Startuoja asociacijos „Linava“ ir IRU tarptautinis projektas „Žalioji mylia“

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ ir Tarptautinė kelių transporto sąjunga (IRU, International Roud Union) pradeda įgyvendinti unikalų projektą „Žalioji mylia“ (angl. Green mile), kuriam žalią šviesą įjungė asociacijos Prezidiumas liepos 20 d. Tai yra pirmasis tokio lygio projektas per visą asociacijos „Linava“ veiklos istoriją, kurio metu bus sukurta speciali programinė įranga, kurią integravus į Lietuvos vežėjų sunkiasvorių transporto priemonių valdymo sistemas ar borto kompiuterius, bus matuojama reali aplinkos tarša ir, remiantis šiais duomenimis, bus priimami konkretūs sprendimai, kaip mažinti taršą ir žalą aplinkai.

Svarbiausias šio projekto tikslas – sukurti įrankį, kuris padėtų išmatuoti, kaip yra teršiama aplinka, kiek išmetama anglies dvideginio ir, įvertinus šiuos duomenimis, priimti reikiamus sprendimus, kaip mažinti aplinkos taršą, kad darbas taptų efektyvesnis ir ekologiškesnis tiek didelėms, tiek mažoms įmonėms. Tikimasi, kad projektas duos pajamų iš apyvartinių taršos leidimų prekybos (ES ATLPS), žaliojo sertifikavimo, abonentinių, licencijavimo mokesčių už papildomas funkcijas ir nacionalinio naudojimo.

Planuojama šio projekto trukmė – 19 mėnesių, bet asociacijos „Linava“ vadovybė dės maksimalias pastangas, kad jis būtų įgyvendintas per trumpesnį laikotarpį, pavyzdžiui, pusmetį, kadangi jo rezultatai gali atnešti didžiulę naudą ne tik Lietuvos transporto ir logistikos sektoriui, bet ir tarptautinei vežėjų bendruomenei.

Tad siekiant užtikrinti projekto „Žalioji mylia“ sėkmę, šiuo metu yra ieškoma strateginių partnerių, su kuriais bus kuriame projekte numatyta pažangi programinė įranga.

Suradus partnerius, su jais bus parengtas specialus klausimynas, kurio tikslas – kuo detaliau sužinoti, kokias transporto valdymo sistemas ir borto kompiuterius naudoja šalies vežėjai, kad kuriant šią programinę įrangą, ją iškart būtų galima orientuoti į praktinį pritaikymą.

Asociacijos „Linava“ prezidento Romo Austinsko teigimu, siekiant sėkmingo šio unikalaus projekto įgyvendinimo, bus prašoma visų asociacijos narių įsitraukimo – skirti šiek tiek laiko ir atsakyti į klausimus, kurie labai svarbūs projekto eigai.

„Pasirinkti partneriai pateiks specialų klausimyną asociacijos nariams, į kuriuos bus kreipiamasi atskirai,  siekiant sužinoti svarbią informaciją apie jau naudojamas transporto valdymo sistemas ir borto kompiuterius tam, kad kuriama programa įranga būtų kuo lankstesnė, patrauklesnė ir padėtų siekti geriausių rezultatų, mažinant aplinkos taršą. Vežėjų suteikta informacija leis programinės įrangos kūrėjams ją taikliai pritaikyti prie jau naudojamos įrangos ir technologinių sprendimų“, – sako R. Austinskas.

Planuojama, kad ši programinė įranga bus testuojama 6 savaites – nuo š. m. lapkričio vidurio iki gruodžio pabaigos su kai kuriais asociacijos „Linava“ nariais.

Tad 2024 m. sausį planuojama turėti jau pilnai baigtą ir išbandytą įrangą, kurią bus galima asociacijos „Linava“ nariams pasiūlyti už minimalų mokestį kasdieniam naudojimui (ne asociacijos nariams bus taikoma kita kainodara).

Projekto metu sukurtą programinę įrangą galės įsidiegti Lietuvos ir užsienio šalių vežėjai, kuriems Jungtinės Tautos išduos specialius sertifikatus – taip kaip numatyta asociacijos „Linava“ ir IRU projekte.

Projektas „Žalioji mylia“ finansuojamas IRU lėšomis, o bendra jo vertė siekia 470 tūkst. Šveicarijos frankų, t. y. daugiau kaip 500 tūkst. eurų.

Prognozuojama, kad 2 projekto metais grynosios pajamos iš šio projekto sieks 883 647 Eur, 3-ais – 1,68 mln. Eur, 4-ais – 2,44 mln. Eur, o 5-ais – 2,92 mln. Eur.