„Linava“ vadovybė svarstys Revizijos komisijos paslaugų atsisakymo klausimą
Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ vadovybė,siekdama sumažinti organizacijos išlaidas bei vertindama tam tikrų, ne pirmos būtinybės paslaugų vertę, artimiausio Prezidiumo posėdžio metu vėl kels klausimą dėl asociacijos įstatų keitimo, kurie leistų atsisakyti Revizijos komisijos paslaugų. Skaičiuojama, kad tai leistų asociacijai per metus sutaupyti keliasdešimt tūkstančių eurų.
Kaip teigia asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas, įtampa šalies ekonomikoje dėl rekordines aukštumas pasiekusios infliacijos visiems kelia vis didesnį nerimą, verčia perskaičiuoti ir perdėlioti finansus, o asociacija „Linava“ – irgi ne išimtis.
Skaičiuojama, kad Revizijos komisijos paslaugų atsisakymas asociacijai per metus leistų sutaupyti daugiau nei 41 tūkst. EUR. ir sudarytų gana reikšmingą dalį bendrose patiriamų išlaidų eilutėse.
„Siekiant, kad „Linava“ asociacija veiktų sklandžiai, esame priversti ieškoti sprendimų, kaip dar labiau taupyti organizacijos lėšas atsisakant paslaugų, kurios nėra pirmos būtinybės. Taigi, išlaidos dėl Revizijos komisijos veiklos yra viena iš tų eilučių biudžete, dėl kurios atisakymo vėl kelsime klausimą artimiausio Prezidiumo posėdžio metu. Tuo tikslu siūlome keisti asociacijos įstatus, kad organizacijos veiklą vertinti galėtų patys nariai ir jų išrinkti valdymo organai, o esant poreikiui galėtų būti užsakomi ir nepriklausomi auditai. Tokia praktika įprasta versle. Ji veikia kur kas efektyviau ir yra patiriamos mažesnės išlaidos“, – sako Z. Buivydas.
Palyginimui, profesionalus auditas metams kainuoja nuo maždaug 3500 eurų, kai tuo tarpu kasmet Revizijos komisijai išleidžiama kelis kartus daugiau vien tik už nuomonę, kadangi pastebėta, kad jokios Lietuvos atsakingos institucijos nepriima Revizijos komisijos „patikrinimo aktų“, o visuomet reikalauja profesionalių auditų.
Tad asociacija bet kokiu atveju yra priversta užsakinėti profesionalius auditus iš profesionalų ir mokėti papildomai, kad juos galėtų pateikti institucijoms, kaip to reikalauja mūsų šalies teisės aktai. Tai neprisideda ir prie produktyvesnės „Linava“ asociacijos veiklos, kuri vienija daugiau nei 700 šalies transporto ir logistikos įmonių.