Europos Komisijos viceprezidentė: būtina skubiai spręsti saugių sunkvežimių aikštelių trūkumą

Europos Komisijos viceprezidentė, atsakinga už užimtumą ir įgūdžius, Roxana Minzatu kartu su IRU atstovais praėjusią savaitę aplankė kelias sunkvežimių stovėjimo aikšteles Belgijoje, kur susipažino su drastiškais sąlygų skirtumais – nuo modernios, aukščiausius standartus atitinkančios aikštelės iki tokios, kurioje trūksta net elementarių paslaugų.

Vizitą inicijavo Tarptautinė kelių transporto sąjunga (IRU) bendradarbiaujant su Europos transporto darbuotojų federacija (ETF) ir Europos saugių aikštelių organizacija (ESPORG). Jis vyko lemiamu metu – prieš diskusijas dėl naujojo ES biudžeto.

„Saugus ir patikimas sunkvežimių parkavimas nėra tik logistikos klausimas – tai vairuotojų orumo, saugumo ir pagarbos garantija. Investuodami į tinkamas poilsio vietas, mes ne tik sprendžiame vairuotojų trūkumo problemą, bet ir stipriname Europos ekonomiką“, – pabrėžė R. Minzatu.

Pagal Europos Komisijos remtą tyrimą, šiuo metu ES iš maždaug 380 tūkst. sunkvežimių stovėjimo vietų tik apie 5 tūkst. yra sertifikuotos kaip saugios. Trūkumas viršija 390 tūkst. vietų, o iki 2040 m. gali pasiekti beveik pusę milijono. Didžiausia problema juntama Vokietijoje, Prancūzijoje, Beniliukso šalyse, Italijoje, Ispanijoje ir Centrinėje Europoje.

IRU ES reikalų direktorė Raluca Marian sakė: „Kontrastas, kurį matėme Belgijoje – nuo aukščiausio lygio sunkvežimių stovėjimo aikštelių iki labai prastų – atspindi tai, su kuo vairuotojai susiduria kasdien visoje ES. Tai nėra vietinė problema. Tai Europos krizė. Dabar tikimės, kad viceprezidentė Minzatu kartu su komisaru Tzitzikostu imsis iniciatyvos ir paskatins ES bei valstybes nares teikti prioritetą saugių sunkvežimių stovėjimo aikštelių planavimui ir įrengimui, ypač palei labiausiai užsikimšusius Europos koridorius.“

Saugios aikštelės aktualios ir Lietuvos vežėjams. Vairuotojai, vykdydami tarptautinius reisus, kasdien susiduria su nesaugių stovėjimo aikštelių problema. Tai tiesiogiai veikia jų saugumą, darbo sąlygas bei įmonių konkurencingumą. Nesaugios aikštelės reiškia didesnę krovinių vagysčių riziką, o tinkamų poilsio vietų stoka dar labiau apsunkina vairuotojų pritraukimą į šį sektorių.

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos LINAVA prezidentas Erlandas Mikėnas teigia: „Saugios sunkvežimių aikštelės yra būtina darbo sąlygų dalis. Ši problema tiesiogiai liečia ir Lietuvos vežėjus, todėl pritariame IRU pozicijai – ši infrastruktūra turi tapti ES ir valstybių narių prioritetu. Be to, reikia nepamiršti, kad krovinio palikimas nesertifikuotoje aikštelėje be vairuotojo dažnai laikomas nedraudiminiu atveju – taip traktuoja draudikai.“

LINAVA kartu su IRU ragina, kad saugių sunkvežimių stovėjimo aikštelių kūrimas ir plėtra būtų įtraukti į naująjį ES biudžetą bei nacionalines transporto strategijas.

Daugiau čia: https://www.tv3.lt/naujiena/verslas/europos-transporto-krize-truksta-beveik-400-tukst-saugiu-aiksteliu-vilkikams-problema-aktuali-ir-lietuviams-n1450468