LT EN RU
Naujienos
2020 balandžio 18 Per Lazdijų punktą nebus praleidžiami sunkiasvoriai krovininiai automobiliai

Valstybinė sienos apsaugos tarnyba (VSAT) paskelbė, kad nuo šeštadienio nakties Lenkijos pareigūnai per tarptautinį Lazdijų – Aradninkų punktą nebepraleis krovininių automobilių, kurių bendroji masė viršija 7,5 tonos.

Balandžio 17 d. Lenkijos Podlasko rinktinė Lietuvos pasieniečius informavo apie nuo šeštadienio 1 val. Lietuvos laiku įvedamus apribojimus vykstant per tarptautinį Lazdijų – Aradninkų kontrolės punktą. Pasak Lenkijos pareigūnų, nuo to laiko per šį punktą nebus praleidžiami krovininiai automobiliai, kurių bendroji masė viršija 7,5 tonos.

VSAT primena, kad pasienyje su Lenkija dar veikia Kalvarijos – Budzisko punktas, vykti per kurį automobiliams dėl jų svorio nėra ribojimų.

Plačiau
2020 balandžio 17 Tadžikistanas: laikini apribojimai

Kaip informavo Lietuvos ambasada Rusijoje, atsižvelgiant į priemones, kurių buvo imtasi siekiant užkirsti kelią koronaviruso infekcijos COVID-19 plitimui, Tadžikistanas nuo  balandžio 16 d. įvedė laikinus apribojimus kertant Tadžikistano valstybines sienas krovininių transportų. Pagal priimta laikiną apribojimą, tarptautinėms krovininio transporto priemonėms ir jų vairuotojams leidžiamą įvažiuoti iki pasienyje esančių terminalų, jeigu tokių nėra, iki valstybės sienos pasienio postų muitinės kontrolės zonos, kurioje atliekami muitiniai formalumai.

Jeigu tarptautinio krovininio transporto priemonė yra su atkabinama priekaba arba puspriekabe, joje esančių prekių pervežimų nuo Tadžikistano valstybės sienos iki iškrovimo vietos gali užsiimti vietiniai vežėjai. Po muitinių formalumų ir iškrovimo šių prekių, priekabos ar puspriekabės, su muitinės kontrole bus grąžintos iki pasienyje esančių terminalų arba valstybės sienos pasienio postų muitinės kontroles zonos.

Tarptautiniai tranzitiniai krovinių pervežimai bus vykdomi su muitinės palyda, naudojant atskiras transporto priemones suderinus su pareigūnais, atsakingais už sanitarinę-epidemiologinę padėtį.

Muitiniai formalumai įvežamų prekių bus vykdomi pasienio terminaluose.

Šis apribojimas laikinas ir bus atšauktas normalizuojantis epidemiologiniai padėčiai.

 

Plačiau
2020 balandžio 17 Apklausa dėl vairuotojų gabenimo užsakomaisiais skrydžiais į Ukrainą ir atgal

Asociacija “Linava” šiuo metu inicijuoja bendrą Lietuvos ir Ukrainos Vyriausybių susitarimą, kuris leistų Ukrainos šalies piliečiams – tolimųjų reisų vairuotojams užsakomaisiais skrydžiais grįžti į Ukrainą ir palikti Ukrainos teritoriją TIK tais atvejais, kai to prašo darbdavys, t.y. Lietuvos transporto įmonė.

Šia apklausa norime išsiaiškinti  į rinkos poreikį, todėl prašome atsakyti į kelis klausimus, kurie padėtų įvertinti situaciją. Klausimus prašome atsakyti atsidarius apklausos formą čia:

APKLAUSA

Plačiau
2020 balandžio 17 Atnaujinta informacija: susitarta dėl Mobilumo paketo

Derybos tarp Europos Sąjungos institucijų (trilogas) dėl Mobilumo paketo pasibaigė 2019 m. gruodžio 12 d. – priimti sprendimai, nepalankūs Lietuvos vežėjams.

Pateikiame keletą svarbiausių akcentų, dėl kurių buvo susitarta

1. Vilkiko grąžinimas:

  • Kartą per 8 savaites grąžinimas į vieną iš veiklos centrų įmonės įsisteigimo šalyje. Veiklos centras – įmonės veiklos vieta įsisteigimo šalyje su  atitinkama technine įranga ir infrastruktūra, įskaitant parkavimo vietas. Argumentacija: a) reguliarus vilkiko grąžinimas reikalinga priemonė kovojant su pašto dėžutėmis, sisteminiu kabotažu ir klajojančiais vairuotojais b) užtikrinti tinkamą transporto priemonių techninę priežiūrą.

2. Antros kartos išmaniųjų tachografų (smart) pakeitimas:

  • Nuo 2024 m. visuose vilkikuose, kuriuose įrengti analoginiai ir skaitmeniniai tachografai.
  • Nuo 2025 m. vilkikuose su pirmos karto išmaniaisiais (smart) tachografais
  • Nuo 2026 m. antro kartos išmanieji (smart) tachografai privalomi ir lengvose komercinėse TP (nuo 2,5 t iki 3,5 t), kadangi joms bus taikomas darbo ir poilsio reglamentas 561/2006

3. Kabotažas:

  • Kaip ir dabartinis rėžimas: 3 operacijos per 7 dienas
  • Atvėsimo laikotarpis 4 dienos.
  • Kabotažo taisyklės taikomos kombinuotam transportui, kai kombinuoto transporto atkarpa vykdoma toje pačioje ES šalyje narėje. Tačiau priimančioji šalis kombinuoto transporto  atveju gali numatyti ilgesnį laikotarpį nei 7 dienos ir trumpesnį nei 4 dienų atvėsimo laikotarpį.

4. Darbo ir poilsio taisyklės:

  • 45 val. ir ilgesnio poilsio negalima atlikti kabinoje;
  • Vairuotojas kartą per 4 savaites atlieka reguliarų kassavaitinį poilsį grįžęs į įmonės veiklos centrą įsisteigimo šalyje, į vairuotojo gyvenamąja vietą arba kitą vairuotojo pasirinktą vietą.
  • Per 4 savaites galima atlikti  2 sutrumpintus kassavaitinius poilsius, jeigu:

-       Iš eilės einantys 2 sutrumpinti kassavaitiniai poilsiai atliekami ne įsisteigimo šalyje

-       Kompensacija už 2 iš eilės atliktus sutrumpintus poilsius pridedama prie sekančio reguliaraus kassavaitinio poilsio

-       Vairuotojas kartą per 3 savaites grįžta į vieną iš darbdavio veiklos centrų arba į savo gyvenamąją  vietą.

Šie sprendimai įsigalios atlikus reikalingas procedūras. Preliminarus likusių (nuo 2020 m. vasario mėn.) procedūrų tvarkaraštis:

 

                       ES „Mobilumo paketo“ teisėkūros procedūrų planuojamas tvarkaraštis

Procedūra Preliminarus tvarkaraštis
Teksto vertimas ir teisinis-lingvistinis patvirtinimas Tikslinama
ES Tarybos pozicijos priėmimas 2020 m. balandžio 7 d.
ES Tarybos pozicijos pristatymas EP (Europos Parlamento) plenariniame posėdyje ir persiuntimas TRAN (EP Transporto ir turizmo komitetui) 2020 m. balandžio 17 d. Po pristatymo pradedamas 3 mėn. terminas EP 2-am skaitymui (su galimybe pratęsti 1 mėn.)
TRAN rekomendacijų projekto svarstymo pradžia + termino pataisoms pradžia (ribotas pataisų leistinumas) 2020 m. balandžio 21 d.
TRAN rekomendacijų projekto pristatymas komitete 2020 m. balandžio 28 d.
Pataisų TRAN pabaiga 2020 m. gegužės 12 d. 12.00 val.
TRAN balsavimas dėl rekomendacijų projekto 2020 m. birželio 8 d.
EP plenarinis balsavimas 2020 m. liepos mėn.
Pasirašymas Tikslinama
Paskelbimo data ES Oficialiajame Leidinyje Tikslinama
Įsigaliojimo data Tikslinama

 

 

Daugumai priimamų ES „Mobilumo paketo“ nuostatų numatytas 18 mėn. įgyvendinimo terminas:

                   Tam tikrų aktualių ES „Mobilumo paketo“ nuostatų planuojamas įsigaliojimas

(pagal 2019 m. gruodžio 16 d. kompromisinio pasiūlymo situaciją)

Nuostata

Teisės aktas ir nuostatų taikymo pradžia

Įpareigojimas vežėjui organizuoti transporto priemonių parko darbą taip, kad jos galėtų grįžti į vežėjo valdymo centrą įsisteigimo valstybėje narėje mažiausiai 8 sav. laikotarpyje po išvykimo Nuo atitinkamo Reglamento įsigaliojimo (paskelbimas Oficialiajame Leidinyje + 20 d.) + 18 mėn.
Kabotažo taisyklių patikslinimas – 4 d. „atvėsimo“ laikotarpis po kabotažo operacijų Nuo atitinkamo Reglamento įsigaliojimo (paskelbimas Oficialiajame Leidinyje + 20 d.) + 18 mėn.
Išimties dėl licencijavimo krovinių vežimui motorinėmis transporto priemonėmis, kai pakrautos transporto priemonės, įskaitant priekabą, leidžiama masė neviršija 3,5 tonų, pakeitimas nustatant išimtį krovinių vežimui motorinėmis transporto priemonėmis, kai pakrautos transporto priemonės, įskaitant priekabą, leidžiama masė neviršija 2,5 tonų Nuo atitinkamo Reglamento įsigaliojimo  (paskelbimas Oficialiajame Leidinyje + 20 d.) + 21 mėn.
Atnaujintos komandiravimo nuostatos kelių transportui Nuo atitinkamos Direktyvos perkėlimo ir įgyvendinimo valstybių narių nacionalinėje teisėje – ne vėliau kaip iki atitinkamos Direktyvos įsigaliojimo (paskelbimas Oficialiajame Leidinyje + 1 d.) + 18 mėn.
Patikslintas draudimas atlikti reguliarų kassavaitinio poilsio laikotarpį arba bet kokį kassavaitinio poilsio laikotarpį ilgesnį nei 45 val. kaip kompensacija už prieš tai sutrumpintą kassavaitinio poilsio laikotarpį transporto priemonėje Nuo atitinkamo Reglamento įsigaliojimo  (paskelbimas Oficialiajame Leidinyje + 20 d.)
Įpareigojimas darbdaviui padengti bet kokias apgyvendinimo išlaidas vairuotojui atliekant poilsį ne transporto priemonėje Nuo atitinkamo Reglamento įsigaliojimo  (paskelbimas Oficialiajame Leidinyje + 20 d.)
Įpareigojimas darbdaviui organizuoti darbą taip, kad vairuotojas galėtų grįžti kas 4 savaitės iki atitinkamo kassavaitinio poilsio pradžios į vežėjo valdymo centrą įsisteigimo valstybėje narėje arba į vairuotojo gyvenamąją vietą Nuo atitinkamo Reglamento įsigaliojimo  (paskelbimas Oficialiajame Leidinyje + 20 d.)
Patikrinimų keliuose sugriežtinimas iki einamosios + 56 dienų (duomenų pateikimas patikrinimus atliekantiems pareigūnams) Nuo 2024 m. gruodžio 31 d.

 

„Linavos“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis sako, jog toks sprendimas reiškia, kad Lietuvos transporto sektorius patirs didžiulius praradimus, kurie labiausiai paveiks smulkias įmones. Prognozuojama, kad be darbo liks beveik 35 tūkst. sektoriuje dirbančių asmenų.

Priėmus Mobilumo paketą ir sektoriaus MMA komandiruojamiems darbuotojams didinimą didės krovinių vežimo automobiliais sektoriaus koncentracija, vadinasi mažės konkurencijos lygis.

Dėl įmonių bankrotų tapusiems bedarbiais transporto sektoriaus darbuotojams bedarbių išmokoms iš valstybės pareikalaus apie 111 mln. eurų vienkartinių išlaidų, prognozuojama, kad bus prarasta 102 mln. eurų valstybės biudžeto pajamų, iš kurių dėl negautų Sodros įmokų – 65 mln. eurų ir negauto GPM – 37 mln. eurų.

„Tikėtina, kad šalies ekonomikai, krovinių vežimo automobiliais sektoriaus patiriami iššūkiai galėtų lemti mažiausiai 1,6 proc. BVP praradimus“, – situaciją vertina T. Garuolis.

 

Plačiau
2020 balandžio 17 Vežėjai – apie kritinę situaciją rinkoje

Balandžio 15 d. vykusiame „Linavos“ prezidiumo posėdyje buvo aptartos problemos, su kuriomis koronaviruso pandemijos metu susiduria vežėjai.

„Linavos“ prezidentas Romas Austinskas pristatė situaciją, kokią šiuo metu išgyvena įvairios pervežimų veikla užsiimančios bendrovės. Keleivinio transporto veikla realiai yra sustojusi, nedirba ir automobilių pervežimu užsiimančios bendrovės. Krovininis transportas taip pat patiria įvairių problemų, dėl kurių smarkiai mažėja įmonių apyvartos, trūksta apyvartinių lėšų, patiriamos problemos dėl darbuotojų.

Posėdyje taip pat buvo paliesta tema dėl užsakymų kainų mažėjimo, nes bendra situacija rinkoje yra labai sudėtinga, o tai neišvengiamai atsiliepia ir transporto sektoriui. R.Austinskas trumpai pristatė krizės akivaizdoje „Linavos“ atliekamus darbus – nuolatinį valstybės institucijų veiksmų sekimą, informacijos teikimą vežėjams, taip pat darbą su valstybės institucijomis, pateikiant vežėjų nuomonę bei poreikius, sprendžiant kylančias problemas. Prezidiumo posėdyje buvo kalbama, kad krizės metu „Linava“ surinko ir pateikė daugiausiai apibendrintos, vežėjams aktualios informacijos.

„Linavos“ prezidentas taip pat atkreipė dėmesį, kad bendraujant su valstybės institucijomis reikia argumentuotų, skaičiais paremtų teiginių, todėl buvo aptarta galimybė atlikti poveikio transporto verslui tyrimą. Toks tyrimas padėtų derantis dėl priemonių, reikalingų verslo išlikimui, todėl buvo nuspręsta tokį tyrimą pradėti nedelsiant.

Prezidiumo posėdyje taip pat buvo aptarti narystės „Linavoje“ klausimai. Prezidiumo nariams buvo pateikta informacija, kad kol kas ne visi nariai yra sumokėję nario mokestį. Nesumokėjusiems pagal „Linavos“ įstatus ir veiklą nustatančias tvarkas bus primenama sumokėti mokestį, o nesumokėjusieji bus šalinami iš asociacijos narių.

Plačiau
2020 balandžio 17 Turkija: sienos kirtimo sąlygos

Dėl COVID-19 epidemijos Turkija su dauguma valstybių sustabdė sienos kirtimą – daugumos valstybių piliečiams uždrausta atvykti į Turkiją. Tačiau pagal Turkijos Vidaus reikalų ministerijos  paskelbtą instrukciją, tam, kad galėtų būti tęsiama užsienio prekyba, į Turkiją atvykti/išvykti privalantiems krovininių transporto priemonių vairuotojams bus taikomi principai ir procedūros, nustatyti Turkijos Sveikatos ministerijos ir Prekybos ministerijos.

Šiame kontekste, tarptautinės prekybos labui, ir išskiriant sienos kirtimo punktus su Iranu ir Iraku (per minimus punktus iš šalies galės išvykti tik užsienio piliečiai vairuotojai su sąlyga, kad nebebus priimti atgal) per Turkiją vykstantiems tranzitu krovininėms transporto priemonėms ir vairuotojams, o taip pat į Turkiją atvykti/ išvykti norintiems krovininėms transporto priemonėms ir vairuotojams bus leidžiamas sienos kirtimas atitinkant žemiau išvardytas sąlygas.

 

Turkijos sienos kirtimo taisyklės (neoficialus vertimas) čia.

Plačiau
2020 balandžio 16 Maskva: važiuojant privalomi skaitmeniniai leidimai

Pagal 2020 m. balandžio 14 d. Maskvos srities gubernatoriaus įsakymą, buvo nustatytas įpareigojimas piliečiams judant Maskvos srityje įvairiomis transporto priemonėmis turėti su savimi skaitmeninius leidimus. Tarptautinio transporto priemonių vairuotojai vykdantis krovinių gabenimus, nėra atleidžiami nuo reikalavimų.

Informacija (originalo kalba) dėl skaitmeninių leidimų galite rasti čia:

https://propuskmoskva.ru/vezd-v-tsentr-moskvy.html

https://www.mos.ru/otvet-dokumenti/cifrovye-propuska-kto-mozhet-oformit-kak-poluchit-i-na-kakoy-srok/

Plačiau
2020 balandžio 16 Baltarusija: sugriežtinta tranzitu važiuojančių transporto priemonių kontrolė

Kaip informavo Baltarusijos asociacija Bamap, Baltarusijos transporto inspekcija sustiprins kontrolę tranzitu važiuojančių transporto priemonių.

Buvo imtasi papildomų priemonių bendradarbiaujant su kelių policija ir kompleksų administracija, kurie buvo nustatyti kaip vairuotojų poilsio ir maitinimo vietos, degalų užpylimo vietos tranzitu per Baltarusijos teritorija važiuojančioms transporto priemonėms. Baltarusijos transporto inspekcija pasienyje dalina žemėlapius tranzitu važiuojantiems vairuotojams, su nurodytomis poilsio ir maitinimo vietomis, degalų užpylimo vietomis ir kasdien vykdo kontrolę, kaip vairuotojai laikosi reikalavimų.

Transporto inspekcijos specialistai vykdo reidus įvairuosi šalies vietose, stebi situaciją keliuose, reaguoja į gyventojų pranešimus apie tarptautinių vairuotojų sustojimus, vietose, kurių nėra leidžiamose transporto koridoriuose. Už šį pažeidimą, remiantis Baltarusijos Administracinių teisės pažeidimų kodekso 23 straipsnio 4 dalimi, gresia bauda iki 50 bazinių dydžių (1 BD – 27 rublių).

Kaip jau esam skelbė anksčiau, vairuotojai vykdantis tranzitinius pervežimus per Baltarusijos teritoriją, turi važiuoti tik respublikiniais keliais, kuriuose galimas sustojimas poilsiui ir maitinimuisi, taip pat užsipilti degalų. Vairuotojai važiuojantis tranzitu sustojimo metu neturi išvykti iš šių punktų teritorijos.

Tranzitu važiuojančiu transporto priemonių vairuotojai, privalo išvykti iš Baltarusijos trumpiausiu maršrutu ne vėliau kaip kitą dieną po atvykimo į jos teritoriją dienos.

Taip pat vairuotojai privalo turėti asmeninės apsaugos priemones (medicininės kaukes, pirštinės) ir jas naudoti išlipant iš transporto priemonės.

Žemėlapis rusų kalba čia.

Žemėlapis anglų kalba čia.

 

 

 

Plačiau
2020 balandžio 16 Karantino metu pakeistus leidimus laikinai gyventi turi atsiimti darbdavys

Asociacija „Linava“ primena apie karantino laikotarpiu privalomą 14 dienų ar trumpesnę iš užsienio grįžusių vairuotojų izoliaciją bei šiuo tikslu Migracijos departamento parengtą supaprastintą leidimo laikinai gyventi keitimo procedūrą, apie kurią skelbėme čia:

Primename, kad karantino laikotarpiu užsieniečių aptarnavimas Migracijos departamente yra ribojamas, tačiau sudaryta galimybė leidimą pakeisti be užsieniečio atvykimo asmeniškai ir išrašytą leidimą laikinai gyventi atsiimti užsieniečio vairuotojo darbdaviui iš anksto www.migracija.lt rezervuotu vizito laiku.

 

Plačiau
2020 balandžio 16 „Linavoje“ forminamos vizos į Rusiją ir Baltarusiją

Asociacija „Linava“ primena, kad karantino metu vairuotojams ir toliau forminamos vizos į Rusijos Federaciją ir Baltarusijos Respubliką.

Dėl vizų gavimo prašome kreiptis į asociaciją „Linava“ (Jankiškių g. 41, Vilnius, 11 kabinetas,) arba tel.85 278 65 33.

Darbo laikas 8-16 val.

Dėl vizų taip pat galima kreiptis į UAB „Sigida“, esančią Vilniuje, Švitrigailos g. 7, tel.85 233 34 54. Darbo laikas 9-15 val.

Dokumentus taip pat galima siųsti per „Kautros“ Siuntų skyrių arba per kitas kurjerių tarnybas.

Draudimo polisus galima įforminti vietoje.

Plačiau
2020 balandžio 16 „Regitra“ skelbia palaipsniui atnaujinanti vairuotojų egzaminavimą

Regitra skelbia, kad nuo balandžio 20 d. registracija bus atverta ir krovininių transporto priemonių – C, CE – kategorijų siekiantiems vairuotojams. Kada bus galima registruotis į kitų kategorijų egzaminus, sprendimai bus priimti vėliau.

Atnaujinus registraciją, motociklų egzaminus būsimieji vairuotojai galės pradėti laikyti jau nuo balandžio 22 d., o krovininių transporto priemonių – nuo balandžio 23 d. Egzaminai kol kas bus vykdomi 6 didžiuosiuose Lietuvos miestuose: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje ir Alytuje.

Užsiregistruoti į egzaminą galima tiesiog internetu (https://vp.regitra.lt/#/) arba paskambinus bendruoju informacijos centro telefonu +370 700 55151. Siekiant kuo labiau užtikrinti tiek darbuotojų, tiek klientų saugumą, planuojančių laikyti egzaminus prašoma pasijutus blogai ar jaučiant  kokius  ligos simptomus bet kuriuo metu atšaukti registraciją į egzaminą bei pasirinkti kitą patogų laiką, kadangi jokie apribojimai nebus taikomi.

Informacija būsimiems krovininių transporto priemonių vairuotojams

Būsimi C, CE kategorijų vairuotojai praktikos egzaminams, kurie bus pradėti vykdyti nuo balandžio 23 d., galės užsiregistruoti nuo kitos savaitės pradžios, t. y. balandžio 20 d.

Egzaminai bus vykdomi su „Regitros“ turimu transportu. Atvykstančių į egzaminą prašoma turėti savo apsauginę kaukę, tuo tarpu pirštinėmis ir dezinfekcinėmis priemonėmis pasirūpins įmonė.

 

Plačiau
2020 balandžio 16 Ispanija: sušvelnino vairavimo ir poilsio laiko taisykles iki gegužės 31 dienos

Balandžio 14 d. Ispanijos Vyriausybė nutarė sušvelninti vairavimo ir poilsio laiko taisykles. Šie sušvelninimas įsigaliojo nuo balandžio 14 d. ir galios iki gegužės 31 d.

Pagrindinės sąlygos:

- maksimalus kasdienio vairavimo laiko padidinimas nuo 9 valandų iki 11 valandų;

- kasdienio poilsio laikotarpio sumažinimas nuo 11 iki 9 valandų;

- galimybė atlikti du iš eilės sutrumpintus mažiausiai 24 valandų kassavaitinius poilsius, jei:
a) vairuotojas naudojasi mažiausiai 4 kassavaitinio poilsio laikotarpiais per keturias savaites iš eilės, iš kurių bent du turi būti ne trumpesni kaip 45 valandų kassavaitinio poilsio laikotarpiai.
b) Už sutrumpintą kassavaitinį poilsį nereikia atlikti kompensacijos.

- vairuotojui suteikiama galimybė reguliarų kassavaitinį poilsį (45 h) atlikti transporto priemonėje, jei joje yra miegojimui tinkamos vietos kiekvienam vairuotojui, o transporto priemonė stovi.

Raginame atkeipti dėmesį į tai, kad išlaikomos maksimalūs 56 valandų savaitės ir 90 valandų dviejų gretimų savaičių vairavimo reikalavimai.

Plačiau
2020 balandžio 15 LVK organizuoja apklausą dėl COVID-19 pandemijos poveikio

Lietuvos verslo konfederacija (LVK) labai prašo Jūsų prisidėti prie to, kad šalies verslas greičiau atsikratytų šiuo metu patiriamų sunkumų, skiriant vos kelias minutes labai svarbaus, neilgo klausimyno užpildymui.

Atsižvelgiant į COVID-19 pandemijos kaustomo šalies ūkio situaciją, šios itin svarbios apklausos rezultatai taps vienu iš kriterijų diskutuojant su valstybės institucijomis bei siekiant verslui geriausių sprendimų.

Jums tereikia paspausti šią nuorodą: http://manoapklausa.lt/apklausa/1182986928/

Tuomet apklausoje paspaudus mygtuką „pradėti“ atsakyti į nesudėtingus klausimus po kiekvieno spaudžiant mygtuką „tęsti“. Po paskutinio atsakymo, jūsų nuomonė automatiškai bus užfiksuota.

Apklausa anoniminė, jos rezultatai bus naudojami apibendrintai, neminint nė vienos įmonės pavadinimo.

 

 

Plačiau
2020 balandžio 15 Priemonė smulkioms ir vidutinėms įmonėms, pritrūkusioms lėšų

Ekonomikos ir inovacijų ministerija skelbia apie lengvatines paskolas smulkioms ir vidutinėms įmonėms, pritrūkusioms apyvartinių lėšų. Kviečiame susipažinti su jų skelbiama informacija ir įvertinti, ar tokios priemonės gali būti patrauklios smulkioms ir vidutinėms vežėjų bendrovėms.

Skelbiama,  jog startavo nauja finansinė priemonė, skirta teikti lengvatinių paskolų paraiškas smulkiosioms ir vidutinėms įmonėms, pritrūkusioms apyvartinių lėšų sutrikus atsiskaitymams iš įmonių pirkėjų, kurių veikla dėl karantino buvo nutraukta ar apribota. Ši priemonė leis smulkiosioms ir vidutinėms įmonėms pasiskolinti lėšų, kurios negautos už išrašytas ir neapmokėtas sąskaitas faktūras. Maksimali paskolos suma galės siekti iki 100 tūkst. Eur.

Lietuvos bankas, bendradarbiaudamas su UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“), parengė skatinamąją finansinę priemonę „Apmokėtinų sąskaitų paskolos“ (toliau – Priemonė), kuriai pritarė Ekonomikos ir inovacijų ministerija. Priemonę valdo ir įgyvendina „Invega“.

Paraiškų teikimas bus organizuojamas kvietimais, kurie bus skelbiami viešai „Invegos“ interneto svetainėje www.invega.lt. Čia rasite daugiau informacijos apie paskolų teikimo sąlygas.

Paraiškos turės būti teikiamos „Invegai“ per elektroninę paraiškų teikimo sistemą adresu https://ASAP.invega.lt.

Trumpą informaciją apie paskolų teikimo tvarką rasite čia.

Plačiau
2020 balandžio 14 Vairuotojai anketas gali pildyti internetu

Dėl koronavirusinės infekcijos COVID-19 grėsmės sustiprinus Lietuvos sienos kontrolę, į šalį įvažiuojantiems krovinių vežėjams reikia užpildyti specialias anketas. Jas vairuotojai pasienio tikrinimo metu kontrolės punktuose turi pateikti Nacionalinio visuomenės sveikatos centro (NVSC) specialistams.

Siekiant pagreitinti pasienio patikros procedūras ir sutaupyti Jūsų laiką, rekomenduojama minėtus dokumentus užpildyti internete: https://vezejams.nvsc.lt

Vieną kartą užpildžius anketą internete, pakartotinai pildyti jos nebereikės, užteks pateikti asmens dokumentą patikrinimui ir pasakyti, kad duomenys jau užpildyti internete. Anketos yra pateiktos lietuvių, rusų ir anglų kalbomis.

 

Plačiau
2020 balandžio 14 Koronaviruso protrūkis Prancūzijoje – atnaujinta anketa

Europos Komisija informavo IRU apie tai, kad Prancūzijos valdžia leidžia įvažiuoti į Prancūziją kitų šalių profesionaliems vairuotojams, turintiems Tarptautinio transporto darbuotojų pažymėjimą, kuris yra pateiktas EK komunikato, dėl žaliųjų koridorių, 3 Priede.

http://www.linava.lt/wp-content/uploads/2020/04/Certificate-EN.docx

 

 

Plačiau
2020 balandžio 14 Vežėjams reikia realios valstybės pagalbos

„Linava“ ragina valstybės institucijas krizės akivaizdoje nepalikti be valstybės paramos kelių transporto sektoriaus, kuriam reikalingi skubūs sprendimai, palengvinantys kritinę situaciją.

„Linava“ atkreipia dėmesį, kad pagal UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA) asociacijai „Linava“ pateiktą informaciją, šiuo metu siūloma pagalba negali būti naudojama krovinių vežimo keliais transporto priemonėms įsigyti, o tai reiškia, kad vežėjams, nukentėjusiems nuo pandemijos poveikio, negali būti taikomas kredito palūkanų kompensavimo mechanizmas (kaip valstybės pagalba) lizingo būdu įsigytoms ir įsigyjamoms transporto priemonėms (vilkikams, priekaboms ir kt.).

Asociacija „Linava“ mano, jog valstybė turėtų pasinaudoti visomis įmanomomis galimybėmis įtvirtinti kelių transporto vežėjams palūkanų kompensavimo mechanizmą lizingo būdu įsigytoms ir įsigyjamoms kelių transporto priemonėms.

„Nepaprastai svarbu, kad transporto įmonės išsaugotų darbo vietas bei kapitalą ir, atsigaunant rinkoms, galėtų toliau eksportuoti paslaugas. Stebime situaciją eksporto rinkose ir matome, kaip kitos valstybės gelbsti nacionalinius verslus, taikydamos įvairiausias finansinio palaikymo schemas. Lietuvos gebėjimas išsaugoti gyvybingą ekonomiką taps veiksniu, kuris paveiks valstybės konkurencingumą atsigaunant ekonomikoms“,  – sako „Linavos“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis.

Ekonomikos ir inovacijų ministerija, atsižvelgdama į 2020 m. kovo 19 d. Komisijos priimtą laikinąją valstybės pagalbos sistemą, yra parengusi pranešimą Europos Komisijai, kuriuo derinama išimtis smulkaus ir vidutinio verslo įmonėms, vykdančioms krovinių vežimo keliais veiklą. Pagal parengtą schemą turėtų būti kompensuojama iki 100 procentų pagal paskolos ar finansinės nuomos (lizingo) sandorį sumokėtų palūkanų (taikant maksimalią 7 procentų metinių palūkanų normą), jei buvo visiškai (o ne iš dalies) atleistas nuo paskolos arba finansinės nuomos (lizingo) pagrindinės dalies grąžinimo  ir įmonė nebuvo sunkumų patirianti 2019-12-31 duomenimis, o patyrė sunkumus dėl COVID-19. Europos Komisijos sprendimo tikimasi po Velykų.

 

 

Plačiau
2020 balandžio 10 Lietuvos vežėjai kreipėsi į Europos Parlamento vadovybę, ragindami stabdyti Mobilumo paketo svarstymus

Lietuvos vežėjai kreipėsi į Europos Parlamento (EP) vadovybę, raginami dėti visas pastangas sustabdyti tolesnius Mobilumo paketo svarstymus, kol nebus įvertintos COVID-19 pandemijos sukeltos krizės pasekmės Bendrijai ir jos atskirų šalių ekonomikoms.

Į Briuselio EP atstovus kreipėsi dvi didžiausios vežėjų asociacijos – Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ bei Tarptautinio transporto ir logistikos aljansas (TTLA).

Kaip informavo „Linavos“ prezidentas Romas Austinskas, su prašymu neįtraukti Mobilumo paketo į plenarinės sesijos darbotvarkę Lietuvos vežėjai kreipėsi į Europos Parlamento pirmininką ir į visus parlamento pirmininkų sueigos narius.

„Mes prašome svarbiausio dalyko – neįtraukti Mobilumo paketo į balandžio ir artimiausių mėnesių plenarinės sesijos darbotvarkes, kol nepaaiškės esamos krizės padariniai transporto sektoriui. Tikimės, kad šį mūsų prašymą Europos Parlamento vadovams solidariai palaikys ne tik kitų ES šalių vežėjų asociacijos, bet ir politinių grupių atstovai iš Latvijos, Estijos, Lenkijos, Vengrijos, Rumunijos, Bulgarijos, Maltos, Kipro bei kitų valstybių. Galutiniame derybų dėl Mobilumo paketo etape Europos Parlamento vaidmuo yra lemiamas“, – pažymi R. Austinskas.

Lietuvos vežėjai kreipimesi į europarlamentarus pakartotinai priminė argumentus dėl nepritarimo Mobilumo paketui, akcentuojant diskriminuojančias nuostatas ir neproporcingus reikalavimus atskiroms ES narėms, o taip pat akivaizdžius prieštaravimus ambicingiems ES klimato kaitos tikslams. Be to, Mobilumo paketo suvaržymai suskaldys vieningą ES rinką. Mobilumo paketą daugiausia palaiko senosios ES narės iš Vakarų Europos – Vokietija ir Prancūzija, kurių transporto sektoriaus įmonės įgautų akivaizdų konkurencinį pranašumą prieš periferinių valstybių vežėjus s.

Pasak TTLA generalinio sekretoriaus Tomo Jurgelevičiaus, daugiausiai prieštarų tarp ES narių kelia nuostata, įpareigojanti vilkikus periodiškai grąžinti į jų registracijos šalį. Jo teigimu, Mobilumo paketo nuostatų prieštaravimai papildomai išryškėjo kilusios pandemijos akivaizdoje.

„Mes negalime suprasti dabartinės situacijos, kai Vakarų Europos valstybės imasi priemonių apsaugoti vairuotojų sveikatą, užtikrinti komercinio transporto darbą ir tuo pat metu stumia Mobilumo paketą su kardinaliai priešingomis nuostatomis. Dauguma Europos valstybių laikosi griežto karantino sąlygų, riboja socialinius kontaktus, kad užkrato plitimo rizika būtų kuo mažesnė. Tuo tarpu Mobilumo pakete įtvirtinti reikalavimai, draudžiantys atlikti kassavaitinį poilsį kabinoje, padidintų vairuotojų susirgimo riziką dėl lankymosi apgyvendinimo įstaigose. Kitas Mobilumo paketo reikalavimas dėl privalomo vilkikų grąžinimo į įmonės įsisteigimo šalį akivaizdžiai kertasi su šiuo metu taikomomis kontrolės ir patikrų procedūromis prie ES valstybių sienų. Sunku net įsivaizduoti  šio reikalavimo padarinių mastą, kai dėl reikšmingai išaugusių vilkikų srautų drastiškai padidėtų eilės prie pasienio patikros punktų ir svarbiausia – rizika vairuotojų sveikatai.- sako T. Jurgelevičius.

Vežėjai europarlamentarams akcentuoja, kad Transporto sektorius jau susidūrė su neigiamomis ekonominėmis pasekmėmis, tačiau tikrasis jų mastas išryškės ateityje ir tiesiogiai priklausys nuo pandemijos suvaldymo ES ir už jos ribų. Nėra aišku, kiek transporto įmonių sugebės išgyventi dabartinę krizę, bet net ir išlikusioms – Mobilumo paketo smūgis gali būti lemtingas, pažymi verslo atstovai.

Lietuvos vežėjai kreipėsi ir į Lietuvos atstovus Europos Parlamente ragindami užkirsti kelią Mobilumo paketo svarstymams parlamente, kol nepaaiškės dabartinės krizės padariniai transporto sektoriui.

Šią savaitę ES Transporto taryboje, nepaisant 9 ES valstybių narių prieštaravimo, buvo patvirtinta Tarybos pirmojo skaitymo pozicija dėl Mobilumo paketo, todėl netrukus turėtų būti pradėtas antrasis skaitymas Europos Parlamente.

 

Plačiau
2020 balandžio 09 Eismo ribojimai švenčių dienomis ES šalyse

Esant ekstremaliai situacijai, beveik visos ES valstybės narės įvedė apribojimus asmenų patekimui į šių valstybių teritorijas. Tačiau krovinių vežimui tokie draudimai netaikomi. Be to, daugelis valstybių sustabdė eismo apribojimų taikymą švenčių ir išeiginėmis dienomis.

Informaciją apie sustabdytus eismo apribojimus atitinkamam laikotarpiui  galima rasti „LINAVA“ svetainėje skiltyje „Naujienos“, pavadinimu “ IRU informacija“. Ši informacija atnaujinama kaskart, gavus naujos informacijos.

Jeigu žinutėje „IRU informacija“ nerasite duomenų apie eismo apribojimą ar sustabdymą, prašome vadovautis informacija pateikta svetainės skiltyje  VEŽĖJO ŽINYNAS/Eismo apribojimai. 

Papildomai informuojame, kad ES valstybių narių taikomas išimtis darbo ir poilsio režimo reikalavimams galima rasti LTSA svetainėje: https://ltsa.lrv.lt/lt/naujienos/keliu-transportas-4

IRU pateikia atnaujintą artėjančių valstybinių švenčių situacija (2020 m. balandžio 9 d., 12:10)

 

Šalis Sustabdyti eismo apribojimai Nuoroda
Austrija 2020 m. balandžio 6 d. AISÖ patvirtino, kad Austrijoje savaitgalio ir valstybinių švenčių draudimas vairuoti sunkvežimius, kurių masė didesnė kaip 7,5 tonos, bus sustabdytas iki 2020 m. balandžio 19 d. Tačiau nariai turėtų žinoti, kad sektoriniai vairavimo draudimai, kurie šiuo metu galioja Tirolio regione, liks galioti IRU informacija
Čekija Valstybinės ekstremalios situacijos metu panaikinami galimi vairavimo apribojimai sekmadieniais ir valstybinėmis šventėmis. IRU informacija
Prancūzija Savaitgaliais ir valstybinėmis šventėmis taikomi vairavimo apribojimai panaikinami iki balandžio 20 d. IRU informacija
Vokietija Vokietijos federalinių žemių išimtys dėl vairavimo draudimų yra susijusios ir su sekmadienio, ir dėl valstybinių švenčių vairavimo draudimais. Čia pateikiamos atitinkamos išimtys, suteiktos federalinėse žemėse. Übersicht über die straßengüterverkehrsrechtlichen Ausnahmeregelungen aufgrund Covid-19
Graikija Kovo 31 d. Graikijos infrastruktūros ir transporto ministerija nusprendė sustabdyti sunkvežimių judėjimo draudimus nuo balandžio 16 d. iki balandžio 21 d. (Stačiatikių Velykos). Atidėjimas taip pat bus taikomas nuo balandžio 30 d. iki gegužės 3 d. (Darbo dienos savaitgalis). IRU informacija
Italija Italijos transporto ir infrastruktūros ministras pasirašė dekretą, kuriuo nuo balandžio 10–14 d. panaikinamas vidaus transporto draudimas krovininėms transporto priemonėms, sveriančioms daugiau nei 7,5 tonos. Kelionių draudimai transporto priemonėms, vykdančioms tarptautinį pervežimą Italijoje, taip pat panaikinami iki tolesnio pranešimo. IRU informacija
Portugalija Per Velykas profesionalūs vairuotojai privalo turėti darbdavio pasirašytą deklaraciją, patvirtinančią, kad vairuotojas vykdo transporto operaciją. Deklaracija siekiama užkirsti kelią nereikalingam žmonių judėjimui šiuo Velykų laikotarpiu. Pareiga nešiotis tokį dokumentą įsigalioja nuo balandžio 9 d. 00:00 val. iki balandžio 13 d. 00:00. Šiuo laikotarpiu žmonių judėjimas bus leidžiamas tik dėl profesinių priežasčių (įskaitant krovininio transporto vairuotojus) arba dėl specifinių poreikių (vykti į ligoninę, vaistines ar nusipirkti maisto). Deklaracijos forma
Rumunija Balandžio 4 d. Nacionalinė kelių infrastruktūros administravimo įmonė (CNAIR) panaikino vairavimo apribojimus transporto priemonėms, sunkesnėms nei 7,5 tonos, valstybinio kelio DN1 (E60) Ploiesti – Brasovas ruože. Priemonė taikoma iki balandžio 16 d. Vis dar lieka galioti važiavimo apribojimai DN1 ruože Bukareštas – Ploiesti. IRU informacija
Ispanija Šie apribojimai sustabdyti visam nepaprastosios padėties laikotarpiui:
- Savaitės eismo draudimai transporto priemonėms, kurių svoris didesnis nei 7,5 tonos;
- Savaitgaliais ir šventiniai ADR transporto priemonių draudimai;
- Savaitiniai, šventiniai ir savaitgaliniai neįprasto transporto draudimai;
- Visi transporto priemonių eismo draudimai Katalonijoje ir Baskų krašte.
IRU informacija
Slovakija Slovakijos policija balandžio 10, 12 ir 13 dienomis panaikino sunkvežimių, kurių svoris didesnis kaip 3,5 tonos, vairavimo apribojimus (atkreipkite dėmesį, kad šeštadienį nėra jokių vairavimo apribojimų). IRU informacija

Plačiau
2020 balandžio 09 LTSA Vilniaus padalinyje įrengtas dokumentų atsiėmimo langelis

Po „Linavos“ prašymų Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) Vilniaus padalinyje įkūrė dokumentų atsiėmimo langelį.

Kaip pranešė LTSA, nuo balandžio 9 d. LTSA Vilniaus biure transporto įmonių atstovai paruoštus leidimus vežti krovinius tarptautiniais maršrutais turi galimybę atsiimti fiziškai bekontakčiu būdu per įrengtą dokumentų atsiėmimo langelį.

Toks sprendimas priimtas įvertinus susiklosčiusias aplinkybes. Pastaruoju metu dėl išaugusių siuntų srauto kai kur yra sutrikęs kurjerių darbas, todėl ne visos siuntos pasiekia adresatus laiku.

Daugiau apie tai ir kaip viskas bus vykdoma rasite čia:

Plačiau
KLAUSK