Dažnėjantys bankinių mokėjimų stabdymo atvejai – ką svarbu žinoti vežėjams (tik nariams)
Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija LINAVA informuoja, kad pastaruoju metu gauname vis daugiau skundų iš vežėjų įmonių dėl situacijų, kai komerciniai bankai (ypač „Swedbank“, AB) be aiškaus pagrindo stabdo transporto įmonėms skirtas lėšas už suteiktas pervežimo paslaugas.
Asociacijos pozicija
Asociacija jau buvo susitikusi su Lietuvos banko atstovais ir išdėstė vežėjų bendruomenės susirūpinimą dėl perteklinių komercinių bankų veiksmų, tačiau, kaip rodo toliau gaunami skundai, situacija iš esmės nesikeičia.
Bankai ir toliau:
– stabdo mokėjimus automatizuotai, be žmogiško įsikišimo,
– neatsižvelgia, kad vežėjas nėra nei prekių siuntėjas, nei gavėjas,
– stabdo net ir tada, kai prekės jau pristatytos, o atsiskaitymai už jas jau atlikti ir patikrinti kitų finansų įstaigų.
Tokie veiksmai kelia grėsmę įmonių veiklos tęstinumui, trikdo pinigų srautus, didina operacinę riziką, o svarbiausia – pažeidžia proporcingumo principą. Kodėl tai svarbu?
Kiekvienas skundas – tai žingsnis link sprendimo. Tik nesiimdami veiksmų rizikuojame, kad problema taps norma. Jei nebus aktyvios reakcijos, verslai bus toliau priversti ieškoti finansinių partnerių užsienyje, o Lietuvos bankininkystės sistema – praras pasitikėjimą
Ką daryti?
Atsižvelgdama į susiklosčiusią padėtį, LINAVA ragina visus vežėjus NE TYLĖTI, o aktyviai ginti savo interesus – pateikiant skundus Lietuvos bankui. Tik masiškai reiškiama verslo pozicija gali paskatinti realius pokyčius.
Lietuvos bankas, kaip komercinių bankų priežiūros institucija, turi pareigą įvertinti, ar taikomi apribojimai atitinka įstatymus, proporcingumo bei skaidrumo principus.
Kaip pateikti skundą?
- Iš pradžių kreipkitės raštu į banką kuris sulaikė pinigines operacijas, aiškiai išdėstydami situaciją ir prašydami paaiškinimo bei sprendimo ir skubiai jo negavus (3 dienos) pateikti skundą Lietuvos bankui.
2.Skundas turi būti:
-pasirašytas,
– pridėta bankui siųsto kreipimosi kopija,
-pridėtas atsakymas (jeigu yra),
– kiti aktualūs dokumentai (pvz., sąskaitos, el. susirašinėjimas).
Priedas
Pridedame skundo Lietuvos bankui šabloną, kurį galite redaguoti pagal savo situaciją:
Pagarbiai,
LINAVA Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija