Baudos už senus tachografus: ką turi žinoti vežėjai?
Kaip praneša portalas CargoNews.eu, nuo 2025 m. rugpjūčio 19 d. Europoje įsigalioja nauja taisyklė – tarptautiniuose vežimuose naudoti pasenusius tachografus bus draudžiama. Už šių reikalavimų nesilaikymą bus skiriamos baudos tiek vairuotojams, tiek transporto įmonėms.
Ką tai reiškia vežėjams?
Pagal ES Mobilumo paketą, visos transporto priemonės, kurios pirmą kartą registruotos nuo 2019 m. birželio 15 d. ir kuriomis vykdomi tarptautiniai vežimai, iki 2025 m. rugpjūčio 19 d. turi būti aprūpintos antrosios kartos antrosios versijos (G2V2) tachografais – Smart Tacho 2. Šie įrenginiai pakeis dabar naudojamus G2V1 tachografus.
Kokios gresia baudos?
CargoNews duomenimis, baudos už senų tachografų naudojimą skiriasi priklausomai nuo šalies:
- Lietuvoje – iki 1 500 €
- Prancūzijoje – iki 3750 eurų
- Nyderlanduose – 4400 eurų
- Italijoje – iki 3467 eurų
- Ispanijoje – iki 4000 eurų
- Belgijoje – iki 3600 eurų
- Vokietijoje – 1 500 eurų įmonei ir 750 eurų vairuotojui už kiekvieną 24 valandų pažeidimą
Raginimas vežėjams
Laiko lieka vis mažiau, o kai kurios Europos valstybės jau pradėjo atsitiktinius patikrinimus keliuose. Inspektoriai akcentuoja – taisyklių įsigaliojimo data artėja, o vėlavimas gali kainuoti brangiai. Nepakeitus tachografo laiku, gresia ne tik finansinės sankcijos, bet ir apribojimai vykdyti tarptautinius pervežimus. Todėl raginame vežėjus nelaukti paskutinės minutės ir pasirūpinti atnaujinimu dabar – kol dar yra galimybė tai padaryti sklandžiai.
Daugiau informacijos: https://cargonews.eu/aktualijos/bauda-uz-sena-tachografa-kiek-sumokes-vairuotojai-ir-imones-europoje