LT EN RU
Naujienos
2020 spalio 09 Laikini vizų išdavimo trikdžiai Baltarusijoje ir Ukrainoje

Lietuvos Respublikos ambasada Baltarusijoje informavo, kad dėl šiuo metu ambasadoje Minske vykdomų techninių sistemos atnaujinimo darbų laikinai sustabdytas vizų išdavimas. Vizas galima gauti konsulate Gardine ir vizų išdavimo centruose. Pasibaigus sistemos atnaujinimo darbams, vizų išdavimas bus atnaujintas ir ambasadoje. Tuo tarpu remiantis Lietuvos Respublikos ambasados Ukrainoje suteikta informacija, dėl COVID-19 ligos plitimo, Ukrainoje esančių vizų centrų veikla sustabdyta iki spalio 22 d.

Plačiau
2020 spalio 09 „Linava“ pasveikino Muitinės departamentą Lietuvos muitinės atkūrimo proga

„Linavos“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas spalio 9 dieną Muitinės departamentui perdavė sveikinimą Lietuvos muitinės atkūrimo 30-mečio proga.

Sveikinime rašoma:

„1990 metais spalio 9 dieną Lietuvos Aukščiausioji Taryba priėmė Laikinąjį muitinės įstatymą, kuriame buvo numatyta svarbiausia muitinės funkcija – vykdyti valstybės muitų politiką. Šiandien švenčiame 30-tąsias Lietuvos muitinės atkūrimo metines ir vežėjams tai yra svarbi sukaktis, nes tai yra 30 glaudžios partnerystės ir bendro darbo su Lietuvos muitine metų.

Šia proga dėkojame Lietuvos muitinės pareigūnams už tai, kad kasdieniu savo darbu užtikrina sąžiningą konkurenciją ir palaiko sąžiningą verslą. Tiek prieš 30 metų, tiek šiandien kova su kontrabanda ir nelegalia tarptautine prekyba yra prioritetas mūsų valstybei.

Sveikindami šventės proga linkime visiems muitinės pareigūnams sėkmės atsakingame jų darbe“.

Plačiau
2020 spalio 08 Latvija: privalomos anketos atvykstantiems

Atsižvelgiant į epidemiologinę padėtį ir siekiant apriboti infekcinių ligų plitimą, Latvijoje diegiama „Keliautojų registracijos informacinė sistema“.

Nuo š. m. spalio 12 d. visiems keliautojams kertantiems Latvijos sieną, privaloma užpildyti elektroninę formą (https://covidpass.lv/) ir išsisaugoti QR kodą. Gautą QR kodą reikės parodyti pasieniečiams.

Anketą privaloma užpildyti ne anksčiau kaip prieš 48 val. iki Latvijos sienos kirtimo.

Anketoje asmuo turi nurodyti savo vardą, pavardę, asmens kodą, kontaktinį telefono numerį ir faktinės gyvenamosios vietos adresą, taip pat šalis ir datas, kuriuose lankėsi per paskutines 14 dienų iki atvykimo į Latviją.

Kiekvienam suaugusiajam anketa turi būti pildoma atskirai, o nepilnamečiams anketą pildo tėvai arba teisėti globėjai.

Plačiau
2020 spalio 02 Informacija vilkikų kartelio byloje

Nyderlandų fondas „Stichting Truck Claim“ (toliau – „Fondas“) informuoja, kad visos Vilkikų kartelio byloje dalyvaujančios įmonės informacinius pranešimus apie Nyderlanduose vykdomo teismo proceso eigą gaus į savo el. pašto adresus, kurie kartu yra ir kiekvienos įmonės prisijungimo vardas jungiantis prie duomenų bazės https://platform.truckclaim.org/.

Su byla susiję klausimai gali būti siunčiami adresu info@truckclaim.org ir į juos Fondas atsakys kaip galima greičiau. Taip pat galite susisiekti su vietiniu Fondo partneriu: Advokatų kontora COBALT šiais kontaktais: truck.claim@cobalt.legal

Plačiau
2020 spalio 02 “Linavos” komandą papildė naujas narys

Nuo spalio 1 d. „Linavos“ komandą papildė naujas narys – prezidiumo patarėju pradėjo dirbti Vytautas Naudužas.

Pristatydamas patarėją „Linavos“ prezidentas Romas Austinskas pasidžiaugė, kad „Linavos“ komanda stiprėja ir palinkėjo „Linavai“ naujų proveržių.

Vytautas Naudužas, kalbėdamas apie savo veiklos „Linavoje“ tikslus pažymėjo, kad „Linava“ šiandien atliko labai galingą darbą, pandemijos metu aprūpindama vartotojus reikalingais maisto produktais bei pramoninėmis prekėmis.

„Mes nesusidūrėme su tais sunkumais, su kuriais susidūrė ir kitos šalys, ir aš manau, kad didžiule dalimi tai yra „Linavos“ sėkmė“, – sakė V.Naudužas.

Kita vertus, anot jo, „Linava“ šiandien susiduria su daugybe sunkumų – tai ir Mobilumo paketas, kuris gali riboti „Linavos“ plėtros galimybes ir mažinti Lietuvos bendrovių konkurencingumą. Lietuvos įmonių tranzito kelius apsunkina ir įvykiai Baltarusijoje.

„Išmaniųjų technologijų plėtra – tai yra atsakymas. Kas laimi jas plėtojant technologijas, tas laimi konkurencinę kovą. Tai yra didžiuliai iššūkiai „Linavai“, dabar reikia padaryti rimtą posūkį ir kaip galima greičiau paleisti naujus procesus“, – teigia V.Naudužas.

Vytautas Naudužas turi sukaupęs didžiulę patirtį įvairiose srityse. Jis keletą metų yra dirbęs premjero patarėju, Ekonomikos viceministru, Užsienio reikalų ministerijoje daugelį metų yra užėmęs skirtingas pareigas, dėstė Vilniaus universitete. V.Naudužas ėjo pareigas Lietuvos ambasadose įvairiose šalyse, buvo ESBO specialus įgaliotasis atstovas transporto ir energetikos klausimais.

Plačiau
2020 rugsėjo 30 Kreipimasis į neatidėliotino MMA didinimo entuziastus: palankių ekonominių prognozių užliūliuotas sprendimas atsirūgs ir darbdaviams, ir darbuotojams

Liko mažiau nei pora savaičių iki rinkimų į Seimą ir minimalios mėnesinės algos (MMA) nustatymo kitiems metams klausimas šiandien vėl bus svarstomas Trišalėje taryboje. Darbdavių organizacijos – asociacija „Investors’ Forum“, Lietuvos darbdavių konfederacija, Lietuvos pramonininkų konfederacija, Lietuvos prekybos, pramonės ir amatų rūmų asociacija, Lietuvos verslo konfederacija ir Žemės ūkio rūmai – nekart pabrėžusios būtinybę depolitizuoti MMA nustatymo klausimą, ragina susilaikyti nuo šio klausimo svarstymo rinkimų išvakarėse ir, svarbiausia, tebetvyrant neapibrėžtumui dėl pandemijos padarinių.

 Verslas, kaip ir visa ekonomika, šiemet yra paveiktas Covid-19: planuojamas BVP nuosmukis -1.5%, stebime ribotą eksporto rinkų atsigavimą. Tebeturime paskelbtą ekstremalią situaciją, o Užimtumo tarnybos duomenimis, bedarbystė jau siekia 14,3 proc., kai, palyginti, praėjusių metų rugsėjo mėnesį buvo 8 proc.

Pasidžiaugėme, kad pandemijos sąlygomis mūsų šalies ūkio rezultatai, palyginti, geri, tačiau tai iš dalies pavyko valstybės skolos didinimo sąskaita. Verslo likvidumo priemonėms (nuomos subsidijoms, mikroįmonėms ir t.t.) bei tiesioginėms išmokoms vartojimo lygiui palaikyti (pensininkams, gydytojams ir t.t.) buvo išdalinti milijardai eurų. Vadinasi, „bazė“, nuo kurios siūloma skaičiuoti kitų metų MMA, yra netinkama ir klaidinga. Rekordinės valstybės skolos didėjimas bus stabdomas ir teks mokėti už skolos aptarnavimą.

Labiausiai pandemijos paveiktų sektorių darbdaviams bet koks MMA padidinimas gali sąlygoti jų išlikimo klausimą. Rugpjūčio mėn. duomenimis, yra per 62 tūkst. įmonių, kurioms taikomos mokestinės pagalbos priemonės. Pavyzdžiui, viename iš labiausiai krizės paveiktame viešbučių ir restoranų sektoriuje dirba 42 000 darbuotojų ir pusė sektoriaus iki kito sezono neatsidarys. Restoranai balansuoja ties išgyvenimo riba, nes jau dabar apyvartos krito 30 proc., verslo viešbučiuose – 6 proc. užimtumas. Transporto sektoriuje jau dabar stebimas tiek apdraustųjų tiek mažų įmonių skaičiaus mažėjimas. O komandiruojamiems darbuotojams MMA pakiltų dar labiau, nes jiems taikomas minimalaus atlyginimo koeficientas (koef. 1,65 prie MMA).

Šiuo metu visas prastovų kompensavimo mechanizmas yra susietas su MMA dydžiu, o situacija dėl pandemijos masto išlieka neprognozuojama. Jeigu kitąmet vėl daug darbuotojų atsidurs prastovose, dėl didesnės MMA augs ir darbdavių sąnaudos. Šiuo atveju ir pati valdžia (tačiau, matyt, tik būsimoji) turėtų įvertinti, kad MMA didinimas dabartinėje situacijoje gresia tuo, jog vėliau teks mokėti didesnes prastovų kompensacijas. Todėl reikia atsakingai paskaičiuoti, kiek biudžetui gali kainuoti MMA padidinimas.

Nepaisant optimistinių ekonominių prognozių, reikia pripažinti – situacija išlieka pernelyg neapibrėžta, ypač dabar, sparčiai prastėjant epidemiologinei situacijai, kuri jau pradeda atsispindėti vartotojų ir rinkų lūkesčiuose. Lietuvos banko atstovas jau praėjusiame Trišalės tarybos posėdyje minėjo, kad 2021 ekonomikos prognozės yra neaiškios. Kad ir kiek optimizmo suteikė tai, jog 2020 m. antrojo ketvirčio ekonomikos nuosmukis buvo mažesnis, nei tikėtasi, negalime sau leisti remtis nepatikimu optimistiniu scenarijumi, žinodami, kad rizikuojame dalies ūkio subjektų išlikimu ir jų sukuriamų darbo vietų išsaugojimu.

2020-ųjų MMA taip pat buvo skaičiuojamas remiantis ateities ekonomikos prognozėmis. Jos pasirodė besančios klaidingos. Šiandien, rinkimų išvakarėse ir skaičiuodami pandemijos bangas bei jų padarinius, turime subalansuoti darbdavių, darbuotojų bei ekonomikos stabilumo siekiančių dalyvių interesus, o sprendimą dėl MMA nukelti jau po rinkimų.

 

Plačiau
2020 rugsėjo 29 Krovinių vežėjų apklausa dėl situacijos su galimais Baltarusijos ribojimais

Kviečiame suinteresuotus asociacijos „Linava“ narius, vežančius krovinius Baltarusijos kryptimi, iki 2020 m. spalio 15 d. dalyvauti apklausoje dėl situacijos su galimais Baltarusijos ribojimais kitų šalių vežėjams, atsakant į keletą klausimų pridedamoje anketoje: https://forms.gle/CP4JBMd5jX4x5RR6A

Laukiame vežėjų informacijos dėl visų neįprastų (diskriminacinių) įvykių, susijusių su galimais Baltarusijos ribojimais kitų šalių vežėjams, pradedant nuo 2020 m. rugsėjo 14 d.

Maloniai prašome anketą užpildyti dėl kiekvieno įvykio (vežimo) atskirai.

Apibendrinti apklausos duomenys bus naudojami minėtai situacijai išanalizuoti ir susistemintai informacijai ir galimiems siūlymams atsakingoms valstybės institucijoms parengti. Pageidautina kad užpildytumėt visus anketos laukus.

Esant tikslesnių duomenų poreikiui, su anketas užpildžiusiais vežėjais gali būti individualiai susisiekta anketose nurodytais kontaktais (esant vežėjo sutikimui).

 

Plačiau
2020 rugsėjo 25 Keičiasi mokestinių pagalbos priemonių taikymo terminai

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) informuoja, kad LR Vyriausybės sprendimu pakeistas mokestinės pagalbos priemonių taikymo terminas mokesčių mokėtojams, nukentėjusiems nuo COVID-19. Mokesčius neigiamą COVID-19 poveikį patyrusios įmonės ir gyventojai galės atidėti iki š. m. gruodžio 31 d. Per du mėnesius po šio termino t.y. iki 2021 m. kovo 1 d. jie galės kreiptis į mokesčių administratorių ir sudaryti mokestinės paskolos sutartį be palūkanų.

Primename, kad mokesčių atidėjimu ir išdėstymu gali pasinaudoti įmonės, kurias VMI įtraukė į nukentėjusiųjų nuo COVID-19 sąrašą. Atnaujintą sąrašą arba ekonomines veiklas, įtrauktas į sąrašą, galite peržiūrėti čia https://www.vmi.lt/cms/informacija-verslui-del-covid-19.

Verslininkai (nepriklausomai nuo vykdomos ekonominės veiklos rūšies), neradę savęs minėtuose sąrašuose, tačiau taip pat patyrę neigiamas pasekmes dėl COVID-19 ir pageidauja pasinaudoti pagalbos priemonėmis, gali per Mano VMI (skiltyje Paslaugos > Užsakyti Paslaugą > Paklausimai) arba el. paštu vmi@vmi.lt pateikti supaprastintą prašymo formą taikyti pagalbos priemones https://www.vmi.lt/cms/documents/10162/8016055/Moketojo_prasymas_del_COVID-19/bedb35b2-3350-41e4-99e1-f4c55006b5d2.

Informaciją apie pagalbą verslui dėl COVID-19 skelbiama ir nuolat atnaujinama VMI interneto svetainėje https://www.vmi.lt/cms/informacija-verslui-del-covid-19.

VMI konsultacijas telefonu šiemet teikia visoje šalyje. Kilus klausimams, pasikonsultuoti verslininkai galės ne tik paskambinus bendruoju Mokesčių informacijos telefonu 1882, bet ir kitais  papildomais telefonų numeriais, kurie skelbiami VMI interneto svetainėje.

Asociacija „Linava“ vežėjus taip pat ragina naudotis ir kitomis finansinės pagalbos priemonėmis, kurios detaliau aprašytos čia

Plačiau
2020 rugsėjo 25 Lietuvos vežėjai stumiami iš Rytų rinkos

Rugsėjo 23 d. vykusiame „Linavos“ prezidiumo posėdyje nemažai dėmesio buvo skirta problemoms, su kuriomis Lietuvos vežėjai susiduria gabendami krovinius per Baltarusiją.

Prezidiumo nariai pasidalijo informacija, kad pastaruoju metu vežėjai susiduria su nemažomis problemomis, bandydami kirsti Baltarusijos sieną. Posėdyje buvo akcentuojama, jog kaimyninės šalies taikoma dabartinė krovinių patikrinimų tvarka labai trukdo laiku pristatyti krovinius, gaišina krovinius pasienyje, taip Lietuvos vežėjus stumia iš rinkos, nes krovinių pristatymo laikas labai prailgsta, taip pat didėja kaštai ir nevykdomi įsipareigojimai.

Posėdyje buvo aptarta situacija, pasikeista informacija ir sutarta, kad informacija apie vežėjų patiriamus nuostolius turi būti sisteminama ir pateikiama valstybės institucijoms.

„Linava“ yra parengusi apklausos anketą, kurią prašo užpildyti visus vežėjus, kurie yra susiję su prekių gabenimu per Baltarusiją. Kuo daugiau vežėjų užpildys anketą, tuo patikimesni bus apklausos duomenys, o valstybės institucijoms, kurioms tie duomenys bus pateikiami, jie turės didesnį poveikį. Apklausos anketą galima rasti čia: http://www.linava.lt/naujiena/kroviniu-vezeju-apklausa-del-situacijos-su-galimais-baltarusijos-ribojimais/

Prezidiumo nariai sutarė, jog šioje situacijoje valstybė turėtų ginti savo šalies verslą ir sieks su valdžios institucijomis surasti bendrus sprendimus, kaip sumažinti vežėjų praradimus dėl Baltarusijos veiksmų.

Prezidiumo nariai taip pat patvirtino „Linavos“ generalinio sekretoriaus konkurso sąlygas. Kaip žinoma, „Linava“ skelbia konkursą šioms pareigoms užimti, todėl posėdyje buvo svarstyti kriterijai, kuriuos atitinkantys kandidatai galėtų pretenduoti į šias svarbias pareigas. http://www.linava.lt/karjera/generalinio-es-sekretoriaus-es/

Posėdyje taip pat buvo numatytos artimiausių prezidiumo posėdžių datos. Prezidiumo nariai posėdžiaus spalio 14 ir spalio 28 dienomis.

Plačiau
2020 rugsėjo 24 IRU: atnaujinimai Suomijoje

Suomija nuo rugsėjo 19 d. sušvelnino kelionių apribojimus. Apribojimai bus panaikinti kelionėms tarp Suomijos, Kipro, Vokietijos, Islandijos, Norvegijos, Lenkijos ir Švedijos, taip pat Australijos, Kanados ir Japonijos gyventojams, keliaujantiems iš savo šalies į Suomiją.

Keliaujantiems į Suomiją iš Vengrijos ir Italijos bus vėl nustatyti įvažiavimo į šalį apribojimai.

Pagal naujas taisykles per pastarąsias dvi savaites bus leidžiama atvykti iš šalių, kuriose 100 000 gyventojų tenka mažiau nei 25 COVID-19 susirgusių žmonių. Keliautojai atvykę iš šalių, viršijančių šį skaičių, turės atlikti COVID-19 testą.

Nuo rugsėjo 19 d. Suomija nebereikalaus keliautojų laikytis karantino, jei jie atvyksta iš Švedijos, Islandijos, Norvegijos, Lenkijos, Vokietijos, Kipro, Australijos, Kanados ar Japonijos.

Po pandemijos COVID-19 Užsienio reikalų ministerija ir toliau rekomenduoja vengti bet kokių kelionių, išskyrus iš tikrųjų būtinas.

Detalesnę informaciją rasite čia https://vnk.fi/en/-/government-adopts-resolution-on-implementing-the-hybrid-strategy-for-border-traffic-and-travel

https://www.raja.fi/current_issues/guidelines_for_border_traffic

https://thl.fi/en/web/thlfi-en/-/the-traffic-light-model-has-been-updated-check-to-see-from-which-countries-it-is-possible-to-travel-to-finland-without-restrictions?redirect=%2Fen%2Fweb%2Finfectious-diseases-and-vaccinations

Plačiau
2020 rugsėjo 24 NACIONALINIO ATSAKINGO VERSLO APDOVANOJIMO 2020 METŲ KONKURSAS

Informuojame, kad Socialinės apsaugos ir darbo ministerija 2020 m. rugsėjo 18 d. paskelbė Nacionalinio atsakingo verslo apdovanojimo (toliau – NAVA) 2020 metų konkursą, kurio metu nacionaliniais atsakingo verslo apdovanojimais bus pagerbtos įmonės, 2020 m. labiausiai prisidėjusios prie socialinės atsakomybės principų taikymo savo veikloje ir / ar už jos
ribų.

Skelbiamo NAVA 2020 metų konkurso nominacijos: „Metų darbovietė“, „Metų bendruomeniškiausia įmonė“, „Aplinkai draugiškiausia įmonė“, „Įmonė, labiausiai prisidėjusi prie socialinėje atskirtyje esančių asmenų integracijos į darbo rinką“. Kiekviena iš šių NAVA nominacijų skirstoma į 3 kategorijas, atskirai apdovanojant: labai mažas ir mažas
įmones; vidutines įmones; dideles įmones.

Labiausiai pasižymėjusi įmonė pagerbiama pagrindiniu apdovanojimu – „Metų socialiai atsakinga įmonė“. NAVA pretendentais gali būti Lietuvos Respublikoje įregistruotos įmonės. Pretendentai gali kandidatuoti į vieną, kelias ar visas nominacijas. Dėl kiekvienos nominacijos pildoma atskira paraiška (pridedama). Jei nominacijai (-oms) pretendentą teikia ne jis pats, o kitas asmuo, toks siūlymas turi būti su juo iš anksto suderintas, prie paraiškos pridedant tai patvirtinantį (-čius) dokumentą (-us). Nominacijai „Metų socialiai atsakinga įmonė“ atskira paraiška nerengiama, o apdovanojimas skiriamas, atsižvelgiant į įmonių kitose jų teikiamose paraiškose pateiktą informaciją.

Įmonių paraiškas prašome pateikti DOC ir PDF formatais elektroniniu paštu adresu post@socmin.lt iki 2020 m. spalio 20 d. imtinai.

Detalesnę informaciją, paraiškų formas ir ankstesnių metų nugalėtojus taip pat galite rasti adresu https://socmin.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/darbo-rinka-uzimtumas/imoniu-socialineatsakomybe-isa/nacionalinio-atsakingo-verslo-apdovanojimas.

Dėl papildomos informacijos kreipkitės į Socialinio dialogo skyrių (patarėją Liudviką Gražulienę, tel. +370 6 87 29 395, el. paštas liudvika.grazuliene@socmin.lt). Maloniai prašome šį kvietimą persiųsti Jūsų organizacijos nariams ir / ar Jūsų
turimais kontaktais suinteresuotoms įmonėms ir / ar organizacijoms bei paskelbti informaciją apie šį kvietimą savo institucijos ar organizacijos interneto svetainėje.

Plačiau
2020 rugsėjo 23 Teismas: asociacijos „LINAVA“ priimti sprendimai dėl Kauno regiono vežėjų susirinkimų yra teisėti

UAB „Soltransa“, UAB „EGLIANA TRANSPORT“, UAB „Miklux“ ir UAB „Tyrana“ bandymai pakeisti asociacijos „LINAVA“ sprendimus dėl Kauno regiono susirinkimų ir Kauno regiono vežėjų išrinktus prezidiumo narius nesėkmingi.

Vilniaus miesto apylinkės teismas atmetė UAB „Soltransa“, UAB „EGLIANA TRANSPORT“, UAB „Miklux“ ir UAB „Tyrana“ ieškinio reikalavimus, kurių tikslas buvo sušaukti Kauno regiono vežėjų susirinkimą dėl prezidiumo narių atšaukimo ir naujų prezidiumo narių išrinkimo.

Pažymėtina, kad šie asociacijos nariai (UAB „Soltransa“, UAB „EGLIANA TRANSPORT“, UAB „Miklux“ ir UAB „Tyrana“) ir su jais susiję asmenys, jau ne pirmą kartą teisminiu keliu siekė pakeisti teisėtai išrinktus ir Kauno regiono vežėjų interesus atstovaujančius prezidiumo narius. Tačiau šių asmenų reikalavimai eilinį kartą buvo atmesti ir ieškinį pareiškę asmenys buvo įpareigoti atlyginti asociacijos „LINAVA“ patirtas bylinėjimosi išlaidas.

Minėti asociacijos nariai ir su jais susiję asmenys jau ne kartą ėmėsi veiksmų, kurie turėjo neigiamos įtakos tiek asociacijos valdymo stabilumui, tiek ir asociacijos reputacijai.

Tokiems veiksmas tęsiantis asociacija „LINAVA“ bus priversta ne tik ginti savo reputaciją bei reikalauti atlyginti padarytą žalą, bet ir spręsti klausimus dėl narių, kurie veikia prieš asociacijos ir viso transporto sektoriaus interesus, pašalinimo.

„Kauno regione gausu garbingų ir sąžiningų asociacijos narių. Kiekvieną iš jų gerbiame ir vertiname. Tačiau tenka apgailestauti, kad dėl dalies Kauno regiono narių savanaudiškų tikslų yra kuriama įtampa ir konfliktai tiek tarp pačių Kauno regiono vežėjų, tiek ir santykiuose su asociacija. Be to, dėl tokių veiksmų esame privesti atsitraukti nuo pagrindinių transporto sektoriaus problemų ir dalį energijos skirti šiems ginčams spręsti. Dar daugiau, tai kenkia asociacijos reputacijai ir santykiams su valstybės institucijomis. Tad toks narių elgesys yra netoleruotinas ir nesuprantamas, ypatingai dabar, kai yra būtinas visų narių susitelkimas. Jeigu visi kartu visą energiją nukreiptume transporto sektoriaus problemoms spręsti, galėtume turėti žymiai geresnius rezultatus“, – sako „Linavos“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas.

 

 

Plačiau
2020 rugsėjo 22 Kviečiame aktyviai dalyvauti EK apklausoje

Europos Komisijos (DG MOVE) konsultacijų bendrovė „Ricardo“ vykdo apklausą dėl Reglamento Nr. 1071/2009 įvestos nuostatos, įpareigojančios transporto priemonę grįžti į veiklos centrą toje valstybėje narėje ne vėliau kaip per aštuonias savaites nuo išvažiavimo iš jos.

Šios apklausos tikslas – nustatyti ir įvertinti priemonės poveikį klimatui ir aplinkai, perkrovai ir ekonominei bei vidaus rinkai. Tyrime bus nagrinėjamas socialinis poveikis vairuotojams ir verslo veiklai. Tyrimo metu bus organizuojama daugybė konsultacijų su pagrindinėmis suinteresuotomis šalimis, įskaitant ir transporto įmones, siekiant surinkti informaciją apie esamą situaciją transporto rinkoje ir apie privalomos transporto priemonės grąžinimo sąlygos ekonominį poveikį.

Apklausa pateikiama anglų kalba. Lietuvių kalbą galite pasirinkti dešiniame puslapio šone esančiame meniu. https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/ReturnoftheTruck2020Stakeholders

Apklausų pildymo terminas iki 2020 m. rugsėjo 25 d.

Atkreipkite dėmesį, kad apklausą galite pildyti tik vieną kartą. Galima išsaugoti neužbaigtą pildyti klausimyną ir užpildyti jį vėliau – kai tame pačiame kompiuteryje ir toje pačioje naršyklėje atsidarote nuorodą į tyrimą, būsite nukreiptas į tą patį klausimyno puslapį iš kurio išėjote, o ankstesni atsakymai bus išsaugoti. Taip pat galima atsispausdinti apklausą PDF formatu.

Norime atkreipti dėmesį, kad dalyvauti šioje apklausoje yra labai svarbu, nes tokiu būdu galima pateikti savo poziciją ir EK informuoti apie realią situaciją. Todėl prašome surasti laiko anketos pildymui. Jei kyla klausimų pildant anketą, konsultacijų galite kreiptis tel. 861540230 arba el.paštu tomas.garuolis@linava.lt

Plačiau
2020 rugsėjo 22 Pakartotinis kvietimas – konferencija apie darbuotojų komandiruotes

Kaip jau skelbėme liepos 29 d., MB „Mokymų klubas“ kviečia asociacijos LINAVA narius dalyvauti konferencijoje Darbuotojų komandiruotės iš Lietuvos į užsienio valstybes 2020 m.: užsienio valstybių įstatymų pakeitimai, mokesčių ir darbo teisės praktika.

Seminarą veda Doc. dr. Tomas Bagdanskis – advokatų profesinės bendrijos „iLAW“ vadovaujantis partneris, darbo teisės ekspertas, praktikuojantis advokatas nuo 2002 metų, specializuojasi darbo teisės, įmonių teisės, sutarčių teisės ir atstovavimo teismuose srityse, taip pat naujojo Darbo kodekso projekto rengimo grupės narys, Darbo kodekso komentaro bendraautoris. Advokatas Tomas Bagdanskis konsultuoja daugelį gerai žinomų Lietuvos įmonių įvairiais darbo teisės klausimais, įskaitant klausimus dėl darbo organizavimo, įmonių reorganizavimo, darbuotojų perkėlimo, sutarčių sudarymo bei dėl ginčų, kylančių iš darbo teisinių santykių. Advokato Tomo Bagdanskio praktikos sritys taip pat apima klientų atstovavimą įvykus nelaimingiems atsitikimams darbe, jų priežasčių nustatyme bei tyrime, bylose dėl žalos atlyginimo. Advokatas taip pat turi sukaupęs didelę patirtį atstovaujant įmonių bei padalinių vadovus ir kitus už saugą darbe atsakingus asmenis ikiteisminiame tyrime bei baudžiamosiose bylose.

Programa
Konferencija skirta Lietuvos verslo įmonėms, komandiruojančioms darbuotojus į:
Vokietiją, Norvegiją, Suomiją, Švediją, Nyderlandus, Belgiją, Jungtinę Karalystę, Lenkiją ir Prancūziją.
Konferencijos pranešimai bus verčiami į lietuvių kalbą.
Konferencijos dienotvarkė:
8.00–9.00 Pasitikimo kava, registracija
9.00–9.30 advokatų profesinės bendrijos ILAW vadovaujantis partneris, advokatas dr. Tomas Bagdanskis (Lietuva)
9.30–10.00 advokatas Hans-Jacob Reinlund Sæther (Norvegija)
10.00–10.45 mokesčių konsultantas Daniel Rheydt ir advokatas Kai F. Sturmfels (Vokietija)
10.45–11.00 Kavos pertrauka
11.00–11.30 advokatas Kalle Pedak (Suomija)
11.30–12.00 advokatas Sander van Riel (Nyderlandai)
12.00–12.30 advokatas Petter Wenehult (Švedija)
12.30–13.30 Pietūs
13.30–14.00 teisininkai Andrew Mazeika ir Alex Christen (Jungtinė Karalystė)
14.00–14.30 advokatas Pawel Krzykowski (Lenkija)
14.30–15.00 advokatė Aline Vanneste (Belgija)
15.00–15.30 Kavos pertrauka
15.30–16.00 advokatas Uwe Augustin (Prancūzija)
16.00–16.20 advokatų profesinės bendrijos ILAW advokatė Rūta Globytė (Lietuva)
16.20–16.40 advokatų profesinės bendrijos ILAW asocijuota partnerė Svetlana Naumčik (Lietuva)
16.40–17.00 advokatų profesinės bendrijos ILAW asocijuota partnerė, advokatė Ingrida Steponavičienė (Lietuva)

Kiekvienos šalies pranešėjas apžvelgs temas, susijusias su savo šalies teisiniu reglamentavimu:
• Naujausi teisės aktų pakeitimai, reguliuojantys komandiruotų darbuotojų darbo santykius, socialines garantijas, apmokestinimą, kitas išmokas.
• Mobilumo paketo ir Brexit keliami klausimai ir komandiravimo problematika.
• Naujausi pakeitimai lokaliniuose teisės aktuose, kurie buvo suderinti su Darbuotojų komandiravimo direktyva.
• Į šalį komandiruotų darbuotojų darbo teisinis reguliavimas bei sąlygos, kurias turi atitikti komandiravimas:
– Reikalavimai minimaliam / maksimaliam darbo užmokesčiui;
– Darbo / poilsio laikas ir reikalavimai atostogoms;
– Kolektyvinės sutarties ir darbuotojų saugos ir sveikatos reikalavimų įgyvendinimas: kokie žingsniai komandiruojant darbuotojus yra privalomi (pavyzdžiui, pranešti užsienio šalies institucijoms apie komandiruojamus darbuotojus)?
– Praktiniai patarimai, įžvalgos. Rizikos, kurias būtina patikrinti.
• Trumpalaikis vs. ilgalaikis darbuotojų komandiravimas: kas apibrėžia trumpalaikę ir ilgalaikę komandiruotę? Kokias teisines ir mokestines pasekmes sukelia komandiruotės terminas (personalo dokumentacija, mokestiniai įsipareigojimai ir pan.).
• Kokie yra pagrindiniai skirtumai tarp darbuotojo komandiravimo ir darbuotojo siuntimo dirbti per laikinojo įdarbinimo įmonę?
• Dienpinigių mokėjimo reglamentavimas, apskaičiavimas ir apmokestinimas. Ar dienpinigiai gali būti dalis minimaliojo darbo užmokesčio?
• Gyventojų pajamų mokesčio ir socialinio draudimo įmokų apskaičiavimas, sumokėjimas ir deklaravimas nuo komandiruoto darbuotojo pajamų ir nuo darbuotojo, dirbančio pagal laikinojo įdarbinimo sutartį (darbuotojo nuoma), pajamų. Kada šie mokesčiai mokami atskiroje šalyje? Kas yra atsakingas už mokesčių apskaičiavimą, sumokėjimą ir deklaravimą – pats darbuotojas ar darbdavys? Kada mokesčiai turi būti sumokėti (koks yra apmokestinimo momentas)? Kokie yra skirtingų šalių mokesčių tarifai (ar egzistuoja apmokestinimo proporcingumas)? Kokie yra mokesčių administravimo formalumai: registracija mokesčių mokėtoju, deklaravimas, formų teikimas ir pan.?
• Ar dėl komandiruotų / pagal laikinojo įdarbinimo sutartį dirbančių darbuotojų įmonei gali atsirasti nuolatinės buveinės pareigos užsienio šalyje? Kokie yra pagrindiniai kriterijai nustatyti nuolatinę buveinę užsienio šalyje? Kaip atitinkamoje šalyje reglamentuojama nuolatinės buveinės veikla? Kokios mokestinės pasekmės kyla dėl nuolatinės buveinės pareigų atsiradimo užsienio šalyje? Ar reikia registruotis PVM mokėtoju? Komandiruotės išlaidų atskaitymas, leidžiami atskaitymai atitinkamoje valstybėje.

Seminaro darbotvarkė
8:00 Dalyvių registracija
9:00 Konferencijos pradžia
10:30 – 11:00 Kavos ir arbatos pertraukėlė
12:30 – 13:30 Pietūs
15:00 – 15:30 Kavos ir arbatos pertraukėlė
17:00 Konferencijos pabaiga

Papildoma informacija
Seminaro kaina: 190 Eur + PVM (su pietumis)
Dalyvaujant daugiau negu vienam atstovui iš tos pačios įmonės, antram ir kitiems dalyviams konferencijos kaina 160 Eur + PVM
Linavos nariams taikoma 10 proc. nuolaida. Po registracijos, valandos bėgyje atsiųsime Jums sąskaitą su nuolaida.

Seminaro trukmė: 8 akad. val.

Seminaras vyks:
Rugsėjo 24 d. Nuotoliniai mokymai, Visoje Lietuvoje, Nuotoliniai mokymai
Rugsėjo 24 d. Viešbutis „Vilnius Grand Resort“, Ežeraičių km, Ežeraičių g. 2, Vilniuje

Kilus neaiškumams kreiptis į Dovilę Kostenkienę, tel.: 85 2394560

Registruotis

 

Plačiau
2020 rugsėjo 17 Konkursas „Metų gaminys 2020″

Lietuvos pramonininkų konfederacija kviečia įmones dalyvauti nacionaliniame konkurse ,,Lietuvos metų gaminys 2020″. 

Nominacijos „Lietuvos metų gaminys 2020” apdovanojimo gali siekti visos Lietuvoje registruotos įmonės ir teikti tik Lietuvoje pagamintus gaminius, esančius rinkoje (kaip ir statybos objektus – eksploatacijoje) ne mažiau kaip pusę metų.

Dalyvių paraiškų registravimas ir priėmimas bei aprašomosios medžiagos pateikimas vyksta iki 2020 m. spalio 5 d. imtinai. 

Paraiškos registruojamos tik užpildžius ir atsiuntus paštu, el. p. organizacinis@lpk.lt .

PARAIŠKOS FORMA

NUOSTATAI

VERTINIMO REGLAMENTAS

 

Plačiau
2020 rugsėjo 16 Lietuvos transporto sektoriuje sparčiai mažėja darbuotojų ir įmonių skaičius

Nuo metų pradžios Lietuvoje sumažėjo 3,7 tūkst. sunkvežimių vairuotojų, taip pat veikia 79-iomis transporto ir logistikos įmonėmis mažiau, nei prieš pusę metų. Tai rodo „Sodros“ ir „Creditreform Lietuva“ duomenys.

„Sodros“ duomenimis, 2020 m. sausio mėnesį Lietuvoje dirbo 77,8 tūkst. sunkiasvorių sunkvežimių ir krovinių transporto priemonių vairuotojai.  Liepos 1 dieną šių darbuotojų „Sodra“ fiksavo 74,1 tūkst.. Per pusę metų fiksuojamas 3,7 tūkst. darbuotojų sumažėjimas šiame sektoriuje.

„Šie skaičiai rodo, kad transporto verslas ieško palankesnių sprendimų, pertvarko savo įmones taip, kad lėšos būtų paskirstomos efektyviau. Deja, šiandien skaičiai byloja ne Lietuvos valstybės naudai“, – sako asociacijos „Linava“ prezidentas Romas Austinskas.

Transporto sektoriuje mažėja ne tik darbuotojų skaičius. „Creditreform Lietuva“ duomenimis, kovo mėnesį transporto ir logistikos sektoriuje buvo 4577 įmonės, šis skaičius mažėjo kiekvieną mėnesį rugsėjo mėnesį siekė 4498 įmones. Tai reiškia, kad per pusę metų sektoriuje sumažėjo 79-iomis bendrovėmis. Labiausiai sumažėjo pačių mažiausių bendrovių (1-9) darbuotojai – per pusmetį tokių Lietuvoje sumažėjo 66.

„Įmonių skaičiaus mažėjimas parodo, kad pačios jautriausios darbo užmokesčio sistemos pakeitimams, pandemijos pasekmėms ir vairuotojų atlyginimų koeficiento įvedimui yra mažos įmonės, kurioms papildomos išlaidos reiškia ne pelno sumažėjimą, o bankrotą“, – tvirtina R.Austinskas.

Vežėjų asociacija pasikeitimus transporto ir logistikos rinkoje sieja su didelių įmonių pasirengimu įgyvendinti Mobilumo paketo reikalavimus, geografiškai diversifikuojant veiklą, t.y. steigiant įmonės kitose valstybėse. Taip pat situaciją rinkoje labai stipriai veikia Covid-19 pandemija bei nuo metų pradžios įvestas vairuotojų atlyginimų koeficientas 1,65.

 

 

 

Plačiau
2020 rugsėjo 16 Ministerijoje – dėmesys vežėjų problemoms

Rugsėjo 15 d. vykusiame susitikime su Vidaus reikalų viceministru Tautvydu Tamulevičiumi ir Migracijos departamento direktore Evelina Gudzinskaite „Linavos“ atstovai sutarė ieškoti sprendimų dėl darbdavio keitimo problemų vairuotojams iš trečiųjų šalių ir gamintojo nustatytos didžiausios leistinos transporto priemonės junginio bendrosios masės įrašymo į vilkiko registracijos liudijimą.

Susitikime, kuriame „Linavą“ atstovavo prezidentas Romas Austinskas, viceprezidentas Vytas Bučinskas, prezidiumo narys Artūras Telmentas, sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis bei Transporto politikos skyriaus vadovas Aleksandr Tolstoj, buvo aptarti keli vežėjams aktualiausi klausimai.

Pokalbyje ieškota sprendimų dėl įsigaliojančio Mobilumo paketo poveikio sektoriui, didėjančio vairuotojų trūkumo, dėl užsieniečių teisinės padėties įstatymo pakeitimo, aptartas klausimas dėl darbdavio keitimo procedūros vairuotojams iš trečiųjų šalių. Susitikime taip pat kalbėta dėl sąlygų įmonėms, norinčioms būti įtrauktomis į Patvirtintų įmonių sąrašą. Nemažai dėmesio skirta užsieniečių dokumentų išdavimo tvarkai ekstremalios situacijos laiku. Be to, susitikime aptartas labai vežėjams aktualus klausimas dėl gamintojo nustatytos maksimalios leistinos transporto priemonės junginio bendrosios masė įrašymo į vilkiko registracijos liudijimą.

Susitikimo metu valstybės institucijų atstovai išklausė vežėjų pateiktą informaciją apie problemas, su kuriomis susiduria verslas šiuo sudėtingu metu. Vežėjams buvo pažadėta imtis konkrečių veiksmų – spręsti klausimus dėl sklandaus darbdavio keitimo, kai vairuotojas turi leidimą laikinai gyventi Lietuvoje.

Vežėjams, vežantiems krovinius daugiau kaip 40 t masės transporto priemonių junginiais Prancūzijoje, aktualus klausimas dėl transporto priemonių junginio maksimalios leidžiamos masės (44 – 45 tūkst. kg) įrašymo į vilkiko registracijos liudijimą. Susitikime buvo aptartas Vidaus reikalų ministerijos įsitraukimas sprendžiant vežėjų problemas.

Taip pat buvo kalbama, jog Mobilumo paketo nuostatų įsigaliojimas neabejotinai neigiamai paveiks Lietuvos vežėjus. Naujai įsigaliojusi nuostata dėl vairuotojų periodinio grįžimo galimai pareikalaus papildomai apie trečdaliu daugiau vairuotojų. Asociacijos „Linava“ nuomone, šiuo metu svarstomas Užsieniečių teisinės padėties įstatymo projekto sprendiniai gali apsunkinti užsieniečių įsidarbinimą, todėl būtina ieškoti subalansuotų sprendimų atsižvelgiant į kelių transporto sektoriaus specifiką.

Kaip žinoma, Lietuva ruošiasi teikti ieškinį Europos Sąjungos Teisingumo Teismui dėl atskirų Mobilumo paketo nuostatų panaikinimo. Be to, šiuo metu vis dar labai daug neaiškumų dėl Mobilumo paketo nuostatų interpretavimo ir įgyvendinimo. Sektoriui sunku ir dėl daugybės naujų ir keičiamų taisyklių (nacionalinių), taip pat susijusių su migracijos klausimais.

 

 

Plačiau
2020 rugsėjo 14 „Linava“ derasi su profesinėmis sąjungomis

„Linavos“ atstovai jau kelintą kartą susitiko su profesinių sąjungų atstovais. Susitikimo metu buvo aptariami du pagrindiniai klausimai – Mobilumo paketo poveikis Lietuvos transporto sektoriui bei profesinių sąjungų ir „Linavos“ susitarimo pratęsimo.

Susitikime nemažai dėmesio buvo skirta analizuoti situacijai, kuri susiformavo po Mobilumo paketo įsigaliojimo. Kaip žinoma, naujos tvarkos paveikė ne tik vežėjus, bet ir jų darbuotojus, kuriems keičiasi darbo sąlygos. Ši situacija susitikimų metu analizuojama ir siekiama surasti bendrų sprendimų kylančioms problemoms išspręsti.

Susitikimuose taip pat aptariamas „Linavos“ ir profesinių sąjungų susitarimo pratęsimas. „Linavos“ derybų grupei vadovauja „Linavos“ Prezidiumo narys iš Klaipėdos regiono, Socialinių klausimų komiteto pirmininkas Artūras Telmentas. Kaip žinoma, praėjusių metų rugsėjį buvo pasirašytas vienas iš pirmųjų susitarimų su profesinėmis sąjungomis tarp Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“, Baltijos transporto profesinių sąjungų konfederacijos „Solidarumas“  ir Lietuvos transporto darbuotojų profesinė sąjunga „Solidarumas“. Šis susitarimas vertinamas kaip žingsnis į priekį socialinio dialogo kelyje, kuriuo einant neturi būti ignoruojami nei vienos šalies interesai.

Plačiau
2020 rugsėjo 10 Nėra informacijos dėl Lietuvos vežėjų blokavimo Baltarusijoje

Rugsėjo 10 d. „Linava“ neturėjo jokios oficialiai patvirtintos informacijos, kad Lietuvos vežėjai būtų neįleidžiami įvažiuoti į Baltarusiją. Apie tai informacijos neturėjo nei valstybės institucijos, nei vežėjų asociacijos kaimyninėse šalyse. Taip pat nėra informacijos apie teisės aktus, kurie apribotų

Pasigirdus gandams, neva Lietuvos vežėjų automobiliai stabdomi Baltarusijos pasienyje, „Linava“ visais įmanomais būdais ieškojo informacijos apie galimus ribojimus. Nei vienas oficialus informacijos kanalas tokios informacijos nepatvirtino.

Oficialios informacijos neturi nei vežėjų asociacijos Baltarusijoje, Rusijoje ar Kazachstane, nei įvairios institucijos Baltarusijoje, Latvijoje ir kt.

„Linava“ ir toliau atidžiai seka situaciją ir su vežėjais pasidalins gauta vertinga informacija.

Plačiau
2020 rugsėjo 09 „Linavos“ prezidiumas pakeitė generalinį sekretorių

Rugsėjo 9 d. „Linavos“ prezidiumo posėdyje nusprendė atleisti iš pareigų generalinį sekretorių Mečislavą Atroškevičių. Į šias pareigas, kol bus surengtas konkursas generalinio sekretoriaus pareigoms užimti, paskirtas Zenonas Buivydas.

Plačiau
KLAUSK