LT EN RU
Naujienos
2019 balandžio 19 „Linava“ kviečia profesines sąjungas į bendrą susitikimą

Nacionalinė vežėjų asociacija „Linava“ balandžio 19 d. išsiuntė raštą penkioms profesinėms sąjungoms, kurias kviečia gegužės 2 d. į bendrą susitikimą.

Tokių veiksmų imtasi po balandžio 17 d. Seime vykusio Socialinių reikalų ir darbo komiteto posėdžio, kurio metu buvo pasiektas susitarimas organizuoti bendrą susitikimą su visomis sektoriaus socialiniu dialogu suinteresuotomis šalimis.

Į susitikimą pakviesta Lietuvos transporto darbuotojų profesinių sąjungų forumas, Lietuvos profesinių sąjungų konfederacija, Lietuvos profesinė sąjunga „Solidarumas“, Baltijos transporto profesinė sąjunga „Solidarumas“ ir Lietuvos profesinių sąjungų aljansas.

Seimo komiteto pavedimu „Linava“ vėliau susitikimus organizuos ir su susijusiomis valstybė institucijomis: Valstybine darbo inspekcija, Lietuvos transporto saugos administracija, Užimtumo tarnyba bei ministerijų atstovais.

Informaciją apie iki balandžio 19 d. vykusius susitikimus su profesinėmis sąjungomis galima rasti čia:

http://www.linava.lt/naujiena/socialinio-dialogo-beieskant/

http://www.linava.lt/naujiena/linava-susitiko-su-profesiniu-sajungu-atstovais/

 

 

 

Plačiau
2019 balandžio 19 Muitinės departamente – vežėjams aktualūs klausimai

„Linavos“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis ir TIR departamento vadovas Heliodoras Giedrys su  Muitinės departamento generalinio direktoriaus pavaduotoju, atliekančio generalinio direktoriaus funkcijas, Jonu Miškiniu ir Muitinės procedūrų skyriaus vedėja Neringa Motiejūnaite balandžio viduryje aptarė klausimus dėl Muitinės konvencijos statuso ir pakeitimų bei TIR knygelės duomenų pateikimo elektroninėmis priemonėmis.

2019 m. vasario 5-8 d. įvykusioje Darbo grupės muitinės klausimams, susijusiems su transportu (WP.30) sesijoje buvo nagrinėjamas TIR sistemos kompiuterizavimo klausimas (TIR konvencijos 11 priedo priėmimas). Darbo grupėje buvo nuspręsta perduoti pasiūlymą  dėl TIR konvencijos dalinio pakeitimo administraciniam komitetui dėl TIR konvencijos pakeitimo ir priimtas sprendimas pateikė TIR Administraciniam komitetui. Deja, bet Administracinio komiteto sesijoje pasiūlymas dėl TIR konvencijos 11 priedo patvirtinimo nebuvo priimtas. Šalių delegacijos pareiškė, kad nepaisant visų šalių ir Jungtinių Tautų (JK) EEK sekretoriato pastangų  paspartinti TIR procedūros kompiuterizavimą, yra dar daug pastabų dėl TIR konvencijos 11 priedo pakeitimų. Atsižvelgiant į tai būtina papildomai išnagrinėti pateiktas pastabas bei suderinti šalių pozicijas.

2019 m. birželio 13 d. vyks TIR konvencijos Administracinio komiteto (AC2) 70 – oji sesija, kurioje bus toliau nagrinėjamas TIR procedūros kompiuterizavimo klausimas, t. y. siūlymas dėl TIR konvencijos 11 priedo priėmimo.

Muitinės departamentas informavo, kad Lietuvos atstovai dalyvaus 2019 m. birželio 13 d. AC.2 70 – oje sesijoje. MD atstovai informavo apie teisines procedūras, kai AC2 patvirtins TIR konvencijos pakeitimus. Susitikimo metu buvo pažymėta, kad Europos Sąjungos valstybių narių muitinės palaiko skaitmeninių projektų kūrimą ir TIR konvencijos 11 priedo priėmimą.

Susitikime su Muitinės departamento atstovais taip pat buvo aptariami TIR knygelės duomenų pateikimo elektroninėmis priemonėmis klausimai.

Konstatuota, kad Lietuvos muitinės ir IRU informacinių sistemų specialistai glaudžiai bendradarbiauja dėl informacinių sistemų (TIR-EPD ir NTKS) sąveikos. Vežėjams svarbu žinoti kokius duomenis reikia teikti, kas juos turi pateikti ir pan.

Muitinės departamento atstovai atkreipė dėmesį į tai, kad teikiant TIR operacijos elektroninius duomenis per TIR-EPD sistemą, vežėjai neturi galimybės pateikti muitinei informacijos apie pirminius dokumentus (muitinės deklaracijos 40 laukelis) susijusius su muitinės procedūromis, kurios buvo atliktos prieš TIR gabenimą (negali nurodyti pirminio dokumento pagal kurį pateikti TIR operacijos elektroniniai duomenys).

Atliekant muitinės priežiūrą, muitinei svarbu, kad vežėjai pateiktų teisingus ir išsamius  duomenis apie gabenamas prekes. Muitinės departamento atstovai informavo, kad TIR knygelės manifeste (ir TIR knygelės elektroniniuose duomenyse) turi būti pateikti duomenys apie gabenamas  prekes  ir jie (ypač prekių aprašymas, kiekis, svoris) turi sutapti su duomenimis, pateiktais prieš TIR procedūrą įformintuose muitinės, vežimo ir kituose šių prekių vežimo komerciniuose dokumentuose.

Susitikime su Muitinės departamento vadovu taip pat buvo nagrinėjama aktuali informacija apie Krovininių transporto priemonių srautus ir eiles pasienyje. Muitinės specialistai pasidalino informacija apie tai, kaip įgyvendinama su Valstybės sienos apsaugos tarnyba suderinta ir patobulinta vykdomų patikrinimų Medininkų pasienio kontrolės punkte schema. Buvo kalbama apie planuojamas taikyti krovininių transporto priemonių srautų valdymo schemas, kol vyksta Medininkų pasienio kontrolės punkto (PKP) ir Baltarusijos punkto „Каменный Лог“ rekonstrukcija.

 

 

Plačiau
2019 balandžio 19 Vežėjai prabilo apie protesto akcijas

Balandžio 18 d. vykusioje „Linavos“ Krovininio transporto taryboje vežėjai kalbėjo apie tai, kad šiomis dienomis kilusioje diskusijoje dėl Vyriausybės ir Seimo grasinimų drastiškai apmokestinti transporto verslą vežėjų argumentai nėra girdimi, todėl jie prabilo apie protesto akcijas.

Krovininio transporto tarybos posėdyje, svarstant įvairius klausimus, buvo akcentuotas didėjantis vežėjų nepasitenkinimas pastaruoju metu viešumoje atsakingų institucijų ir įvairių asmenų išsakomais siūlymais bei sprendimais. Išsakyti siūlymai, anot vežėjų, iš esmės pablogintų situaciją Lietuvos kelių transporto sektoriuje.

Vežėjai savo pasisakymuose pažymėjo, jog jiems labai trūksta tiesioginio dialogo, noro išgirsti ir įsigilinti į jų problemas. Jei sprendimai bus priimami neatsižvelgus į vežėjų argumentus, neilgai trukus gali išryškėti neigiamas jų poveikis ne tik kelių transporto sektoriui, bet ir visai Lietuvos ekonomikai.

Vežėjai Krovininio transporto taryboje neatmetė galimybės surengti protesto akcijas, kurias daugelis vežėjų laiko tinkama forma spręsti iškilusias problemas ir aktyviai palaikytų.

Krovininio transporto tarybos posėdyje, svarstant klausimą dėl Europos Parlamente priimto Mobilumo paketo, buvo nutarta pagal galimybes balandžio 24 d. „Linavos“ kongrese organizuoti diskusiją šiomis dienomis aktualiausiais klausimais – Mobilumo paketo, koeficiento 2, socialinio dialogo su profesinėmis sąjungomis ir kt.

Krovininio transporto tarybos posėdyje taip pat aptarti klausimai dėl krovininio transporto eilių pasienyje su Baltarusija, dėl Lietuvoje ir Rusijoje nustatytų baudų už administracinius nusižengimus, susijusius su kelionės leidimų pildymu ir naudojimu, taip pat trečiųjų šalių piliečių migracijos klausimai, registracijos Rusijos mokesčių surinkimo sistemoje „Platon“ problematika ir kt.

Plačiau
2019 balandžio 17 Seimo nariams pristatyta vežėjų pozicija dėl situacijos pervežimų rinkoje

Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitete „Linavos“ atstovai pristatė vežėjų poziciją dėl dabartinių diskusijų apie vairuotojų socialines garantijas.

Balandžio 17 d. Seimo komiteto posėdyje svarstant klausimą dėl tolimųjų reisų vairuotojų darbo sąlygų bei Judumo dokumentų rinkinį, „Linavos“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis sakė, jog konkurencinė aplinka Lietuvos vežėjams yra labai įtempta ir konkuruojama ne Lietuvoje, o su rumunais, bulgarais, lenkais. Šiose šalyse dabar verslo sąlygos yra panašios, kaip Lietuvoje, tad jei mūsų šalyje bus priimti sprendimai drastiškai keisti sąlygas vežėjams, lietuviai konkurencinę kovą akivaizdžiai pralaimės.

„Galimos pasekmės – arba verslo uždarymas, ypač mažų įmonių, arba didelių bendrovių planuojami perkėlimai į kitas šalis, kur verslo sąlygos būtų palankesnės“, – Seimo nariams pasakojo T.Garuolis. Anot jo, verslininkams patraukli yra Lenkija arba Vokietija, nes ten įregistravus įmonę atsiranda daugiau verslo galimybių.

T.Garuolis akcentavo, kad vežėjai iki šiol nežino, kuo baigsis istorija su Mobilumo paketu, bankai sureagavo į situaciją rinkoje ir vežėjams jau 2-3 kartus padidino palūkanas.

„Jei situacija taip rutuliosis toliau, tai iš dabar priskaičiuojamų 44 tūkst. vairuotojų liks pusė. Priimant sprendimus reikėtų įvertinti tokių sprendimų pasekmes viešiesiems finansams“, – sakė T.Garuolis. Apibendrindamas vežėjų situaciją, „Linavos“ sekretorius transporto politikai minėjo, kad nuo liepos keisis komandiravimo tvarka, Europos Parlamente svarstomi pakeitimai, pagal kuriuos mokesčius numatoma mokėti ten, kur dirbama. Tokiu atveju visiems komandiruojamiems darbuotojams, – tiek vairuotojams, tiek statybininkams, – tektų mokėti mokesčius ten, kur jie dirba.

Kolektyvinių derybų eigą Seimo nariams posėdyje pristatė advokatas Justinas Usonis. Jis patvirtino, kad „Linava“ tikrai neatsisako derėtis su darbuotojų atstovais ir siekia protingo sprendimo, tad Seimo komiteto posėdyje tikisi išgirsti konkrečius darbdaviams keliamus klausimus ir reikalavimus, nes iki šiol konkrečių pageidavimų nebuvo suformuluota. Advokatas kėlė klausimą dėl profsąjungų atstovavimo proporcijų ir išreiškė viltį, jog visi jautrūs klausimai bus sprendžiami Trišalėje taryboje.

Vežėjų poziciją posėdyje išsakė ir UAB „Hoptransa“ atstovė Agnė Margevičiūtė. Ji ragino dialogą dėl socialinių garantijų neatskirti nuo EP priimto Mobilumo paketo klausimų ir užtikrino, kad vežėjai palaiko socialinį dialogą, kurį su profesinėmis sąjungomis jau palaiko „Linava“.

Besidomintys visą Seimo komiteto posėdžio vaizdo ir garso įrašą gali rasti čia:

https://www.youtube.com/watch?v=9e8Cf0L7Npo&fbclid=IwAR0QZx6R1N0Gi7A9d7kXpl7bR1rWC0o7cIBs6E0sOkN1ipGJY-6WC3L8Jw4

Plačiau
2019 balandžio 17 Pirmas pervežimas iš Europos į Kiniją pagal TIR sistemą užtruko 12 dienų

Pirmasis pervežimas iš Europos į Kiniją su TIR knygele sėkmingai atliktas per 12 dienų. 7400 kilometrų atstumas nusidriekė iš Vokietijos į Kinijos Korgas miestą, vieną stambiausių Kinijos transporto centrų.

Kaip praneša tarptautinė vežėjų organizacija IRU, 12 tonų sveriančio krovinio pervežimas iš Europos į Kiniją vyko žiemą, eismo sąlygos buvo pakankamai sudėtingos. Krovinio atvežimas pagal TIR procedūras tranzitu per Lenkiją, Baltarusiją, Rusiją, Kazachstaną užtruko 12 dienų be kokių nors trukdžių pakeliui ar problemų muitinėje.

Šis transporto sektoriaus bandymas logiškai sekė po to, kai pernai IRU kartu su didelėmis pervežimų bendrovėmis organizavo pervežimą iš Kinijos į Europą (Korgas miestas Kinijoje – Lenkija, 7 tūkst. km per 13 dienų).

Transporto sektoriaus ekspertai teigia, kad Kinijoje pradėjus veikti TIR sistemai atsiveria puikios galimybės augti tarptautinei prekybai tarp Vakarų Europos ir Vakarų Kinijos. Sėkmingas bandomasis reisas iš Europos į Kiniją reiškia puikias galimybes pradėti pervežimus pagal TIR procedūrą nuo durų Europoje iki durų Kinijoje ir atvirkščiai.

„Kinijai prisijungus prie TIR sistemos, veriasi naujos galimybės. Tikimės, kad Lietuvos vežėjai tas galimybes išnaudos pristatydami savo paslaugas“, – sako „Linavos“ TIR departamento vadovas Heliodoras Giedrys.

Ekspertai teigia, jog pervežimai automobiliais pagal TIR sistemą tarp Vakarų Europos ir Vakarų Kinijos padės sutaupyti apie 50 proc. sąnaudų, lyginant su oro transportu ir apie 10 dienų, jei kalbama apie krovinio pristatymo laiką.

IRU nuotr.

Plačiau
2019 balandžio 15 Linava dalyvauja tarptautinėje transporto ir logistikos parodoje „TransRussia“

Balandžio 15 d. Maskvoje prasidėjo transporto ir logistikos paroda „TransRussia“, kurioje Lietuvos vežėjų automobiliais asociaciją „Linava“ atstovauja ir asociacijos galimybes parodos dalyviams pristato prezidiumo narys Oleg Tarasov, generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius, prezidiumo patarėjas Vidmantas Adomaitis ir Transporto reikalų skyriaus Krovininio transporto specialistė Irena Januškevič.

Tuos asociacijos „Linava“ narius, kurie pageidauja savo duomenis pateikti parodos dalyviams, prašome užpildyti anketą, kurios nuorodą pridedame žemiau. Šios anketos duomenys bus pateikiami parodos dalyviams ir bus prieinami el. erdvėje ne tik parodos metu, bet ir pasibaigus parodai.

Prašome suvesti savo duomenis čia: http://www.linava.lt/anketa/ . Pateikti duomenys automatiškai atnaujinami per valandą.

Plačiau
2019 balandžio 12 Tariamasi dėl garantijų už gabenamas prekes Rusijoje

„Linavos“ sekretorius paslaugoms ir inovacijoms Zenonas Buivydas Maskvoje lankosi Rusijos  vežėjų automobiliais asociacijoje „Asmap“, kur su atsakingais pareigūnais nagrinėja bendradarbiavimo galimybes – ieškoma sprendimų kaip Lietuvos vežėjams važiuojant į Rusiją taikyti „Asmap“ siūlomas  garantijas už TIR knygelių turėtojo gabenamas prekes, kai jos gabenamos per pasienio postus, kuriuose nėra taikomos TIR operacijos.

Kaip žinoma, dar 2013 m. Rusijos Federalinė muitinės tarnyba pradėjo taikyti papildomas garantijas gabenant IRU prekes su TIR knygele, t.y. Rusijos muitinės teritorijoje atsisakė taikyti TIR operacijas. Dėl to iš pradžių IRU priėmė sprendimą kompensuoti už TIR knygeles, kurias išdavė asociacija „Linava“ ir kurių Rusijos Federacijos muitinės įstaigos nepriėmė įforminimui, tačiau vėliau kompensacijos buvo atšauktos. Rusijos Federalinė muitinės tarnyba yra priėmusi sprendimą dėl muitinės įstaigų, kuriose taikomos TIR operacijos ir paskelbė tarptautinių pasienio kontrolės punktų, per kuriuos galima gabenti prekes su TIR knygele, sąrašą. Muitinės postų, per kuriuos  galima gabenti prekes su TIR knygele, sąraše nenurodytas Latvijos – Rusijos pasienio muitinės kontrolė postas Terechovo – Burački. Dėl to Lietuvos vežėjai negali gabenti prekių su TIR knygele įvažiuojant į Rusiją per Latvijos pasienio postą Terechovo – Burački.

Z.Buivydas, viešėdamas Maskvoje, susitiko su „Asmap“ TIR ir muitinės sistemos departamento vadovu Michailu Savinu ir jo pavaduotoja Natalija Rybkina. Asociacija „Linava“ ir Rusijos vežėjų asociacija „Asmap“ nagrinėja galimą bendradarbiavimą – svarstomos galimybės gabenant prekes per muitinės postą Terechovo – Burački taikyti Rusijos asociacijos siūlomas garantijas už TIR knygelių turėtojo gabenamas prekes. Taip pat nagrinėjamos ir kitos Rusijos asociacijos siūlomas garantijų taikymo galimybes, jeigu prekėms įforminus tranzito procedūrą atsirastų skola muitinei.

Susitikimuose taip pat svarstomi klausimai dėl bendradarbiavimo  rengiant elektronines tranzito deklaracijas, TIR EPD išankstines deklaracijas ir elektroninių (tekstinių) duomenų teikimo Rusijos muitinei. „Linavos“ atstovai taip pat buvo susitikę su „Asmap“ serviso vadovu, kur aptarė galimą bendradarbiavimą.

 

Plačiau
2019 balandžio 12 Padidintas „Linavos“ draudimo bendrovės įstatinis kapitalas

Balandžio 11 dieną UAB „Linavos rizikų valdymas“ ir asociacija „Linava“ pasirašė „Akcijų pasirašymo sutartį“ dėl papildomos akcijų emisijos, kurių vertė 1,3 milijono eurų. Nauja akcijų emisijos kaina buvo dalinai apmokėta 1,198  mln.  vertės nekilnojamu turtu (Basanavičiaus g.45 pastatu) ir piniginiu 102 tūkst. eurų įnašu.

„Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius sakė, kad taip buvo užbaigtas procesas dėl Lietuvos Banko reikalavimo kuriamos „Linavos“ draudimo bendrovės  nuosavo kapitalo padidinimo.

Sandoris buvo patvirtintas notaro, o tai reiškia, kad visos procedūros dėl kapitalo padidinimo atliktos pagal galiojančius įstatymus ir asociacijos įstatų reikalavimus. Per 10 darbo dienų Akcijų pasirašymo sutartis bus užregistruota Registrų centre ir pateikta Lietuvos Bankui.

 

Plačiau
2019 balandžio 11 Prezidiume – artėjantys „Linavos“ prezidento rinkimai bei naujienos iš Tadžikistano

Balandžio 10 d. vykusiame prezidiume buvo aptarti artėjančio rinkiminio „Linavos“ kongreso klausimai, išklausyta informacija, ką „Linavos“ atstovai nuveikė Tadžikistane bei priimti kiti reikalingi sprendimai.

„Linavos“ prezidiumas patvirtino artimiausių posėdžių grafiką – prezidiumo nariai posėdžiaus gegužės 7 ir gegužės 22 d. Primename, kad balandžio 24 d. Vilniuje organizuojamas „Linavos kongresas, kuriame dvejų metų kadencijai bus renkamas prezidentas.

Prezidiumo nariams posėdyje buvo pristatyta informacija, kad kandidatais į „Linavos“ prezidentus regioniniuose susirinkimuose buvo iškelti 7 asociacijos nariai – Romas Austinskas, Mindaugas Kapleris, Algimantas Kondrusevičius, Erlandas Mikėnas, Vytautas Milėnas, Marjan Svirko bei Oleg Tarasov. Jų buvo prašoma pateikti informaciją dėl atitikimo „Linavos“ prezidentui keliamiems reikalavimams. Kaip žinoma, „Linavos“ įstatuose yra nurodyta, jog prezidentu gali būti tik juridinio asmens–asociacijos nario atstovas, ne mažiau kaip  dviejų metų darbo patirtį transporto versle turintis juridinio asmens savininkas ir/ar dalyvis ar vadovas. Juridinio asmens savininkas ir/ar dalyvis privalo turėti ne mažiau kaip 1/10 atstovaujamos įmonės akcijų arba pajų. 5 kandidatai dokumentus sekretoriato prašymu atsiuntė, Marjan Svirko ir Mindaugas Kapleris informacijos nepateikė.

Atsižvelgiant į tai, kad „Linava“ šiuo metu steigia draudimo bendrovę ir Lietuvos bankas asociacijos valdymo organams pagal Draudimo įstatymą kelia reikalavimus dėl reputacijos, visų 7 kandidatų į prezidentus paprašyta pateikti asociacijos sekretoriatui teistumo/neteistumo pažymas iš Informatikos ir ryšių departamento prie Vidaus reikalų ministerijos. Analogišką pažymą Lietuvos banko prašymu yra pateikę visi „Linavos“ prezidiumo nariai.

Prezidiumo nariams Socialinių klausimų komiteto pirmininkas Artūras Telmentas papasakojo apie išvakarėse įvykusį jau ketvirtą susitikimą su profesinių sąjungų atstovais. Jame buvo aptarta profesinių sąjungų pasiūlyta tolimesnio bendradarbiavimo vizija. Susitikime dalyvavęs steigiamos „Linavos“ draudimo bendrovės vadovas Saulius Peleckas išsakė poziciją dėl profsąjungų idėjų, susijusių su vairuotojų draudimo klausimais.

Prezidiumo posėdyje du prezidiumo nariai pristatė savo ataskaitą ir įspūdžius iš vizito į Tadžikistaną. „Linavos“ Ryšių su užsienio šalimis komiteto pirmininkas Oleg Tarasov ir Socialinių klausimų komiteto pirmininkas Artūras Telmentas balandžio pradžioje Tadžikistano tarptautinių pervežimų vežėjų asociacijos (ABBAT) kvietimu viešėjo Tadžikistane, kur vietos institucijoms bei vežėjams pristatė Lietuvos transporto rinkos galimybes. Kaip prezidiumo nariams pasakojo O.Tarasov, Tadžikistane įvyko susitikimai ne tik su asociacijos vadovais bei vežėjais, hidroelektrinių statytojais, tačiau ir su Tadžikistano Transporto ministru Khudoyorzoda Khudoyor Zavqibek bei viceministru Gandzhalzoda Sherali Rochmon. Susitikime su ABBAT vadovais buvo pasirašytas memorandumas, kuris „Linavos“ nariams užtikrins pagalbą, jei dirbant Tadžikistane kiltų nesklandumų.

Tadžikistane viešėję prezidiumo nariai pasakojo, jog Tadžikistanas yra sparčiai besivystančios ekonomikos šalis, kurios didžioji dalis yra Pamyro kalnuose. Tokia padėtis leidžia Tadžikistanui sparčiai plėtoti hidroenergetiką – šiuo metu statomos didelės Nureko ir Roguno hidroelektrinės, todėl Tadžikistanas palaipsniui tampa šio regiono energetikos centru. Jau yra parengtas projektas statyti kelias hidroelektrines Vachšo upėje. Po kelis šimtus tonų sveriantys hidroelektrinių reaktoriai vežami į Tadžikistaną iš įvairių Europos šalių, todėl Lietuvos vežėjai galėtų pasiūlyti savo paslaugas šios šalies elektrinių statytojams. Šių projektų vystymas gali užtrukti labai ilgai (50-100 metų), tokios statybos reiškia milijonus tonų krovinių. Krovinių pervežimo konkursuose dalyvaus vežėjai iš Italijos, Prancūzijos, Austrijos, Švedijos, Suomijos, Vokietijos, todėl Lietuvos vežėjams labai svarbu pirmiems pasiūlyti savo paslaugas bei pristatyti tranzito per Lietuvą privalumus.

Delegacijos nariai pristatė kolegoms Lietuvos vežėjų patirtį bei Klaipėdos uosto galimybes, kas pasirodė patrauklu Tadžikistano elektrinių statytojams. O.Tarasov pasidžiaugė, kad susitikime su Tadžikistano transporto viceministru pavyko suderinti galimybę Lietuvos vežėjams pasienyje įsigyti leidimą už 50 dolerių – tai yra pigiau, nei kitų šalių vežėjams. Tokiu būdu dabar vežėjai iš Lietuvos gali paprasčiau per Tadžikistano teritoriją pasiekti svarbų prekybos tašką – Ferganą (Uzbekistanas).

„Tokių gerų vizito rezultatų net nesitikėjome, labai gerai, kad Lietuvos vežėjams atsiveria geresnės galimybės Vidurio Azijoje“, – sakė O.Tarasov.

Artūras Telmentas pasakojo, jog susitikime su Darbo išteklių ir užimtumo ministerijos vadovu Murodzoda Dustumurod Hait buvo domimasi galimybėmis įdarbinti Tadžikistano gyventojus (šios šalies darbo rinkoje yra apie 1 mln. darbo ieškančių gyventojų), taip pat kalbama apie galimybes kelti jų kvalifikaciją. Todėl buvo aptartos galimybės Linavos mokymo centre paruošti instruktorius, kurie grįžę į savo šalį galės dalintis įgytomis žiniomis su norinčiais įgyti vairuotojo specialybę. Anot prezidiumo nario, Tadžikistano transporto rinkai reikia atnaujinti automobilių parką, todėl susitikimuose buvo aptariamos galimybės šiai rinkai pateikti transporto priemonių iš Lietuvos įmonių. „Linavos“ nariams vėliau bus pateikta detali susisteminta informacija apie galimybes Tadžikistane.

Prezidiumo nariai posėdyje taip pat apsvarstė artimiausius numatomus vizitus į tarptautinius renginius. Balandžio 23 d. O.Tarasov deleguojamas Maskvoje dalyvauti Eurazijos transporto, ekspedicinių ir logistikos organizacijų sąjungos „ESTELO“ suvažiavime. Jo metu bus aptariami  regiono vežėjams aktualūs klausimai.

Gegužės 9-10 dienomis Ženevoje vyks tarptautinės vežėjų sąjungos (IRU) generalinė asamblėja, kurioje „Linavą“ atstovaus viceprezidentas Marjan Svirko, prezidiumo nariai Oleg Tarasov ir Artūras Telmentas bei asociacijos generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius.

Plačiau
2019 balandžio 10 Asociacijos nariai gali naudotis faktoringo paslauga išskirtinėmis sąlygomis

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ pasirašė bendradarbiavimo susitarimą su nebankinio finansavimo lyderiu Baltijos regione UAB „SME Finance“. Remiantis šiuo susitarimu „Linava“ nariai gali naudotis faktoringo paslauga išskirtinėmis sąlygomis.

Plačiau
2019 balandžio 08 Artėjant Europos Parlamento rinkimams – pasvarstymai apie transporto sektorių

Balandžio 4 d. Europos Parlamentui (EP) priėmus Mobilumo paketą, netyla diskusijos apie tai, kokį poveikį Lietuvos transporto sektoriui padarys šis didžiąsias Europos Sąjungos (ES) šalis atstovaujančių Europos Parlamento narių balsais priimtas sprendimas. Vežėjams ypač svarbus EP sprendimas, priimtas rinkimų išvakarėse, todėl vežėjai turėtų deramai įvertinti situaciją, apsispręsdami dėl balsavimo EP rinkimuose. Todėl pateikiame keletą komentarų, kurie gali padėti priimti sprendimą, kaip balsuoti per artėjančius EP rinkimus.

Plačiau
2019 balandžio 05 (atnaujinta balsavimo rezultatais) Europos Parlamentas priėmė Mobilumo paketą

Europos Parlamentas priėmė Mobilumo paketą, kuriame numatomos Lietuvos vežėjams ypač nepalankios nuostatos dėl priverstinio vilkiko gražinimo į įmonės įsisteigimo šalį kas keturias savaites, reguliaraus kassavaitinio poilsio transporto priemonėje draudimo, komandiravimo taisyklių taikymo tarptautinio transporto operacijoms (išskyrus tranzitą ir dvišalį transportą).

Tolesniame derybų etape Europos Parlamentas, Taryba ir Europos Komisija derėsis dėl Mobilumo paketo trišalėse derybose (vadinamuosiuose trialoguose).

Preliminarūs balsavimo dėl Mobilumo paketo rezultatai:

Priimtos tokios nuostatos dėl patekimo į rinką taisyklių:

  • Vilkikas kartą per 4 sav. pasikrauna arba išsikrauna įmonės įsisteigimo šalyje;
  • Kabotažo taisyklė: 3 dienos be operacijų skaičiaus apribojimo;
  • 60 val. atvėsimo laikotarpis po 3 dienų kabotažo laikotarpio priimančioje šalyje
  • Vežėjas, po kabotažo laikotarpio atlikimo vienoje šalyje, vykdyti kabotažą toje pačioje priimančioje šalyje gali tik po to, kai iš įsisteigimo šalies vykdoma nauja tarptautinio transporto operacija į tą pačią priimančią šalį;
  • Roma I reglamento taikymas kelių transportui, siekiant eliminuoti „pašto dėžutes“.

Priimtos nuostatos dėl komandiravimo taisyklių taikymo:

  • Komandiravimo reikalavimai taikomi tarptautiniam transportui, išskyrus dvišalį transportą ir tranzitą;
  • Komandiravimo reikalavimai taikomi kombinuotam transportui, išskyrus, kai atkarpa, gabenama kelių transportu, eina per dvi ar daugiau šalių;
  • Komandiravimo taisyklės netaikomos 1 pasikrovimui ir/ar išsikrovimui, kai vykdoma dvišalio transporto operacija, jei pasikrovimas ir išsikrovimas neatliekami toje pačioje šalyje;
  • Komandiravimo taisyklės netaikomos 2 pasikrovimams ir/ar išsikrovimams, kai dvišalio transporto operacija vykdoma į įsisteigimo šalį. Pasikrovimas ir išsikrovimas negali būti vykdomas vienoje šalyje;
  • ES šalys narės turi įgyvendinti tokias pačias nuostatas dvišaliuose susitarimuose su trečiosiomis šalimis. ES narės, taip turi dėti pastangas, kad tokios pačios nuostatos būtų įgyvendintos ir daugiašaliuose susitarimuose su trečiosiomis šalimis;
  • Siekiant užtikrinti komandiravimo taisyklių įgyvendinimą trečiosiose šalyse, ES šalys narės turi siekti atitinkamų ES teisės aktų įgyvendinimo AETR kontekste;
  • Priimančioji šalis turi viešai pateikti informaciją apie vairuotojo darbo apmokėjimą. Jeigu tokia informacija nėra pateikiama, vežėjas negali būti baudžiamas.

Priimtos taisyklės dėl vairuotojų darbo ir poilsio reglamentavimo:

  • Draudimas atlikti reguliarų kassavaitinį poilsį transporto priemonės kabinoje;
  • Sutrumpinto kassavaitinio poilsio kompensacija pridedama prie ilgesnio nei 45 val. poilsio;
  • Vežėjas organizuoja darbą taip, kad vairuotojas kas 4 savaitės galėtų grįžti į namus arba kitą pasirinktą vietą atlikti ilgesnį nei 45 val. poilsį. Jeigu vairuotojas nusprendžia į namus negrįžti ir poilsį atlikti pasirinktoje vietoje, apie tai raštu informuoja savo transporto įmonę ne vėliau nei prieš 2 savaites. Vairuotojui nusprendus tokį poilsį atlikti namuose, transporto įmonė pasirūpina vairuotojo grįžimu;
  • Vairuotojo namai – vairuotojo deklaruota gyvenamoji vieta;
  • Antros kartos Smart tachografų įvedimas;
  • Ne vėliau nei po 3 metų po keičiamo reglamento įsigaliojimo transporto priemonėse, kuriose įrengti pirmos ir antros kartos skaitmeniniai tachografai (specifikacijos nustatytos Reglamento 3821/185 Priede IB, taikyto nuo 2011 m. spalio 11 d.);
  • Ne vėliau nei po 4 metų po keičiamo reglamento įsigaliojimo transporto priemonėse, kuriose įrengti 3 kartos skaitmeniniai tachografai (specifikacijos nustatytos Reglamento 3821/185 Priede IB, taikyto nuo 2012 m. spalio 1 d);
  • Ne vėliau nei po 5 metų po keičiamo reglamento įsigaliojimo transporto priemonėse, kuriose įrengti pirmos kartos smart tachografai (specifikacijos nustatytos Reglamento 2016/779 Priede IC).

NB: antros kartos tachografų įvedinimas visose transporto priemonėse nuo 2024 m.

  • Transporto priemonių, kuriose neįrengti antros kartos smart tachografai, vairuotojai turi įvesti priimančios valstybės duomenis kiekvieną kartą kirtę sieną pirmoje laisvoje sustojimo vietoje.

Nors Mobilumo paketo patvirtinimas Europos Parlamente yra rimtas smūgis Lietuvos vežėjams, „Linava“ dėkoja visiems Lietuvos atstovams EP, įsiklausiusiems į „Linavos“ pateiktą informaciją dėl Mobilumo paketo poveikio Lietuvos vežėjams ir dirbusiems kartu su „Linava“, siekiant užkirsti kelią sąžiningos konkurencijos iškraipymui. Visi 10 plenariniame posėdyje dalyvavusių Lietuvos europarlamentarų (nedalyvavo tik Valdemar Tomaševski) balsavo vieningai prieš Lietuvos vežėjams nenaudingus taisyklių dėl kabotažo, vilkikų grąžinimo į įmonės registracijos šalį ir komandiravimo pakeitimus. Taip pat dauguma Lietuvos parlamentarų (8 iš 10 dalyvavusių posėdyje) atsižvelgė į „Linavos“  rekomendaciją ir nepalaikė nenaudingų pasiūlymų dėl poilsio ir darbo laiko taisyklių.

 

 

Plačiau
2019 balandžio 05 Mokymai partnertnerių iš Rusijos patikimumo įvertinimui ir kelionės leidimų pildymui

Balandžio 9 d. nuo 10 val. Linavos mokymo centre (Jankiškių g. 41, III aukštas) vyks seminaras skirtas vežėjams ir ekspeditoriams, dirbantiems partneriais iš Rusijos, kurio metu bus nagrinėjamos šios temos:

  • Partnerio iš Rusijos finansinio patikimumo patikrinimas, peržiūrint jų buhalterines ir mokestines ataskaitas.
  • Kaip patikrinti, ar sandorio šalis neturi įsiskolinimų ir laiku moka mokesčius?
  • Kaip patikrinti, ar sandorio šalis neturi teisinių ginčų ar bylų?
  • Kaip patikrinti, ar sandorio šaliai nepradėta bankroto procedūra?
  • Dažniausiai pasitaikančios apgaulės schemos, vykdant tarptautinius pervežimus (teismų praktika).
Lektorius: advokatas A.Žigulinas.

Laikas: nuo 10 val. iki 13 val.

Dalyvio mokestis: 55 Eur.

REGISTRUOTIS

Balandžio 9 d. nuo 14 val. Linavos mokymo centre vyks seminaras „Rusijos specialiųjų ir vienkartinių kelionės leidimų pildymo taisyklės nuo 2019 metų“. Seminaras skirtas transporto įmonių vadovams bei vadybininkams. Jo metu bus nagrinėjamos šios temos:

  • Rusijos vienkartinių leidimų pildymo taisyklės.
  • Rusijos specialiųjų (vykdyti tarptautinį pervežimą į / iš trečiųjų šalių) vienkartinių leidimų pildymo taisyklės.
  • Rusijos transporto ministerijos 2015 m. spalio 14 d. įsakymo Nr. 302 nauja 2018 m. birželio 29 d. redakcija (Nr. 252), kuriuo pakeistos rusiškų vienkartinių ir specialiųjų (vykdyti tarptautinį pervežimą į / iš trečiųjų šalių) kelionės leidimų blankų formos.
  • Tipinių klaidų pildant leidimus analizė. Teismų praktikos apžvalga.

Lektorius: advokatas A.Žigulinas.

Laikas: nuo 14 val. iki 16 val.
Dalyvio mokestis: 45 Eur.

 

REGISTRUOTIS

Plačiau
2019 balandžio 04 Naujausia informacija apie Mobilumo paketo svarstymą

Vakar (balandžio 3 d.) vyko balsavimas dėl Mobilumo paketo išėmimo iš šios savaitės EP plenarinės sesijos darbotvarkės. Paketo išimti nepavyko – iniciatyvą palaikė 219, prieš balsavo – 267 EP nariai.

Šiandien (balandžio 4d.) balsavimas numatytas 12 val. Lietuvos laiku. Atkreipiame dėmesį, kad prieš balsavimą dėl Mobilumo paketo pataisų Europos konservatorių ir reformistų partija (ECR) dar vieną kartą teiks balsavimui paketo nukėlimo klausimą.

EP plenarinės sesijos transliaciją galite stebėti paspaudę ant šios nuorodos: http://www.europarl.europa.eu/plenary/en/home.html

 

Plačiau
2019 balandžio 03 Tadžikistane pristatytos Lietuvos vežėjų galimybės

„Linavos“ delegacija nuo balandžio 1 d. Tadžikistano tarptautinių pervežimų vežėjų asociacijos (sutrumpintai – ABBAT) kvietimu vieši Tadžikistane, kur pristato Lietuvos transporto rinkos galimybes bei sprendžia Lietuvos vežėjams šioje šalyje kylančias problemas.

Plačiau
2019 balandžio 03 Siūloma supaprastinti užsieniečių įdarbinimą

Siekiant supaprastinti imigracijos procedūras, siūloma aiškiau reglamentuoti užsieniečio, atvykusio į Lietuvą dirbti, teisę keisti darbdavį ir nustatyti, kad sprendimą dėl leidimo keisti darbdavį Migracijos departamentas priimtų per trumpesnį – 1 mėnesio terminą.

Plačiau
2019 balandžio 02 Apie Mobilumo paketą trumpai

Kas sudaro Mobilumo paketą I?

Derybos ES institucijos vyksta dėl trijų mobilumo paketų. Lietuvai aktualiausias Mobilumo paketas I  – teisė aktų rinkinys, skirtas peržiūrėti kelių transporto socialines taisykles. Europos Komisija 2017 m. gegužės 31 d. paskelbė 8 Mobilumo paketo I pasiūlymus, iš kurių esminiai dėl:

-        Komandiravimo taisyklių (priimančiosios šalies atlyginimo ir kasmetinių atostogų normų) taikymo;

-        Darbo ir poilsio laiko reguliavimo, įskaitant kassavaitinio poilsio draudimą vilkiko kabinoje;

-        Patekimo į ES rinką taisyklių (apribojimai kabotažui, vairuotojo ir vilkiko grąžinimas).

Derybų eiga: Tarybos ir Europos Parlamento pozicijos

Taryba

2018 m. gruodžio 3 d. ES Transporto taryba priėmė bendrąjį požiūrį dėl Mobilumo paketo I, nepaisant 9 šalių, įskaitant ir Lietuvą, balsavimo „prieš“. Tarybos bendrasis požiūris numato Lietuvos vežėjams nepalankius sprendimus, įskaitant:

-        prievolę atlikti ilgesnį nei 45 val. poilsį viešbutyje reikalavimas neįgyvendinamas dėl nakvynės vietų stygiaus;

-        komandiravimo taisyklių taikymą kabotažo (vidiniai vežimai) ir cross-trade (kai A šalies vežėjas pakrauna krovinį B šalyje ir iškrauna C šalyje, pvz. kai Lietuvos vežėjas krovinį pakrauna Vokietijoje ir iškrauna Prancūzijoje);

-        grįžimą į namus kartą per 4 savaites;

-        5 dienų atvėsimo laikotarpį kabotažui (vežėjas, atlikęs paskutinę kabotažo operaciją priimančiojoje šalyje, privalės iš jos išvažiuoti ir galės sugrįžti tik po 5 dienų)

Europos Parlamentas (EP)

Europos parlamento nariai atsakingi už Mobilumo paketo I rengimą ne tik išlaikė Tarybos bendrajame požiūryje numatytus apribojimus, tačiau kai kuriuos iš jų sugriežtino bei atliko reikšmingų pakeitimų, kurie yra ypač nenaudingi ES periferijoje esančiai Lietuvai:

-        Numatomas privalomas vilkiko gražinimas į įmonės įsisteigimo šalį kas 4 savaite + pasikrovimas/išsikrovimas toje šalyje;

-         Kabotažui skiriamas laikas sumažinamas iki 3 dienų neribojant operacijų skaičiaus (Taryba paliko dabartinį reguliavimą – 3 operacijos per 7 dienas);

-        60 val. atvėsimo laikotarpis kabotažui

2018 m. liepos mėn. Mobilumo paketas buvo atmestas Europos Parlamento plenarinėje sesijoje ir grąžintas svarstymams į Transporto komitetą. 2019 m. sausio 10 d. 2 iš 3 paketo pasiūlymų atmesti ir komitete. Kadangi paketas visuomet traktuotas kaip nedalomas teisės aktų rinkinys, balsavimas transporto komitete reiškė jo atmetimą. Tačiau, net ir po nesėkmingo balsavimo plenarinėje sesijoje, o vėliau dar kartą atmetus Transporto komitete, ES šalių (Prancūzija, Belgija, Vokietija, Skandinavijos šalys, Čekija, ir kt), kurioms paketas yra naudingas, parlamentarai deda visas pastangas, kad būtų balsuojama dar šioje EP kadencijoje. Jų pastangomis paketas buvo įtrauktas į š. m. kovo 25-28 d. plenarinę sesiją, tačiau dėl didžiulio kiekio pataisų buvo gražintas į TRAN komitetą. Planuojama, kad dėl paketo galėtų būti balsuojama kitos savaitės plenarinėje sesijoje arba jau paskutinėje šios EP kadencijos plenarinėje sesijoje balandžio 15-18 d..

Derybų procesas parlamente tapo politizuotas, paketo šalininkams siekiant „prastumti“ balsavimą plenarinėje bet kokia kaina, neatsižvelgiant į neigiamą socialinį, ekonominį ir aplinkosauginį poveikį.

Mobilumo paketo neigiamos pasekmės

-        Vien tik privalomas vilkiko grąžinimas kas 4 savaites sužlugdytų Lietuvos kelių transporto sektorių. Tai visiškai neproporcingas ir diskriminacinis pasiūlymas, kadangi ES periferijoje įsisteigę Lietuvos vežėjai ir vairuotojai būtų priversti skirti nepalyginamai didesnius finansiniu ir laiko resursus reikalavimo įgyvendinimui, nei arčiau ES centro įsikūrę įmonės. Kelionė į Lietuvą iš Vakarų ir Pietų Europos gali užtrukti apie savaitę (įskaitant eismo apribojimus, kassavaitinio poilsio atlikimą, šventines dienas ir pan.), kai pvz. čekas iš Vokietijos gali grįžti per kelias valandas;

-        Tarptautinės transporto sąjungos duomenimis privalomas vilkikų grąžinimas padidins sunkiasvorio transporto kilometražą iki 75 proc., CO2 emisijas – iki 100 tūkst. tonų per metus.

-        Didžiausią dalį Lietuvos kelių transporto apyvartos sudaro cross-trade operacijos, todėl komandiravimo taisyklių taikymas šio tipo transportui būtų labai nenaudingas mūsų šalies vežėjams. Nemažiau svarbu, kad vairuotojams, atliekantiems cross-trade, cabotažo ir dvišalio transporto operacijas, būtų taikomi nevienodi standartai;

-        Griežtesni apribojimai kabotažui (atvėsimo laikotarpis, kabotažo termino ribojimas, komandiravimo taikymas nuo pirmos dienos) yra „senųjų“ ES narių stumiamos protekcionistinės priemonės, kuriomis siekiama apriboti „naujųjų“ narių patekimą į ES rinką. Šie apribojimai neturi nieko bendra  su paketo tikslais – t.y. geresnėmis vairuotojų darbo sąlygomis ir socialine gerove. Numatomi apribojimai ženkliai sumažintų Lietuvos vežėjų kabotažo operacijų apimtis;

-        ES šalyse narėse visiškai nėra tinkamų aikštelių atlikti kassavaitiniam poilsiui, todėl draudimas atlikti poilsį vilkiko kabinoje yra neįgyvendinimas. 2019 m. kovą Europos Komisiją pristatė tyrimą, kuris parodė, kad ES trūksta apie 400 tūkst. tinkamų parkavimo vietų. Vairuotojai dirbantys arčiau centro ES įsisteigusiose transporto įmonės gali dažniau grįžti į namus ir atlikti kassavaitinį poilsį, todėl tinkamos infrastruktūros trūkumas šių šalių vežėjams nėra toks aktualus;

-        Dėl aukščiau išvardytų priežasčių, paketas sukurtų nevienodas darbo sąlygas vežėjams ir vairuotojams įsisteigusiems arčiau ES centro ir ES pakraščiuose. Lietuvos vežėjai norėdami išsilaikyti konkurencinėje kovoje bus priversti keltis arčiau ES centro. Padidės emigracijos srautai iš Lietuvos, sustos socialinė konvergencija;

-        Mobilumo paketas nereglamentuoja reikalavimų taikymo trečiųjų šalių vežėjams, todėl Lietuvos transporto įmonės praras konkurencingumą ne tik ES bet ir trečiųjų šalių vežėjų atžvilgiu.

 

Plačiau
2019 balandžio 02 Kviečia 24-oji specializuota tarptautinė paroda „BAMAP-2019“

Baltarusijos tarptautinių vežėjų automobiliais asociacija „BAMAP“ informavo, kad 2019 m. gegužės 30-31 d. Minske organizuojama 24-oji specializuota tarptautinė paroda „BAMAP-2019“.

Daugiau informacijos apie parodą – asociacijos „BAMAP“ interneto svetainėje: http://bamap.org/information/news/2019_03_19_96256/.

Vežėjus, pageidaujančius dalyvauti minėtoje parodoje, kviečiame iki 2019 m. gegužės 10 d. susisiekti su organizatoriais asociacijos „BAMAP“ pranešime nurodytais kontaktais.

 

Plačiau
2019 balandžio 02 TIR knygelių daugiausiai įsigyta Vilniaus regione

Nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ per pirmus 3 šių metų mėnesius išplatino 12043 TIR knygeles. Daugiausiai knygelių įsigijo Vilniaus regiono vežėjai – 7062 vnt. Tai sudaro 58,6 proc. visų įsigytų TIR knygelių.

TIR knygelių platinimo rezultatai visuose regionuose:

Vilniaus regionas – 7062 vnt. / 58,6 proc.

Šiaulių regionas – 1842 vnt. / 15,3 proc.

Klaipėdos regionas – 1082 vnt. / 9 proc.

Kauno regionas – 946 vnt. / 7,9 proc.

Panevėžio regionas – 732 vnt. / 6,1 proc.

Alytaus regionas – 379 vnt. / 3,1 proc.

„Linava“ per pirmą šių metų ketvirtį internetu išplatino 7062 knygelių. Tai yra 63 proc. visų išplatintų knygelių skaičiaus.

Aktyviausiai internetu TIR knygeles įsigijo Šiaulių regionas – čia vežėjai internetu įsigyta net 90,7 proc. TIR knygelių.

TIR knygelių įsigijimas internetu:

Šiaulių regionas – 90,7 proc.

Panevėžio regionas – 76,1 proc.

Vilniaus regionas – 61,7 proc.

Kauno regionas – 51 proc.

Klaipėdos regionas – 49 proc.

Alytus – 0 proc.

 

Plačiau
2019 balandžio 01 Mobilumo paketas – politikavimo įrankis

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius komentuoja susidariusią situaciją:

Pastaruoju metu viešumoje daug diskutuojama dėl transporto sektoriui kylančių klausimų. Turiu apgailestauti, kad šios labai reikalingos ir svarbios diskusijos vyksta prieš Europos Parlamento rinkimus, todėl kai kurie veiksmai ar faktai sąmoningai ar dėl nežinojimo yra iškraipomi ar pateikiami taip, kaip kažkam patogiau.

Viena iš kandidačių į Europos Parlamentą apkaltino susisiekimo ministrą Roką Masiulį, neva šis svarstant Mobilumo paketą Europos Parlamente atstovauja ne „Lietuvai“, o „Linavai“. Tiems, kuriems kilo abejonių, noriu pasakyti – „Linava“ yra asociacija, vienijanti daugiau kaip 800 vežėjų. Mūsų asociacijos nariai dažniausiai yra vidutinės ir mažesnės įmonės, kurioms sprendžiant kylančias problemas parankiau vienytis į asociacijas, kai tuo metu stambieji rinkos žaidėjai savo klausimus lengvai išsprendžia patys, be asociacijų paramos. „Linava“ nėra kokia nors nusikalstama grupuotė, tai yra verslininkai, kurie šiandien Lietuvoje moka mokesčius ir kuria vidaus produktą. Tokių pasisakymų autorių, Lietuvai priešpastatantį valstybėje teisėtai pagal įstatymus veikiančią verslo asociaciją, norėčiau paklausti – tai kas tada jų manymu yra Lietuva?

Kitas svarbus eskaluojamas klausimas – neva Mobilumo paketas yra skirtas socialinėms garantijoms įtvirtinti. Tokias kalbas skleidžia žmonės, norintys supriešinti verslininkus su savo darbuotojais, nes iš tikrųjų Mobilumo paketas nėra socialinių garantijų rinkinys. Jame daugiausiai kalbama apie tai, kaip periferinių valstybių verslininkams reikia sudaryti tokias verslo sąlygas, kad užsiimti pervežimais Europoje taptų nuostolinga. Jei pavyks Lietuvos vežėjus išstumti iš konkurencinės kovos, didžiųjų valstybių vežėjai plos katučių – be konkurencijos dirbti visada geriau. Klausimas, ar tuo apsidžiaugs tie patys Lietuvos vairuotojai?

Verslas negali būti nuostolingas, todėl sprendimų ieškoma jau dabar. Kai kurios didžiosios transporto bendrovės savo sprendimus jau padarė – smarkiai nesireklamuojant registruojamos atstovybės Europos valstybėse, ten registruojamos transporto priemonės, ten bus mokami ir mokesčiai. Jei tendencijos išliks tokios pačios, gali būti, kad šis sektorius Lietuvoje tiesiog nunyks. Ir tai nėra gąsdinimas, kaip išsireiškia kai kurie diskusijų dalyviai, tai tiesiog yra blaivaus proto padiktuotas veiksmų planas. Gali būti, kad Lietuvoje nebeliks transporto bendrovių, nebebus mokami mokesčiai, nebus įdarbinama dalis vairuotojų. Kaip manote, ar tada nebeliks ir problemų?

Viešumoje buvo išsakyta frazė, kad Lietuvoje rinkti Europos Parlamento nariai atstovauja visos Europos piliečiams, o ne vienai Lietuvos verslo grupei. Todėl kyla klausimas – kas tie visos Europos piliečiai? Kodėl į tą piliečių sąrašą įtraukiami Vokietijos ir Ispanijos verslininkai, o lietuviai, kaip visada, lieka už borto?

Plačiau
KLAUSK