LT EN RU
Naujienos
2021 sausio 05 Susisiekimo ministras Skuodis žada daug dėmesio transporto sektoriui

Sausio 5 dieną Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) atstovai surengė pirmą nuotolinį susitikimą su  susisiekimo ministru Mariumi Skuodžiu ir naujai suformuota jo politine komanda. Susitikime aptartos jautriausios temos ir sutarta konsultacijas tarp verslo ir ministerijos vadovų tęsti bei ieškoti bendrų sprendimų.

Susitikimo pradžioje ministras pristatė savo politinę komandą Skelbiama susisiekimo ministro M. Skuodžio politinės komandos sudėtis | Susisiekimo ministerija (lrv.lt).

„Linavos“ prezidentas, LPK viceprezidentas Romas Austinskas pristatė jautrius klausimus, su kuriais šiandien susiduria visas transporto sektorius ir vežėjai. Jis ministro komandai papasakojo, kad Lietuvos vežėjai stumiami iš Rytų ir Vakarų rinkų, todėl jiems ypatingai svarbus valstybės palaikymas. Tuo tarpu praėjusiais metais naujų vilkikų Lietuvoje registruota 45 proc. daugiau, nei 2019 metais, tai atsiliepia ne tik draudimo rinkai ar kitiems vežėjus aptarnaujantiems verslo sektoriams, bet ir valstybės biudžetui dėl nemokamų mokesčių. R.Austinskas pasakojo, kad apie 4 tūkst. vilkikų daugiau per praėjusius metus registruota Lenkijoje, kur transporto verslui sudarytos palankesnės sąlygos.

„Vežėjų nuotaika yra kelioninė ir reikia imtis priemonių, kad tas verslas būtų vystomas Lietuvoje, nes tada ir mokesčiai būtų mokami Lietuvoje“, – sakė R.Austinskas.

Taip pat atkreipė dėmesį į tai, kad Susisiekimo ministerija, nepasikonsultavusi su Lietuvos vežėjais, susitarė su kaimynine Baltarusija dėl krovinių vežimo leidimų kvotų – abiem šalims skirta vienodai leidimų, kai tuo tarpu Lietuvos vežėjai šiuo klausimu tokią poziciją aštriai kritikuoja. Taip pat buvo paminėtos problemos dėl leidimų Rusijoje ir kitose šalyse.

„Linavos prezidentas iškėlė dar vieną skaudų klausimą – keleivių vežėjų išlikimą Covid-19 pandemijos metu. Anot R.Austinsko, šių metų viduryje keleivių vežėjai jau atsidurs tokioje situacijoje, kai nebeišgalės sumokėti atlyginimų.

„Transporto ir logistikos sektorius yra reikšmingas mūsų šaliai, tačiau šiuo metu dėl koronaviruso pandemijos, Lietuvai nenaudingų ES „Mobilumo paketo“ tam tikrų sąlygų ir apskritai geopolitinės situacijos visas sektorius susiduria su esminiais iššūkiais. Matau ilgametes problemas ir dėl pralaidumo pasienyje. Ką turime padaryti – tai kartu su socialiniais partneriais sutarti dėl aiškios sektoriaus plėtros vizijos. Tik taip galėsime išnaudoti Lietuvos turimą potencialą“, – susitikime sakė ministras Marius Skuodis.

Su ministerijos vadovybe susitikime buvo sutarta dėl tolimesnių diskusijų ir darbo grupių svarbiausiems klausimams spręsti.

Plačiau
2021 sausio 05 Norvegija: nauji reikalavimai dėl įvažiuojančių asmenų registracijos ir testavimo dėl COVID-19

Norvegijoje pradėtos taikyti  naujos priemonės, susijusios su asmenų, atvykstančių į šalį, registravimu. Taip pat taikomas privalomas testavimas.

1) Registracija žmonėms, atvykstantiems į šalį:

- Kiekvienas asmuo, įskaitant profesionalius vairuotojus, atvykstantis į Norvegiją, ne vėliau nei prieš 72 valandas turėtų užsiregistruoti. Daugiau informacijos rasite čia: https://www.regjeringen.no/en/aktuelt/government-introduced-registration-requirement-for-all-people-entering-norway/id2815594/

Čia galite rasti registracijos formą keliomis kalbomis bei pildymo reikalavimų instrukciją lietuvių kalba: https://www.regjeringen.no/en/topics/koronavirus-covid-19/self-declaration-form-for-persons-who-are-to-undergo-entry-quarantine/id2791503/

- Asmenys, atliekantys naktinį poilsį transporto priemonėje, taip pat turi registruotis. Tokiu atveju pakanka nurodyti vietos, kurioje stovės transporto priemonė, pašto kodą. Pašto kodus galite rasti čia: http://adressesok.bring.no/en/postal_codes/search

2) Privalomas keliautojų patikrinimas:

- Visi žmonės, atvykstantys į Norvegiją, turėtų būti testuojami. Yra keletas privalomo testavimo išimčių. Testuoti nereikia vaikų iki 12 metų, taip pat testai neprivalomi asmenims, atliekantiems svarbiausias socialines funkcijas, pasienio darbuotojams, tolimųjų reisų vairuotojams ir diplomatams.

- Norvegijoje yra apie 110 patvirtintų pasienio punktų. Visi jie dirba, tačiau keli dirba sutrumpintomis darbo valandomis, o keli – be policijos kontrolės. Pasienio punktai gali būti uždaryti, kad būtų galima nukreipti keliautojus į pasienio punktus, kuriuose dirba karu policijos ir sveikatos priežiūros darbuotojai arba pasienio punktus, kuriose vykdoma policijos kontrolė.

- Vyriausybės per žiniasklaidą pareiškė, kad krovininis transportas pasienio punktuose vyks kaip įprasta.

- Daugiau informacijos galite rasti čia: https://www.regjeringen.no/en/aktuelt/mandatory-testing-for-travellers-to-norway/id2826415/.

3) Atnaujintos karantino taisyklės: https://www.regjeringen.no/en/aktuelt/new-quarantine-rules-will-contribute-to-more-travellers-being-tested/id2826283/

 

Šaltinis: IRU, NLF

Plačiau
2021 sausio 04 Svarbiausi pasikeitimai vykstant į Jungtinę Karalystę po 2021-01-01
  1. Svarbiausia žinia vežėjams yra tai, kad ES ir JK prekybos ir bendradarbiavimo susitarimo projekte numatyta, kad kelių transporto operatoriai, vežantys krovinius keliais tarp ES ir JK, nebus apriboti kvotų sistema. Tai reiškia, kad JK sunkvežimiai galės laisvai pasiekti ES ir grįžti iš ES, įskaitant ir nepakrautus. Tos pačios teisės suteikiamos ES vežėjams, keliaujantiems iš bet kurios ES vietos į JK ir atgal iš JK į bet kurią ES vietą.
  2. JK ir ES sunkvežimiai, kirtus sieną, taip pat galės atlikti iki dviejų papildomų operacijų (kabotažo) kitos šalies teritorijoje. Tai leis ES vežėjams, gabenantiems krovinį į JK, JK atlikti dvi kabotažo operacijas (per septynias dienas), taip sumažinant riziką, kad teks grįžti į ES be krovinio.
  3. Susitarime numatyta pasų kontrolė. Rekomenduojame turėti pasus.
  4. JK vyriausybės parengė vežėjams ir komercinio transporto vairuotojams skirtus nurodymus dėl sienos kirtimo ir muitinės procedūrų lietuvių kalba. Galima pasiekti paspaudus nuorodą. Krovinių gabenimas tarp Didžiosios Britanijos ir ES: vežėjams ir komerciniams vairuotojams skirti nurodymai – GOV.UK (www.gov.uk)

 

Plačiau
2021 sausio 04 Apklausa dėl derybų dėl leidimų 2021 metams

Lietuvos kelių transporto sektorius susiduria su padidinta konkurencija ir rinkų praradimais Rytų rinkose. Taip nutiko dėl įsisenėjusios praktikos, kai apsikeičiant kelionės leidimais nebuvo laikomasi pariteto principo nustatant ir naudojant kvotas. Pavyzdžiui, Lietuva panaudoja tik apie 70 000 Rusijos Federacijos leidimų, kai tuo tarpu Rusijos Federacijos vežėjai leidimų gauna keturis kartus daugiau (apie 280 000). Dvišalėms operacijoms Lietuvai nuolatos trūksta bendrųjų „terminalinių“ leidimų, kurių 2020 m gavome 28 500. Dėl diskriminacinio pervežimo rūšies traktavimo galime panaudoti tik apie 22 000 bendrųjų leidimų dvišalėmis ir tranzito operacijoms. Rusijos pusė šioms dvišalėms ir tranzito transporto operacijom naudoja apie 230 000 lietuviškų leidimų.

Asociacija „Linava“ kartu su kitomis asociacijomis dėl šios problemos ne kartą kreipėsi į atsakingas institucijas ir organizavo susitikimus su atsakingais pareigūnais. Taip dar 2020 metų viduryje pavyko įtikinti valdžios atstovus reguliuoti rinką ir siekti pervežimų paskirstymo paritetiniais pagrindais.

Lietuvos pusei užėmus griežtą poziciją ir pradėjus nuosekliai ginti Lietuvos verslo interesus, o taip pat ir dėl kitų objektyvių priežasčių – derybos dėl apsikeitimo leidimų kvotomis užsitęsė. Todėl tikėtina, kad su kai kurioms valstybėmis dėl apsikeitimo leidimais pavyks susitarti tik 2021 metų pradžioje. Lietuvos (kaip ir trečių šalių vežėjai) susidurs su leidimų arba tam tikros rūšies leidimų stygiumi, todėl dar kartą raginame būti solidariais ir gražinti nepanaudotus leidimus Lietuvos transporto saugos administracijai (LTSA).

Suprantame, kad dėl užsitęsusių derybų verslas gali nukentėti, todėl norime sužinoti, ar esate pasiruošę patirti laikinus nepatogumus (ir gal būt net praradimus) tam, kad vėliau būtų galima dirbti normaliomis konkurencinėmis sąlygomis.

Labai prašome užpildyti šią ANKETĄ iki sausio 6 d. (trečiadienio) 12 val. Šie duomenys nepaprastai pagelbėtų derybose.

https://forms.gle/dibMqCqAk3mcXpoV9

 

Plačiau
2020 gruodžio 30 Pratęstas terminas nustatyti naujus keleivių vežimo maršrutų kriterijus

Konkurencijos taryba nusprendė atidėti Lietuvos transporto saugos administracijai (LTSA) nustatytų įpareigojimų įvykdymo terminą. LTSA leista iki 2021 m. lapkričio 14 d. organizuoti įmonių konkurencingas atrankas.

„Vertiname teigiamai, kad buvo išgirsti mūsų raginimai atidėti Konkurencijos tarybos nutarimo įgyvendinimą, nes pandemija sudavė keleivių pervežimo sektoriui rimtą smūgį, po kurio dalis įmonių gali neatsitiesti. Ne kartą kreipėmės į Susisiekimo ministeriją ir siūlėme iš lengvatinių keleivių gabenimo sutaupytas lėšas nukreipti į nuostolių dengimą ir taip padėti milijoninius nuostolius patiriančioms keleivių pervežimo įmonėms, tačiau į mūsų prašymus atsižvelgta nebuvo. Kyla grėsmė dėl dalies maršrutų išnykimo, o tai neišvengiamai pablogins gyventojų susisiekimą tarp miestų ir miestelių,“ – teigia asociacijos „Linava“ viceprezidentas, Keleivinio transporto tarybos pirmininkas Rimantas Martinavičius.

Toks sprendimas buvo priimtas po LTSA kreipimosi į Konkurencijos tarybą. Kreipimesi buvo nurodyta, kad jau imamasi veiksmų nustatant naujus maršrutus, tačiau prašoma terminą pratęsti. LTSA Konkurencijos tarybai pateikė informaciją, jog su Susisiekimo ministerija susiderino ir parengė projektą, kuriame numatyti kriterijai, aiškiai apibrėžiantys maršrutų nustatymo tvarką, tačiau šiuo metu dėl COVID-19 aplinkybių keleivių vežimo tolimojo reguliaraus susisiekimo maršrutais veikla vykdoma išskirtinėmis trumpalaikėmis sąlygomis, todėl LTSA sunku įvertinti realų maršrutų poreikį bei atlikti kitus veiksmus, siekiant patvirtinti naujus maršrutus ir organizuoti konkursus.

Kaip žinoma, Konkurencijos taryba pripažino, jog LTSA, pratęsdama sutartis su 42 vežėjais vežti keleivius tolimojo reguliaraus susisiekimo kelių transporto maršrutais, ribojo konkurenciją ir neleido į rinką įeiti naujiems dalyviams. LTSA įpareigota ne tik sumokėti daugiau kaip 43 tūkst. eurų baudą, bet ir nutraukti sutartis, o vežėjus atrinkti paskelbus konkurencingos atrankos procedūras. Toks Konkurencijos tarybos sprendimas yra apskųstas administraciniam teismui.

Konkurencijos tarybos nutarimas (visas tekstas)

Patariamosios tarybos protokolas

 

Plačiau
2020 gruodžio 30 MIGRIS sistemoje teikiamos naujos paslaugos

Migracijos departamentas klientams pristato naujas Lietuvos migracijos informacinės sistemos (MIGRIS) paslaugas. Klientai, prisijungę per MIGRIS, patogiai ir greitai galės užpildyti ir pateikti:

  •  nuo š. m. gruodžio 30 d. – tarpininkavimo raštus dėl leidimo laikinai gyventi išdavimo (keitimo), nacionalinės vizos išdavimo, darbdavio bei darbo funkcijos keitimo;
  • nuo 2021 m. sausio 1 d. – ir tarpininkavimo raštus dėl Šengeno vizos išdavimo (kvietimus);
  • nuo š. m. gruodžio 30 d. – prašymus dėl darbdavio arba darbo funkcijos keitimo.

Atkreipiame dėmesį, kad, teikdami el. prašymą per MIGRIS, klientai turi kartu rezervuoti ir vizitą į Migracijos departamentą bei pasirinktu laiku atvykti į teritorinį skyrių. Atvykęs į Migracijos departamentą, klientas privalo turėti prie el. prašymo pridėtų dokumentų originalus. Rezervuoti vizitai pateikti popierinius prašymus pakeisti darbdavį ar darbo funkciją, pateikti iki gruodžio 31 d., lieka galioti, ir pagal šiuos rezervuotus vizitus galės būti priimti popieriniai prašymai.

Per viešųjų paslaugų, susijusių su asmens ir kitų dokumentų išdavimu, konsultavimu, teikimo Lietuvos Respublikoje piliečiams ir užsieniečiams informacinę sistemą ( EPIS) pateikti tarpininkavimo raštai galios iki jų galiojimo laiko pabaigos:

  • tarpininkavimo raštai dėl Šengeno vizos išdavimo – prašomos išduoti Šengeno vizos galiojimo laikotarpiu, bet ne ilgiau kaip 1 metus;
  • tarpininkavimo raštai dėl nacionalinės vizos išdavimo – 30 kalendorinių dienų nuo jų pateikimo;
  • tarpininkavimo raštai dėl leidimo laikinai gyventi, darbdavio ar darbo funkcijos keitimo – 5 mėnesius nuo jų pateikimo dienos.

 

Plačiau
2020 gruodžio 30 Kam iš tikro atstovauja profesinės sąjungos?

Pastaraisiais metais kalbant apie socialinį dialogą tarp darbuotojų ir darbdavių, ne vienam kilo klausimų dėl profesinių sąjungų atliekamos rolės valstybės gyvenime. Profsąjungų lyderiai šiandien dalyvauja įvairiose valstybės lygio derybose ir susitikimuose, jų balsas neretai būna lemiamas priimant svarbius sprendimus. Profsąjungų lyderio vieta neretai tampa tramplinu į didžiąją politiką.

Tačiau susiduriame su įvairiais pavyzdžiais, kad profesinių sąjungų veikla nėra visiškai aiškiai reglamentuota, nėra valstybės prižiūrima ir tikrinama.

Asociacija „Linava“ susidūrė su situacija, kuomet skirtingos profesinės sąjungos pateikia skirtingus duomenis apie turimą narių skaičių, tuo tarpu deklaracijos nėra pagrįstos jokiais dokumentais, nėra patvirtinamos atsakingų valstybės institucijų.

„Linava“, siekdama socialinio dialogo su kuo platesniu darbuotojų ratu, domėjosi, kiek kuri profesinė sąjunga savo gretose turi vairuotojų. Paaiškėjo, kad valstybės institucijos apie profesinių sąjungų narių skaičių duomenų neturi.

„Socialinės apsaugos ir darbo ministerija nerenka informacijos apie profesines sąjungas, profesinių sąjungų organizacijas ir jų narių skaičių“, – rašoma ministerijos atsakyme į asociacijos „Linavos“ užklausimą. Ministerija taip pat primena, kad dar darbdavių pusė „turi teisę paklausti“, kiek narių jos atstovauja. Tačiau šiandien niekas negarantuoja, kad didesnės politinės įtakos siekiantys profsąjungiečiai gali pateikti išgalvotus skaičius.

„Mes jaučiamės apgaudinėjami, nes susėdę deryboms dėl pačių svarbiausių klausimų, nežinome, ką iš tikro atstovauja kiekvienas konkretus profsąjungų lyderis – 7 narius ar 7 tūkstančius, kaip skelbiasi kai kurie jų veikėjai,“ – dalijasi abejonėmis „Linavos“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas.

„Linavos“ bei visų vežėjų veiklą tikrina ir prižiūri daugybė valstybės institucijų. Tuo tarpu profesinės sąjungos gali savo narių skaičių deklaruoti nesivadovaudami jokiais dokumentais  – narių skaičiaus patikrinti niekas neturi galimybių, todėl verčia abejoti profesinių sąjungų veiklos skaidrumu. Ypač tame kontekste, kai matomos kai kurių profesinių sąjungų skolos Sodrai ir kiti abejones keliantys veiksmai.

Vežėjai ragina kuo greičiau nustatyti profesinių sąjungų narių skaičiaus kontrolę, nes tai svarbu ne tik pačioms profesinėms sąjungoms, bet ir visam valstybės gyvenimui. Priešingu atveju bet koks apsišaukėlis, turintis vos keliolika narių, turės galimybę daryti poveikį svarbiems valstybės sprendimams, pavyzdžiui, įvedant naujus mokesčius, derantis dėl šakinių susitarimų ar koreguojant kitas sąlygas verslui.

„Manau, valstybei būtų visai nesunku gauti duomenis apie profsąjungoms mokamus nario mokesčius, pagal tai būtų galima nustatyti ir narių skaičių. Tai naudinga būtų ne tik valstybei ar socialiniams partneriams, bet ir patiems profesinių sąjungų nariams, nes taip padaugėtų skaidrumo profesinių sąjungų veikloje, o pačios profesinės sąjungos atrodytų patikimas partneris darbuotojams“, – sako „Linavos“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas.

 

Plačiau
2020 gruodžio 29 Brexit susitarimas dėl kelių transporto veiklos

Paskelbtas prekybos ir  bendradarbiavimo susitarimas po „BREXIT“ tarp Europos Komisijos ir Jungtinės Karalystės vyriausybės.

Svarbiausia žinia vežėjams yra tai, kad ES ir JK prekybos ir bendradarbiavimo susitarimo projekte numatyta, kad kelių transporto operatoriai, vežantys krovinius keliais tarp ES ir JK, nebus apriboti kvotų sistema. Tai reiškia, kad JK sunkvežimiai galės laisvai pasiekti ES ir grįžti iš ES, įskaitant ir nepakrautus. Tos pačios teisės suteikiamos ES vežėjams, keliaujantiems iš bet kurios ES vietos į JK ir atgal iš JK į bet kurią ES vietą.

JK ir ES sunkvežimiai, kirtus sieną, taip pat galės atlikti iki dviejų papildomų operacijų kitos šalies teritorijoje. Tai leis ES vežėjams, gabenantiems krovinį į JK, JK atlikti dvi kabotažo operacijas (per septynias dienas), taip sumažinant riziką, kad teks grįžti į ES be krovinio.

Pasienyje bus vykdoma pasų kontrolė.

Susitarimo projekto tekstą galima rasti čia. draft_eu-uk_trade_and_cooperation_agreement.pdf (europa.eu).

Daugiau informacijos apie susitarimą galima rasti Europos Komisijos tinklapyje adresu. EU-UK Trade and Cooperation Agreement (europa.eu)

Patį susitarimą dar turės tvirtinti Europos Sąjungos Vadovų Taryba, Europos Parlamentas ir valstybių narių nacionaliniai parlamentai.

Šaltinis: Europos Komisija

Plačiau
2020 gruodžio 28 ES ir JK derybininkai baigė rengti susitarimą dėl prekybos ryšių po „Brexit“

Nuo 2021 m. sausio 1 d. Jungtinė Karalystė (JK) tampa trečiąja šalimi, o Europos Sąjungoje (ES) prekyba su JK vyks pagal ES išorinės prekybos režimą, todėl nuo sausio 1 d. prekybai su JK  bus taikomos naujos taisyklės.

Žemiau esančiose nuorodose galima rasti informaciją apie muitinės veiklą po BREXIT.

Informaciją pagal situaciją nuolat atnaujinsime, todėl prašome sekti naujienas www.linava.lt arba www.gov.uk/eubusiness 

Bendra informacija „Keep Business Moving“ dėl situacijos raidos:

  •  https://www.gov.uk/eubusiness – – nurodoma informacija apie prekių importą ir eksportą, mokesčius, informacija dėl taikomų muitų, mokesčių bei susijusių paslaugų.
  • https://www.gov.uk/transition – nurodomas rekomendacijų ir veiksmų sąrašą asmenims, prekiaujantiems su JK.
  • https://www.gov.uk/guidance/trader-support-service – nuoroda, skirta įmonėms, gabenančioms prekes iš Šiaurės Airijos arba į Šiaurės Airiją. Nuoroda padės pasirengti būsimiems pokyčiams dėl Jungtinės Karalystės išstojimo iš ES pagal persvarstytą Protokolą dėl Airijos ir Šiaurės Airijos.

Valstybės sienos teisinio režimo užtikrinimas    

Importo-eksporto vadovas – aprašoma prekyba, susijusi su prekių importu ir eksportu IŠ/Į JK IR Į/IŠ ES nuo 2021 m. sausio 1 d.

Kelių transporto vežėjų vadovas – informacija vežėjų įmonėms ir jų vairuotojams, gabenant prekes iš/į JK ir į/iš ES.

Kaip užsiregistruoti ir gauti EORI kodą   

Verslo sąlygų nustatymas įmonėms vykdančioms prekybą su JK   

Įmonės atstovybė JK (dėl mokesčių mokėjimo)

Informacija apie tai, kai Jums gali padėti muitinės tarpininkas 

 

Aktualūs klausimai

MUITINĖS PRIŽIŪRIMOS PREKĖS  

 

ŽEMĖS ŪKIO IR MAISTO PREKĖS  

Sanitarinė ir fitosanitarinė kontrolė   

Gyvūnai ir gyvūninės kilmės produktai 

Maisto produktų ir gėrimų ženklinimas   

 

PRAMONINĖS PREKĖS 

Reikalavimai dėl pramoninių prekių ženklinimo (CE ir UKCA žymėjimas)   

Automobilių pramonė

Chemija

Kosmetika

Vaistai

Elektronika ir elektronikos prietaisai

Metalai ir kitos medžiagos   

 

KITA INFORMACIJA

JK strateginių prekių eksportas

Nykstančių laukinės faunos ir floros rūšių tarptautinės prekybos konvencija (CITES konvencija)

Finansinės paslaugos  

Duomenų mainai  

Telekomunikacijų ir informacinės paslaugos    

Kvalifikacijų pripažinimas   

Investicijos ir paslaugos  

Imigracija

Plačiau
2020 gruodžio 28 Ambasadų ir konsulatų darbo laikai per šventes

Rusijos  konsulatas informuoja, kad š. m. gruodžio 29-31 d ir 2021 sausio 1-10 d nedirbs.

Baltarusijos ambasada nedirbs š. m. gruodžio 31 ir 2021 metų sausio 1, 7, 8 dienomis

 

Plačiau
2020 gruodžio 28 „Linava“ ruoš naujus įstatus

Gruodžio 23 dienos „Linavos“ prezidiumo posėdyje nuspręsta parengti naują „Linavos“ įstatų variantą, kuris atitiktų šių dienų asociacijos veiklos realijas.

Pristatinėdamas klausimą dėl naujų įstatų parengimo, „Linavos“ prezidentas Romas Austinskas sakė, jog kai kurios dabartiniuose įstatuose įtvirtintos nuostatos trukdo efektyviai organizuoti asociacijos darbą, sukuria tam tikrus nepatogumus asociacijos nariams ir verčia švaistyti asociacijos lėšas. Todėl prezidiumas priėmė sprendimą parengti naują įstatų redakciją, darbą organizuoti pavesta „Linavos“ Teisinių ir organizacinių reikalų komitetui.

Prezidiumo posėdyje taip pat buvo pasikeista informacija iš „karštų“ zonų – Jungtinėje Karalystėje nustačius naują koronaviruso atmainą įvesti apribojimai palietė vežėjus, taip pat aptarti klausimai dėl Rusijos leidimų vežti prekes. Prezidiumo nariams pateikta informacija apie vykstančias derybas, pasikeista nuomonėmis ir aptartos galimos priemonės. Taip pat buvo aptarta informacija dėl Lietuvos transporto saugos administracijos veiklos efektyvumo kai kuriais klausimais.

Prezidiumo nariai pasidalijo nuomonėmis apie pirmojo nuotolinio „Linavos“ kongreso organizavimą. Gruodžio 17 dieną vykęs XXXVII „Linavos“ kongresas ir pakartotinis kongresas vyko nuotoliniu būdu. Prezidiumo nariai palankiai įvertino pirmą tokio masto “Linavos“ nuotolinį renginį ir jį organizavusiems sekretoriato darbuotojams dėkojo už gerą darbą.

 

Plačiau
2020 gruodžio 28 Atnaujinimai dėl situacijos Kente (tik nariams)

Gruodžio 27 dienos Jungtinės Karalystės transporto asociacijos duomenimis, krovinių vežimas didėja, tačiau vežėjams vis dar rekomenduojama vengti vykimo Kento kryptimi.

- Į Doverio uostą vežami kroviniai turi vykti į Manstoną, prašoma sekti kelių ženklus. Kroviniai, atvykę į uostą be kronaviruso testo bus nukreipti atgal į Manstoną.

- Kroviniai vežami į „Eurotunnel“ – prisijungtine prie operacijos BROCK kelyje M20.

- Oficiali Jungtinės Karalystės Vyriausybės informacija reguliariai atnaujinama ir skelbiama čia.

- Testų atlikimo vieta, esanti Lydden Hill Circuit, Wootton, Kent CT4 6RX mažesnių nei 7,5 tonų transporto priemonių vykimui per „Eurotunnel“ šiuo metu uždaryta, tačiau gali būti atnaujinta, arba bus surasta alternatyvi vieta testų atlikimui. Apie atnaujinimus informuosime papildomai.

 

Plačiau
2020 gruodžio 23 Profsąjungos: slidi riba tarp teisėtos veiklos ir reketo?

„Linava“ nori atkreipti dėmesį į žiniasklaidoje pasirodžiusią publikaciją apie abejonių keliančią profesinių sąjungų veiklą. Publikacijoje cituojamas „Linavos“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas, kuris teigia, kad situacija apskritai dviprasmiška, nes vairuotojų gerove rūpinasi vadovas tos profsąjungos, kuri pati veikia ne tik abejotinais metodais, bet ir savo organizacijoje nemoka darbuotojams net nustatyto minimalaus atlyginimo. Rekvizitai.lt duomenimis, vidutinis nuolat dirbančio darbuotojo atlyginimas Lietuvos profesinių sąjungų aljanse siekia 574 euro neatskaičius mokesčių, įmonė vėluoja atsiskaityti su Sodra.

Plačiau susipažinti su visa publikacija galima čia: Profsąjungos: slidi riba tarp teisėtos veiklos ir reketo? (lrytas.lt)

 

Plačiau
2020 gruodžio 22 Dėl BREXIT laikinai neveiks Muitinės prievolininkų registras, asmenims nebus suteikiami EORI kodai

Muitinės departamentas informavo, kad dėl Jungtinės Karalystės išstojimo iš Europos Sąjungos procesų pradžios, nuo 2020 m. gruodžio mėn. 28 d. 8.00 val. iki 2021 m. sausio mėn. 4 d. 10.00 val. neveiks Muitinės prievolininkų registras.

Pirmiau paminėtu laikotarpiu taip pat bus sustabdytas asmenų registravimas Muitinės prievolininkų registre ir asmenims nebus suteikiami EORI kodai.

Atkreipiame dėmesį į tai, kad nuo 2021 m. sausio mėn. 1 d. taip pat nustoja galioti Jungtinės Karalystės muitinės ekonominės veiklos vykdytojams (tarp jų ir trečiųjų šalių ekonominės veiklos vykdytojams) suteikti EORI kodai.

Jungtinėje Karalystėje registruoti ekonominės veiklos vykdytojai, kuriems suteikti EORI kodai nebegalios ir kurie vykdo ar numato vykdyti veiklą reguliuojamą muitų teisės aktų Lietuvos Respublikoje gali:

- teikti Lietuvos muitinei prašymus EORI kodui gauti; arba

- gauti Šiaurės Airijos ekonominės veiklos vykdytojams suteikiamą EORI kodą (su teritorijos kodu „XI“).

Kitose, nei Jungtinė Karalystė, registruoti  ekonominės veiklos vykdytojai, kuriems suteikti EORI kodai nebegalios ir kurie vykdo ar numato vykdyti veiklą reguliuojamą muitų teisės aktų Lietuvos Respublikoje gali teikti Lietuvos muitinei prašymus EORI kodui gauti.

Kadangi muitinės deklaracijos gali būti įforminamos ir (arba) muitinės veiklos taisyklėmis numatyti leidimai išduodami tik jeigu asmuo, kurio vardu įforminama muitinės deklaracija ir (arba) kurio vardu prašoma išduoti atitinkamą leidimą, turi galiojantį EORI kodą, registracija Muitinės prievolininkų registre ir (arba) EORI kodo gavimu iš pasirūpinti iš anksto.

Plačiau
2020 gruodžio 22 Brexit: Nuo sausio 1-osios Jungtinė Karalystė tampa trečiąja šalimi

Nuo 2021 m. sausio 1 d. Jungtinė Karalystė (JK) tampa trečiąja šalimi, o Europos Sąjungoje (ES) prekyba su trečiosiomis šalimis vyksta pagal vieningą ES išorinės prekybos režimą. Atsižvelgiant į tai, 2021 sausio 1 d., gabenant prekes į/iš JK galima forminti TIR knygeles.

Šie pokyčiai yra neišvengiami ir nepriklauso nuo vykstančių ES ir Jungtinės Karalystės derybų dėl sutarties pasirašymo rezultatų.

Teikiame Jums IRU parengtą klausimyną CAD/GE7354/SDG dėl TIR procedūros taikymo Jungtinėje Karalystėje nuo 2021 m. sausio 1 d. Klausimų sąrašo pristatymo tikslas – padėti vežėjų įmonėms, vykdančioms verslą JK ir (arba) su JK įmonėmis, iki 2021 m. sausio 1 d. patikrinti savo pasirengimą BREXIT ir tinkamai reaguoti į galimas pasekmes.

ENG   RU  

Svarbu, kad vežėjai tinkamai pasirengtų būsimiems pokyčiams, iki 2020 m. gruodžio 31 d. būtų priimti visi reikalingi sprendimai ir būtų atlikti visi reikalingi veiksmai ir kartu būtų įgyvendinta galimybė gabenti prekes su TIR knygele.

Pristatyme yra pateiktos nuorodos, kurios plačiau komentuoja kai kuriuos šio pristatymo teiginius ir klausimų esmę. Siekiant paruošti verslą esminiams pokyčiams, JK vyriausybė paskelbė Pasienio veiklos modelį (BOM), kuriame išsamiai aprašomi pagrindiniai transporto klausimai ir kuris yra išsamiausias informacijos apie naujas procedūras, taikomas prekių judėjimui per JK nuo 2021 m. sausio 1 d.    (https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/925140/BordersOpModel.pdf).

Pagal ES teisės aktus, Nuo 2021 m. sausio 1 d., gabenant eksportuojamas prekes iš ES muitų teritorijos į  JK (importas į JK muitų teritoriją) , gabenant iš JK muitų teritorijos eksportuojamas prekes  į ES (importas į ES muitų teritoriją) iš JK arba eksportuotų iš šios šalies, atžvilgiu bus taikomi muitinės formalumai.

Atsiranda importo, eksporto, tranzito, laikino perdirbimo procedūros. Reguliuojamų produktų importui  bus reikalingi veterinariniai ir fitosanitariniai dokumentai, prekių kokybės, saugos, ženklinimo ir kitus reikalavimus patvirtinantys dokumentai. Į JK teritoriją įvežant prekes privaloma mokėti importo muitus ir kitus mokesčius. Muitai bei mokesčiai bus mokami net ir tuo atveju, kai prekės yra tik vežamos per JK teritoriją į kitą valstybę.

Prekės, gabenamos pagal TIR procedūrą šalių pasienio muitinėse nėra apmokestinamos importo ir eksporto muitais ir mokesčiais ir joms netaikomas užstatas.

Nuo 2021m liepos 1 d. JK bus taikomos visi muitinės formalumai ir visos kontrolės rūšys.

Nuo sausio 1 d., ES prekės nuo jų įvežimo į JK muitų teritoriją tampa muitinės prižiūrimos ir  bus taikoma muitinės deklaracijų kontrolė, įskaitant eksporto deklaracijų ir SSD pateikimą išvežant iš JK.

Nuo sausio 1 d. gabenant prekes į JK, taip pat ir gabenant iš JK, gabenant apmokestinamas prekes per JK teritoriją pat galima bus įforminti TIR knygelę.

Nuo 2021 balandžio 1d. bus taikomas muitinės, veterinarinis ir fitosanitarinis tikrinimas, taikomi papildomi reikalavimai leidimams, licencijavimui, kvalifikacijų pripažinimui ir kitiems dokumentams.

Vežant prekes iš JK (taip pat ir įvežant prekes, gabenant tranzitu) bus reikalinga bendroji deklaracija, bet saugos ir saugumo duomenų pateikimas (galimas per TIR EPD ) sistemą yra atidėtas 6 mėnesiams, iki t.y 2021 m.  liepos 1 d.

JK muitinėje buvo sukurta nauja Krovininių transporto priemonių judėjimo apskaitos sistema (GVMS). Judėjimo apskaitos sistema sukurta skirta palengvinti prekių gabenimą ir susieti gabenamas prekes su prekių deklaracijomis.

Informacijos apie atliekamas TIR operacijas teikimas į GVMS sistemą bus taikomas nuo  2021 m. liepos 1 d. TIR-EPD bus integruota į JK GVMS sistemą iki 2021 m. liepos mėn.

Nuo 2021 m. sausio mėn. 1 d. nustoja galioti Jungtinės Karalystės muitinės ekonominės veiklos vykdytojams (tarp jų – ir trečiųjų šalių ekonominės veiklos vykdytojams) suteikti EORI kodai. JK EORI kodą galite gauti jau dabar, pateikite paraišką nurodytų adresu svetainėje: https://www.gov.uk/eori.

Atkreipiame dėmesį, kad TIR knygelės turėtojams JK EORI kodas bus reikalingas tik išankstinė deklaraciją (saugos ir saugumo duomenis) t.y. nuo 2021 m. sausio 1 d.

Nuo 2021 m. sausio 1 d., JK tapus trečiąja šalimi, ES muitinės taikys iš JK eksportuojamų prekių kontrolę. Eksportuojamos iš JK į ES prekės bus traktuojamos kaip importuojamas iš trečiųjų šalių. Muitinės deklaracijos bus teikiamos tomis pačiomis sąlygomis, kurios šiuo metu galioja kitoms ne Europos kilmės prekėms. Specialios procedūros bus taikomos tranzitu gabenamoms prekėms nuo 2020 m. pabaigos iki 2021 m. pradžios. Išsamią informaciją galite rasti Europos Sąjungos mokesčių ir muitų sąjungos generalinio direktorato (TAXUD) dokumente: 

Be jau paminėtų taisyklių, atsižvelgiant į didelio gabenamų iš JK prekių srautus į ES šalys, sukūrė savo sienos kirtimo modelius, siekdamos skaitmeninti procedūras ir išvengti spūsčių.

Prekių gabenimui iš Prancūzijos į JK buvo sukurta skaitmeninė platforma Logistic Envelope (pradės veikti nuo 2021 m. sausio 1 d.)

TIR procedūra yra integruota į šį Logistic Envelope modelį . TIR knygelės turėtojas, siekdamas prisijungti prie modelyje taikomų procedūrų, turi atsakyti į klausimą „Ar naudojate TIR / ATA knygelę?“  ir pažymėti, kad „TAIP“ jis gabena prekes pagal TIR procedūrą. Nurodytos informacijos pakaks, kad Jūsų transporto priemonę nukreiptų į uostą, ir vežėjui nereikės pateikti brūkšninio kodo.

Gabenant prekes iš arba į Olandiją reikia iki 2021 sausio 1 d. užsiregistruoti uosto Portbase sistemoje www.portbase.com/en/brexit/.

Gabenant prekes su TIR knygele, TIR knygelės numeris bus naudojamas kaip pranešimas apie eksporto dokumentų pateikimą (https://support.portbase.com/wp-content/uploads/2020/08/02-PB-MED-Overzichtdocumenttypes-per-terminal-UK_2020.pdf).

Gabenant prekes iš arba į Belgiją, reikia registruoti visus teikiamus duomenis arba Zeebrugge skaitmeninėje RX / SeaPort sistemoje arba teikiant išankstinius muitinės dokumentų pranešimus į Antverpeno uosto skaitmeninę sistemą „C-point“. Išankstinius pranešimus gali pateikti eksportuotojas, ekspeditorius, muitinės tarpininkas ar transporto kompanija.

TIR procedūra gabenant prekes IŠ/Į JK ir Į/IŠ ES vyks vadovaujantis TIR konvencijos nuostatomis.

TIR PROCEDŪRA ES muitų teritorijoje gali būti taikoma tik prekių vežimui tranzitu, kuris pradedamas arba baigiamas ne Sąjungos muitų teritorijoje arba vykdomas tarp dviejų Sąjungos muitų teritorijos vietų per trečiosios šalies teritoriją. Atsižvelgiant į tai, kad  gabenat prekes iš JK (taip pat ir įvežant prekes, gabenant tranzitu) bus reikalinga tik bendroji deklaracija, o saugos ir saugumo duomenų pateikimas yra atidėtas iki 2021 m. liepos 1 d. nuo 2021 m. sausio 1 d. JK bus taikoma tik popierinė TIR procedūra.

1. Sauga Tik profesionalios transporto įmonės gali naudotis TIR sistema. Juos nuolat stebi nacionalinės transporto asociacijos ir muitinės. Ši kontroliuojama prieiga įrodys tarptautinių kelių transporto, taigi ir sienos kirtimo bei muitinės procedūrų patirtį tiek jų vadovams, tiek vairuotojams. Gabenimas pagal TIR procedūrą gali būti atliekamas tik saugiomis transporto priemonėmis arba konteineriais su muitinės plombomis. Kiekviena TIR transporto priemonė turi muitinės išduotą patvirtinimo sertifikatą. Šios transporto priemonės / konteineriai yra saugesni ir neleidžia neteisėtai patekti į prekes nepaliekant matomų pėdsakų. IRU informacinės sistemos leidžia stebėti prekių judėjimą visose maršruto šalyse.

2. Ekonominė nauda TIR gabenimas apima muitinės formalumus išvykstant ir baigiant gabenimą vidaus muitų įstaigose. Tai turėtų sutaupyti sienos kirtimo laiko ir taip duoti ekonominės naudos.

Ekonominės veiklos vykdytojui, nusprendusiam organizuoti gabenimą pagal TIR procedūrą, nereikės aktyvuoti savo garantijos ir laukti, kol ji bus „išlaisvinta“, o tai gali užtrukti iki kelių mėnesių (laikas reikalingas pagal T procedūrą). Be to, TIR procedūros vežėjas yra vežėjas (o ne muitinės tarpininkas, siuntėjas ar gavėjas pagal T procedūrą), kuris yra atsakingas už muitinės riziką. TIR knygelės kaina yra žinoma iš anksto, ji yra fiksuota ir nedidėja, jei tai yra sukomplektuotos ar didelės vertės prekės. TIR-EPD programa leidžia vežėjui nemokamai pateikti išankstinę informaciją apie krovinį, todėl už tai nereikia mokėti už muitinės tarpininko paslaugas. Be to, nuo 2021 1 1 iki 2021 06 30 TIR neprivalės pateikti preliminarios deklaracijos JK.

Nariai raginami skleisti šiame dokumente pateiktą informaciją savo nariams ir savo šalies verslo bendruomenei. Jie taip pat raginami reklamuoti TIR sistemą per savo svetainę ir socialinę žiniasklaidą. Bet kokia vežėjų, kurie dirbs į JK ir iš jos, naudojimo patirtis bus labai svarbi ir turėtų būti siunčiama el. Paštu tir@iru.org. Skubius prašymus reikia siųsti adresu hotline@iru.org.

Papildomų nuorodų galima rasti Europos Komisijos Mokesčių ir muitų sąjungos (TAXUD) generalinio direktorato interneto tinklalapyje 

 

 

Plačiau
2020 gruodžio 21 Prancūzija dviem paroms nutraukia keleivių susisiekimą su Didžiąja Britanija

Prancūzijos Premjero biuras informavo, kad nuo gruodžio 21 d. 48-ioms valandoms su Didžiąja Britanija nutraukia keleivių susisiekimą keliais, geležinkeliais, jūra ir oro transportu.

Kroviniai, kurių neveža vairuotojai, gali būti siunčiami, bet tai neliečia siuntinių iš Didžiosios Britanijos į Prancūziją.

Koks sprendimas gali būti priimtas praėjus 48 val., kol kas nėra aišku.

Plačiau
2020 gruodžio 18 Vežėjai prašomi grąžinti nepanaudotus leidimus

Artėjant metų pabaigai Lietuvos transporto saugos administracijoje (LTSA) eina į pabaigą arba jau baigėsi leidimai į kai kurias valstybes. Per XXXVII „Linavos“ kongresą vežėjams iškėlus šią problemą, ją bandoma išspręsti įvairiais būdais.

Turimi duomenys leidžia spręsti, kad Rusijos Federacijos išduotų ir negražintų leidimų yra pakankamas, kad patenkinti Lietuvos verslo  poreikius. Todėl prašome vežėjus būti sąmoningais ir tais atvejais, kai leidimai nenaudojami, perteklinius  leidimus prašome grąžinti LTSA, kad jais galėtų pasinaudoti kiti kolegos.

 

Plačiau
2020 gruodžio 18 „Linavos“ kongresas pirmą kartą įvyko nuotoliniu būdu

Gruodžio 17 dieną įvyko pirmasis „Linavos“ kongresas, organizuotas nuotoliniu būdu.

XXXVII pakartotinio kongreso metu vežėjai nuotoliniu būdu išklausė Seimo narių, verslo organizacijų atstovų sveikinimų. IRU generalinis sekretorius Umberto de Pretto savo sveikinime pažymėjo, kad transporto sektorius šiandien yra labai svarbus pasauliui, o Lietuva tapo kertine ašimi šiame transporto koridoriuje tarp Rytų ir Vakarų.

„Linava“ tapo patikima Europos Sąjungos partnere, jūsų asociacija bendrauja su savo šalies Vyriausybe, mes tą patį darbą dirbame Europos Sąjungoje. Įvertindami šios šakos svarbą, turime matyti didesnę finansinę ir kitokią paramą kelių transporto operatoriams, ypač svarbu yra valstybių veiksmų koordinavimas dėl sienų kirtimo“, – sveikinimo kalboje pabrėžė IRU generalinis sekretorius.

„Linavos“ kongresas gruodžio 17 d. patvirtino 2020 metų finansinę „Linavos“ ataskaitą, taip pat patvirtino 2021 metų biudžetą bei išklausė Revizinės komisijos pranešimą.

Kongreso nariai priėmė rezoliuciją, kurioje pažymima, kad asociacija ir atskiri jos nariai tikisi bendradarbiavimo tiek su Lietuvos Vyriausybe, tiek su socialiniais ekonominiais-partneriais. Vežėjai rezoliucijoje nurodė būtinybę konsoliduoti verslo, visuomenes ir valdžios institucijų galimybes bei kompetencijas suteikiant reikiamą informaciją ir planuojant priemones.

„Atsižvelgiant į tai, Asociacija siūlo naujai išrinktam Lietuvos Seimui ir paskirtai Lietuvos Respublikos Vyriausybei konsoliduoti valstybės institucijų ir socialinių-ekonominių partnerių pastangas, koordinuoti veiksmus pasinaudojant jau turimais bendradarbiavimo formatais, o taip pat atkuriant tokius įrankius kaip Tranzito komitetas prie Lietuvos Vyriausybės“, – rašoma rezoliucijoje.

Vežėjai ragina Seimą ir Vyriausybę įvertinti sektoriaus, kaip neatsiejamos paslaugas eksportuojančios Lietuvos ekonomikos dalies, galimybes.

„Raginame atkreipti dėmesį tai, kad kelių transportas Lietuvoje yra ne vien tik susisiekimo sistemos elementas, bet ir paslaugas eksportuojanti ūkio šaka. Lietuva kelių transporto sektoriaus pagrindu turi galimybes išpuoselėti susijusias ekonomines veiklas, tokias kaip vandenilio energetika,  automobilių pramonės elementai ir kt. Siekiant šių tikslų trumpajame laikotarpyje būtina išsaugoti sektoriaus konkurencingumą vertinant tokias veiksnių grupes kaip Vakarų šalių protekcionizmas, Rytų šalių protekcionizmas, Lietuvos vidiniai veiksniai (mokestinė, teisinė sistema ir administracinė našta). Akivaizdi būtinybė remti socialinį dialogą, pagrįstą pagarba, pasitikėjimu ir objektyviais kriterijais grįstu situacijos vertinimu“, – teigiama XXXVII „Linavos“ kongrese priimtoje rezoliucijoje.

Kongrese buvo balsuota dėl asociacijos įstatų pakeitimų, tačiau tam, kad įstatų pakeitimai būtų priimti, pritrūko kongreso narių balsų.

 

Plačiau
KLAUSK