LT EN RU
Naujienos
2020 liepos 10 Kazachstanas: nuo š. m. liepos 10 d. diegiama nauja krovininio transporto siekimo sistema

Š. m. liepos 10 d. įsigalioja 2020 m. birželio 26 d. Kazachstano Respublikos įstatymas, kuriuo iš dalies keičiamas Kazachstano Respublikos įstatymas „Dėl kelių transporto“, numatantis tarptautinio kelių transporto stebėjimo sistemos sukūrimą naudojant elektroninės navigacines plombas.

Įstatymas nustato, kad vykdant tarptautini krovinių gabenimą tranzitu per Kazachstano teritoriją, krovinių skyriai bus plombuojami Valstybinės mokesčių inspekcijos Kazachstano pasienyje su Eurazijos ekonominės sąjungos valstybėmis narėmis, elektroniniais identifikatoriais (navigacinėmis plombomis).

Elektroninių identifikatorių (navigacinių plombų) saugumą užtikrina vežėjas, vykdantis tarptautinį krovinių gabenimą.

Elektroninių identifikatorių (navigacinių plombų) nuoma bus vykdoma biudžeto lėšų sąskaita, išskyrus muitinės kontroliuojamu tarptautinių krovinių gabenimą. Taip pat numatyta, kad Kazachstano Vyriausybei bus suteikta kompetencija konkurso pagrindu išrinkti nacionalinį stebėjimo sistemos operatorių.

Nacionaliniam stebėjimo sistemos operatoriui suteikiamos šios teisės ir pareigos:

  • Laikytis vienodų reikalavimų ryšių ir informacinių technologijų srityje ir užtikrina informacijos saugumą;
  • Suteikti galimybę sekti tarptautinį krovinių gabenimą naudojant palydovinės navigacines sistemas pagal Eurazijos ekonominės sąjungos muitinės teisės aktų nustatyta tvarką ir (arba) įgaliotos įstaigos, atsakingos už mokesčių pajamų valdymą ir įmokas į biudžetą;
  • Teikti vežėjams vykdantiems tarptautinį krovinių gabenimą siekimo paslaugas naudojant elektroninius identifikatorius (navigacines plombas) pagal Kazachstano Respublikos civilinius įstatymus.

Elektroninių navigacinių plombų naudojimas padės sekti transporto priemonių su kroviniais vykstančių tranzitu per Kazachstano teritoriją maršrutą ir tuo pačiu, nuotolinių būdu kontroliuoti vežimą. Tikimasi, kad šios priemonės paskatins papildomas įplaukas į biudžetą.

Plačiau
2020 liepos 10 Mobilumo paketas sukels chaosą

Liepos 9 d. vykusiame „Linavos“ prezidiumo posėdyje nemažai dėmesio buvo skirta Europos Parlamente liepos 8 d. priimtam Mobilumo paketui aptarti.

„Linavos“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis prezidiumo nariams pristatydamas situaciją teigė, kad Europos Parlamento priimtas sprendimas dėl Mobilumo paketo rodo, jog ES valdžia realiai nesupranta, ką daro.

„Mobilumo paketas kaip dokumentas pastaruoju metu sulaukė labai kritiškų vertinimų. Visų prima, šis dokumentas prieštarauja Stojimo į Europos Sąjungą sutarčiai, visų antra, nėra aiškūs šio dokumento priėmimo motyvai. Taip pat kol kas nėra numatytas šio dokumento įgyvendinimo mechanizmas. Akivaizdžiai matome, kad šis dokumentas sukels chaosą, tačiau Europos Parlamento nariai į argumentus neįsiklausė, Mobilumo paketas buvo priimtas „buldozeriu“, – sako „Linavos“ atstovas.

„Jau dabar galima konstatuoti, kad tam tikras rezultatas buvo pasiektas – Europos Komisija atliks poveikio vertinimą ir tuomet galutinai apsispręs dėl Mobilumo paketo bei vertins Europos Parlamento sprendimus“, – sakė T.Garuolis. Jis pranešė, kad ekspertai sieks išsiaiškinti Mobilumo paketo įgyvendinimo tvarkas, jos bus palaipsniui skelbiamos vežėjams. Rekomendacijas „Linava“ skelbs čia: http://www.linava.lt/mobilumo-paketas-dokumentai/.

Prezidiumo posėdyje taip pat buvo aptarta situacija dėl pernai rugsėjį tarp Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“, Baltijos transporto profesinių sąjungų konfederacijos „Solidarumas“ ir Lietuvos transporto darbuotojų profesinė sąjunga „Solidarumas“ pasirašytos Tarptautinio kelių transporto šakos kolektyvinė sutarties. „Linava“ inicijuoja kolektyvinių derybų atnaujinimą dėl sutarties papildymo ar keitimo, nes tokios procedūros buvo numatytos  susitarime. Yra numatyta keletas klausimų, kuriuos vežėjai ketina aptarti su profesinėmis sąjungomis, kad būtų išlaikytas balansas tarp abiejų šalių interesų. Prezidiumo nariams profesinių sąjungų atstovai pasakojo, kad šis susitarimas labai pasitarnauja sprendžiant ginčytinas situacijas tarp verslininkų ir jų darbuotojų, todėl profesinės sąjungos nurodo tokio susitarimo būtinybę.

Prezidiumo nariai liepos 9 d. taip pat priėmė sprendimą dėl prezidiumo nario Marjan Svirko paskyrimo dirbti Asociacijos Paslaugų ir darbo su nariais komiteto pirmininku. Jis paskirtas vietoje Vyto Bučinsko, kuris buvo paskirtas viceprezidentu.

 

 

Plačiau
2020 liepos 10 IRU informacija: atnaujinimai Graikijoje ir Čekijoje

IRU nuolat atnaujina informaciją apie situaciją skirtingose šalyse.

Atnaujinta informacija liepos 9 d. Graikijoje ir Čekijoje.

Atnaujinta informacija liepos 7 d. Graikijoje.

Atnaujinta informacija liepos 3 d. dėl Kinijos, Libano, Slovakijos. Tame pačiame dokumente atnaujinta informacija liepos 6 d. Didžiojoje Britanijoje.

Atnaujinta informacija liepos 2 d. dėl Lietuvos, Vokietijos, Jordanijos, Saudo Arabijos, Libano, Kuveito, Graikijos

Atnaujinta informacija liepos 1 d. dėl Lietuvos, Indijos, Čekijos, Irano.

Atnaujinta informacija birželio 30 d. dėl Ispanijos, Serbijos, Baltarusijos, Maltos, Latvijos, Vengrijos, Didžiosios Britanijos, Kroatijos.

Atnaujinta informacija birželio 29 d. dėl Ispanijos, Albanijos, Šveicarijos, Graikijos.

 

Plačiau
2020 liepos 09 Europos Parlamentas patvirtino Lietuvos verslą diskriminuojantį Mobilumo paketą

Trečiadienį Europos Parlamentas patvirtino vežėjų veiklą suvaržysiantį Mobilumo paketą, kuriam priešinosi Lietuva, Latvija, Estija, Lenkija, Rumunija, Bulgarija, Vengrija, Kipras ir Malta.

Lietuvos vežėjai teigia nusivylę Europos Parlamento sprendimu, dėl kurio šalies kelių transporto sektoriui bus apribotas patekimas į ES krovinių rinką.

„Balsavimo rezultatai yra nenuginčijamas įrodymas, kad Mobilumo paketas suskaldė ES valstybes nares į Rytų ir Vakarų, „senąsias“ ir „naująsias“, centro ir periferines, orientuotas į gamybą ir paslaugų eksportą. Esame be galo susirūpinę, kad pagilėjus šiai prarajai Lietuvos vežėjai neteks ES bendrosios rinkos teikiamų galimybių“, – teigia Romas Austinskas, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas.

Pasak rinkos dalyvių, Lietuvos vežėjai patirs didžiausią smūgį, kadangi visoje Bendrijoje mūsų šalies kelių transporto sektorius yra labiausiai priklausomas nuo paslaugų eksporto, kuris sudaro net 92 proc. visos apyvartos.

Verslo atstovų vertinimu, apribota transporto įmonių veikla atsilieps ir visai šalies ekonomikai. Tarptautinio krovininio kelių transporto paslaugos sudaro maždaug trečdalį viso šalies paslaugų eksporto, o krovinių vežėjai ir saugotojai sukuria apie dešimtadalį šalies BVP.

R. Austinsko teigimu, Europos ekonomikos atsigavimas gali būti efektyvus, tik kartu skatinant ES bendrosios rinkos atsigavimą, tačiau dabartinės precedento neturinčios ekonominės ir socialinės krizės akivaizdoje Europos Parlamento nariai pasirinko kitą kelią – uždegė žalią šviesą Vakarų Europos valstybes proteguojančiam įstatymui.

„Tuo tarpu, Lietuvos ir kitų periferinių šalių dalyvavimas ES bendrojoje rinkoje taps reikšmingai apribotas. Todėl negalime susitaikyti su Mobilumo paketo apribojimais, kurie Europos Sąjungoje suteikia privilegijas vienoms šalims, o kitas – esančias ES periferijoje – laiko antrarūšėmis“, – pabrėžė R. Austinskas.

Šalies vežėjai tvirtina, kad kelių transporto sektorius ir toliau sieks prisidėti prie tvaraus Lietuvos ir Europos ekonomikos bei prekybos atsigavimo, tačiau dvigubas COVID-19 pandemijos ir Mobilumo paketo smūgis apsunkins šias pastangas.

Be to, Europos Parlamentas neįvertino Mobilumo paketo poveikio aplinkai ir taršai, o atitinkamas nuostatas, reikšmingai padidinsiančias CO2 emisijas, priėmė visiškai neatsižvelgdamas į ES lygiu įgyvendinamas anglies dvideginio išmetimo į aplinką mažinimo iniciatyvas, teigia vežėjai.

Jie nurodo konkretų pavyzdį – priimtą reikalavimą grąžinti vilkikus į įmonės registracijos šalį kas aštuonias savaites, nepaisant aiškaus šios nuostatos prieštaravimo Europos žaliajam kursui ir Paryžiaus susitarimo tikslams.

Pasak Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso valdybos pirmininkės Agnės Margevičiūtės, remiantis Mobilumo paketo ir konkrečiai šios nuostatos poveikį vertinusių studijų rezultatais, privalomas vilkiko grąžinimas ne tik padidins nepakrautų transporto priemonių srautus, kuro suvartojimą, taršą ir grūstis keliuose, bet ir neturės jokios reikšmės vairuotojų darbo sąlygoms.

„Dėl šio reikalavimo vien tik septynių periferinių ES valstybių narių – Lietuvos, Latvijos, Estijos, Lenkijos, Vengrijos, Rumunijos ir Bulgarijos – vilkikų parkas per metus papildomai išmes 3,2 mln. tonų CO2. Europos verslas susidurs su dideliais iššūkiais, užtikrinant transporto sistemos veiksmingumą, o tai savo ruožtu lems kainų šuolius ir chronišką transporto pajėgumų trūkumą, ypač pagrindiniuose Europos pramonės, prekybos ir logistikos centruose“,-  teigia A. Margevičiūtė.

Jos vertinimu, Europos lygiu deklaruojami siekiai transformuoti kelių transportą į švarų ir išmanų sektorių nebetenka prasmės būtent dėl kai kurių ES valstybių narių intereso nematyti ir nevertinti neigiamo paketo poveikio aplinkai bei ekonomikai.

„Priimtas Mobilumo paketas turės ilgo laikotarpio neigiamų pasekmių tiek ES periferinėms, tiek ir arčiau ES centro esančioms valstybėms narėms. Tikimės, kad Europos Komisijos atliekamas poveikio vertinimas suteiks tvirtą pagrindą Mobilumo paketo peržiūrai artimiausiu metu“, – sako A. Margevičiūtė.

Plačiau
2020 liepos 08 Vežėjų dėmesiui – pakeitimai EP posėdžio darbotvarkėje

2020 m. liepos 8 d. 16.30 – 17.45 val. (Briuselio laiku) vyks pirmoji balsavimo sesija, kurioje numatyti „Mobilumo paketo“ klausimai dėl vairuotojų komandiravimo, vairavimo ir poilsio režimo, tachografų nuostatų (aktualūs darbotvarkės klausimai – nr. 61, 66, 121, 123). Jos rezultatų paskelbimas preliminariai numatomas 20.00 val. (Briuselio laiku) (aktualus darbotvarkės klausimas – nr. 127).  Transliaciją galima stebėti čia:  https://multimedia.europarl.europa.eu/lt/plenary-session_20200708-0900-PLENARY_vd

20.30 – 21.45 val. (Briuselio laiku) vyks antroji balsavimo sesija, kurioje numatyti „Mobilumo paketo“ klausimai dėl patekimo į profesiją ir rinką bei kabotažo nuostatų (aktualūs darbotvarkės klausimai – nr. 114, 123). Jos rezultatų paskelbimas preliminariai numatomas 2020 m. liepos 9 d. 9.00 val. (Briuselio laiku) (aktualus darbotvarkės klausimas – nr. 135), vaizdo transliacija čia https://multimedia.europarl.europa.eu/lt/plenary-session_20200709-0900-PLENARY_vd.

Posėdžio darbotvarkę ir dokumentus galima rasti čia. https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/OJQ-9-2020-07-08_LT.html

 

Plačiau
2020 liepos 03 2020 m. liepos 8 d. EP plenariniame posėdyje – diskusijos ir balsavimai dėl „Mobilumo paketo“

Europos Parlamento plenariniame posėdyje 2020 m. liepos 8 d. nuo 15.30 val. (Briuselio laiku) vyks diskusijos ir balsavimai dėl ES „Mobilumo paketo“.

Posėdžio darbotvarkę ir dokumentus galima rasti čia. https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/OJQ-9-2020-07-08_LT.html

Posėdžio eigą vežėjai galės stebėti čia: https://multimedia.europarl.europa.eu/lt/plenary-session_20200708-0900-PLENARY_vd

 

 

Plačiau
2020 liepos 02 Mobilumo paketas | Trumpai

Derybos tarp Europos Sąjungos institucijų (trilogas) dėl Mobilumo paketo pasibaigė 2019 m. gruodžio 12 d. – priimti sprendimai, nepalankūs Lietuvos vežėjams.

Pateikiame keletą svarbiausių akcentų, dėl kurių buvo susitarta

1. Vilkiko grąžinimas:

  • Kartą per 8 savaites grąžinimas į vieną iš veiklos centrų įmonės įsisteigimo šalyje. Veiklos centras – įmonės veiklos vieta įsisteigimo šalyje su  atitinkama technine įranga ir infrastruktūra, įskaitant parkavimo vietas. Argumentacija: a) reguliarus vilkiko grąžinimas reikalinga priemonė kovojant su pašto dėžutėmis, sisteminiu kabotažu ir klajojančiais vairuotojais b) užtikrinti tinkamą transporto priemonių techninę priežiūrą.

2. Antros kartos išmaniųjų tachografų (smart) pakeitimas:

  • Nuo 2024 m. visuose vilkikuose, kuriuose įrengti analoginiai ir skaitmeniniai tachografai.
  • Nuo 2025 m. vilkikuose su pirmos karto išmaniaisiais (smart) tachografais
  • Nuo 2026 m. antro kartos išmanieji (smart) tachografai privalomi ir lengvose komercinėse TP (nuo 2,5 t iki 3,5 t), kadangi joms bus taikomas darbo ir poilsio reglamentas 561/2006

3. Kabotažas:

  • Kaip ir dabartinis rėžimas: 3 operacijos per 7 dienas
  • Atvėsimo laikotarpis 4 dienos.
  • Kabotažo taisyklės taikomos kombinuotam transportui, kai kombinuoto transporto atkarpa vykdoma toje pačioje ES šalyje narėje. Tačiau priimančioji šalis kombinuoto transporto  atveju gali numatyti ilgesnį laikotarpį nei 7 dienos ir trumpesnį nei 4 dienų atvėsimo laikotarpį.

4. Darbo ir poilsio taisyklės:

  • 45 val. ir ilgesnio poilsio negalima atlikti kabinoje;
  • Vairuotojas kartą per 4 savaites atlieka reguliarų kassavaitinį poilsį grįžęs į įmonės veiklos centrą įsisteigimo šalyje, į vairuotojo gyvenamąja vietą arba kitą vairuotojo pasirinktą vietą.
  • Per 4 savaites galima atlikti  2 sutrumpintus kassavaitinius poilsius, jeigu:

-       Iš eilės einantys 2 sutrumpinti kassavaitiniai poilsiai atliekami ne įsisteigimo šalyje

-       Kompensacija už 2 iš eilės atliktus sutrumpintus poilsius pridedama prie sekančio reguliaraus kassavaitinio poilsio

-       Vairuotojas kartą per 3 savaites grįžta į vieną iš darbdavio veiklos centrų arba į savo gyvenamąją  vietą.

Šie sprendimai įsigalios atlikus reikalingas procedūras. Preliminarus likusių (nuo 2020 m. vasario mėn.) procedūrų tvarkaraštis:

 

                       ES „Mobilumo paketo“ teisėkūros procedūrų planuojamas tvarkaraštis

Procedūra Preliminarus tvarkaraštis
Teksto vertimas ir teisinis-lingvistinis patvirtinimas Tikslinama
ES Tarybos pozicijos priėmimas 2020 m. balandžio 7 d.
ES Tarybos pozicijos pristatymas EP (Europos Parlamento) plenariniame posėdyje ir persiuntimas TRAN (EP Transporto ir turizmo komitetui) 2020 m. balandžio 17 d. Po pristatymo pradedamas 3 mėn. terminas EP 2-am skaitymui (su galimybe pratęsti 1 mėn.)
TRAN rekomendacijų projekto svarstymo pradžia + termino pataisoms pradžia (ribotas pataisų leistinumas) 2020 m. balandžio 21 d.
TRAN rekomendacijų projekto pristatymas komitete 2020 m. balandžio 28 d.
Pataisų TRAN pabaiga 2020 m. gegužės 12 d. 12.00 val.
TRAN balsavimas dėl rekomendacijų projekto 2020 m. birželio 8 d.
EP plenarinis balsavimas 2020 m. liepos 8 d.
Pasirašymas Tikslinama
Paskelbimo data ES Oficialiajame Leidinyje Tikslinama
Įsigaliojimo data Tikslinama

 

 

Daugumai priimamų ES „Mobilumo paketo“ nuostatų numatytas 18 mėn. įgyvendinimo terminas:

                   Tam tikrų aktualių ES „Mobilumo paketo“ nuostatų planuojamas įsigaliojimas

(pagal 2019 m. gruodžio 16 d. kompromisinio pasiūlymo situaciją)

Nuostata

Teisės aktas ir nuostatų taikymo pradžia

Įpareigojimas vežėjui organizuoti transporto priemonių parko darbą taip, kad jos galėtų grįžti į vežėjo valdymo centrą įsisteigimo valstybėje narėje mažiausiai 8 sav. laikotarpyje po išvykimo Nuo atitinkamo Reglamento įsigaliojimo (paskelbimas Oficialiajame Leidinyje + 20 d.) + 18 mėn.
Kabotažo taisyklių patikslinimas – 4 d. „atvėsimo“ laikotarpis po kabotažo operacijų Nuo atitinkamo Reglamento įsigaliojimo (paskelbimas Oficialiajame Leidinyje + 20 d.) + 18 mėn.
Išimties dėl licencijavimo krovinių vežimui motorinėmis transporto priemonėmis, kai pakrautos transporto priemonės, įskaitant priekabą, leidžiama masė neviršija 3,5 tonų, pakeitimas nustatant išimtį krovinių vežimui motorinėmis transporto priemonėmis, kai pakrautos transporto priemonės, įskaitant priekabą, leidžiama masė neviršija 2,5 tonų Nuo atitinkamo Reglamento įsigaliojimo  (paskelbimas Oficialiajame Leidinyje + 20 d.) + 21 mėn.
Atnaujintos komandiravimo nuostatos kelių transportui Nuo atitinkamos Direktyvos perkėlimo ir įgyvendinimo valstybių narių nacionalinėje teisėje – ne vėliau kaip iki atitinkamos Direktyvos įsigaliojimo (paskelbimas Oficialiajame Leidinyje + 1 d.) + 18 mėn.
Patikslintas draudimas atlikti reguliarų kassavaitinio poilsio laikotarpį arba bet kokį kassavaitinio poilsio laikotarpį ilgesnį nei 45 val. kaip kompensacija už prieš tai sutrumpintą kassavaitinio poilsio laikotarpį transporto priemonėje Nuo atitinkamo Reglamento įsigaliojimo  (paskelbimas Oficialiajame Leidinyje + 20 d.)
Įpareigojimas darbdaviui padengti bet kokias apgyvendinimo išlaidas vairuotojui atliekant poilsį ne transporto priemonėje Nuo atitinkamo Reglamento įsigaliojimo  (paskelbimas Oficialiajame Leidinyje + 20 d.)
Įpareigojimas darbdaviui organizuoti darbą taip, kad vairuotojas galėtų grįžti kas 4 savaitės iki atitinkamo kassavaitinio poilsio pradžios į vežėjo valdymo centrą įsisteigimo valstybėje narėje arba į vairuotojo gyvenamąją vietą Nuo atitinkamo Reglamento įsigaliojimo  (paskelbimas Oficialiajame Leidinyje + 20 d.)
Patikrinimų keliuose sugriežtinimas iki einamosios + 56 dienų (duomenų pateikimas patikrinimus atliekantiems pareigūnams) Nuo 2024 m. gruodžio 31 d.

Pastaba. Detalesnis planuojamas ES „Mobilumo paketo“ atskirų nuostatų taikymo tvarkaraštis, darant prielaidą, kad tekstai bus paskelbti ES Oficialiame Leidinyje (OL) 2020 m. rugpjūčio mėn. ir įsigalios 2020 m. rugsėjo mėn., pateiktas šiame dokumente. 

„Linavos“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis sako, jog toks sprendimas reiškia, kad Lietuvos transporto sektorius patirs didžiulius praradimus, kurie labiausiai paveiks smulkias įmones. Prognozuojama, kad be darbo liks beveik 35 tūkst. sektoriuje dirbančių asmenų.

Priėmus Mobilumo paketą ir sektoriaus MMA komandiruojamiems darbuotojams didinimą didės krovinių vežimo automobiliais sektoriaus koncentracija, vadinasi mažės konkurencijos lygis.

Dėl įmonių bankrotų tapusiems bedarbiais transporto sektoriaus darbuotojams bedarbių išmokoms iš valstybės pareikalaus apie 111 mln. eurų vienkartinių išlaidų, prognozuojama, kad bus prarasta 102 mln. eurų valstybės biudžeto pajamų, iš kurių dėl negautų Sodros įmokų – 65 mln. eurų ir negauto GPM – 37 mln. eurų.

„Tikėtina, kad šalies ekonomikai, krovinių vežimo automobiliais sektoriaus patiriami iššūkiai galėtų lemti mažiausiai 1,6 proc. BVP praradimus“, – situaciją vertina T. Garuolis.

 

Plačiau
2020 birželio 29 Baltarusijos piliečiams nustatytos vizų kainos

Migracijos departamentas informuoja, kad nuo liepos 1 d. Baltarusijos Respublikos piliečiams bus taikomas 60 eurų konsulinis mokestis ir valstybės rinkliava už prašymų išduoti nacionalines vizas priėmimą ir svarstymą, sprendimo dėl jų išdavimo ar atsisakymo išduoti priėmimą.

Tokį sprendimą priėmė Vyriausybė nutarimu „Dėl konsulinio mokesčio lengvatos taikymo Baltarusijos Respublikos piliečiams“. Šiuo nutarimu netekusiu galios pripažintas Vyriausybės 2011 m. rugsėjo 14 d. nutarimas Nr. 1077 „Dėl konsulinio mokesčio už prašymų išduoti nacionalines vizas Baltarusijos Respublikos piliečiams nagrinėjimą neėmimo.“ Vadovaujantis Rinkliavų įstatymo 8 straipsniu, keičiama ir valstybės rinkliava – taikoma 50 procentų lengvata.

Taip pat liepos 1 d. įsigalioja Europos Sąjungos ir Baltarusijos Respublikos Susitarimas dėl vizų išdavimo tvarkos supaprastinimo, vadovaujantis kuriuo Šengeno vizos Baltarusijos piliečiams kainuos 35 Eurų.

Plačiau
2020 birželio 29 „Linavos“ konsultacijoje – po prastovų mokamos subsidijos

Birželio 30 d. „Linavos“ nuotolinėje konsultacijoje gyvai Užimtumo tarnybos specialistai vežėjams pristatė pagalbos verslui priemones „Subsidijos darbdaviams po prastovų ir nukentėjusiems nuo COVID-19“ bei atsakė į vežėjų klausimus. Konsultacijos vaizdo įrašą galima pamatyti čia: https://youtu.be/hc7OXlaC_mU.

Užimtumo tarnybos pateikta informacija:

Subsidijos darbdaviams iki 2020 gruodžio 31 d. 

NAUJOS DU subsidijos švelnėjant karantinui ir po jo

 

Plačiau
2020 birželio 26 „Linavoje“ – naujas viceprezidentas

Birželio 25 d. „Linavos“ prezidiume buvo priimti sprendimai, kuriais siekiama užtikrinti geresnes paslaugas „Linavos nariams.

„Linavos“ prezidentas Romas Austinskas prezidiumo nariams pristatė poreikį, kad asociacijos Krovininio transporto taryba aktyviau dirbtų, nes vežėjams reikalingi sprendimai turi būti priimami sparčiau ir efektyviau. Todėl jis balsavimui pateikė „Linavos“ viceprezidento, Krovininės transporto tarybos vadovo Marjan Svirko atleidimą iš užimamų pareigų. Prezidiumui balsų dauguma patvirtinus šį sprendimą, nauju viceprezidentu ir Krovininės transporto tarybos vadovu buvo patvirtintas prezidiumo narys Vytas Bučinskas. „Linavos“ prezidentas Romas Austinskas po šio prezidiumo sprendimo Marjanui Svirko padėkojo už kelerių metų darbą Krovininio transporto taryboje.

Siekiant efektyviau įgyvendinti „Linavos“ įsipareigojimus vežėjams, prezidiumo posėdyje taip pat buvo priimta keletas sprendimų dėl sekretoriato struktūros pertvarkos ir darbų perskirstymo. Nuo šių metų liepos 1 d. Inovacijomis ir bendraisiais „Linavos“ reikalais rūpinsis vienas sekretorius – Zenonas Buivydas, o buvęs Bendrųjų reikalų sekretorius Jonas Juodka dirbs Transporto departamento vadovu. Transporto politikos sekretoriaus pareigas toliau eina Tomas Garuolis. Toks sprendimas leis vežėjams sukurti daugiau pridėtinės vertės, geriau įvertinti realią situaciją bei užtikrinti su asociacijos nariais grįžtamąjį ryšį.

Prezidiumo nariams taip pat buvo pristatyti vykstantys darbai. Susisiekimo ministerijoje pirmą kartą posėdžiavo Patariamoji taryba tarptautinio kelių transporto sektoriaus aktualiems klausimams svarstyti ir pasiūlymams teikti. Šiame posėdyje buvo aptarti klausimai dėl tolimesnių veiksmų ruošiantis Mobilumo paketo priėmimui Europos Parlamente, taip pat skundo galimybė Europos Sąjungos Teisingumo Teismui. Prezidiumo nariams buvo pristatyta situacija Rytuose, kur taip pat situacija Lietuvos vežėjams yra nepalanki.

Prezidiumo nariai taip pat aptarė situaciją po Vilniaus apygardos teismo 2020 m. birželio 18 d.  galutinės ir neskundžiamos nutarties, pagal kurią regioninių susirinkimų šaukimo ir darbo tvarka lieka sustabdyta, o rinkiminiai procesai „užkonservuojami“. Rinkiminiai regioniniai susirinkimai bei rinkiminis kongresas nevyks iki tol, kol nebus baigti ginčai ir nebus priimtas galutinis teismo sprendimas dėl šių metų pradžioje patvirtintos regioninių susirinkimų šaukimo ir darbo tvarkos teisėtumo. Teisininkai prognozuoja, kad šis teisminis procesas artimiausiu metu nesibaigs, nebent uždaroji akcinė bendrovė „Solotransa“, uždaroji akcinė bendrovė „Antila“ bei M. Čyžienės individuali įmonė „Milčija“ atsisakytų savo reikalavimų arba pritartų rinkiminių procesų vykdymui pagal tą pačią tvarką, kurios pagrindu jie jau buvo pradėti.

Prezidiumo posėdyje taip pat buvo paskirtos artimiausių prezidiumo posėdžių datos. Jie vyks liepos 9, rugpjūčio 12 bei rugpjūčio 26 d.

Plačiau
2020 birželio 25 Subsidijos darbdaviams po prastovų ir nukentėjusiems nuo COVID-19

Primename, kad įsigaliojus Užimtumo įstatymo pakeitimams (nuo š. m. gegužės 15 d.), po karantino darbdaviams dar 6 mėn. (ne ilgiau nei iki 2020 m. gruodžio 31 d.) gali būti mokamos subsidijos, skirtos darbuotojų darbo užmokesčiui kompensuoti. Šią valstybės paramą gali gauti ne tik darbdaviai, kurie skelbė prastovas ir per karantiną neatleido darbuotojų, bet ir darbdaviai, kurie prastovų neskelbė, tačiau nukentėjo nuo COVID-19.

Pirmuoju atveju į subsidiją gali pretenduoti darbdaviai, kurie skelbė darbuotojams prastovas ekstremalios situacijos ir (ar) karantino metu ir kreipėsi dėl prastovos subsidijos, kuri nutraukta, nes darbuotojus atšaukė iš prastovų ir išlaiko jiems darbo vietas. Šiuo atveju darbdavys gaus subsidijas už visus prastovoje dėl ekstremalios situacijos ir (ar) karantino buvusius darbuotojus, už kuriuos gavo prastovos subsidija ir kuriems išlaikė darbo vietas. Subsidijos bus mokamos 6 mėnesius nuo š. m. gegužės 15 d. arba atšaukus prastovą (bet ne ilgiau nei iki 2020 m. gruodžio 31 d.)

Antruoju atveju įmonė turi būti įtrauktą į Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) sudaromus mokesčių mokėtojų, nukentėjusių nuo koronoviruso (COVID-19), sąrašus. Subsidijos šiems darbdaviams bus mokamos už 10 darbuotojų, neįskaičiuojant darbuotojų, už kuriuos buvo mokama  prastovų subsidija, jeigu įmonėje dirba iki 20 žmonių, arba ne daugiau nei už 50 proc. darbuotojų, neįskaičiuojant darbuotojų, už kuriuos buvo mokama  prastovų subsidija, jei įmonėje dirba daugiau nei 21 asmenų. Šiuo atveju subsidijos yra išmokamas 6 mėn. nuo š. m. gegužės 15 d.

Atkreipiame vežėjų dėmesį, kad įmonė, neįtraukta į VMI sudarytą nukentėjusių nuo COVID-19 įmonių sąrašus, subsidijų gauti negalės, todėl primename, kad verslininkai (nepriklausomai nuo vykdomos ekonominės veiklos rūšies), neradę savęs minėtuose sąrašuose, tačiau taip pat patyrę neigiamas pasekmes dėl COVID-19 ir pageidauja gauti subsidiją darbdaviams, gali per Mano VMI (skiltyje Paslaugos > Užsakyti Paslaugą > Paklausimai) arba el. paštu vmi@vmi.lt pateikti supaprastintą prašymo formą taikyti pagalbos priemones. Formą galima rasti čia: https://www.vmi.lt/cms/documents/10162/8016055/Moketojo_prasymas_del_COVID-19/bedb35b2-3350-41e4-99e1-f4c55006b5d2. Kol kas nėra nustatyto termino iki kada darbdaviai gali teikti prašymus būti įtrauktiems į VMI sudarytą nukentėjusių nuo COVID-19 įmonių sąrašus, tačiau raginame vežėjus nedelsti ir kuo greičiau susitvarkyti minėtus dokumentus (plačiau apie VMI skelbiamus įmonių sąrašus ir verslininkų patekimą į minėtus sąrašus buvo skelbta asociacijos „Linava“ pranešime http://www.linava.lt/naujiena/vmi-informacija-apie-subsidijas-mikroimonems/).

Subsidijos darbdaviams po prastovų ir nukentėjusiems nuo COVID-19 darbo užmokesčiui kompensuoti dydžiai yra vienodi t. y. pirmą–antrą mėnesį siekia 100 proc. nuo darbuotojui priskaičiuoto darbo užmokesčio, trečią – ketvirtą – 50 proc., penktą – šeštą– 30 proc., bet ne daugiau nei 607 eurai (bruto). Subsidija darbo užmokesčiui (mokama kas mėnesį už praėjusį mėnesį) apskaičiuojama procentais nuo priskaičiuotų draudžiamųjų pajamų VSDF registre.

Plačiau apie subsidijų darbdaviams, įgyvendinantiems minėtas remiamojo įdarbinimo priemones, sąlygas, būtinus dokumentus ir jų pateikimą, taip pat apie susijusius darbdavių įsipareigojimus galima pasiskaityti čia: https://uzt.lt/subsidijos-darbdaviams2/, o „Linavos“ nuotolinėje konsultacijoje su Užimtumo tarnybos specialistais bei pateikta informacija galite susipažinti čia: http://www.linava.lt/naujiena/%e2%80%9elinavos-konsultacijoje-06-30-po-prastovu-mokamos-subsidijos/.

Su visu Aktyvios darbo rinkos politikos priemonių taikymo darbdaviams tvarkos aprašu galima susipažinti čia:  https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/3e5296b0617411e7b85cfdc787069b42/asr.

 

Plačiau
2020 birželio 22 „Linavos“ konsultacijoje – migracijos klausimai ir Rusijos bei Baltarusijos vizos

Birželio 23 d. vyko tiesioginė konsultacija, kurios metu “Linavos” specialistai pateikė atsakymus į dažniausiai užduodamus klausimus dėl migracijos bei supažindins su naujovėmis šioje srityje. Konsultacijos metu taip pat bus aptarti Rusijos ir Baltarusijos vizų klausimai.

Konsultaciją galima matyti čia: https://youtu.be/HTARJHfrzZc.

 

Plačiau
2020 birželio 19 Vežėjai kreipėsi į valstybines institucijas dėl dezinformavimo atakų

Trys didžiausios Lietuvos vežėjus vienijančios asociacijos kreipėsi į valstybines institucijas, kad jos reaguotų į dezinformavimo atakas, kurias pastaruoju metu patiria vienas didžiausių šalies ekonomikos sektorių.

„Lietuvos transporto ir logistikos verslas pastaruoju metu susiduria su gerai koordinuota plataus masto dezinformacijos ataka. Periodiniai bandymai organizuoti įvairias akcijas, klastojami laiškai Europos Parlamentui, ES institucijoms ir didelėms Vakarų verslo bendrovėms – tai tik dalis plataus masto kampanijos prieš Lietuvos verslą“, – bendrame rašte institucijoms tvirtina Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“, Tarptautinio transporto ir logistikos aljansas bei Lietuvos vežėjų sąjunga.

Verslininkai atkreipia dėmesį, kad dezinformacijos sklaidai pasitelktas platus priemonių rinkinys: socialinės medijos, susirašinėjimo platformos, proklamacijų dalinimas, laiškai klastotės.

„Susirūpinimą kelia ir tai, kad skleidžiant dezinformuojantį turinį melagingai prisistatoma Lietuvoje veikiančių profesinių sąjungų vardu, su kuriomis Lietuvos vežėjų asociacijos stengiasi palaikyti nuolatinį socialinį dialogą“, – sako Romas Austinskas, „Linava“ prezidentas.

Jis informavo, kad šių metų vasarį Europos Parlamentą, o gegužę ir Europos Parlamento Peticijų komitetą, pasiekė trys laiškai peticijos, kurių atgaliniuose adresuose nurodytos Lietuvoje veikiančios profesinės sąjungos. Visuose trijuose laiškuose nurodoma melaginga informacija, kurios tikslas sumenkinti Lietuvos transporto verslą.

R. Austinskas informavo, kad reaguodama į situaciją „Solidarumo“ vadovybė išsiuntė oficialų laišką paneigimą Europos Parlamento atsakingiems atstovams, kuriame profsąjunga neigia siuntusi tokį laišką, o jos vardu pasinaudota apgaulės būdu. Šią peticiją Europos Parlamento Peticijų komitetas pripažino kaip nepriimtiną.

Verslininkai neatmeta, kad padidintas dėmesys Lietuvos ir kitų periferinių ES šalių transporto verslui susijęs su bandymu daryti įtaką politiniams sprendimams, susijusiems su Mobilumo paketu. Pasak R. Austinsko, apie panašius atvejus, kai vilkikų sustojimų vietose ES šalyse dalinami agitacinio pobūdžio atsišaukimo lapeliai praneša ir patys vairuotojai. „Jų turinys panašus – vairuotojai raginami kreiptis nurodytais kontaktais, o profsąjunga esą padės apginti jų teises, išsireikalauti didesnio atlygio“, – sakė vežėjų atstovas.

Pasak R. Austinsko, susirūpinimą kelia faktas, kad aprašomi tik žinomi tokių laiškų siuntimo atvejai – nežinomas mastas kiek, ir kokiu tikslu dezinformuojančio turinio galėjo pasklisti po Europą.

„Visas šias priemones sieja panašaus pobūdžio turinys – rusų, anglų, prancūzų ir vokiečių kalbomis skleidžiama melaginga informacija apie neva vergijos sąlygomis dirbančius vairuotojus Lietuvos transporto bendrovėse. Tokia situacija kenkia ne tik transporto verslui, bet ir menkina šalies įvaizdį“ , – sako R. Austinskas.

Verslininkams didelį susirūpinimą kelia ir tai, kad dažniausia anonimiškai veikiančių asmenų gijos galimai veda į kaimynines valstybes Rytuose. R. Austinskas nurodo, kad plačiai veikiama ir strateginėse Lietuvai rinkose Vakaruose, kuriose Lietuvos vežėjai vykdo didelės apimties tarptautinių krovinių pervežimo operacijas. „Lietuvos transporto ir logistikos bendrovės per pastaruosius metus užfiksavo ne vieną bandymų organizuoti vilkikų vairuotojų nesankcionuotus streikus, ar kitokias provokacines akcijas, sakė R. Austinskas.

Jo teigimu, pasitelkus socialines medijas ir Rusijoje bei Baltarusijoje populiarias susirašinėjimo programėles bandoma organizuoti rusakalbių vairuotojų protesto akciją Berlyne.

„Verslui didelį susirūpinimą kelia tai, kad vairuotojai raginami nurodytais kontaktais persiųsti įmonių, kuriose dirba, konfidencialius duomenis: CMR, sutartis, kitus dokumentus“, – sako R. Austinskas.

Vežėjai prašo valstybinių institucijų įvertinti susidariusią situaciją ir atsižvelgti į 2002 metais Seimo patvirtintą nacionalinio saugumo strategiją. Joje numatyta vykdyti nacionalinio saugumo interesus atitinkančias priemones, skatinančias Lietuvos transporto infrastruktūros konkurencingumo regione didinimą ir aktyviai ginti šalies vežėjų interesus užsienio rinkose.

 

Plačiau
2020 birželio 18 IRU konsultacijos dėl minimalaus darbo užmokesčio

Europos Komisija (EK) nuo birželio su socialiniais partneriais pradėjo konsultacijas dėl minimalaus darbo užmokesčio.

Tai yra antrasis konsultacijų etapas (pirmasis vyko 2020 m. sausio-vasario mėn.). Po pirmojo etapo EK nusprendė, kad šiuo klausimu reikalingas bendras Europos Sąjungos (ES) sprendimas.

Konsultacijų metu yra pabrėžiama, kad nėra siekiama visoje ES nustatyti vieningos minimalios algos. Pagrindinis šio sprendimo tikslas – užtikrinti visų ES gyvenančių žmonių teisę gauti užmokestį, užtikrinantį orų pragyvenimą. Konsultacijose kalbama apie ES darbo rinkos lygiateisiškumo gerinimą, ekonominio ir socialinio progreso skatinimą, lyčių nelygybės mažinimą, įsidarbinimo ir produktyvumo gerinimą, geresnių konkurencinių sąlygų sukūrimą įmonėms, veikiančioms viename sektoriuje.

Esama penkių tikslų, kurie ir sudarys būsimojo EK pasiūlymo pagrindą:

  • Tinkamai veikiančių kolektyvinių derybų atlyginimų nustatymui įvedimas;
  • Nacionalinės normos nustatymas, numatančios nuolatinę minimalios algos peržiūrą vadovaujantis stabiliais ir aiškiais kriterijais, tačiau užtikrinant kad visi darbuotojai patenka į vertinimo sistemą;
  • Socialinių partnerių efektyvaus įtraukimo minimalios algos nustatymo derybų sistemoje užtikrinimas garantuojant minimalios algos adekvatumą;
  • Minimalios algos neadekvatumą sąlygojančių faktorių panaikinimas nacionaliniu lygmeniu;
  • Efektyvaus atitikimo esančiai teisinei bazei užtikrinimas.

EK pažymi, kad visos šalys narės privalės atitikti numatytus tikslus, nors, atsižvelgiant į nacionalinius išskirtinumus, tai gali atlikti skirtingais būdais.

EK pasilieka sau teisę nutraukti konsultacijas atsižvelgiant į socialinių partnerių siekį derėtis tarpusavyje šiuo minėtu klausimu.

EK konsultacijas numato tęsti iki šių metų rugsėjo. IRU prašo atidžiai išsistudijuoti EK pasiūlymus ir atsiųsti komentarus bei pasiūlymus (įskaitant ir nacionalines pozicijas ar dokumentus).

 

Plačiau
2020 birželio 17 Plombų naudojimas sankcijinėms prekėms tranzitui per Rusiją

Atsižvelgiant į nuo 2014 m. Rusijos įvestą embargą kai kurioms prekėms iš Europos Sąjungos, Norvegijos, Kanados, Australijos, šių šalių prekės negali būti eksportuojamos per Rusijos teritoriją į kitas šalis.

Kiek vėliau Rusijos prezidento įsakymu buvo įvesta speciali procedūra prekėms, kilusioms ar įvežamoms iš Ukrainos. 2019 metais situacija keitėsi, Rusijos prezidentui nusprendus atsisakyti draudimo nepervežti ES prekes per Rusijos teritoriją, tačiau buvo iškelta sąlyga, kad sankcijinės prekės, vežamos per Rusijos teritoriją, būtų pažymėtos GLONASS navigacijos pagrindu veikiančiomis plombomis, o vairuotojai gautų atitinkamus registracijos kvitus. Tokių priemonių Rusija ėmėsi norėdama užtikrinti geresnį krovinio sekimą.

Nors minėtas Rusijos prezidento įsakymas ir buvo išleistas dar 2019 m., tačiau navigacinės plombos faktiškai įvestos tik 2020 m. paskirus atsakingą paslaugų operatorių. Taip buvo pakoreguotos kelių ir geležinkelių tranzito procedūros per Rusijos teritoriją.

Nuo šiol sankcijinės prekės tranzitu per Rusiją gali būti vežamos tik tuo atveju, jei atitinka šias sąlygas:

Rusijos Transporto ministerija 2020-03-06 d. paskelbė, jog pirmoji navigacinių plombų operatorė bus „Skaitmeninių platformų vystymo centras“ (daugiau informacijos rusų kalba: https://crcp.ru/ ir anglų kalba: https://crcp.ru/en/ ).

Prieš pradedant sankcijinių prekių transportavimą, vežėjas turi užsiregistruoti sistemoje aukščiau nurodytu operatoriaus adresu arba fizinėje atstovybėje ir pasirašyti sutartį. Bent 2 val. iki sunkvežimio atvykimo į pasienio punktą, transporto operatorius turi atsiųsti navigacinės plombos operatoriui užpildytą specialią formą. Už paslaugas atsiskaityti gali tiek vežėjas, tiek ir krovinio savininkas. Svarbu, priminimas čia yra, kad krovinys įvažiuoti į Rusiją gali tik per konkrečius pasienio punktus!  

Navigacinė plombos operatoriaus kainos šiuo metu yra tokios:

  • Vienos e-plombos prikabinimas -1224 RUB (15 EUR);
  • Vienos e-plombos nuėmimas -996 RUB (12 EUR);
  • Vienos dienos nuoma -2500 RUB (30,5 EUR).

Visos nurodytos kainos jau su 20 proc. PVM, o detalesnė informacija prieinama rusų kalba čia:  https://crcp.ru/tariffs/ ).

E-plombos pritvirtinimas ir nuėmimas atliekamas:

  • Muitinės pareigūnų ties išorine Eurazijos Ekonominės Sąjungos siena;
  • Transporto inspekcijos pareigūnų ties stacionariais arba mobiliais punktais Rusijos -Baltarusijos ir Rusijos -Kazachstano pasieniuose.

Pritvirtinus e-plombą, vairuotojas privalo gauti registracijos kvitą, pasirašytą ir su antspaudu gautu iš muitinės arba transporto inspekcijos atstovo. Registracijos kuponas pateikiamas minėtiems pareigūnams išvykstant iš Rusijos teritorijos.

E-plombų tvirtinimas ir nuėmimas nereikalauja TIR operacijos panaikinimo ar papildomų TIR knygelės vaučerių. Esant kokiems nors nesklandumams TIR knygelės savininkas raginamas kreiptis į asociaciją, išdavusią TIR knygelę.

IRU nuolatinė atstovybė Eurazijoje planuoja susitikimą su e-plombos operatore, norėdami aptarti įvairius klausimus, įskaitant galimą bendradarbiavimą TIR srityje.

 

Plačiau
2020 birželio 16 Rusija: Platon sistemos naudojimas

Rusijos „Rosavtodor“ laikinai leido dar 90 dienų pratęsti naudoti įmokų įnešimui į PLATON sistemą įrenginius. Operatoriau įmonė gavo patvirtinantį laišką iš atitinkamų institucijų.

Pailginus įrenginių eksploatavimo laiką, krovinių vežėjams suteikia papildomą saugumą, pandemijos metu nereikia kreiptis į aptarnavimo skyrius. Įrenginių naudojimo pratęstą datą galima bus pamatyti asmeninėje paskiroje PLATON sistemoje.

Iškilus papildomiems klausimas galima kreiptis į visą parą veikiančia karštąją linija – 8 800 550-02-02.

Ankščiau įrenginių naudojimo laikas jau buvo pratęstas iki birželio vidurio.

 

 

Plačiau
2020 birželio 16 Migracijos departamentas: laiku neišvykusiems trečiųjų šalių piliečiams nebus taikoma administracinė atsakomybė

Migracijos departamentas informuoja, kad užsieniečiams, kurių teisėto buvimo Lietuvoje laikotarpis baigėsi tuomet, kai Lietuvoje buvo paskelbtas karantinas ir kurie ne dėl savo kaltės negalėjo ar negali laiku išvykti iš Lietuvos, 2 mėnesius nuo karantino pabaigos nebus priimami sprendimai dėl grąžinimo ir nebus taikoma administracinė atsakomybė už neteisėtą buvimą.

Užsieniečiai, taip pat tie, dėl kurių buvo priimtas sprendimas dėl grąžinimo, bet laikotarpis savanoriškai išvykti baigėsi karantino metu, privalo išvykti iš Lietuvos iki 2020 m. rugpjūčio 17 d. 24:00 val.

Atkreipiame dėmesį, kad Lietuvoje esantys ir grįžti į savo gyvenamosios vietos valstybę norintys užsieniečiai gali tai padaryti, tačiau tai turi būti suderinta su jų valstybėse veikiančiomis institucijomis. Siekiant pradėti atitinkamas procedūras, pirmiausia reikėtų kreiptis į Lietuvos Respublikoje esančias tų valstybių ambasadas ar konsulines įstaigas.

Kartu rekomenduojame pasirūpinti sveikatos draudimu buvimo Lietuvoje laikotarpiu.

Migracijos departamentas ragina užsieniečius, kurie karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje metu pakeitė darbdavį, kaip galima skubiau kreiptis į Migracijos departamentą dėl leidimo laikinai gyventi gavimo darbui pas naująjį darbdavį.

 

Plačiau
2020 birželio 15 Vokietija: laikinas eismo apribojimų sustabdymas bei vairavimo ir poilsio režimo išimtys dėl COVID-19

Primename, kad visą informaciją, susijusią su naujausia kelių transporto veiklos informacija pandemijos metu įvairiose šalyse galite rasti anglų kalba kasdien atnaujinamoje Asociacijos tinklalapio skiltyje Korona virusas. Gaunant daug klausimų dėl atskirų valstybių, šiuo atveju Vokietijos, vadovaujantis paskutiniais birželio 12 d. atnaujinimais, teikiame detalią informaciją apie Vokietijoje taikomus laikinus eismo apribojimų sustabdymus bei vairavimo ir poilsio režimo išimtis dėl COVID-19.

 

Vokietijos kontrolės institucija BAG skelbia Vokietijos COVID-19 leidžiančių nukrypti nuostatų, susijusių su kelių transportu, sąrašą. Šiame puslapyje spustelėkite nuorodą „Straßengüterverkehrsrechtliche Ausnahmen aufgrund Covid-19“, kad galėtumėte atidaryti naujausią PDF sąrašo versiją. Aktualiausias turinys:

  •  Gegužės 28 d. Vokietijos vyriausybė informavo, kad nesant įtikinamų priežasčių, pateisinančių tolesnį lengvatų taikymą, vairavimo ir poilsio laiko taisyklių netaikymas po gegužės 31 d. nebus atnaujintas ir Reglamentas (EB) 561/2006 bus pilnai taikomas nuo birželio 1 d. 00:00.
  • Federalinė Vokietijos vyriausybė paprašė žemių sustabdyti sunkvežimių judėjimo savaitgaliais ir švenčių dienomis draudimą, kad būtų palengvinta padėtis krizės metu. Vokietijos kontrolės institucija BAG teikia naujausios informacijos įvairiuose regionuose apžvalgą. Spustelėkite nuorodą pavadinimu „Straßengüterverkehrsrechtliche Ausnahmen aufgrund Covid-19“ ir skaitykite gauto PDF dokumento 4 skyrių. „Straßenverkehrsrecht – Sonn- und Feiertagsfahrverbote“. Atkreipkite dėmesį, kad draudimo sustabdymas Saksonijoje ir Berlyne nustojo galioti gegužės 31 d. ir nuo birželio 1 d. nebus pratęstas.
  • Gegužės 19 d. Vokietijos federalinė transporto ministerija rekomendavo regionų vyriausybėms sustabdyti papildomus Vokietijos vasaros apribojimus, taikomus specialioms greitkelių atkarpoms, šeštadieniais nuo liepos 1 d. iki rugpjūčio 31 d., nuo 7:00 iki 20:00. Tačiau kol kas regioninės vyriausybės šios rekomendacijos dar neįgyvendino. Šiaurės Reino-Vestfalijos, Saksonijos-Anhalto ir Niedersachseno valstijos jau suteikė tokią išimtį. Tikimasi, kad tinkama laiku bus paskelbta išsami informacija apie įgyvendinimą.
Plačiau
2020 birželio 15 „Linavos“ konsultacijoje – apie palūkanų kompensavimą vežėjams
Birželio 16 d.  „Linavos“ tiesioginėje konsultacijoje „Invegos“ specialistai konsultavo dėl palūkanų kompensavimo įmonėms, patarė, į ką reikia atkreipti dėmesį norint išvengti klaidų pildant paraiškas.
Konsultacijos vaizdo įrašą galima peržiūrėti čia https://youtu.be/VHdJVn44mb0 .
Plačiau
2020 birželio 15 Nuo birželio 17 d. Migracijos departamente – įprasta klientų aptarnavimo tvarka

Migracijos departamentas informuoja, kad birželio 17 d. pasibaigus paskelbtam karantinui netenka galios visos klientų aptarnavimo išimtys, taikytos per karantiną. Klientai bus aptarnaujami iki karantino galiojusia tvarka:

  • Užsieniečiai tolimųjų reisų vairuotojai dėl leidimų laikinai gyventi išdavimo turės kreiptis asmeniškai. Nuo birželio 17 d. netenka galios Leidimų laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje išdavimo užsieniečiams karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje laikotarpiu tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2020 m. kovo 19 d. įsakymu Nr. 1V-238 „Dėl Leidimų laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje išdavimo užsieniečiams karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje laikotarpiu tvarkos aprašo patvirtinimo“.
  • Pagamintus dokumentus užsieniečiai privalės atsiimti asmeniškai, išskyrus šiuos atvejus:
    • Lietuvoje teisėtai esančio užsieniečio, kuris yra deklaravęs gyvenamąją vietą Lietuvos Respublikoje ir asmeniškai negali atvykti į Migracijos departamentą, leidimą laikinai gyventi gali paimti užsieniečio advokatas arba užsieniečio įgaliotas asmuo, pateikęs ir galiojantį užsieniečio kelionės dokumentą;
    • užsieniečio, kuris yra deklaravęs gyvenamąją vietą Lietuvos Respublikoje ir pateikęs prašymą išduoti arba pakeisti leidimą laikinai gyventi darbo pagrindu, leidimą laikinai gyventi gali paimti šį užsienietį įdarbinęs arba jį įdarbinti įsipareigojantis darbdavys, priimančioji įmonė ar Lietuvos mokslo ir studijų institucija;
    • neveiksnaus užsieniečio leidimą laikinai gyventi paima jo globėjas ar kitas teisėtas atstovas;
    • nepilnamečio iki 16 metų, neturinčio visiško civilinio veiksnumo, leidimą laikinai gyventi paima vienas iš tėvų arba globėjas (rūpintojas) ar kitas teisėtas atstovas.

Užsieniečiai, kurių teisėto buvimo Lietuvoje laikotarpis baigėsi paskelbto Lietuvos teritorijoje karantino metu ir kurie ne dėl savo kaltės negali išvykti iš Lietuvos, iki 2020 m. rugpjūčio 17 d. 24:00 val. leidimą laikinai gyventi gali atsiimti ir neteisėtai būdami.

Plačiau
KLAUSK