LT EN RU
Naujienos
2019 gruodžio 20 Nacionalinės vizos išdavimo sąlygos ir pasikeitimai nuo 2020 m. sausio 1 d
Migracijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos primena:
  • nacionalinė viza išduodama ne trumpesniam kaip 91 dienos laikotarpiui, jeigu prašymas išduoti vizą teikiamas Lietuvos Respublikos diplomatinei atstovybei ar konsulinei įstaigai arba per išorės paslaugų teikėjo prašymų išduoti vizą priėmimo centrą;
  • kita daugkartinė nacionalinė viza užsieniečiui gali būti išduodama praėjus daugiau kaip 180 dienų nuo turėtos vizos ar turėtų vizų galiojimo laiko pabaigos. Tačiau yra atvejų, kai vizos galės būti išduodamos anksčiau minėto termino, pvz., kai užsienietis negali išvykti iš LR dėl ligos, kitokio ūmaus sveikatos sutrikimo ar organizmo būklės, asmeninės priežasties, kurios užsienietis negalėjo numatyti ar nenugalimos jėgos (force majeure), turi pratęstą leidimą dirbti sezoninį darbą arba yra pateikęs prašymą išduoti naują ar pratęsti leidimą dirbti sezoninį darbą.

Nuo 2020 m. sausio 1 d.:

  • užsieniečiui, turinčiam 1 metus galiojančią nacionalinę vizą ir pateikusiam prašymą išduoti leidimą gyventi, nebus išduodama 5 mėnesius galiojanti nacionalinė viza šio prašymo nagrinėjimo laikotarpiui. Užsienietis, ketindamas pateikti prašymą dėl leidimo laikinai gyventi išdavimo ir norėdamas likti Lietuvoje prašymo nagrinėjimo laikotarpiu, šį prašymą turės pateikti iš anksto – likus 2–4 mėn. iki turimos nacionalinės vizos galiojimo pabaigos.

 

Plačiau
2019 gruodžio 19 Verslas kreipėsi į G. Nausėdą: prašo tarpininkauti siekiant proporcingo sprendimo dėl vairuotojų darbo apmokėjimo

Verslas prašo atidėti Vyriausybės nutarimo dėl komandiruojamų darbuotojų dienpinigių apmokestinimo didinimo įsigaliojimą bent jau iki 2021 metų vidurio – iki kol įsigalios Mobilumo paketo reikalavimai, kai bus aišku, kokį poveikį šiam sektoriui turės ES direktyva.

Į  Lietuvos prezidentą Gitaną Nausėdą laišku kreipėsi trys didžiausios šalies vežėjų asociacijos – Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“, Tarptautinio transporto ir logistikos aljansas, Lietuvos vežėjų sąjunga ir Lietuvos pramonininkų konfederacija. Prezidento prašoma tarpininkauti  siekiant subalansuoto bei proporcingo sprendimo dėl vairuotojų darbo apmokėjimo, kuris užtikrintų geresnes darbo sąlygas, bet nežlugdytų verslo.

Verslo atstovai atkreipia dėmesį, kad 2017 metais rudenį premjero Sauliaus Skvernelio ir socialinių partnerių pasirašytas susitarimas dėl Lietuvos pažangos reformų įpareigojo šalis ne tik tartis dėl mokestinių naujovių, bet ir nedidinti bendros mokestinės naštos verslui. Verslo bendruomenės vertinimu, Vyriausybė šį susitarimą sulaužė šių metų rudenį, kai vienašališkai ir neišdiskutavus šio klausimo su socialiniais partneriais priėmė nutarimą dėl komandiruojamų darbuotojų dienpinigių apmokestinimo didinimo.

Vežėjų nuomone, viešose diskusijose apie būtinybę didinti mokesčius verslui valdančiųjų atstovai naudoja subendrintus duomenis, teigdami, esą tarptautinių krovinių transportavimo bendrovės uždirba viršpelnius.

„Į vieną krepšį dedamas visas – daugiau nei 7300 įmonių apimančio – transporto ir saugojimo sektoriaus pelningumas, kuris viso labo reprezentuoja aritmetinį smulkių ir didžiulių valstybinių įmonių pelningumo vidurkį. Didelė dalis transporto ir saugojimo sektoriaus įmonių neturi nieko bendro su tolimųjų reisų vairuotojais, tačiau generuoja aukštą pelningumą“, – rašoma dokumente.

Lietuvos statistikos departamento duomenimis, tarptautinius pervežimus kelių transportu vykdančių įmonių grynasis pelningumas pagal pastarųjų penkių metų vidurkį siekė 3,3 proc. Lyginant su kitomis ekonominės veiklos rūšimis, vidutinis visų įmonių pelningumo vidurkis minimu laikotarpiu siekė 4,9 proc.

Palyginti su visomis kitomis transporto ir saugojimo įmonėmis, krovininio transporto tarptautiniais kelių maršrutais bendrovių pelningumo rodiklis yra žemiausias. Pasak vežėjų, klaidinantys teiginiai apie įmonių pelningumus formuoja neteisingą visuomenės supratimą apie transporto sektorių, daro tiesioginę įtaką su transporto politika susijusiems sprendimams, priešina darbuotojus su darbdaviais.

2020 metais transporto sektoriaus laukia keturi smūgiai – MMA didinimas, padidėjusios išlaidos darbuotojų užmokesčiui, brangstantys degalai ir ES suvaržymai transporto sektoriuje pagal Mobilumo paketo reikalavimus. Briuselyje vykusiose derybose dėl Mobilumo paketo nuostatų jau pasiektas susitarimas, kuris, išankstiniais duomenimis, bus maksimaliai nepalankus Lietuvos transporto ir logistikos verslui.

„Lietuvos transporto ir saugojimo sektorius, kuris yra vienas didžiausių šalies ekonomikos sektorių ir mokesčių mokėtojų, kitąmet susidurs su reikšmingai išaugsiančiomis veiklos sąnaudomis, todėl sektoriaus laukia neišvengiamas susitraukimas – tai turės tiesioginio poveikio valstybės finansams“, – rašoma dokumente.

Su visu kreipimosi dokumentu galima susipažinti paspaudus šią nuorodą.

Plačiau
2019 gruodžio 18 Dėl manipuliacijų tachografu – draudimai eksploatuoti visus sunkvežimius

Manipuliuoti tachografais neverta, nes Vakarų Europoje tokia veikla baudžiama didžiulėmis baudomis. Tokia istorija atsitiko vežėjui iš Olandijos, kuriam sukčiavimo su tachografais pasekmės gali būti dar drastiškesnės nei piniginės baudos.

Olandijos transporto portalas (www.transport-online.nl) praneša, kad vienas vežėjas iš Roterdamo patirs rimtų padarinių, susijusių su manipuliacijomis tachografu, šiuo metu jo byloje vyksta du tyrimai.

Šių metų spalio 2 d. Olandijos prokuratūra transporto įmonei iš Roterdamo regiono paskyrė laikinąją priemonę, pagal kurią visiems įmonei priklausantiems sunkvežimiams (t.y. kelioms dešimtims transporto priemonių) draudžiama važiuoti viešaisiais keliais.

Per tą laiką visi sunkvežimiai bus nuodugniai patikrinti. Jiems bus leista dalyvauti eisme, kai vežėjas įrodys prokuratūrai, kad kiekviena transporto priemonė atitinka teisinius – techninius reikalavimus. Kiek laiko bus įvesta laikinoji priemonė, nežinoma. Jei įmonė neįvykdys prokuratūros sprendimo, jai bus taikoma baudžiamoji atsakomybė.

Pagal žiniasklaidoje skelbiamą informaciją, olando veiklos tyrimus vykdo Aplinkos ir transporto inspekcija (ILT) ir nacionalinio policijos padalinio pareigūnai. Pirmojo tyrimo metu buvo atlikta krata įmonės administraciniame centre. Kratos metu buvo rasti keli tachografai su priedais, su kuriais buvo atliekamos manipuliacijos, taip pat ir transporto priemonės jau su sumontuotais tokiais tachografais. Antrojo tyrimo metu, buvo atlikta krata, kurios metu buvo rasta įtartinos programinės įrangos, kuri greičiausiai buvo naudojama manipuliuoti tachografais.

Akivaizdu, kad nesąžininga Olandų vežėjo veikla gali privesti jo įmonę prie bankroto ribos. Prokuroro sprendimas įmonei, turinčiai kelių dešimčių transporto priemonių parką, gali kainuoti šimtus eurų per dieną.

„Linava“ vežėjams primena, kad neteisėtos manipuliacijos tachografais gali privesti iki transporto įmonės veiklos sustabdymo.

 

Plačiau
2019 gruodžio 16 Dėl valstybės biudžeto kreipėsi į Europos Komisiją

„Linava“ kreipėsi į Europos Komisiją, prašydama nuodugniai išanalizuoti 2020 metų Lietuvos biudžetą pagal jo sudaromas prielaidas tvariam augimui ir užimtumo skatinimo politikai.

„Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius išsiuntė laišką Europos Komisijos generalinio direktorato ekonomikos ir finansų reikalams vadovui Declan Costello, kuriame atkreipia dėmesį į nerimą keliančias tendencijas formuojant 2020 metų Lietuvos biudžetą. Vežėjų manymu, biudžetas formuojamas neatsižvelgiant į rizikingą makroekonominį disbalansą, kuris gali atsirasti dėl per daug optimistinės fragmentiškos ir netvarios Lietuvos Vyriausybės biudžeto politikos 2020 metams.

„Mes, kaip oficialus krovinių vežėjų kelių transportu sektoriaus atstovas Lietuvoje, manome, kad Lietuvos valstybės biudžeto 2020 metams projektas yra kuriamas neatsižvelgiant į Europos Sąjungos institucijų svarstomo Mobilumo paketo poveikį Lietuvos transporto sektoriui“, – rašoma rašte EK generalinio direktorato vadovui.

Kaip žinoma, ES institucijos šiuo metu svarsto Mobilumo paketą, kuris, Lietuvos vežėjų vertinimu, yra diskriminacinis periferinių ES valstybių atžvilgiu. Atlikta mokslo studija rodo, jog priėmus Mobilumo paketą ir įsigaliojus vairuotojų atlyginimų koeficientui 1,65, Lietuvos transporto sektorius patirs didžiulius praradimus, kurie labiausiai paveiks smulkias įmones. Prognozuojama, kad be darbo liks beveik 35 tūkst. sektoriuje dirbančių asmenų. Dėl įmonių bankrotų tapusiems bedarbiais transporto sektoriaus darbuotojams bedarbių išmokoms iš valstybės pareikalaus apie 111 mln. eurų vienkartinių išlaidų, prognozuojama, kad bus prarasta 102 mln. eurų valstybės biudžeto pajamų, iš kurių dėl negautų Sodros įmokų – 65 mln. eurų ir negauto GPM – 37 mln. eurų.

Prognozuojama, kad šalies ekonomikai krovinių vežimo automobiliais sektoriaus patiriami iššūkiai galėtų lemti mažiausiai 1,6 proc. BVP praradimus.

Plačiau
2019 gruodžio 13 Protesto akcijos Prancūzijoje gruodžio 16 d.

Dėl nepasitenkinimo esamomis darbo sąlygomis keturios kelių transporto/logistikos profesinės sąjungos (FO, CFTC, CGC bei pagrindinė profesinė sąjunga UFR-CFDT) skelbiasi apie planus pirmadienį, gruodžio 16 d., rengti protesto akciją.

Transporto eismo sutrikimai planuojami visoje Prancūzijos teritorijoje.

Konkrečios priemonės bus tikslinamos, tačiau kelių blokavimo nebus išvengta.

https://www.actu-transport-logistique.fr/filactu/les-syndicats-du-transport-appellent-a-la-greve-le-16-decembre-544519.php

 

Plačiau
2019 gruodžio 13 Liberalizuojamas stojimas į asociaciją „Linava“

XXXVI pakartotinis asociacijos „Linava“ kongresas gruodžio 4 d. priėmė nutarimą dėl stojamųjų mokesčių sumažinimo – juo stojimas į asociaciją gerokai liberalizuojamas.

Pagal kongreso nutarimą, dabar stojant į asociaciją „Linava“ mokamas vienkartinis mokestis, kuris siekia 870 eurų. Iki šiol stojimo mokestis, siekiantiems tapti TIR sistemos nariais siekė 20 000 eurų, o nesiekiantiems tapti TIR sistemos nariais siekė 870 eurų.

Kandidatas į „Linavos“ narius, sumokėjęs 870 eurų, galės tapti TIR garantinės sistemos nariu. Stojant į TIR garantinę sistemą papildomi mokesčiai nėra taikomi.

Kongresas taip pat nusprendė sumažinti mokestį pereinant iš kandidatų į „Linavos“ narius. Dabar tai kainuoja 200 eurų (iki šiol šis mokestis siekė 580 eurų).

Kasmetinis „Linavos“ nario mokestis asociacijos nariams ir kandidatams į narius nepasikeitė – jis lieka 460 eurų per metus.

Visiems nariams ir kandidatams į narius, kurie buvo priimti su apribojimu „Be teisės tapti TIR sistemos nariu“ šis apribojimas panaikinamas.

Plačiau
2019 gruodžio 12 „Linavos“ prezidiume – žalia šviesa AON lėšų grąžinimui

„Linavos“ prezidiumas gruodžio 11 d. svarstė AON lėšų grąžinimo tvarką, kuriai iš principo buvo pritarta. Sekretoriatas kitam prezidiumo posėdžiui pateiks galutinį tvarkos variantą. Prezidiumui patvirtinus tvarką, pagal ją AON lėšos bus grąžinamos asociacijos „Linava“ nariams.

Prezidiumo nariai aptarė aktualius XXXVI kongrese vežėjų keltus klausimus – Mobilumo paketo, vairuotojų atlyginimo koeficiento keliamas pasekmes. Taip pat buvo priimti sprendimai, reikalingi tolimesniam draudimo bendrovės steigimui.

Prezidiumas taip pat nusprendė į Seimo Ekonomikos komiteto darbo grupę deleguoti „Linavos“ prezidentą Romą Austinską, generalinį sekretorių Mečislavą Atroškevičių ir sekretorių transporto politikai Tomą Garuolį.

Prezidiumo nariai posėdyje taip pat patvirtino 2020 metų „Linavos strategiją“ ir iki sausio 15 d. „Linavos“ sekretoriatui pavedė parengti veiksmų planą tai strategijai įgyvendinti.

Prezidiume taip pat patvirtintas TIR sistemos draudikas, naujo prezidiumo patarėjo nuostatai.

Kitais metais vyks rinkimai į „Linavos“ prezidiumą, todėl ateinantį pavasarį organizuojami „Linavos“ regionų susirinkimai. Prezidiumo posėdyje buvo patvirtintas regioninių susirinkimų grafikas. Pagal jį Klaipėdos regiono vežėjų susirinkimas vyks 2020 vasario 18 d., Šiaulių regiono vežėjų susirinkimas vyks vasario 19 d., Panevėžio regiono vežėjų susirinkimas vyks vasario 20 d. Alytaus regiono vežėjų susirinkimas vyks vasario 25 d., Kauno regiono vežėjų susirinkimas vyks vasario 26 d., Vilniaus regiono vežėjų susirinkimas vyks vasario 27 d., Keleivinio transporto narių susirinkimas vyks vasario  28 d.

Taip pat patvirtintas prezidiumo posėdžių grafikas. Artimiausias prezidiumo posėdis vyks sausio 15 d., kitas posėdis organizuojamas sausio 29 d.

Prezidiumas taip pat nustatė ir XXVII kongreso datas. XXXVII Kongresas vyks balandžio 29 d. Linavos mokymo centre (Jankiškių g. 41, Vilnius).

Plačiau
2019 gruodžio 12 Susitarta dėl Mobilumo paketo (papildyta)

Derybos tarp Europos Sąjungos institucijų (trilogas) dėl Mobilumo paketo pasibaigė ketvirtadienį ryte – preliminariais duomenimis, priimti sprendimai, nepalankūs Lietuvos vežėjams.

Pateikiame keletą svarbiausių akcentų, dėl kurių buvo susitarta (patikslinta informacija, vėliau bus dar tikslinama).

  1. Vilkiko grąžinimas:
  • Kartą per 8 savaites grąžinimas į vieną iš veiklos centrų įmonės įsisteigimo šalyje. Veiklos centras – įmonės veiklos vieta įsisteigimo šalyje su  atitinkama technine įranga ir infrastruktūra, įskaitant parkavimo vietas.

Argumentacija: a) reguliarus vilkiko grąžinimas reikalinga priemonė kovojant su pašto dėžutėmis, sisteminiu kabotažu ir klajojančiais vairuotojais b) užtikrinti tinkamą transporto priemonių techninę priežiūrą.

2. Antros kartos išmaniųjų tachografų (smart) pakeitimas:

  • Nuo 2024 m. visuose vilkikuose, kuriuose įrengti analoginiai ir skaitmeniniai tachografai.
  • Nuo 2025 m. vilkikuose su pirmos karto išmaniaisiais (smart) tachografais
  • Nuo 2026 m. antro kartos išmanieji (smart) tachografai privalomi ir lengvose komercinėse TP (nuo 2,5 t iki 3,5 t), kadangi joms bus taikomas darbo ir poilsio reglamentas 561/2006

3. Kabotažas:

  • Kaip ir dabartinis rėžimas: 3 operacijos per 7 dienas
  • Atvėsimo laikotarpis 4 dienos.
  • Kabotažo taisyklės taikomos kombinuotam transportui, kai kombinuoto transporto atkarpa vykdoma toje pačioje ES šalyje narėje. Tačiau priimančioji šalis kombinuoto transporto  atveju gali numatyti ilgesnį laikotarpį nei 7 dienos ir trumpesnį nei 4 dienų atvėsimo laikotarpį.

4. Darbo ir poilsio taisyklės:

  • 45 val. ir ilgesnio poilsio negalima atlikti kabinoje;
  • Vairuotojas kartą per 4 savaites atlieka reguliarų kassavaitinį poilsį grįžęs į įmonės veiklos centrą įsisteigimo šalyje, į vairuotojo gyvenamąja vietą arba kitą vairuotojo pasirinktą vietą.
  • Per 4 savaites galima atlikti  2 sutrumpintus kassavaitinius poilsius, jeigu:

-       Iš eilės einantys 2 sutrumpinti kassavaitiniai poilsiai atliekami ne įsisteigimo šalyje

-       Kompensacija už 2 iš eilės atliktus sutrumpintus poilsius pridedama prie sekančio reguliaraus kassavaitinio poilsio

-       Vairuotojas kartą per 3 savaites grįžta į vieną iš darbdavio veiklos centrų arba į savo gyvenamąją  vietą.

Šie sprendimai įsigalios atlikus reikalingas procedūras. Visiems teisės aktams numatytas 18 mėn. įgyvendinimo terminas.

„Linavos“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis sako, jog toks sprendimas reiškia, kad Lietuvos transporto sektorius patirs didžiulius praradimus, kurie labiausiai paveiks smulkias įmones. Prognozuojama, kad be darbo liks beveik 35 tūkst. sektoriuje dirbančių asmenų.

Priėmus Mobilumo paketą ir sektoriaus MMA komandiruojamiems darbuotojams didinimą didės krovinių vežimo automobiliais sektoriaus koncentracija, vadinasi mažės konkurencijos lygis.

Dėl įmonių bankrotų tapusiems bedarbiais transporto sektoriaus darbuotojams bedarbių išmokoms iš valstybės pareikalaus apie 111 mln. eurų vienkartinių išlaidų, prognozuojama, kad bus prarasta 102 mln. eurų valstybės biudžeto pajamų, iš kurių dėl negautų Sodros įmokų – 65 mln. eurų ir negauto GPM – 37 mln. eurų.

„Tikėtina, kad šalies ekonomikai, krovinių vežimo automobiliais sektoriaus patiriami iššūkiai galėtų lemti mažiausiai 1,6 proc. BVP praradimus“, – situaciją vertina T.Garuolis.

 

 

Plačiau
2019 gruodžio 11 Vyriausybės nutarimas dėl koeficiento 1,65 galimai prieštarauja Konstitucijai

Vyriausybės nutarimas, kuriuo nuo 1,3 iki 1,65 padidintas vairuotojų atlyginimų koeficientas, su Trišale taryba buvo derinamas netinkamai, o tai galėtų būti pagrindu pripažinti jį prieštaraujančiu Darbo kodeksui ir Konstitucijoje įtvirtintam atsakingo valdymo principui, taip pat teisinės valstybės principui.

Tokią išvadą pateikė Konstitucinės teisės ekspertas, buvęs Konstitucinio Teismo teisėjas prof. dr. Egidijus Šileikis, išanalizavęs Vyriausybės nutarimo priėmimo procedūras. Anot jo, Vyriausybė nevykdė pareigos atsakingai laikytis socialinio dialogo ir trišalio bendradarbiavimo, kuris su socialiniais partneriais turi veiksmingai vykti Darbo kodekse nurodytoje Trišalėje taryboje.

„Tokios Vyriausybės pareigos nevykdymas tam tikrose situacijose gali ir turėtų būti vertinamas kaip pakankamas pagrindas Konstituciniam Teismui pagal argumentuotą prašymą pripažinti Vyriausybės nutarimą, kuriuo reguliuojami darbo santykiai, prieštaraujančiu Darbo kodeksui ir Konstitucijoje įtvirtintam atsakingam valdymo principui. Tai gali būti pagrindu administraciniam teismui priteisti darbdaviams Vyriausybės veikimo rezultato ar padarinio nulemtos žalos atlyginimą“, – rašo savo išvadoje Konstitucinės teisės ekspertas.

Išanalizavęs Vyriausybės nutarimo priėmimo procedūras, prof. dr. E.Šileikis nurodo, kad koeficientas 1,65 nebuvo ir negalėjo būti derinamas visame to Vyriausybės nutarimo registruoto projekto trumpame derinimo laikotarpyje (tarp 2019-10-07 ir 2019-10-11), kadangi registruotame Vyriausybės nutarimo projekte, kurio derinimo lygmenyje buvo galima teikti pastabas ir pasiūlymus, numatytas koeficientas 1,5, o ne 1,65, kaip buvo priimta ministrų kabineto.

„Socialinės partnerystės ir trišalio bendradarbiavimo teisiniu reguliavimu negalima reikalauti derinti su socialiniais partneriais tai, kas po oficialiai registruoto Vyriausybės nutarimo projekto pateikimo kelių darbo dienų derinimui netikėtai ir esmingai pakinta vienašališku ir vėliausiu Vyriausybės pasirinkimu prieš pat priimant tą projektą, juo labiau tam tikrų privačių darbdavių interesų nenaudai ir Vyriausybės ekonominės politikos prioritetų naudai“, – konstatuoja buvęs Konstitucinio Teismo teisėjas  savo išvadoje.

Kaip žinoma, Vyriausybė spalio viduryje priėmė nutarimą, pagal kurį komandiruojamų dienpinigių apmokestinimui nuo 2020 metų taikomas koeficientas 1,65. Parlamentarai Simonas Gentvilas, Algirdas Butkevičius ir Jurgis Razma sako, kad Vyriausybė negali ignoruoti interesų grupių, be rimtų priežasčių skubotai priiminėti sprendimus ir taip griauti stabilumą šalyje. Neišsprendus šio klausimo Seimo nariai neatmetė galimybės kreiptis į Konstitucinį Teismą.

Plačiau
2019 gruodžio 09 Dėl Rusijos ir Baltarusijos ambasadų Lietuvoje konsulinių skyrių darbo laiko

Informuojame, kad Rusijos ambasados Lietuvoje konsulinis skyrius nedirbs 2019 m. gruodžio 24 – 26 d., gruodžio 31 d., 2020 m. sausio 1 – 8 d. imtinai.

Baltarusijos Respublikos ambasada Vilniuje nedirbs 2019 m. gruodžio 25 d., 31 d., 2020 m. sausio 1 – 2d. , sausio 6 – 7 d.

Dokumentai vizoms gauti šiomis dienomis nebus priimami ir išduodami.

Plačiau
2019 gruodžio 05 IRU garbės ženklai – patiems geriausiems vairuotojams

Lietuvos įmonių vairuotojus pasiekė tradiciniai Tarptautinės kelių transporto sąjunga (IRU) diplomai ir garbės medaliai geriausiems kelių transporto vairuotojams, kurie populiarina savo profesiją, yra lojalūs savo įmonėms bei kurių veikla prisideda prie kelių eismo saugumo didinimo ir teigiamo profesinio įvaizdžio formavimo.

IRU apdovanojimai pasiekė 58 vairuotojus iš 23 Lietuvos įmonių, kurios yra „Linavos“ narės.

„Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius gruodžio 5 d. pasveikino bendrovės „Translinijos“ vairuotoją Josif Radiun bei įteikė jam garbės medalį bei geriausio vairuotojo diplomą. Generalinis sekretorius dėkojo už vairuotojo vardo populiarinimą ir gerą darbą.

„Geri darbuotojai yra bet kurio verslo sėkmės paslaptis, todėl dėkojame Jums už puikų darbą ir linkime geros sveikatos bei sėkmės“, – sakė M.Atroškevičius, įteikdamas IRU apdovanojimą J.Radiun.

IRU diplomai ir medaliai vairuotojams teikiami kasmet. Apdovanojami patys geriausi „Linavos“ asociacijos narių darbuotojai.

Plačiau
2019 gruodžio 05 „Linavos“ kongrese – kritika valdžios institucijoms

XXXVI „Linavos“ pakartotinis kongresas gruodžio 4 d. priėmė keletą asociacijos veiklai svarbių sprendimų.

Nemažai kongreso dalyvių dėmesio sulaukė klausimas dėl „Linavos“ draudimo bendrovės steigimo. Po diskusijų buvo nubalsuota už tolesnį draudimo bendrovės steigimo proceso tęsimą.

Taip pat buvo patvirtintas 2020 metų „Linavos“ biudžetas bei patvirtinti naujo asociacijos „Linava“ narystės mokesčių dydžiai ir jų mokėjimo tvarka. Kongresas nusprendė, kad vienkartinis kandidato į narius kandidatavimo mokestis bus 870 eurų. Jei kandidatas norės tapti tikruoju asociacijos nariu, jam teks sumokėti 200 eurų, o kasmetinis asociacijos nario ir kandidato į narius mokestis – 460 eurų.

Kongreso posėdžio metu iš “Linavos” narių pasigirdo raginimai kreiptis į Konstitucinį Teismą dėl Vyriausybės nutarimo dėl 1,65 koeficiento priėmimo tvarkos. Vežėjai piktinosi, kad Vyriausybė, priimdama nutarimą dėl atlyginimų koeficiento padidinimo, pažeidė teisės aktų priėmimo tvarkas, todėl ragino paprašyti teisinio įvertinimo.

Atsižvelgdami į sudėtingą situaciją, kurioje atsidūrė pervežimais užsiimančios bendrovės, „Linavos“ nariai priėmė rezoliuciją, kurioje atkreipia dėmesį, kad visi Lietuvoje svarstomi ir planuojami verslo teisinio reglamentavimo pakeitimai turi būti orientuoti į transporto sektoriaus apsaugą, o ne priešingai – naikinimą. Todėl „Linavos“ nariai ragina MMA koeficiento klausimą vertinti kompleksiškai ir neatsietai nuo Europos Sąjungos „Mobilumo paketo“ poveikio Lietuvos kelių transporto sektoriui ir visai šalies ekonomikai.

„Deja, Lietuvos valdžios institucijų iniciatyva vienašališkai, skubos tvarka, remiantis išimtinai valstybės biudžeto surinkimo motyvu, didinti minimaliosios mėnesinės algos (MMA) koeficientą, kuris taikomas apskaičiuojant darbo užmokesčio ribą, nuo kurios darbuotojui gali būti mokama neapmokestinamųjų dienpinigių suma, nuo 1,3 iki 1,65, o tai iš esmės reiškia – didinti minimalų mėnesinį darbo užmokestį krovininio kelių transporto tolimųjų reisų vairuotojams – tapo vienu didžiausiu pastarųjų dienų iššūkiu Lietuvos vežėjams. Be to, šis sprendimas buvo priimtas be jokių konsultacijų su socialiniais partneriais, taip pat neatlikus pagrįsto, kvalifikuoto ir autoritetingo poveikio vertinimo Lietuvos ekonomikai, eksportui, investicijoms, viešiesiems finansams ir socialiniams veiksniams“, – rašoma priimtoje rezoliucijoje. Visą jos tekstą galima rasti čia:

Kelios akimirkos iš XXXVI pakartotinio „Linavos“ kongreso :

 

Plačiau
2019 gruodžio 04 Vyksta XXXVI pakartotinis „Linavos“ kongresas

Gruodžio 4 d. Vilniuje vyksta XXXVI pakartotinis „Linavos kongresas. Su renginio akimirkomis galima susipažinti čia:

https://owncloud.linava.lt/index.php/apps/gallery/s/mMPylgIMIK4yUqG#

 

Plačiau
2019 lapkričio 29 Ministerijoje – apie vežėjų problemas

Lapkričio 29 d. „Linava“ kartu su Lietuvos vežėjų sąjunga pas susisiekimo viceministrą Vladislavą Kondratovičių aptarė aktualias vežėjų problemas.

„Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius, sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis bei Transporto politikos skyriaus vadovas Aleksandr Tolstoj pristatė viceministrui atliktą tyrimą, kuris atskleidė, kokia ateitis laukia transporto sektoriaus Europos Sąjungoje priėmus Mobilumo paketą ir įsigaliojus vairuotojų atlyginimų koeficientui 1,65.

Atlikta krovinių vežėjų automobiliais įmonių finansinių rodiklių pokyčių analizė parodė, kad jei nuo 2020 metų Lietuvoje būtų didinamas tik MMA krovinių vežimo automobiliais komandiruojamiems darbuotojams, kaip tai siūlo Vyriausybė, tai tikėtina, kad didžiosios dalies įmonių, kuriose dirba iki 19 darbuotojų, veikla taptų nuostolinga. Tokiu atveju tikėtina, kad 22 402 darbuotojai, dėl jas darbinančių ar jų nuosavų įmonių bankroto, liktų be darbo, darbintųsi kitose įmonėse (ir yra tikimybė, kad darbintųsi ne Lietuvos įmonėse) arba pasitrauktų į ekonomikos šešėlį.

Jei nuo 2020 metų įsigaliotų didesnis MMA vežėjams ir kartu pilna apimtimi įsigaliotų ES Mobilumo paketas, tokiu atveju, be darbo greičiausiai liktų mažiausiai 34 862 sektoriuje dirbantys asmenys. Labiausiai nukentėtų mažiausių įmonių darbuotojai ir prognozuotinas galimas šešėlio didėjimas šalyje iki 0,49 bendrosios pridėtinės vertės. Tapusiems bedarbiais išmokos pareikalautų iš valstybės 111 mln. eurų vienkartinių išlaidų, būtų prarasta 102 mln. eurų valstybės biudžeto pajamų, iš kurių dėl negautų Sodros įmokų – 65 mln. eurų ir negauto GPM – 37 mln. eurų. Tikėtina, kad šalies ekonomikai, krovinių vežimo automobiliais sektoriaus patiriami iššūkiai galėtų lemti mažiausiai 1,6 proc. BVP praradimus (nesukūrimą).

Susitikime su viceministru taip pat buvo aptartas klausimas dėl leidimų kvotų vežant krovinius į Rusiją, taip pat kalbėta apie vairuotojų iš trečiųjų šalių daromus pažeidimus ir jų kontrolės stiprinimą. Aptarti ir kiti vežėjams aktualūs klausimai

Plačiau
2019 lapkričio 29 Linavos prezidiumo posėdyje – pasiruošimas XXXVI kongresui

Lapkričio 28 d. vykusiame „Linavos“ prezidiumo posėdyje buvo patvirtinta „Linavos“ sekretoriato struktūra. Ją prireikė keisti po to, kai 2019 metais optimizuojant TIR knygelių pristatymą buvo atsisakyta tai kurių TIR departamento padalinių.

Patvirtinus struktūros pakeitimus, buvo patvirtintas 2020 „Linavos“ biudžetas, kuris bus pateiktas svarstyti XXXVI „Linavos“ kongreso dalyviams. Kongrese, kuris vyks gruodžio 4 d. Vilniuje, taip pat numatoma svarstyti „Linavos“ įstatų pakeitimą,  narystės mokesčius ir jų mokėjimo tvarką, aptarti „Linavos“ draudimo bendrovės klausimus.

Plačiau
2019 lapkričio 27 Didžiausiai Seimo frakcijai – transporto sektoriaus analizė

Trečiadienį „Linavos“ atstovus priėmė Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos frakcija, kuriai buvo pristatytas Baltic Institute for Research and Development (Baltijos tyrimų instituto) atliktas tyrimas „Lietuvos krovinių vežimo automobiliais sektoriaus konkurencingumo ekonominė analizė“.

Seimo nariams situaciją transporto sektoriuje pristatė „Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevčius, sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis bei sekretorius paslaugų plėtrai ir inovacijoms Zenonas Buivydas. Taip pat buvo pristatytas atliktas tyrimas, kuris atskleidė realią situaciją transporto sektoriuje.

Atlikta analizė atskleidė, kad transporto ir saugojimo sektorius yra vienas iš trijų pagrindinių Lietuvos ekonomikos, orientuotos į eksportą, augimo veiksnių. Transporto ir saugojimo sektorius kartu su apdirbamosios gamybos, didmeninės ir mažmeninės prekybos, įskaitant automobilių ir motociklų remontą, sektoriais generuoja beveik 50 proc. bendrojo vidaus produkto ir juose kartu sudėjus dirba apie 40 proc. visų šalies dirbančiųjų. Sausumos transporto ir transportavimo vamzdynais sektorius iš šios dalies generuoja apie 8 proc. BVP, jame dirba iki 9 proc. šalies dirbančiųjų. Tokių rezultatų sektorius pasiekė dėl efektyvumo ir Europos Sąjungos bendros rinkos prieinamumo. Tačiau šios rinkos prieinamumui Lietuvos krovinių vežimo automobiliais įmonėms šiuo metu kyla rizika dėl norimų įgyvendinti ES Mobilumo paketo nuostatų.

Analizę atlikusi doc. Dr. Eglė Stonkutė teigė, kad ES Mobilumo paketo nuostatos svarstomos tuo pačiu metu, kai pasaulio ekonomika lėtėja. Žinant, kad transporto ir saugojimo sektoriaus augimas stipriai koreliuoja su visos ekonomikos augimu, galima prognozuoti ir šio sektoriaus identišką augimo lėtėjimą tiek Europoje Sąjungoje, tiek ir atskirose jos šalyse, įskaitant ir Lietuvą.

Atlikta krovinių vežėjų automobiliais įmonių finansinių rodiklių pokyčių analizė parodė, kad jei nuo 2020 metų Lietuvoje būtų didinamas tik MMA krovinių vežimo automobiliais komandiruojamiems darbuotojams, kaip tai siūlo LR Vyriausybė, tai tikėtina, kad didžiosios dalies įmonių, kuriose dirba iki 19 darbuotojų, veikla taptų nuostolinga. Tokiu atveju tikėtina, kad 22 402 darbuotojai, dėl jas darbinančių ar jų nuosavų įmonių bankroto, liktų be darbo, darbintųsi kitose įmonėse (ir yra tikimybė, kad darbintųsi ne Lietuvos įmonėse) arba pasitrauktų į ekonomikos šešėlį.

Jei nuo 2020 metų įsigaliotų didesnis MMA vežėjams ir kartu pilna apimtimi įsigaliotų ES Mobilumo paketas, tokiu atveju, be darbo greičiausiai liktų mažiausiai 34 862 sektoriuje dirbantys asmenys. Labiausiai nukentėtų mažiausių įmonių darbuotojai ir prognozuotinas galimas šešėlio didėjimas šalyje iki 0,49 bendrosios pridėtinės vertės. Tapusiems bedarbiais išmokos pareikalautų iš valstybės 111 mln. eurų vienkartinių išlaidų, būtų prarasta 102 mln. eurų valstybės biudžeto pajamų, iš kurių dėl negautų Sodros įmokų – 65 mln. eurų ir negauto GPM – 37 mln. eurų. Tikėtina, kad šalies ekonomikai, krovinių vežimo automobiliais sektoriaus patiriami iššūkiai galėtų lemti mažiausiai 1,6 proc. BVP praradimus (nesukūrimą).

Plačiau
2019 lapkričio 27 „Linavos“ vežėjai išvažiavo į gatves

Trečiadienį, lapkričio 27 d. Vilniuje vyko vežėjų protesto akcija – vilkikai suko ratus po Vilniaus centrą, važiavo pro Vyriausybę, ministerijas, Seimą, inscenizuodami Lietuvos transporto laidotuvių procesiją.

Vežėjai protestuoja prieš Vyriausybės priimtą sprendimą padidinti darbo užmokesčio koeficiento padidinimą iki 1,65. Vežėjai neslepia, kad įsigaliojus šiam nutarimui, teks rinktis – iškelti verslą į kitas valstybes, kuriose palankesnė mokestinė aplinka ar uždaryti įmones. Anot vežėjų, nauja mokestinė našta pakeliama tik patiems stambiausiems vežėjams, kurių Lietuvoje – vos 2 proc. 85 proc. Lietuvos vežėjų yra smulkios įmonės, dar 13 – vidutinio dydžio bendrovės.

Plačiau
2019 lapkričio 26 Dėl Mobilumo paketo sprendimo kol kas nėra

Europos Sąjungos institucijos antradienį paryčiais baigė derybas dėl Mobilumo paketo, kuris Lietuvos verslininkus išstumtų iš rinkos. Jokio sprendimo nebuvo pasiekta.

Derybų išvakarėse Lietuva ir dar penkios Rytų Europos šalys pareiškė, kad europarlamentarų pasiūlytas reikalavimas periodiškai grąžinti vilkikus į registracijos šalį didintų taršą ir taip trukdytų kovoti su klimato kaita, o draudimai tolimųjų reisų vairuotojams ilsėtis kabinoje būtų neproporcingi. Lietuvos, Lenkijos, Latvijos, Vengrijos, Rumunijos ir Bulgarijos susisiekimo ministrai bendrame laiške perspėjo, kad derybos „suka klaidinga kryptimi“.

Neoficialiais duomenimis, pagrindinė ginčo ašis – kabotažas, sunkvežimių grąžinimas kas keturias savaites ir poilsio taisyklės.

Derybos greičiausiai tęsis kitą savaitę.

Kaip žinoma, lapkričio 27 d. Europos Parlamentas tvirtins naują Europos Komisijos sudėtį.

Plačiau
2019 lapkričio 26 Vežėjai renkasi protestui – vilkikai riedės sostinės gatvėmis

Trečiadienį, lapkričio 27 d., nuo 11 val. prasideda Lietuvos vežėjų protesto akcija, kuria siekiama atkreipti dėmesį į neatsakingus valdžios sprendimus, nulemsiančius Lietuvos transporto sektoriaus ateitį.

Akcijos metu krovininių automobilių vilkstinė, lydima policijos ekipažų nedideliu greičiu suks ratus po Vilniaus centrą. Numatoma, kad automobilių vilkstinė judės Gedimino prospektu pro Seimą, ministerijas ir Vyriausybę, taip pat važiuos A.Goštauto gatve. Sunkiasvorės transporto priemonės bus paruoštos inscenizuojant Lietuvos transporto sektoriaus laidotuves.

Visi reikiami leidimai šiai protesto akcijai iš atsakingų institucijų yra gauti.

„Iš anksto atsiprašome vilniečių vairuotojų ir viešojo transporto keleivių, jeigu organizuojama akcija sukels laikinų nepatogumų dėl eismo. Tačiau mums, smulkaus verslo atstovams, tai paskutinė proga atkreipti valdžios dėmesį atsikvošėti ir atšaukti sprendimus, kurie paprasčiausiai palaidos smulkiuosius vežėjus“, – sako „Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius.

Vežėjai tokios akcijos nusprendė imtis po to, kai Vyriausybė be teisės aktuose numatyto derinimo vienašališkai ir neįvertinus galimų pasekmių priėmė sprendimą vairuotojų algų koeficientą padidinti nuo 1,3 iki 1,65. Ekonomistų skaičiavimais, tokia mokestinė našta bus nepakeliama mažoms, iki 10 vilkikų valdančioms, transporto bendrovėms. Iš šalyje veikiančių 4,8 tūkst. įmonių, kurioms išduoti leidimai vežti krovinius tarptautiniais maršrutais, 85 proc. įmonių valdo mažesnį nei 10 transporto priemonių autoparką.

Toks sprendimas Lietuvoje buvo padarytas tuo pačiu metu, kai Europos Sąjunga atlieka procedūras, po kurių bus priimtas Mobilumo paketas. Šis teisės aktas dar labiau susilpnins Lietuvos ir kitų periferinių šalių transporto sektoriaus konkurencingumą Europoje, taip sudarydamas palankesnes sąlygas didžiųjų ES šalių vežėjams.

Siekdami iki galo išnaudoti konstruktyvaus dialogo galimybes su valstybės institucijomis, „Linavos“ vežėjai jau buvo atšaukę lapkričio 20 d. planuotą protesto akciją prie Seimo rūmų. Vietoje šios protesto akcijos valdžios institucijoms buvo įteikta deklaracija, kurią pasirašė 279 Lietuvos vežėjų įmonės.

Plačiau
KLAUSK