LTSA keičia klientų fizinio aptarnavimo laiką, skirs daugiau dėmesio elektroninėms paslaugoms

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ informuoja, kad nuo š. m. rugpjūčio 1 d. visuose Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) padaliniuose keičiasi fizinio klientų aptarnavimo valandos. Netrukus klientai fiziškai bus aptarnaujami trumpiau, o LTSA specialistai daugiau laiko skirs elektroninių prašymų nagrinėjimui ir vykdymui.

LTSA darbo valandos nesikeičia – darbuotojai dirbs įprastai: darbą pradės 8.00 val. ir baigs 17.00 val. arba 15.45 val. penktadienį. Tuo tarpu naujas fizinis klientų aptarnavimo laikas LTSA padaliniuose: 

                                                                      I–IV 9.00–12.00 val.,  12.45–16.00 val.

                                                                      V 9.00–12.00 val.,  12.45–15.00 val.

                                                                      Pietų pertrauka 12.00–12.45 val.

LTSA duomenimis, per 2022 m. gauta per 127 tūkst. klientų prašymų, o net 86 proc. buvo pateikti elektroniniu būdu. Iš viso buvo suteikta per 300 tūkst. paslaugų.

„Kasmet sulaukiame vis didesnio skaičiaus prašymų elektroniniu būdu, todėl mūsų darbuotojams tenka iššūkis sklandžiai suderinti fizinį kliento aptarnavimą ir kartu užtikrinti elektroninių paslaugų vykdymą laiku bei kokybiškai. Porą valandų per dieną klientus aptarnaujantys darbuotojai susikoncentruos išskirtinai į el. paslaugų teikimą. Tai padės mums ne tik valdyti prašymų, gautų elektroniniu būdu, srautus, bet ir užtikrinti paslaugos teikimo kokybę bei greitį“, – sako LTSA Paslaugų departamento direktorius Stanislovas Lingys. 

Pasak LTSA, paslaugų skaitmenizavimas suteikia abipusę naudą tiek institucijos darbuotojams, tiek ir klientui, nes tai didina efektyvumą ir spartina procesus, todėl ir vežėjai kviečiami kuo aktyviau naudotis el. paslaugomis, nes tai taupys laiką. Jeigu klientams kiltų klausimų, kaip užpildyti prašymą ir jį pateikti elektroniniu būdu, Konsultacijų centre dirbantys specialistai pasiruošę padėti.

Kelių transporto klientai šiuo metu internetu gali užsisakyti šias paslaugas: vairuotojo liudijimą; skaitmeninio tachografo korteles; licencijas ir licencijos kopijas vežti keleivius ar krovinius; leidimą vykdyti keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais taksi veiklą; leidimą vykdyti keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais pagal užsakymą veiklą, taip pat registruotis į LTSA vykdomus egzaminus.

Internetu klientas gali pats suvesti visą reikalingą tapatybės informaciją ir pateikti prašymą užsakyti arba išduoti užsakymą. Pateikus užklausą, LTSA specialistui belieka ją peržiūrėti, išnagrinėti ir atlikti reikalingus veiksmus, kad dokumentas būtų rengiamas. Fizinio aptarnavimo metu šis procesas tiek klientui, tiek darbuotojui gali užtrukti iki 20 minučių ir net ilgiau, o elektroniniu būdu kur kas greičiau.

Vis dėlto didelė dalis klientų dėl tachografo kortelių, leidimų vykdyti keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais taksi veiklą ir leidimų vykdyti keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais pagal užsakymą veiklą renkasi vykti į LTSA padalinius. Apie 50 proc. prašymų dėl tachografo kortelės gaunama fiziniu būdu, o tai yra apie 15–17 tūkst. klientų kasmet, panaši situacija yra ir dėl pavežėjų leidimų. Kadangi šių paslaugų prašo nemaža dalis trečiųjų šalių piliečių, daugelis jų nėra susitvarkę tapatybės atpažinimo priemonių bei elektroninės bankininkystės. Vien šių priemonių turėjimas leistų klientams jungtis prie LTSA informacinių sistemų ir užsakyti paslaugas elektroniniu būdu.