Austrija didina kelių mokesčius sunkvežimiams

Nuo 2026 m. Austrijos vežėjams ir visiems, važiuojantiems per Austriją, teks mokėti daugiau, rašo portalas Cargonews.lt. Tai reikš papildomas sąnaudas Lietuvos tarptautiniams vežėjams, vykstantiems per šią šalį. Austrijos vyriausybė planuoja reikšmingai padidinti kelių mokesčius (maut) ir CO₂ emisijų rinkliavas. Šie sprendimai sukėlė aštrias politines diskusijas ir verslo bendruomenės protestus.

Ką numato reforma?

  • Nuo 2026 m. baziniai maut tarifai didės apie 13 %.
  • Bus padidinta CO₂ emisijų rinkliava, jau įtraukta į važiavimo kainą.

Skaičiuojama, kad 40 tonų sunkvežimio eksploatacijos metinės išlaidos gali padidėti nuo 81 tūkst. iki 92 tūkst. eurų.

Verslo ir politikų pozicijos išsiskiria
Transporto ministerija (SPÖ) pabrėžia ekologinį reformos tikslą – mažinti taršą ir skatinti perėjimą prie švaresnių technologijų. Tuo tarpu ÖVP atstovai siūlo nespausti vietinio verslo, o daugiau mokesčių perkelti lengvųjų automobilių vairuotojams. NEOS palaiko reformą, bet reikalauja skaidrumo, o Žalieji ragina nepasiduoti logistikos lobistų spaudimui.

Ekspertų vertinimu, sunkvežimiai šiuo metu padengia tik ketvirtadalį kelių nusidėvėjimo išlaidų, todėl palaipsnis tarifų didinimas laikomas būtinu. Taip pat siūloma plėsti maut taikymą regioniniuose keliuose.

LINAVA stebi situaciją
Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija LINAVA atidžiai seka situaciją ir vertina, kokį poveikį šie pokyčiai turės mūsų vežėjams. Jei planai bus įgyvendinti, kelionės per Austriją taps ženkliai brangesnės – ypač senesnės, daugiau taršos sukeliančios technikos naudotojams.

Plačiau skaitykite:
Cargonews: Austrija didina kelių mokesčius sunkvežimiams – kodėl, kiek ir dėl ko tai supriešino politikus