LT EN RU
Naujienos
2020 balandžio 02 VSAT skelbia informaciją apie sienos kirtimo vietas

Valstybinė sienos apsaugos tarnyba (VSAT) savo interneto svetainėje www.pasienis.lt  teikia informaciją apie asmenis, kuriems nebuvo leista vykti per valstybės sieną nuo karantino paskelbimo pradžios. Taip pat – informaciją apie vietas, kuriose karantino metu galima kirsti Lietuvos sieną.

Nuo balandžio 3 d. 00.00 val. asmenų ir (ar) jų asmeninės paskirties lengvųjų automobilių atvykimas į Lietuvos teritoriją bus leidžiamas tik per šiuos punktus: Kalvarija–Budzisko, Saločiai–Grenstalė.

Ekipažų ir įgulų nariai, kurie dirba tarptautinius komercinius vežimus vykdančiose įmonėse ar vykdo tarptautinius komercinius vežimus visų rūšių transporto priemonėmis, kaip ir dabar galės vykti per šiuos tarptautinius automobilių kelių sienos kontrolės punktus: pasienyje su Lenkija Kalvarijos–Budzisko ir Lazdijų–Aradninkų, pasienyje su Latvija Būtingės–Rucavos, Saločių–Grenstalės,  Smėlynės–Medumi, pasienyje su Baltarusija Medininkų–Kamenyj Log, Šalčininkų–Benekainių, Raigardo–Privalkos, pasienyje su Rusija Kybartų–Černiševskojės, Panemunės–Sovetsko.

Visais kitais Lietuvą su kaimyninėmis valstybėmis jungiančiais keliais judėjimas yra draudžiamas.

Diplomatinis transportas leidžiamas per visus automobilių kelių punktus.

Plačiau
2020 balandžio 02 Vairuotojams – privaloma izoliacija iki kito reiso arba 14 dienų

Vadovaujantis paskutiniais Vyriausybės nutarimo pakeitimais, patvirtintais balandžio 1 d., vairuotojams izoliacija yra privaloma nuo atvykimo į Lietuvos Respubliką iki išvykimo iš jos teritorijos dienos, bet ne ilgiau nei 14 dienų. Su pilnu nutarimo tekstu galite susipažinti čia: nuoroda į Vyriausybės nutarimas dėl karantino paskelbimo Lietuvoje su pakeitimais (atnaujinta 2020-04-01). 

Pagal nutarimo tekstą, vairuotojai į reisą išvykti gali nepasibaigus nustatytam 14 dienų terminui, tačiau kitu atveju izoliacija yra privaloma.

Taip pat pagal šį Vyriausybės nutarimą, sugriežtintas keleivių atvykimas į Lietuvą, todėl gali kilti nesklandumų dėl keleiviniu transportu į darbą atvykstančių vairuotojų.

Primename kitus su vairuotojų izoliacija susijusius klausimus.

Svarbu žinoti:

  • Iš užsienio grįžę vairuotojai, neturintys susirgimų simptomų, privalo izoliuotis 14 d. laikui.
  • Transporto priemonių valdytojai įpareigoti užtikrint patalpas vairuotojų saviizoliacijai, jei vairuotojai, ekipažų ir įgulų nariai neturi galimybių patys jomis pasirūpinti.
  • Privalu užtikrinti tinkamą transporto priemonių valymą ir dezinfekciją vadovaujantis parengtomis rekomendacijomis „Dėl aplinkos valymo ir dezinfekcijos, esant nepalankiai COVID-19 situacijai“.
  • Reikia aprūpinti transporto priemonių vairuotojus rankų higienos ir dezinfekavimo priemonėmis.

Sveikatos apsaugos ministerijos rekomendacijos dėl dezinfekcijos čia:

Linavos“ rekomendacijos vežėjams:

Raginame informuoti vairuotojus apie saviizoliacijos būtinumą. Čia galima surasti saviizoliacijos taisykles lietuvių kalba.

Taip pat rekomenduojama duoti vairuotojui pasirašyti įsipareigojimą saviizoliuotis.

Čia pateikiame vairuotojo pasižadėjimo saviizoliuotis pavyzdį lietuvių kalba.

Čia pateikiame vairuotojo pasižadėjimo saviizoliuotis pavyzdį rusų kalba.

Jeigu vairuotojas neturi galimybės saviizoliuotis savarankiškai, reikia kreiptis į savivaldybę prašant pagalbos surasti patalpas saviizoliacijai.

Dar kartą primename, kad už vairuotojo saviizoliacijos užtikrinimą atsakingas darbdavys!

 

 

Plačiau
2020 balandžio 02 Vyriasybė skelbia apie specialų fondą dėl koronaviruso sunkumus patiriančiam verslui

Vyriausybė skelbia priėmusi skelbimą įsteigti fondą, skirtą investuoti į sunkumus dėl COVID-19 patiriantį verslą. Kaip teigiama, taip siekiama mažinti pandemijos COVID-19 padarinius ekonomikai, užtikrinti Lietuvoje veikiančių bendrovių likvidumą ir skatinti verslo plėtrą.

Kaip teigiama Vyriausybės pranešime, fondo paskirtis – investuoti į vidutines ir didžiąsias įmones, kurios iki šiol sėkmingai veikė, bet dėl šiandieninės COVID-19 sukeltos situacijos patiria laikinų sunkumų. Fondo investicijos padėtų užtikrinti pakankamą šių įmonių likvidumą, papildomą finansavimą ir ekonominės veiklos tęstinumą pasibaigus krizinei situacijai.

Įsteigiant fondą siekiama padėti įmonėms išsaugoti darbo vietas. Fondas užkirs kelią įmonių bankrotams, padės išlaikyti stabilias darbuotojų pajamas ir sudarys sąlygas augti vartotojų perkamajai galiai. Fondu siekiama suteikti papildomą likvidumą. Įmonės, sulaukusios kapitalo investicijų, turės pakankamą likvidumą trumpuoju ir vidutiniu laikotarpiu, galės vykdyti esamus ir būsimus komercinius įsipareigojimus bei išlaikyti santykius su vietos ir tarptautiniais verslo partneriais. Tikimasi, kad tai leis sumažinti neigiamą COVID-19 įtaką verslui, šalies ekonomikai ir sudarys ekonominio augimo sąlygas ateityje.

Taip pat bus efektyviai investuojamos biudžeto lėšos. Tikimasi, kad verslas bus pajėgus atsigauti pandemijai pasibaigus. Tad fondo investicijos į sunkumų patiriantį verslą leis valstybei atgauti investicijas ne tik per verslo sumokamus mokesčius, bet ir uždirbant investicinę grąžą iš pelno, kurį sugeneruos fondas už rinkos kainą pardavęs įmonių, kurių finansinis stabilumas bus atkurtas, nuosavybės vertybinius popierius. Taip bus efektyviai naudojamos biudžeto lėšos, o dalyvavimas valdyme užkirs kelią lėšų  iššvaistymui.

Įsteigus naująjį fondą, bus skolinama ir investuojama tiesiogiai, o ne per finansinius tarpininkus. Už fondo įsteigimą atsakinga Ekonomikos ir inovacijų ministerija, fondo veiklos pradžia numatyta balandžio 15 d. Fondui įkurti skirta 100 mln. eurų valstybės biudžeto lėšų. Fondo lėšas numatoma naudoti tik tais atvejais, kai nebus galimybių pritraukti reikiamo finansavimo kitokiais būdais.

Plačiau apie tai -

https://invega.lt/lt/informacija-verslui-del-covid-19/invegos-siuloma-pagalba-verslui/

https://www.verslilietuva.lt/tema/https-www-verslilietuva-lt-eksportuok-covid-2019-verslo-galimybes-tiekti-ir-paremti/

Plačiau
2020 balandžio 01 „Lietuviško“ transporto techninės apžiūros užsienyje formalumai keliasi į elektroninę erdvę

Dar 2015-ųjų vasarą Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“, Susisiekimo ministerijos ir Valstybinės kelių transporto inspekcijos (dabar – Lietuvos transporto saugos administracija – LTSA) vadovai po ilgai trukusių derybų pasiekė susitarimą su Vokietijos techninės apžiūros įmonėmis, kurios sutiko įvertinti mūsų šalyje registruotų, tačiau pagal ilgalaikius kontraktus Europos rinkose dirbančių sunkvežimių techninę būklę. T. y. vežėjams buvo sudaryta galimybė neprarasti leidimo dalyvauti viešajame eisme neapsilankius Techninės apžiūros centruose Lietuvoje. Nuo 2020-ųjų balandžio ši tvarka šiek tiek keičiasi, o biurokratinė našta verslui –  mažėja.

Lig šiol privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros atlikimo Vokietijoje (vėliau prie to prisijungė Prancūzija) mechanizmas veikė taip: „lietuviški“ automobiliai vienoje iš 90 techninės apžiūros stočių būdavo apžiūrimi vietinių kontrolierių, o patikros protokolai būdavo siunčiamas į asociaciją „Transeksta“. Transporto bendrovių vadybininkai arba patys vilkikų vairuotojai teikdavo prašymus, kad vokiškos ar prancūziškos TA apžiūros rezultatai būtų pripažįstami Lietuvoje, o atitinkama informacija įtraukiama į Centralizuotąją techninės apžiūros duomenų bazę (CTADB).

2018 metų pavasarį minėta tvarka buvo peržiūrėta ir nuspręsta, kad kitoje Europos ekonominės erdvės (EEE) šalyje veikiančioms techninės apžiūros įmonėms pasirašius duomenų teikimo sutartį ir gavus atitinkamą LTSA leidimą bus suteikta tiesioginė prieiga prie lietuviškosios CTADB. Kitaip tariant – privalomosios techninės apžiūros ir jos pripažinimo mechanizmas supaprastėtų, reikiama informacija būtų perduodama automatiniu būdu, vežėjams nereiktų teikti prašymų TA įmonėms Lietuvoje, o asociacijos „Transeksta“ ir TA įmonių darbuotojams visos šios informacijos rankiniu būdu perkėlinėti į CTADB.

Tokių sprendimų įgyvendinimui reikėjo atlikti Centralizuotosios techninės apžiūros duomenų bazės programinius pakeitimus, parengti ir pasirašyti sutartis su kitų EEE  šalių techninės apžiūros įmonėmis, kurios sutiktų atlikti apžiūras „svetimiems“ automobiliams. Akivaizdu, kad šios tarptautinio bendradarbiavimo korekcijos, įgyvendinimo požiūriu, yra gerokai sudėtingesnis dalykas nei pirminis susitarimas tiesiog įvertinti užsienio valstybėje LR registruotų transporto priemonių techninę būklę, todėl jų įgyvendinimui buvo numatytas pusantrų metų pasirengimo laikotarpis. Asociacijos „Transeksta“ specialistai sėkmingai įveikė visus iššūkius, atliko atitinkamus pakeitimus CTADB programinėje įrangoje ir šių metų kovą pasirašė reikiamas sutartis su kolegomis Vokietijoje. Todėl nuo šių metų balandžio 1-osios nelieka jokių kliūčių automatiniu būdu keistis informacija apie užsienyje atliktas transporto priemonių apžiūras. Dar daugiau – dabar automobilius patikrinti galima 7 Vokietijos TA įmonių  123 apžiūros stotyse. Visas EEE šalių įmonių stočių sąrašas skelbiamas LTSA ir „Transeksta“  interneto svetainėse. VTA.lt elektroninių paslaugų skiltyje bus galima pasitikrinti, ar techninės apžiūros formalumai sėkmingai baigti.

Atkreiptinas dėmesys, kad valstybės institucijos ir toliau atidžiai stebės ar Lietuvos vežėjų kompanijos už N2, N3, O4 klasių transporto priemones yra sumokėjusios mokesčius už Lietuvos Respublikoje įregistruotas krovinines transporto priemones ir ar joms nėra taikomi kokie nors kiti apribojimai. Neįvykdžius visų įsipareigojimų užsienyje atlikta techninė apžiūra gali būti panaikinta.

Renaldo Gabarto nuotr.

 

Plačiau
2020 kovo 31 Vežant krovinius per Uzbekistano sieną – deklaracija TIR-EPD sistema

Uzbekistano nuolatinė atstovybė prie Jungtinių Tautų biuro ir kitų tarptautinių organizacijų Ženevoje informavo, kad nuo 2020 m. balandžio 2 d. asmenys privalo pateikti muitinei elektroninę išankstinę informaciją apie į Uzbekistano muitų teritoriją įvežamas prekes.

Išankstinė informacija turi būti pateikta 1 val. iki atvykimo į Uzbekistano pasienio kontrolės punktą. IRU TIR-EPD programa atitinka Uzbekistano muitinės keliamus reikalavimus ir yra priimtina išankstinės deklaracijos pateikimui į Uzbekistaną. Čia pateikiama informacija apie TIR-EPD Uzbekistane rusų ir anglų kalba

Taip pat primename, kad TIR-EDP sistema Baltarusijoje galima naudotis nemokamai.

 

Plačiau
2020 kovo 31 Automobilių vežėjai stabdo savo veiklą

Vežėjai, gabenantys automobilius, stabdo veiklą ir nemato jokių galimybių išgyventi – tokius rezultatus gavo nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“, atlikusi automobilvežių savininkų apklausą.

Automobilių gabenimas – specifinė veikla, dėl tam naudojamų automobilių specifikos persiorientuoti per trumpą laiką nėra galimybių. Todėl sustojus automobilių pramonės veiklai, atsiradus eismo ribojimams tarp valstybių ir įvedus tam tikrus reikalavimus dėl saugumo, didžiosios dalies automobilius vežančių įmonių veikla sustojo.

„Linavos“ atliktos apklausos duomenimis, 83 proc. dalyvavusių apklausoje įmonių automobilvežių veiklą sustabdė . Apklausos metu 5 įmonės automobilvežiais dar vežė automobilius, tačiau veiklos apimtys ir joms buvo sumažėję vidutiniškai 70 proc.,( t. y. važiuoja 25 autovežiai iš 95). Vadovaujantis apklausos duomenimis, 84 proc. dalyvavusių apklausoje įmonių neteks nuo 60 proc. iki 100 proc. pajamų. Iš viso apklausoje dalyvavo 30 „Linavos“ narių.

Įvertinus gautus apklausos duomenis, „Linava“ valstybės institucijoms parengs pasiūlymus, kaip galima spręsti susidariusią situaciją.

„Šiuo metu šiam svarbiam kelių transporto šakos sektoriui yra be galo svarbu padėti išgyventi, teikiant jam visą įmanomą valstybės pagalbą, bent iki to momento, kol Europos Sąjungoje neatsigaus automobilių pramonė“, – teigia „Linavos“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis.

„Linavos“ specialistai svarsto, kad lygiagrečiai su jau numatytomis valstybės pagalbos verslui priemonėmis būtina svarstyti galimybę skirti tiesiogines valstybės subsidijas automobilvežius turintiems vežėjams, kurie ketina išsaugoti darbo vietas ir planuoja tęsti verslą po krizės.

„Tikimės, kad pasibaigus pandemijai, automobilių pramonė vienaip ar kitaip bus atgaivinta. Koronaviruso grėsmė visuomenę jau privertė iš naujo įvertinti gyventojų mobilumo galimybės, todėl tikėtina, kad ši sritis, pasibaigus grėsmingai situacijai, gali turėti didelę reikšmę aprūpinant gyventojus transporto priemonėmis“, – sako „Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius.

 

Plačiau
2020 kovo 31 G. Čiužas: nepersekiokite tų, kurie dirba, kad valstybė galėtų funkcionuoti

Šią savaitę viešai mesti kaltinimai COVID-19 susirgusiai Kauno klinikų darbuotojai, esą ji užsikrėtė ne darbe, bet nuo savo vyro – tolimųjų reisų vairuotojo, nors tam nebuvo jokios pagrįstos priežasties. Baltijos transporto profesinei sąjungai „Solidarumas“ žinoma daugiau atvejų, kai vairuotojai arba jų šeimos nariai persekiojami dėl savo veiklos.

Pavyzdžiui, vienoje valstybinėje įstaigoje dirbančiai vairuotojo žmonai, po to kai vyras grįžo porai naktų namo, teko imti atostogas, nes kolektyvas pareiškė, kad nenori dirbti su moterimi, esą ji gali užkrėsti koronavirusu. Dabar garbaus amžiaus vyriškis, siekdamas apsaugoti savo sutuoktinę, grįžęs į Lietuvą tas pora naktų praleidžia savo automobilyje. T. y. po savaitės ir daugiau praleistų automobilyje, jis net negali pasimatyti su savo žmona ir vaikais, pasiilsėti savo lovoje.

Aš suprantu, kad žmonės įsibaiminę, tačiau kviečiu visus vadovautis ne tik baimės padiktuotais sprendimais. Medikai, maisto prekių parduotuvių darbuotojai, vaistinių darbuotojai, policininkai, ugniagesiai, kariai, tolimųjų reisų vairuotojai – tai žmonės, kurie šiuo metu turi dirbti, kad kiti galėtų gyventi kuo labiau apsaugoti nuo visų pavojų.

Tolimųjų reisų vairuotojai vieni pirmųjų gavo labai aiškias instrukcijas, kaip turi saugotis ir priemones, kad galėtų laikytis itin griežtų apsaugos reikalavimų. Vairuotojų darbo specifika, skirtingai nei medikų ar pardavėjų ir kitų profesijų žmonių, kurie turi kontaktuoti su žmonėmis, jiems dirbant leidžia laikytis izoliuotai nuo kitų žmonių. Jie per Europą ir kitas šalis važiuoja užsidarę vairuotojų kabinose, sustoja tik degalinėse, kur užsipila degalų nekontaktuodami su kitais žmonėmis, ir poilsio aikštelėse, kur taip pat laikosi saugaus atstumo nuo kitų.

Jie net norėdami niekur negalėtų lankytis, nes viskas pakelėse, išskyrus degalines ir kelias parduotuves, uždaryta. Bet jei po izoliacijos keliuose mes juos izoliuosime ir namie, žmonės gali tiesiog nebenorėti išvažiuoti dar kartą, kad nepakenktų savo artimiesiems.

O kas bus toliau? Neleisime į namus grįžti medikams, policininkams, pardavėjoms? Nebepriimsime namo tų šeimos narių, kurie išėjo į parduotuvę mums maisto parnešti?

Transporto ir mobilumo sektorius yra pagrindinis ekonomikos tęstinumo veiksnys. Jei nustos dirbti vairuotojai, greitai medikai nebeturės vaistų, kuriais turi gydyti ligonius, parduotuvės nebeturės prekių, nes tikrai ne viską išsiauginame ir pasigaminame Lietuvoje, o dar veikiančios įmonės nebeturės medžiagų darbui ir negalės vykdyti užsakymų, tad nebus pinigų, kad žmonės galėtų eiti į vis dar veikiančias parduotuves.

Todėl visų rūšių prekės ir ypatingai būtiniausios prekės – pirmiausia, medikamentai, medicininė įranga, būtiniausi ir greitai gendantys maisto produktai, galvijai – turi judėti be apribojimų tarp ES valstybių.

Vežėjus vienijančios asociacijos įgyvendina padidintas saugumo priemones, siekiant apsaugoti savo vairuotojus ir kitus darbuotojus nuo COVID-19 pavojaus. Važiuojantiems į Italiją, Prancūziją, Vokietija, Ispaniją ir kitas šalis, nesvarbu kokioje rizikos zonai ji priskiriama, vairuotojams duoti griežti nurodymai pasikrovimo vietose naudoti kaukes, kurios naudojamos vežant pavojingus krovinius, bei pirštines. Vairuotojai aprūpinti dezinfekcijos priemonėmis, termometrais. Taip pat atliekama išvažiuojančių ir grįžtančių vairuotojų nuolatinė sveikatos patikra.

Mes, vairuotojai, ėmėmės aukščiausio lygo apsaugos nuo koronaviruso priemonių. Bet nuo socialinės atskirties namuose mus gali apsaugoti tik žmonių supratingumas. Tad kviečiu visus nepradėti persekioti tų, kurie dirba, kad kiti galėtų gyventi.

 

Gintaras Čiužas, Baltijos transporto profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkas

Plačiau
2020 kovo 30 Atsirado galimybė registruoti transporto priemones

Valstybinė įmonė „Regitra“ informavo, kad jau yra galimybė fiziniams ir juridiniams asmenims registruoti iš užsienio įvežtas transporto priemones. Ši paslauga teikiama šiuose filialuose: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje ir Alytuje.

Kitos paslaugos, kaip ir anksčiau, bus vykdomos pagal anksčiau patvirtintas tvarkas (t.y. dėl kitų paslaugų šiuose padaliniuose klientai fiziškai aptarnaujami nebus). Priklausomai nuo registruojamų transporto priemonių skaičiaus gali būti vykstama pas klientus.

Susipažinti plačiau su taikoma laikina tvarka galite „Registros“ puslapyje https://www.regitra.lt/lt/karantino-duk/transporto-priemoniu-registracija-3

 

Plačiau
2020 kovo 30 Keleivių vežėjai – kritinėje situacijoje

Lietuvos keleivių vežėjai šiuo metu yra kritinėje situacijoje, todėl „Linava“ mano, kad keleivių vežėjams būtina valstybės pagalba, kuri leistų po krizės atkurti keleivių vežimo paslaugą.

Vietinių (miesto ir priemiesčio) reguliaraus susisiekimo autobusų skaičius  šiuo metu yra minimalus, miesto ir priemiesčio maršrutai uždaryti, išskyrus didžiuosius miestus. Visiškai nutrauktos sutartys dėl visų užsakomųjų reisų, todėl keleivių vežimo įmonėse keleivinės transporto priemonės sustabdytos, veikla praktiškai nebevykdoma.

„Linavos“ duomenimis, šiandien Lietuvoje iš 364 tolimojo reguliaraus susisiekimo maršrutų dar važiuojama 24-iais, tačiau vežėjai su Lietuvos transporto saugos administracija derina ir paskutiniųjų maršrutų uždarymą. Gyventojų mobilumas ir keleivių srautai reguliaraus tolimojo susisiekimo maršrutais žymiai sumažėjo, o tarptautiniais maršrutais – visai sustojo.

„Linava“ jau praėjusią savaitę kreipėsi į atsakingas institucijas, prašydama pratęsti kelių naudotojo mokesčio vinjetės galiojimą arba nepanaudotos vinjetės grąžinimą. Kelių naudotojo mokestį moka autobusai, važiuojantis užsakomaisiais, tolimojo ir tarptautinio susisiekimo maršrutais. Vežėjai, dirbantys tokiais maršrutais dažniausiai perka metinę vinjetę, kuri autobusui kainuoja 753 eurus. Vyriausybei „Linava“ taip pat yra pateikusi prašymą keleivių vežėjus pripažinti nukentėjusiais ir paskirti jiems subsidijas.

Šią savaitę kreipimasis bus pakartotas Darbo grupei Valstybės lygio ekstremaliosios situacijos priemonių taikymo verslui klausimams koordinuoti. Tuo siekiama užtikrinti nuostolių sumažinimą keleivių vežėjams, kurie atsidūrė labai sudėtingoje situacijoje.

„Keleivių pervežimas dėl koronaviruso pandemijos praktiškai sustojo. Ši sritis realiai yra kolapse, todėl norint išsaugoti šią verslo sritį, būtina imtis įvairių priemonių, kitu atveju pasibaigus krizei šios verslo srities tiesiog neliks“, – sako „Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius.

„Linava“ nuolat stebi situaciją keleivių pervežimo rinkoje ir apie ją informuoja valstybės institucijas, ragindama ieškoti geriausių sprendimų, kad verslas turėtų galimybę atsitiesti po krizės.

 

Plačiau
2020 kovo 30 Kazachstanas: nauji apribojimai

Nuo kovo 30 d. Kazachstanas uždaro dar keletą miestų. Be Nur-Sultano ir Almatos uždaromi šie miestai: Aktau, Atyrau, Karaganda, Šachtinsk, Temirtau, Saran, Abay . Krovininio transporto judėjimas į šiuos miestus nebus ribojimas, tačiau galimi atvejai, kad prie kai kurių postų bus formuojamos krovininio transporto kolonos ir su palyda bus vykstama į laikino saugojimo sandėlius.

Š. m. kovo 28 d. Kazachstano pasienio tarnyba paskelbė naują praleidimo per sieną tvarką. Iš esmės tai ta pati tvarka, apie kurią jau esame informavę anksčiau. Atkreipiame dėmesį, jog nustatyti pasienio postai, per kuriuos bus praleidžiami  krovininiai automobiliai tranzitu vykstantys per Kazachstano teritoriją. Atvykstančios į Kazachstaną ar išvykstančios iš jo autotransporto priemonės praleidžiamos per visus funkcionuojančius pasienio postus.

Tranzitinio vykimo postai (pavadinimai pateikiami rusų kalba) :

Su Kirgizija:

«Карасу» (Жамбылская обл.);

«Айша-биби» (Жамбылская обл.).

Su Uzbekistanu:

«Казыгурт» (Туркестанская обл.);

«Тажен» (Мангыстауская обл.).

Su Turkmėnija:

«Темир баба» (Мангыстауская обл.).

Su Kinija:

«Нуржолы» (Алматинскаяобл);

«Достык» (Алматинская обл.);

«Кольжат» (Алматинская обл.);

«Бахты» (Восточно-Казахстанская обл.);

«Майкапчагай» (Восточно-Казахстанская обл.).

Su Rusija:

«Кайрак» (Костанайская обл.);

«Жана Жол» (Северо-Казахстанская обл.);

«Каракога» (Северо-Казахстанская обл.);

«Шарбакты» (Павлодарская обл.);

«Урлитобе» (Павлодарская обл.);

«Косак» (Павлодарская обл.);

«Ауыл» (Восточно-Казахстанская обл.);

«Убе» (Восточно-Казахстанская обл.);

«Жайсан» (Актюбинская обл.);

«Алимбет» (Актюбинская обл.);

«Сырым» (Западно-Казахстанская обл.);

«Таскала» (Западно-Казахстанская обл.);

«Жанибек» (Западно-Казахстанская обл.);

«Курмангазы» (Атырауская обл.).

Plačiau
2020 kovo 30 LTSA planinius patikrinimus galima atidėti

„Linavai“ iškėlus klausimą dėl planinių transporto įmonių patikrinimų saugumo, Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) informavo, kad karantino metu vežėjai turi teisę atsisakyti atlikti planinius patikrinimus transporto įmonėse.

LTSA specialistai žada lanksčiai reaguoti į susiklosčiusią situaciją, nes kai kuriais atvejais planinių patikrinimų organizavimas gali pareikalauti papildomų nebūtinų darbuotojų vizitų darbo vietose, taip sukelti pavojų darbuotojų sveikatai.

Todėl įmones, kurioms planinis LTSA patikrinimas kelia papildomų rūpesčių, prašome susisiekti su LTSA ir suderinti kitą patikrinimo laiką. Jei dėl patikrinimo kiltų nesklandumų ar trukdžių, prašome nedelsiant apie tai informuoti „Linavą“.

Plačiau
2020 kovo 29 Rusija: uždaro sienas

Pagal 2020 m. kovo 27 d. Rusijos Vyriausybės nutarimą nuo š.m. kovo 30 d. 00:00 val. bus apribojamas Rusijos Federacijos sienos kirtimas, tačiau krovininio transporto vairuotojams, vykdantiems tarptautinius pervežimas, šis apribojimas netaikomas.

Dokumentas original kalba čia.

 

 

Plačiau
2020 kovo 27 Lenkija: vairuotojai, vykstantys kassavaitinio poilsio, gali būti nepraleisti per šalį

Lenkijos vežėjų asociacija ZMPD patikslino informaciją: vairuotojui, atliekančiam tarptautinį pervežimą su transporto priemone iki 3,5 t, karantinas nebus taikomas. Tačiau, vairuotojai, grįžtantys į Lietuva atlikti savaitinio poilsio arba atvirkščiai, vykstantys iš Lietuvos iki savo darbo vietos (pvz. Vokietija), per Lenkijos teritoriją gali būti nepraleidžiami.

Kaip žinoma, Lenkijos Vidaus reikalų ir administracijos ministras savo potvarkiu pratęsė pasienio kontrolės prie vidaus sienų su Vokietija, Lietuva, Čekija ir Slovakija laikotarpį dar 20 dienų, t. y. iki balandžio 13 d. Tą laiką galios dabartiniai užsieniečių įvažiavimo į Lenkiją apribojimai.

Kovo 24 d. Lenkijos valdžios institucijos pakeitė privalomo karantino taisykles: vairuotojams, vykdantiems tarptautinius kelių transporto veiksmus, naudojant transporto priemones, kurių masė mažesnė nei 3,5 tonos, karantinas nebetaikomas. Nuostata įsigaliojo nuo priėmimo.

Šaltinis: ZMPD

Plačiau
2020 kovo 27 Lietuvos pasienyje – pirmenybė vežantiems gendantį ar medicininės paskirties krovinį

Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) informavo, kad Lietuvos pasienyje Valstybinės sienų apsaugos tarnyba (VSAT) ir Lietuvos policija siekia užtikrinti, kad vežėjai, gabenantys maistą ar medicinos reikmenis, sienas galėtų kirsti turėdami pirmenybę. Tam yra sukurtas „žaliasis“ transporto koridorius, kad vilkikams, patekusiems pasienyje į spūstį, nereiktų ilgai laukti eilėje.

Ką turi daryti vairuotojas, jei gabenantis greitai gendantį krovinį arba medicinines priemones?

  1. Prašome skambinti skubios pagalbos telefonu 112.
  2. Atsiliepusiam operatoriui perduokite tikslią stovėjimo vietą, transporto priemonės modelį ir valstybinį numerį.
  3. Laukite atvykstančio policijos ekipažo, kuris jus be eilės palydės iki pasienio kontrolės punkto.

Pasienio kontrolės punkte Valstybės sienos apsaugos tarnybos pareigūnai pasienio tikrinimą atliks be eilės.

Raginame transporto įmonių vairuotojus, esant poreikiui, naudotis šia galimybe ir skubos tvarka krovinį nugabenti kiek įmanoma greičiau ir saugiai.

Informacija anglų kalba

Informacija rusų kalba

Plačiau
2020 kovo 26 Norvegija: sustiprinta pasienio kontrolė

Pasienio punktuose tarp Norvegijos ir kaimyninių šalių prekių kontrolė ir prioritetų nustatymas:

Prekių gabenimas į ir iš Norvegijos niekaip nėra ribojamas.  Apie papildomas eiles Norvegijos sienos perėjimo punktuose nepranešta.

Be įprastų muitinės procedūrų, sienos kontrolę sustiprino policijos ir armijos atstovai. Jų pagrindinė užduotis yra patikrinti vairuotojų tapatybę (pasą, vairuotojo pažymėjimus ir kt.).

Prekių prioritetų nustatymas: bendrovės, kurios anksčiau susitarė su Muitinės direkcija, turėjo tam tikrų pranašumų, susijusių su muitinės procedūromis, tačiau šie pranašumai šiuo metu netaikomi. Taikoma greitoji muitinės procedūra, tačiau tik viename pasienio punkte. Apskritai, kalbant apie sienos kirtimą, nebuvo jokių naujų prioritetų pakeitimų.

Paprastai sunkvežimių sienos kirtimas Norvegijos-Švedijos ir Norvegijos-Suomijos pasienyje yra greitas, lyginant su kitomis šalimis. Nuo Covid-19 viruso protrūkio šis modelis iš esmės nepasikeitė.

Išimtis: šiuo metu uždaryta Norvegijos ir Rusijos siena.

Norvegijos karantino nuostatos: jos nepasikeitė – visi, atvykę į šalį, turi būti karantine 2 savaites, išskyrus sunkvežimių vairuotojus, kurie atvyksta automobiliu, ir sunkvežimių vairuotojus, kurie atvyksta į darbą. Sunkvežimių vairuotojai gali dirbti, tačiau kai jie nedirba, privalo laikytis karantino taisyklių (be visų kitų infekcijos prevencijos priemonių).

Šaltinis: NLA

Plačiau
2020 kovo 26 Rumunija: izoliacija atvykstantiems, stabdomi skrydžiai

Kovo 24 d. Rumunijos vidaus reikalų ministerija paskelbė šias naujas priemones:

· Izoliacija namuose arba prireikus  karantinas visiems į Rumuniją atvykstantiems asmenims (neaišku, ar ši priemonė taikoma ir sunkvežimių vairuotojams). Ši priemonė įsigaliojo 2020 m. kovo 25 d. 12:00 (Rumunijos laiku).

· Visi skrydžiai į Prancūziją ir Vokietiją bei iš Prancūzijos ir Vokietijos į Rumuniją yra sustabdomi 14 dienų laikotarpiui. Ši priemonė netaikoma skrydžiams valstybiniais orlaiviais, kroviniams ir paštui, humanitarinėms ar skubios medicinos pagalbos tarnyboms ir leidžiamiems nekomerciniams techniniams skrydžiams. Ši priemonė įsigaliojo 2020 m. kovo 25 d. 23:00 (Rumunijos laiku).

· Valstybės institucijų išduoti dokumentai, kurių galiojimo laikas baigiasi nepaprastosios padėties metu, gali būti keičiami per 90 dienų nuo nepaprastosios padėties pabaigos dienos.

Pravažiavimo koridorius tranzitu Rumunijoje 

Žemėlapis 

Pagal EB prašymą Rumunija sukūrė šiuos tranzito koridorius:

1 koridorius

· 1 alternatyva: Nădlac (sienos perėjimo punktas) – Aradas – Timișoara – Lugoj – Ilia – Deva – Simeria – Sebeș – Sibiu – Râmnicu Vâlcea – Pitești – Bukareštas – Giurgiu (sienos perėjimo punktas).

· 2 alternatyva: Boršas (sienos perėjimo punktas) – Oradėja – Cluj Napoca – Alba Iulia – Sebeș – Sibiu – Râmnicu Vâlcea – Pitești – Bukareštas – Giurgiu (sienos perėjimo punktas).

· Papildomas koridorius nuo Bukarešto iki Konstancos A2.

2 koridorius

· Giurgiu (sienos perėjimo punktas) – București – Urziceni – Buzãu – Focșani – Bacãu – Suceava – Siret (sienos perėjimo punktas).

3 koridorius

· Nădlac (sienos perėjimo punktas) – Arad – Timișoara – Lugoj – Caransebeș – Orșova – Drobeta Turnu Severin – Șimian – Maglavit – Calafat (sienos perėjimo punktas).

4 koridorius

· Moravița (sienos perėjimo punktas) – Timišoara – Aradas – Oradėja – Satu Mare – Halmeu (sienos perėjimo punktas).

5 koridorius

· Nãdlac (sienos perėjimo punktas) – Arad – Timișoara – Lugoj – Ilia – Deva – Simeria – Sebeș – Sibiu – Brașov – Târgu Secuiesc – Lepșa – Focșani – Tesila – Tecuci – Bârlad – Huși – Albița (pasienio perėjimo punktas).

Rumunijos transporto ministerija kasdien savo tinklalapyje skelbia informaciją apie situaciją sienos perėjimo punktuose. Informacija atnaujinama kiekvieną vakarą 20:00.

Remiantis šia informacija (atnaujinta 2020 m. kovo 25 d.), kertant sienas su Vengrija ir Bulgarija, yra ilgos sunkvežimių eilės ir ilgas laukimo laikas.

Šaltinis: UNTRR

Plačiau
2020 kovo 26 Baltarusija: pakeitimai įvažiuojantiems

Kovo 25 d. buvo priimtas Baltarusijos Ministrų tarybos nutarimas, nustatantis priemones, skirtas užkirsti kelią koronaviruso COVID-19 sukeltos infekcijos plitimui. Nutarimas įsigalioja nuo 2020 m. kovo 28 d. 00:00 val.

Nutarime yra numatyta, kad asmenys, atvykstantys į Baltarusiją iš šalių, kuriose yra fiksuojami COVID-19 infekcijos atvejai, privalo 14 dienų nuo atvykimo į šalį būti saviizoliacijoje. Jie nebus išleidžiami iš šalies nepasibaigus šiam laikotarpiui. Ši nuostata netaikoma transporto priemonių vairuotojams, atliekantiems tarptautinius krovinių pervežimus. Taip pat saviizoliacijos reikalavimas netaikomas užsienio šalių piliečiams, grįžtantiems tranzitu per Baltarusijos teritoriją iki savo nuolatinės gyvenamosios vietos. Visi į Baltarusijos teritoriją atvykstantys asmenys privalo 2 egzemplioriais užpildyti  anketą.

Vairuotojai, vykdantis tarptautinį krovinių pervežimą per Baltarusijos teritoriją tranzitu ir važiuojantys tarp dviejų valstybinės sienos kirtimo punktų, turi važiuoti tik valstybiniais keliais, kuriuose yra specialiai skirtų maitinimo ir poilsio vietų („Linava“ jau skelbė žemėlapį). Sustojimo metu vairuotojai, atliekantys tranzitinius pervežimus, neturi išvykti iš sustojimo vietų (automobilių stovėjimo aikštelių) teritorijos.

Taip pat atkreipiame dėmesį, kad vairuotojai, vykdantys tranzitinį pervežimą per Baltarusijos teritoriją, privalo išvažiuoti iš Baltarusijos trumpiausiu maršrutu ne vėliau kaip kitą dieną nuo įvažiavimo dienos į Baltarusijos teritoriją. Išimtys taikomos tais atvejais, kai neįmanoma laikytis nurodyto laikotarpio dėl transporto priemonės gedimo ar avarijos, taip pat dėl krovinio pakrovimo, iškrovimo ar perkrovimo, transporto priemonės keitimo, jeigu tai numatyta krovinio pervežimo sutartyje ir nurodyta krovinio lydinčiose dokumentuose. Bet išvardinti veiksmai turi būti įvykdyti kaip galima greičiau.

Plačiau
2020 kovo 26 Ukraina: įvesti apribojimai

Kaip informavo Lietuvos ambasada Kijeve, iki š. m. balandžio 3 d. (su galimybe pratęsti) užsienio piliečiams ir asmenims be pilietybės yra draudžiama atvykti į Ukrainos teritoriją. Šis draudimas netaikomas krovininio transporto vairuotojams, ekipažams ir įgulos nariams.

Atsižvelgiant į tai, kad Ukraina ir kaimyninės šalys nustatė valstybės sienos kirtimo apribojimus, Ukrainos valstybės sienos tarnyba paskelbia tarp Ukrainos ir kaimyninių šalių veikiančių kontrolės punktų sąrašą.

Su Baltarusija:

«Сеньковка-Веселовка», «Новые Ярыловичи-Нова Гута», «Славутич-Комарин», «Вильча-Александровка», «Выступовичи-Новая Рудня», «Городище-Верхний Теребежив», «Прикладники-Невель», «Дольск-Мохро», «Доманове-Мокран», «Пулемец-Томашовка».

Su Lenkija:

«Рава-Руска-Гребенне», «Краковец-Корчова», «Ягодин-Дорохуск».

Su Slovakija:

«Маленький Березный-Убля», «Ужгород-Вишнево-германский».

Su Vengrija:

«Лужанка-Берегшуран», «Вилок-Тисабеч», «Косино-Барабаш», «Бел-Лонни», Чоп (Тиса) Захон».

Su Rumunija:

«Дьяково-Халмеу», «Порубне-Сирет».

Su Moldova:

«Паланка-Бекони-Удобный», «Старокозачье-Тудор», «Рени-Журджулести», «Табаки-Мирне», «Могилев Подольский-Отач»,  «Россошаны-Бричень», «Мамалыга-Крив».

Su Rusijos Federacija:

«Чугуновка-Вериговка», «Плетеновка-Шебекино», «Гоптовка-Нехотеевка», «Большая Писаревка-Грайворон», «Юнаковка-Суджа», «Бачевск-Тростребное», «Катериновка-Крупец», «Гремяч-Погар», «Сеньковка-Новые Юрковичи», «Милове-Чертково», «Просяне-Бухаевка», «Танюшивка-Ровеньки».

Plačiau
2020 kovo 26 EK sureagavo į Lietuvos vežėjų pasiūlymus: kroviniai važiuos laisvai, pandemijai valdyti – papildomos priemonės

Europos Komisija (EK), reaguodama į Lietuvos vežėjų pateiktus pasiūlymus, išreiškė pritarimą ir žada dėti visas pastangas užtikrinti laisvą ir nenutrūkstamą krovinių judėjimą keliais ES narių viduje. Tuo pačiu Komisija pritaria mūsų šalies vežėjų pateiktoms rekomendacijoms imtis papildomų prevencinių priemonių, kurios mažintų koronaviruso plitimo grėsmes.

Vežėjams atsiųstame laiške EK pabrėžia, kad žaliųjų koridorių komunikate išdėstytų principų turėtų laikytis visos ES valstybės narės. Kartu EK paprašė Lietuvos vežėjų įvertinti numatomos ekonomines pasekmes ir kokių pagalbos priemonių sektorius tikisi.

Šią savaitę didžiosios Lietuvos vežėjų asociacijos – Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ ir Tarptautinio transporto ir logistikos aljansas (TTLA) – kreipėsi raštu į EK, kuriame ragina pandemijos metu laikytis maksimalaus bekontakčio krovinių vežimo.

Pasak „Linavos“ prezidento Romo Austinsko, sudėtingu pandemijos laikotarpiu krovinių vežimas yra strateginė būtinybė europiečius aprūpinti prekėmis. „Kartu svarbu išlaikyti prekybinius ryšius Bendrijoje ir taip palaikyti nacionalinių ekonomikų gyvybingumą. Siekiant maksimaliai išvengti užkrato plitimo, tarptautinio transporto susisiekime rekomendavome neišlipti krovinių pakrovimo vietose, dirbti kabinose, organizuoti bekontaktį apsikeitimą dokumentais ir laikinai atsisakyti reikalavimų dėl vairuotojų nakvynių viešbučiuose“, – pažymi R.Austinskas.

EK laiške teigiama, kad daugelis ES valstybių narių jau laikosi lankstaus ir supaprastinto darbo ir poilsio režimo taikymo. Tuo pačiu Komisija ES valstybes nares ragina nedelsiant apsvarstyti galimybę atšaukti draudimus atlikti poilsį transporto priemonės kabinoje 30 dienų laikotarpiui, kaip tai numato darbo ir poilsio reglamentas.

Pasak TTLA generalinio sekretoriaus Tomo Jurgelevičiaus, Komisija pritaria kitam svarbiam pasiūlymui supaprastinti vairuotojų grįžimo namo (repatriacijos) bei atgal į darbą tvarką, įskaitant trečiųjų šalių vairuotojus. „Vairuotojų rotacija daugeliu atvejų yra vykdoma naudojant kitas transporto priemones, o ne vilkikus, todėl labai svarbu užtikrinti ir jų galimybę laisvai vykti žaliaisiais koridoriais“, – sako T.Jurgelevičius.

Reaguodama į Lietuvos vežėjų prašymą užtikrinti ne vilkikų, bet ir vairuotojų kertančių ES valstybių sienas kitomis nei vilkikai transporto priemonėmis, Komisija pabrėžė, kad kelionių apribojimai ir privalomas karantinas neturi būti taikomi viruso simptomų neturintiems transporto darbuotojams.

Komisija laiške vežėjams patikslino, kad patikrų pasienyje procedūros turi būti kuo labiau supaprastintos: vairuotojai turėtų pateikti asmens dokumentą, vairavimo teises ir darbdavio užpildytą specialią laiško formą.

Taip pat atkreipiamas dėmesys, kad valstybės narės atleidžiamos nuo reikalavimo prašyti simptomų neturinčių transporto darbuotojų pateikti jų sveikatos būklę patvirtinančio gydytojo sertifikato.

Plačiau
2020 kovo 26 Kazachstanas: krovininių automobilių eismas neribojamas

Kovo 26 d. iš Kazachstano Pramonės ir infrastruktūros plėtros ministerijos gauta oficiali  informacija, jog krovininių autotransporto priemonių ir jų vairuotojų praleidimas per Kazachstano sieną laikantis sanitarinių ir epidemiologinių reikalavimų neribojamas.

Kaip informavo transporto atašė Lietuvos ambasadoje Kazachstane Gytautas Jundzila, remiantis šiuo išaiškinimu, įvažiavimas į Kazachstaną turi būti užtikrintas. Galimas daiktas, jog artimiausiu metu dar gali iškilti nesusipratimų pasienio postuose, tačiau ilgainiui tvarka turi nusistovėti.

„Vežėjų prašau būti pasiruošus, jog sienos kirtimo punktuose teks praleisti papildomai po pusvalandį ar valandą, kuomet bus tikrinama vairuotojo sveikata ar atliekama transporto priemonės dezinfekcija. Tokios priemonės gali būti taikomos ir šalies viduje įsteigtuose autotransporto patikros punktuose“, – „Linavai“ rašo transporto atašė Kazachstane.

Jis atkreipia dėmesį, jog Kazachstano sostinėje Nur Sultane ir Almtoje nuo kovo 19 dienos įvestas karantinas. Į šiuos miestus taip pat ribojamas įvažiavimas. Nežiūrint ribojimų oficialiai skelbiama, jog šie ribojimai negalioja krovininėms autotransporto priemonėms ir jų vairuotojams.

Taip pat atašė primena kovo 17 dieną Kazachstane nustatytas taisykles, kurių turėtų laikytis krovininio autotransporto vairuotojai ypatingosios padėties sąlygomis, vykdami Kazachstano teritorijoje:

- Vairuotojas privalo vykti į paskirties vietą, be reikalo ne išlipti iš automobilio salono;

- Būti viešose vietose savo iniciatyva yra draudžiama;

- Vairuotojas gali apsilankyti degalinėse, viešojo maitinimo vietose, maisto prekių parduotuvėse, specialiai įrengtose automobilių stovėjimo aikštelėse ar autoservisuose sugedus automobiliui.

- Atlikęs muitinės formalumus ir iškrovęs krovinį, vairuotojas turi teisę pakrauti automobilį nauju kroviniu ir atlikti muitinės formalumus su sąlyga, kad jis niekur nepasišalina iš pakrovimo ir muitinės formalumų atlikimo vietos.

- Laukdami pakrovimo, automobilis su vairuotoju turi būti specialioje sunkvežimių stovėjimo aikštelėje.

- Pakrovęs ir atlikęs muitinės formalumus, vairuotojas privalo nedelsiant vykti į pasienį, automobilių patikros punktą, per kurį jis turi išvykti iš Kazachstano, laikydamasis tų pačių taisyklių, kaip ir įvažiuojant į šalies teritoriją.

Ką daryti, jei vairuotojas pajunta koronaviruso požymius: likti automobilio kabinoje, paskambinti 103 arba 112, pranešti apie savo būklę, automobilio buvimo vietą, kabinoje esančių žmonių skaičių ir laukti, kol atvyks greitoji pagalba.

„Linava“ atkreipia dėmesį, kad reguliuojant situaciją Kazachstane, Lietuvos Užsienio reikalų ministerija įdėjo nemažai pastangų, kad krovininių pervežimams būtų sudarytos reikalingos sąlygos, kartu užtikrinant būtiną vairuotojų saugumą. Transporto atašė G.Jundzila nuolat palaikė glaudų ryšį su vežėjais ir operatyviai teikė informaciją apie svarbius pasikeitimus asociacijai.

Plačiau
KLAUSK