Šalies transporto įmonės perspėjamos: 2024-ieji – paskutiniai metai atnaujinti tachografus bei išvengti tūkstantinių baudų
2024 metai yra laikotarpis, kuomet transporto ir logistikos įmonės privalo vilkikuose, kurie registruoti seniau nei praėjusių metų rugpjūtį, pakeisti juose esančius senus tachografus į išmaniuosius, antros kartos tachografus. Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ primena, kad to nepadarius, nuo kitų metų sausio 1 d. nebus galima vykdyti tarptautinių pervežimų, o įmonės, kurios nepaisys tokio reikalavimo, sulauks Mobilumo pakete numatytų tūkstantinių baudų.
Asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas atkreipia dėmesį, kad dar 2020 metų rugpjūtį įsigaliojo Europos Komisijos reglamentas, pagal kurį visose pirmą kartą Europos Sąjungoje (ES) registruojamose krovininėse transporto priemonėse, sveriančiose daugiau kaip 3,5 t, ir autobusuose privalėjo būti sumontuoti antrosios kartos išmanieji tachografai.
Tad, pasak Z. Buivydo, tachografų keitimo klausimą į prioritetų sąrašą šiemet ypač privalo įsirašyti tos transporto ir logistikos įmonės, kurios turi senesnius nei kelerių metų vilkikus.
„Norime priminti visoms transporto ir logistikos įmonėms bei vairuotojams, jog remiantis Mobilumo paketu, šie metai yra paskutinis pereinamasis laikotarpis, kai visi seni analoginiai ir skaitmeniniai tachografai turi būti pakeisti į išmaniuosius, antros kartos tachografus. Nuo 2025 m. sausio 1 d. be jų nebus galima vykdyti tarptautinių pervežimų, o tos įmonės, kurios rizikuos, gali sulaukti milžiniškų, tūkstančius eurų siekiančių baudų”, – teigia Z. Buivydas.
Išmanūs, antros kartos tachografai atneša svarbių pokyčių
Asociacijos „Linava“ krovininio transporto skyriaus vadovas Valdas Kazlauskas sako, kad vilkikų vairuotojai turi atkreipti dėmesį ir į tai, kaip kartu su išmaniaisiais antros kartos tachografais, keliaujant tarptautiniais maršrutais, keisis tam tikri svarbūs dalykai.
Pasak jo, bus ypač reikšmingų pokyčių, susijusių su ES šalių sienų kirtimu, vilkiko krovinio pakrovimu ir iškrovimu.
„Vienas svarbesnių pokyčių – ES šalies sienos kirtimas. Anksčiau, iki naujų tachografų atsiradimo, kirtus vienos iš ES šalių sieną, vairuotojai turėjo sustoti ir lokaciją, kur įvažiavo, įvesti į tachografą rankiniu būdu. Na, o nauji tachografai tai padaro automatiškai – pagelbės automatinis sunkvežimio buvimo vietos nustatymas”, – pasakoja V. Kazlauskas.
Antras, labai svarbus pokytis, susijęs su nauju, antros kartos tachografu, anot V. Kazlausko, yra toks, jog anksčiau tachografe nebūdavo fiksuojamas vilkiko krovinio pakrovimas, iškrovimas. Na, o kartu su antros kartos išmaniuoju tachografu, atsirado ir naujos funkcijos, jog vairuotojas turės įvesti šią informaciją tachografe.
„Tai yra labai svarbi naujovė, kurios iki šiol nebuvo. Tad raginame vairuotojus domėtis pokyčiais iš anksto ir tinkamai pasiruošti, kad vėliau nekiltų nemalonių nepatogumų“, – svarbiomis naujovėmis dalijasi V. Kazlauskas, taip pat primindamas, kad nuo š. m. gruodžio 31 tachografe esantis dienos vairuotojo darbo ir poilsio režimas bus kontroliuojamas už einamą dieną ir prėjusias 56 dienas vietoje 28 dienų.