LT EN RU
Naujienos
2020 gruodžio 08 Seminaras Transporto srautų valdymas tarp Prancūzijos ir Jungtinės Karalystės po Brexit

Jungtinei Karalystei (JK) išstojus iš Europos Sąjungos, nuo 2020 m. vasario 1 d. prasidėjo pereinamasis laikotarpis, kurio metu JK vis dar priklauso ES muitų teritorijai ir ES bendrai vidaus rinkai. Jis truks iki 2020 m. gruodžio 31 d. Tačiau likus tik kiek daugiau nei dviem savaitėms iki šio pereinamojo laikotarpio pabaigos, transporto ir logistikos  verslo įmonės turėtų žinoti, kokios bus muitinės procedūros jam pasibaigus ir kaip jos paveiks transporto srautus tarp ES ir JK, o ypatingai tarp Prancūzijos ir JK.

Kviečiame Jus i nuotolinį seminarą, kurį organizuoja Prancūzijos Ambasada Lietuvoje kartu su Prancūzijos Ekonomikos, Finansų ir Atsigavimo ministerijos Muitinės direktoratu.

Transporto srautų valdymas tarp Prancūzijos ir Jungtinės Karalystės po Brexit

Seminaras vyks MS Teams platformoje gruodžio 10 d. 10:30-12 :30 val. (dalyvių registracija prasideda 10:15 val.)

Renginio nuoroda 

Renginys vyks anglų kalba

Renginio programą rasite čia: Webinar_agenda_Smooth traffic flows between France and UK after Brexit

Plačiau
2020 gruodžio 08 „Linavos“ XXXVII kongreso dalyviams – prizai

Primename, kad vis dar vyksta registracija į XXXVII „Linavos“ kongresą, kuris pirmą kartą organizuojamas nuotoliniu būdu.

Užsiregistruoti iki gruodžio 10 d. 17 val. galima čia: Registracija į LINAVOS XXXVII-ą kongresą (google.com)

Tarp užsiregistravusių organizuojama loterija – burtų keliu bus atrinkti dalyviai, kuriems bus padovanoti 50 eurų vertės dovanų kuponai OSRAM ir NEOLUX produkcijai įsigyti „Nexustruck“ parduotuvėse.

Visa informacija apie kongresą čia: INFORMACIJA APIE XXXVII KONGRESĄ | „LINAVA“

Plačiau
2020 gruodžio 08 Atmintinė dėl pranešimo apie Lietuvoje dirbančius užsieniečius (LDU) teikimo

Kodėl būtina teikti LDU pranešimus?

Nuo 2019 m. lapkričio 4 d. visi darbdaviai privalo teikti pranešimus apie Lietuvoje dirbančius užsieniečius (LDU forma). Savalaikis ir atsakingas šių duomenų teikimas tapo ypač aktualus po to, kai buvo nuspręsta nuo 2021 m. iš užsienio įdarbinamiems asmenims nustatyti kvotas. Tarptautinio transporto vairuotojams nustatyta 11 600 kvota, atsižvelgiant į pateiktų LDU pranešimų skaičių. Yra numatyta galimybė kvotą peržiūrėti 2021 m. eigoje, todėl visos tarptautinio transporto įmonės raginamos teikti LDU pranešimus tam, kad kvotos peržiūros metu atsakingos institucijos priimtų sprendimus, įvertinusios realius skaičius apie įdarbintus trečiųjų šalių piliečius ir faktinį kvotos panaudojimo lygį.

Kur pateikti LDU pranešimą?

LDU pranešimas teikiamas per SODROS informacinę sistemą – EDAS, skirtą elektroninių socialinio draudimo pranešimų ir kitų elektroninių prašymui teikimui. EDAS pasiekiama adresu: https://draudejai.sodra.lt.

Kur rasti LDU pranešimo formą?

Prisijungus prie EDAS sistemos, LDU pranešimo forma randama: Formos ir šablonai –> Prašymai/skundai/papildoma informacija –> Sukurti naują –> laukelyje Formos kodas, versija pasirinkti LDU,01 formą.

Kaip pildyti LDU pranešimo formą?

Detalią LDU pranešimo pildymo ir teikimo per EDAS sistemą instrukciją galite rasti specialioje atsakingų institucijų patvirtintoje tvarkoje (galima rasti >>čia) arba SODROS puslapyje >>čia.

Per kiek laiko turi būti pateiktas LDU pranešimas?

− Užsienietį įdarbinęs darbdavys privalo LDU pranešimą užpildyti ir pateikti per EDAS sistemą tą pačią dieną, kai įdarbinamas užsienietis.

− Darbdavys, pas kurį komandiruojamas darbuotojas, privalo pateikti LDU pranešimą ne vėliau nei likus vienai darbo dienai iki komandiruoto darbuotojo Lietuvoje pradžios.

Dėl LDU pranešimo pildymo ir teikimo darbdavius konsultuoja:

− Užimtumo tarnyba – apie užsieniečius, įdarbintus pagal darbo sutartį, tel. 1883 / (+370) 5 250 0883 arba el. paštu: info@uzt.lt;

− Valstybinė darbo inspekcija – apie komandiruotus užsieniečius tel. (+370) 5 213 9772 arba el. paštu: info@vdi.lt;

− SODRA – informacijos teikimo techniniais klausimais tel. 1883 / (+370) 5 250 0883 arba el. paštu: info@sodra.lt

 

Plačiau
2020 gruodžio 04 UK pasirengimo Brexit webinaras gruodžio 9 d.

Didžiosios Britanijos ambasados Tarptautinės Prekybos departamentas informuoja apie š.m. gruodžio 9 dieną vyksiantį virtualų renginį, UK Industry Day Readiness Webinar, kurio metu šiaurės Europos valstybių įmonėms, tame tarpe ir Lietuvos, bus pristatyta aktuali informacija apie besikeičiančias prekybos tarp Jungtinės Karalystės ir Europos sąlygas pereinamojo laikotarpio pabaigoje. Renginio metu įvairių Jungtinės Karalystės valstybės departamentų atstovai pristatys informaciją apie besikeičiančius pasienio kontrolės formalumus, aptars importuotojams ir eksportuotojams aktualią informaciją.

Informaciją apie vebinarą su nuoroda registracijai galima rasti prisegtuke NBN Industry Day Readiness Webinar ir renginio puslapyje: https://eu.eventscloud.com/ehome/200216145 . Kviečiame dalyvauti!

Nuoroda registracijai: https://eu.eventscloud.com/esurvey/index.php?surveyid=200042008

Plačiau
2020 gruodžio 03 Atsistatydino prezidiumo narys Marjan Svirko

Gruodžio 2 dienos „Linavos“ prezidiumo posėdyje buvo patenkintas prezidiumo nario Marjan Svirko atsistatydinimo prašymas. M. Svirko pasitraukė iš „Linavos“ prezidiumo dėl asmeninių priežasčių.

Po M. Svirko atsistatydinimo „Linavos“ prezidiumas pavedė generaliniam sekretoriui Zenonui Buivydui įstatų nustatyta tvarka spręsti dėl naujo prezidiumo nario.

Šiuo metu yra sprendžiamas klausimas dėl galimybės taikyti įstatų 9.7 p. įtvirtintą taisyklę, nelaukiant jau prasidėjusių rinkimų pabaigos. Jeigu bus nustatytos šios taisyklės taikymo sąlygos, M. Svirko vietą be rinkimų užimti bus kviečiamas paskutiniuose vykusiuose Vilniaus regiono rinkimuose daugiausiai balsų gavęs į prezidiumą neišrinktas kandidatas.

 

Plačiau
2020 gruodžio 03 Kviečiant užsieniečius – įsipareigojimas dėl reikalavimų laikymosi

Dėl įsipareigojimų užtikrinti, kad kviečiamas asmuo (užsienietis) laikysis savivaldybės ar valstybės lygio ekstremaliosios situacijos ir (ar) karantino laikotarpiu taikomų teisės aktuose nustatytų reikalavimų ir rekomendacijų.

Atkreipiame vežėjų dėmesį, kad:

-    kai yra paskelbta savivaldybės ar valstybės lygio ekstremalioji situacija ir (ar) karantinas, užsienietį kviečiantis asmuo, pildydamas tarpininkavimo raštą dėl Šengeno ar nacionalinės vizos išdavimo, turi pridėti ir dokumentą, kuriuo įsipareigoja užtikrinti, kad užsienietis laikysis savivaldybės ar valstybės lygio ekstremaliosios situacijos ir (ar) karantino laikotarpiu taikomų teisės aktuose nustatytų reikalavimų ir rekomendacijų (pagal Vizų išdavimo tvarkos aprašo 1031 dalį).

Nuoroda į Migracijos departamento pranešimą: https://www.migracija.lt/-/aktual%C5%ABs-nacionalini%C5%B3-viz%C5%B3-i%C5%A1davimo-pakeitimai

 

 

 

Plačiau
2020 gruodžio 03 Vilkikų eilės Latvijos pasienyje su Rusija

Asociacija „Linava“ gavo Latvijos valstybės pajamų tarnybos informaciją, kad šią savaitę pažymėtas krovininių transporto priemonių eilių augimas Terehova pasienio kontrolės punkte (PKP). Šiandien 8.00 val. eilėje įvažiuoti į Rusiją šiame PKP laukė 330 krovininių automobilių, tačiau Grebneva PKP – tik 10. Eilių augimas siejamas su tuo, kad padidėjo Lietuvos vežėjų, besirenkančių maršrutą per Latviją, skaičius. Taip pat eilių didėjimui turi įtaką sezoninis prieššventinis užsakymų vykdymas.

Latvijos valstybės pajamų tarnyba rekomenduoja vykti per Grebneva PKP. Primename, kad šiame PKP taip pat galima vykdyti vežimus naudojant TIR knygeles.

Prašome vežėjų atsižvelgti į pateiktą informaciją planuojant vežimo maršrutus.

 

Plačiau
2020 gruodžio 03 Prasidėjo registracija į nuotolinį XXXVII kongresą

Gruodžio 3 dieną prasidėjo registracija į nuotolinį XXXVII „Linavos“ kongresą. Registracijos tvarka detaliai aprašyta čia:  XXXVII nuotolinio kongreso instrukcija | „LINAVA“.

Užpildę registraciją ir pateikę reikalingus dokumentus, gausite prisijungimo nuorodas (detaliai aprašyta ankstesnėje nuorodoje).

Registracija truks iki gruodžio 10 dienos 17 val.

Užpildžius registraciją į nurodytą paštą gausite laišką su prisijungimo nuoroda.

Šioje nuorodoje rasite visus reikalingus dokumentus Dokumentai registracijos patvirtinimui | „LINAVA“

INFORMACIJA APIE XXXVII KONGRESĄ | „LINAVA“ galima rasti informaciją apie kongresą – darbotvarkę, aktualias datas ir kitą reikalingą medžiagą. Ši grafa nuolat atnaujinama, prašome sekti naujienas

Rėmėjai:

Plačiau
2020 gruodžio 02 Nuotolinis seminaras dėl naujų pasienio procedūrų pasibaigus Brexit

Dalinamės informacija apie Prancūzijos muitinės ir netiesioginių mokesčių generalinio direktorato (DGDD) organizuojamą nuotolinį seminarą (anglų kalba) dėl naujų pasienio/muitinės procedūrų pasibaigus Jungtinės Karalystės išstojimo iš ES pereinamajam laikotarpiui.

Seminaro metu bus pristatyta „išmanaus pasienio“ sistema, kaip ji bus taikoma ir kaip importuotojai, eksportuotojai bei transporto įmonės gali geriau tam pasiruošti. Naujoji sistema bus taikoma visuose Kalė regiono atvykimo/išvykimo punktuose. Detalesnė informacija apie naująją sistemą https://www.douane.gouv.fr/fiche/smart-border

Seminaras vyks gruodžio 3 d. 14:30-15:30 val. (15:30-16:30 val. Lietuvos laiku), po pristatymo FR pusė atsakys į klausimus. Registracija būtina šiuo adresu https://register.gotowebinar.com/register/4283561373412424715

Prašytume pasidalinti šia informacija su tais, kam ji galėtų būti aktuali.

Plačiau
2020 gruodžio 02 Komentarai dėl Mobilumo paketo taikymo (tik nariams)

Socialinės nuostatos dėl vairuotojų vairavimo laiko ir poilsio sąlygų įsigaliojo nuo 2020 m. rugpjūčio 20 d. Europos Komisijos (toliau – EK)  prioritetas yra užtikrinti bendrą supratimą ir nuoseklų naujų nuostatų įgyvendinimą.

Europos Komisija parengė pirmąjį klausimų ir atsakymų rinkinį, kad išspręstų aktualiausius transporto sektoriaus iškeltus įgyvendinimo klausimus.

https://ec.europa.eu/transport/modes/road/mobility-package-qa_en

Pateikiame komentarus pagal EK pateiktą klausimų ir atsakymų rinkinį.

Vairuotojų grąžinimas

Transporto įmonė privalo organizuoti vairuotojų darbą taip, kad jie galėtų grįžti (namo) per trijų ar keturių iš eilės einančių savaičių laikotarpį (atsižvelgiant į tai, ar vairuotojas turėjo du iš eilės sutrumpintus kassavaitinio poilsio laikotarpius).

Reglamente Nr. 561/2006 nurodomos dvi galimos grąžinimo vietos, kurias turi pasiūlyti ir organizuoti darbdavys, t. y. darbdavio veiklos centras, kuriame vairuotojas paprastai būna darbdavio įsisteigimo valstybėje narėje, arba vairuotojo gyvenamoji vieta, kai pastaroji skiriasi nuo darbdavio veiklos centro vietos.

Kai vairuotojas nepasirenka tarp šių dviejų galimybių, tai darbdavys gali pasirinkti pats, atsižvelgdamas į tai, kas laikoma patogesniu.

Vairuotojas gali pasirinkti savo poilsio vietą, tačiau jis neturi galimybės atleisti darbdavio nuo įsipareigojimų organizuoti darbą, leidžiantį reguliariai grįžti į „namus“, kad ir ką vairuotojas deklaruotų.

Apibendrinant galima pasakyti, kad darbdavys turi pasiūlyti vairuotojui galimybę tinkamai organizuoti darbą grįžimui į savo gyvenamąją vietą arba į darbdavio veiklos centrą be vairuotojo ypatingo prašymo. Kalbant apie konkrečią poilsio vietą, tai klausimas, kurį vairuotojas turi apsvarstyti pats ir nereikalaujama, kad darbdavys ar vairuotojas saugotų konkrečius įrodymus.

EK pateikė pavyzdį, kai Slovakijoje gyvenantis lenkų vairuotojas, dirbantis Lenkijoje įsteigtoje įmonėje, vykdo transporto operacijas tarp Prancūzijos ir Ispanijos. Darbdavys turi pasiūlyti pasirinkimą šiam vairuotojui ir atitinkamai organizuoti darbą, kad vairuotojas galėtų reguliariai grįžti į gyvenamąją vietą (Slovakija) arba įmonės veiklos centrą (Lenkija). Tačiau vairuotojas gali pranešti darbdaviui apie savo sprendimą pasinaudoti poilsio proga išvykti į kitą vietą, pvz., atostogų į  Italiją. Po pertraukos vairuotojas grįš tiesiai iš tos vietos, kur ilsėjosi Italijoje, į vietą, kurioje jis vėl pradės darbą (Ispanija ar Prancūzija).

Kai vairuotojas nusprendžia nesinaudoti darbdavio pasiūlymu grįžti į vairuotojo gyvenamąją vietą arba į darbdavio veiklos centrą ir nusprendžia praleisti savo poilsio laiką kitoje vietoje, kelionės išlaidos į šią vietą ir iš jos turėtų būti dengiamos vairuotojo sąskaita.

Tie patys principai taikomi vairuotojams, gyvenantiems trečiojoje šalyje ir dirbantiems ES įsteigtoje įmonėje.

Transporto įmonė įrodymui, kad organizavo vairuotojo grąžinimą į „namus“ turėtų  pasinaudoti tachografų įrašais, vairuotojų grafikais ar kitais dokumentais. Kituose dokumentuose, įrodančiuose, kad darbdavys vairuotojui pasiūlė realią galimybę grįžti į įmonės gyvenamąją vietą arba į veiklos centrą, galėtų būti, pavyzdžiui, bilietai ar bet koks kitas kelionės organizavimo įrodymas (pvz., įrodymas, kad vairuotojas grįžo „namo“ su darbdavio parūpintu mikroautobusu).

Sutrumpintas kassavaitinis poilsis

Reglamento Nr. 561/2006 8 straipsnio 6b dalyje aiškiai nurodyta, kad prieš normalų kassavaitinį poilsį, kuris yra taikomas po dviejų sutrumpintų kassavaitinių poilsio laikotarpių, taikoma kompensacija už ankstesnius du iš eilės sutrumpintus kassavaitinius poilsius, o ne  kokia nors kita veikla, pavyzdžiui, vairavimas ar kiti darbai.

Taigi abi kompensacijos turi būti paimtos vienu kartu (en bloc) ir pridedamos prie privalomo normalaus kassavaitinio poilsio po dviejų iš eilės sutrumpintų kassavaitinių poilsio laikotarpių.

Draudimas atlikti kassavaitinį poilsį transporto priemonėje

EK akcentuoja, kad normalus, ne trumpesnis kaip 45 valandų kassavaitinis poilsis turi būti praleistas tinkamoje lyčiai palankioje patalpoje, kurioje būtų tinkamos miego ir sanitarinės patalpos, jo negalima atlikti transporto priemonės salone.

Teisės aktuose nėra apibrėžimo nei kriterijų, leidžiančių apibrėžti tinkamo apgyvendinimo sąvoką, todėl svarbu palikti lankstumą, kokio tipo apgyvendinimą vairuotojai gali naudoti.

Šiuos kriterijus gali atitikti kelių tipų apgyvendinimas, pavyzdžiui, viešbutis, motelis, nuomojamas butas ar privatus namas ir pan.

Taip pat akcentuojama, kad Reglamento (ES) Nr. 165/2014 34 straipsnio 3 dalyje nurodoma, kad valstybės narės netaiko vairuotojams reikalavimo pateikti formų, patvirtinančių vairuotojų veiklą tuo metu , kai jie nebuvo transporto priemonėje. Tai taip pat apima normalaus kassavaitinio poilsio atlikimą už transporto priemonės ribų. Taigi tikrinantys pareigūnai negali reikalauti iš vairuotojų dokumentų, įrodančių, kad jų normalus kassavaitinis poilsis prieš patikrinimą kelyje, nebuvo praleistas transporto priemonėje.

Kelto taisyklė atliekant normalų kassavaitinį poilsį

Reglamente Nr. 561/2006 nurodoma kad, normalaus kassavaitinio poilsio laikotarpiai ir bet koks daugiau kaip 45 valandų kassavaitinio poilsio laikotarpis, skirtas kompensuoti už ankstesnius sutrumpintus savaitės poilsio laikotarpius, negali būti atliekami transporto priemonėje. Jie turi būti atliekami tinkamose patalpose.

Todėl, prieš įvažiuodamas ir (arba) išvažiavęs iš kelto / traukinio, vairuotojas negali praleisti dalį savo normalaus kassavaitinio poilsio laiko transporto priemonėje. Ta poilsio dalis turi būti atliekama tinkamose patalpose.

Išskirtinis vairavimo laiko viršijimas

Nauja yra tai, kad vairuotojui leidžiama viršyti kasdienio ir (arba) kassavaitinio vairavimo laiką išskirtinėmis aplinkybėmis tais atvejais, kai vairuotojas turi pasiekti savo gyvenamąją vietą arba darbdavio veiklos centrą, kad galėtų atlikti kassavaitinį poilsį arba normalų kassavaitinį poilsio laiką.

Ši nauja leidžianti nukrypti nuostata gali būti naudojama, kai dėl nenumatytų aplinkybių, nepriklausančių nuo vairuotojo ar vežėjo valios (oro sąlygų, spūsčių, vėlavimų pakrovimo / iškrovimo vietose ir kt.), vairuotojas negali pasiekti vienos iš aukščiau nurodytų vietų kassavaitiniam poilsiui, nepažeisdamas kasdienio ar kassavaitinio vairavimo taisyklių.

Tačiau tai yra tik išimtinės aplinkybės, bet ne pastovios situacijos.

Vairuotojas privalo registracijos lape arba spaudinyje rankiniu būdu nurodyti priežastį, dėl kurios nukrypsta nuo vairavimo laiko apribojimų, t. y. viršija kasdienio ar kassavaitinio vairavimo trukmę. Bet koks vairavimo trukmės pratęsimo laikotarpis turi būti kompensuojamas lygiaverčiu poilsio periodu, kuris pridedamas prie bet kokio poilsio laikotarpio, iki trečiosios savaitės, einančios po savaitės, per kurią buvo viršytas vairavimo laikas.

Galimybė vairuotojams viršyti kasdienio ir (arba) kassavaitinio vairavimo trukmę išskirtinėmis aplinkybėmis norint pasiekti savo gyvenamąją vietą arba darbdavio veiklos centrą, norint atlikti kassavaitinį arba normalų kassavaitinį poilsį, vairuotojams neleidžia nukrypti nuo maksimalios dviejų savaičių 90 valandų vairavimo trukmės.

EK pateikia pavyzdį, kai vairuotojas, vairavęs 56 valandas per tam tikrą savaitę (1 savaitę), po ne trumpesnės nei 30 minučių pertraukos gali važiuoti dar dvi valandas, kad pasiektų savo namus normaliam kassavaitiniam poilsiui. Sekančią savaitę (2 savaitę) vairuotojas turės užtikrinti, kad jo vairavimo laikas truktų  ne ilgiau nei 32 valandas. Šis dviejų valandų pratęsimas turės būti kompensuojamas lygiaverčiu poilsio laikotarpiu, paimtu visu iš karto (en bloc) iki trečiosios savaitės, einančios po 1 savaitės, pabaigos.

 

Europos Komisija tikisi, kad šie reikalavimai bus vienodai taikomi ir kontroliuojami visoje ES.

Plačiau
2020 lapkričio 30 Ilgametę „Linavos“ narę UAB „Jotvainis“ sveikiname su 30-mečiu

UAB „Jotvainis“ lapkričio 30 dieną švenčia 30-ąjį gimtadienį. Ta proga „Linava“ sveikina visą „Jotvainio“ kolektyvą ir linki pelningų užsakymų, tobulėti vežant išskirtinius krovinius bei toliau būti patikimu partneriu savo klientams.

„Jotvainis“ jau 24-erius metus yra „Linavos“ narys, aktyviai dalyvauja „Linavos“ darbuose, todėl asociacija džiaugiasi turėdama tokį partnerį ir pagalbininką.

Plačiau
2020 lapkričio 30 Kas griauna „Linavos“ darbą?

Pastaruoju metu užfiksuoti bandymai trukdyti efektyviam asociacijos „Linava“ darbui. Imamasi įvairių priemonių, tarp jų ir bandymų įtraukti „Linavą“ į nesibaigiančius teisminius procesus.

Kaip žinoma, Vilniaus miesto apylinkės teismo 2020-10-13 sprendimu atmetė UAB „SOLOTRANSA“ (vadovas Artūras Rutkauskas), UAB „Egliana Transport“ (buvęs UAB „Rasmada“, vadovas Martynas Sliesoraitis), UAB „Tyrana“ (vadovas Artūras Geležiūnas), UAB „Miklux“ (vadovas Vladas Dekšnys) ir Mindaugo Račkausko ieškinį atsakovei Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijai „LINAVA“ dėl juridinio asmens tiek vienasmenio valdymo organo, tiek ir prezidiumo sprendimų panaikinimo ir iš ieškovų Asociacijos naudai buvo priteista 9.535,63 Eur teisinių išlaidų.

Įvardinti juridiniai ir fiziniai asmenys pateikė apeliacinį skundą ir bylinėjimosi procesas tęsis toliau. Tai yra vienas iš pavyzdžių, kai „Linavą“ bandoma įtraukti į nesibaigiančius bylinėjimosi procesus. „Linavos“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas atkreipia dėmesį į tai, kad teismas jau yra nusprendęs, jog Mindaugas Račkauskas yra teisėtai netekęs įgaliojimų „Linavos“ prezidiume, o Romui Vosyliui – teisėtai suteikti įgaliojimai dirbti prezidiumo nario darbą.

„Skundžiant teismo sprendimą dėl Romo Vosyliaus buvimo „Linavos“ prezidiumo nariu nuo Kauno regiono, galimai siekiama vilkinti „Linavai“ priteistų 9,5 tūkst. teismo išlaidų kompensavimą“, – sako Zenonas Buivydas. Anot jo, susiformavusi „naujoji jėga“ tikisi už savo veiksmus patirtą žalą užkrauti ant pečių visiems „Linavos“ vežėjams.

Generalinis sekretorius tvirtina, kad dabar „Linava“ yra kelių asmenų įkaitė – vietoje to, kad būtų atliekamas vežėjams reikalingas darbas, dabar „Linava“ yra priversta rašyti atsiliepimus bylose, dalyvauti įvairiuose teismo procesuose, mokėti pinigus už teisininkų paslaugas. Taip paralyžiuojama ir taip sudėtingomis aplinkybėmis vykdoma asociacijos veikla, griaunama asociacijos reputacija.

Anot „Linavos“ generalinio sekretoriaus Zenono Buivydo, teismo procesai yra dirbtinai vilkinami. Pavyzdžiui, apeliacija pateikiama paskutinę minutę, prisidengiant advokatės sveikatos būkle. Akivaizdu, kad taip vilkinamas laikas ir siekiama visus procesus nutempti iki artimiausių „Linavos“ prezidiumo rinkimų.

„Tikiu, kad tokių sprendimų autoriai atsakys už savo elgesį prieš vežėjus – trukdymas dirbti ir lėšų švaistymas turės būti įvertintas“, – sako Zenonas Buivydas.

 

Plačiau
2020 lapkričio 27 TIR-EPD sistemos trikdžiai pašalinti

IRU informavo, kad nuo lakpričio 26 dienos TIR-EPD sistemos trikdžiai pašalinti, vežėjai gali naudotis nauja TIR-EPD versija.

Įdiegus naują sistemos versiją, buvo nustatytos pagrindinės problemos, kurias IRU skelbia pašalinusi.

Tie, kurie iki šiol nesinaudojo TIR-EPD sistema, visą informaciją gali rasti „Linavos“ svetainėje adresu: http://www.linava.lt/paslaugos/isankstinis-deklaravimas/

Jūsų atsiliepimų bei pastebėjimų dėl naujos TIR-EPD programos aplikacijos veikimo laukiame el. paštu tir@linava.lt arba telefonais 8 -5 2740274; 85 2740280.

 

Plačiau
2020 lapkričio 26 Kviečiame registruotis į internetinį seminarą dėl Belgijos uostų pasiruošimo „Brexit“ procedūroms

Gruodžio 3 d. 11-14 val. vyks internetinis seminaras (anglų kalba), skirtas eksportuojančioms ar importuojančioms įmonėms bei vežėjams iš Lietuvos. Tikslas yra sutelkti dėmesį į tai, kaip ES nustatyti reikalavimai ir procedūros bus taikomi Belgijos jūrų uostuose ir kaip verslams ir vežėjams iš Lietuvos geriausiai tam pasiruošti.

Internetiniame seminare būtų nagrinėjami šie dalykai:

1. Belgijos ambasadoriaus arba „Brexit“ koordinatoriaus pasveikinimas ir pristatymas (5 minutės);

2. Belgijos muitinės ir akcizų departamento administracijos ir Maisto saugos agentūros pasisakymai dėl naujų procedūrų ir kontrolės gabenant prekes į JK nuo 2021 m. sausio 1 d., įskaitant gabenimą iš ir į Airiją (25 min. pristatymas ir 15 min. klausimai ir atsakymai);

3. Zeebrugge ir Antwerp uosto pristatymai apie eismo srautų reguliavimą, kuriems atliekamos procedūros prie išorinių ES sienų, IRT sistemų naudojimas uostose (30 min. pristatymas ir 15 min. klausimai ir atsakymai);

4. Flandrijos kelių ir eismo agentūros pranešimas apie eismo valdymą, srautus ir rekomenduojamus kelius į šiuos Belgijos jūrų uostus ir iš jų (15 min. pristatymas ir 10 min. klausimai ir atsakymai);

5. Belgijos ambasadoriaus arba Belgijos ministerijos „Brexit“ koordinatoriaus išvada (5 min. pranešimas ir paskutinė proga klausimams ir atsakymams).

Registracija vyksta iki 2020 m. gruodžio 1 d. (vidurnakčio) per šią nuorodą https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=MDsVgDTkm0K0HA1H-d7sQtafGeMyHV1FiXxKm6QpJ4xUMjFTWEY1S0c3SEFONTlZNFRFTDdPTVFGVC4u

Gruodžio 2 d. gausite naują laišką su nuoroda į „Teams“ internetinį seminarą.

Preliminarius klausimus šia tema galite perduoti registracijos formoje. Jei kiltų kokių nors sunkumų dėl seminaro, galite susisiekti adresu events.DGE@diplobel.fed.be.

Plačiau
2020 lapkričio 26 Vieša apklausa dėl vairuotojų pažymėjimų direktyvos

Primename, kad Europos Komisija pateikė viešą klausimyną dėl galimo ES vairuotojo pažymėjimų direktyvos pakeitimo, kuriuo siekiama padidinti kelių eismo saugumą, sudaryti palankesnes laisvo piliečių judėjimo Sąjungoje sąlygas ir sumažinti sukčiavimo riziką.

Naujojoje direktyvos nuostatoje numatyta, kad, pavyzdžiui, į kitas Europos Sąjungos valstybes nares persikeliantys Europos Sąjungos piliečiai neprivalo keisti savo vairuotojo pažymėjimų, jei nėra pasibaigęs jų galiojimo laikas. Be to, kandidatai vairuotojo pažymėjimams gauti turi parodyti aukštą vairavimo įgūdžių lygį, nes direktyvoje nustatyti aukšti vairuotojų įgūdžių ir žinių standartai. Autobusų ir krovininių automobilių vairuotojai medicininį patikrinimą turi atlikti kas penkerius metus. Galiausiai vienodo pavyzdžio vairuotojo pažymėjimai suteikia galimybę visoje ES nesunkiai atpažinti, ar teisė vairuoti yra suteikta, o jiems taikomos apsaugos nuo klastojimo priemonės padeda užtikrinti, kad vairuoti galėtų tik teisėtų vairuotojo pažymėjimų turėtojai.

Šis klausimynas yra geresnio reglamentavimo principais pagrįsto vertinimo proceso dalis. Jame taikomi bendrieji vertinimo kriterijai: aktualumas, veiksmingumas, efektyvumas, ES pridėtinė vertė ir suderinamumas.

Pateikti atsakymai suteiks galimybę Europos Komisijai patikrinti, ar Europos teisės aktai duoda numatytus rezultatus, tebėra aktualūs ir atitinka paskirtį. Šis vertinimas skirtas galimoms direktyvos dėl vairuotojo pažymėjimų problemoms ir jas sukeliantiems veiksniams nustatyti. Atlikus šį vertinimą Komisija taip pat turėtų gauti įrodymų, kurių reikia, kad būtų galima sumažinti administracinę naštą ir panaikinti nereikalingas sąnaudas. Atsižvelgdama į vertinimo rezultatus Europos Komisija nuspręs ar reikia siūlyti ES vairuotojo pažymėjimų direktyvos pakeitimus ir jos patobulinimus.

Savo nuomonę galima išreikšti iki 2021 m. sausio 20 d.

Su direktyva lietuvių kalba galite susipažinti čia https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LT/TXT/HTML/?uri=CELEX:32006L0126&from=EN

Anketą galite rasti čia (yra galimybė pasirinkti lietuvių kalbą) https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/2020-driving-licence-evaluation?surveylanguage=en  arba čia https://ec.europa.eu/info/law/better-regulation/have-your-say/initiatives/11930-Driving-licence-rules-evaluation/public-consultation

Plačiau
2020 lapkričio 24 Ukrainoje vežant prekes reikalinga bendroji deklaracija

IRU informavo, kad Ukrainoje vežant prekes reikalinga bendroji deklaracija, nes nuo 2020 m. lapkričio 7 d. įsigaliojo Ukrainos muitinės kodekso pakeitimai, pagal kuriuos prekių vežėjas privalo pateikti Bendrąją Atvykimo Deklaraciją (BAD).

Lapkričio 4 dienai buvo pasiektas susitarimas, kad naudojantis TIR-EPD tranzito operacijoms, elektroninių duomenų, esančių EPD pakaks BAD tikslams ir jie gali būti perduodami muitinei per brokerį, elektroninės žinutės pavidalu.

2020 m. lapkričio 23 d. Ukrainos valstybinė muitinės tarnyba pranešė, kad Bendrąją atvykimo deklaraciją Ukrainos muitinei galima pateikti tik elektroniniu pranešimu, patvirtintu elektroniniu skaitmeniniu parašu, arba per naudotojo (tinklo) sąsają, nurodytą oficialioje Ukrainos muitinės svetainėje (customs.gov.ua).

IRU kreipėsi į Ukrainos muitinę dėl TIR-EPD duomenų perdavimo BAD tikslams atnaujinimo.

Plačiau
2020 lapkričio 24 Apklausa dėl Jungtinės Karalystės vizų poreikio

Kviečiame suinteresuotus asociacijos „Linava“ narius, vežančius krovinius Jungtinės Karalystės kryptimi, iki 2020 m. lapkričio 27 d. dalyvauti apklausoje dėl Jungtinės Karalystės vizų išdavimo Vilniuje, atsakant į keletą klausimų pridedamoje anketoje: https://forms.gle/tWNK7v9vVidbGCe27

Esant tikslesnių duomenų poreikiui, su anketas užpildžiusiais vežėjais gali būti individualiai susisiekta anketose nurodytais kontaktais (esant vežėjo sutikimui).

Atsakymų duomenys bus apibendrinti ir naudojami asociacijos „Linava“ pasiūlymams kompetentingoms institucijoms pateikti.

Iš anksto dėkojame už dalyvavimą!

 

 

Plačiau
2020 lapkričio 23 Užuojauta prezidiumo nariui Bronislavui Geležiūnui

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ reiškia gilią užuojautą prezidiumo nariui Bronislavui Geležiūnui ir jo artimiesiems dėl brolio netekties.

Netekties valandą liūdime kartu su Jumis.

 

Plačiau
2020 lapkričio 23 Žada informuoti apie paramos formą nukentėjusiems vežėjams

Po to, kai Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos ,,Linava“ paprašė krovininį kelių transportą įtraukti į labiausiai paveiktų nuo COVID-19 viruso antros bangos plitimo veiklų sąrašą, Ekonomikos ir inovacijų ministerija pateikė atsakymą, kad pagalbos schema per antrąją karantino bangą greičiausiai bus tokia pati, kaip pirmosios metu.

Ministerija „Linavą“ informavo, kad numatoma teikti panašią pagalbos schemą kaip kilus COVID-19 pirmajai bangai – Vyriausybei pateikti siūlymai dėl priemonių. Tos priemonės yra tokios:

lengvatinės paskolos (paskolos būtų teikiamos tiems verslams, kurie dėl COVID-19 protrūkio patyrė didžiausią apyvartos kritimą) ir subsidijos (subsidijų dydis galimai būtų siejamas su sumokėto gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dydžiu).

 Ministerija pranešė pateikusi Vyriausybei kelis siūlymus dėl subsidijų priemonės koncepcijos, kuriose pateikti  siūlymai dėl kriterijų, taikytinų būsimiems pareiškėjams atrinkti, pvz., įmonių/atitinkamo ūkio sektoriaus apyvartos kritimo rodiklio taikymas, įmonių dydžio ir (ar) ,,amžiaus“ vertinimas, dėl karantino ribojamų ekonominių veiklų rūšių sąrašo sudarymas ir pan.

 Ekonomikos ir inovacijų ministerija kartu su Finansų ministerija skelbia vertinanti šalies finansinės galimybės skirti lėšas, reikalingas subsidijų priemonei finansuoti.

 „Tik Vyriausybei priėmus galutinį sprendimą dėl subsidijų priemonės koncepcijos, paaiškės galutiniai pareiškėjai, galintys pretenduoti į subsidiją“, – rašoma „Linavai“ atsiųstame rašte.

  Šią informaciją prašome sekti viešojoje erdvėje ir Ministerijos interneto puslapyje:  https://eimin.lrv.lt/

 

Plačiau
2020 lapkričio 20 „Linavos“ prezidiumas ruošiasi kongresui

Artėjant XXXVII kongresui, „Linavos“ prezidiumas priėmė keletą svarbių sprendimų, kurie svarbūs prieš gruodžio 17 dieną vyksiantį XXXVII kongresą.

Prezidiumo nariai lapkričio 18 d. vykusiame posėdyje, atsižvelgdami į susiklosčiusią sudėtingą situaciją dėl plintančios koronaviruso pandemijos, patvirtino kongreso darbo tvarkos papildymą, kuris reglamentuoja kongreso darbo tvarką nuotoliniu būdu. Pakeitimuose numatyta, kad karantino, ekstremaliosios situacijos, ekstremaliojo įvykio metu ar atskiru asociacijos prezidiumo nutarimu, Kongresas gali vykti nuotoliniu būdu realiuoju laiku elektroninių ryšių priemonėmis. Šiuo būdu priimant Kongreso nutarimus ar kitus sprendimus, turi būti užtikrintas Kongrese asociacijos narį atstovaujančio asmens tapatybės ir jo balsavimo rezultatų nustatymas.

Kongreso dalyvių registracija atliekama elektroninių ryšių priemonėmis, naudojant atitinkamas šiam tikslui pritaikytas programas/sistemas. Šį kartą organizuojant kongresą registracija vyks nuo gruodžio 3 iki 10 d. 10 val.  Pagal priimtus pakeitimus, kongreso dalyvis turi užsiregistruoti elektroninėje registracijos formoje. Nuoroda į registracijos formą ir dokumentų pavyzdžius prieš kongresą bus skelbiami asociacijos tinklalapyje www.linava.lt. Asociacijos tinklalapyje bus paskelbta visa vežėjams reikalinga informacija bei kontaktai, kurie leis sėkmingai užsiregistruoti, dalyvauti ir priimti sprendimus, svarbius visiems vežėjams.
Prezidiumo posėdyje taip pat buvo priimti sprendimai dėl „Linavos“ įstatų pakeitimo. Nuspręsta pakeisti įstatuose punktą, kuriame numatyta, kad regioninis susirinkimas gali priimti nutarimus, kai jame dalyvauja daugiau kaip vienas ketvirtadalis to regiono narių. Atitinkamai pakeista tvarka ir dėl Kongresų – nustatyta, kad Kongresas gali priimti nutarimus, kai jame dalyvauja daugiau kaip vienas ketvirtadalis asociacijos narių.

Įstatuose taip pat numatyta Kongreso šaukimo tvarka nuotoliniu būdu karantino ar ekstremalios situacijos metu. Be to, prezidiumo nariai patvirtino dar vieną atvejį, kai prezidiumo narys netenka savo įgaliojimų. Patvirtinus įstatų pakeitimus kongrese, „Linavos“ prezidiumo narys netektų savo įgaliojimų tuo atveju, jei jis neatitinka nepriekaištingos reputacijos reikalavimų, jei nevykdo veiklos ir neturi pajamų. Dokumentų, įrodančių asmens atitikimą nepriekaištingos reputacijos reikalavimui, sąrašą bei pateikimo tvarką nustato prezidiumas

Kaip žinoma, „Linavos“ XXXVII kongresas nuotoliniu būdu organizuojamas gruodžio 17 d. Visą informaciją apie jį galima rasti čia: http://www.linava.lt/naujiena/xxxvii-kongresas/

Kongreso darbo tvarka

Darbas nuotoliniu būdu

Nutarimo tekstas

 

 

 

Plačiau
KLAUSK