Rimtos problemos, susijusios su išmaniaisiais tachografais 2.0: kas šį kartą veikia netinkamai?

Mažiau nei prieš metus antros kartos išmanieji tachografai tapo privalomi naujose sunkiasvorėse krovininėse transporto priemonėse, nepaisant to, kad jie neturi kai kurių funkcijų. Praėjus keliems naudojimo mėnesiams išryškėjo rimtų problemų, susijusių su geolokacija.

Pagal Mobilumo paketą nuo 2023 m. rugpjūčio 21 d. naujai įregistruotose transporto priemonėse turi būti įrengti antros kartos išmanieji tachografai. Jau 2022 m. buvo žinoma, kad saugos signalas (OSMNA – Open Service Navigation Message Authentication), kurį turėjo užtikrinti Europos kosmoso agentūra (EUSPA), nebus teikiamas laiku. Tiesą sakant, jis iki šiol nebuvo pateiktas.

Nepaisant Europos vežėjų prašymų, Europos Komisija nesutiko atidėti teisės aktų, pagal kuriuos reikalaujama įdiegti naujos kartos tachografų, įsigaliojimo.

Briuselio teigimu, tachografas turi visas savo funkcijas, išskyrus papildomą priimamo palydovinio signalo patikrinimą, kurį turėjo suteikti OSMNA. Komisija, neatsižvelgdama į vežėjų išlaidas, nusprendė, kad jie turės atnaujinti savo tachografus, kai EUSPA suteiks galimybę naudotis signalu.

Jau pirmaisiais išmaniųjų tachografų 2.0 naudojimo mėnesiais prietaisų gamintojai informavo savo klientus apie kai kurias, nors ir nedideles, klaidas. Tačiau abu prekių ženklai – „Stoneridge“ ir VDO – patikino, kad tai neturėjo įtakos vairuotojų veiklos įrašams.

Iki 2025 m. rugpjūčio mėn. daugiau kaip milijonui sunkiasvorių krovininių transporto priemonių visoje Europoje bus privaloma įrengti naujus tachografus.