LT EN RU
Naujienos
2020 liepos 31 Paskelbti Mobilumo paketo dokumentai

Informuojame, kad šiandien Europos Sąjungos oficialiajame leidinyje L 249 yra paskelbta apie priimtus Mobilumo paketo dokumentus. Kiekviename dokumente numatyta jo įsigaliojimo ir taikymo data. Visą informaciją galite rasti čia.

Plačiau
2020 liepos 30 Kitą savaitę bus atnaujinta Lavoriškės–Kotlovka sienos perėjimo punkto veikla

Šiandien asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius, TIR ir tranzito departamento vadovas Heliodoras Giedrys bei jo pavaduotoja Kristina Liupkevičienė dalyvavo susitikime su Muitinės departamento vadovybės atstovais. Susitikimo metu aptarti TIR procedūros skaitmenizacijos, TIR įgalioto siuntėjo statuso įgyvendinimo, TIR grandinės sistemos modernizavimo ir kiti asociacijos „Linava“ nariams aktualūs klausimai.  Taip pat buvo diskutuojama dėl dabartinės situacijos Lietuvos pasienyje su Baltarusija, buvo pristatyta šių metų I-ojo pusmečio pralaidumo statistika bei aptartos galimos pralaidumo pasienio punktuose užtikrinimo ir eilių Lietuvos Respublikos pasienio punktuose suvaldymo priemonės ateityje.

Plačiau
2020 liepos 29 Susitikimas Baltarusijos ambasadoje

Šiandien Baltarusijos ambasadoje įvyko susitikimas, kuriame dalyvavo Baltarusijos Respublikos nepaprastasis ir įgaliotasis ambasadorius Lietuvos Respublikoje Valery Baranovsky bei Baltarusijos ambasados patarėjas pasienio, transporto, tranzito klausimais -Aliaksei Hrynkhno. Asociacijai „Linava“ vizito metu atstovavo generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius, prezidiumo narys, ryšių su užsienio šalimis komiteto pirmininkas – Oleg Tarasov ir transporto departamento vadovas Jonas Juodka.

Plačiau
2020 liepos 29 MB „Mokymų klubas“ kviečia asociacijos LINAVA narius dalyvauti konferencijoje

MB „Mokymų klubas“ kviečia asociacijos LINAVA narius dalyvauti konferencijoje „Darbuotojų komandiruotės iš Lietuvos į užsienio valstybes 2020 m.: užsienio valstybių įstatymų pakeitimai, mokesčių ir darbo teisės praktika“. Konferencijoje dalyvaus užsienio šalių pranešėjai, kurie galės atsakyti į jūsų klausimus dėl komandiruojamų darbuotojų į tas šalis. Konferencija vyks 2020 m. Rugsėjo 24 d. Vilniuje.

Asociacijos LINAVA nariams bus taikoma 10 proc. nuolaida. Registruojantis į mokymus, pastabose parašykite, kad esate LINAVA narys. Kilus klausimams kreipkitės į Dovilė, tel.: 85 239 45 60

Seminarai:

Daugau informacijos rasite čia http://www.linava.lt/ad/mokymu-klubas.htm

Plačiau
2020 liepos 27 Informacija apie eiles Lietuvos, Baltarusijos ir Latvijos pasienyje

Informuojame, kad apie eiles Lietuvos, Baltarusijos ir Latvijos pasienyje galima rasti asociacijos Linava svetainėje VEŽĖJO ŽINYNAS/Eilės pasienyje arba atsidarius šią nuorodą: http://www.linava.lt/vezejo-zinynas/eiles-pasienyje/

Plačiau
2020 liepos 27 Linavos konsultacijoje gyvai 07.28 – vairuotojų grąžinimas namo

Liepos 28 d. nuo 14 val.  „Linavos“ nuotolinėje konsultacijoje gyvai  darbo teisės teisės specialistas, advokatas Justinas Usonis detaliau pristatys Mobilumo pakete numatytus reikalavimus grąžinti vairuotojus poilsiui namo.

Nuotolinę konsultaciją internetu antradienį nuo 14 val. galima stebėti čia: https://youtu.be/LhTPnEjhNrA . Ten pat bus galima rasti konsultacijos vaizdo įrašą pasibaigus tiesioginei transliacijai.

Norintys užduoti klausimus Justinui Usoniui, iki transliacijos pradžios gali rašyti el. paštu klausimai@linava.lt. Tiesioginės transliacijos metu klausimus galima užduoti komentarų lange.

Plačiau
2020 liepos 23 Graikija: uždarytas pasienio postas

IRU pranešė, kad 2020 m. liepos 22 d. 00:00 val. Graikijos kontrolės punktas Exochi, esantis šalia Bulgarijos miesto Ilindeno, bus uždarytas abiem kryptimis visiems keliautojams, neatsižvelgiant į jų pilietybę, ir visų rūšių transporto priemonėms, įskaitant sunkvežimius.

Kontrolės punktas bus uždarytas iki 2020 m. rugpjūčio 3 d.

Plačiau
2020 liepos 23 Dėl paraiškų paramai ekologiškoms transporto priemonėms įsigyti (tik nariams)

Primename, kad nuo 2020 m. liepos 1 d. iki rugsėjo 1 d. juridiniai asmenys Aplinkos projektų valdymo agentūros (APVA) kviečiami teikti paraiškas paramai gauti pagal priemonę „Transporto priemonių, naudojančių elektrą, suslėgtąsias gamtines dujas, suskystintąsias gamtines dujas, biometaną, vandenilį, įsigijimas ir joms reikalingos infrastruktūros sukūrimas ir (ar) plėtra, užtikrinant bazinį sukurtos infrastruktūros vartotoją“.

Atkreipiame dėmesį, kad vien tik transporto priemonių (keleivinių arba krovininių) įsigijimas arba infrastruktūros sukūrimas nėra finansuojamas. Paraiškas gali būti teikiamos projektams, kuriuos įgyvendinus įsigyjamos transporto priemonės, naudojančios elektrą, suslėgtas gamtines dujas, suskystintas gamtines dujas, biometaną ar vandenilį kartu su joms reikalingos infrastruktūros sukūrimu ir (ar) plėtra, užtikrinant bazinį sukurtos infrastruktūros vartotoją. Tačiau galimas skirtingų subjektų paraiškos teikimas jungtinės veiklos pagrindu, jeigu abi šalys (viena šalis – infrastruktūros savininkas, kita – transporto priemonių savininkas) pasirašė bendradarbiavimo sutartį, kurioje aiškiai apibrėžta kiekvienos šalies atsakomybė ir nustatyti abiem šalims taikomi įsipareigojimai (plačiau apie tokią galimybę gali pakonsultuoti APVA specialistai).

Nustatytas finansavimo dydis vienam pareiškėjui – iki 40 % tinkamų finansuoti išlaidų. Kitas svarbus ypatumas, ribojantis maksimalų vienam pareiškėjui skiriamos subsidijos dydį – aplinkosauginio efektyvumo kriterijus, pagal kurį finansavimo dydis negali būti didesnis kaip 0,15 Eur vienam projektu sumažinamam kilogramui CO2.ekvivalento.

APVA kontaktinis asmuo konsultacijoms – Olegas Sviridovas, tel. +370 667 62 158, el. p. olegas.sviridovas@apva.lt.

Plačiau apie priemonės sąlygas, teisinį reglamentavimą ir susijusius įsipareigojimus pareiškėjams galima sužinoti APVA interneto svetainėje:

 

 

Plačiau
2020 liepos 23 Tiksinti bomba Lietuvos panosėje

Pastaruoju metu buvo nemažai diskutuojama apie pervežimų verslą. Diskusijose dėl verslo perspektyvų priėmus Mobilumo paketą nemažai dėmesio skiriama socialiniams aspektams, tačiau pamirštama, kad socialinius klausimus sprendžia ne tik darbdaviai.

Šiomis dienomis vežėjų akys nukrypo į Rytus. Rytų rinkos Lietuvos vežėjams yra alternatyva užsiveriančioms Vakarų šalių rinkoms, tačiau iš čia Lietuvos verslininkai patiria didžiules problemas. Pastarosiomis dienomis eilės Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje nusidriekė kilometrais – yra duomenų, kad pasienyje iš Baltarusijos pusės gyvose eilėse stovi apie 1100 automobilių.

Gyva eilė reiškia nuolatinį krovininio automobilio „trūkčiojimą“, – jose žmonės leidžia ilgas valandas be galimybės išsimiegoti, pailsėti. Baltarusijos pusėje stovintiems eilėje trūksta elementarių sąlygų – vairuotojai neturi sąlygų pavalgyti, pasinaudoti tualetu, nusiprausti ar pan. Jie privalo nesitraukti nuo automobilio, kitu atveju jie praras eilę ir bus priversti stovėti dar ilgiau. Baltarusijoje nėra įrengta nei stovėjimo aikštelių, nėra registruojama automobilio vieta eilėje.

„Linavos“ turimais duomenimis, per parą automobiliai kai kuriuose postuose pajuda tik apie 700 metrų. Tokia situacija reiškia ne tik didžiulius nuostolius verslininkams, bet ir apgailėtinos sąlygos vairuotojams. Tačiau garsiosios Lietuviškos profsąjungos, kaip Beatmenas apskridę pusę Europos ir Rytų šalių platybes, nemato to, kas vyksta 30 kilometrų nuo Vilniaus.

Profsąjungų lyderiai, nuolat besiskundžiantys darbo sąlygomis ir gebantys organizuoti patirties dalybas bei seminarus kolegoms Rytuose, nesugeba už savo narius pakovoti tokiais atvejais, kai akivaizdžiai pažeidžiami vairuotojų interesai. Nei vienas profsąjungos lyderis nesikreipė į kolegas Baltarusijoje, ieškodamas sprendimo, kaip pagerinti sąlygas vairuotojams, stovintiems eilėje. Nesigirdėjo jokio viešo pareiškimo dėl vergiškų sąlygų Baltarusijos pasienyje. Jokių įrašų socialiniuose tinkluose, jokio pasipiktinimo iš profsąjungos lyderio, 141-uoju numeriu įrašyto į vienos partijos Seimo rinkimų sąrašą. Ar tie vairuotojai, kurie 2-3 paras praleidžia Baltarusijos pasienyje, mažiau svarbūs nei važiuojantys per  Belgiją ar Nyderlandus?

Tuo tarpu žiniasklaidoje skaitome informaciją apie ąžuolo lapų vainiką už gerą darbą derybose dėl ES pinigų. Kelis šimtus milijardų išsidalijo Europos šalys, tačiau iki šiol nėra deramai pasirūpinta išorinėmis ES sienomis. Trūksta tiek geresnės infrastruktūros, tiek darbuotojų Lietuvos muitinėse. Ir tam lėšų trūksta ne vienerius ir ne dvejus metus. Šie klausimai turėtų rūpėti ne tik „Linavai“, kuri nuolat ragina spręsti ES pasienyje kylančias problemas, bet ir visoms už tai atsakingoms institucijoms.

„Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius

 

 

 

Plačiau
2020 liepos 23 Konkurencijos tarybos sprendimas – į teismą?

„Linavos“ Keleivinio transporto taryboje buvo svarstoma galimybė teismui apskųsti Konkurencijos tarybos sprendimą.

Tokią galimybę svarstė liepos 22 d. susirinkusi „Linavos“ Keleivinio transporto taryba. Jos vadovas, „Linavos“ viceprezidentas Rimantas Martinavičius vežėjus informavo, kad šiuo metu laukiama teisinės išvados dėl Konkurencijos tarybos sprendimo, vežėjams su ja supažinus bus priimtas sprendimas, ar kreiptis į teismą.

Kaip žinoma, Konkurencijos taryba pripažino, jog LTSA, pratęsdama sutartis su 42 vežėjais vežti keleivius tolimojo reguliaraus susisiekimo kelių transporto maršrutais, ribojo konkurenciją ir neleido į rinką įeiti naujiems dalyviams. LTSA įpareigota ne tik sumokėti daugiau kaip 43 tūkst. eurų baudą, bet ir nutraukti sutartis, o vežėjus atrinkti paskelbus konkurencingos atrankos procedūras.

Toks Konkurencijos tarybos sprendimas sulaukė prieštaringo vertinimo. Jis taip pat buvo aptartas Susisiekimo ministerijoje vykusiame pasitarime su ministerijos atstovais.

 

Plačiau
2020 liepos 22 IRU informacija: atnaujinimai Irane ir Rumunijoje

Nuo 2020 m. liepos 15 d. padėtis prie Irano sienų:

Iranas – Irakas

Parvizkhan – Kalar ir Tamarchin – Hajj Omran:

- Irano ir Irako krovininės transporto priemonės gali kirsti sieną. Perkrovimas pasienyje vyksta normaliai. Trečiųjų šalių transporto priemonės gali įvažiuoti į Iraną, bet ne į Iraką.

- Irano ir Irako piliečiams leidžiama atvykti į Iraną. Irano ir Irako piliečiams leidžiama atvykti į atitinkamas šalis, o trečiųjų šalių piliečiai negali tranzitu vykti per Iraną.

- Užtrunka apie 3 –5 dienas, kol kertama siena.

· Bashmagh – Panjwin:

- Transporto priemonėms iš trečiųjų šalių leidžiama kirsti sieną. Taip pat leidžiama kirsti Irano ir Irako transporto priemonėms. Irano ir Irako piliečiams leidžiama atvykti į savo šalis, o trečiųjų šalių piliečiai negali tranzitu vykti per Iraną.

· Chazzabeh – Sheib, Shalamcheh – Shalmjeh ir Khosravi – Manzarieh:

- Nuo birželio 25 d. Shalamcheh – Shalmjeh dvi pilietybes turintiems asmenims leidžiama kirsti sieną abiem kryptimis. Komercinis krovininis transportas leidžiamas nuo liepos 12 d., sekmadieniais ir trečiadieniais – du kartus per savaitę.

- Khosravi – Manzarieh dvi pilietybes turintiems asmenims nuo birželio 25 d. leidžiama kirsti sieną. Šiuo metu komercinis krovinių gabenimas draudžiamas.

- Shalamcheh – Shalmjeh, Irako sienos uždarytos tiek keleiviniam, tiek krovininiam transportui.

· Mehran – Zorbatieh:

- Irano ir Irako piliečiams leidžiama atvykti į šalį. Irano ir Irako piliečiams leidžiama grįžti į savo šalis. Trečiųjų šalių piliečiai negali kirsti sienos.

- Nuo birželio 9 d. leidžiama kirsti apie 200 sunkvežimių (100 perkraunant ir 100 kertant sieną), tačiau tik sekmadieniais ir trečiadieniais. Tikėtina, kad laukimas pasienyje trunka 2-3 dienas.

Iranas – Azerbaidžanas

· Bilehsavar – Bilesuvaras:

- Leidžiamas komercinis ir keleivinis transportas. Tikėtina, kad laukimas pasienyje trunka 1-2 dienas.

· Astara – Astara ir Jolfa – Julfa:

- Irano ir Azerbaidžano piliečiams leidžiama grįžti į atitinkamas šalis. Irano ir Irako piliečiams neleidžiama įvažiuoti į Azerbaidžaną, o trečiųjų šalių transporto priemonės negali tranzitu vykti per šalį. Krovininėms transporto priemonėms leidžiama kirsti sieną. Tikėtina, kad laukimas pasienyje trunka 1-2 dienas.

· Poldasht – Shahtakhty:

- Keleivinės transporto priemonės negali kirsti sienos, tačiau krovininės transporto priemonės gali. Tikėtina, kad laukimas pasienyje trunka 1-2 dienas.

Iranas – Pakistanas

· Taftan – Mirjaveh:

- Keleivių transporto priemonėms neleidžiama kirsti sienos. Nuo birželio vidurio leidžiama kirsti ribotą tam tikrų kategorijų krovininių transporto priemonių skaičių. Manoma, kad laukimas pasienyje trunka 4-6 dienas.

Iranas – Turkmėnija

· Sarakhs – Serakhs, Artik – Loftabad, Bajgiran – Godan, Inchehboroun – Altyn Asyr

- Užsienio krovininėms transporto priemonėms ir lengviesiems automobiliams neleidžiama įvažiuoti į Turkmėniją. Praėjusį mėnesį šioje pasienio perėjoje atidarytas naujas tiltas, palengvinantis transportą ir tranzitą, tačiau sieną Turkmėnija dar turi atidaryti.

Iranas – Afganistanas

· Dogharoun – Islamas Qala, Mahirud – Farah, Milak – Zaranj:

- Krovininiai automobiliai gali naudotis visomis sienomis, pasienio laukimo laikas yra trumpesnis nei 24 valandos.

- kelyje Milakas – Zaranj keleiviniai automobiliai negali įvažiuoti į Afganistaną.

- Nuo birželio vidurio sienos kirtimas Dogharoun – Islamas Qala leidžiamas tik asmenims, išvykstantiems iš Irano ar Afganistano, turintiems leidimą gyventi kitoje šalyje.

- Mahirudas – Fara, tik Irano ir Afganistano piliečiams leidžiama kirsti sieną ir grįžti į savo šalį.

Iranas – Turkija

· Kapikuoi – Razi

- Krovininių transporto priemonių veikla vis dar sustabdyta. Keleiviniams automobiliams neleidžiama įvažiuoti į Turkiją.

· Esendere – Sero

- Tik turkiškais krovininiais automobiliais leidžiama važiuoti, laikantis griežtų sanitarinių sąlygų.

· Gurbulak – Bazargan

- Birželio viduryje abiejose šalyse, kuriose vykdoma griežta sveikatos kontrolė, buvo atnaujintos krovininių transporto priemonių operacijos, todėl sienos laukimas trunka nuo 5 iki 7 dienų.

Iranas – Armėnija

· Meghri – Nordooz:

- Irano, Armėnijos ir dviejų šalių piliečiai gali atvykti į Iraną. Į Armėniją gali atvykti tik Armėnijos piliečiai, o Irano piliečiai gali grįžti į Iraną. Irano ir trečiųjų šalių piliečiams neleidžiama atvykti į Armėniją.

 

Rumunija: važiavimo apribojimai nuo 2020-07-17 ik 2020-09-30 DN7 kelyje (Valea Oltului zona), 238 km +000 – km 238 +200

Nacionalinė kelių infrastruktūros administravimo bendrovė (CNAIR) nuo 2020 m. liepos 17 d. iki rugsėjo 30 d. DN7 kelio Valea Oltului zonoje (238 +000 km – 238 +200 km) įvedė laikinus važiavimo apribojimus dėl kelių priežiūros darbų. Apribojimas taikomas daugiau kaip 7,5 t transporto priemonėms kelyje Ramnicu-Valcea – Vestem šiomis dienomis:

Penktadienį – nuo 14 val. 00 val. iki 22 val. 00 val. šiomis dienomis: 17.07, 24.07, 31.07, 07.08, 14.08, 21.08, 28.08, 04.09, 11.09, 18.09, 25.09.

Šeštadienį – nuo 06 val. 00 val. iki 22 val. 00 val. šiomis dienomis: 18.07, 25.07, 01.08, 08.08, 15.08, 22.08, 29.08, 05.09, 12.09, 19.09, 26.09.

Sekmadienį – nuo 06 val. 00 iki 22 val. 00 val. šiomis dienomis: 19.07, 26.07, 02.08, 09.08, 16.08, 23.08, 30.08, 06.09, 13.09, 20.09, 27.09

Išimtys:

- keleivių vežimas

- greitai gendančių ir pavojingų krovinių vežimas

- pirmosios pagalbos įrangos ir vaistų gabenimas stichinės nelaimės atveju

- pašto pervežimas

- transporto priemonės su pakrovimo/iškrovimo punktais apribotame kelių sektoriuje.

Alternatyvūs maršrutai:

- transporto priemonėms, kurių bendras leistinas svoris didesnis kaip 7,5 t, bet mažesnis kaip 30,0 t:

RM. Vâlcea – DN 67 Tg-Jiu – DN 66 Bumbești Jiu – Petroșani – Deva

Filiași – DN 66 Tg-Jiu – Bumbești Jiu – Petroșani – Deva

- transporto priemonėms, kurių bendras leistinas svoris didesnis kaip 7,5 t, bet mažesnis kaip 40,0 t:

Pitești – București – A3 Ploiești – DN 1A – Brașov DN1 – Veștem – Sibiu

Craiova – DN 6 Dr.Tr.-Severin – Caransebeș – DN 68 Hațeg – Deva

Alternatyvių maršrutų galima laikytis abiem kryptimis.

 

Plačiau
2020 liepos 20 Turkija: kombinuotiems pervežimams vėl reikia leidimų

COVID-19 pandemijos metu Turkijos valdžios institucijos panaikino reikalavimą pateikti leidimą arba ETMK (CEMT) dokumentą transporto priemonėms, naudojančioms kombinuotą pervežimą (Rо-Rо ar Ro-La) arba priekaboms / puspriekabėms be sunkvežimių, atvežamų į šalį.

Tranzitas prie Turkijos sienų dabar normalizavosi, todėl nuo liepos 20 d. visos kombinuotos transporto priemonės, įvažiuodamos į šalį, turės pateikti leidimą arba ETMK (CEMT) dokumentą.

 

Plačiau
2020 liepos 20 Bulgarija: pratęsta ekstremali situacija

Liepos 15 d. Bulgarijos valdžios institucijos pratęsė ekstremalią situaciją iki 2020 m. liepos 31 d. Vairuotojams skirtos priemonės išlieka tos pačios.

Papildomos informacijos galima rasti pridedamuose dokumentuose.

Plačiau
2020 liepos 17 Primename: galima kreiptis dėl palūkanų kompensavimo

Lietuvos vežėjus raginame atkreipti dėmesį į tai, kad yra galimybė pasinaudoti krovininių transporto priemonių lizingo paskolų palūkanų kompensavimu.

Kaip žinoma, smulkusis ir vidutinis verslas, vežantis krovinius sausumos keliais ir turintis galiojančią paskolos sutartį, skirtą krovinių vežimo transporto priemonėms įsigyti  ir nuo 2020 m. kovo 16 d. iki 2020 m. gruodžio 31 d. pasirašęs su finansų įstaiga susitarimą dėl paskolos mokėjimų atidėjimo, gali kreiptis dėl lizingo palūkanų kompensavimo.

Plačiau dėl sąlygų ir kompensacijų dydžio

Norint pasinaudoti priemone reikia pateikti paraišką „Invegai“ (https://invega.lt/lt/palukanu-kompensavimas/dokumentu-formos/ pasirenkant „100 proc. palūkanų kompensacija paskolos mokėjimo atidėjimo laikotarpiu įmonėms, vykdančioms krovinių vežimo sausumos keliais veiklą).

Paskolos sutartis turi būti sudaryta su finansų įstaiga, kuri yra pasirašiusi bendradarbiavimo sutartį su „Invega“ (finansų įstaigų sąrašas – https://invega.lt/lt/duk/dalinis-palukanu-kompensavimas/finansu-istaigu-sarasas/ ).

Čia galima rasti vaizdo konsultacijos įrašą:

Verslas taip pat gali naudotis ir kitomis finansinės pagalbos priemonėmis, kurios detaliau aprašytos čia:

 

Plačiau
2020 liepos 17 „Linavos“ kreipimasis į vežėjus: „Nepraraskime budrumo“

„Linava“ ragina vežėjus neprarasti budrumo siekiant apsaugoti nuo koronaviruso keliamų pavojų savo įmonių darbuotojus ir savo verslą.

Šiandien galime pasidžiaugti, kad pirmas pandemijos etapas Lietuvos transporto įmonėms praėjo be didesnių incidentų – situacija buvo pakankamai gerai suvaldyta, operatyviai ir tinkamai įgyvendintos sveikatos apsaugos specialistų rekomendacijos, kurios padėjo išvengti ženklesnių problemų ir praradimų.

Vežėjai ir jų darbuotojai visą karantino laiką buvo priešakinėse linijose kartu su prekybos darbuotojais ar medikais, todėl reikia įvertinti vežėjų indėlį į tai, kad gyventojai buvo aprūpinti būtinomis medicinos priemonėmis, maisto produktais ir kt. Todėl ir toliau, planuojant veiklą, nereikėtų pamiršti būtinų saugumo priemonių – reikalingos dezinfekcijos ir apsaugos priemonių naudojimo, nuolatinio darbuotojų sveikatos stebėjimo ir operatyvaus reagavimo į bet kokį abejotiną atvejį.

Pastarosiomis dienomis Kaune buvo fiksuotas dalies transporto įmonės darbuotojų užsikrėtimas koronavirusu. Po šio atvejo tapo akivaizdu, kad kiekvienas vežėjas yra atsakingas ne tik už savo bendrovę ir darbuotojus, bet ir už viso sektoriaus sklandžią veiklą. Todėl raginame elgtis pilietiškai ir atsakingai, rūpintis įmonių darbuotojais kaip savo šeimos nariais, nes darbuotojai visuomet yra  pati vertingiausia bet kurio verslo dalis. Tokiu būdu vežėjai ne tik prisidės prie savo verslo sėkmės, bet ir viso sektoriaus sklandžios veiklos ir visuomenės saugumo užtikrinimo.

„Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius

Plačiau
2020 liepos 15 IRU informacija: atnaujinimai Vengrijoje, Graikijoje

IRU nuolat atnaujina informaciją apie situaciją skirtingose šalyse.

Atnaujinta informacija liepos 14 d. Vengrijoje, Graikijoje.

Atnaujinta informacija liepos 13 d. Belgijoje.

Atnaujinta informacija liepos 10 d. Kinijoje, Graikijoje, Italijoje, Mongolijoje.

Atnaujinta informacija liepos 9 d. Graikijoje ir Čekijoje.

Atnaujinta informacija liepos 7 d. Graikijoje.

Atnaujinta informacija liepos 3 d. dėl Kinijos, Libano, Slovakijos. Tame pačiame dokumente atnaujinta informacija liepos 6 d. Didžiojoje Britanijoje.

Atnaujinta informacija liepos 2 d. dėl Lietuvos, Vokietijos, Jordanijos, Saudo Arabijos, Libano, Kuveito, Graikijos

Atnaujinta informacija liepos 1 d. dėl Lietuvos, Indijos, Čekijos, Irano.

Atnaujinta informacija birželio 30 d. dėl Ispanijos, Serbijos, Baltarusijos, Maltos, Latvijos, Vengrijos, Didžiosios Britanijos, Kroatijos.

Atnaujinta informacija birželio 29 d. dėl Ispanijos, Albanijos, Šveicarijos, Graikijos.

 

Plačiau
2020 liepos 14 „Linavos“ konsultacijoje – Mobilumo paketo įgyvendinimas

Liepos 14  d. „Linavos“ nuotolinėje konsultacijoje gyvai  „Linavos“ specialistai vežėjams pristatė preliminarias rekomendacijas dėl Mobilumo paketo įgyvendinimo. Šį kartą daugiausia dėmesio bus skirta anksčiausiai įsigaliosiantiems darbo ir poilsio režimo pakeitimams.

Vaizdo įrašą galima rasti čia: https://youtu.be/P1VCPqBwO0U.

Čia galima susipažinti su „Linavos“ specialistų parengta medžiaga. 

Plačiau
2020 liepos 13 Vežėjai dėkoja Lietuvos atstovams Europos Parlamente

Liepos 8 d. Europos Parlamente priėmus Mobilumo paketą, kurį Lietuvos Vyriausybė ketina apskųsti Europos Sąjungos Teisingumo Teismui, Lietuvos vežėjai dėkoja Lietuvos atstovams už palaikymą.

Europarlamentarai Andrius Kubilius, Liudas Mažylis, Petras Auštrevičius, Rasa Juknevičienė, Valdemaras Tomaševskis ir Viktoras Uspaskichas išgirdo Lietuvos verslininkų bei valstybės institucijų argumentus apie būtinybę saugoti transporto sektorių. Jų balsavimas parodė, jog verslo stabilumas yra vertinamas kaip valstybės ekonomikos pagrindas.

Kiti 5 iš 11 Lietuvos europarlamentarų balsavo taip, kad Lietuvos vežėjai netektų ES bendrosios rinkos teikiamų galimybių. Europos Sąjungoje apribota Lietuvos transporto įmonių veikla atsilieps ir visai mūsų šalies ekonomikai. Todėl tokia savų europarlamentarų veikla kelia didelę nuostabą vežėjams.

Vežėjai jau dabar kasdien susiduria su COVID-19 pandemijos padariniais, todėl Europos Parlamentarų sprendimas Lietuvos vežėjus smarkiai nuvylė. Ypač apmaudu dėl to, kad kai kurie Lietuvos atstovai Europos Parlamente galimai atstovauja ne Lietuvos, o kitų šalių interesus arba mėgina žaisti nešvarius politinius žaidimus, kurių tikslas – šilta kėdė ar kitoks savo privačių interesų atstovavimas.

Daugiau apie balsavimo rezultatus galima skaityti čia: https://www.vz.lt/transportas-logistika/2020/07/11/lietuvos-balsai-del-mobilumo-paketo-nuo-besalyginio-palaikymo-iki-empatijos-vakarieciams

Plačiau
2020 liepos 10 Kazachstanas: nuo š. m. liepos 10 d. diegiama nauja krovininio transporto siekimo sistema

Š. m. liepos 10 d. įsigalioja 2020 m. birželio 26 d. Kazachstano Respublikos įstatymas, kuriuo iš dalies keičiamas Kazachstano Respublikos įstatymas „Dėl kelių transporto“, numatantis tarptautinio kelių transporto stebėjimo sistemos sukūrimą naudojant elektroninės navigacines plombas.

Įstatymas nustato, kad vykdant tarptautini krovinių gabenimą tranzitu per Kazachstano teritoriją, krovinių skyriai bus plombuojami Valstybinės mokesčių inspekcijos Kazachstano pasienyje su Eurazijos ekonominės sąjungos valstybėmis narėmis, elektroniniais identifikatoriais (navigacinėmis plombomis).

Elektroninių identifikatorių (navigacinių plombų) saugumą užtikrina vežėjas, vykdantis tarptautinį krovinių gabenimą.

Elektroninių identifikatorių (navigacinių plombų) nuoma bus vykdoma biudžeto lėšų sąskaita, išskyrus muitinės kontroliuojamu tarptautinių krovinių gabenimą. Taip pat numatyta, kad Kazachstano Vyriausybei bus suteikta kompetencija konkurso pagrindu išrinkti nacionalinį stebėjimo sistemos operatorių.

Nacionaliniam stebėjimo sistemos operatoriui suteikiamos šios teisės ir pareigos:

  • Laikytis vienodų reikalavimų ryšių ir informacinių technologijų srityje ir užtikrina informacijos saugumą;
  • Suteikti galimybę sekti tarptautinį krovinių gabenimą naudojant palydovinės navigacines sistemas pagal Eurazijos ekonominės sąjungos muitinės teisės aktų nustatyta tvarką ir (arba) įgaliotos įstaigos, atsakingos už mokesčių pajamų valdymą ir įmokas į biudžetą;
  • Teikti vežėjams vykdantiems tarptautinį krovinių gabenimą siekimo paslaugas naudojant elektroninius identifikatorius (navigacines plombas) pagal Kazachstano Respublikos civilinius įstatymus.

Elektroninių navigacinių plombų naudojimas padės sekti transporto priemonių su kroviniais vykstančių tranzitu per Kazachstano teritoriją maršrutą ir tuo pačiu, nuotolinių būdu kontroliuoti vežimą. Tikimasi, kad šios priemonės paskatins papildomas įplaukas į biudžetą.

Plačiau
2020 liepos 10 Mobilumo paketas sukels chaosą

Liepos 9 d. vykusiame „Linavos“ prezidiumo posėdyje nemažai dėmesio buvo skirta Europos Parlamente liepos 8 d. priimtam Mobilumo paketui aptarti.

„Linavos“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis prezidiumo nariams pristatydamas situaciją teigė, kad Europos Parlamento priimtas sprendimas dėl Mobilumo paketo rodo, jog ES valdžia realiai nesupranta, ką daro.

„Mobilumo paketas kaip dokumentas pastaruoju metu sulaukė labai kritiškų vertinimų. Visų prima, šis dokumentas prieštarauja Stojimo į Europos Sąjungą sutarčiai, visų antra, nėra aiškūs šio dokumento priėmimo motyvai. Taip pat kol kas nėra numatytas šio dokumento įgyvendinimo mechanizmas. Akivaizdžiai matome, kad šis dokumentas sukels chaosą, tačiau Europos Parlamento nariai į argumentus neįsiklausė, Mobilumo paketas buvo priimtas „buldozeriu“, – sako „Linavos“ atstovas.

„Jau dabar galima konstatuoti, kad tam tikras rezultatas buvo pasiektas – Europos Komisija atliks poveikio vertinimą ir tuomet galutinai apsispręs dėl Mobilumo paketo bei vertins Europos Parlamento sprendimus“, – sakė T.Garuolis. Jis pranešė, kad ekspertai sieks išsiaiškinti Mobilumo paketo įgyvendinimo tvarkas, jos bus palaipsniui skelbiamos vežėjams. Rekomendacijas „Linava“ skelbs čia: http://www.linava.lt/mobilumo-paketas-dokumentai/.

Prezidiumo posėdyje taip pat buvo aptarta situacija dėl pernai rugsėjį tarp Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“, Baltijos transporto profesinių sąjungų konfederacijos „Solidarumas“ ir Lietuvos transporto darbuotojų profesinė sąjunga „Solidarumas“ pasirašytos Tarptautinio kelių transporto šakos kolektyvinė sutarties. „Linava“ inicijuoja kolektyvinių derybų atnaujinimą dėl sutarties papildymo ar keitimo, nes tokios procedūros buvo numatytos  susitarime. Yra numatyta keletas klausimų, kuriuos vežėjai ketina aptarti su profesinėmis sąjungomis, kad būtų išlaikytas balansas tarp abiejų šalių interesų. Prezidiumo nariams profesinių sąjungų atstovai pasakojo, kad šis susitarimas labai pasitarnauja sprendžiant ginčytinas situacijas tarp verslininkų ir jų darbuotojų, todėl profesinės sąjungos nurodo tokio susitarimo būtinybę.

Prezidiumo nariai liepos 9 d. taip pat priėmė sprendimą dėl prezidiumo nario Marjan Svirko paskyrimo dirbti Asociacijos Paslaugų ir darbo su nariais komiteto pirmininku. Jis paskirtas vietoje Vyto Bučinsko, kuris buvo paskirtas viceprezidentu.

 

 

Plačiau
KLAUSK