LT EN RU
Naujienos
2019 gruodžio 11 Vyriausybės nutarimas dėl koeficiento 1,65 galimai prieštarauja Konstitucijai

Vyriausybės nutarimas, kuriuo nuo 1,3 iki 1,65 padidintas vairuotojų atlyginimų koeficientas, su Trišale taryba buvo derinamas netinkamai, o tai galėtų būti pagrindu pripažinti jį prieštaraujančiu Darbo kodeksui ir Konstitucijoje įtvirtintam atsakingo valdymo principui, taip pat teisinės valstybės principui.

Tokią išvadą pateikė Konstitucinės teisės ekspertas, buvęs Konstitucinio Teismo teisėjas prof. dr. Egidijus Šileikis, išanalizavęs Vyriausybės nutarimo priėmimo procedūras. Anot jo, Vyriausybė nevykdė pareigos atsakingai laikytis socialinio dialogo ir trišalio bendradarbiavimo, kuris su socialiniais partneriais turi veiksmingai vykti Darbo kodekse nurodytoje Trišalėje taryboje.

„Tokios Vyriausybės pareigos nevykdymas tam tikrose situacijose gali ir turėtų būti vertinamas kaip pakankamas pagrindas Konstituciniam Teismui pagal argumentuotą prašymą pripažinti Vyriausybės nutarimą, kuriuo reguliuojami darbo santykiai, prieštaraujančiu Darbo kodeksui ir Konstitucijoje įtvirtintam atsakingam valdymo principui. Tai gali būti pagrindu administraciniam teismui priteisti darbdaviams Vyriausybės veikimo rezultato ar padarinio nulemtos žalos atlyginimą“, – rašo savo išvadoje Konstitucinės teisės ekspertas.

Išanalizavęs Vyriausybės nutarimo priėmimo procedūras, prof. dr. E.Šileikis nurodo, kad koeficientas 1,65 nebuvo ir negalėjo būti derinamas visame to Vyriausybės nutarimo registruoto projekto trumpame derinimo laikotarpyje (tarp 2019-10-07 ir 2019-10-11), kadangi registruotame Vyriausybės nutarimo projekte, kurio derinimo lygmenyje buvo galima teikti pastabas ir pasiūlymus, numatytas koeficientas 1,5, o ne 1,65, kaip buvo priimta ministrų kabineto.

„Socialinės partnerystės ir trišalio bendradarbiavimo teisiniu reguliavimu negalima reikalauti derinti su socialiniais partneriais tai, kas po oficialiai registruoto Vyriausybės nutarimo projekto pateikimo kelių darbo dienų derinimui netikėtai ir esmingai pakinta vienašališku ir vėliausiu Vyriausybės pasirinkimu prieš pat priimant tą projektą, juo labiau tam tikrų privačių darbdavių interesų nenaudai ir Vyriausybės ekonominės politikos prioritetų naudai“, – konstatuoja buvęs Konstitucinio Teismo teisėjas  savo išvadoje.

Kaip žinoma, Vyriausybė spalio viduryje priėmė nutarimą, pagal kurį komandiruojamų dienpinigių apmokestinimui nuo 2020 metų taikomas koeficientas 1,65. Parlamentarai Simonas Gentvilas, Algirdas Butkevičius ir Jurgis Razma sako, kad Vyriausybė negali ignoruoti interesų grupių, be rimtų priežasčių skubotai priiminėti sprendimus ir taip griauti stabilumą šalyje. Neišsprendus šio klausimo Seimo nariai neatmetė galimybės kreiptis į Konstitucinį Teismą.

Plačiau
2019 gruodžio 09 Dėl Rusijos ir Baltarusijos ambasadų Lietuvoje konsulinių skyrių darbo laiko

Informuojame, kad Rusijos ambasados Lietuvoje konsulinis skyrius nedirbs 2019 m. gruodžio 24 – 26 d., gruodžio 31 d., 2020 m. sausio 1 – 8 d. imtinai.

Baltarusijos Respublikos ambasada Vilniuje nedirbs 2019 m. gruodžio 25 d., 31 d., 2020 m. sausio 1 – 2d. , sausio 6 – 7 d.

Dokumentai vizoms gauti šiomis dienomis nebus priimami ir išduodami.

Plačiau
2019 gruodžio 05 IRU garbės ženklai – patiems geriausiems vairuotojams

Lietuvos įmonių vairuotojus pasiekė tradiciniai Tarptautinės kelių transporto sąjunga (IRU) diplomai ir garbės medaliai geriausiems kelių transporto vairuotojams, kurie populiarina savo profesiją, yra lojalūs savo įmonėms bei kurių veikla prisideda prie kelių eismo saugumo didinimo ir teigiamo profesinio įvaizdžio formavimo.

IRU apdovanojimai pasiekė 58 vairuotojus iš 23 Lietuvos įmonių, kurios yra „Linavos“ narės.

„Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius gruodžio 5 d. pasveikino bendrovės „Translinijos“ vairuotoją Josif Radiun bei įteikė jam garbės medalį bei geriausio vairuotojo diplomą. Generalinis sekretorius dėkojo už vairuotojo vardo populiarinimą ir gerą darbą.

„Geri darbuotojai yra bet kurio verslo sėkmės paslaptis, todėl dėkojame Jums už puikų darbą ir linkime geros sveikatos bei sėkmės“, – sakė M.Atroškevičius, įteikdamas IRU apdovanojimą J.Radiun.

IRU diplomai ir medaliai vairuotojams teikiami kasmet. Apdovanojami patys geriausi „Linavos“ asociacijos narių darbuotojai.

Plačiau
2019 gruodžio 05 „Linavos“ kongrese – kritika valdžios institucijoms

XXXVI „Linavos“ pakartotinis kongresas gruodžio 4 d. priėmė keletą asociacijos veiklai svarbių sprendimų.

Nemažai kongreso dalyvių dėmesio sulaukė klausimas dėl „Linavos“ draudimo bendrovės steigimo. Po diskusijų buvo nubalsuota už tolesnį draudimo bendrovės steigimo proceso tęsimą.

Taip pat buvo patvirtintas 2020 metų „Linavos“ biudžetas bei patvirtinti naujo asociacijos „Linava“ narystės mokesčių dydžiai ir jų mokėjimo tvarka. Kongresas nusprendė, kad vienkartinis kandidato į narius kandidatavimo mokestis bus 870 eurų. Jei kandidatas norės tapti tikruoju asociacijos nariu, jam teks sumokėti 200 eurų, o kasmetinis asociacijos nario ir kandidato į narius mokestis – 460 eurų.

Kongreso posėdžio metu iš “Linavos” narių pasigirdo raginimai kreiptis į Konstitucinį Teismą dėl Vyriausybės nutarimo dėl 1,65 koeficiento priėmimo tvarkos. Vežėjai piktinosi, kad Vyriausybė, priimdama nutarimą dėl atlyginimų koeficiento padidinimo, pažeidė teisės aktų priėmimo tvarkas, todėl ragino paprašyti teisinio įvertinimo.

Atsižvelgdami į sudėtingą situaciją, kurioje atsidūrė pervežimais užsiimančios bendrovės, „Linavos“ nariai priėmė rezoliuciją, kurioje atkreipia dėmesį, kad visi Lietuvoje svarstomi ir planuojami verslo teisinio reglamentavimo pakeitimai turi būti orientuoti į transporto sektoriaus apsaugą, o ne priešingai – naikinimą. Todėl „Linavos“ nariai ragina MMA koeficiento klausimą vertinti kompleksiškai ir neatsietai nuo Europos Sąjungos „Mobilumo paketo“ poveikio Lietuvos kelių transporto sektoriui ir visai šalies ekonomikai.

„Deja, Lietuvos valdžios institucijų iniciatyva vienašališkai, skubos tvarka, remiantis išimtinai valstybės biudžeto surinkimo motyvu, didinti minimaliosios mėnesinės algos (MMA) koeficientą, kuris taikomas apskaičiuojant darbo užmokesčio ribą, nuo kurios darbuotojui gali būti mokama neapmokestinamųjų dienpinigių suma, nuo 1,3 iki 1,65, o tai iš esmės reiškia – didinti minimalų mėnesinį darbo užmokestį krovininio kelių transporto tolimųjų reisų vairuotojams – tapo vienu didžiausiu pastarųjų dienų iššūkiu Lietuvos vežėjams. Be to, šis sprendimas buvo priimtas be jokių konsultacijų su socialiniais partneriais, taip pat neatlikus pagrįsto, kvalifikuoto ir autoritetingo poveikio vertinimo Lietuvos ekonomikai, eksportui, investicijoms, viešiesiems finansams ir socialiniams veiksniams“, – rašoma priimtoje rezoliucijoje. Visą jos tekstą galima rasti čia:

Kelios akimirkos iš XXXVI pakartotinio „Linavos“ kongreso :

 

Plačiau
2019 gruodžio 04 Vyksta XXXVI pakartotinis „Linavos“ kongresas

Gruodžio 4 d. Vilniuje vyksta XXXVI pakartotinis „Linavos kongresas. Su renginio akimirkomis galima susipažinti čia:

https://owncloud.linava.lt/index.php/apps/gallery/s/mMPylgIMIK4yUqG#

 

Plačiau
2019 lapkričio 29 Ministerijoje – apie vežėjų problemas

Lapkričio 29 d. „Linava“ kartu su Lietuvos vežėjų sąjunga pas susisiekimo viceministrą Vladislavą Kondratovičių aptarė aktualias vežėjų problemas.

„Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius, sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis bei Transporto politikos skyriaus vadovas Aleksandr Tolstoj pristatė viceministrui atliktą tyrimą, kuris atskleidė, kokia ateitis laukia transporto sektoriaus Europos Sąjungoje priėmus Mobilumo paketą ir įsigaliojus vairuotojų atlyginimų koeficientui 1,65.

Atlikta krovinių vežėjų automobiliais įmonių finansinių rodiklių pokyčių analizė parodė, kad jei nuo 2020 metų Lietuvoje būtų didinamas tik MMA krovinių vežimo automobiliais komandiruojamiems darbuotojams, kaip tai siūlo Vyriausybė, tai tikėtina, kad didžiosios dalies įmonių, kuriose dirba iki 19 darbuotojų, veikla taptų nuostolinga. Tokiu atveju tikėtina, kad 22 402 darbuotojai, dėl jas darbinančių ar jų nuosavų įmonių bankroto, liktų be darbo, darbintųsi kitose įmonėse (ir yra tikimybė, kad darbintųsi ne Lietuvos įmonėse) arba pasitrauktų į ekonomikos šešėlį.

Jei nuo 2020 metų įsigaliotų didesnis MMA vežėjams ir kartu pilna apimtimi įsigaliotų ES Mobilumo paketas, tokiu atveju, be darbo greičiausiai liktų mažiausiai 34 862 sektoriuje dirbantys asmenys. Labiausiai nukentėtų mažiausių įmonių darbuotojai ir prognozuotinas galimas šešėlio didėjimas šalyje iki 0,49 bendrosios pridėtinės vertės. Tapusiems bedarbiais išmokos pareikalautų iš valstybės 111 mln. eurų vienkartinių išlaidų, būtų prarasta 102 mln. eurų valstybės biudžeto pajamų, iš kurių dėl negautų Sodros įmokų – 65 mln. eurų ir negauto GPM – 37 mln. eurų. Tikėtina, kad šalies ekonomikai, krovinių vežimo automobiliais sektoriaus patiriami iššūkiai galėtų lemti mažiausiai 1,6 proc. BVP praradimus (nesukūrimą).

Susitikime su viceministru taip pat buvo aptartas klausimas dėl leidimų kvotų vežant krovinius į Rusiją, taip pat kalbėta apie vairuotojų iš trečiųjų šalių daromus pažeidimus ir jų kontrolės stiprinimą. Aptarti ir kiti vežėjams aktualūs klausimai

Plačiau
2019 lapkričio 29 Linavos prezidiumo posėdyje – pasiruošimas XXXVI kongresui

Lapkričio 28 d. vykusiame „Linavos“ prezidiumo posėdyje buvo patvirtinta „Linavos“ sekretoriato struktūra. Ją prireikė keisti po to, kai 2019 metais optimizuojant TIR knygelių pristatymą buvo atsisakyta tai kurių TIR departamento padalinių.

Patvirtinus struktūros pakeitimus, buvo patvirtintas 2020 „Linavos“ biudžetas, kuris bus pateiktas svarstyti XXXVI „Linavos“ kongreso dalyviams. Kongrese, kuris vyks gruodžio 4 d. Vilniuje, taip pat numatoma svarstyti „Linavos“ įstatų pakeitimą,  narystės mokesčius ir jų mokėjimo tvarką, aptarti „Linavos“ draudimo bendrovės klausimus.

Plačiau
2019 lapkričio 27 Didžiausiai Seimo frakcijai – transporto sektoriaus analizė

Trečiadienį „Linavos“ atstovus priėmė Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos frakcija, kuriai buvo pristatytas Baltic Institute for Research and Development (Baltijos tyrimų instituto) atliktas tyrimas „Lietuvos krovinių vežimo automobiliais sektoriaus konkurencingumo ekonominė analizė“.

Seimo nariams situaciją transporto sektoriuje pristatė „Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevčius, sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis bei sekretorius paslaugų plėtrai ir inovacijoms Zenonas Buivydas. Taip pat buvo pristatytas atliktas tyrimas, kuris atskleidė realią situaciją transporto sektoriuje.

Atlikta analizė atskleidė, kad transporto ir saugojimo sektorius yra vienas iš trijų pagrindinių Lietuvos ekonomikos, orientuotos į eksportą, augimo veiksnių. Transporto ir saugojimo sektorius kartu su apdirbamosios gamybos, didmeninės ir mažmeninės prekybos, įskaitant automobilių ir motociklų remontą, sektoriais generuoja beveik 50 proc. bendrojo vidaus produkto ir juose kartu sudėjus dirba apie 40 proc. visų šalies dirbančiųjų. Sausumos transporto ir transportavimo vamzdynais sektorius iš šios dalies generuoja apie 8 proc. BVP, jame dirba iki 9 proc. šalies dirbančiųjų. Tokių rezultatų sektorius pasiekė dėl efektyvumo ir Europos Sąjungos bendros rinkos prieinamumo. Tačiau šios rinkos prieinamumui Lietuvos krovinių vežimo automobiliais įmonėms šiuo metu kyla rizika dėl norimų įgyvendinti ES Mobilumo paketo nuostatų.

Analizę atlikusi doc. Dr. Eglė Stonkutė teigė, kad ES Mobilumo paketo nuostatos svarstomos tuo pačiu metu, kai pasaulio ekonomika lėtėja. Žinant, kad transporto ir saugojimo sektoriaus augimas stipriai koreliuoja su visos ekonomikos augimu, galima prognozuoti ir šio sektoriaus identišką augimo lėtėjimą tiek Europoje Sąjungoje, tiek ir atskirose jos šalyse, įskaitant ir Lietuvą.

Atlikta krovinių vežėjų automobiliais įmonių finansinių rodiklių pokyčių analizė parodė, kad jei nuo 2020 metų Lietuvoje būtų didinamas tik MMA krovinių vežimo automobiliais komandiruojamiems darbuotojams, kaip tai siūlo LR Vyriausybė, tai tikėtina, kad didžiosios dalies įmonių, kuriose dirba iki 19 darbuotojų, veikla taptų nuostolinga. Tokiu atveju tikėtina, kad 22 402 darbuotojai, dėl jas darbinančių ar jų nuosavų įmonių bankroto, liktų be darbo, darbintųsi kitose įmonėse (ir yra tikimybė, kad darbintųsi ne Lietuvos įmonėse) arba pasitrauktų į ekonomikos šešėlį.

Jei nuo 2020 metų įsigaliotų didesnis MMA vežėjams ir kartu pilna apimtimi įsigaliotų ES Mobilumo paketas, tokiu atveju, be darbo greičiausiai liktų mažiausiai 34 862 sektoriuje dirbantys asmenys. Labiausiai nukentėtų mažiausių įmonių darbuotojai ir prognozuotinas galimas šešėlio didėjimas šalyje iki 0,49 bendrosios pridėtinės vertės. Tapusiems bedarbiais išmokos pareikalautų iš valstybės 111 mln. eurų vienkartinių išlaidų, būtų prarasta 102 mln. eurų valstybės biudžeto pajamų, iš kurių dėl negautų Sodros įmokų – 65 mln. eurų ir negauto GPM – 37 mln. eurų. Tikėtina, kad šalies ekonomikai, krovinių vežimo automobiliais sektoriaus patiriami iššūkiai galėtų lemti mažiausiai 1,6 proc. BVP praradimus (nesukūrimą).

Plačiau
2019 lapkričio 27 „Linavos“ vežėjai išvažiavo į gatves

Trečiadienį, lapkričio 27 d. Vilniuje vyko vežėjų protesto akcija – vilkikai suko ratus po Vilniaus centrą, važiavo pro Vyriausybę, ministerijas, Seimą, inscenizuodami Lietuvos transporto laidotuvių procesiją.

Vežėjai protestuoja prieš Vyriausybės priimtą sprendimą padidinti darbo užmokesčio koeficiento padidinimą iki 1,65. Vežėjai neslepia, kad įsigaliojus šiam nutarimui, teks rinktis – iškelti verslą į kitas valstybes, kuriose palankesnė mokestinė aplinka ar uždaryti įmones. Anot vežėjų, nauja mokestinė našta pakeliama tik patiems stambiausiems vežėjams, kurių Lietuvoje – vos 2 proc. 85 proc. Lietuvos vežėjų yra smulkios įmonės, dar 13 – vidutinio dydžio bendrovės.

Plačiau
2019 lapkričio 26 Dėl Mobilumo paketo sprendimo kol kas nėra

Europos Sąjungos institucijos antradienį paryčiais baigė derybas dėl Mobilumo paketo, kuris Lietuvos verslininkus išstumtų iš rinkos. Jokio sprendimo nebuvo pasiekta.

Derybų išvakarėse Lietuva ir dar penkios Rytų Europos šalys pareiškė, kad europarlamentarų pasiūlytas reikalavimas periodiškai grąžinti vilkikus į registracijos šalį didintų taršą ir taip trukdytų kovoti su klimato kaita, o draudimai tolimųjų reisų vairuotojams ilsėtis kabinoje būtų neproporcingi. Lietuvos, Lenkijos, Latvijos, Vengrijos, Rumunijos ir Bulgarijos susisiekimo ministrai bendrame laiške perspėjo, kad derybos „suka klaidinga kryptimi“.

Neoficialiais duomenimis, pagrindinė ginčo ašis – kabotažas, sunkvežimių grąžinimas kas keturias savaites ir poilsio taisyklės.

Derybos greičiausiai tęsis kitą savaitę.

Kaip žinoma, lapkričio 27 d. Europos Parlamentas tvirtins naują Europos Komisijos sudėtį.

Plačiau
2019 lapkričio 26 Vežėjai renkasi protestui – vilkikai riedės sostinės gatvėmis

Trečiadienį, lapkričio 27 d., nuo 11 val. prasideda Lietuvos vežėjų protesto akcija, kuria siekiama atkreipti dėmesį į neatsakingus valdžios sprendimus, nulemsiančius Lietuvos transporto sektoriaus ateitį.

Akcijos metu krovininių automobilių vilkstinė, lydima policijos ekipažų nedideliu greičiu suks ratus po Vilniaus centrą. Numatoma, kad automobilių vilkstinė judės Gedimino prospektu pro Seimą, ministerijas ir Vyriausybę, taip pat važiuos A.Goštauto gatve. Sunkiasvorės transporto priemonės bus paruoštos inscenizuojant Lietuvos transporto sektoriaus laidotuves.

Visi reikiami leidimai šiai protesto akcijai iš atsakingų institucijų yra gauti.

„Iš anksto atsiprašome vilniečių vairuotojų ir viešojo transporto keleivių, jeigu organizuojama akcija sukels laikinų nepatogumų dėl eismo. Tačiau mums, smulkaus verslo atstovams, tai paskutinė proga atkreipti valdžios dėmesį atsikvošėti ir atšaukti sprendimus, kurie paprasčiausiai palaidos smulkiuosius vežėjus“, – sako „Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius.

Vežėjai tokios akcijos nusprendė imtis po to, kai Vyriausybė be teisės aktuose numatyto derinimo vienašališkai ir neįvertinus galimų pasekmių priėmė sprendimą vairuotojų algų koeficientą padidinti nuo 1,3 iki 1,65. Ekonomistų skaičiavimais, tokia mokestinė našta bus nepakeliama mažoms, iki 10 vilkikų valdančioms, transporto bendrovėms. Iš šalyje veikiančių 4,8 tūkst. įmonių, kurioms išduoti leidimai vežti krovinius tarptautiniais maršrutais, 85 proc. įmonių valdo mažesnį nei 10 transporto priemonių autoparką.

Toks sprendimas Lietuvoje buvo padarytas tuo pačiu metu, kai Europos Sąjunga atlieka procedūras, po kurių bus priimtas Mobilumo paketas. Šis teisės aktas dar labiau susilpnins Lietuvos ir kitų periferinių šalių transporto sektoriaus konkurencingumą Europoje, taip sudarydamas palankesnes sąlygas didžiųjų ES šalių vežėjams.

Siekdami iki galo išnaudoti konstruktyvaus dialogo galimybes su valstybės institucijomis, „Linavos“ vežėjai jau buvo atšaukę lapkričio 20 d. planuotą protesto akciją prie Seimo rūmų. Vietoje šios protesto akcijos valdžios institucijoms buvo įteikta deklaracija, kurią pasirašė 279 Lietuvos vežėjų įmonės.

Plačiau
2019 lapkričio 25 Primename: Čekijoje – nauja mokesčių ir rinkliavų sistema

Nuo šių metų gruodžio 1 dienos Čekijoje pradės veikti nauja mokesčių ir rinkliavų už kelius sistema. Tai reiškia, kad iki šiol šioje šalyje veikusio operatoriaus „Kapsch“ mokesčių aparatai nebeveiks. Juos pasikeis naujieji „CzechToll“ ir „SkyToll“ konsorciumo palydoviniu ryšiu grįsti kelių mokesčių aparatai. Savo ruožtu, specialistai aiškina, kad sistemos pokyčiai paveiks ir didelę dalį Lietuvos vežėjų – ne mažiau nei 300 įmonių. Anot specialistų, didžiausia našta Lietuvos vežėjams bus beveik 1000 Čekijos kronų (apie 40 eurų) didėsiantis depozitas už naująjį įrenginį, o taip pat administraciniai prisitaikymo kaštai.

Kelionės kryptis – Čekija

Asociacijos „Linava“ Krovininio transporto skyriaus vadovas Valdas Kazlauskas sako, kad teoriškai bet kuris vežėjas gali važiuoti į Čekiją ar per ją.

„Šiuo metu daugiausiai pervežimų vyksta naudojantis bendrijos licencijomis. Tai reiškia, kad teoriškai bet kuris vežėjas gali važiuoti į Čekiją ar per Čekiją. Todėl tikslaus skaičiaus, kiek Lietuvos vežėjų per metus kertą šią šalį ar važiuoja į ją kaip į galutinį tašką, neturime. Tiesa, apie 100 mūsų asociacijos įmonių turi išduotus leidimus gabenti prekes iš Čekijos. Taip pat dar yra važiuojantys tranzitu. Tokių pervežimų kur kas daugiau. Tačiau tai yra vien mūsų asociacijos vežėjų duomenys, o norint įsivaizduoti visos Lietuvos skaičius, veikiausiai, tai reikėtų padauginti bent 3 kartus“, – sako V. Kazlauskas.

Vežėjų pečiams – administracinė našta

Vertindamas pasikeitimus Čekijos kelių mokesčių rinkimo sistemoje Lietuvos vežėjus vienijančios asociacijos atstovas mano, kad tokie pokyčiai vežėjams taps administracine našta.

„Galima sakyti, kad finansiškai vežėjams tai nekainuos, nes įsigiję naują aparatą jie turės sumokėti užstatą, kiek daugiau nei 2 tūkstančius kronų, bet vėliau, jei aparatas bus nepažeistas ar netgi nenaudotas, šį užstatą yra galimybė susigrąžinti. Tačiau vežėjai privalo pasikeisti dabar turimus aparatus. Tai padaryti jie gali patys arba bendradarbiaudami su mokesčių mokėtojų administratoriais, o tai savaime yra papildoma administracinė našta“, – teigia V. Kazlauskas ir priduria, kad įvedus naujoves dažnai atsiranda ir techniniai trukdžiai, dėl kurių pirmiausiai nukenčia vežėjas.

Jam antrina ir bendrovės „DKV Euro Service Baltikum“ vadovas Artūras Michejenko.

„Visiškai sutinku, kad pagrindinis veiksnys siekiant pakeisti šiuo metu turimus kelių mokėjimo aparatus į visiškai naujus yra administracinė našta, nes pereinamojo laikotarpio nebus. Gruodžio 1 dieną seni aparatai nebeveiks, tad kiekviena transporto priemonė privalės turėti naują aparatą. Todėl „DKV“ savo klientams siūlo visapusišką registracijos pagalbą, siekiant palengvinti šį procesą“, – pasakoja A. Michejenko.

Problemą padėtų išspręsti vienas mokesčių už kelius aparatas

Šiuo metu mokėjimo už kelius sistemų įvairovė Europoje yra pakankamai didelė. Kai kuriose šalyse vis dar veikia popierinės vinjetės, o kitur jau naudojamasi palydoviniu ryšiu grįstais mokesčių už kelius aparatais. Savo ruožtu, Europos Parlamentas ir Taryba šių metų kovo pabaigoje priėmė direktyvą dėl elektroninių kelių rinkliavos sistemų sąveikumo. Ši direktyva įpareigoja šalis nares ne vėliau kaip iki 2021 m. spalio 19 d. perkelti direktyvos reikalavimus į savo teisinę bazę. Kol kas tai yra padariusios padariusios maždaug pusė visų valstybių narių, todėl kitose šalyse vežėjams vis dar tenka naudotis vietinėmis kelių mokėjimo sistemomis.

„Įsivaizduokit, dabar situacija yra tokia, kad jei aš važiuoju iš Lietuvos per Lenkiją, Čekiją, Vokietija – visose šalyse man reikia skirtingų aparatų. Taip pat dar yra Beniliukso šalyse galiojančios elektroninės vinjetės. Kartais juokaujame, kad sudėjus visus vežėjų turimus aparatus, jie uždengtų pusę vairuotojo stiklo. Tačiau dėl to kyla labai rimti saugumo klausimai, o ką jau kalbėti apie patogumą. Todėl esu tikras, kad jeigu būtų sukurtas vienas mokesčių už kelius Europoje aparatas, jis vienareikšmiškai pakeistų situaciją“, – sako asociacijos „Linava“ atstovas.

Nuo 2020 m. Čekijoje sunkvežimiams bus apmokestinti visi valstybiniai keliai. Tikėtina, kad po 2020 m. mokesčius teks mokėti ir už kitus kelius. V. Kazlauskas pastebi, kad apmokestinus visus valstybinius kelius, tai vežėjams reikštų ne tik didelę administracinę naštą, bet ir papildomas išlaidas.

Daugiau informacijos galime rasti čia: 

http://www.linava.lt/naujiena/nauja-cekijos-keliu-mokesciu-sistema-nuo-2019-m-gruodzio-1-d-tik-nariams/

 

 

Plačiau
2019 lapkričio 25 Planuojančių vykti per Šalčininkų pasienio kontrolės punktą dėmesiui

VSAT Varėnos pasienio rinktinė informuoja, kad š. m. lapkričio 27 d. nuo 2.00 iki 5.00 valandos (nakties) Šalčininkų pasienio kontrolės punkte bus vykdomi šviesolaidinio kabelio remonto darbai. Darbų metu šiame punkte neveiks interneto ryšys, todėl nebus vykdomos patikrinimo procedūros.

Plačiau
2019 lapkričio 22 Liberalizuojamas TIR knygelių išdavimas

Asociacijos „Linava“ prezidiumas patvirtino Priėmimo ir dalyvavimo TIR garantinėje sistemoje bei šalinimo iš jos taisyklių pakeitimus – taip atsirado galimybė gauti TIR knygeles ir ne asociacijos „Linava“ nariams. Iki šiol tokią galimybę turėjo tik „Linavos“ nariai.

„Linavos“ prezidiumas tokį sprendimą priėmė po to, kai buvo pakeistas Muitinės departamento generalinio direktoriaus įsakymas Nr. 1B-593 „Dėl TIR procedūros vykdytojo leidimų išdavimo ir panaikinimo komiteto darbo nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo. 

 Pagal naują tvarką asmuo, kuris nedalyvauja asociacijos „Linava“ veikloje ir nori gauti TIR procedūros vykdytojo leidimą, turi pateikti prašymą ir dokumentus, patvirtinančius atitikimą keliamiems reikalavimams (pridedamas dokumentų sąrašas).

Ne asociacijos nariai gali reikalingus dokumentus pateikti „Linavos“ TIR departamentui (Jankiškių g. 1, Vilnius) arba Muitinės departamentui tiesiogiai (A.Jakšto g. 1, 01105 Vilnius).

Ne „Linavos“ nariams, norintiems dalyvauti  TIR garantinėje sistemoje, yra taikomi tokie mokesčiai:

Vienkartinis dokumentų tvarkymo mokestis stojantiems į TIR sistemą – 1000 eurų

Pirminė įstojimo į TIR sistemą garantija – 3000 JAV dolerių

Kasmetinis administruojamų dokumentų tvarkymo mokestis – 600 eurų

Su visa asmenų, nedalyvaujančių „Linavos“ veikloje ir norinčių gauti TIR knygeles mokėjimo tvarka, galima susipažinti čia: (Aprašas)

Iš TIR sistemos asmuo, nedalyvaujantis asociacija „Linava“ veikloje, gali būti pašalintas „Linavos“ generalinio sekretoriaus sprendimu, jei neatitinka reikalavimų, pavyzdžiui, pateikia melagingus duomenis, pažeidžia TIR knygelių naudojimo tvarką, nevykdo finansinių įsipareigojimų, turi įsiskolinimų valdžios institucijoms, pažeidžia reikšmingus muitų teisės aktus ir pan.

Plačiau
2019 lapkričio 21 Norvegams – apie socialinį dialogą ir Lietuvos transporto sektorių

„Linavoje“ lapkričio 20 d. lankėsi Norvegijos darbo inspekcijos ir Norvegijos profesinių sąjungų atstovai, su kuriais buvo aptarta padėtis krovininio transporto sektoriuje.

Susitikime kartu su „Linavos“ atstovais dalyvavo Baltijos transporto profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkas Gintaras Čiužas. Jis kartu su „Linavos“ atstovais pristatė svečiams iš Norvegijos Lietuvoje vykdomą socialinį dialogą.

Svečiai pasidžiaugė, kad Lietuvoje prasidėjo socialinis dialogas, o Asociacija „Linava“ ir Lietuvos profesinei sąjungai priklausančios transporto darbuotojų profesinės sąjungos šių metų rugsėjį pasirašė pirmąją Lietuvoje šakos kolektyvinę sutartį privačiame sektoriuje.

Susitikime norvegai domėjosi Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos veikla – nariais, valdomomis transporto priemonėmis, narių atstovavimu.

Nemažai dėmesio buvo skirta transporto sektoriaus svarbai Lietuvos ekonomikoje. „Linavos“ nariai pristatė situaciją, kurioje šiandien atsidūrė vežėjai – iš vienos pusės verslo sąlygas grasina pabloginti Europos Sąjungos svarstomas Mobilumo paketas, iš kitos pusės situaciją gerokai apsunkins Vyriausybės numatytas įvesti vairuotojų atlyginimų koeficientas 1,65.

Baltijos transporto profesinės sąjungos „Solidarumas“ nuotrauka

 

Plačiau
2019 lapkričio 21 „Linava“ Seimo pirmininkui įteikė vežėjų deklaraciją

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ atstovai trečiadienį susitiko su Seimo pirmininku Viktoru Pranckiečiu, kuriam įteikė deklaraciją su 279 šalyje veikiančių transporto įmonių vadovų parašais.

„Linavos“ prezidento Romo Austinsko, prezidiumo nario Artūro Telmento ir sekretoriaus transporto politikai Tomo Garuolio įteiktoje deklaracijoje rašoma, kad Vyriausybės nutarimas, numatantis nuo 1,3 iki 1,65 didinti koeficientą, taikomą apskaičiuojant minimalų darbo užmokesčio dydį, buvo priimtas skubos tvarka, remiantis neįvardintais motyvais.

Taip pat dokumente akcentuojama, jog toks sprendimas galimai pažeidžia reikalavimus, kad mokestiniai pakeitimai turi būti derinami su visuomene ir suinteresuotais asmenimis bent prieš pusę metų. Priešingai nei numato teisės aktai, nutarimas buvo priimtas praėjus vos kelioms valandoms nuo projekto užregistravimo.

„Šiuo metu toks sprendimas svarstomas Seimo komitetuose, tad prašėme Seimo pirmininko atkreipti dėmesį į projekto eigą ir padėti išsaugoti kelių transporto sektorių, kuris yra vienas didžiausių šalies mokesčių mokėtojų, kasmet sugeneruojantis daugiau nei 6 procentus bendrojo vidaus produkto ir įdarbinantis daugiau nei 80 tūkst. darbuotojų“, – teigė „Linavos“ prezidentas Romas Austinskas.

Susitikime taip pat pažymėta, kad Vyriausybės nutarimo priėmimas neatitinka šalies Vyriausybės, profesinių sąjungų ir darbdavių organizacijų pasirašyto susitarimo dėl trišalio bendradarbiavimo, kitaip vadinamos Trišalės tarybos, kuriuo šalys įsipareigojo keistis aktualia informacija, konsultuotis dėl šalims priimtinų šių klausimų sprendimo būdų, trišaliu principu rengti ir derinti teisės aktų projektus, juos svarstyti kartu.

„Šalies vežėjai ir asocijuotos struktūros yra atviros dialogui, tačiau šiuo atveju nebuvome įtraukti į jokias diskusijas, kas rodo, jog sprendimų priėmėjai nesupranta arba nevertina sektoriaus kuriamos naudos šalies ekonomikai“, – pabrėžė R. Austinskas.

Seimo pirmininkui įteiktoje deklaracijoje teigiama, jog skubotai primetama finansinė našta neapgalvota atsižvelgiant ir į tai, jog transporto sektorius netolimoje ateityje ir taip patirs papildomą ekonominę įtampą dėl tarptautiniu lygiu vykstančių procesų, pirmiausia taip vadinamo „Mobilumo paketo“.

„Manome, jog visi šiuo metu šalies viduje svarstomi įstatymų projektai turėtų būti neatsiejami nuo šios grėsmės vežėjams ir orientuoti į transporto sektoriaus apsaugą, o ne priešingai – naikinimą. Todėl būtina koeficiento klausimą vertinti kompleksiškai ir neatsietai nuo „Mobilumo paketo“ poveikio Lietuvos transporto sektoriui ir visai šalies ekonomikai“, – rašoma dokumente.

Vežėjai susitikime priminė, kad jau yra kreipęsi į Ministrą Pirmininką, Vyriausybės kanclerį ir suinteresuotus Seimo komitetus bei pabrėžė, kad jei minėtas nutarimo projektas toliau skinsis kelią biudžeto svarstymuose, vėžėjai padarys savo išvadas.

Nuotrauka – Lietuvos Respublikos Seimo

 

Plačiau
2019 lapkričio 21 Seimo komitete – apie transporto bendrovių perspektyvas

„Linavos“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis Seimo socialinių reikalų ir darbo komiteto posėdyje, svarstant  komandiruojamų darbuotojų ir kelių eismo transporto vairuotojų darbo sąlygas, Seimo nariams trumpai pristatė atliktos sektoriaus analizės rezultatus. Jis teigė, kad Vyriausybė, padidindama vairuotojų algų koeficientą iki 1,65, nesilaikė reikalingų procedūrų, verslą pastatė prieš faktą. Esant tokioms aplinkybėms, tikėtina, kad smulkiosios transporto bendrovės neišgyvens, o darbo neteks apie 35 tūkst. darbuotojų.

Visas T.Garuolio pasisakymas – pridedamoje nuorodoje (nuo 1 val. 38 min. įrašo)

https://www.youtube.com/watch?v=tCiohxBsMNk

Besidomintys transporto sektoriaus analize gali susipažinti su doc.dr. Eglės Stonkutės atlikta analize: http://www.linava.lt/wp-content/uploads/2019/10/Lietuvos-krovinių-vežimo-automobiliais-sektoriaus-konkurencingumo-ekonominė-analizė.pdf

 

Plačiau
2019 lapkričio 20 XXXVI „Linavos“ kongresas neįvyko, kviečiamas pakartotinis

„Linavos“ XXXVI kongresas lapkričio 20 dieną neįvyko, gruodžio 4 d. kviečiamas pakartotinis kongresas.

Lapkričio 20 d. Linavos mokymo centre nesusirinkus kvorumui, pakartotinis kongresas vyks gruodžio 4 d. Lietuvos parodų ir kongresų centre LITEXPO, (Laisvės pr. 5 Vilnius).

Registracija į kongresą – nuo 10.00 val. iki 11.00 val.
Pradžia – 11 val.

KONGRESO DARBOTVARKĖ:

  1. Pranešimas apie Asociacijos „Linava“ veiklą.
  2. Dėl Asociacijos „Linava“ įstatų pakeitimo.  Dokumentas atsisiuntimui: 
    Įstatų keitimas XXXVI kongresui
  3. Dėl Asociacijos „Linava“ narystės mokesčių dydžių ir mokėjimo tvarkos. Dokumentas atsisiuntimui:
    Pataisytas nutarimas dėl mokesčių 2019-11
  4. Asociacijos „Linava“ draudimo bendrovės steigimo klausimai.
  5. Asociacijos „Linava“ Revizijos komisijos pranešimas.
  6. Asociacijos „Linava“ 2020 metų biudžeto tvirtinimas. Dokumentai atsisiuntimui:
    2020 m. biudžetas (Excel)  (PDF)
    2020 m. pinigų srautai (Excel)  (PDF)
    XXXVI Kongreso nutarimas dėl biudžeto patvirtinimo
  7. Asociacijos „Linava“ narių pasisakymai ir pasiūlymai.
Plačiau
2019 lapkričio 19 Trišalėje taryboje „Linava“ prognozuoja sunkią situaciją: 35 tūkst. gali likti be darbo

Antradienį vykusioje Trišalėje taryboje pristatyta Lietuvos krovinių vežimo automobiliais sektoriaus konkurencingumo ekonominė analizė: baiminamasi, kad mokestiniai perversmai daugybę mažų transporto įmonių pasmerks bankrotui, o situacija kelių transporto sektoriuje taps nevaldoma.

Trišalės tarybos nariams buvo pateikta Lietuvos krovinių vežimo automobiliais sektoriaus konkurencingumo ekonominę analizė, kurią pristatė jos autorė, Baltijos tyrimų ir plėtros instituto (Baltic Institute for Research and Development) vadovė doc. dr. Eglė Stonkutė. Analizė buvo parengta įvertinus pasaulio pramonės gamybos augimo tendencijas, Europos vartotojų ir geografinį pranašumą, geografinius atstumus ir kitus svarbius aspektus.

Atsižvelgiant į analizę, transporto sektoriaus padėtis gerokai pablogės, mažos įmonės, kuriose dirba 1-9 darbuotojai, yra pasmerktos žlugti. Po mokestinio perversmo darbo neteks beveik 35 tūkst. transporto įmonių darbuotojų. Analizėje taip pat pabrėžiama, kad galima tikėtis darbuotojų emigravimo į kitas šalis bei darbuotojų perėjimo į vis dar dirbančias įmones. Remiantis Statistikos departamento 2017 metų duomenimis, iki 9 automobilių šiandien eksploatuoja 85 proc. Lietuvos įmonių.

Analizėje teigiama, kad mažėjantis darbuotojų skaičius turės įtakos ir asociacijos ekonominiam stabilumui. Išmokos bedarbiams gali siekti 110, 6 mln. eurų, o negautos „Sodros“ pajamos – 102 mln. eurų. Tuo metu būsimas metinis BVP praradimas būtų lygus 1,6 proc.

Analizės rezultatai parodo, kad Lietuva iš eksportuojančios šalies gali tapti importuojančia šalimi, o tai neigiamai paveiktų šalies einamąjį balansą, kurio teigiamą rezultatą generuoja transporto paslaugų eksportas.

Vyriausybė jau yra nutarusi nuo 2020 sausio 1 d. transporto sektoriuje MMA koeficientą padidinti nuo 1,3 iki 1,65. Taip pat svarstoma MMA padidinti nuo 555 iki 607 eurų.

Plačiau
2019 lapkričio 19 Vežėjai siekia išnaudoti paskutinę galimybę konstruktyviam dialogui

Siekdami iki galo išnaudoti konstruktyvaus dialogo galimybes su valstybės institucijomis, „Linavos“ vežėjai atšaukia lapkričio 20 d. planuotą protesto akciją prie Seimo rūmų. Vietoje šios protesto akcijos Seimo pirmininkui, Seimo valdybai bei Ministrui pirmininkui bus įteikta deklaracija, kurią jau pasirašė 279 Lietuvos vežėjų įmonės.

Vežėjai buvo gavę Vilniaus savivaldybės leidimus rengti protesto akcijas lapkričio 20 ir lapkričio 27 d. Atšaukus lapkričio 20 d. įspėjamąją akciją, vežėjai pasilieka galimybę savo poziciją išreikšti numatytos lapkričio 27 dienos protesto akcijos metu. Tačiau vežėjai viliasi, kad radikalių priemonių neprireiks, bus surasta galimybė kylančias problemas išspręsti civilizuotu būdu.

Vežėjai yra gavę informacijos, kad lapkričio 20 d. yra planuojamos provokacijos, siekiančios suteršti vežėjų gerą vardą bei sukelti įtampą tarp vežėjų ir valstybės institucijų. „Linava“ pabrėžia, kad neturi nieko bendro su provokacijomis ir neprisiima jokios atsakomybės už galimas provokatorių veiksmų pasekmes.

„Linava“ taip pat atkreipia dėmesį į tai, kad prasidėjus aktyviems asociacijos veiksmams, viešumoje padaugėjo bandymų Lietuvos vežėjų automobiliais asociaciją susieti su įvairiais skandalais. „Linava“ visuomet skatino laikytis teisės aktų bei dirbti skaidriai ir atsakingai, o toks padidėjęs dėmesys krovininio transporto sektoriui rodo, kad nepakanka civilizuotų argumentų paaiškinti tiems veiksmams, kurie pastaruoju metu nukreipti į vežėjų bendruomenę.

Plačiau
KLAUSK