„Linava“ padeda spręsti Ukrainos pasienyje susidariusių vilkikų eilių problemą

Latvijos-Rusijos pasienis. Iki Teherovo muitinės posto nusidriekusi septyniolikos kilometrų ilgio vilkikų eilė.

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ bei dar septynių Europos Sąjungos (ES) vežėjų atstovai ėmėsi spręsti problemą dėl Ukrainos pasienyje vietomis net 40 kilometrų siekiančių vilkikų eilių. „Linava“ kartu su Tarptautine kelių transporto sąjunga (IRU) bei jai priklausančiomis narėmis kreipėsi į Europos Komisiją (EK), kuriai siūlo įvesti prioritetines sienos kirtimo linijas, skirtas TIR transporto judėjimui, kurios per 24 valandas sieną su Ukraina galinčių kirsti vilkikų skaičių padidintų net 2-3 kartus.

Skaičiuojama, kad šiuo metu viename iš Rumunijos ir Ukrainos pasienio kontrolės punktų, Ukrainos pusėje yra susidariusi daugiau nei 40 km ilgio transporto priemonių eilė, Ukrainos-Vengrijos pasienyje eilės siekia daugiau nei 25 km, o Ukrainos-Slovakijos pasienyje maždaug 15 km.

Tad EK raginama kiek įmanoma greičiau įgyvendinti koordinuotas priemones tarp ES valstybių narių ir Ukrainos, kurios leistų užtikrinti sklandesnį krovinių gabenimą į Ukrainą ir iš jos. Pabrėžiama, kad visos ES valstybės narės, taip pat Ukraina ir Moldova yra dėl TIR konvencijos susitarusios šalys. O gabenimas su TIR sistema nuo išvykimo muitinės iki paskirties muitinės pagal nustatytą TIR procedūrą užtikrina sklandų krovinių judėjimą ir greitesnį pasienio procedūrų įvykdymą.

Kaip pastebi asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas, dar nuo Rusijos sukelto karo Ukrainoje pradžios transporto ir logistikos organizacijų atstovai ėmėsi konkrečių veiksmų, kad užtikrintų nepertraukiamą svarbiausių prekių judėjimą per sienas.

Visgi šiuo metu veiksmai nebėra tokie produktyvūs, nes vieno vairuotojo laukimas Ukrainos pasienyje užtrunka net kelias paras, o tai, anot jo, sukelia nemažai iššūkių tiek vežėjams, tiek tolimųjų reisų vilkikų vairuotojams.

„Dabartinės eilės prie Ukrainos ir jos kaimyninių šalių sienų ne tik neleidžia laiku ir operatyviai pristatyti būtiniausių prekių į Ukrainą ar iš jos išvykti, bet ir sukelia nemažai problemų mūsų vežėjams, o ypač – vilkikų vairuotojams. Vairuotojai, neturėdami būtiniausių patogumų, pasienyje su Ukraina turi praleisti net po keletą dienų ir tai, be jokios abejonės, juos labai išsekina“, – pabrėžia Z. Buivydas.

Be to, anot „Linava“ generalinio sekretoriaus, ilgos eilės Ukrainos pasienyje, vežėjus stumia į dar gilesnius nuostolius, kurių dėl didelės infliacijos bei vilkikų vairuotojų trūkumo ir taip gausu.

„Transporto sektoriaus įmonės išgyvena sudėtingą laikotarpį, o situacija Ukrainos pasienyje problemų ratą tik didina. Įmonės negali laiku pristatyti krovinių, sutrinka logistikos grandinės, o logistikos grandinių sutrikdymas – tai ir žala bendram ekonomikos vystymuisi“, – sako Z. Buivydas.

Kreipimąsi į EK ir jos pirmininkę pasirašė IRU prezidentas Radu Dinescu bei generalinis sekretorius Umberto de Pretto, taip pat asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas bei Moldovos, Ukrainos, Serbijos, Slovakijos, Latvijos, Vengrijos, Turkijos, Rumunijos, Lenkijos šalių vežėjų atstovai.

Visi jie yra pasirengę prisidėti prie prioritetinių TIR maršrutų įgyvendinimo, kad būtų užtikrintas sklandus ir operatyvus krovinių judėjimas šiuo labai sudėtingu laikotarpiu.