LT EN RU
Naujienos
2020 sausio 24 Sausį kelių transporto sektoriuje sumažėjo daugiau kaip 3 tūkst. darbuotojų

Šių metų sausį kelių transporto sektoriuje dirbo 3 tūkst. darbuotojų mažiau, nei 2019 gruodį. Tai rodo „Sodros“ duomenų analizė, kurią atliko bendrovė „Creditreform Lietuva“.

Iš analizės matyti, kad kelių transporto sektoriuje 2020 sausį dirbo 3235 darbuotojais mažiau, negu 2019 metų gruodį. Analizuojant bendras kelių transporto darbuotojų tendencijas, matyti, kad paprastai kiekvieną sausį fiksuojamas darbuotojų sumažėjimas, tačiau paprastai tas skaičius siekia kelis šimtus. Keletą pastarųjų metų buvo fiksuojamas 300-500 darbuotojų pokytis. Šių metų sausis yra rekordinis – darbuotojų sumažėjimas kelių transporto sektoriuje viršijo 3 tūkstančius.

Analizuojant kelių transporto sektoriaus darbuotojų pokytį per metus, taip pat stebimas augimo sumažėjimas – darbuotojų skaičius vis dar didesnis, nei prieš metus, tačiau stabiliai mažėja septynis mėnesius.

„Vertinant „Sodros“ duomenis, akivaizdu, kad kelių transporto sektorius jau reaguoja į Lietuvos valdžios priimtus teisės aktus ir prognozuojamus Europos Sąjungos sprendimus transporto sektoriuje. Palaipsniui pildosi ekonomistų prognozės dėl darbo vietų sumažėjimo Lietuvoje“, – sako „Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius.

Baltic Institute for Research and Development (Baltijos tyrimų instituto) atliktas tyrimas „Lietuvos krovinių vežimo automobiliais sektoriaus konkurencingumo ekonominė analizė“ rodo, kad įsigaliojus vairuotojų atlyginimo koeficiento padidinimui ir ES svarstomam Mobilumo paketui, be darbo liktų mažiausiai 34 862 kelių transporto sektoriuje dirbantys asmenys. Labiausiai nukentėtų mažiausių įmonių darbuotojai ir prognozuotinas galimas šešėlio didėjimas šalyje iki 0,49 bendrosios pridėtinės vertės. Tapusiems bedarbiais išmokos pareikalautų iš valstybės 111 mln. eurų vienkartinių išlaidų, būtų prarasta 102 mln. eurų valstybės biudžeto pajamų, iš kurių dėl negautų Sodros įmokų – 65 mln. eurų ir negauto GPM – 37 mln. eurų. Tikėtina, kad šalies ekonomikai, krovinių vežimo automobiliais sektoriaus patiriami iššūkiai galėtų lemti mažiausiai 1,6 proc. BVP praradimus (nesukūrimą). Visą studiją galima rasti čia: http://www.linava.lt/wp-content/uploads/2019/10/Lietuvos-krovinių-vežimo-automobiliais-sektoriaus-konkurencingumo-ekonominė-analizė.pdf

 

Plačiau
2020 sausio 22 EP komitetas patvirtino Mobilumo paketą

Sausio 21 d. Europos Parlamento (EP) Transporto ir turizmo komitetas pritarė Mobilumo paketo nuostatoms. Taip Mobilumo paketas dar labiau pasistūmėjo link įgyvendinimo.

Po balsavimo komitete dėl tolesnio Mobilumo paketo likimo bus sprendžiama EP plenariniame posėdyje.

Kaip žinoma, Mobilumo pakete yra numatomas reikalavimas grąžinti vilkikus į registracijos šalį kas aštuonias savaites, taip pat keičiasi komandiravimo taisyklės.

Mobilumo paketo nuostatas aktyviai kritikuoja Lietuva ir dar penkios Rytų Europos šalys. Anot jų atstovų, europarlamentarų pasiūlytas reikalavimas periodiškai grąžinti vilkikus į registracijos šalį didintų taršą ir taip trukdytų kovoti su klimato kaita, o draudimai tolimųjų reisų vairuotojams ilsėtis kabinoje būtų neproporcingi. Lietuvos, Lenkijos, Latvijos, Vengrijos, Rumunijos ir Bulgarijos susisiekimo ministrai bendrame laiške perspėjo, kad derybos „suka klaidinga kryptimi“, tačiau Mobilumo paketo priėmimo procedūros vyksta toliau. Gali būti, kad Europos Parlamentas plenarinėje sesijoje dėl šio dokumento balsuos šių metų gegužę.

Plačiau
2020 sausio 17 Patvirtintas „Linavos“ veiklos strategijos įgyvendinimo planas

Pirmajame šiais metais „Linavos“ prezidiumo posėdyje priimti sklandžiai „Linavos“ veiklai svarbūs sprendimai.

Sausio 15 d. vykusiame „Linavos“ prezidiumo posėdyje buvo priimtas sprendimas, svarbus „Linavos“ draudimo bendrovės ateičiai. Įvertinus visas aplinkybes (Lietuvos banko bei investuotojų į draudimo bendrovę pozicijas), buvo nuspręsta dabartiniam bendrovės vadovui Sauliui Peleckui pavesti atleisti visus bendrovės darbuotojus. Prezidiumo posėdyje buvo svarstoma, kad dabartinėje situacijoje neracionalu laikyti darbuotojus įdarbintus. Jei situacija artimiausiu metu pasikeistų, „Linavos“ prezidiumas priimtų atitinkamus sprendimus.

Prezidiumo nariai taip pat vienbalsiai patvirtino „Linavos“ strategijoje numatytų strateginių veiksmų įgyvendinimo planą bei komunikacijos 2020 metams planą. Šie dokumentai numato „Linavos“ veiklos gaires ir konkrečius veiksmus pagal dabartinę situaciją transporto sektoriuje.

 Prezidiumas taip pat priėmė tvarką, kaip „Linavos“ narėms bus grąžinamos AON  Suisse S.A. sumokėtų draudimo įmokų permokos. Dėl lėšų grąžinimo „Linavos“ nariai bus informuoti papildomai.

Sausio 15 dienos posėdyje buvo priimtas sprendimas dėl „Linavos“ regioninių susirinkimų šaukimų ir darbo tvarkos pakeitimo patvirtinimo. Daugiausia padarytų pakeitimų liečia kandidatų į prezidiumo narius kėlimo tvarką.  Su priimta tvarka galima susipažinti čia: http://www.linava.lt/wp-content/uploads/2020/01/Nutarimas-12-147.pdf. Kaip žinoma, 2020 pavasarį vyks naujų „Linavos“ prezidiumo narių rinkimai.

Prezidiumo nariams taip pat buvo pateikta praėjusių metų „Linavos“ finansinė ataskaita, kuri prezidiumo narių buvo patvirtinta.

Plačiau
2020 sausio 16 Smulkiojo ir vidutinio verslo taryboje – apie vežėjų problemas

Lietuvoje sumažėjo naujų vilkikų įsigijimai, daugiau kaip 60 proc. Lietuvos vežėjų apklausose nurodo, kad turės apriboti arba nutraukti įmonės veiklą, šimtai Lietuvos bendrovių vilkikų registruojami kaimyninėje Lenkijoje – tokią situaciją sausio 14 d. Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo tarybos (LSVVT) valdybos posėdyje pristatė „Linavos“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis bei generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius.

LSVVT valdybos posėdyje, kuris vyko Ekonomikos ir inovacijų ministerijoje, buvos svarstomas klausimas dėl situacijos, su kuria šiandien susiduria smulkūs ir vidutiniai vežėjai. Šiuo metu yra svarstomi arba jau priimti įvairūs pakeitimai, kurie padarys drastišką poveikį vežėjams, ypač smulkiesiems, kuriems dėl finansinių pajėgumų sudėtinga prisiderinti prie naujų reikalavimų ir sąlygų.

LSVVT tarybai pristatytame pranešime T.Garuolis akcentavo atliktus Mobilumo paketo  ir atlyginimų koeficiento didinimo poveikio vertinimus, kurie liudija, jog priėmus Mobilumo paketą labiausiai nukentės periferinės Europos Sąjungos valstybės, tarp kurių yra ir Lietuva. Lietuvoje protekcionistinės kai kurių Europos valstybių politikos padarinius labiausiai pajus Alytaus, Marijampolės, Panevėžio, Tauragės, Telšių, Utenos apskritys. Prognozuojama, kad sumažės užimtų darbuotojų skaičius, reikės daugiau lėšų bedarbio išmokoms, gali padidėti emigracija, „Sodra“ neteks apie 100 mln. eurų per metus, bendrasis vidaus produktas sumažės apie 1,6 proc.

LSVVT įkurta vadovaujantis Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymu, taryba yra visuomeninė patariamoji institucija, sudaryta iš asociacijų, kurių nariai yra verslo subjektai, atstovų. Tarybos sudėtį ir nuostatus tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė, remdamasi asociacijų teikimu.

Plačiau
2020 sausio 16 Migracijos departamento klientų apklausa

Asociacija dalinasi šiuo metu vykdoma Migracijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos kartu su „Kurk Lietuvai“ apklausa dėl migracijos paslaugų kokybės.

Kviečiame prisidėti prie migracijos paslaugų gerinimo ir atsakyti į apklausos klausimus. Tai galima padaryti paspaudus šią nuorodą: MIGRACIJOS DEPARTAMENTO KLIENTŲ APKLAUSA

Ši klientų apklausa yra anoniminė, ją galima pildyti lietuvių ir anglų kalbomis.  Apklausos rezultatai bus naudojami Migracijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos teikiamų paslaugų kokybei gerinti.

Plačiau
2020 sausio 13 Su Laisvės gynėjų diena!

Jau 29 kartą Lietuva mini Sausio 13-osios įvykių metines.

Pagarba Laisvės gynėjams

Plačiau
2020 sausio 09 Rusijos kelionės leidimai (tik nariams)

Turimomis žiniomis,  Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) Rusijos kelionės leidimus turėtų gauti  sausio 17 d. Nuo sausio 20 d. planuojama pradėti leidimų išdavimą Vilniuje, kituose miestuose – nuo sausio 21 d.

LTSA duomenimis, šiuo metu negrąžintų leidimų yra tiek: į/iš trečiųjų šalių – 466 ir bendro naudojimo su spec. žyma „leidžiamas trečiųjų šalių krovinių pervežimas“ – 1304.

„Linava“ ragina vežėjus, kurie neketina panaudoti šių leidimų, skubiai juos grąžinti į LTSA.

 

 

Plačiau
2020 sausio 09 Lietuvos institucijos negina savo verslininkų interesų

Lietuvos valstybinės institucijos nepakankamai ir neefektyviai tikrina kitų šalių vežėjus, gabenančius krovinius į Lietuvą ir iš jos. Užsienio šalių vežėjai pažeidinėja įvairius teisės aktus, išvengia įvairių mokesčių ir administracinių išlaidų, todėl Lietuvos vežėjams apsunkinamos sąlygos konkuruoti rinkoje.

Tokios išvados buvo pateiktos „Linavos“ vežėjų organizuotame pasitarime, kuriame dalyvavo „Linavos“ viceprezidentas Marjan Svirko, prezidiumo narys Oleg Tarasov, „Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius, „Linavos“ darbuotojai ir aktyvūs vežėjai.

„Linavos“ vežėjai situaciją analizavo daugiau kaip pusę metų. Buvo įvertinta situacija dėl Linava krovininio transporto tarybos nario Viktor Monkevič pastebėjimų apie krovinių iš Lietuvos į ne ES šalis gabenimą. Iš sukauptų duomenų galima daryti išvadas, kad valstybės institucijos, privalančios tikrinti kitų šalių vežėjų leidimus gabenti krovinį Lietuvos teritorijoje, savo darbo neatlieka arba atlieka nekokybiškai. Dėl to yra fiksuojami atvejai, kai leidimai pildomi aplaidžiai, po to taisomi, taip tą patį leidimą panaudojant keletą kartų.

Iš pateiktų duomenų taip pat matyti ir daugiau užsienio šalių vežėjų piktnaudžiavimo variantų, kurių nesustabdo ir netikrina atsakingos Lietuvos institucijos. Pavyzdžiui, transporto priemonė, kurios laikinas valstybinis numeris registruotas Lietuvoje ar kitoje ES šalyje, o puspriekabė – taip pat su laikinuoju registravimo numeriu. Tokiu atveju šis transporto priemonių junginys pagal teisės aktus negali gabenti prekių, nes išregistravus motorinę transporto priemonę ji netenka galimybės vežti prekes.

Taip pat neužtikrinamas teisės aktų įgyvendinimas tais atvejais, kai ES šalies narės motorinė transporto priemonė, turinti laikiną registraciją ir šalies skiriamuosius ženklus, gali gabenti prekes į Kazachstaną tik tuo atveju, jei turi Lietuvos trečiųjų šalių leidimą kroviniams gabenti.

Šiuos ir kitus reikalavimus apibrėžia daugybė teisės aktų, – Vyriausybės nutarimai, tarvyriausybiniai susitarimai. Pagrindinė kontrolė dėl kelionės leidimų priklauso Lietuvos transporto saugos administracijos  ir muitinės pareigūnams.

Posėdžio dalyviai piktinosi, kad atsakingos institucijos aplaidžiai atlieka savo pareigas, todėl Lietuvos vežėjai, dirbantys pagal teisės aktų reikalavimus, negali konkuruoti su kitų šalių vežėjais, kurie apgaulės būdu išvengia vežėjams numatytų prievolių.

„Viliamės, kad valstybė, kuri vežėjams numato įvairiausias prievoles, imsis veiksmų, kad konkurencinės sąlygos būtų vienodos visų šalių verslininkams. Kol kas matome tik biurokratinius bandymus imituoti kontrolę dar labiau apsunkinant vežėjų situaciją, kuri formuojasi dėl mokesčių pakeitimų, ES valstybių protekcionistinės veiklos“, – posėdyje kalbėjo „Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius.

 

Plačiau
2020 sausio 09 Ministerijoje – apie konkurenciją ir nuolaidas

“Linavos” atstovai dalyvavo Susisiekimo ministerijos organizuotame Patariamosios tarybos posėdyje, kur buvo svarstomas Konkurencijos tarybos pranešimas dėl tyrimo apie Leidimų vežti keleivius reguliaraus susisiekimo kelių transporto maršrutais atitikimą Konkurencijos įstatymui bei galimybę šeimos kortelės turėtojams taikyti nuolaidas tolimojo susisiekimo kelių transporto maršrutais.

Patariamosios tarybos posėdyje, kuriame dalyvavo viceministras Vladislavas Kondratovičius, Susisiekimo ministerijos specialistai, Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA), Vidaus reikalų ministerijos specialistai bei verslo struktūrų atstovai, buvo pateikta informacija apie tai, kad  Konkurencijos taryba reikalauja kad per pusę metų būtų nutrauktos 2018 metais pasirašytos sutartys dėl leidimų vežėjams vežti keleivius tolimojo reguliaraus susisiekimo maršrutais penkeriems metams. Konkurencijos taryba savo raginimą argumentuoja tuo, kad LTSA, pratęsdama sutartis, nepaskelbė konkurso, taip pažeidė Konkurencijos įstatymą.

Konkurencijos taryba yra išsiuntusi prašymus visiems keleivių vežėjams, kad šie iki sausio 9 d. parašytų paaiškinimus dėl šios situacijos. „Linavos“ atstovai posėdžio dalyvius informavo turintys duomenų, kad „Linavos“ nariai ruošia atsakymus Konkurencijos tarybai.

Posėdyje taip pat buvo išsakytos nuomonės, kad Konkurencijos tarybos reikalavimas nutraukti sutartis abejotinas, nes per tiek laiko nebus spėta paruošti naują vežėjų parinkimo tvarką, o LTSA pranešė, kad tuo atveju, jei jiems bus skirtos sankcijos, numato klausimo sprendimą perkelti į teismus.

Taip pat buvo svarstomi klausimai dėl nuolaidų suteikimo šeimos kortelių turėtojams. Kaip žinoma, šeimos kortelė, suteikianti įvairias lengvatas, išduodama gausioms šeimoms ir šeimoms, auginančioms neįgalų vaiką.

Patariamosios tarybos posėdyje buvo kalbėta, kad anksčiau kortelės turėtojams buvo siekiama užtikrinti nuolaidas važiuojantiems tolimojo reguliaraus susisiekimo maršrutais, tačiau tokių nuolaidų nepavyko įteisinti, nes kompensacijoms iš valstybės biudžeto lėšų nebuvo skirta. Tuomet Socialinės apsaugos ir darbo ministerija paragino vežėjus pagal galimybes teikti nuolaidą savo sąskaita.  „Linavos“ Keleivinio transporto skyriaus vadovas Jevgenij Stolovickij skeptiškai vertino tokią ministerijos iniciatyvą. Jis prisiminė, kad 1998-1999 metais jau buvo sukurta sistema, kai vežėjai privalėjo savo sąskaita teikti įvairias nuolaidas įvairioms gyventojų grupėms. Vežėjai, anot „Linavos“ atstovo, dėl to patyrė didelius nuostolius ir buvo atsidūrę ant bankroto ribos.

 

 

Plačiau
2020 sausio 09 „Linavos“ atstovai ragina ieškoti sprendimų, kad Alytuje būtų išsaugotas muitinės postas

2019 m. sausio 8 d. Alytuje vyko pasitarimas dėl muitinės posto Alytuje išsaugojimo. Pasitarime dalyvavę „Linavos“ atstovai pabrėžė būtinybę šiame mieste išsaugoti  muitinės postą, priešingu atveju tiek pramonės įmonės, tiek vežėjai patirs papildomus kaštus, o Alytus praras patrauklumą vystant verslą.

Susitikime dalyvavę „Linavos“ prezidiumo narys Bronislavas Geležiūnas ir generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius pažymėjo, kad Alytuje uždarius muitinės postą, vežėjai bus priversti ieškoti kitų sprendimų muitinės procedūroms, tai bus nepatogu tiek prekes siunčiančioms ar priimančioms įmonėms, tiek padidins kaštus vežėjams.

„Aš su gimęs ir augęs Alytuje, esu šio miesto patriotas, todėl labai linkiu, kad Alytus liktų pramonės miestu, o tam yra būtina turėti mūsų mieste muitinės patikrinimo vietą“, – pasitarimo nariams sakė „Linavos“ prezidiumo narys B.Geležiūnas.

Tokiai pozicijai pritarė ir „Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius.

„Tikiu, kad sprendimą surasti tikrai galima ir džiaugiuosi, kad bendram klausimų sprendimui susibūrė atsakingos institucijos ir verslo atstovai“, – sakė „Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius.

2019 m. rugsėjį Kauno teritorinė muitinė informavo Alytaus miesto savivaldybės administracijos direktorių ir asociaciją „Linava“, kad nenumato pratęsti susitarimo su UAB „Aiginta“ dėl Kauno teritorinei muitinei suteiktos teisė naudotis Alytaus krovinių posto infrastruktūra.

Atsakydama į šią iniciatyvą, „Linava“ atkreipė dėmesį į tai, kad vienas iš muitinės strateginių tikslų yra tranzito plėtojimas, muitinės procedūrų supaprastinimas ir vežėjų bei muitinės tarnybų darbo palengvinimas. Vežėjų asociacija atkreipė dėmesį, kad Lietuvos muitinė daro pažangą supaprastinant muitinės procedūrų atlikimą (TIR įgaliotojo siuntėjo statuso taikymas), tačiau tuo pat metu supranta Alytaus regiono vežėjų nuogąstavimą dėl krovinių posto panaikinimo.

„Asociacija prieštarauja bet kokiems kompetentingų institucijų veiksmas, kurie didina kelių transporto vežėjų sąnaudas ir išlaidas“, – buvo rašoma „Linavos“ rašte.

Nuotraukos – Alytaus savivaldybės

 

Plačiau
2020 sausio 08 Savivaldybės pačios spręs, kaip pasirinkti keleivių vežėjus

Savivaldybės nuo šiol pačios galės apsispręsti, kokiu būdu pasirinkti keleivių vežėjus – skelbti konkursą ar sudaryti vidaus sandorį su savivaldybės valdoma įmone.

Prezidentas pasirašė įstatymų pataisas dėl liberalesnės savivaldybių vidaus sandorių tvarkos. Nuo šiol savivaldybėms įstatymu leidžiama sudaryti vidaus sandorius vandens ar šilumos tiekimo, nuotekų ir atliekų tvarkymo, keleivių vežimo, teritorijų ir gatvių priežiūros srityse, taip pat – teikiant maitinimo paslaugas ugdymo, globos arba sveikatos priežiūros įstaigose.

Europos Sąjungos reglamentas dėl viešųjų paslaugų transporte numato, kad keleivių vežėjas viešosioms paslaugoms gali būti parinktas dviem būdais – sudarant vidaus sandorį arba skelbiant konkursą. Vidaus sandoriu laikomas toks susitarimas, kai savivaldybė sudaro sutartį su vežėju, kurį kontroliuoja kaip savo padalinį. Lietuvoje labai plačiai paplitusi praktika, kad autobusų parkai yra savivaldybės įmonės.

Tačiau pagal Lietuvos teisę yra konkurencijos reikalavimai. Konkurencijos taryba, atsižvelgdama į įstatyminę bazę, reikalavo, kad vidaus sandoriai su savivaldybių įmonėmis iš esmės būtų neleidžiami. Tokiu atveju savivaldybė vežėją galėtų parinkti tik konkurso būdu. Tačiau savivaldybės vežėjui dažniausiai sunku konkuruoti su privačiais vežėjais, nes savivaldybės įmonės privalo skelbti komercinius duomenis, privalo laikytis viešųjų pirkimų įstatymo įsigyjant transporto priemones, jų atsargines dalis, kurą ir kt., dėl to jų savikaina gerokai išauga ir situacijai konkurencijai nebūna palanki. Dėl to buvo paruoštos įstatymų pataisos, kurios užtikrins savivaldybėms laisvę pačioms apsispręsti, kokiu būdu pasirinkti keleivių vežėją.

„Linava“ visuomet vertino, kad situacija skirtingose savivaldybėse labai skiriasi, todėl buvo palaikoma pozicija, jog kiekviena savivaldybė turėtų priimti sprendimus dėl keleivių pervežimo pagal savo individualią situaciją.

Plačiau
2020 sausio 03 Lietuvos valdžia imituoja kovą su „šešėliu“

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ išreiškė kritišką požiūrį į Lietuvos valdžios institucijų bandymus imituoti kovą su „šešėline ekonomika“.

„Linava“ raštu Lietuvos transporto saugos administracijai (LTSA) išreiškė nepritarimą dėl naujos tachografų duomenų pateikimo tvarkos.

Kaip žinoma, LTSA yra parengusi įsakymą „Dėl ūkio subjektų, vykdančių kelių transporto veiklą, keitimosi informacija elektroniniu būdu su Lietuvos transporto saugos administracija tvarkos aprašo patvirtinimo“. Vadovaujantis įsakymu, skaitmeninių tachografų naudotojams kas ketvirtį bus privaloma į informacinę sistemą „Vektra“ teikti vairuotojų darbo ir poilsio režimo duomenis, perkeltus iš vairuotojo kortelių ir ūkio subjekto valdomose transporto priemonėse sumontuotų skaitmeninių tachografų. Ši naujovė turėjo įsigalioti 2020 m. sausio 1 d., o duomenų pateikimo pradžios data numatyta liepos 1 dieną.

LTSA parengti nauji reikalavimai nustato naujus įpareigojimus transporto įmonėms, kokių nėra nei vienoje Europos Sąjungos valstybėje. Asociacija „Linava“, įvertinus į numatytas duomenų pateikimo apimtis, dažnumą ir būdus, tvirtina, kad nauja tvarka didina vežėjų administracinę naštą.

„Nei vienas Europos Sąjungos teisės aktas nenumato privalomo periodiško visų duomenų pateikimo kontroliuojančioms institucijoms ir nei viena kita Europos Sąjungos valstybė nėra priėmusi tokios tvarkos, todėl tai mažina Lietuvos vežėjų konkurencingumą“, – tvirtina „Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius. Anot jo, duomenų pateikimo dažnumas neturi jokio poveikio kovojant su šešėline ekonomika.

M.Atroškevičius atkreipia dėmesį į tai, kad LTSA į Lietuvos vežėjų prašymus užtikrinti tvarką dėl trečiųjų šalių leidimų vežti krovinius ir kitais Lietuvos vežėjams aktualiais klausimais nuolat atsako neturintys pajėgumų ir stokojantys resursų. Tuo tarpu didžiuliams kiekiams tachografų duomenų sukaupti LTSA rado resursų ir pajėgų.

„Bus labai įdomu sužinoti, kaip tie tachografų duomenys naudojami – kiek LTSA darbuotojų juos apdoroja ir tikrina, koks patikrinimų efektyvumas, kiek nustatyta pažeidimų“, – sako M.Atroškevičius. Anot jo, „Linava“ visuomet pasisako už skaidrumą ir teisėtumą, tačiau nauji įpareigojimai verslui panašūs į veiklos imitaciją, o ne realias pastangas sumažinti „šešėlį“.

„Jei yra įtariami pažeidimai, tuos pažeidimus reikia išaiškinti ir užkirsti jiems kelią, o ne apkrauti papildomu darbu pažeidimų nedarančius verslininkus, – savo vertinimą parengtam teisės aktui pateikė „Linava“ generalinis sekretorius. – Visiškai neaišku, kokiu būdu šešėlinė ekonomika sumažės, jei sąžiningai dirbantis verslininkas pateiks duomenis ne 2, o 4 kartus per metus. Tuo tarpu administravimo kaštai šioje vietoje išaugs dvigubai“.

Tachografai privalomi visiems krovininiams automobiliams, kurių svoris viršija 3,5 t ir keleivinėms transporto priemonėms, kuriose, įskaitant vairuotoją, gali važiuoti daugiau, nei 9 asmenys. Nauja duomenų tvarka palies visas transporto bendroves ir jų naudojamas transporto priemones.

 

Plačiau
2020 sausio 02 Techninėms apžiūroms užsienyje tris mėnesius galios sena tvarka

Technines Lietuvoje registruotų transporto priemonių apžiūras užsienio šalių įmonėse pagal iki šiol galiojusią tvarką bus galima atlikti iki šių metų kovo 31 d. Naujos tvarkos įgyvendinimas nukeltas trims mėnesiams po „Linavos“ raginimų spęsti susidariusią kritinę situaciją dėl techninių apžiūrų užsienyje.

„Linava“ kreipėsi į Susisiekimo ministeriją ir Lietuvos transporto saugos administraciją, ragindami spręsti kritinę situaciją dėl nacionalinių reikalavimų transporto priemonių techninėms apžiūroms.

Iki šiol galiojo tokia tvarka, kad privalomą techninę apžiūrą transporto priemonei buvo galima atlikti užsienio šalyse. Pagal naujai priimtą tvarką, kuri turėjo įsigalioti nuo 2020 sausio 1 d., užsienio šalių techninės apžiūros įmonėms buvo numatyta pareiga tam tikrus duomenis automatizuotu būdu pateikti į Lietuvos centralizuotąją techninės apžiūros duomenų bazę.

Įsigaliojus tokiai tvarkai, kuri patvirtinta Lietuvos transporto saugos administracijos vadovo įsakymu, greičiausiai nebeliktų nei vienos užsienio įmonės, kuri galėtų atlikti Lietuvoje registruotų transporto priemonių privalomąją techninę apžiūrą, nes norint automatizuotai pateikti duomenis, reikalingi specialūs technologiniai sprendimai.

„Linava“ raštuose atsakingoms institucijoms išreiškė įsitikinimą, jog būtina užtikrinti veiklos tęstinumą toms užsienio įmonėms, kurios iki šiol užsienyje atlieka Lietuvoje registruotų transporto priemonių technines apžiūras. Tokių įmonių daugiausiai veikia Vokietijoje.

„Tuo atveju, jei nebus užtikrinta galimybė atlikti privalomąją techninę apžiūrą užsienyje, vežėjai patirs papildomas sąnaudas, o tai dar labiau sumažins ir taip mažėjantį jų konkurencingumą“, – sako „Linava“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius.

Atsižvelgiant į „Linavos“ susirūpinimą, iki kovo 31 d. atidėtas naujos tvarkos įsigaliojimas. Tikimasi, kad per tą laiką užsienio bendrovės spės pasirengti automatizuotam duomenų pateikimui.

„Tikimės, kad per tris mėnesius bus tinkamai pasirengta naujo teisės akto įsigaliojimui ir pasibaigus šiam laikotarpiui užsienio techninių apžiūrų bendrovės galės realiai įvykdyti Lietuvos institucijų keliamus reikalavimus“, – sako „Linavos“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis.

Plačiau
2019 gruodžio 20 Nacionalinės vizos išdavimo sąlygos ir pasikeitimai nuo 2020 m. sausio 1 d
Migracijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos primena:
  • nacionalinė viza išduodama ne trumpesniam kaip 91 dienos laikotarpiui, jeigu prašymas išduoti vizą teikiamas Lietuvos Respublikos diplomatinei atstovybei ar konsulinei įstaigai arba per išorės paslaugų teikėjo prašymų išduoti vizą priėmimo centrą;
  • kita daugkartinė nacionalinė viza užsieniečiui gali būti išduodama praėjus daugiau kaip 180 dienų nuo turėtos vizos ar turėtų vizų galiojimo laiko pabaigos. Tačiau yra atvejų, kai vizos galės būti išduodamos anksčiau minėto termino, pvz., kai užsienietis negali išvykti iš LR dėl ligos, kitokio ūmaus sveikatos sutrikimo ar organizmo būklės, asmeninės priežasties, kurios užsienietis negalėjo numatyti ar nenugalimos jėgos (force majeure), turi pratęstą leidimą dirbti sezoninį darbą arba yra pateikęs prašymą išduoti naują ar pratęsti leidimą dirbti sezoninį darbą.

Nuo 2020 m. sausio 1 d.:

  • užsieniečiui, turinčiam 1 metus galiojančią nacionalinę vizą ir pateikusiam prašymą išduoti leidimą gyventi, nebus išduodama 5 mėnesius galiojanti nacionalinė viza šio prašymo nagrinėjimo laikotarpiui. Užsienietis, ketindamas pateikti prašymą dėl leidimo laikinai gyventi išdavimo ir norėdamas likti Lietuvoje prašymo nagrinėjimo laikotarpiu, šį prašymą turės pateikti iš anksto – likus 2–4 mėn. iki turimos nacionalinės vizos galiojimo pabaigos.

 

Plačiau
2019 gruodžio 19 Verslas kreipėsi į G. Nausėdą: prašo tarpininkauti siekiant proporcingo sprendimo dėl vairuotojų darbo apmokėjimo

Verslas prašo atidėti Vyriausybės nutarimo dėl komandiruojamų darbuotojų dienpinigių apmokestinimo didinimo įsigaliojimą bent jau iki 2021 metų vidurio – iki kol įsigalios Mobilumo paketo reikalavimai, kai bus aišku, kokį poveikį šiam sektoriui turės ES direktyva.

Į  Lietuvos prezidentą Gitaną Nausėdą laišku kreipėsi trys didžiausios šalies vežėjų asociacijos – Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“, Tarptautinio transporto ir logistikos aljansas, Lietuvos vežėjų sąjunga ir Lietuvos pramonininkų konfederacija. Prezidento prašoma tarpininkauti  siekiant subalansuoto bei proporcingo sprendimo dėl vairuotojų darbo apmokėjimo, kuris užtikrintų geresnes darbo sąlygas, bet nežlugdytų verslo.

Verslo atstovai atkreipia dėmesį, kad 2017 metais rudenį premjero Sauliaus Skvernelio ir socialinių partnerių pasirašytas susitarimas dėl Lietuvos pažangos reformų įpareigojo šalis ne tik tartis dėl mokestinių naujovių, bet ir nedidinti bendros mokestinės naštos verslui. Verslo bendruomenės vertinimu, Vyriausybė šį susitarimą sulaužė šių metų rudenį, kai vienašališkai ir neišdiskutavus šio klausimo su socialiniais partneriais priėmė nutarimą dėl komandiruojamų darbuotojų dienpinigių apmokestinimo didinimo.

Vežėjų nuomone, viešose diskusijose apie būtinybę didinti mokesčius verslui valdančiųjų atstovai naudoja subendrintus duomenis, teigdami, esą tarptautinių krovinių transportavimo bendrovės uždirba viršpelnius.

„Į vieną krepšį dedamas visas – daugiau nei 7300 įmonių apimančio – transporto ir saugojimo sektoriaus pelningumas, kuris viso labo reprezentuoja aritmetinį smulkių ir didžiulių valstybinių įmonių pelningumo vidurkį. Didelė dalis transporto ir saugojimo sektoriaus įmonių neturi nieko bendro su tolimųjų reisų vairuotojais, tačiau generuoja aukštą pelningumą“, – rašoma dokumente.

Lietuvos statistikos departamento duomenimis, tarptautinius pervežimus kelių transportu vykdančių įmonių grynasis pelningumas pagal pastarųjų penkių metų vidurkį siekė 3,3 proc. Lyginant su kitomis ekonominės veiklos rūšimis, vidutinis visų įmonių pelningumo vidurkis minimu laikotarpiu siekė 4,9 proc.

Palyginti su visomis kitomis transporto ir saugojimo įmonėmis, krovininio transporto tarptautiniais kelių maršrutais bendrovių pelningumo rodiklis yra žemiausias. Pasak vežėjų, klaidinantys teiginiai apie įmonių pelningumus formuoja neteisingą visuomenės supratimą apie transporto sektorių, daro tiesioginę įtaką su transporto politika susijusiems sprendimams, priešina darbuotojus su darbdaviais.

2020 metais transporto sektoriaus laukia keturi smūgiai – MMA didinimas, padidėjusios išlaidos darbuotojų užmokesčiui, brangstantys degalai ir ES suvaržymai transporto sektoriuje pagal Mobilumo paketo reikalavimus. Briuselyje vykusiose derybose dėl Mobilumo paketo nuostatų jau pasiektas susitarimas, kuris, išankstiniais duomenimis, bus maksimaliai nepalankus Lietuvos transporto ir logistikos verslui.

„Lietuvos transporto ir saugojimo sektorius, kuris yra vienas didžiausių šalies ekonomikos sektorių ir mokesčių mokėtojų, kitąmet susidurs su reikšmingai išaugsiančiomis veiklos sąnaudomis, todėl sektoriaus laukia neišvengiamas susitraukimas – tai turės tiesioginio poveikio valstybės finansams“, – rašoma dokumente.

Su visu kreipimosi dokumentu galima susipažinti paspaudus šią nuorodą.

Plačiau
2019 gruodžio 18 Dėl manipuliacijų tachografu – draudimai eksploatuoti visus sunkvežimius

Manipuliuoti tachografais neverta, nes Vakarų Europoje tokia veikla baudžiama didžiulėmis baudomis. Tokia istorija atsitiko vežėjui iš Olandijos, kuriam sukčiavimo su tachografais pasekmės gali būti dar drastiškesnės nei piniginės baudos.

Olandijos transporto portalas (www.transport-online.nl) praneša, kad vienas vežėjas iš Roterdamo patirs rimtų padarinių, susijusių su manipuliacijomis tachografu, šiuo metu jo byloje vyksta du tyrimai.

Šių metų spalio 2 d. Olandijos prokuratūra transporto įmonei iš Roterdamo regiono paskyrė laikinąją priemonę, pagal kurią visiems įmonei priklausantiems sunkvežimiams (t.y. kelioms dešimtims transporto priemonių) draudžiama važiuoti viešaisiais keliais.

Per tą laiką visi sunkvežimiai bus nuodugniai patikrinti. Jiems bus leista dalyvauti eisme, kai vežėjas įrodys prokuratūrai, kad kiekviena transporto priemonė atitinka teisinius – techninius reikalavimus. Kiek laiko bus įvesta laikinoji priemonė, nežinoma. Jei įmonė neįvykdys prokuratūros sprendimo, jai bus taikoma baudžiamoji atsakomybė.

Pagal žiniasklaidoje skelbiamą informaciją, olando veiklos tyrimus vykdo Aplinkos ir transporto inspekcija (ILT) ir nacionalinio policijos padalinio pareigūnai. Pirmojo tyrimo metu buvo atlikta krata įmonės administraciniame centre. Kratos metu buvo rasti keli tachografai su priedais, su kuriais buvo atliekamos manipuliacijos, taip pat ir transporto priemonės jau su sumontuotais tokiais tachografais. Antrojo tyrimo metu, buvo atlikta krata, kurios metu buvo rasta įtartinos programinės įrangos, kuri greičiausiai buvo naudojama manipuliuoti tachografais.

Akivaizdu, kad nesąžininga Olandų vežėjo veikla gali privesti jo įmonę prie bankroto ribos. Prokuroro sprendimas įmonei, turinčiai kelių dešimčių transporto priemonių parką, gali kainuoti šimtus eurų per dieną.

„Linava“ vežėjams primena, kad neteisėtos manipuliacijos tachografais gali privesti iki transporto įmonės veiklos sustabdymo.

 

Plačiau
2019 gruodžio 16 Dėl valstybės biudžeto kreipėsi į Europos Komisiją

„Linava“ kreipėsi į Europos Komisiją, prašydama nuodugniai išanalizuoti 2020 metų Lietuvos biudžetą pagal jo sudaromas prielaidas tvariam augimui ir užimtumo skatinimo politikai.

„Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius išsiuntė laišką Europos Komisijos generalinio direktorato ekonomikos ir finansų reikalams vadovui Declan Costello, kuriame atkreipia dėmesį į nerimą keliančias tendencijas formuojant 2020 metų Lietuvos biudžetą. Vežėjų manymu, biudžetas formuojamas neatsižvelgiant į rizikingą makroekonominį disbalansą, kuris gali atsirasti dėl per daug optimistinės fragmentiškos ir netvarios Lietuvos Vyriausybės biudžeto politikos 2020 metams.

„Mes, kaip oficialus krovinių vežėjų kelių transportu sektoriaus atstovas Lietuvoje, manome, kad Lietuvos valstybės biudžeto 2020 metams projektas yra kuriamas neatsižvelgiant į Europos Sąjungos institucijų svarstomo Mobilumo paketo poveikį Lietuvos transporto sektoriui“, – rašoma rašte EK generalinio direktorato vadovui.

Kaip žinoma, ES institucijos šiuo metu svarsto Mobilumo paketą, kuris, Lietuvos vežėjų vertinimu, yra diskriminacinis periferinių ES valstybių atžvilgiu. Atlikta mokslo studija rodo, jog priėmus Mobilumo paketą ir įsigaliojus vairuotojų atlyginimų koeficientui 1,65, Lietuvos transporto sektorius patirs didžiulius praradimus, kurie labiausiai paveiks smulkias įmones. Prognozuojama, kad be darbo liks beveik 35 tūkst. sektoriuje dirbančių asmenų. Dėl įmonių bankrotų tapusiems bedarbiais transporto sektoriaus darbuotojams bedarbių išmokoms iš valstybės pareikalaus apie 111 mln. eurų vienkartinių išlaidų, prognozuojama, kad bus prarasta 102 mln. eurų valstybės biudžeto pajamų, iš kurių dėl negautų Sodros įmokų – 65 mln. eurų ir negauto GPM – 37 mln. eurų.

Prognozuojama, kad šalies ekonomikai krovinių vežimo automobiliais sektoriaus patiriami iššūkiai galėtų lemti mažiausiai 1,6 proc. BVP praradimus.

Plačiau
2019 gruodžio 13 Protesto akcijos Prancūzijoje gruodžio 16 d.

Dėl nepasitenkinimo esamomis darbo sąlygomis keturios kelių transporto/logistikos profesinės sąjungos (FO, CFTC, CGC bei pagrindinė profesinė sąjunga UFR-CFDT) skelbiasi apie planus pirmadienį, gruodžio 16 d., rengti protesto akciją.

Transporto eismo sutrikimai planuojami visoje Prancūzijos teritorijoje.

Konkrečios priemonės bus tikslinamos, tačiau kelių blokavimo nebus išvengta.

https://www.actu-transport-logistique.fr/filactu/les-syndicats-du-transport-appellent-a-la-greve-le-16-decembre-544519.php

 

Plačiau
2019 gruodžio 13 Liberalizuojamas stojimas į asociaciją „Linava“

XXXVI pakartotinis asociacijos „Linava“ kongresas gruodžio 4 d. priėmė nutarimą dėl stojamųjų mokesčių sumažinimo – juo stojimas į asociaciją gerokai liberalizuojamas.

Pagal kongreso nutarimą, dabar stojant į asociaciją „Linava“ mokamas vienkartinis mokestis, kuris siekia 870 eurų. Iki šiol stojimo mokestis, siekiantiems tapti TIR sistemos nariais siekė 20 000 eurų, o nesiekiantiems tapti TIR sistemos nariais siekė 870 eurų.

Kandidatas į „Linavos“ narius, sumokėjęs 870 eurų, galės tapti TIR garantinės sistemos nariu. Stojant į TIR garantinę sistemą papildomi mokesčiai nėra taikomi.

Kongresas taip pat nusprendė sumažinti mokestį pereinant iš kandidatų į „Linavos“ narius. Dabar tai kainuoja 200 eurų (iki šiol šis mokestis siekė 580 eurų).

Kasmetinis „Linavos“ nario mokestis asociacijos nariams ir kandidatams į narius nepasikeitė – jis lieka 460 eurų per metus.

Visiems nariams ir kandidatams į narius, kurie buvo priimti su apribojimu „Be teisės tapti TIR sistemos nariu“ šis apribojimas panaikinamas.

Plačiau
KLAUSK