registracija Italijos sveikatos priežiūros įstaigoje

Prieš įvažiuodami į Italiją, vairuotojai turi registruotis atitinkamoje sveikatos priežiūros įstaigoje. Čia pateikiame įstaigų sąrašą. Ši registracija turi būti pakartota kiekvieną kartą įvažiuojant.

Taip pat informuojame, kad gegužės 10 ir 17 dienomis, Italijoje netaikomi sekmadienio eismo apribojimai transporto priemonėms virš 7,5 tonos.

Plačiau
2020 gegužės 08 Gegužės 11 d. EP Transporto komitete – diskusijos dėl Žaliojo susitarimo

Europos Parlamento Transporto komitete gegužės 11 d. 14-16 val. vyks diskusijos dėl Žaliojo susitarimo, kurioje dalyvaus Europos Komisijos vicepirmininkas Fransas Timmermansas.

Diskusiją ir pasisakančiųjų poziciją vežėjai galės stebėti čia https://www.europarl.europa.eu/committees/en/tran/home/highlights

Vežėjai kreipėsi į EP Transporto komiteto narius, taip pat Lietuvos atstovus EP, kviesdami atkreipti dėmesį į tai, kad Mobilumo paketas neigiamai paveiks Žaliąją kursą, todėl EP narius dar kartą paragino Europos Parlamentą stabdyti šio dokumento svarstymo ir priėmimo procedūras.

Vežėjams susirūpiną kelia tai, kad Mobilumo paketas yra toliau stumiamas buldozerio principu, nepaisant akivaizdaus prieštaravimo keliamiems strateginiams Europos Sąjungos tikslams socialinės, ekonominės ir aplinkosauginės politikos srityse.

Vežėjų vertinimu, Mobilumo paketo pasiūlymas dėl įpareigojimo kas 8 savaites grąžinti sunkvežimius į įsisteigimo šalį  padarys didelę žalą ES bendrajai rinkai ir kliudys pasiekti ambicingus ES klimato kaitos tikslus pagal vadinamą Europos žaliąjį susitarimą.

Preliminariais skaičiavimais , dėl įpareigojimo vilkikus grąžinti namo, vien tik 7 periferinės ES valstybės narės –  Lietuva, Latvija, Estija, Lenkija, Vengrija, Rumunija, Bulgarija – per metus tuščiai išmes 3,2 mln. t anglies dvideginio. Be to, kas 8 savaites namo bus priversti grįžti 570.000 nepakrautų vilkikų, kurie per metus nuvažiuos 780 mln. tuščių kilometrų.

Plačiau
2020 gegužės 07 Lietuvos sunkiojo transporto vairuotojai į reisus išvažiavo su apsaugos priemonėmis ir maistu

Koronos krizės metu, taikant visuomenės gyvenimo apribojimus, sunkvežimių vairuotojai savo darbu ir toliau užtikrina žmonių aprūpinimą būtiniausiais produktais. Tačiau kasdieniniame gyvenime vairuotojams dažnai trūksta būtiniausių dalykų, pavyzdžiui, higienos priemonių, kad apsisaugotų nuo infekcijos.

Lietuvos vairuotojus, karantino metu keliaujančius į svečias šalis ir užtikrinančius būtinų krovinių gabenimą, Kalvarijų pasienio poste į kelionę palydėjo vienos pirmaujančių mobilumo paslaugų teikėjų logistikos ir krovinių gabenimo sektoriaus bendrovėms „DKV Euro service komanda. Įmonės darbuotojai, dėkodami už sunkų ir rizikingą darbą vairuotojams įteikė rinkinius, kurie užtikrintų saugią kelionę.

Įteiktuose paketuose – būtiniausios apsaugos priemonės: respiratoriai, dezinfekcinis skystis ir pirštinės, taip pat maisto produktai ir vanduo. Be apsaugos priemonių, vairuotojams buvo supakuoti “Viči” žuvies produktai, “Gardėsio” daržovinės duonos užkandžiai, “Rokiškio mėsinės” vytintos dešrelės, “Vytauto” mineralinis vanduo.

“Mums labai svarbu palaikyti vairuotojus, kurie ir toliau nesustodami tiekia mums būtiniausių prekių kasdieniam gyvenimui. Norėjome padėkoti visiems vairuotojams, kurie šiuo epidemijos metu dirba savo atsakingą darbą ir, rizikuodami sveikata, keliauja per pasaulio šalis. Jie mums visiems ne mažiau svarbūs nei medikai ar kiti profesionalai, užtikrinantys mūsų gyvenimą. Džiugu, kad pasienio darbuotojai buvo itin malonūs ir padėjo įteikti dovanas vairuotojams, kurie skuba kirsti sieną. Vairuotojai noriai priėmė dovanas, džiaugėsi gavę reikalingų produktų ir net užkandžių, kurie padės greičiau įveikti didelius atstumus”, – įspūdžiais dalijosi “DKV Euro Service Baltikum” vadovas Artūras Michejenko.

Prie sienos Lietuvoje pusėje vykdoma griežta vairuotojų patikra, žmonės su specialiais kostiumais tikrina sunkųjį transportą, todėl vairuotojams gauti dovanas tokiomis sąlygomis buvo kiek netikėta.

Vairuotojai, kuriems buvo perduota visas 100 dovanų, buvo maloniai nustebinti ir sakė, kad  maistas ir apsaugos priemonės pravers kelionėse.

“DKV Euro Service Baltikum” už bendrą dovaną vairuotojams dėkoja lietuviškam mineraliniam vandeniui „Vytautas“, ,,Gardėsio‘‘ duonai – už traškius ir turtingo skonio daržovinės duonos užkandžius, „Rokiškio mėsinei“ – už vytintas dešreles, „Vičiūnų“ įmonių grupei – už sveikus ir maistingus žuvies gaminius.

Daugiau informacijos:
Artūras Michejenko, “DKV Euro Service Baltikum” vadovas
Arturas.Michejenko@dkv-euroservice.com
+370 614 11007

 

Plačiau
2020 gegužės 05 Uzbekistanas: apribojimai krovininiam transportui

Kaip informavo Uzbekistano asociacija AIRCUZ, atsižvelgiant į priemones, kurių imtasi siekiant užkirsti kelią koronaviruso infekcijos COVID-19 plitimui, Uzbekistane buvo įvesti laikini apribojimai krovininio transporto judėjimui.

Krovininio transporto judėjimas vykdomas tik per nurodytus pasienio punktus:

Su Afganistanu – „Termez“;

Su Turkmėnistanu – „Olot“;

Su Tadžikistanu – „Sarosijo“, „Ojbek“, „Plotina“;

Su Kirgizija – „Družba“, „Uzbekistan“, „Vodil“, „Vesna“ ir „Belaja skala“;

Su Kazachstanu – „Daut-ata“, „Gulistan“, „Jallama“, „Zangiota“ it „Taškent“.

Įvažiuojant į Uzbekistaną, krovininio transporto vairuotojai turėtų būti informuoti muitinės pareigūno apie judėjimą valstybės viduje, parkavimo vietas, kur gali nusipirkti maisto prekių, taip pat pateikti judėjimo maršrutų schemą.

Nuo balandžio 30 d. visas į Uzbekistaną įvažiuojantis krovininis transportas bus nukreipiamas į specialias stovėjimo aikšteles, esančias šalia pasienio kontrolės punktų, kur vairuotojams bus atlikti koronaviruso patikrinimo testas. Iki rezultatų paskelbimo vairuotojai privalės likti specialiose stovėjimo aikštelėse.

Jeigu testas neigiamas, vairuotojui bus leista tęsti kelionę iki paskirties taško. Tačiau vairuotojai privalo dėvėti specialius kombinezonus, vienkartinės apsauginės kaukes ir pirštines.

Jeigu vairuotojui koronavirusinės infekcijos testas yra teigiamas, jis bus nugabentas į medicinos įstaigą, o esant antram vairuotojui, antras vairuotojas bus karantinuotas stacionare. Po transporto priemonės kruopštaus dezinfekavimo, kitam vairuotojui bus leidžiama tęsti kelionę arba krovinys gali būti perkrautas, muitinei kontroliuojant, į kitą transporto priemonę.

Tuo atveju, kai transporto priemonė perduodama kitam vairuotojui, šis atsako už muitinės kontrolėje esančių prekių pristatymą įstatymu nustatyta tvarka.

Krovininis transportas Uzbekistano viduje turėtų judėti pagal nustatytas maršruto schemas. Užsienio šalių vairuotojai turėtų išvažiuoti iš Uzbekistano per 10 dienų nuo krovinio pristatymo.

 

Plačiau
2020 gegužės 04 Pranešimai apie pasikeitusius užsieniečių duomenis teikiami tik per MIGRIS

Migracijos departamentas plečia elektroninių migracijos paslaugų spektrą ir kviečia užsieniečius, turinčius leidimus gyventi, taip pat užsieniečių darbdavius bei mokslo įstaigas, kuriose mokosi užsieniečiai, pranešimus apie pasikeitusius užsieniečių duomenis teikti tik per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (MIGRIS).

Pranešimus klientai nuo gegužės 4 d. galės pateikti adresu www.migracija.lt, pasirinkę skiltį:

Užsieniečiams >> Norėdami gauti el. paslaugą, pasirinkite savo pilietybę>> Noriu pranešti apie pasikeitusius duomenis (užsieniečiams); arba

Ūkio subjektams >> Juridinių asmenų pranešimai ir prašymai >> Noriu pranešti apie pasikeitusius užsieniečio duomenis (darbdaviams, mokslo įstaigoms ir k t.).

Migracijos departamentas primena, kad užsienietis, turintis leidimą gyventi, ne vėliau kaip per 7 dienas Migracijos departamentui turi pranešti, jeigu:

1) jis pakeičia asmens tapatybę ar pilietybę patvirtinančius dokumentus;

2) pasikeičia jo šeiminė padėtis;

3) jis pakeičia gyvenamąją vietą;

4) pasikeičia Juridinių asmenų registre įregistruoto privačiojo juridinio asmens (toliau – įmonė) arba užsienio valstybėje įsteigtos įmonės filialo ar atstovybės buveinės adresas, kai leidimas laikinai gyventi jam išduotas kaip ketinančiam užsiimti teisėta veikla Lietuvoje ar kaip perkeliamam įmonės viduje vadovauti priimančiajai įmonei ar jos struktūriniam padaliniui;

5) jis pateikia prašymą būti priimtas į kitos mokslo ir studijų institucijos lygiavertę studijų programą arba į doktorantūrą, kai leidimas laikinai gyventi jam išduotas kaip priimtam studijuoti į mokslo ir studijų instituciją pagal studijų programą (programas) arba į doktorantūrą.

Tokia pareiga užsieniečiui yra įtvirtinta Lietuvos Respublikos įstatyme „Dėl užsieniečių teisinės padėties“.

Ne vėliau kaip per 7 dienas informuoti Migracijos departamentą apie užsienietį privalo ir:

1) darbdavys – apie darbo sutarties su užsieniečiu, turinčiu nacionalinę vizą ar leidimą laikinai gyventi, nutraukimą, apie užsieniečio neatvykimą ar neįdarbinimą, jeigu nuo darbdavio nurodytos dienos, kai užsienietis turėjo atvykti į Lietuvos Respubliką, praėjo daugiau kaip 10 dienų, arba apie leidimą laikinai gyventi turinčio užsieniečio, priimto dirbti aukštos profesinės kvalifikacijos reikalaujantį darbą, darbo užmokesčio dydžio sumažėjimą, jeigu darbo užmokesčio dydis tampa mažesnis, negu nustatytas minėto įstatymo 441 straipsnio 1 dalies 1 ar 3 punkte;

2) švietimo įstaiga ar priimantysis subjektas – apie užsieniečio, turinčio nacionalinę vizą ar leidimą laikinai gyventi, mokymosi, studijų, stažuotės, kvalifikacijos tobulinimo ar savanoriškos veiklos nutraukimą ar apie užsieniečio neatvykimą, jeigu nuo švietimo įstaigos arba priimančiojo subjekto nurodytos dienos, kai užsienietis turėjo atvykti į Lietuvos Respubliką, praėjo daugiau kaip 10 dienų.

Plačiau
2020 gegužės 04 LVK seminaras apie situaciją darbo rinkoje

Lietuvos verslo konfederacija kviečia dalyvauti š. m. gegužės 6 d. (trečiadienį) nuo 16.00 iki 17.00 val. seminare: „Ar iš darbo rinkos vandenyno liko tik bala?“.

  • Kaip pasikeitė darbo rinka per 8 savaites?
  • Ko gali tikėtis įmonės ir samdomi darbuotojai?
  • Ar įmanoma šiuo metu susirasti darbą vadovui, o įmonei vadovą pasamdyti?
  • Kaip keisis darbo užmokesčio tendencijos?
  • Kaip pasikeitė darbo rinka turizmo, informacinių technologijų ir logistikos industrijoje?
  • Ar šios sritys gali ir liks patrauklios dirbti? Kaip keisis darbo užmokesčiai, ar galėsime pritraukti darbuotojų iš trečiųjų šalių?

 Tiesioginę transliaciją galima stebėti Zoom platformoje, adresu: https://zoom.us/j/94707023598?pwd=SUFHd0IzYlRLOGU3YjdFbVppenYvUT09

Plačiau
2020 gegužės 04 Prezidiume – apie paramą smulkiems ir vidutiniams vežėjams

Balandžio 29 dieną vykusiame „Linavos“ prezidiumo posėdyje buvo pasikeista informacija dėl koronaviruso pandemijos padarinių vežėjams bei priimti sprendimai, reikalingi „Linavos“ veiklai sėkmingai organizuoti.

„Linavos“ prezidentas Romas Austinskas pristatė pastaruoju metu susiformavusią situaciją, aptarė „Linavos“ atliekamus darbus bei veiksmus, kurių imamasi siekiant kiek įmanoma neutralizuoti pandemijos poveikį asociacijos nariams.

Prezidiumo posėdyje buvo aptarta Europos Komisijos patvirtinta 5 mln. Eur Lietuvos pagalbos schema mažiems ir vidutiniams krovinių vežėjams.

Kaip žinoma, Lietuva yra parengusi schemą, kuria siekiama, kad būtų padengiamos esamų skolinių įsipareigojimų palūkanos ne ilgiau kaip šešis mėnesius iki 2020 m. gruodžio 31 d. Ji bus taikoma visoje Lietuvos teritorijoje. Ja galės pasinaudoti mažos ir vidutinės įmonės, vykdančios veiklą krovinių vežimo keliais sektoriuje, kurį neigiamai paveikė koronaviruso protrūkis. Europos Komisija priėmė sprendimą, kad Lietuvos parengta ir siūloma schema atitinka laikinojoje sistemoje nustatytas sąlygas: pagalbos suma nėra didesnė kaip 800 tūkst. Eur vienai įmonei; pagalba negali būti teikiama įmonėms, kurios iki 2019 m. gruodžio 31 d. jau patyrė sunkumų; schema yra laikina.

Tačiau prezidiumo posėdyje buvo konstatuota, kad Lietuvos valdžia kol kas neturi oficialios informacijos iš Europos Komisijos, todėl situacija nuolat stebima ir vežėjai bus apie situaciją informuojami.

Prezidiumo nariams taip pat buvo pristatyta ekonomistės Indrės Genytės – Pikčienės studija „Krovininio kelių transporto sektoriaus reikšmė Lietuvos ekonomikai“. Ekonomistė teigia, kad transporto sektorius pastarąjį dešimtmetį pasižymėjo lankstumu, greita reakcija ir sugebėjimu greitai persiorientuoti.

Ekonomistė atkreipė dėmesį į tai, kad Lietuvos transporto sektorius – trečias pagal sukuriamos pridėtinės vertės svorį Lietuvos ekonomikoje ir dėl to mūsų šalis yra lyderė Europos Sąjungoje pagal transporto sektoriaus svorį nacionalinei ekonomikai. Taip pat pristatyme buvo atkreiptas dėmesys į tai, kad transportas – 4-tas pagal dydį darbdavys Lietuvos privačiame sektoriuje, jame dirba 7,5 proc. visų užimtųjų. Su visu ekonomistės parengtu pristatymu galima susipažinti čia:

Balandžio 29 d. vykusiame posėdyje taip pat buvo priimtas sprendimas nuo 2020 metų gegužės 1 d. likviduoti UAB „Linavos rizikų valdymas“.

Prezidiumo nariai taip pat patvirtino artimiausių prezidiumo posėdžių datas – posėdžiaujama bus gegužės 13 ir 27 dienomis.

 

Plačiau
2020 balandžio 30 Europos pramonininkai ragina užtikrinti verslo atsigavimą ir siūlo peržiūrėti Mobilumo paketą

Europos Sąjungos (ES) šalių pramoninkus vienijančios nacionalinės organizacijos, tarp jų ir Lietuvos pramonininkų konfederacija (LPK), parengė bendrą pareiškimą, kuriuo raginama peržiūrėti Mobilumo paketo nuostatas, siekiant užtikrinti pramonės, transporto ir logistikos sektorių tvarų atsigavimą po COVID-19 pandemijos.

Bendrą dešimties ES valstybių – Vokietijos, Lenkijos, Lietuvos, Latvijos, Estijos, Bulgarijos, Rumunijos, Vengrijos, Kipro ir Maltos – verslo organizacijų pareiškimą Europos Parlamento Transporto komiteto (TRAN) nariams perdavė Vokietijos pramonės konfederacija BDI.

Minėtų šalių pramonės lyderiai pabrėžia transporto ir logistikos sektoriaus strateginę reikšmę visai ES pramonei bei tiekimo grandinėms.

„Apgailestaudami pažymime, kad nepaisant precedento neturinčios pandemijos padarinių, kurios poveikis šiandien yra sunkiai prognozuojamas, Europos Parlamentas tęsia judumo paketo teisėkūros procesą, skubindamas antrojo skaitymo procedūrą“,– rašoma Europos pramonininkų pareiškime.

ES Taryba šių metų balandžio pradžioje patvirtino prieštaringai vertinamo krovininio kelių transporto sektoriaus veiklą reglamentuojančio Mobilumo paketo nuostatas, nepaisant 9 ES valstybių narių prieštaravimo. Balandžio 28 d. prasidėjo antrojo skaitymo procedūra Europos Parlamento Transporto komitete, kuriai numatyti 2-3 mėnesiai, tačiau komiteto vadovybė yra suinteresuota užbaigti procedūrą kaip galima greičiau.

Europos verslo atstovų vertinimu, Mobilumo paketo pasiūlymas dėl įpareigojimo reguliariai grąžinti sunkvežimius į įsisteigimo šalį  padarys didelę žalą ES bendrajai rinkai ir taps rimta kliūtimi pasiekti ambicingus ES klimato kaitos tikslus pagal Europos žaliąjį susitarimą.

Transporto ir logistikos sektorius, nepaisydamas susiklosčiusios sudėtingos ekonominės padėties, užtikrina nenutrūkstamą būtiniausių prekių – vaistų, medicininės įrangos ir maisto – tiekimą europiečiams.

Pramonininkai atkreipia dėmesį, kad įgyvendinant kai kurias Mobilumo paketo nuostatas, verslas patirs suvaržymų, todėl kyla pagrįstų nuogąstavimų ir rizikų, kad po krizės atsigaunantis transporto ir logistikos sektorius negalės tinkamai funkcionuoti ir užtikrinti Europos pramonei reikiamus logistinius pajėgumus.

Be to, įvesti suvaržymai transporto sektoriui pakenks bendrai ES rinkai, kadangi Bendrijos periferijoje esančioms įmonėms, įskaitant ir salų regionus, bus apribota prieiga prie pramonės centrų Vakarų Europoje. ES bendrajai rinkai bus padaryta didelė žala ir pažeisti fundamentalūs laisvo prekių ir paslaugų judėjimo ES principai.

„Mobilumo paketas – vienas iš sunkiausių vidaus rinkos ir transporto ES teisėkūros klausimų. Lietuvos pramonininkų konfederacija aktyviai dalyvauja šių klausimų svarstyme. Susitikimuose su EK pareigūnais nuolat pabrėžiame, kad tai yra vienas labiausiai kontraversiškų teisėkūros procesų, grasinantis esminiams ES principams – vidaus rinkai, Žaliajam kursui. Jis turės neigiamą poveikį ES konkurencingumui, o taip pat ir Lietuvos ekonomikai – apie tai byloja dvišaliai kai kurių ES valstybių susitarimai su trečiosiomis šalimis, kurioms netaikomi Mobilumo paketo reikalavimai. Pavyzdžiui, nuo 2016 metų išduotų leidimų gabenti krovinius Rusijos vežėjams skaičius Prancūzijoje ir Belgijoje išaugo iki 45 proc. Tokie susitarimai sukuria nelygias konkurencines sąlygas ES vidaus rinkoje dirbantiems naujųjų ES šalių, tokių kaip Lietuvos, vežėjams. Tikimės, kad tai netaps dviejų greičių Europos kūrimo pradžia“, – pabrėžia LPK prezidentas Robertas Dargis.

Europos Parlamento TRAN nariai raginami neignoruoti precedento neturinčių aplinkybių ir atsakingai įvertinti priverstinio vilkiko grąžinimo ir kitas prieštaringas Mobilumo paketo nuostatas, kurios privalo būti nuoseklios, teisiškai pagrįstos, neprieštaraujančios aplinkosauginiams tikslams ir netrukdančios ekonomikai atsigauti.

Mobilumo paketo nuostatos turi būti kruopščiai įvertintos, kad po COVID-19 pandemijos atsigavimo procesas  ir perėjimas prie tvaraus judumo bei ekonomikos augimo visose Europos šalyse būtų subalansuotas, rašoma Europos pramonininkų pareiškime.

Mobilumo paketo pataisas suinteresuotos šalys gali teikti iki gegužės 12 d., birželio 8 d. planuojamas balsavimas TRAN komitete, o liepą – galutinis balsavimas EP plenariniame posėdyje.

 

Plačiau
2020 balandžio 30 Lietuvos bankų asociacija kviečia į diskusiją dėl paskolų mokėjimo

Lietuvos bankų asociacija (LBA) perdavė kvietimą dalyvauti diskusijoje „Lietuvos bankų asociacijos moratoriumas – ką reikia žinoti norint atidėti paskolos mokėjimą?”.

Diskusija vyks nuotoliniu būdu gegužės 5 d. (antradienį) nuo 15.00-16.00 val.

LBA prezidentas Mantas Zalatorius dalinsis informacija, kur ir kokiais būdais geriausia kreiptis norint atidėti paskolos mokėjimą. Taip pat papasakos apie konkrečias ir svarbiausias atidėjimo sąlygas bei atsakys į visus jums rūpimus klausimus.

Tiesioginę transliaciją galima stebėti Zoom platformoje adresu: https://zoom.us/j/94644719167?pwd=UE5CeCtjbmpYNWlraythM0xEZDBodz09

Kviečiame prisijungti vežėjų, kuriems šie klausimai aktualūs

 

Plačiau
2020 balandžio 30 Atnaujinta Darbuotojų profilaktinių sveikatos patikrinimų vykdymas karantino režimo metu ir po jo

Vadovaujantis Vyriausybės nutarimu ir Sveikatos apsaugos ministro – valstybės lygio ekstremalios situacijos valstybės operacijų vadovo sprendimu karantino režimo metu darbuotojų išankstinės ir periodinės medicininės apžiūros neatliekamos, todėl darbuotojai gali būti įdarbinami ir dirbti nepasitikrinę sveikatos. Pasibaigus karantino režimo laikotarpiui, darbuotojų, neturinčių galiojančios sveikatos patikrinimo pažymos, sveikata turi būti patikrinta ne vėliau kaip per 3 mėnesius po karantino pabaigos.

Su aktualiu Valstybinės darbo inspekcijos išaiškinimu galima susipažinti čia:

Su minėto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro – valstybės lygio ekstremalios situacijos valstybės operacijų vadovo sprendimo aktualiu tekstu (1.3.6–1.3.9.5, 2.4  papunkčiai) galima susipažinti čia:

Asociacija „Linava“ rekomenduoja vežėjams, kurių darbuotojams karantino metu nėra galimybės pasitikrinti sveikatą, papildomai užpildyti ir pasirašyti Sveikatos apsaugos ministro įsakymu patvirtintą ir asociacijos „Linava“ pritaikytą vairuotojams vairuotojo garbės deklaraciją (sveikatos patikrinimo klausimynas) (dokumentas pridedamas) arba kitą laisvos formos dokumentą.

 

 

Plačiau
2020 balandžio 30 Kazachstanas: nuo birželio 1 d. įvedamas vizų režimas

Transporto atašė Lietuvos ambasadoje Kazachstane Gytautas Jundzila informavo, kad Kazachstane įsigaliojo sprendimas atidėti vizų režimą tolimųjų reisų vairuotojams iki birželio 1 d.

Nuo šiandien iki birželio 1 dienos tolimųjų reisų vairuotojai-Lietuvos piliečiai į Kazachstano teritoriją gali patekti be Kazachstano vizų.  Po birželio 1 dienos vizos vairuotojams- Lietuvos piliečiams bus reikalingos. Daugiau apie situaciją Kazachstane galima skaityti čia.  Prašome vežėjų planuoti savo veiklą iš anksto – atitinkamai planuoti savo maršrutus arba pasirūpinti Kazachstano vizomis.

Dėl vizų gavimo galima kreiptis į asociaciją „Linava“ (Jankiškių g. 41, Vilnius, 11 kabinetas,) arba tel.85 278 65 33. Taip pat – į UAB „Sigida“, esančią Vilniuje, Švitrigailos g. 7, tel.85 233 34 54. Darbo laikas 9-15 val.

 

 

Plačiau
2020 balandžio 28 Nukentėjusiems nuo pandemijos bankai žada kreditų grąžinimo atidėjimą

Po to, kai „Linava“ kreipėsi į valstybines finansines institucijas, prašydama tarpininkauti derantis su kreditus išdavusiomis įstaigomis dėl kreditų grąžinimo atidėjimo bei kreditų atidėjimo tvarkos išaiškinimo, Lietuvos banko priežiūros tarnyba informavo apie galimybę kreiptis į savo kreditorius dėl paskolų grąžinimo įmokų atidėjimo, kurį prie moratoriumo prisijungusios kredito ir finansų įstaigos įsipareigojo atlikti nekeisdamos kitų paskolos sutarties sąlygų.

Kaip žinoma, „Linava“ kreipėsi į Lietuvos banką ir Ekonomikos ir inovacijų ministeriją dėl kreditų grąžinimo atidėjimo, nes pastaruoju metu asociacija iš šalies vežėjų gavo daug informacijos, kad finansų įstaigos atmeta prašymus dėl kredito grąžinimo atidėjimo. Tuo tarpu stojant gamybai ir eksportui, drastiškai sumažėjo tarptautinių pervežimų, dėl ko vežėjai patiria laikinų sunkumų. Kilus COVID-19 pandemijai transporto įmonės, daugiausia smulkios ir vidutinės, fiksavo 50-90 proc. pajamų kritimą dėl mažėjančių krovinių apimčių, uždaromų terminalų, mažėjančio užsakymų skaičiaus, rizikos komandiruoti vairuotojus. Užsakymų sumažėjimą ir kritusią apyvartą jaučia net 93 proc. bendrovių. 15 proc. bendrovių apyvarta per pirmąjį šių metų ketvirtį krito daugiau nei perpus, 16 proc. – nuo 31 iki 50 proc., o 38 proc. bendrovių – nuo 11 iki 30 proc. Dar viena sumažėjusias užsakymų apimtis lydinti bėda – vėluojantys atsiskaitymai. 51 proc. įmonių skundėsi, jog atsiskaitymai su užsakovais vėluoja daugiau nei 20 dienų, net iki 3 mėnesių. Daugiau nei pusė bendrovių jau jaučia apyvartinių lėšų trūkumą, o 61 proc. darosi sudėtinga mokėti mokesčius bei atsiskaityti su kredito įstaigomis.

Lietuvos bankas asociaciją informavo, kad Lietuvos banko Priežiūros tarnyba priėmė sprendimą dėl Europos bankininkystės institucijos (EBI) 2020 m. balandžio 2 d. priimtų gairių taikymo Lietuvos rinkoje. Šiomis gairėmis yra nustatomas palankesnis priežiūros reikalavimų traktavimas tuo atveju, jei šalyje yra paskelbtas viešasis moratoriumas (taikomas teisės aktų pagrindu) arba jei rinkos dalyviai bendrai susitaria dėl moratoriumo taikymo savo klientams (taikomas ne teisės aktų pagrindu).

Be to, Lietuvos bankas inicijavo dialogą su rinkos dalyviais dėl galimybės sudaryti rinkai horizontalų sektorinį moratoriumą, ir balandžio 24 d. įsigaliojo susitarimas dėl juridinių asmenų kredito įsipareigojimų atidėjimo. Pasiektą susitarimą dėl mokėjimų atidėjimo (toliau – moratoriumas) pasirašė AS „Citadele banka“ Lietuvos filialas, „Danske Bank A/S“ Lietuvos filialas, Lietuvos centrinė kredito unija (LCKU) ir jos finansinė grupė, „Luminor Bank AS“ Lietuvos skyrius, UAB Medicinos bankas, „OP Corporate Bank plc“ Lietuvos filialas, UAB „OP Finance“, AB SEB bankas, „Swedbank“ AB, AB Šiaulių bankas, KREDA – jungtinė centrinė kredito unija, AB „Mano bankas“, RATO kredito unija.

 

Lietuvos bankų asociacijos tinklalapyje paskelbtos Laikino kredito įsipareigojimų moratoriumo juridiniams asmenims sąlygos (https://www.lba.lt/lt/moratoriumas-verslui).

 

Plačiau
2020 balandžio 28 1,2 proc. pajamų mokesčio – vežėjų reikalams

Artėjant gegužės 1 d. primename, kad gyventojai gali savo 1,2 proc. pajamų mokesčio sumos paskirti pasirinktam paramos gavėjui.

Kadangi šiandien matome, jog valstybė neskuba padėti spręsti problemas, su kuriomis šiandien susiduria vežėjai, akivaizdu, kad vežėjams koronaviruso pandemijos, Mobilumo paketo ar Lietuvos valdžios sprendimų sukeltus padarinius teks likviduoti patiems savarankiškai. Tam reikalinga vežėjų vienybė ir priemonės, kurios sudaro tam tikrus kaštus.

Todėl kviečiame savo dalies pajamų mokesčio nepalikti valstybei, o paskirti vežėjų asociacijai „Linava“, kuri aktyviai dirba ir siekia sumažinti pandemijos poveikį pervežimų verslui.

„Linavai“ yra suteiktas paramos gavėjo statusas, jos kodas yra 121053434. Asociacijai galima paskirti 1,2 proc. gyventojo pajamų mokesčio.

Instrukcija, kaip pildyti deklaraciją

  1. Prisijunkite prie elektroninio deklaravimo sistemos (EDS) (deklaravimas.vmi.lt) per savo banką arba naudodami el. parašą.
  2. Kairėje spauskite „PILDYTI FORMĄ“.
  3. Spauskite „PRAŠYMAS SKIRTI PARAMĄ“.
  4. Spauskite „FORMA ELEKTRONINIAM PILDYMUI“.
  5. Atsidarius dokumentą, pildykite asmeninę informaciją apie save laukeliuose 1, 2, 3V, 3P, 4.
  6. 5 laukelyje „MOKESTINIS LAIKOTARPIS“ pasirinkite praėjusius metus – 2019.
  7. 6S laukelyje uždėkite „paukščiuką“
  8. E1 laukelyje pažymėkite gavėjo tipą 2 (paramos gavėjas).
  9. E2 laukelyje užrašykite gavėjo identifikacinį numerį: 121053434
  10. E3 laukelyje nurodykite LINAVOS VEIKLAI
  11. E4 laukelyje pasirinkite skiriamą dalį: 1,2 proc.
  12. E5 laukelyje pasirinkite, kuriam laikotarpiui skirsite paramą.
  13. Viršuje, dešinėje pusėje paspauskite mygtuką „PATEIKTI DEKLARACIJĄ“

Plačiau apie paramos skyrimą galima skaityti VMI interneto svetainėje:

 

 

Plačiau
2020 balandžio 28 Kazachstanas: vizų režimas

Kaip informavo Lietuvos ambasados Kazachstane transporto atašė, balandžio 23 dieną Kazachstano valstybinė ypatingosios padėties komisija nutarė padaryti išimtį ir atidėti vizų režimo įvedimą tolimųjų reisų vairuotojams iki birželio 1 dienos.

Tačiau ambasada vis dar gauna signalų, jog užsienio šalių piliečiai/vairuotojai, kuriems buvo panaikintas bevizis režimas, nėra praleidžiami per Kazachstano valstybinę sieną. Ambasados pareigūnai balandžio 28 d. bendravo su Kazachstano pasienio tarnybos pareigūnais, atsakingais už pasienio kontrolę. Pareigūnai teigė, jog tolimųjų reisų vairuotojai, Lietuvos piliečiai, į Kazachstano teritoriją yra įleidžiami tik turėdami vizas, taip pat teigė, kad nurodymų dėl vizų režimo įvedimo atidėjimo nėra gavę. Todėl ambasada kol kas negali patvirtinti, kad lietuviai vairuotojai artimiausiu metu per Kazachstano sieną bus praleidžiami be vizų.

Tačiau Lietuvos ambasada skelbia matanti, jog Kazachstano valdžia reaguoja į jų keliamas problemas, tačiau sprendimai ne visuomet priimami ir įgyvendinami greitai.  Problema dėl bevizio režimo taikymo ES vairuotojams Kazachstano institucijoms keliama visais įmanomais lygmenimis. Į problemos sprendimo paieškas pasijungę ir kitų ES šalių ambasados Kazachstane, taip pat ji keliama ir ES lygiu.

„Tikimės, kad artimiausiu metu informacija apie vizų režimo įvedimo atidėjimą tolimųjų reisų vairuotojams pasieks visus Kazachstano pasienio postus ir krovinių vežimui vizų įvedimo klausimas bent jau gegužės mėnesį įtakos neturės“, – skelbia Lietuvos ambasada Kazachstane.

Taip pat yra žinių, jog Kazachstano Pramonės ir infrastruktūros plėtros ministerija planuoja siekti, kad bevizio režimo panaikinimas iš viso nebūtų taikomas tolimųjų reisų vairuotojams. Apie galimus priimtus sprendimus šiuo klausimu informuosime papildomai.

Plačiau
2020 balandžio 28 Mobilumo paketas neigiamai paveiks ne tik transporto sektorių, bet ir Europos pramonę

Lietuvos vežėjai kreipėsi į Europos Parlamento Transporto komitetą ragindami peržiūrėti Mobilumo paketo nuostatas, kurios gali turėti neigiamą poveikį ne tik transporto sektoriui, bet ir Europos Sąjungos (ES) pramonės įmonėms, kurios pandemijos akivaizdoje šiuo metu sprendžia sudėtingus verslo iššūkius.

Į Europos Parlamento atstovus kreipėsi dvi didžiausios vežėjų asociacijos – Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ bei Tarptautinio transporto ir logistikos aljansas (TTLA).

Pasak TTLA generalinio sekretoriaus Tomo Jurgelevičiaus, vežėjams susirūpiną kelia tai, kad Mobilumo paketas yra toliau stumiamas buldozerio principu, nepaisant akivaizdaus prieštaravimo keliamiems strateginiams Europos Sąjungos tikslams socialinės, ekonominės ir aplinkosauginės politikos srityse.

„Europos Parlamento Transporto komitete šią savaitę prasidėjo galutinis Mobilumo paketo priėmimo etapas, nors klausimai, kuriuos mes nuolat kėlėme ne tik šios, bet ir praeitos Europos Parlamento kadencijos nariams, lieka neatsakyti. Mobilumo paketas diskriminuoja Lietuvos ir kitų periferinių ES valstybių narių verslą, tačiau per tris metus trunkančias derybas šis poveikis nebuvo įvertintas.  Šiandieninių ekonominių iššūkių kontekste, tokių svarbių sprendimų skubinimas yra dar labiau nesuprantamas “, -  sako T.Jurgelevičius.

Vežėjų vertinimu, Mobilumo paketo pasiūlymas dėl įpareigojimo kas 8 savaites grąžinti sunkvežimius į įsisteigimo šalį  padarys didelę žalą ES bendrajai rinkai ir kliudys pasiekti ambicingus ES klimato kaitos tikslus pagal vadinamą Europos žaliąjį susitarimą.

TTLA atliktais skaičiavimais, dėl įpareigojimo vilkikus grąžinti namo, vien tik 7 periferinės ES valstybės narės –  Lietuva, Latvija, Estija, Lenkija, Vengrija, Rumunija, Bulgarija – per metus tuščiai išmes 3,2 mln. tonų anglies dvideginio. Be to, kas 8 savaites namo bus priversti grįžti 570 tūkst. nepakrautų vilkikų, kurie per metus nuvažiuos 780 mln. tuščių kilometrų, bereikalingai kasmet iššvaistydami 188 mln. litrų degalų. Mobilumo paketo nuostatų prieštaravimai papildomai išryškėjo kilusios pandemijos akivaizdoje.

Vežėjai atkreipia dėmesį, kad tolesnius Mobilumo paketo svarstymus vertėtų atidėti, kol nebus įvertintos COVID-19 pandemijos sukeltos krizės pasekmės Bendrijai ir jos atskirų šalių ekonomikoms. Po kriziniu laikotarpiu verslai turės atsistatyti, o tam smarkiai trukdys Mobilumo paketo suvaržymai.

„Mobilumo paketo taikymo poveikis galimai pakenks ne tik tarptautinio transporto ir logistikos sektoriui, bet ir Europos pramonės bei kitų sektorių įmonėms, kurios šiuo metu bando įveikti verslo iššūkius dėl pandemijos sukeltų pasekmių ekonomikai. Todėl paraginome Europos Parlamento Transporto komiteto narius atidžiai peržiūrėti Mobilumo paketo nuostatas ir visų pirma – atšaukti reikalavimą grąžinti vilkikus į įmonės įsisteigimo šalį kas 8 savaites“, sako T.Jurgelevičius.

ES Taryba šių metų balandžio pradžioje patvirtino prieštaringai vertinamo sunkvežimių vairuotojų veiklą reglamentuojančio Mobilumo paketo nuostatas. Europos Sąjungos Transporto taryboje, nepaisant 9 ES valstybių narių prieštaravimo, buvo patvirtinta Tarybos pirmojo skaitymo pozicija dėl Mobilumo paketo. Balandžio 28 d. prasideda antrojo skaitymo procedūra Europos Parlamento Transporto komitete, kuriai numatyti 2-3 mėnesiai, tačiau komiteto vadovybė yra suinteresuota užbaigti procedūrą kaip galima greičiau.

Pastaraisiais mėnesiais Lietuva ir kitos periferinės šalys ES institucijas ragino atidėti Mobilumo paketo nuostatų priėmimą, kol nesibaigs koronaviruso pandemija ir nebus įvertintas jos poveikis transporto sektoriui.

Plačiau
KLAUSK